Az RPG is lehet hack&slash a kettõ nem zárja ki egymást, sõt a többsége inkább az utóbbi kategóriába tartozik mint a szószerint vett RPG-be. Ahhoz túl kevés "logikai feladvány" van bennük hogy ne H&S kategória legyen, nem nagyon kell bennük nyomozgatni, rejtéjeket megoldani, vagy ha mégis azt az esetek túlnyomó többségében erõszakos módon. Az RPG-ben szereintem a harc az csak másodlaos fontosságú.
Yellowcab: A baj az, hogy egy jateknak mas dinamikaja van, mint a valosagnak!
Ugyanugy mint a filmeknek. Ott sem szeretem, ha valaki elkezd szak-kinaiban magyarazni, hogy ez vagy az a jelenet miert nem valosaghü... Azert nem az, mert ugy nem nezne jol ki, nem lenne szorakoztato, unalmas lenne stb.
Ha jatszottal Sims-t, akkor tudod, hogy mennyire dögunalmas, hogy reggel el kell menned a wc-re, fogat mosni stb. ahhoz, hogy tovabbjuss (nekem sosem sikerült).
Egy jatek ne arrol szoljon, hogy orakig, napokig egy lofaszsagot kell tanulnom/csinalnom, csak mert az eletben is ugy van!
Ha egy Battlefield 1942-ben elöbb több honapig kene tanulnod a tankok vezeteset, mint az eletben, szerinted jatszana vele valaki?
Amit minden játékból hiányolok(legalábbis amivel találkoztam,kivéve a sacred)az az autoloot,ill. a loot shortkey:(((
Minden csak attól függ hogy a fegyvereknek mennyi szintje van, milyen a képzettségrendszer. Az a rossz hogy mi itt csak ötletelgetünk, de semmi konkrétumot nem tudunk hogy mibe kellene beilleszteni az ötleteinket. Nem is merjük a progi képzettség rendszerét, fegyvertípusait, semmit. Így csak az általunk kiötlött dolgokat osztjuk meg egymással, "álmodunk magunknak egy világot" és majd az "élettõl meg kapunk egy pofont". :) Jó lenne már valami konkrétumot is tudni!
leragadok a konkrét példátoknál,a kovács ahhoz hogy kovács legyen valaki fel kell építenie mind a tudást,mind az anyagi hátteret tanulás,gyakorlat,ház,üllõ,kályha,víz stb-stb(ezek a valós életben is így mûködtek) mikor ezekkel megvagy jönnek a kitalát világ jellemzõi:ilyen +,olyan varázslat stb de ezt nem csak a kovácsra lebontva,hanem minden másra számomra az lenne egy teljes játék,ha nem kéne elkezdeni öldökölni,hanem felderítenéd a lehetõségeket,és ami tetszik hozzáfogsz ill. egy "kiöregedett harcos",aki tisztában van azzal,hogyan kell megmunkálni egy kard markolatát,milyen súlyozásokkal legyen ellátva, lényegesen jobb kardot tudna készíteni,mivel õ volt az aki a fegyvert és a páncélzatot használta a csatákban,õ tudja elõnyeit és hátrányait esetlegesen ötleteit továbbadhatja skillpontért cserébe de az soha nem tûnt valószerûnek egy játékban sem,hogy jáccottam 2 órát és craftingelhetek(nem mintha csinálnám) Még akkor sem,ha elõtte bármilyen quest teljesítése kell Na mind1 Most lusta vagyok sanos tovább fejtegetni Talán tiszta mire gondolok,talán nem...
Igen, de vannak ilyen szamuráj szerû harcosok, mint amit te írsz és vannak olyanok, akik mindent hozzávágnak az ellenhez, ami a kezük ügyébe kerül, hetente mást fegyvert ragadnak, vagy többféle fegyvert tartanak maguknál. Sztem ezért felesleges ez az egybeolvadás, mert van aki nem olvad egybe :) (sõt sztem sokan mert talál egy jobbat akkor eldobja a régit.) Maximum sztem fajtára lehessen szakosodni (kiskard, nagykard, markolat-nélküli kard, stb).
