Még ha csak 1 lenne akkor akár igaz is lehetne, de ilyen alacsonyan és ilyen közel egymáshoz szerintem kamu. Ha nem akkor le a kalappal a pilóták elõtt.
Most ha odamegy bárki az utcáról mert szeretne egyet repkedni az tudni fogja az Airbus-os control law-kat és hogy melyik repülésvezérlõ számítógép mit vezérel? Kérlek, ne magadból indulj ki aki eléggé otthon van ebben a témában. Nekem sok ismerõsem a mai napig rácsodálkozik, hogy az üzemanyagtank a szárnyban van.
A kérdés az, hogy mennyire van megcsinálva a flighdeck mûszere? Mondjuk egy 320-asban ha kinyomom a FAC-okat, SEC-ekeket és ELAC-okat akkor átáll-e a vezérlés alternate vagy direct law-ba? Azért azt kipróbálnám, hátha elkerekedne a csávó szeme, hogy ilyet is tudok :P
Én évek óta szimulátorozom így nekem csak azokat tekerte amit kértem és nem értem el, de aki kezdõ annak beállít mindent és csak tépheti a szarvat
Kívácsiságból, honnan jön ez a hirtelen nagy lelkesedés? Repültél már valaha bármilyen szimulátorral?
Mert kezdõként nem vagyok benne biztos, hogy megérni egy kabinba ülni még akkor is, ha csak régebbi FS (sok sok sceneryvel és miegymással) vagy FSX-szel repülni. Ha már meg van bizonyos szintû skill, akkor élvezhetõ egy igazi kabin, mert annak ismerete nélkül csak elveszel benne. Egy ilyen repkedés ára gondolom nem filléres, ezért ebben tölteni a tanulóidõt elég drága mulatság lehet.
Ez csak személyes megjegyzés, és civil repszimekkel soha nem repültem, mert számomra nem perspektíva, de ha kezdõként egy F-16 kabinba ültettek volna, akkor én is elveztem volna. Most már simán élvezném, hiszen ismerem, mint a tenyerem.
"forgalomban kaptható, szénné moddolt szimulátor fut" az jó lesz az a lényeg, hogy nem én akarom letölteni és a gépemen futtattni (nem letölthetõ szimulátor szoftvert keresek), hanem.. (röviden mondva) hardvert is hozzá :)
Én voltam a HighFlyAviation szimulátorában idén év elején. Röviden a tapasztalatok:
Rohadt drága cucc fos minõségben. Kapcsolók könnyen törnek. Szarv össze vissza kattogott csattant (mondta srác, hogy sajnos ez ilyen). Kijelzõk néha bugosak voltak. Ótvar szar scennery és lassú volt néha a gép.
Mondta a srác hogy könnyen törnek a cuccok sajna. Pl a ILS course-t Õ tekerte be, mert mondja hogy azt rendszerint eltörik :)
Tehát látványos meg minden de tök gáz hogy tekernél valamit és olyan gagyi minõség érzet és simán a kezedbe maradhat.
Ilyen szerintem nincs. A nagyon részletesen összerakot home pitek és nagy Boing cockpitok alatt is tudtommal valamilyen kereskedelmi forgalomban kaptható, szénné moddolt szimulátor fut.
Sziasztok szerelmesek! :)
Kérdésem lenne, hogy kinek milyen tapasztalata van olyan hellyel, ahol ki lehet próbálni komolyabb repülõszimulátort Budapesten. Tehát nem letölthetõ repülõs szimulátor játékot keresek, hanem olyan helyet, ami tök jól be van rendezve és ott lehet repülni. Találtam néhányat a neten, de érdekelne, hogy melyik a legjobb, vagy melyik milyen, stb. Biztos van olyan is, amelyik jó, de nem az elsõ oldalakon van a Google találatai között.
A War Thunderes, WW2-es repülégszimulátoros, Puma clan, twich tv élõ adást indított. Akit érdekel nézze meg. BF-109 és FW típusokkal repülünk. itt a link: http://www.twitch.tv/volfram42
Igen, a rotorokat szinkronizálni kellett a 3 méteres átlapolódás miatt. wiki-mûveltségem :)
A Mil V-12 is megtudta forgatni az egyik oldali hajtûvel/hajtómûvekkel a másik oldali rotort, mint a Bell Boeing V-22?
A foldeteres elott kell belepni az oldalkormanyt, hogy a gumikat kevesbe radirozd el, illetve futoszarakat es a szarnybekotest ne terheld annyira. Azt is kibirja, ha nem leped be, de ugy tobb kereket kell cserelni :)
Amúgy az elsõ nem a legjobb touchdown volt, tudomásom szerint úgy szokták csinálni, hogy amikor a fõfutók érintik a talajt akkor lép bele az oldalkormányba, hogy kiegyenesítse a gépet a pályához. Itt már a pálya fölött egyenesbe rakta. A második is csúnya lett.
A 2:32-es leszállásnál látszik is, hogy így kell csinálni. Az utána leszálló kisgép is jól csinálta.
Az A320-as család bólintás vezérlésében(a többit nem ismerem) van egy úgynevezett Flare mode, amely, aktiválódik 50 ft rádiómagasság alatt. 50 ft-nél megjegyzi az aktuális bólintást és fenntartja azt. 30ft-nél 25°/8 sec szögsebességgel leteszi az rg-t, ha a hajózók nem avatkoznak be. Földön 5 sec múlva a THS 0-ba áll.
