Kiskarácsony, nagykarácsony, Sperr-difik a fenyõágon, Jön az angyal is veretve, A Ladával már keresztbe', Én a jobb-egybõl kiáltom: Boldog karácsonyt barátom!
:D
Akarod mondani: VAZ. (ugyanis a VAZ szimpla V :) ami a Volzsszkij Avtomobilnij Zavod rövidítése)
De ha már a neveknél tartunk egy kis érdekesség.
A Lada szó a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség Istennõje. :)
De valószínûleg nem innen ered a márka neve, hanem a Lad'ya nevû Viking hajókról kaphatta a nevét. Mint ahogy az emblémája is a hajót ábrázolja.
Hali!Nagyszerû összeállítás:)Nekem vannak korabeli újság cikkek,mikor megjelentek a gépezetek.Kicsit már besárgultak,de az enyém:) Gratula hozzá.Örülök,hogy foglalkoztok még egyáltalán a Lada témával.Nekem volt kis 2101-m,(az embléma mai napig kincsként õrizve)de lesz még 2107-m az biztos:) Most éppen Havassy Úrral próbálok tárgyalni..ha valakinek mondd ez a név vmit. Gyerünk srácok!Mindhalálig WAZ
Hogyha nem kell senkinek, hát a rozsda eszi meg. Tiszta szívvel betörök, ha kell, Hondával jövök.
Rámnéznek , és röhögnek, sûrû nyállal leköpnek, de Ladát látok hirtelen, gyönyöru szép, megveszem!
- Rally Himnusz -
Isten áld meg a Rally-st, Kit-Car-ral, WRC-vel, Nyújts feléje zászlókat, Hogy húzz rá kéziféket!
Bal 4 sodrósba jól betépj, Adj full gázt, de rettentõt, Autózd ki verdádból az összes lóerõt! Autóikat elhozád versenyek helyszínére,
Általuk vett versenyautók, A gyorsasági fénye. S merre zúghat Trabantja Kõváry Barnának, Szurkolók Õt meglátván hangosan dudálnak.
De jött a jobb 3, Mit túl gyorsan vettem be, S elszálltam messzire, Erdõnek mélyébe.
Repültek a kerekek, Szakadtak a spoilerek, Hogy kiszedjem autómat, Traktort és darut bérelek.
Megjavított autómmal, Veszprémre már nevezek. Ehhez kellett jó sok hitel, S erre plusz még fedezet,
Veszprém Rally lõterén, Sok zászlót lengettél, Egy-két nagy fordulóhoz, Lendültebõl érkeztél.
Lõtér után gátlócsere, Örülsz hogy így megúsztad, Nem úgy, kiknek autói, Kanyarokban elúsztak.
Elérkeztünk szép lassan, A Rally évad végéhez, Következett a Mecsek Rally, Szikrázó napsütésben,
Gyors Hetvenhely, 2. Árpádtetõ, Ezen két gyorsaságin, Sok a hajlott tetõ. Lapos elág, halszálka,
Vagy akár Kõbánya, Cigány és a többiek, Forognak a Lakádok, De jött a Barna,
S elért egy kart, Jobb mancsával! Szanaszét irtotta a gazost, Zöld-fehér trabijával.
Tetõre és talpra állt, ismét talaj alatta, Hadd forogjon, A kis Trabi, Ami már egy legenda.
Szózat a Ladárol!
Talpra satya itt a lada, Eljött az idõ most vagy soha. Padlógáz vagy kanyarok, Ez a kérdés válaszatok. A ladások istenére esküszünk, Hogy rendõrök nem leszünk!
Csili-vili szép suzuki, Ha kanyar jön meg is csúszik. Elég drága a kis autó, De nekünk a lada a megváltó. A ladások istenére esküszünk, Hogy suzukit nem veszünk!
Ladás leszek mindörökre, A rendõrök nagy örömére. A ladámat el nem adom, Mégha meg is büntet a majom. A ladások istenére esküszünk, Hogy a rendõr elöl eltûzünk!
Mi ladánk!
Mi Ladánk ki vagy a kertekben. Cseréltessék le a te olajad, Jöjjön el a te korszakod Legyen meg a te mûszakid, Miképpen a városban, azonképpen itt az országúton is. Mindennapi benzinünket hagyd meg nekünk koma! És ne vígy minket a roncstelepre, de szabadíts meg a rozsdától.
