Az hagyján, át is lõnek rajta ;) Ott sztem pályatervezési gondok vannak, mert máshol nincs ilyen már - bár cp-k nélkül anno volt karaktereltûnés a barlangfalakon, vagy láthatatlanul beszorult farkasharapdálás ugyanott a padlóból :)
Még az õsrégi alap G3 is végigjátszható volt, nagyon komoly buggal nem találkoztam. Egy van, de az most is él. Mora Sul felszabadításakor átrohannak a nomádok a sziklán...
Szuni: No akkor keresgélem még ezt a Yussuf gyereket. Azt hittem, hogy *télleg* eltûnt, legalábbis azt mondta :)
Csítelni csak akkor vagyok hajlandó, ha megbizonyosodok róla, hogy tényleg bug miatt nem lett meg valami, illetõleg ha kiviszem a játékot, akkor meglesem az egyébként nem elérhetõ helyeket, efféléket (mint pl. a Gothic 1-ben azt a bányát, amibe nem lehetett bemenni, és a 2-ben az töltötte be az átjáró szerepét).
A várostól keletre lévõ templomváros-romok között én is leltem egy halom gyûjtögetnivalót, asszem a tekercsbõl meg is lett mind (dobott XP-t), bár még nem leltem kvesztet, nem tudom, hogy kinek kell majd visszavinni :) Amit valamelyik NPC-tõl kaptam térkép mindenesetre sokat segít, jó lenne egy ilyen az Ishtar felé esõ, jóval nagyobb romokhoz is, állandóan eltévedek...
(az elõbb rosszul saccoltam, lv61-es a karakterem, a többi stimmel)
Az elesénél nem menk közel mikor felkelnek. Ez nehézségi szinttõl, erõtõl és fegyverforgatási skilltõl függõ dolog, hogy melyik ellenfél mikor fekszik meg. Mikor 30 ork támad rád nem hátrány, hogy idõnként megfekszenek a gyengébbek. Ne õket üsd, menk távolabb. Ennyi.
Tettem fel videókat arról, hogy hogyan lehet kétkezes fegyverrel harcolni.
Emlékeim szerint Yussuf nem szelelt el túl messzire, egy kisebb oázisban ücsörög, meg kell hogy találd.. többször is körbejártam anno én is mindent, ugye elég nagy a terület, de mindig találtam valamit, ami felett elsiklottam elõször. Kikerülni nem lehet legálisan a fõküldetést, mármint ha be szeretnéd fejezni a játékot rendesen, teleport vagy ilyesmi nincs a templomokba -a sivatagi résznél lesznek bosszantóbb keresgélések is, mint a kulcsolás, gondolok itt az ereklyék, tekercsek szobrocskák megszerzésére a romvárosoknál - a hajam téptem anno, másodszori végigjátszásra is mire mind meglett - konzolparancsokkal asszem minden pótolható, de így alaposan tönkrebaszarintod a játékélményt.
Más jellegû kérdés :)
Feltúrtam az egész sivatagot kulcsok után, aztán mikor megúntam megnéztem a végigjátszást. Állítólag Yussufnál kellett volna lennie... no, nála nem volt. Meghagytam a nyüves életét, és már rég elszelelt... ilyenkor marad a cheat, vagy be lehet valahogy menni/esni/teleportálni a templomba? ;) Vagy miképp lehetne abszolválni a fõküldit? :P
- A kereskedõtõl kapott kulcs megvan (Ilja vagy efféle) - Az orktól elorzott is (valami ork neve volt) - Meg az is, amit a zsiványtól szereztem, aki kicsábított a sivatagba és jól rámtámadt (Kirk)
- A fõnökét még nem kunyeráltam el, az remélhetõleg meglesz - Meg ugye kéne az, ami bebugolt, vagy nemtom...
Ötlet? Köszi! :)
(mentésem igencsak régen van, bõven a déli két templom és Mora Sul elõtt...)
