A vész-süllyedés előírt mértéke (pl. hirtelen kihermetizálódásnál) kb. 20%-al nagyobb ennél, úgyhogy ez még símán lehetett egy vezérelt süllyedés. Nagyobb kérdés, hogyha tényleg az volt, akkor miért nem szakították meg időben a pilóták. Számomra a gyér infókból egyre inkább úgy tünik, mintha a személyzet valami okból - legalábbis a süllyedés végső fázisában - nem lett volna cselekvőképes.
Én azért megvárnám a narancssárga doboz kiértékelést. Az, hogy szabályosan süllyedtek, hogy belerobbanjanak a hegyoldalba, valahogy nem életszerű. Főleg ha a motorok is rendben voltak (ld. korábbi szakértő hozzászóló).
Az egyik pilóta kiment, a másik nem engedte vissza. Valószínűleg rosszul lett. Minden működési mechanizmusnak van egy gyenge pontja. Az ajtó nem nyitható kívülről és már fedélzeti mérnök sincs a gépeken. Így ha az egyik kint reked és a másik infarktust kap, akkor a gép megy az orra után. A pilóták hová járnak vécére?
Ilyenkor nem az az előírás, hogy egy utaskísérőnek be kell mennie a pilóta helyett?
Ha rosszul lett, miért zárta magára az ajtót? Ha nem lett rosszul, és nem zárta magára az ajtót, akkor be lehet jutni kívülről.
"...mert ha a kívül levő pilóta beüti a kódot, egy perc múlva kinyílik az ajtó, kivéve, ha a benn lévő pilóta a kód beütése utáni egy percben blokkolja az ajtót."
Baromság, utazón is a robot vezet alapból, tehát ha rosszul lesz a pilóta, attól még a gép megy az útvonalon tovább, ha nem avatkoznak közbe. Az ajtót meg ki lehet nyitni, ha nincs bentről lockolva. Ha igazak a hírek, ez nettó szándékosságra utal.
A legújabb vizsgálat alapján a kabinban lévő pilóta szánt szándékkal elkezdte levinni a gépet. A fekete doboz alapján az utasok végig nem sejtettek semmit, csak közvetlen a becsapódás előtt kezdtek el sikoltozni.
Az nem előírás, hogy az ajtót mindig zárva kell tartani? Hiszen ha kóddal is nyitható, azt kínzással meg lehet szerezni és így közvetve nyitható.
Van egy alap kód, amikor ha valaki be szeretne jönni, kamerán csekkolják és leokézzák. E mellett van az emergency code, ha nincs aki bentről okézzon, továbbá van a lock kapcsoló, amikor senki nem tud bemenni még emergency kóddal sem. Jelen esetben ez utóbbi érvényes.
Remélem ha kiderül hogy nem a co-pilot lett öngyilkos akkor ugyanilyen aktívan kérnek bocsánatot a családjától, mint ahogy most bemocskolják.
Azt azért valljuk be, elég valószerűtlen forgatókönyv az, hogy a kapitány kimegy csövelni, a zár vmiért lock-ba megy át, miközben a co-pilot elájul és a robot magától beáll 3000ft/min süllyedésre...
Nem volt terrorakció. Andreas Lubiz-nak hívták a másodpilótát. Több mint 620 órát repült 28 éves volt és nem voltak terrorista kapcsolatai. A fekete doboz alapján annyit tudni, hogy a kapitány nem tudott bejutni. Megpróbálta betörni az ajtót de nem tudta. Az, hogy Lubiz élt e vagy nem azt nem lehet tudni.
Még ha biztos, hogy élt is, akkor sem biztos, hogy eszméleténél vagy ébren volt, a nyugodt és egyenletes légzés nekem legalábbis nem azt jelenti, hogy ébren végignézte, ahogy nekirepülnek a hegycsúcsnak. Akár el is aludhatott ha bevett valami nyugipirulát, fejfájáscsillapítót, ájult is lehetett valami tehertérből a kabinba bejutó vegyszergőztől, szóval sokesélyes még mindig. Egyetlen kétes pont: miért zárta ki a főnökét a kabinból, azt ugyanis szerintem nem lehet véletlenül megtenni (olyan a vezérlőkapcsoló elhelyezése, be van téve két védőlemezke közé, hogy könnyedén ne akadhasson bele semmi).
Tegnap olvastam, hogy ezzel a típussal a germanwingsnek már volt baja. Egyszer már megtörtént, hogy a pilótafülkébe valamilyen gáz szabadult be és a pilóták épp hogy le tudták rakni a gépet. Akkor nem tudták megállapítani az okát. Lehet most is ez történt. Bár a szakértők azt mondják, hogy egyértelműen ő kezdte el lefele vinni a gép orrát.