Szerintem itt nem a fegyver értékei hanem a fegyverforgató értéke az ami változik! Úgy is lehetne fogalmazni hogy a harcos egyé válik a megszokott fegyverével, ismeri minden kis rezdülését, elõnyét, hátrányát, lelkének egy darabjának, testének meghosszabításnak tekinti és ezt az egy fegyvert ami már kötõdik hozzá hatékonyabban tudja forgatni. Nem vonatkozik ez máisk ugyan ilyen fegyverre csak erre az egyre. Ha ez tönkre megy vagy másnak eladja akkor ott nem kapja meg ezt a bónuszt csak X idõ után. Természetesen ez nem zárja ki azt hogy a fegyvert fejleszthesse, de akkor valamilyen szinten ez a kapcsolat megváltozik, mivel már nem teljesen ugyan az a fegyver, így veszít a kedvezménybõl amit kap rá, de X idõ elteltével ismét növekedhet majd neki. szerintem LawaHun így értette. Uff én beszéltem :)
Ezeket amiket mi írtunk egyáltalán nem nehéz leprogramozni. adabázis az egész. A bevitele lehet sok idõ és sajna a mérettel is számolni kell. Azért beszélgetünk ezekrõl, mert mi másról? És szerintem a lehetõségektõl lesz valami életszagú. Sok játékba látható, hogy egy kiválasztott kaszt, egy kiválasztott felszereléssel, egyfajta tulajdonságokkal a legerõsebb abban a játékban és kész. ezért a legtöbben arra hajtanak. Azért kell sok lehetséges út, hogy ha valamelyiken elindulsz sose tudj lemaradni, zsákutcába kerülni a többiekkel szemben.
Ötleteinket osztjuk meg egymással, mert lehetõséget kaptunk és ha esetleg nem jön össze ez a project majd megkeresem Koeniget és Lawa-t és csinálunk egy 2D MMORPG-t amivel játszanak majd 50en.. :)
kicsit kiábrándítóan hatnak az írásaitok,ha ez mind megvalósítható lenne,miért nem találkozunk velük?Azért kiábrándító,mert akkor lenne igazán szerepjáték,ha minnél több elem emlékeztetne a válóság ill. a szerzõi világokra.Nem tudom, mikor látunk ilyet,de én már nagyon várok rá. Nem akarom lenézni a magyar fejlesztõket,de néhány ember nem fog még fél évet szarakodni ezekkel a megoldásokkal.És lehet,hogy ez a topic mostmár inkább azért van,hogy saját ötleteinkkel kápráztassuk egymást,az indító célja az rpg felveztetése volt. Most már azért villanthatnának valamit a mûbõl.A webdisegnereteket megdobjátok a szõnyeg alá,szerda mi?
erre ott van jópéldagént a DS próbáljátok ki. nekem volt ot egy lvl sok magaem. nagyon elhúzott a varázslása, és mikor próbéltam fejleszteni az amatõr harcolását, kb 2x tovább tartott egy szint azon a kicsi szinten, mint 1 a mágiával.
ezért kell a szimpla szakmásoknak magas szinten valami nagyobb dolgot összehozni, mint a hibridnek. pl.: 1/1lvl kovács/vari(szakma) az tud már valami varázslatos tárgyat (pl világít), mint a 2lvl kovács aki pl. a tartóssághoz tud adni párat. Ezért kell, h a szimpla szakemberek sokkal tovább tudják feljeszteni és magasabb szinten túlszárnyalni a hibrideket.
itt van még 1 lehetõség a keresztezéshez. : pl 1 "ünertápnagymesterség" az mondjuk 300 óra (csak hogy lássátok, nem konkréten így gondolom az eltelt idõt. legyen már vmi mértékegység:) ) ha pl az egyik mesterséget szeretné keresztezni a másikkal akkor az elsõ mesterség+ahanyasik mesterség*300 óra pl: kovácsolás + alkímia = 300+2*300 =900 óra pl: kovácsolás + alkímia + díszítés = 300+2*300+3*300 óra.= 1800 óra. stb stb ha emg csak külön-köülön tanulná a mesterségeket, nem keresztezésa miatt, akokr emg mindegyik 300 óra lenne. nemtom hogy érthetõ-e ez :)
Ez vegülis jo ötlet, hogy hiresse teheted a kardot es a neved.
Hat ezt majd a fejlesztöknek kell eldönteni, hogy tetszik-e nekik az ötlet es, hogy meg tudjak-e valositani?
Ertem. Szoval, ha az alkimiat felvetted a karaktergeneralasnal, ako´kor az az erösebb es jobban tudsz magaiat kiserletezni, de jobbat a fegyvernel is, mint az a kovacs, aki kovacskent generalodott es az alkimiat csak felvette.
