Szerintem nem az a lényeg, a lényeg a teljes, egész esemény, úgy ahogy a valóságban megtörtént. Tanulni úgy lehet belőle igazán, ha látják a teljes eseményt és a következményt is torzítás és szépítés nélkül. Viszont az a hír járja (valamelyik TV-híradó), hogy a pilótát sikerült élve kimenteni az égő roncsból.
azt lenne jó megtudni, hogy telefonon milyen aplikációval tudnám én az ilyen panoráma vagy 360 fokos filmeket lejátszani, hogy a telefon mozgatásával körbe tudjak nézni egy cardborddal.
P51 és F22 kötelékezik, a videó bal felső sarkában a nyilakkal mozgathatjátok a kamerát!
(köszi Cater)
csodálom a hajtmű kompresszorok nem kaptak belöle , vagy legalábbis nem nagyon látszik a képen. Se a belépő él. Bár a belépőélnél a légáramlat gondolom azért elterelte a darabokat, az oldalsó szélvédő is ezért uszta meg gondolom. Az orrban az időjárás lokátor is kiment gondolom, igy még nehezebb volt kimászni a zivatarból.
nekem is teljesen szürreális, nem is értem miért védette le az airbus, szerintem az is pénzbe kerül, mikor látszik rajta, hogy nem lesz belőle semmi. most ilyesmikkel akarják a konkurenciát felesleges költségekbe verni? azt sem értem, a boeingnél csak sokkal jobban tudják mint mi, hogy ez nem valósul meg szóval nem fognak ettől a levédéstől rohanni fejleszteni valami hasonlót
Így nézne ki egy realisztikusabb cucc, persze ez is valószínű, hogy örökre sci-fi marad, az elődjét, a HOTOL-t még a nyolcvanas években promotálták, mint a jövő űrjárművét/hiperszonikus airlinerjét.
no sci-fi please
Amúgy eleve a legköltségesebb pontja az lenne, hogy azt a tömeget 35 km magasra eljuttassa, már maga az elv itt bukott meg.
Igazából azt akartam írni, hogy ökörség az egész, csak visszafogtam magam... Bármit le lehet védeni szabadalommal, nem kell működőképesnek lennie... Az airliner alap törzs forma és a többi eleve viccessé. Teszi. Azt is megnézném, hogy hány reptér fogadna be olyan gépet, ami ilyen hajóművel és hajtóanyagokkal bír, stb.
Ez egy csapat akárkicsoda fantáziborzalma. Teljesen komolytalan.
Ezzel a szárny-kialakítással szerinted hány km-es kifutópálya kellene, hogy fel és le tudjon szállni? Szerintem egy mai reptér 3-szorosa legalább! Ezzel a törzs-formával hogyan akarnak hiperszonikus sebességet elérni? Milyen súlyú lenne az a gép, aminek a törzs-szerkezete 30 km fölötti magasságban is kibírná azt a nyomáskülönbséget, ami az utastér megfelelő túlnyomásához szükséges? Vagy rep-orvosival válogatnák az utasokat és szkafandert adnának rájuk?! És végül: ha meg is csinálnák a hiperszonikus utasszállítót (akkor se a bemutatott kivitelben!), ki tudná megfizetni a jegy árát (már a Concorde-járatok se voltak túlzsúfoltak, pedig a reális üzemeltetési költségek alatt adták a jegyet, a British Airways és az Air France más járatainak nyereségéből kompenzálták a veszteséget).
szerintetek ebből lehet valami? én nagyon szkeptikusan állok hozzá, túl sok mozgó alkatrész, túl sok kompromisszum és túl sok pénz. airbus szabadalom, szóval idén is megvolt a NY-London távot gyorsan megtévő repülőgépes hír, minden évben felugrik valami pár machos dolog
tudom, hogy emberek vezetik őket (általában:)), de számomra a mozdonyok, és a repülőgépek egyfajta öntudatattal rendelkező szerethető valakik na jó valamik
Egyik ismerősöm is rc-zik, szerintem elég röhejes amilyen irreálisan repülnek a tömeg/teljesítmény arányuk miatt, legalábbis nekem nem jön be. Viszont utána a Szuhoj jól nyomja.
Azt még hozzátenném, hogy érdemes 2-3 hetente ránézni a linkre, mert ahogy közeledik az esemény, egyre sűrűbben szokott változni a program (általában pozitív irányban). Kétnapos a műsor, 90-100%-ban ugyanaz mindkét nap (több esély a jó időre), belépődíj nincs, és a Forgó Travel is két napra szokta szervezni az utat. Ostrava arról híres, hogy van egy olyan terület, az ún. 21-es pont (némi bázison kívülre gyaloglás árán), ahol a bemutatózó gépeket közvetlenül alulról lehet csodálni és élvezni (ez az a bizonyos Spotter-mennyország). A www.htka.hu oldalon keresd meg molnibalage beszámolóját a 2012-es Ostrava NATO DAY-ről, akkor teljesen képben leszel.
Tudom, azért írtam, hogy mindketten tévedtünk, mert egyikünk tippje sem stimmelt. Csak a műszerfal típusát nem találtam ahol a kép volt, azért nem javítottam ki. De köszönöm, hogy jóindulatúan ki akartál javítani..