Automen!
Üdvözlégy gyújtásom, Voltokkal teljes, a trafó van teveled, Áldott vagy te az alkatrészek között és áldott a te munkádnak gyümölcse a szikra. Gyújtáselosztónk szûz megszakítója, alapjáratnak szent anyja, szikrázzál érettünk szüntelen, most és szivatásunk idején,
Automen.
Hiszek egy motorban, mindenható Ladában, hegynek és völgynek megjárójában, és luxusbáan, az õ kényelmében, Aki a Fiattól született az idõ kezdete elött Autó az autótól, fényszóró a fényszórótól, Valóságos autó a valóságos autótól. Tervezték, de nem teremtmény, a Fiattal egylényegû és minden általa lett. Értünk emberekért, a mi kényelmünkért, leszállt a futószalagról, eljött a Merkúr által, szenvedett a kátyuktól, felfeszítették, eltünt mert elvezették, de harmadnapon megkerült a jegyzõkönyv szerint, felment a hegyre, ott ül az ároknak jobbján de újra lejön dicsõségben, vitetni élõket és halakat, és országútjának nem lesz vége. Hiszek a négy szent zsugorkaros dugattyúkban, vallom a kardánkeresztséget, várom a menetszél feltámadását és az eljövendõ örök száguldást.
Automen.
10 Parancsolat:
1 - Gazdádat, üzembentartódat tiszteld és csak neki szolgálj! 2 - Tankod benzinét hiába ne edd! 3 - Az útpadkát kerüld el! 4 - Csavarodat és anyádat tiszteld! 5 - Ne Döcögj! 6 - Ne parázz! 7 - Ne Borulj! 8 - Ne vadulj, mások karosszériájában kárt ne tégy. 9 - Felebarátod dísztárcsáját ne kívánd! 10- Mások vonóhorgát ne kövesd!
Ladádnak rendületlenûl Légy híve, oh magyar, Büszkén kiáltod, s majdan írod is, Ha gázt adsz, kikapar.
A belvárosban lassan már Nincsen parkolóhely; Áldjon vagy verjen sors keze; élvezd, vagy tolnod kell.
Olajos a föld, melyen annyiszor kuplungod vére folyt; Ez, melyhez minden városrész Egy emléket csatolt.
Itt küzdtenek szikráért a hõs Sárga angyalnak hadai; Itt törtek össze gömbcsuklót Budapestnek kátyui.
Szabadság? Itten hordozák Lerobbant autódat, S elhullanak tízezreid A szervízdíj miatt.
És annyi baleset közt, Oly sok veszély után, Meghúzva bár, de törve nem, Ép még a Ladád!
S népek Ladája, nagy világ! Hozzád bátran kiált: „Ezerévnyi szenvedés Kér éltet vagy halált!”
Az nem lehet, hogy annyit szívj S hiában költs rá pénzt, S keservben annyi hû kebel Szakadt meg a Vazért.
Az nem lehet, hogy kész erõ, És oly szent akarat Hiába próbálkozzanak Egy lerobbanás alatt.
Még jõni kell, még jõni fog Egy jobb kor, mely után Buzgó száguldás lesz úrrá Százezrek Ladáján.
Vagy jõni fog, ha jõni kell, A nagyszerû halál, Hol az autobeszámítás után Ladád szíve vérben áll.
S a kohót, hol vasad sûlyed el, Új autók veszik körûl, S a Ladaimádók millióinak Szemében gyászköny ûl.
Légy híve rendületlenûl Ladádnak, oh magyar: Ez jármûved, s ha eladnád, Emléke felkavar.
A nagy márkák közt lassan már Nincsen számára hely; Áldjon vagy verjen sors keze; élvezd, vagy tolnod kell.
roadsterbõl sem lett sorozatgyártás, szerintem ebbõl sem lesz. kár érte. bár, valószínûleg úgysem tudnám megfizetni... pedig szép
A párizsi autószalonon mutatták be az elmúlt hétvégén a Lada Revolution III-at:
Az autó sorozatgyártásra érett változatát a jövõ évi Frankfurti autószalonon mutatják be. Valszeg két féle motorral lehet majd kapni: egy 2000 cm3-es turbós 245 Lóerõssel és egy 3700 cm3-es V6-ossal mely 350 lóerõs. A gyengébbik 2000 cm3-es motorral 5,9 sec alatt van 100km/h-án az 1103kg-os autó.