Hát, ha én vagyok a pilcsi, és érzem a kabinban valami hirtelen beszabaduló bűzt, akkor talán én is elindulok a géppel lefelé olyan légrétegek felé, ahol talán már ablakot is nyitok, kerül amibe kerül. Csak előbb fel kellett volna venni az oxigénmaszkot, de ha kezdésnek jól beszippantott belőle, akkor már nem biztos, hogy pontosan tudta, mikor mit csinál. Persze ez is csak egy lehetőség, dehát volt már olyan, hogy a tehertérben szabálytalanul szállított matériából lett katasztrófa.
Ami késik nem múlik. Már kiderült, hogy az FO zárta be az ajtót és ő állította be süllyedésre a gépet. Végig hallani a légzését a narancssárga doboz hangrögzítőjén, tehát nem lett rosszul. Már kiderült a vallása is, egyelőre az ismeretségi körét nyomozzák.
Aki él és szuszog, az még nem biztos, hogy teljesen magánál van és tudatosan cselekszik. Akár aludhat is, vagy ájult, kábult is lehet, vagy fél-kómás, szóval nem biztos, hogy azért mert lélegzik tökéletesen rendben is van.
Az ajtót kívülről csak akkor lehet egy speciális kóddal kinyitni ha belülről nem blokkolják. Nos itt épp ez történt, az FO folyamatosan lock állásban tartotta a zárat, így esélye se volt a CPT-nak, hogy bejusson... Ebből én nem mondanám olyan bátran, hogy eszméletlen volt.
Az Airbusnál egy zárási ciklus 5 percig tart, addig nem kell folyamatosan nyomni a billenőkapcsolót, mert addig zárva tart az időrelé, a kapcsoló csak a vezérlést adja. Én sem mondtam, hogy az első tiszt eszméletlen volt (nem is mondhattam, mert nem voltam ott), hanem csak azt hogy ez is egy lehetőség. Bezárhatta, mert zárva kell tartani (főleg hogy egyedül volt), és utána is eszméletét veszíthette, a zár meg 5 percig zárva marad. Ha előbb jön a hegy, akkor vége...
A legfrissebb hírek szerint teljes tudatában, szándékosan irányította a gépet a hegy oldalának a co pilot, magával és 149 társával.....
És ezt abból mondják hogy hallani a lélegzetét? Mert elolvastam mindent és mindent kijelentő mondatban írnak, miközben mi a bizonyíték. Én nem leszek az ördög ügyvédje, de tényleg 1 nappal később ennyi kevés infóval csak vádaskodásnak tűnik.
Azt is mondják, hogy egy ilyen műveletet, csak teljes tudatállapotban lehet végre hajtani. A tudat módosítás lehetőséget természetesen nem említették. (ezt is csak úgy halkan mondom, nehogy le konteózzanak)
Az érdekelne hogy közben mi történt odakint.... Valószínűleg a pilóta szamara hamar világossá vált hogy mi történik... vajon az utasok ebből mit erzekelhettek? Láttak hogy a pilóta kint rekedt azok akik elől ülnek??.. :(
Szerintem mikor már verte az ajtót akkor már paráztak :/
Én azt nem értem, ha valaki öngyilkos akar lenni a saját sanyarú sorsa miatt, akkor miért kell 150 ártatlant is magával vinnie? Miért nem dugta be otthon a fejét a sütőbe és kész?
Épp ez a dolog érdekessége, hogy a fiúnak nem volt sanyarú sorsa. (amit eddig tudni róla) Valszeg nem is tartozott semmiféle fanatikus bandához... Itt valami nekem is bűzlik...
Azt már írják több helyen is, hogy lelkileg labilis volt, tehát valami nem klappolt az életében. De továbbra sem értem, miért kellett ehhez 150 ártatlannak is veszni.
Teljesen egyetértek. De olyat is olvastam valahol (jócskán összeesküvés elmélet), hogy cégen belül volt valami nagyon nagy gebasz, akár az adott géppel is, és ezt próbálják rákenni az FO-ra. Túl sok a kérdés.....
Ahogy a másodpilóta egyedül maradt, a gép megindul lefelé, ő meg csak szuszog, ajtónyitás blokkolva. OK, ez nekem, civilnek lehet egyértelmű magyarázat, de egy francos ügyésznek nem kellene megvárnia a vizsgálat befejeztét, mielőtt névvel-címmel kiadja a nyilvánosságnak? A fazon halott, szökés és bűnismétlés veszélye minimális. Ha valaki szemet-szemért alapon rágyújtja a házat a szülőkre, majd megvonja a vállát? Még az adatrögzítőt sem találták meg. Az is előfordulhat, hogy annak segítségével fény derül valami most elképzelhetetlen magyarázatra.
Csak a margóra. Volt már öngyilkos pilóta airlinerrel, az utasok között volt az is, akit meg akart ölni magával együtt. Hétvégén megkereshetem, a Stephen Barlay féle könyvben említve van.
Ha majd többet tudunk arról, hogy fűződtek e érdekek a katasztrófához, akkor tudjuk majd valószínűsíteni a történteket..
