Megemlítendő még, hogy sztori szempontjából az egyes részeket az ún.
Living World szezonok kötik össze. Bár a három fő történet egybefüggő, ezek a szezonok közéjük ékelődnek és hosszabb-rövidebb mellékszálakat, átvezető történeteket nyújtanak. Ezeket nem lehet külön megvenni, csak a gemshop-ban, egyenként, vagy amikor egyben árulják (itt is érdemes kivárni valami akciót, mivel 200 gem egy epizód). A pontos sorrend úgy van, hogy: Personal (alapjáték lvl 80-ig) - LWS1 aka. Scarlet's War (ez már nem elérhető, nem játszható, csak egy összefoglaló videót lehet végignézni) - LWS2 - HoT - LWS3 - PoF - LWS4 (az aktuális szezon). Az egyes szezonokba beékelődnek az aktuális fesztiválok, új raid megjelenések, nagy patch-ek, event-ek, ilyesmik is.
Amikor
kijön egy új epizód (kb. 2-3 havonta), aznap ingyen megszerezhető, ha belépsz a játékba és ráböksz a jobb alul felbukkanó zöld csillagra. Az epizódok úgy is hozzáadódhatnak a listádhoz, hogy az előzmények még hiányoznak. Technikailag és elvileg bármely epizód lejátszható, ezeknek 3-5 alfejezete szokott lenni. Probléma azoknál lesz, amik olyan helyről indulnak, ahol még nem jártál, vagy bizonyos achi még hiányzik. Vannak olyan map-ok és játéktechnikai elemek (pl. mastery pontok) is, amiket csak bizonyos epizódok végigjátszásával, vagy meghatározott achi-k teljesítésével lehet elérni. A legtöbb epizódot többször végig is kell játszani, ha minden achi-t meg akarsz szerezni.
(Egy csomó helyen még én sem jártam és az epizódok nagy részét még nem játszottam, pedig megvannak. Mindig van mit mást csinálni. :) )
Még egy fontos dolog: ha most veszel új játékcsomagot és lesz benne instant 80 boost, *ne* használd el! Megmarad akármeddig, nem foglal plusz helyet. De előbb próbálgasd végig a kasztokat, melyik tetszik, hogyan működnek, mi az erősségük és a gyengéjük, ismerd meg a játék boon/condition és főként a CC (crowd control) mechanizmusait. A kasztok többsége simán elműködik egybites módon is, de ha magas szinten akarsz játszani (említetted pl. a raid-eket), akkor muszáj leszel bevágni az optimális build-eket, a rotation-t, időzítéseket, mindent. Ha idő előtt elhasználod a boost-ot egy olyan kasztra, amit később megunsz, vagy nem tudsz hatékonyan kezelni, csalódás és frusztráló lesz a játék későbbi része (főleg a HoT/PoF területek és egyes sztori epizódok). A
CC mechanizmus megértése és kezelése kiemelten fontos az összes endgame tartalomban, még a sima PvE-ben is. Játssz azzal, ami a leghangulatosabb számodra, ismerd ki az erősségeit és gyengeségeit, de ne az alapján dönts, mire van igény a játékban, vagy mi a "meta" (oké, revenant-ot azért lehetőleg ne válassz, nagyon nehéz kihozni belőle a jót). Lesz legalább 5-6 karakter slot-od, van hely kipróbálni mindent.
Kezdőként szerintem a warrior és a ranger a legkönnyebb, ezek gyors sikerélményt adnak robusztus túlélési képességekkel. A következő szint a guardian, a thief, és a necromancer, amik már valamivel bonyolultabbak, jobban kell figyelni a skillek és trait-ek összjátékára. A legnehezebb jól játszani az elementalist-et, az engineer-t és a mesmer-t, itt már számít a reakció, a skill kombó, a cast cancel, a helyes rotation, minden, sok képességet kell fejben tartani. A revenant elsőre izgalmasnak tűnhet, teljesen egyedi mechanikája van, de működés közben elég kiábrándító. Kicsit mostohagyerek állapotban van, nem tudni, mikor lesz értelmes kaszt belőle.
Endgame-be bármi jó, amit megfelelően hatékonyan tudsz kezelni. PvE-be belefér a hibázás és a lassúság, túl lehet élni, ha nem harapsz nagyobb falatba, mint amivel megbírkózol és valamennyire azért tisztában vagy a skilljeid működésével. :) De tudni kell róla, hogy az endgame elitizmus létezik és betalálhatnak emberek, akik az első hibádra gúnyolódni kezdenek és kirúgatnak a partiból/squad-ból, vagy már a meghívást is ritka achi-khoz kötik. PvP/WvW toxic hangokra is sokan panaszkodnak.
Néhány hasznos weboldal még: a
wiki-t már linkeltem fent, használd, minden le van írva benne és naprakész. A
gw2skills.net a build-ek elméleti összerakosgatására jó, most éppen ez is friss (egy-egy balance patch után kell pár hét, mire utóléri magát). A
gw2efficiency.com akkor lesz hasznos, ha már komolyabban érdekel a játék, rengeteg dolgot tudsz nyomon követni rajta a karakteredről, a teendőkről, a piacról, és a konkrét tárgyak craft-olásáról. A regisztrációhoz API key kell, amit a GW2 account-odon tudsz generálni. Végül pedig van még a
gw2crafts.net, ami egy dologra hasznos: (elvileg) a legoptimálisabban felhúzni a craft skilleket az aktuális piaci árak alapján. Egy szűkebb API key itt is használható (kiolvassa a készleteidet, hogy átszámolja az egészet), de nem fontos. Eleinte ne foglalkozz vele, majd lvl 80-tól fog inkább számítani (bár a craft skill xp beszámít a karakter xp-be is, így is lehet lépni kb. 10-15 szintet, amíg 80 alatt vagy). Addig gyűjts össze mindent, a nem használható felszerelést meg bontsd szét. A legtöbb mat később többet ér majd, mint a tárgy most.