Hat ez sok balancingot követel, de igy van ertelme :-)
Aki _felveszi_, nem pedig keresztezi az alkímiát a kovácsolás mellé az a szipiszupi kardot tudja majd legyártani és az alkímiája is külön fog fejlõdni a kovácsolástól (pl. tekercs készítés)
de nem értesz... szted ha te megtanulsz valamit, azt másik is megtanulja?... lehet hogy bugokhoz vezetne, de sztem jó ötlet. vagy lehet az is, hogy simán edzõdne a fegyver ugyanígy, és akkor mondjuk ha leváltod azt a bizonyos fegyót, akkor eladhatod jobb áron. és mondjuk ha már sok ilyen tárgy lenne, amit te edzettél, akkor leeht hogy híressé válnál, esetleg hõssé. errõl jut eszembe... lehetne iylen rang, pl hogy : ismeretlen kalandozó, átlag kalandozó, ismert kalandozó, világi kalandozó, hõs, isteni ember, isten. vagy ilyesmi
Ez az összeolvadás nem rossz, viszont akkor akinek csak 1 szakmája van az is tudjon valami különlegeset!!! Különbséget kellene tenni szakma felvétel és szakmák keresztezése között. Pl. aki keresztez 2 vagy több szakmát az ne tudja elérni egyikbõl se az "übertápnagymester" szintet, csak az, aki azt az 1et mûveli.
Például: Valami varázslatos szakma (pl. alkímia) keresztezése kováccsal: lángoló kard (+sebzés, állandó fákyla) - különbözõ mágikus szerek segítségével állítja elõ.
"Szimpla" kovács kb. hasonló szinten: szipiszupi kard (+sebzés) - semmi mágikus tulajdonság, mivel a szakértelmével/tapasztalatával tudja úgy megmunkálni az acélt, h átvág mindent. stb.
pl : Átkozott hosszúkard. 30 sebzés 60 durability -2 erõ +1 ügyesség. namost. van esély rá, mondjuk hogy a 100. óránál +1 erõt adna, ezért márcsak -1 erõ levonás van, és így kiüszöbölhetõ lenne az, hogyha valaki sokat szenvedett egy tárgy elkészítésével, akkor ne vágja ki a p*csába, hanem sokat harcoljon vele, amiután a tárgy negatív tulajdonsága megszûnik.
A kovacshoz el kell vinni, mert ez egy online jatek es a közössegre epül! Mindenki függjön masoktol! Ez a lenyeg!
Ha csak te kapnad a bonuszt, az mar komolyabb dolog es az valoban bugokhoz vezethetne. Ha konkretan megvaltozik a targy tulajdonsaga es megmarad akkor is, ha te eladod, az egyszerübb a kivitelezesben.
szerintem eggyáltalán nem kéne elvinni a kovácshoz. nem azt mondtam, hogy fejleszthetõvé válik, hanem hogy megedzõdik a fegyver, a használója nagyon jól ért már hozzá, ezért lesz jobb neki.(a többiek tök ugyanúgy nem konyítanak hozzá, azért nem növeli nekik) A + dolgok meg véletlenszerûek lennének. mondjuk minden 50. vagy 100. óra használat után valami bónusz.
Hat talan nem olyan bonyolult. Csak egy countert kell beepiteni. Ha megvan az oraszam, akkor megjelenik egy szöveg, hogy a kard fejleszthetö. Akkor el kell vinni egy kovacshoz es az megint tud kiserletezni a meghatarozott tulajdonsagon. Nem tudom, milyen a programkod felepitese, de feltetelezem, hogy adatbankokkal dolgozik. Akkor meg egyszerüen atirodnak az ertekek es kesz.
Szerintem normál tárgyakból is lehessen varázstárgyat, vagy edegyi tárgyat csinálni. pl ha egy kardot valaki nagyon sokáig használ, akkor kezd hozzáértõ lenni, így CSAK õ kap arra az adott tárgyra bónuszokat. Ha pl egy lvl 1-es már kezdetektõl mondjuk rövidkardot használ, és mondjuk már 100 órányit azt használja (online) akkor pl a használó választhat neki egy nevet. pl: Oclubus of murkurus (lol) a többi embernek ez csak egy neves tárgy, de a hasyználójának, aki használta a 100 órát, ez egy igen is jó tulajdonságokkal rendelkezõ tárgy. pl: +2 erõ. de pl ha már 500 órát használta, akkor meg még ad mondjuk %-os damage növelést, stb. remélem érthetõ :)
Ja, de ertsetek mar meg, hogy nem lesz mindenkinek übertap +40-es kardja, mert ha van is neki, nem fogja tudni hordani a szintkülönbseg miatt.
Szoval, ha egy kovacs melle olyan szakmat is felveszünk, ami magiat tud hasznalni, akkor tudunk + skilles/varazslatos targyat csinalni, ha nem, akkor csak sima tulajdonsagokat tudunk növelni kiserletezessel.
A felvehetö szakmak szamat korlatozhatnank, hogy ne minden crafter legyen szabo, bördiszmüves, fegyverkovacs, varazslo stb. es minden targyat el tudjon kesziteni. Igy lehetne az embereket ravenni, hogy specializalodjanak.