Így van, utólag megdönthetetlenül meg lett állapítva, hogy azok akkor így történtek. Most viszont hiányos bizonyítékokkal felszerelkezve egy ügyész mond nagyon súlyos vádakat. Ő mégiscsak egy hivatalos, akitől utólag esetleg kevés lenne a "bocs, tévedtem mert akkor még kevés volt az anyag a kezemben" magyarázat. Most még az adatrögzítő sincs meg, csak a hangrögzítő felvételét tudták lehallgatni, úgyhogy inkább csak tippelés folyik, amit mi itt a számítógép előtt felelősség nélkül megtehetünk, magunk között vagyunk, de egy hivatalos személy nyilvánosan szerintem nem tehetne meg.
Bár vannak kételyeim a valódiságát illetően, mivel a robot 5x kapcsol ki hang alapján és nincs too low terrain és pull up szöveg sem... Utoljára szerkesztette: Reaper, 2015.03.26. 23:28:36
Nem pilóta vagyok, így csak tippelni tudok: a F/O a süllyedés beállítása után bekapcsolta a robotot, de ekkora süllyedés már túl sok volt a robotnak, és ezért kikapcsolt, a F/O meg mindig megpróbálta bekapcsolni. Szerelő-ésszel nincs több tippem.
Na igen ez számomra is érthetetlen. Mert azért rengeteg módja van annak, hogy az ember kinyírja magát anélkül, hogy ebbe másokat is belerángasson. Persze a motivációját nem tudjuk, de a terror támadás szerintem is kizárt.
"Égett szagú gáz miatt lettek rosszul a Germanwings német légitársaság pilótái két járaton is 2008-ban és 2010-ben. A Die Welt szerint az egyik utasszállító repülő majdnem le is zuhant, a pilóták közel álltak ahhoz, hogy elveszítsék az uralmat a gép felett, mégsem vizsgálta ki senki, hogy pontosan honnan származott a repülőgépen terjengő mérges gáz".
Ez kivédhető: oxigénmaszkot felvesz (F/O cselekvőképes marad), rádiózás a légi-irányítással, vészhelyzet-bejelentés, esetleg gyors süllyedés a géppel lefelé (kisebb magasságban - lesz ami lesz - akár ablaknyitás is, átszellőztetés, hogy minél kevesebb gázt kapjanak az utasok is), KAPITÁNYT BEENGED a pilótafülkébe, hogy a tapasztalt főnökkel együtt oldják meg a problémát. Ha esetleg nem az első az oxigénmaszk, főleg ha első meglepetésében még jól bele is szippant a pilóta a gázba és az gyors hatással van rá (elég ha bekómázik/bepánikol és nincs teljesen magánál, de hülyeségeket fél-önkívületben még el tud követni), akkor már baj lehet belőle. Viszont jelen esetben ez a forgatókönyv már kétséges, mert a 13464-es hsz.-ben lehallgatható a CVR-felvétel egy része. Ebben az ajtó-nyitási kísérletek hangjelzésén/fedélzeti telefonhíváson és a dörömbölésen, ordítozáson kívül ÖTSZÖR hallható a robotpilóta kikapcsolásának hangjelzése, ami azt jelenti, hogy valakinek azt ugyanannyiszor be kellett kapcsolni, azt pedig csak a kabinban ülő F/O tudta megtenni.
Úgy tünik, a kör bezárult : a másodpilóta lakásán tartott házkutatás során előkerült egy széttépett orvosi lelet, amely szerint a pilótát le kellett volna tiltani a repülésről. Talán azt már nem akarta megvárni, hogy a főnökei is megkapják a hivatalos értesítést ...
Ha ez igaz, akkor üvöltök. Hogy a rákba nem kap AZONNAL értesítést erről a cég?
Tudod, a HIVATALOS ÚT szentsége. Lehet, hogy küldött e-mailt a doki a GW főpilótájának vagy a HR-nek, vagy levelet mindkettőnek - iktatás, átadás/átküldés/átvétel stb.......Esetleg magánorvos volt és tekintettel volt a saját titoktartási kötelezettségére (??!!), nem tudhatom, de ezek után remélem nem kicsit keményítenek és szigorítanak bizonyos dolgokat a repülés-szabályzás területén. Lenne mit, és nemcsak ezen a téren...
Volt már ilyen eset, meg esélyes, hogy az eltűnt maláj gépnél is ilyesmi történt szóval nem tűnt olyan valószínűtlennek, mint eltalálni a lottóötöst...
No. Mivel ez nem konteó topik, azt javaslom ne menjünk bele a találgatásokba, meg nagy elméletek gyártásába, ezoterikába. Maradjunk a repülésnél, tényeknél, majd úgyis olvashatja mindenki ha többet is kiderítettek a Germanwings katasztrófájáról.
egyébként ilyen erős szélnél az egész ut során igy hadakoznak a géppel vagy csak az alacsonyabb leszálló sebességen jelentkezik jobban ez a hatás? A fed. computer nem tudja kompenzálni a szél hatását valamenynire? Mer azért az a szintkülönbség ami egy egy légifolyosót elválaszt az elég keskeny, hogy egy ilyen széllőkés miatt belesüllyedjen vagy emelkedjen akaratlanul is.