hát akkor btw nincs mirõl beszélni vs wow témában, mert mmorpg alapvetõen sokkal több lehetõséget rejt de gondolom nem kell bemutatnom a müfajt...grafika meg kitérdekel egy rpgnél
gw-t is annak sorolják de aki kicsit is ért a normáls (kocka/papír) rpg-hez az tudja hogy egyedül az nwn és a bg volt az amire azt lehetett mondani hogy rpg
esetleg még a kotor is hiszen ott nagyon sok minden függött arról hogy a karakteredet melyik irányba orientálod, így alakult a történet is
nekem egyik kedvenc játékom a never és csak szurkolni tudok a 2. résznek ha kiadják valaha...öszehasonlitani meg sztem felesleges még mert az egyik jelenleg világsikernek örvend a másikat meg még kise dobták...de sztem wow "esztelen gyilkolás"-on kivül picivel több, még szerencse hogy nem fps besorolásban van
az mmorpg része abban merül ki, hogy beszélgethetsz akárkivel és van kb 30 emotion amit ellõhetsz a beszélgetõpartnerednek
meg kell mondjam az swg sem sokkal jobb...
fps-nek nem is de third person shooternek akármikor :P
40 fõs insta raidekbe is csak beszélgetések mennek, figyelni nem kell soha, azt csinálsz amit akarsz fõleg ha warr és mt vagy ^^ öszehangolás és taktika sem kell soha...megnéznélek egy bwl-ben azért hogy hogy nyomkodod a 30 emotét ;>
Csak rajtad múlik hogy mirõl szól. Nemtudom az RP szervereken mennyire játszák ki a szerepet az emberek, sose volt idõm benézni ilyenekre a tápolás mellett. :) Egyébként ez a helloween fest nagyon feelinges most a wow-ban. Fentrengeni lehet a röhögéstõl.
Hat en mashogy latom. Szinte az osszes MMORPG questek tobbsege ilyen es hasonlo. "Kell nekem 3 farkasbor menj az erdo keleti reszebe es hozz nekem." Es a WoW sem kivetel ez alol, a questek 85%-a ilyen benne. Na ilyenkor az embernek nincsen sok kedve szerepetjatszani. Foleg amikor 5 negyzetmeteren van 5 fele enemy negyesevel, amik jarkalnak le s fol.Ezert unom meg szinte az osszeset kivetel nelkul. Viszont egy NWN PW-ben pl a Dalakoran ilyen erzeseim nem voltak, pedig az sem valami hude kifinomult modul.
"gw-t is annak sorolják de aki kicsit is ért a normáls (kocka/papír) rpg-hez az tudja hogy egyedül az nwn és a bg volt az amire azt lehetett mondani hogy rpg"
Elfelejtkezel a PlanScape Torment-rõl ami szintén ADF&D alapokon nyugodott szabályrendszerében csak nem a Forgotten Realms világában játszódott.. Valamint a Fallout szériáról is. Az RPG-t ne szûkítsük le a Fantasy RPG-re pls:)
btw a Jagged Alliance volt mindig a nagy kedvencem amit inkább akciórpg-nak hívtak asszem, bár rpg része abban merült ki hogy a karakteredet saját magad alakítottad :)
mégis hangulatban és kidolgozottságban akkor verhetetlen volt
A JAgged Alliance-t én inkább a Körökre osztott Taktikai / stratégiai játékok közé sorolom ahol volt némi szerepe a statoknak is. Az RPG igencsak elhanyagolható volt benne. A Fallout Tactics szintén inkább a JA vonalat erõsíti. A Fallout 1-2 viszont ízig vérig RPG volt!!!!:) Nos igen a Világ pedig durván ütõs:D Egyébkéntr a JA az UFO vonalat követte csak szebb volt:) meg nemvoltak fejlesztések benne:)
JA az UFO továbbfejlesztése volt, nem tagadom bár szerintem azzal a világgal és rendszerrel egyedit alkottak amit még máig nem tudtak überelni semmivel sem pedig sok hasonló játékot próbáltam már
Fallout Tacticsban már nem sok rpg elem volt benne, az tényleg JA volt bár lehetett választani hogy realtime vagy roundbased rendszer alapján akarod játszani
Mindez szép, amit ezekben az interjúkban leírnak, és a képeket is elnézve nagyon jónak tûnik az egész játék. De mi lesz a gépigénnyel? Egyenként szinezhetõ, méretezhetõ, felszerelhetõ szörnyek? Mindenütt dinamikus árnyékok? Textúrák keverése? Részletes szörnyek, önvilágító textúra? A legjobb a kisördög szárnyai alatt észrevehetõ csillogás. Kit érdekel, hogy csillog, vagy nem? Úgy tûnik, hogy ennél a játéknál is a grafika az elsõdleges szempont.
Azt hiszem már most kijelenthetem, hogy az én gépem nem fogja bírni. Elképzelem, ahogy a nagyobb (10-20 fõs) csatáknál elkezd szaggatni a gép.
Igazából nekem már az is megfelelne, ha az nwn 1-hez kiadnának egy újabb nagy kiegészítõt.
Elképzelhetõ, hogy még adnak ki (a premium modulokra gondolok), bár szerintem felesleges, NWN -nek a multis része volt jó szerintem.