Akkor jobb, ha Te Ostrava airshow-ra irányulsz (szept.20 táján), mert oda is szokott menni minden évben a Forgó Travel, és útközben is vesznek fel utasokat. Pozsonyon át megy a busz, úgyhogy nem kell felbumlizni Bp.-re, Mosonmagyaróvár környékén egyszerűbb a csatlakozás.
Pestről indul busz, azzal mentem én is, sokkal egyszerűbb és olcsóbb :D (jegy 4500, belépő ~3000, +kajapijaköltőpénz, szóval egy tízesből kényelmesen kijön)
három éve amikor voltam, teljesen körbe lehetett járni az öreglányt, és belülről is meglehetett nézni, tapogatni, repülni meg érkezéskor és távozáskor lehet látni, remélem indexes srácokkal megyünk az érkezést megnézni :)
2012-ben Ostravában fel lehetett menni állványos a kabinba és az ablak is nyitva volt aki elég bátor volt, az betolga a gépet és fozótott és imádkozott, hogy el ne ejtse a gépet. :)
Alatta teljesen körbe és alatta lehetett sétálni, 0 kordon volt, a bombakamra is nyitva volt. Ha a szlovákoknak van esze...
Nekem egy kicsit messze van innen, és olyan különleges gép nem fog repülni amiért érdemes lenne 4 órát autóznom érte. A B-52 is csak statikus lesz. :( De szerintem még csak belemászni sem lehet, majd jól körbekordonozzák. :/
Köszönöm a rosszindulatú feltételezést. Abban teljesen igazam volt, amit kérdeztem, csak néhányan nem értettétek - vagy nem akartátok megérteni, miszerint nyilván egyoldalúan csak úgy nem gyárthat le több idő alatt egy megrendelést mint arra előzetesen leszerződött. Nem értem, ebben hol nincs igazam, mert végül többen is alátámasztották.
Maradjunk annyiban, hogy nem volt teljesen igazad, ezt megpróbálhatod elfedni azzal, hogy eltemeted egy csomó hozzászólással, nekem kicsit átlátszó legalábbis a dolog. :) Repülőgép rendelésnél eleve rendszerint opciókat kötnek, amit némi fájdalomdíj ellenében felmondhat bármelyik fél, ha úgy ítéli meg, hogy nem éri meg neki, vagy ha csak hirtelen túl sokan akarják érvényesíteni, és nem voltak rá felkészülve, akkor bizony várnia kell a vevőnek, nincs kőbe vésett szállítási határidő kötbérrel (legfeljebb a soron következő pár darabra). Ha a megrendelő csak szeretne esetleg majd x gépet, ha jól megy majd az üzlet, és nem üt be valami nagyobb válság, akkor "Memorandum of Understanding"-et kötnek csak, ez szerintem nem jár semmilyen kötelezettséggel a visszamondás esetére, mivel ez nem jogilag kikényszeríthető szerződés, ezért hívják így és nem annak. Pl. a WizzAirnek van ilyenje 110 db A321neo-ra. :) Épp azért, mert a vevők sincsenek általában olyan helyzetben hogy tuti biztosak benne, hogy átvennének egy halom gépet x év múlva. A gyártó meg nyilván addig gyárt, amíg a véglegesített rendeléseket teljesíti, bizonytalanra nem fogja folytatni, nyilván ez egy folyamatos dolog.
Elvi akadálya nincs, mert számítógépről és annak pixel alapú kijelzőjéről van szó, tehát ha valamilyen módon tudnál futtatni egy AV szoftvert, akkor lejátszaná. Mondjuk hang nem lenne, mert hanXóró nincs a rendszerhez kötve, a hiba és vészjelzők tudtommal valami fix hangchip-ből kapják a hangjukat.
Valamilyen adatbeviteli csatlakozónak lennie kell, mert egyrészt a szoftver frisitéseket is rá kell valahogy tenni, meg a jeppesen térképek ha jól tudom, már egy ideje csak elektronikusan elérhetőek, igy azt is fel kell valahogy tölteni. Az OP-rendszer nagyban függ attól is ,hogy menynire szerves része a gépnek, mert hacsak az adatok megjelenitése és a navigálás akkor nem biztos, hogy annyira speciális egyedi op rendszert használna
Lehet hogy hülyeséget beszélek, de akkor már egyszerűbb ha a munkához kapott ipad-en néznek ilyesmit nem? A múltkor olvastam hogy egy ethical hacker simán fel is törte a pióta ipad-jét repülés közben, és bele is buherált. Utána persze lecsukták, nagy balhé is lett belőle hogy mennyire nem biztonságos ilyesmit használni a repüléshez. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2015.07.15. 21:03:39
Hülye kérdés, de elvi akadálya lenne annak, hogy valahogy filmet nézzenek rajta a pilóták? :) De most tényleg, van ehhez valami adatbeviteli lehetőség? A civil gépeken van operációs rendszer? Soha nem gondolkoztam el eddig azon, hogy milyen szoftver fut ezeken a gépeken...