Szerintem sosem fogom elfelejteni, és ez nem csak a játék érdeme, hanem a közösségé is. Valahogy úgy álltak össze a csillagok néhány évig, hogy ezen a platformon, ez a társaság felejthetetlen élményekkel gazdagodott és abban az időszakban ez az életünk meghatározó része volt. Úgy alakult, hogy én ennek a jelenségnek csak a felét, vagy talán csak a végét élhettem meg, de így is elég intenzív volt és az identitásom részévé vált, hozzájárul ahhoz, hogy az vagyok, aki. Úgyhogy röviden igen, én emlékszem rá :)
Mobilos nézetben nincsenek szmájlik. De most megtaláltam. :)
néha ránéztem, úgyhogy még megvannak a karakterek:) egy lvl 29 druid aki rúnákat csinált és a lvl 75 paladin, akit valami oknál fogva a játék visszaküldött a Carlin spawnból Thaisba:)
#124024 én nem vettem prémiumot, de volt amikor bónuszként kaptam. akkor nem tom mi lesz:) Azt írja: Free Account (Premium Time expired at Jun 03 2009, 12:00:00 CEST, balance: 0 days). Premium History: Premium Surprise (7 days) Jah itt van: Accounts for which a Tibia service (Premium Time, Tibia Coins, Recovery Key etc.) has been bought at least once with real money via the Webshop will not be deleted automatically at all. Utoljára szerkesztette: Aquir, 2021.12.04. 20:27:29
Arcor: úgy látom, hogy szűkül a célközönség. Ráfókuszáltak a hardcore játékosokra. Igazi kihívás már csak a “nagyoknak” van. Tőlük szednek be sok eurót mindenféle extrákra.
Bexter: tényleg fura belegondolni, de volt egy jó társaság, (mondhatni, a “baráti körünk” egy része), aki itt nyomatta és így azért érthető :)
Fura belegondolni milyen rég volt és hogy mennyi idő öltünk bele
Nem semmi, hogy még mindig van célközönsége a játéknak. Én sem léptem be évek óta, de azért rosszul esne ha egyszer csak jönne a hír, hogy ennyi volt :)
Rövid szörfölés után a tibia.com-on, többek között ilyen érdekességeket találtam:
- Lovagok használhatnak strong mana potiont - Lovagoknak lehet venni olyan spellt, hogy 5 távolsági lényt magára csalogassanak (lvl 250-től) - Erősödtek a támadó spellek
- Druidok kaptak erősebb sio-t (exura gran sio). (lvl 300-tól) - Nem lehet már magukat siózni - Lecsökken a sio és a terra wave mana költsége
- Sorcererek kapnak új spelleket. Wave, gyengítés, stb.
- Mindkét spellcaster kap egy erősebb gyógyító spellt (exura max vita, lvl 300-tól) - Megbonyolították a manapajzsot. 200 másodperc helyett már csak 60 másodpercig működik és kapott egy 14 másodperces cooldown-t. És ha túl sok sebzést kap be az ember, akkor megtörhet a manapajzs, akkor is, ha van még manája. A szinttől függ, hogy mennyit bír egy manapajzs, elvileg ezt kijelzi a játék. Magic ringet csak lovagok és paladinok használhatják. - Egy új spellel bármikor kikapcsolható a manapajzs.
- Paladinok használhatnak great mana potiont - Ha bow, vagy crossbow-ot használnak, akkor a pajzs helyére fel lehet venni "tegezt", ami úgy működik mint egy backpack, csak lőszerek vannak benne. Ebből a tatyóból fogyasztja a fegyver a lőszert és nem kell manuálisan töltögetni 100-anként. Ezzel egyúttal felszabadul a fegyver alatti slot is. Ezentúl viszont csak paladinok használhatnak lőszeres fegyvereket. - Paladinok kaptak olyan spellt, amivel magukra csalhatnak 3 távolsági lényt - Diamond arrow és Spectral bolt-okat már nem lehet spellel gyártani, hanem npc árulja. Fogalmam sincs mik ezek, de biztos erősek. - Lehet valahogy tűz, jég, stb sebzéseket kreálni paladinoknak, lőszerrel. Elvileg lovagoknak már ezelőtt is lehetett ilyet, de nem tudom hogyan. Imbuement-nek hívják, nem olvastam utána.
- Megszűnik a spell csere-bere. Voltak olyan spellek, amiknél 2-ből csak 1-et lehetett egyszerre megtanulni és később Zoltánnál lehetett váltani közöttük, ha meggondoltuk magunkat. Most már mindenki mindent meg tud tanulni. - Mindenkinél megnőtt a hatásfoka az exura gran-nak és az intense healing rúnának.
Szokás szerint megint van egy rakás új outfit, mount, stb... Most épp valami mosómedve outfitet csináltak (már tényleg nem bírnak mit kitalálni...)