Tévedés, az Airbus-on a Dual CAT III Land annyit takar, hogy a robot a kigurulási fázisig vezérel, még a fékrendszer is rá van kötve és használja is aktívan.
Azt se felejtsük el, hogy a fogadó repülõtér és a repülõgép ILS rendszerétõl, továbbá a személyzet jogosításától is függ a bejövetelek mikéntje. Mondjuk nagy általánosságban elmondható, hogy a komoly nagy nemzetközi repterek mind CAT 3B-sek, LisztFerihegy meg ugye 3A és 2...
Ilyen oldalszelben nem tud a robot leszallni. Meg kezzel is nehez. Altalaban elmondhato, hogy minden alkalommal kezzel teszik le a gepeket, kivetel cat 2 es cat 3 megkozelitesek eseten, mert ott kovetelmeny, hogy a robot szalljon le. Ez viszont az alacsony latastavolsagnak tudhato be. Ha kod van, akkor viszont nincs szel. altalaban... :) cat 2 es cat 3 megkozelitesek viszont a teli szezont kiveve viszonylag ritkak.
Alapvetõen a rendelkezésre álló legfejlettebb rendszer használatát erõltetik általánosan, biztonsági okokból. Azonban légitársaságonként elõírás a változó számú gyengébb segédrendszerek használatával történõ leszállás (teljes kézi-vezérlésig). Amennyiben az idõjárási körülmények megfelelõek, akkor önálló döntés alapján végeznek ilyen landolást gyakorlásként. Ez esetben kérhetnek pl. másik pályát is.
Egy kicsit blikk-szagúnak és szenzációhajhásznak érzem a cikket. Tudtommal az automata csak a besiklást végzi el a touchdown zónába, onnantól manuálisan kell letenni a gépet minden esetben. Keresztszélben ráadásul csak bizonyos magasságig tud segíteni, onnantól manuálisan kell ellentartani és az utolsó pillanatban pályára fordítani a gépet.
Vámosi Ferenc, vadászpilóta 1968. október 3-án délelõtt, jó idõben szállt fel MIG-21-es gépével a kecskeméti katonai reptérrõl. A huszonnyolc éves pilótának egyszerû elfogási feladatot kellett végrehajtania: gyorsítani kezdett, a hajtómûvek száz százalékon pörögtek, majd a még nagyobb sebesség elérése érdekében bekapcsolta a forszázst - a hajtómûbõl kiáramló gázokba üzemanyagot fecskendezett - üzemmódot, amely ettõl nagy lánggal belobbant és a több mint tíz tonnás monstrum átlépte a hangsebességet.
Minden jó hazugságban van valamennyi igazság, különben eleve ostobaságnak fog tünni, és semmi felütés nincs benne. Az, hogy egy tehetõs arab légitársaság próbálná ki magát az európai piacon egy ilyen megoldással (befektetõként jelenne meg egy EU-n belüli légitársaság mögött), nos, teljesen hihetõnek hangzik. Pénzük van, így egy "Trójai falóval" betörhetnek az EU-s belpiacra, így pedig ha elkezd újra felpörögni a légi szállítás piaca, egy lépéssel ott lehet mindenki elõtt.
Nagyon kiváncsi lennék mire is ment ki ez az egész, mert hogy a vezetõknek már az elsõ perctõl világosnak kellett lennie hogy ez nem fog menni az biztos.... ki járt jól és miért? ...és pontosan ahogy írod, azok szívták meg nagyon akik elmentek ehhez a céghez dolgozni, ott hagyták a biztos melójukat miatta, õket sajnálom én is...nem tudom ilyen esetben tehetnek e bármit is, hiszen õket tudatosan becsapták, ebben biztos vagyok.
Inkább felháborító, hogy képesek voltak nagy mellénnyel és pofával kiállni, dobálódzni hihetetlen számokkal és ezzel sikerült is sok emberben (sajnos egy bizonyos szinting bennem is) reményt kelteni, hogy el fognak indulni idén, méghozzá ilyen nagy számú gépparkkal.
Most legjobban azok szívták meg akik kiléptek a munkahelyükrõl, hogy ehhez a céghez csatlakozhassanak, õket rendkívül sajnálom.
Üdv. Valahol létezik olyan lista, felsorolás, ahol idõjárás okozta légibalesetek találhatóak? De ha valaki tud fejbõl pár tipikus esetet (elegendõ a helyszín és idõ, többit megoldom), azért is hálás lennék. Elõadáshoz lenne rá szükségem.
Jó képek ezek.
Az S-70 az exportverziók elnevezése, az US ARMY helikopterei az *H-60 típusjelzést használják, ezek feltehetõen UH-60L vagy M változatok.
Mikor 13-s pálya van LHBP-n akkor rendszeresen fölöttünk mennek el a leszálló gépek. Rendszeresen hallom, hogy némely gép egyszer csak olyan hangot ad mintha bekapcsolnának egy rohadt nagy elszívót. Minek lehet ilyen hangja? Áramlásrontó nem lehet. Ahhoz túl hangos. Amúgy is ilyen alacsonyan nem lehet nyitni.