Ez kivédhető: oxigénmaszkot felvesz (F/O cselekvőképes marad), rádiózás a légi-irányítással, vészhelyzet-bejelentés, esetleg gyors süllyedés a géppel lefelé (kisebb magasságban - lesz ami lesz - akár ablaknyitás is, átszellőztetés, hogy minél kevesebb gázt kapjanak az utasok is), KAPITÁNYT BEENGED a pilótafülkébe, hogy a tapasztalt főnökkel együtt oldják meg a problémát.
Ha esetleg nem az első az oxigénmaszk, főleg ha első meglepetésében még jól bele is szippant a pilóta a gázba és az gyors hatással van rá (elég ha bekómázik/bepánikol és nincs teljesen magánál, de hülyeségeket fél-önkívületben még el tud követni), akkor már baj lehet belőle.
Viszont jelen esetben ez a forgatókönyv már kétséges, mert a 13464-es hsz.-ben lehallgatható a CVR-felvétel egy része. Ebben az ajtó-nyitási kísérletek hangjelzésén/fedélzeti telefonhíváson és a dörömbölésen, ordítozáson kívül ÖTSZÖR hallható a robotpilóta kikapcsolásának hangjelzése, ami azt jelenti, hogy valakinek azt ugyanannyiszor be kellett kapcsolni, azt pedig csak a kabinban ülő F/O tudta megtenni.