3.5e D&D szabályok beépítésérõl kérdezték ezúttal Ferret Baudoin nagymestert.
Új klassz jelenik meg, a Warlock. Egyszerû, mert nem kell szpelleket tervezgetni, tanulgatni, varázslat szinteket csekkolni vele, csak lõni kell a mágiát harcról harcra.
Epic szintek kimaradnak, csak 20. szintig lehet tápolódni, viszont új featek, spellek, abilityk, és presztízs klasszok lesznek, így lehet töprengeni, mely kombók a legpusztítóbbak egyéni ízlésnek megfelelõen.
multiklassz korlátozást négyre bõvítették.
XP elosztás változik kissé, a kísérõk, szummonált lények, familiárisok nem vesznek el lényeges mennyiségû tapasztalati pontot harcok során. KOTOR 2 és Planescape: Torment dizájnere tervezi ezt a részt.
Lovak szerepérõl nem nyilatkoztak, tehát hogy paladin warhorse is lesz vagy csak utazgatásra, kincs cipelésre lehet használni a drága hátasokat.
Sebzésrendszert kissé megkavarták 3.5-ben, mert +5 kard se képes teljes sebzést bevinni egy Vérfarkasnak. Korábban - 3rd edition D&D - csak ezüst vagy mágikus fegyver tudott bevinni maximum sebzést, de mivel rendkívül gyakoriak a mágikus fegyverek, ennek a kitételnek nem sok értelme lett. Emiatt változtatni kellett a szörnyek alap védelmét.
Intelligens szörnyek bevételét a csapatba nem tervezik. Bár a Forgotten Realms sub-classokból lehet válogatni.
Drow alfaj és presztízs klasszok lesznek. Továbbá Gold Dwarfok és Gray Dwarf/duergar alfajok befigyelnek. Utóbbiak méreg immunitása igen csábító!!
3.5e szabályok a ranger karaktert sokkal életképesebbé teszik. Harci stílust választhat: íjjal vagy egyszerre két fegyverrel nyomul. Változott jó pár tulajdonsága is.
Karakter klasszok egyensúlyát teljesen átdolgozták, így alapszinten is nagy változásokra lehet számítani! Kizárólagos Fighter featek jelennek meg. Varázslatok átdolgozása kihat a mágiahasználókra. Szintléptetések során több új meglepetés vár.