Elég szépen összetörték a HA-LOC-ot Heraklionban, leszálláskor visszapattantak és végighúzták a farkát a hátsó csomagtértõl a csúszásindikátorig. Több helyen kilukadt a borítás, át lehet rajta látni. Olyannyira fû, hogy hazarepülni sem lehet vele, ráadásul azon a reptéren nincs semmi, kb olyan felszereltségû lehet mint Sármellék kb.
Képeket nem tudok feltenni mert még nem publikusak, én is a védett ACE szerveren néztem meg õket.
Na ahogy sejthetõ volt, ez tényleg a lengyel nagyvas sztori pepitában a kisvassal. Volt ILS és pályafény is (ez utóbbi addig, amíg el nem szakította a magasfeszt a gép), valamint az ilyenkor elmaradhatatlan köd..
Maradjunk annyiban, hogy az eddigi infók alapján ez leginkább "elnézett" bejövetel, sem mint kényszerleszállás. Kb. a lengyel Tu-154 crash pepitában, csak itt nem volt köd (csak sötét), cserében viszont fénytechnika és leszállító rendszer sem..
Lezuhant egy orosz utasszállító, nyolcan élték csak túl:
Negyvennyolc emberrel a fedélzetén kényszerleszállás közben egy autóútnak csapódott egy Tu-134-es típusú repülõgép az északnyugat-oroszországi Karéliában hétfõ este.
Korábban a rendkívüli helyzetek minisztériuma azt közölte, hogy a gépen tartózkodók közül tízen túlélték a balesetet, a többiek sorsa nem ismeretes, majd azt jelentette, hogy sokan meghaltak és megsebesültek. A baleset után nem sokkal megerõsítették, mintegy 40 ember vesztette életét a balesetben.
A gép két kilométerre a petrozavodszki repülõtértõl zuhant le. A RussAir légitársaság gépe Moszkvából indult Petrozavodszk úti céllal. A becsapódás következtében a gép törzse kettétört, majd tûz ütött ki. A mentõk tucatnyi súlyos sebesültet szállítottak kórházba.
A szerencsétlenséget valószínûleg a kedvezõtlen idõjárási viszonyok okozták, de a vizsgálat még folyik, és minden eshetõséget, esetleges emberi mulasztás lehetõségét is megvizsgálják. A rendkívüli helyzetek minisztériuma honlapján (mchs.gov.ru) nyilvánosságra hozta az utaslistát.
A Visztulába zuhant gépével egy légibemutatón az egyik legtapasztaltabb lengyel mûrepülõ, Marek Szufa, akinek életét minden erõfeszítés ellenére sem sikerült megmenteni.
Többen mondták, hogy ebben a szakmában csak egyszer lehet hibázni.
Szimpatikus bácsi volt.
RIP
Azon az oldalon nem jelenik meg minden gép mert nem mindegyiknek olyan a válaszjeladója, hogy kommunikálni tudjon azzal a vevõvel amivel a térképen kijelzik a gépeket.
Ezek a típusok pl nem láthatóak ott:
ATR-42
ATR-72
Boeing 707
Boeing 717
Boeing 727
Boeing 737-200
Boeing 747-100
Boeing 747SP
All CASA models
All Bombardier Dash models
All Bombardier CRJ models
Dornier 328
All Embraer models
Jetstream 32
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9
McDonnell Douglas MD-8x
McDonnell Douglas MD-9x
Saab 340
Saab 2000
"Air Force One"
Most military airplanes
Gödöllõ felett amikor elhúz egy gép (persze jóval magasabban mint a repterek környékén) egybõl nézem flightradaron,hogy honnan hova tart és milyen típusú xD
A kis motoros sárkányrepülõk a bosszantóak mert azok épp várost néznek és sokszor körbe-körbe köröznek.
Nem messze lakok ferihegytõl. Én személy szerint szeretem a gépek hangját, de akkor idegesít, amikor unokaöcsémet kéne altatni és tízpercenként felébred rohan az ablakba és engem is baszogat hogy bõõõjjing, mind ezt 10 óra után vagy kora reggel XD
divat minden ellen tiltakozni. itt a környéken szélerõmû park telepítés miatt tiltakoztak...
Én Csepel elején lakom és nem igazán élvezem azt, hogy most már jó ideje a fejünk fölött van a forduló a pályára vagy a pályáról. Ironikus módon pont a Q400-asok zavarnak a legjobban mert emelkedésben azok a leghangosabbak ha nem Reduced TOP-pal szállnak fel.
