Érdekes kísérlet, egy amatõr landolása szimulátorban.
Asszem a Mythbusterban is volt egy ilyen, amikor a 0 szimulátoros tapasztalattal jó idõben modellezve a toronyból jövõ segítséget egész jól le tudtak szállni a mûsor készítõi.
"A hagyományos kondenzcsík (contrail) akkor keletkezik, amikor a magasan haladó sugárhajtású repülõgép okozta nyomástól kicsapódik a levegõbõl a vízgõz, ez általában 8 ezer méter felett történik, ekkor apró jégkristályok keletkeznek."
"A világ összes repülõgépe egyszerre megtekinthetõ és minden adatot megtudhatsz a repülõkrõl, az útirányról és még a földet is megtekintheted a pilótafülkébõl. Itt a weboldal: Flightradar24"
Csak éppen egy tekintélyes lista van a Flightradar oldalán azokról a típusokról amiket nem lehet ott látni mert a válaszjeladójuk nem ADS-B-s, pl ilyenek voltak a Malév Bombardier gépek (Q400, CRJ).
Amikor még otthon laktam, és voltunk túrázni, szóval nem a városon belül, hanem tõle 10-20 km-re a szántóföldön, vagy dombon, hegyekben, bárhol, mi is hallottuk nem egyszer :) Érdekes
Pedig egyre gyakoribb errefelé (heti 1-2). Múltkor telefonon beszélgettem ismerõsömmel ~15-20 kmerrel odébb, és mindketten hallottuk éppen. Szóval nem hiszem, hogy más lenne, fõleg ilyen hangerõvel..
A készültségi és éles harcfeladatot végrehajtó gépekre nem vonatkozik a jogaszbály alapján semmiféle korlátozás. A kell a hangsebesség, akkor bárhol átléphetik. Persze a józan ész azt diktálja, hogy lakott terület közelében alacsonyan ezt nem erõltetik.
Hangrobbanást nagy magasságú BVR gyakorlásnál hallhatsz vagy elfogáskor, de máskor nemigen.
"A légvédelmi készenléti szolgálatot ellátó légijármûveknek a légtérszuverenitás megóvása céljából végzett repülések kivételével" Pontosan mit takarna ez a mondat? Józan paraszti ésszel, ha megsértik a légteret, akkor átléphetik? Ergo ha hangrobbanás van, akkor légtérsértés is? :)
Szárazföld felett átlépheti bármilyen gép is a hangsebességet? Azt tudom, hogy képes rá, de egyáltalán szabad nekik?:) Csak mert Debrecenben egyre többet lehet hallani hangrobbanást, és tudomásom szerint szárazföld felett tilos átlépni normális esetben a hangsebességet.
Nekem azért nem lenne õszinte a mosolyom ha egy ilyen személyzet megjelenne a gépen :)
hogy mennyi igaz belõle, nem tudom, de jó lenne ha lenne belõle valami.
Jah hát ha egy ÚJ "Malév"-nak ennyi gépe lenne (+vérfrissés) azért már mégis elégedett volnék. Nem egy Romániában rejtõzködõ Etihad az fix. Pont hogy réskitöltésre ideális az ilyen géppark, fõleg ha felkínáltuk volna közös érdekbõl cserébe legalább a maradékokat. Elsõ blikkre:) nem egy hiéna társulat
Róluk miért nem hallani többet malév-krach, vagy a régiós légifuvarozás kapcsán ? Ui.egy prosperáló "Temesvári" cég, meglehetõsen tekintélyes gépparkkal etc.
Talányosnak tûnik, már ahhoz képest hogy közvetlen a határ túloldalán van a Központjuk . - Lehetett (?) volna hozzájuk apportálni ezt-azt, ..abból ami maradt.
Igaz, odafönnt nem kell attól tartani, hogy fának megy valaki.
Délszláv háborúban melyik volt a legmélyebb behatolás Mo. légterébe harci repülõgéppel? Szeged megkerülése urban legend? Nem a szerb határ és Szeged között, hanem Hódmezõvásárhely felé.
Ilyet egyszer csináltak egy nagyobb repülõgéppel. Egy utasszállítóból kialakított teherszállítóval. A 2 pilóta mellett még elvittek valakit a cégtõl az útra, mint utast. De õ azt tervezte, hogy megöli a pilótákat és rázuhan a cég központjára. Úgy agyonverte a két pilótát, hogy maradandó egészségkárosodást szenvedtek, de az egyik képes volt lefogni, a másik meg vezetni a gépet. Azt hiszem betörött a koponyája egy ütéstõl és fél oldalára lebénult és megvakult. Ennek ellenére ugyanilyen manõvert csinált.
Rádióban 3000 métert mondtak. Azért nem mindegy hogy 20.000 vagy 60.000 láb/perces varió van. Szerintem inkább 1000 méter lesz és a rádióban 3000 lábat akartak mondani.
Igen a filmrõl direkt nem is írtam, viszont szerintem ez egy nagyon korrektül összerakott video.
Aki esetleg nemtudná: a film a sky fighters, magyarul azthiszem vadászpilóták néven futott.
A film elég xar (xar forgatókönyv, színészi játék, bugyuta történet), de a látvány odaver eddig bármelyik repülõs filmnek. Ha másért nem, ezért érdemes egyszer megnézni. Nem is nagyon van benne CGI emlékeim szerint.