Mondjuk meg lehet ugy csinalni, hogy a varazslatos targyakat csak olyan kovacs tudja, aki extra "sarkanyfogat" beletett, vagy epp varazslatot is tanult (van olyan szakma, hogy varazslo?), de a targyakat kiserletezes soran mindenkepp kell, hogy kapjon a targy bonuszt. Ez mondjuk ne + 4 "savasesö" legyen, de magasabb tartossag, nagyobb (normal) vedelem stb.
Én Don-nal vagyok! :) Sõt az is lehetne, h csak _nagyon_ kevés tárgy adjon _csak_ pozitív tulajdonságokat! Pl. alap var.tárgy: + 1ehez, -1 ahoz. frankó tárgy: +3 ehez, -1 ahoz. extrafasza tárgy: +4 ehez (akinek van az hackelt :P). És a varázstárgyakból nem kell elárasztani a világot. Sokkal életszagúbb egy olyan világ, ahol megtalálható a mágia, de nem minden szatócsnak van "Végzet kardja +30 übertáp" :) Olyan világ a jó, ahol el tudjuk hinni, h tényleg elámulnak mielõtt valaki rájuk küld egy "Savasesõ az alsógatyába" varázslatot :) Így értelmessebbé lehet tenni a szakmákat is, mert nem minden kovács készít varázs-hátvakarót, sõt! nagyon kevés!! És a bányászat egyáltalán nem függ össze asemmilyen mívességgel (kovács, ékszer, stb) Láttatok már bányászt gyûrûkkel babrálni??? A bányász ipari méretekben termel nyersanyagot és abból él meg, h vagy bazi sok vasat termel, vagy éppen ritkaságokat tud eladni jópénzért.
Kicsit figyelmesebben olvasd el a koncepciot :-) Tisztaban vagyok vele, hogy nem csinalhat lvl1-es kari uber cuccot ezert irtam, hogy jo cuccot magas kari csinalhat es azt csak olyan szintüek tudjak hasznalni.
Az egböl az esöhöz:
(most az SWG-t veszem alapul, mert az jol tükrözi a problemat)
Az emberek gyartjak a cuccokat, mert xp-t szeretnenek. Ha el akarod kerülni a grinding (ugyanaz a müvelet monoton ismetlese xp szerzes celjabol. Craftereknel a legjobb targy keszitese es elpusztitasa) csapdajat, akkor minden targyat valahogy el kell tudnod passzolni. Mivel gyenguszabb dolgokat esetleg nem akarna megvenni senki, igy azert lehetne öket visszaadni loot-kent.
Az emberek szeretnek lootolni es az SWG-ben ez a baj, hogy mindenki inkabb elpusztitja a gyengebb cuccokat, mert tudja, hogy senki nem veszi meg es az alacsonyabb szintü crafterek csak grindolnak esz nelkül, mig el nem erik a master fokot, mert akkor tudnak olyat csinalni, amit el is tudnak adni. Szoval nincs loot, es mindenki ugyanabban a szarban rohangal (a skill alapu fejlödes hatulütöje!)
Szoval, ha mi lootkent visszaadjuk a gyenge vagy hasznalt targyakat, akkor kielegitjük a jatekosok gyüjtesi szenvedelyet és nem kell NPC cuccokat adni lootnak, ezaltal sebezve a craftereket, de mivel sok ember sok cuccot csinal, egyertelmüen a loot is magas lesz, ha csak nem ugy csinaljuk, hogy a lootolhato dolgok csak nehany %-at adja vissza a rendszer...
Szoval tuti, hogy szazaval fognak szanaszet feküdni a cuccok a bazarban es a lootban (ha hasonloan lesz, ahogy en leirtam).
-------------------------------------
Mas:
Egy ötlet loottal kapcsolatban. En imadom latni es hallani, ahogy valami kipottyan egy mob-bol, szoval jo lenne, ha ez ugy lenne megcsinalva, mint a diablo!
Ne rakattintassal nyiljon loot-ablak, hanem pottyanjon ki a cucc es adjon egy jellegzetes hangot, hogy tudjam, mi pottyant :-)
Persze csak az vehesse fel, aki megerdemli (az aktualis rendszer alapjan)!
--------------------------------------
Questekhez:
Ha lehet, akkor ne a snassz es szokvanyos nagy felkialtojel legyen a quest-giver feje felett es ne benan alldogaljon földbegyökerezett labbal!
Jo lenne, ha csinalnanak is valamit. Mondjuk egy favago vagja a fat es ha megszolitod (vagy meglat), hagyja abba es forduljon feled stb.