Nem kérdés, csak észrevételek, amiket nemigazán értek (legalábbis a régi gothicokhoz mérten) -- gondolom ez ilyen: A játék kábé legelején is simán le tudtam csapni egy trollt (nem tudom felidézni, hogy melyik városnál volt, saccra Silden, valami kis dombon õrzött ládát, amit nem tudtam akkor kinyitni -- pajzs+egykezes fegyver ellen nem tud semmit csinálni, csak csapod oszt egyszercsak eldõl... amit megint nem értek), illetve ha rosszul fogom ki, akkor most (40-es szint környékén) is simán félhápére ver egy Ardea melletti farkascsorda... valami 50/80/80 körül védõ páncélom van, 350-es erõ meg valami 500HP. Valamelyest könnyebbednek az ellenfelek a szintek elõrehaladtával, de minimálisat. Az elsõ két részben pont az volt a jó, hogy ahogy erõsödtem úgy tudtam leölni az erõsebb lényeket, akik ott végülis a magasabb szintekre szánt helyeket zárták el.
Felvettem valami skillt, ami következtében állandóan elesnek a bénább ember ellenfelek, viszont mikor felállnak automatikusan bevisznek egy találatot, hacsak nem hátrálok, ami sok esetben nem kivitelezhetõ (pl. épületben vagy több ellenfél elleni harcban). Ez megint nem kellemes... :)
Próbáltam viccbõl szabadítani Borús-fokot: az elsõ három-négy fazon lehentelt még a viskóban, ahol a fogoly-cimbora ücsörög. Gondolom ezt majd akkor kell, ha túl leszek a déli és az északi városokon is, leszek sok-sok szintû, lesz lovagpáncélom, meg ilyesmik...
"Bebaszna, ha amennyiben 60 fps alá esne az fps, átváltana 30fps-re a játék."
A RAGE pont ezt csinálja ha be van kapcsolva a vsync és nem tudja a géped stabilan tartani a 60 fps-t. :)
Bebaszna, ha amennyiben 60 fps alá esne az fps, átváltana 30fps-re a játék. Egyrészt maga a váltás miatt akadást lehetne érezni, másrészt nekem a 30 már kevés. Érezni mozgásnál/körbenézésnél hogy lassú, visszahúz. Nem összekeverendõ a passzív nézett film 25/30fps-e, egy mozgatott/körbenézõ mozdulatsor 30fps-ével, ott már a 30 kevés. Amúgy a PAL TV szabvány 50 képkockányi sebességet tud, még ha ez félkocka is, de a folyamatosság miatt 50-nek számít.
A vsync okozta képszakadás kevéssé zavaró, nem véletlenül van a driverben alapból vsync off beállítva. Lehet a monitorod szar. Továbbá én nem találkoztam olyan játékkal egyáltalán, amelyik 30fps-re váltott volna ha nem tudott 60-at. Szar konzolporttal viszont igen, ahol alapból fix 30 az fps, azokkal nem is igen lehet élvezetesen játszani, szokott is jönni patch hozzá, ami kiveszi a korlátot.
Amúgy valszeg azért nincs 60Hz/30FPS-re is vsync a driverekben, mert akkor nem nagyon szaggatnának a játékok, és nem lehetne újabb kártyákat eladni
Fentiekbõl következik hogy ez hülyeség, ha neked a 30 fps elég akkor örülj neki, engem a képszétszakadás nem igazán szokott zavarni, nem is igazán találkozom vele gyakran.
#19701-ben jó hosszan leírtad azt, amit én egy mondatban lényegileg megfogalmaztam.
A moziban képkockákat látsz. A monitoron viszont tudtommal nem egyszerre frissülnek a pixelek. Nem azonos módon jelenik meg a kép a két technika estében. CRT esetén meg pláne, mert ott meg pásztáz a sugár.