Szigetszentmiklós és környékén az M0 és a többi autópálya és a fõváros elviselhetetlen forgalmat generál egyes idõszakokban. Viszont az ország egyik legdinamikusabban fejlõdõ térsége lett hála az iparûzési adónak.
Most akkor el lehet dönteni, hogy pénz vagy teljes nyugalmat akarnak. BTW Miklós nincs messze, arra is jár gép. Én már észre sem veszem. A Ferihegyre tartó vagy távozó gépek nagy része pont a fejem felett megy el. Kibírható.
A katonai reptér már másfél évtizede volt. 2004-ig nem üzemelt reptérként. Tehát volt egy szakasz, amikor "nem volt hangos". Ettõl függetlenül nyilván, hogy egy reptérnek vannak negatív következményei, azt mondjuk nem értem, hogy a pozitív vonatkozásokat (mukahelyteremtés, helyi adóbevételek, infrastruktúrális fejlesztések) miért nem említik meg.
Szó se róla, én is tiltakoztam már hasonló okokból, a lakhelyemtõl nem messze tervezett agyagbánya és téglagyár felhúzása ellen...
Nem egy hálás típus, ma megcsinálod a jelenlegi hibáját és holnap lehal egy teljesen mással. Az üzemeltetése mindig is borotvaélen táncol, nálunk egyáltalán nem ritka a visszafordulás.
Tegnap is a 4 gépbõl csak 2 volt üzemképes, talán ma már 3.
Nincs olyan amit fekete szigszalaggal ne lehetne megjavítani. :D
http://index.hu/belfold/2011/06/15/tokoli_repter
Be akarják záratni a tököli repteret. Én azt nem értem, hogy az emberek potom pénzért telket vesznek és házat építenek repterek közvetlen közelében. Mégis mi a f@szt remélnek egy reptér közvetlen környezetében? Hogy majd lábujjhegyen mennek a repülõk?
Ráadásul amíg katonai reptér volt, nagyobb és zajosabb forgalmat csinált, ergó nem értem az ott lakók felháborodását. A reptér egy ilyen üzem, nem kell a kifutópálya tövébe építkezni, el kell költözni és akkor nincs gond. Ennyire idióták az emberek?
Tehát fogalmazzunk úgy, hogy üzemeltetés szempontjából a Q400 messze nem a legbarátibb típus. :D
Ezek elsõ szériás, 8 éves gépek amik ráadásul 1 évet álltak a földön. Továbbá a gép rendszerei helyenként túl vannak bonyolítva, baromi sok benne a digitális technológia, viszont az alkatrészek minõsége (pl reléké, kontaktoroké, vezérlõ egységeké) nem élvonalbeli.
Az is nehezíti a munkánkat, hogy a Boeing-es Minimum Equipment List-hez képest a Q400-é sokkal szigorúbb és a gépet sokkal hamarabb fûre kell tenni.
Az már csak hab a tortán, hogy a dokumentációja sem a legjobb, nem véletlen, hogy a 2 legjobb dokumentációnk az az osztrákok által írt interaktív program és az iflybombardier.com online hibakeresõje. Ez a kettõ már nagyon sokszor kihúzott minket a csávából.
Azt meg sem említem, hogy sokszor van olyan, hogy még ez sem segít, na ilyenkor jön az, hogy próbálkozik az ember mindennel aztán csak bejön valami mint pl tegnap.
Azért az egy kicsit xar, hogy lassan 4 éve még annyi fizetésemelést sem kapok, hogy kövesse az inflációt. 4 év óta minden évben 0 Ft-tal nõtt a fizum annak ellenére, hogy a B737 mellé megvan a B2 Q400 szakszó is CRS jogosítással.
Hát igen, titeket nem nagyon értint a válság = nincs meló.
Fater is mondja, hogy a válságból õk annyit látnak, hogy kigördül egy gép a hangrából és a másik már tolja be az orrát...
Az a gond, hogy ha olyan lesz az a mûszak mint amilyen mostanában szokott lenni (gyakorlatilag non-stop szopóka valamelyik Q400-on) akkor örülni fogok ha balesetmentesen hazavezetek.
Ma is 13 órán keresztül küzdöttünk az LQC-n, a munkaidõm lejárta után még kimentünk hajtómûvezni, csoda, hogy kaptunk engedélyt 6 után take off gázra.