A masik, hogy illeszkedjen a vilagba az NPC (kombinalni is lehet az elözövel, hogy megismerd, hogy ez egy quest-giver). Gondolok olyasmire, hogy ha egy jatekos az NPC közelebe er, akkor az NPC kezdjen el szaladni es kiabalni: "Van itt egy crafter?" vagy "Segitseg! Megtamadtak" stb.
Ha megszolitod, akkor elmondja a sztorijat, ha nem, akkor tovabbszalad.
Vagy mondjuk a favago karomkodjon hangosan es ha megszolitod, akkor hagyja abba a munkat es meselje el a sztorijat, stb.
Ez kivitelezhetö, mert az SWG-ben is csinaltak hasonlot, csak nem müködik. Vagyis senki nem tudja, mit kene csinalni.
Mindenki imadja, de ilyen csak 1-2 van a jatekban es azok sem müködnek es nagyon ritkan spawnolnak.
Szoval jo lenne, ha itt ez lenne az altalanos es nem a birkan acsorgo nagy felkialtojelek. Szerintem az tudja az embert legjobban kirantani a hangulatbol...
Nem törvényszerû az hogy a fegyvereknek és a tárgyaknak úgy kell potyogniuk a szörnyekbõl mint égbõl az esõnek! Amúgy el lehet különíteni normál tárgyakat és fegyvereket, valamint varázs tárgyakat és fegyvereket is. Normál tárgy potyoghat ki szörnybõl és lehet elõállítani. Varázstárgy monjuk meg csak elõállítható sok vagy különleges nyersanyagból, esetleg fejleszthetõ a normál fegyverekbõl különleges nyersanyagok felhasználásával (mint az általd is írt sárkányfog) vagy igen nagyhatalmú szörnyektõl nyerhetõ, amit nem tud egy ember legyõzni hanem csoportok, vagy seregek kellenek az elpusztításához és még akkor sem bizti hogy varázstárgyat fog dobni. Szóval minden csak a jól felépített rendszer fügvénye. Amúgy az sem túl jó egy játékban ha mindenki nagyhatalmú varázstárgyakkal szaladgál, és még egy LVL1-s kari is elõtudja állítani. Onnantól kezdve elveszti azt a funkciójátz amit annak idején szántak neki, azt hogy ritka legyen és ne a boltban beszerezhetõ tömegcikk.
En ezt ertem, de ne egy MUD-bol indulj ki, hanem egy online jatekbol, ahol targyak ezrei fekszenek szanaszet jobbnal jobb modositokkal. Senki nem venne meg, de a keszitöje beleölt egy csomo idöt, penzt es munkat.
Ha mar ragaszkodunk a mellekhatasokhoz, akkor annak egyidöben egy nagy bonuszt kell adnia valami mashoz, hogy erdemes legyen megvenni.
Szoval ha egy fail van kiserletezes közben, akkor kapjon egy minuszt mondjuk eröre, de egy sokkal magasabb pluszt mondjuk varazslatra vagy skillre attol, amit azon a szinten, azokkal az anyagokkal lehetne kapni normalis körülmenyek között.
Egy tárgy "mellékhatása" nem "büntetés". Az életben sem minden jó, szép és tökéletes amit használsz, és ez egy nagyon rossz bevett szokás hogy a varázstárgyaknak csak pozitív tulajdonsága lehet! ajánlom mindenki figyelmébe a MOKHARA - A MÁGUSTORONY címû írást ami nagyon jól megmutatja, hogy a varázstárgyak között nem csak jól sikerûlt darabok vannak. Amúgy ha egy varázstárgy mondjuk 3xos sebzést ad nem fogja érdekelni a tulajdonosát hogy -1-t kap az erõre. Persze ha a tárgyakhoz csak pár nyersanyag kell akor eldobja a fenébe és csináltat ujjat, de ha 20-30 órai játékkal szedi össze a szükséges nyersanyagot akkor már nem is bizti hogy zavarja az a kis "mellékhatás". Ha itt is meg van a jó egyensuly akkor lehet használni negatív módosítokat is. Uff én beszéltem
És a veszélyesebb helyeken értékesebb ásványokat lehet bányászni, melyeket magasabb skillen is nehezebben tudsz finomítani :)
Az EVE Online-ban tudsz bányászni mindenféle képpen, meg finomítani is, csak a hatásfoka lesz jobb vagy rosszabb
pl:
Bányász skill-nél a következõ szintû bányászlézerhez már skill 4-kell, amit 37 óráig tanulsz (szerencsére offline is tanulsz)
A refinery ugyanaz, hogy tudsz finomítani, csak nagy lesz a veszteséged :)))
ill. a marketben is tudsz venni alapanyagot venni más playertõl vagy NPC-tõl
a vásárlásnál szintén bónuszokat kaphatsz a Trade skill-tõl (de csak NPC-kel szemben :))
Ja es a finomitas ne a mennyisegre menjen, hogy ha finomitom, akkor többet tudok kihozni belöle, mert azt meg tudom egyszerüen oldani a lelöhely szabalyozasaval is. Ha nem akarom, hogy sok legyen belöle, akkor kevesebb unitot hagyok kibanyaszni egy adagbol. Esetleg veszelyesebb vagy magasabb szintü helyeken (kerdes, milyen a jatek felepitese) többet tudok banyaszni. Szoval erre szerintem marhasag elpazarolni.