Nem kapcsolom, mivel nem tud tartósan 60FPS fölött produkálni ebben a játékban... sok újabban igen, ebben (ismert okokból) nem. Csak kérdeztem, hogy nincs-e véletlenül lehetõség a fele framerate-es szinkronizálásra, mint megannyi játékban, nem akartam, hogy elfajuljanak a dolgok :)
Amúgy valszeg azért nincs 60Hz/30FPS-re is vsync a driverekben, mert akkor nem nagyon szaggatnának a játékok, és nem lehetne újabb kártyákat eladni... ettõl függetlenül nem adom fel, keresgélni fogok a neten olyan driver/kiegészítõ/mod/hack/nemtommi után, ami tud ilyet -- nem kimondottan a gothichoz, hanem úgy általában, driver szinten :D
A mozikban használt 24FPS se szaggat, akkor a szinkronizált 30 miért tenné? Nem is teszi, csak a legtöbb játék ezt nem kezeli! :)
Mindegy, azért köszönöm, ha jutok valami eredményre azért még azt majd leközlöm, addig ebben a témában ha nem kérdeztek csendben maradok ;)
mit össze tudtok baszkódni feleslegesen.
vsync 1cerûbben : ha van elég szufla a gépben (fõleg vidkari) akkor kapcsolod, és szebb lesz tõle a kép, amikor gyorsan mozgatod a kurzort (pl: nagyon érezhetõ cod4) amikor amúgy is "röcög" akkor nem kapcsolod be...
Nem az a bajom, hogy szaggat a játék, nem úgy darabos a grafika, hanem megtörnek a kontúrok.... Tearing, ha úgy jobb.
> A vsync azt jelenti, hogy a videókártya nem kezdi el megjeleníteni a következõ képet addig, amíg az elõzõt teljesen meg nem jelenítette.
Nem teljesen -- ez az egész a CRT monitoroktól eredeztethetõ, mikoris az elektronsugár függõleges eltérítésére szinkronizált a videokártya, azaz mikor teljesen kirajzolta a képet a monitor (végigért a függõleges eltérítés), akkor abban a pillanatban a videokártya a megjelenítendõ bufferbe címezte a lerenderelt képet, és a monitor, mikor felülre ért a függõleges eltérítés egy teljes képkockát rajzolhatott ki. Ha nem volt a bufferváltás szinkronizálva a függõleges eltérítésre, akkor meg mikor elkezdte rajzolni az elektronsugár az egyik képkockát, közben váltott a videokártya a következõ képkockára, és a monitor felétõl már az új kocka rajzolódott. Ez mozgó dolgoknál úgy jelentkezett, hogy a vízszintesen mozgó függõleges kontúrok megtörtek, míg szerencsétlen esetben a függõlegesen mozgó vízszintes kontúrok ismétlõdtek... ugyan a mostani LCD monitoroknál már nincs elektronágyú, de a hatás ugyanúgy megmaradt: a képrenyõ (mondjuk) feléig az egyik képkocka rajzolódik, majd bufferváltás és onnantól a következõ...
Több játékkal is találkoztam már, ami képes volt a függõleges szinkronizálásra 30Hz-en is. Tehát monitor 60Hz-en volt, és amikor 60 alá esett az FPS, akkor rögvest 30Hz-en kezdett üzemelni a játék így két monitor frissítési idõre ejtve egy rendert, két frissítési ideig kitartva azt, így nem lettek töredezettek a kontúrok a monitor frissítési frekije alá esõ FPS esetén sem... arra gondoltam, hogy talán ez is tudja *valahogy*. Ezek szerint nem :)
60Hz-en egyenletes képkockaeloszlással (tehát amikor minden egyes lerendrelt képkockát ugyanannyi frissítési ciklusig tartunk ki) 60/30/20/15 FPS szinkronizálás lehetséges, ebbõl a 15 már kevés. 75-ön 75/25 FPS. [on]
A Risent is a lenti konfigon toltam. Gyak. sehol sem riccent meg. Az én gépem még 2008-ban sem volt erõs néveleges CPU-n, nemhogy ma. Most akkor tényleg rakjam fel, hogy FPS-t mutogassak? A nyugis helyet úgy értem, hogy pl. Monterából futok Silden vagy bármely más település irányába. Van vegetáció, csak sok fényforrás és karakter nincs.