Eredetileg pénzt (gp) sem lehetett szerezni másképp, csak ha a játékon belül erőltette meg magát az ember. Egy BOH-ban mondjuk több heti, vagy több havi munkája lehetett egy embernek. Elvileg régen is volt, aki gp-t árult feketén, de nagyon drága is volt, meg a feketepiacot kevesen ismerték (főleg a botterek terepe volt ez), és nem is volt biztonságos, átverhettek bármikor.
Mióta viszont bankkártyával lehet venni tibia coint és tibia coinért gp kapható, így teljesen súlytalan az egész játék. Ha rászánnék egy kis pénzt, úgy érezhetném magam, mint ha teszt szerveren lennék.
A cipbot sincs messze a valóságtól. Quickloot funkció már létezik. Ez régen a bot programok autoloot funkciója volt.
Amúgy a gp vásárlás hivatalossá tétele és a karakter-trade legalizálása, hivatalossá tétele tisztán haszonszerzés céljából lettek bevezetve. Felismerték, hogy a játekban súlyos pénz-teremtők a botterek (kivesznek a lényekből olyan pénzt, ami tegnap még nem volt, ez majdnem olyan mint a pénz nyomda), és a pénzt, amit termelnek, emberek kifizetik. Csakhogy ezen a tranzakción a cipsoft nem keres semmit. Viszont ha tibia coint veszel, és azt adod oda gp-ért, akkor a valódi pénz a cipsoft zsebébe kerül. Így kettéválik a “társadalom”: az egyik fele igazi pénzért vesz mindent, megspórolva az idejét. A másik fele pedig az idejét áldozza fel azért, hogy gp-ért cserébe hozzájusson olyan dolgokhoz, amikhez igazi pénz kellene (tibia coin). Cip pedig közvetít és nála koppannak az igazi eurók.
A karaktervásárlásnál meg a jutalékot csippenti le.
Csak azzal nem számoltak, hogy amíg feketén mentek ezek a bizniszek, addig nem volt tömeges jelenség. Azzal, hogy legalizálták és bevezették a nagyközönségnek ezeket a dolgokat, szerintem súlytalan lett a játék.
Persze eddig is voltak karakter-vásárlások, meg lehetett olvasni Fórumokon olyanokról, akik Dél-Amerikában karakter-eladásokból éltek, de hogy a dolgot legalizálják is, arra nem gondoltam volna.
Kíváncsi leszek, mikor lesz "CipBot" néven saját kliensük, amivel majd a bot is legálissá válik...
Na most már (augusztus óta) nem tilos karaktereket árulni, adni-venni. Van külön menüpont a tibia.com-on, "Char BAZAAR" néven. 1-1 karaktert le tud választani a rendszer az accountról és ha megveszi valaki, akkor átkerül az ő accountjára. 50 tibia coin az aukció indításának költsége, tibia coinnal lehet licitálni a vevőknek. A legmagasabb viszi a karaktert és az eladó perkál 12% jutalékot a cipsoftnak.
Kb. 2,5 millió forintos kikiáltási áron lehet venni 1163-as szintű paladint. De valamivel olcsóbban, 1,3 millióért lehet licitet tenni 1051-es szintű druidra is. Ilyen 4-500-as noob, kezdő karaktereket (szándékos iróniával mondom) már lehet találni 100.000 forint alatt is.
Egyébként a legnagyobb szintű karakter most egy 1653-as druid (nem eladó. még..)
fél órát én is gondolkodtam, hogy mi is a jelszó :D de még tudom :) Igen most kicsit több idő van kockulni, nálam is kényszer szabadság van. De mindezek ellenére a napi edzéseket megtartom, most kell belehúzzak amíg lehet :D mert nyáron nálunk is jön a trónörökös :D
Minimum az account számodat, vagy nevedet, vagy mifenét kell tudnia, aki próbálkozik nem? Ki az, aki ezt tudja? Én már lehet, hogy be sem tudok lépni a sajátommal.
Ma kaptam egy e-mailt, hogy valaki sokadik próbálkozásra sem sikerült belépnie az accountomra :D Gyorsan meg is néztem mindenem meg van e- Meg volt :D Úgy, hogy üzenem annak aki fel akart törni, hogy valóban nem játszok rég, és valóban nem is áll szándékomba mostanában játszani de BEKAPHATJA :D
Ahogy egy bölcs ember mondta: "Anything you practice becomes a part of you." Az agy prefrontális cortex része pedig 25 éves korig fejlődik ki, hogy megtanuljon bizonyos szabályokat. ez is benne lehet..