Hat ez a finomitas akkor erdekes, ha akarunk külön banyasz szakmat csinalni, de szerintem meg akkor is fölöslegesen komplikalja a dolgokat.
Az SWG-ben peldaul volt banyasz szakma, azutan kiszedtek, mert szerintük unalmas volt. Most az emberek szeretnek a szapmat visszakapni es szerintem is lenne ertelme, de akkor az külön szakma legyen es LEHESSEN finomitani, ne pedig a craftingolas KÖVETELMENYE legyen!
Akkor ha jobb anyagra van szüksegem es epp nem talalok a termeszetben olyat, akkor meg tudjam venni az üzletben, de ne nekem kelljen vele bibelödnöm.
Halkan jegyzem meg, hogy a finomítás nem rossz ötlet, ha normálisan van megcsinálva !!!
pl. EVE-Online-ban:
Alapból tud mindenki refinery-t, de a kibányászottt érc finomítása során az alacsony skillel rendelkezõk kevesebbet tudnak kifinomítani belõle, mint a magasabb skillel rendelkezõk, ergo az alábbiakra spec emberekre van szükség az oprtimális gyártáshoz:
1. Magas bányászati és egyéb bányász skillel rendelkezõ egyén. (pl. 3-4 fõ) 2. Nagy teherhajót vezetni képes + magas refineryvel + magas trade bónusszal rendelkezõ szállító (1-2 fõ) 3. Magas gyártási képességgel rendlekzõ tag, aki képes emberi áron, emberi idõben legyártani a cuccot (1 fõ)
Meg pl. Az EVE-Online-ban a skill tanulási rendszert érdemes alapulvenni, mert nagyon korrekt.
Gyk. csak a kezdésnél kapott skilleknél számít, hogy mivel kezdtél (szakra vonatkozóan), mert menet közben kemény pénzekért és sok-sok valódi óráért bármit meg tudsz tanulni, ergo kisebb az esélye hogy nagyon elbazd a karaktert.
Tudtam, hogy összebassza....
Na, kicsit raneztem a Horizonsra. Hááát..... Elsö benyomasra ezek a komplikaltsaggal akartak elhitetni, hogy ez a craftingrendszer komplex.
Elöszöris banyasznod kell, utana a nyersanyagot egy olvasztotegelyben megmunkalni es csak utana craftolhatod.
Minden szar alsogatyara külön meg kell tanulni a formulat es csak utana tudod elkesziteni. Ez mondjuk annyiban jo, hogy ha csak Kalvin Kline alsogatyakat akarsz gyartani, akkor eleg csak azt megtanulni, de lenyegeben csak extra munka es vagy 3 ablakon kell atkattintgatnod magad, mig megtanultad az alsogatya gyartasat.
Ahhoz, hogy kicsit jobba tegyed, megint külön valamiket kell tanulnod, amit vehetsz vagy küldikkel kaphatsz, de mar megint 4 ablak elkattintgatasa es 5 menü szükseges hozza.
Szoval lenyegeben a rendszer nem jobb, mint amit en felvazoltam, csak sokkal komplikaltabb es hosszadalmasabb.
Csak összehasonlitaskeppen (remelem a forum nem csusztatja össze):
Nekem nagyon tetszett a Morrowind-ben az idõjárás. Hirtelen eleredõ esõ, vihar, feltámadó szél stb...
Epp ezt mondtam en is, hogy a büntetös cuccokat nem akarna senki hasznalni, mivel tudja, hogy a következö sarkon kap egy ugyanolyat büntetes nelkül. Szoval nem sok ertelme van. En mint mondtam, ellene vagyok a bünteteseknek. Minimalis korlatozasok kellenek az egyensuly miatt, de konkretan büntetni szerintem nem kell a jatekost.
Egyebkent a Horizon-t most lehet ingyenesen tesztelni 7 napig! Epp töltöm le. A következö napokban belemerülök annak a craftingolasaba es gyüjtöm az ötleteket :-)
A civil munkak fontosak az biztos! Azert is szeretnem, ha nagyon jo crafting es kidolgozott gazdasag lenne a jatekban, mert az az alapja egy jo jateknak :-)
Nem mindenki szeret folyton csak gyilkolni...