...és csak ezért felhívott szombaton a haverom hogy lesz ez a tali:) Sajna nem tudtam elmenni.Pedig Dunaalmástól nincs messze.Nahjo "tatai" vagyok elvileg, de nem annak vallom magam...de ez már más téma..
Még a nyári szünet elõtt helyeztem el ott, de nem nagyon törték magukat a takarítók. (tesiterem is akkor van takarítva, ha pókfocizunk :D) Most meg elkezdtem húzni mellé a strigulákat, hogy hány hétig marad ott. Bezzeg így 2 hét után lemosták. :D
Természetesen ceruzával rajzoltam, mert nem szeretnék maradandó kárt okozni az iskola vagyonában, meg nem is szeretem azokat a pöcsöket, akik padot firkálnak. Ez természetesen egyszeri alkalom volt részemrõl a LADA tiszteletére. :DDD
A füredi Rally-bálon szól a zeneszó. Van is ott nagy dínom-dánom, szép Zsiguliszó. Ketten ültünk egy Ladában, Õ és Én magam. Nagy gázt nyomtam és azután nemis volt szavam.
Egyszer aztán a Ladánkhoz jött a vén cigány. Megkérdezte az itinert, felírtuk-e már? A navigátor halkan csendben csak annyit felelt: Nincs itiner, az itinert nem is szeretem.
Ref.: Akinek Ladája nincsen, annak szíve sincs. Ha nem hiszed a Ladákon elöl a kilincs. Lesz egy kanyar, minek ívét titkolni fogod, És ahol majd rendõr se lát, meg is forgatod.
Egyszer aztán nagy hír járta be a Rally-bált. WRC-shez szegõdött és nála navigált. Hathengeres BMW állt kapujuk elõtt, A Rally-bálon nem is volt még, ilyen azelõtt.
Hathengeres BMW-vel vitték az új párt. Körülöttük a betonon nagy füstfelhõ szállt. A navigátor mégsem boldog könnyes a szeme. Hiányzik a Zsiguliból ismerõs zene.
Refr.
Elindultam Rally-egybe hogy elfeledjem õt, Utóljára megállok a garázsuk elõtt. Benézek én a garázsba s mit látok mit ám? A Navigátor hegesztget egy õsrégi Ladát.
kezdjenek el gyártani megint kocka ladát nagy 2-3 lityós motorokkal az biztos kelendõ lenne meg turbosakat, és jól lekezelt kasztni ami nem kezd el rohadni 5 év után. Mondjuk alapbol utcai VFTS-eket simán lehetne csinálni nagy teljesitményû motorokkal meg kisebekkel aki csak a filing miatt venné
Sok infót nem közölt még a gyár. Nem tudom hány ló lehet elvileg a sima 1.4-es 16szelepes 90 Le szóval gondolom annál több, viszont az 1.6-os GTI-nél (ami 125Le) tuti kevesebb mert hülyeség lenne ha egy 1.4-es Sport verzió erõsebb lenne az 1.6-os GTI változatnál :) Szóval olyan 100Le lehet kb.
volt pár évig egy skoda feliciánk,kb 160volt a vége egyszer a 4esen megyek,és látom piros 1200es puposkodik mondom akkor hajrá és elkezdtük tolni neki mikor kiértem padlora,a ladában még volt pár km/h és szép lassan elözött,aztán mikor mellémért rámnézett a faszi megvonta a vállát és elözött tovább.3an ültünk a kocsiba de akkorát nevettünk,nagyon laza ürge volt:D
De amúgy ez nem a Te hibád. Egyetemen is a gyakorlatot tartó tanár mesélget mindíg valamit, épp fékekrõl volt szó, mikor elkezdte osztani a 40köri csávó a Ladákat. Nagyon vicces volt mikor a tudatlanságára rávilágítottam kb 30 egyetemista elött. Nem volt égõ neki h egy 20onéves hallgató többet tud a Ladáról ráadásul amit Õ mondott abból minnden 2. állítás vagy egyszerûen nem volt igaz vagy csak hallomásból származó baromság volt.... pff és ilyenek tanítanak, és ilyenek miatt is leírnak sok olyan autót ami nagyon jó kis autó csak a sok hozzá nem értõ leszólja és az terjed el...