Durva belegondolni így utólag, hogy egy (valósághoz képest) leegyszerűsített, 2D világba milyen jól bele tudtuk élni magunkat. Pl. egy külső szemlélőnek szürreális lehetett meglátni egy olyan "gamplay" pillanatot, amikor egyforma, véres troll hullákkal van telirakva a képernyő, faltólt-falig, négyzetrácsos elrendezésben. De ez nekünk tök hétköznapi, max annyit jegyeztünk meg, hogy "valaki huntol". Innen is látszik, hogy amint megértettük a játék mechanizmusát és az agyunk hozzászokott ehhez a virtuális közeghez, a maga egyedi fizikai törvényeivel és működésével (pl. respelő lények, lényekben levő loot, lyukak fel-le, varázslás, utazás, stb.), onnantól szinte hasonlóan otthonosan mozogtunk ebben a világban - lelkileg- , mint a valódiban. És ahogy kezdtem az elején, a durva ebben az, hogy ehhez nem is kellett csúcsgrafika, vagy VR. Szerintem ahhoz, hogy sokan ennyire bele tudjuk magunkat élni ebbe a környezetbe, az is kellett, hogy legyen egy jó társaság. Nekem pl. ez volt az első online multiplayer, amit játszottam, de emlékezetem szerint a Tibia jóval nagyobb hangsúlyt fektetett az egymással való beszélgetésre, üzenetküldésre, mint a fénykorában a többi játék. Számomra a legnagyobb "bizonyíték" erre, hogy a tibia kliensben alul fix helye van a chat konzolnak. Eredetileg még vásárolni, csere-berélni se lehetett, csak úgy, ha kötetlenül, saját szavainkkal megbeszéltük valakivel a dolgokat, majd utána nyitottunk egy közös trade ablakot. Még az npc-kkel is beszélgetni kellett. Illetve úgy volt kialakítva az eredeti irányítás, hogy hunt közbe bármikor be tudtunk írni egy sort a chat konzolba. Még csak kattintani se kellett, mert mindig aktív volt. Még ha eleinte antiszociális is lettem volna, mások tuti megszólítottak. Meg előbb-utóbb úgyis vásárolni akartam egy új kardot, vagy páncélt és muszáj volt a trade-en ráírni valakire, vagy kiírni, hogy "Buy dragon shield". Az már csak hab a tortán, hogy magyarok közé kerülhettem, akik ráadásul jó pár éve "űzték az ipart" és tök jó volt látni, hogy milyen természetesen beszélnek 1-1 játékbeli dologról, a saját nyelvünkön.
Szóval így elgondolkozva, a jó közösség és az "emészthető" virtuális világ együtt nem csoda, hogy mély nyomot hagyott sokunkban. Nem csodálkoznék azon se, ha így 10 évvel később, 1-1 való életbeli problémát, ami most gyötör, vagy foglalkoztat, álmunkban a régi tibiás világba projektálna ki az agyunk. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2020.03.10. 15:22:31
csak sok-sok évnyi pszichiátriai kezelés tudja kezelni ezen sebeket (:
Vajon ki fogjuk heverni valaha is a Tibiát, nekem a mai napig hiányzik a közösség....
Én egy álomra emlékszem, ez még nagyon régen volt, kb. 10 éve.
Egy nyugodt békés területen haladtam, volt egy kis hegy, aminek a belsejében volt egy kis tavacska, nyulak ugrálták körbe, minden békés volt. Ugyanakkor volt a tó mellett egy kar is. Persze mivel mindent kipróbáltam a játékban, meghúztam. A táj megváltozott: a tó, a hegy ugyanott volt, de minden kopárrá változott, a nyulakat pedig felváltották valamilyen félelmetes szörnyek. Nem emlékszem, mi lett a vége, de ismerve a szerencsémet, gondolom meghaltam.
Biztosan van hasonló valahol a játékban (Ghostlands-nél emlékszem hasonló optikai illúziókra), de én sose voltam túl magas szintű, így nem tudok róla :)
Igen. Volt és van is. De már egyre jobban el van távolodva a valóságtól.. Mármint az igazi Tibiától. De azt tudom, hogy tibiás álom.. :) Avagy a game miatt álmodom.
Ti nem szoktatok Tibiával álmodni? Valamelyik nap volt egy ilyen “2D”-s álmom, hogy a hellspawn-os helyhez hasonló kráteres, poklos helyen mentem brutál lények között egyre lejjebb és lejjebb és ott próbáltam huntolni. Főleg a klausztrofób érzés maradt meg, hogy “lent vagyok”, meg a veszély érzése. Meg volt még egy hasonló “epizód”, amikor valamilyen rotworm-ös, csontvázas cave-ben tévedtem el és nem találtam a kijáratot. Így 10-12 év után érdekes, hogy ilyenek még eszembe jutnak :D Gondoltam feldobom a témát, ha már úgyse pörög a topik. Hátha más is magára ismer. Vagy legfeljebb hülyének néztek :D