Bar gondolom a fejlesztök azert tisztaban vannak az MMORPG alapszabalyaival (a Lineage nem igazan RPG hanem hack 'n slash PvP-re kihegyezve), különben nem alltak volna neki, szoval evidens dolgokat szerintem nem kell magyarazni, csak ötleteket adni hozza :-)
az L2 nagy hibája hogy két dolgot tehetsz: Ölsz MOb-t vagy Árulsz gyártott itemet.
De egy normál MMORPG-ben Pl. SWG, EQ, NEOCRON stb.. van lehetõség civil munkát is vállalni pl.:
- Bányászat, mezõgazdaság - Árú és ember szállítás - Cég alapítás (nem klán!!!, mert az ettõl független) - Fejvadász (körözött bûzözõ elfogása (gyk. PK írtás pénzért) - Árú gyártás (pl. fegyver, használati cucc) - Bérgyilkossság, szabotázs (Cégek/emberek bérelnek fel, hogy megszivasd a másik céget/embert) - Kalózkodás (bár ez evidens) - és még amit kihagytam :))
Hunnenkoenig:
ez a chat ablak nem rossz ötlet, de a LineAge 2 -ben is van ilyen direkt, de vhogy mégsem használják a dolgot, inkább mindenki beordibálja a normál chat-be :))
Egyéb:
Az item craftnál a hibákról, elrontásról:
Lehet beleteni, de elötte jól meg kell beszélni, mert pl. a Diablo II-ben volt fõleg az hogy egy item adott 40 Hp + 2 to all-t + -1 Strenght.
S pl. ekkor nem biztos hogy használni fogja a tárgyat az illetõ, hizsen a strenght elég fontos dolog egy RPG-ben!!!
Ami meg jo lenne es eddig egy jatekban sem talalkoztam vele: erotika!
Jo lenne, ha vegre valaki merne erre valalkozni es egy felnötteknek valo jatekot csinalna. Ugyis altalaban azok jatszak az ilyesmit.
Ha valaha eljutunk arra a pontra, hogy az erotikat, ami termeszetes dolog, nem szegyeljük jobban mint a gyilkossagot, ami nem termeszetes, akkor az biztos, hogy europabol fog jönni. Sajna eleg keves ilyen jatek keszül europaban. Legyünk mi az elsök, akik meg merik tenni ezt a lepest! :-)
Tradechat az jo ötlet, mert altalaban az a problema, hogy az emberek a rendes csatablakot spammeleik tele az ordibalasukkal, hogy mit arulnak. Erre mindenkepp jobb lenne egy külön chat. Igaz mindig lennenek olyanok, akik megis a simaban spammelnek, de azert a nagy resze atmenne oda szerintem.
Az, hogy lemaradsz valamiröl, a te bajod, de ha nem lattad a hirdetest, nem is tudod miröl maradtal le :-)
A valo eletben sem tudsz minden learazasrol es jo üzletröl, ami a varosban eppen folyik :-) Azonkivül ha valamiröl lemaradtal, majd jön a következö jo dolog, ami erdekel.
1.viszont annak nemjó, aki el akarja adni. 2. fórumon is uyganúgy elvihetik 3. és akkor már nem tök mind1???
Miért te nem útálod mikor kinézel magadnak valami hûdeqrvajó dologt aztán az orrod elõl viszik el mert nem jártál arra és nem vetted észre??? Vagy minden pillanatban lesed a chatet egy jó cuccért egy pillanatra szól valaki a családból lemész és félóra alatt 40 olyan dolog talál gazdára ami érdekelt volna és utánna 2 hétig megint semmi érdemleges nem lesz a trade chatben... Csak erre mondtam, hogy a chat borzasztó idegesítõ lenne.... Én jobban szeretem azt amikor van idõ tárgyalni és lehet lassabb a lefolyása de van esélye mindenkinek aki akarja, hogy ránézzen....