Na szóval h Solo tisztába legyél a dolgokkal kis leírás:
A "klasszik" Ladák (2101-2107) elöl tárcsafékkel rendelkeznek. Tárcsaátmérõjük 250mm, és nem hûtött. Fix féknyereggel rendelkeznek, oldalanként egy 48mm-es dugattyúval. A fix féknyergeket a versenyautókon elõszeretettel alkalmazzák a nagy fékgyártó cégek is mert egyszerû és megbízható a mûködése és nagy fékerõ kifejtésére képes. Hátránya csak egy van h a két oldalon elhelyezkedett dugattyúk miatt a kerék felöli nem kap (vagy legalábbis nehezen) menetszelet ezért a külsõ munkatérben rosszabb az olaj hûtése. Ezért az oroszok alumínium munkahengereket csináltak az acél féknyeregbe a jobb hõleadás miatt. Emellett ajánlott a magas forráspontú fékolaj használata.
Hátsó féke az autónak szimplex rendszerû dobfék. A dob alumíniumötvözetbõl készül szintén a jobb hõleadás és a kisebb rugúzatlan tömeg miatt. A dobfékben található munkahenger 2 dugattyút tartalmaz. 1977-ig 19,05mm-es átmérõjût utána 20,64mm-es átmérõjût alkalmaztak a nagyobb fékerõ miatt. A 2103-as Ladáknál már autómata fékpofa utánállító szerkezetet alkalmaztak. A kocka Ladáknál ezt elhagyták és önbeálló munkahengerekkel oldották meg az utánállítást. Ezen kívül még van egy a hátsó kerekekre ható, a statikus és dinamikus tengelyterhelést figyelembe vevõ fékerõszabályozó is.
solo-ra reagálva még a másik topicból:
Solo írta: "Kibeszél itt hátsó tárcsáról? Azon elöl is dob van asszem.. De nemtudom..Azt tudom, hogy rakat szar :) "
Nincs, és nem is volt soha elöl dob rajta :) Ha nem tudod akkor meg mindek mondasz baromságokat? :) Ezek után feltételezem h még Ladába sem ültél, életkorodból meg tippelem h vezetni még nem h Ladát de talán még mást se sikerült, így aztán biztos sok összehasonlítási alappal rendelkezel h kijelentetted h egy "rakat szar". Kb. sétálás közben egy Ladára nézve állapítottad meg... pfff vannak még értelmes emberek látom xD Éljen a jövõ generációja, leendõ adófizetõ állampolgártársaink xD
ha már zárták a ladások topicot élesszük fel ezt
Köszi skacok!
már hogy ne lenne... A 1993 utániakba gyakori. A 10 évnél fiatalabbakba meg mindbe van, de olyan fiatal meg ritka itthon.
Ja a csúcs kategória az a D. A kat. pl Lada 1118 Kalina B kat. pl Lada 2170 Priora C kat. pl Lada 2116 Silhuette D kat. pl Lada új tanulmány :) (még a neve nem szivárgott ki)
Lada 2116 Silhuette: (érdekes h van rajta rendszám, elvileg jövõre kezdenék gyártani. De lennék a tesztelõ helyébe :cry: És feketébe nagyon jól mutat szerintem! :lol: )
Idén januárba leplezték le a 2116-os 5ajtós változatát a 2118-as Silhuette-et de már kémfotó is van róla:
És még ennél is egyel nagyobb (csúcs) kategóriába szánt új tanulmány: (Én is csak ma hallottam róla elõször)
:)
õszinte legyek?:D egyém jobban tetszik:)...õserõ=)...csak most kicsit befûtött a hátsó fék.:(
itthon volt egy fiók mélyén, apával most szedtük elõ, az övé volt, de most hétvégén beindítottuk, még nem tökéletes, lehet hogy óráshoz kerül, aztán én fogom hordani.
nem tartom valószínûnek, mert ez abból a 25-ösbõl kiindulva kb. 80-as évek közepi lehet de mondom, neten sem találtam róla semmit, se képet, se infót, pedig oroszul (!) is próbáltam keresni.