Én is félek a grafikától, mert az tényleg belerondíthat a multis játékélménybe. Egy single játékot pár hónap alatt elfogyaszt az ember. A multit (ha jó) akkor évekig nyúzza. Van egy rossz hírem a magyarországi NWN társadalom számára: ha kijön a játék VISSZATÉREK!! hm hm hm ...
hát, az nekem se teccik, hogy már egy RPG esetében is a megjelenést fényezik, de nem lehet vele mit kezdeni, ez a piaci trend, ezt követelik meg a kiadók a fejlesztõktõl
pedig pont az..., szerintem ezeket a neveket fölösleges leforditani mert egyrészt iszonyú hülyén hangzik másrészt meg a játékban majd ugyis ezen a néven találkozol vele... (amire lesz maygaritást az tuti 3-4 év :P) mongyuk nekem annyira nem problem csak zavaro, mind1, max ovlasom az angolt :)
amugy mielött még félre leszek értve teljesen becsülendõ hogy van aki leforditja az ilyen rpg-s infomorzsákat, nekem teljesen szimpi, csak engem spec zavar, de ez max egyéni soc problémám :) ilyen stilusban az egyik elgjobb odlal szvsz (vagy inkább a legjobb mert msot igy fejbõl egyetlen más honlapot sem tudok mondani amit szoktam nézegetni és rpg-vel foglalkozik és magyar :) )
elõször arkane trükkmesterre gondoltam, de aztán megtudtam, hogy a csaló/szélhámos hitelesebb... bár "kissé" hülyén hangzik... hmm, lehet, hogy télleg nem kéne lefordítani, no jó, akkor nem fogom... végülis a warlockokt, meg a sorcit én se szoktam...
Hát igen, pont ezért nem szeretem a magyarításokat mert a készítõkkel általában elszáll a ló és MINDENT magyarra fordítanak :)
Régen még az nwn.hu kezdeténél sokat okoskodtunk ugye, hogy pl. egy quivering palm fordítható-e mondjuk vibráló ökölnek... :D Amondó voltam már akkor is, hogy úgy kellene hagyni. :D
megvan a harmadik interjuhé is, kevésbé izgi, de még informatív
Elég gáz, hogy nem lesznek benne csatornák alapból. Szerintem elég sok modulíró, aki már elõre eltervezte legalább a jövendõbeli nwn2-es világát, tuti tervezett bele csomót. Remélhetõleg hakok formájában idõvel elérhetõ lesz. Full nem értem, miért hagyják ki...
a foritsás is jó , és nekem sincs fogalmam se hogy mi az az Johnny Appleseed :DDD
Ami igazán kecsegtetõen hangzik az a kasztok kiegyensúlyozása és az, hogy minden szinten lesz valami bónusz. Elég fura érzés volt bizonyos esetekben amikor végre elértél a mágikus számhoz és tulajdonképpen nem történt semmi különös csak kaptál pár életerõ pontot. Ennek, ha minden igaz vége. Az osztályharc pedig fokozódhat végre :) A papok hatalmának vége? :) Mondjuk az alapjátékot bármely kaszttal végig lehetett nyomni csak jó lenne ha a modulkészítõk is figyelnének erre a dologra. Mindenesetre, ha Artanisnak lesz magyar modulja a saját szerverén (folytatva a hagyományokat)biztos szívesen segítek majd neki. Azt vettem észre, hogy a multis közösség az elején eléggé összetartott, de aztán különbözõ okok miatt szétszakadtunk. Nem lehetne egy új lapot kezdeni az NWN 2-vel? A LoA, az Anwalen, Legendák földje és a Dalakora projekteken munkálkodók, ha összefognának valami igazán jó dolog születhetne. Persze csak azoknak szól ez a dolog akik még nosztalgiával gondolnak vissza az NWN multi szerverein eltöltött idõkre.
3.5e D&D szabályok beépítésérõl kérdezték ezúttal Ferret Baudoin nagymestert.
Új klassz jelenik meg, a Warlock. Egyszerû, mert nem kell szpelleket tervezgetni, tanulgatni, varázslat szinteket csekkolni vele, csak lõni kell a mágiát harcról harcra. Epic szintek kimaradnak, csak 20. szintig lehet tápolódni, viszont új featek, spellek, abilityk, és presztízs klasszok lesznek, így lehet töprengeni, mely kombók a legpusztítóbbak egyéni ízlésnek megfelelõen. multiklassz korlátozást négyre bõvítették. XP elosztás változik kissé, a kísérõk, szummonált lények, familiárisok nem vesznek el lényeges mennyiségû tapasztalati pontot harcok során. KOTOR 2 és Planescape: Torment dizájnere tervezi ezt a részt. Lovak szerepérõl nem nyilatkoztak, tehát hogy paladin warhorse is lesz vagy csak utazgatásra, kincs cipelésre lehet használni a drága hátasokat. Sebzésrendszert kissé megkavarták 3.5-ben, mert +5 kard se képes teljes sebzést bevinni egy Vérfarkasnak. Korábban - 3rd edition D&D - csak ezüst vagy mágikus fegyver tudott bevinni maximum sebzést, de mivel rendkívül gyakoriak a mágikus fegyverek, ennek a kitételnek nem sok értelme lett. Emiatt változtatni kellett a szörnyek alap védelmét. Intelligens szörnyek bevételét a csapatba nem tervezik. Bár a Forgotten Realms sub-classokból lehet válogatni. Drow alfaj és presztízs klasszok lesznek. Továbbá Gold Dwarfok és Gray Dwarf/duergar alfajok befigyelnek. Utóbbiak méreg immunitása igen csábító!! 3.5e szabályok a ranger karaktert sokkal életképesebbé teszik. Harci stílust választhat: íjjal vagy egyszerre két fegyverrel nyomul. Változott jó pár tulajdonsága is. Karakter klasszok egyensúlyát teljesen átdolgozták, így alapszinten is nagy változásokra lehet számítani! Kizárólagos Fighter featek jelennek meg. Varázslatok átdolgozása kihat a mágiahasználókra. Szintléptetések során több új meglepetés vár.