szerintem nem rossz ötlet, amit csnáltak l2-ben, csak az voplt a baj, hogy nem volt kijelölve külön nekik hely, meg nem volt levéve a karik grafikja oylankor. még1 ötlet az áruláshoz: kikéne jelölni minden városban egy kis területet, ahova be lehet menni, pl piac felirattal, és ott lenne 1 szabad terület, ahova efeküdhetnek az emberkék, és onnan árulgathatnák úgy, hogy a karijuk grafikját lentebb vennék. vagy úgy simán npc-nek, hogy a karizmától+a cserélgetés skilltõl fuggõ értékben tudod eladni a kereskedõnek, de a legkisebb bolti árnál még ígyis olcsóbban (annak elkerülése végett, hogyha valaki már drágábban tudná eladni, mint megvenni, akkor venne belõle milliót, és eladná 2x-es áron... nem kóser.) na mind1. szerintem alapjában véve úgyis vannak a fejlesztõknek erre is ötleteik, de ha nem, egyszer össze leehtne gyûlni egy chatre, ahol meglehetne beszélni, emgvitatni az ötleteket, mert szerintem csak úgy alakulhat ki egy jó kis rendszer elle, ha összeülnek a fejlesztõk és a játékosok, akik egyött kitalálnák. na mostanra csak ennyit. bocsi az elírásokért:)
Az eladasi rendszert nem elemeztem, mert nem konkretan a kraftolashoz tartozik :-)
Az SWG-ben es mas amerikai/europai jatekokban ez megközelitöleg igy van, ahogy te leirtad, csak az azsiaiak szerencsetlenkednek ezzel a leülösdivel. Persze szemelyes trade-nek kell lennie ket karakter között. Ezen a fejlesztök biztos gondolkodtak mar :-)
Hunnenkoenig Jó ötleteid vannak ( az a Craftolás javító cuccok „Sárkányfog” azokat nagyon jó ötletnek tarom)
Pár ötletet én is leírok: A craftolásnál ne csak elrontani lehessen a készíteni kívánt tárgyat, hanem a vártnál néhány %-kal jobb tárgy is sikeredhet. (pl. 56 páncél helyett, 59 páncél lesz, vagy +12% jég ellen állás) De ez függjön a készítõ páncélkészítés Skill-jétöl. Egy 5 szintû páncélkészítés skillel rendelkezõ karakternek 1% esély legyen, hogy a készített armor-hoz kapjon +defet (1-4 –ig). De egy 10 szintû páncélkészítés skillel rendelkezõ karakternek 4% esélye legyen hogy készített armor-hoz kapjon +defet (1-8 –ig).
A karakterek tárgy árulási rendszerre is lenne egy ötletem. A L2-ben úgy oldották meg, hogy a karaktereket kiültetek a város közepébe, és úgy árulták az eladni kívánt áruikat. Ezt nagyon rossz ötletnek tartom, mert nem csak zavarja a városban közlekedõ embert, aki megpróbál eljutni pl. a kovácshoz, hanem még a sok karaktertõl szaggat is. Ezt úgy oldanám meg, hogy lenne egy épület (lehetne warehouse) ahol az eladni kívánt tárgyakat a karakter berakná. Be kellene írni az árát, hogy mennyiért adják. De hogy a tárgyak ne halmozódjanak fel, ezért minden nap 60arany-ba kerülne a tárgyak hirdetése. Rakhatnál be pénzt a warehouseba (pl. 600 aranyat, ez 10napra hirdetésre lenne elég) Ha ez elfogy, akkor a tárgy árából vonna le naponta 100 aranyat, és ha 3napig így se vinnék el, akkor az ár elkezd felezõdni(ez megoldás lenne azon balfasz emberek ellen, akik 2millio ért hirdetnék meg tárgyakat) . De ha már a berakott pénzed elfogy, akkor a tárgy elvitt összegének csak a 75%-át kapod meg, a többi 25%-át pedig a warehouse kapná. Warehousebe is úgy tudnál vásárolni mint a kovácsnál.pl. Páncélok >könnyû Páncélok > Bõr páncélok és akkor a lista a legrégebben berakott tárgyal kezdõdne.
A diablo 2 BN-ben még nagyon tetszett a karakterlista, ahol legfelül a szerveren legmagasabb karkter volt(mellette név és szint),. Erre a karakter listára a legerõsebb 10000 játékos kerülne fel.
Hunnenkoenig:Koszonom a cuccot most fogom attanulmanyozni a napokba.Ahogy igy atneztem egesz jo de majd rendesen atnezem.Addig is irjatok ha barmivel kiegeszitenetek vagy otletek is jo.Sok a munka most is nem tudom mikor tudok feljonni legkozelebb. (bocs az ekezetekert)
Naja, ezeket meg majd meg kell vitatni. Ugyis a fejlesztök fognak dönteni, de en ezeket eppmostanaban tapasztaltam az SWG-ben. A sikertelen kiserletezes benne kell, hogy legyen, de nem szabad tul gyakorinak es magasnak lennie, mert az emberek elvesztik a kedvüket.
Vedd figyelembe, hogy a jateknak elsösorban szorakoztatnia es nem frusztralnia kell. Persze azert nagyon könnyünek sem szabad lennie.
Esetleg ugy lehetne megcsinalni, hogy kezdö karik gyakrabban hibaznak, mint magas szintüek.