Nem neked válaszoltam, amúgy akad rendesen egy "középkategóriás gépen", az hogy nyugis helyen ha állsz és 60 fps-ed van, az semmit sem számít, ha mész, ha futsz, ráadásul gyorsan(!), sõt ha még vannak is körülötted, akkor már gondok vannak :) Szarul van megírva a játék nincs mese. Nézd meg a Risent vagy a Two Worlds II-õt, azok nem akadnak, vagy jóval kevésbé.
???? A nyugis helyeken simán 60 FPS felett voltam azzal a beállítással. Egy mai középkategóriás gépen röhögve elfut maxon ini twekkel gyak. bárhol az extrém helyeket leszámítva.
Ismét zavaros dolgokat írsz, a vsnyc nem azt jelenti hogy 60hz-re szinkronizál, hanem lásd elõzõ+ értelemszerûen nem megy a monitor frissítési frekije felé. De a 60-hoz ki kéne tudnia számolni a VGA-nak, de ennél a játéknál a CPU miatt nem tudja.
A vsync-rõl egészen érdekes fogalmaid vannak, vagy röviden, kitaláltál valami egészen hülyeséget. A vsync azt jelenti, hogy a videókártya nem kezdi el megjeleníteni a következõ képet addig, amíg az elõzõt teljesen meg nem jelenítette. Tehát vsync ON mellett lehet 30, 50 vagy 60fps is, amit legbiztosabb driverbõl erõltetni. Általában kikapcsoljuk a mozgásérzet javítása miatt, de ha bõven a moncsi frissítési frekije felé esik az átlag fps, érdemes bekapcsolni hogy ne fûtse feleslegesen a kártya a szobát.
A Gothic 3 kép tehát nem a vsync hiánya miatt darabos, hanem mert a géped gyenge ehhez a játékhoz, de ehhez mindenki gépe gyenge :)
A 4 magos procit kenheted a hajadra ennél a játéknál, nagyon erõs egy magos erõ kellene, abban meg most a legerõsebb a Corei7. Egész biztos SSD sem ártana, és akkor nevezhetnéd a gépedet "modern"-nek :)
Nekem már a 25 fps is teljesen sima, kivéve, ha nincs vsync, mert akkor darabos az 50 is. Mikor fordulsz megtörnek a kontúrok, lévén a képernyõ feléig az egyik frameet, a felétõl meg a másikat rajzolja... és az randa. Ezt szeretném megszüntetni, lévén ezen a rendszeren 30FPS-t nagyjából röhögve viszi (városokban néha leesik 20-25-re, de általában magasabbon megy). Van az iniben a max fps-re vonatkozó beállítás, de hiába teszem 30-ra, 29-35 között mozog, és még mindig 60-nal akar szinkronizálni...
Ne szórakozzunk már. 2.1 GHz procival, 4 GB RAM és egy ATI 4850 mellett mindnt fullra rakva és a látótáv növelõ ini tweakkel nagyon kevés helyen nem ment teljesen simán...
Nem rég kezdtem újra a Gothic 3-at, gondolván hogy most már elégséges lesz a gépem ahhoz (Athlon2 x4 640, Radeon 5770), hogy élvezhetõ legyen a játék... Nyilván 2020-ra sem fog kijönni a hardver, ami zökkenõmentesen képes lesz vinni a játékot, de nem is ez volt a cél, hanem hogy nagyjából játszható legyen.
Egy olyan kérdéssel jönnék, hogy miképp lehetne az FPS-t 30-ra belõni? Jelenleg 45-55 környékén mozog, ami több, mint 30, viszont kevesebb, mint 60, így a vsync nem mûxik és darabos a kép. Ha 30-on mehetne a játék, akkor lenne vsync, meg szabad gépidõ is az esetleges kisebb lagok megszüntetésére.
Elõre is köszi bármilyen ötletet ;)
Miért ne lenne? Ilyen stádiumban nem szoktak projekteket lelõni. a 6 fejezetbõl 3 már készen van.
Hát, hogy az egész játékot átdolgozzák. Nem csak páncélok, fegyverek terén, hanem új küldetések, frakciók (kalózok) fejezet rendszer (mint az elõdökben) Teljesen meg fog változni a játék története is.
Elvileg az egész G3-at átdolgozzák. Pl. az alap játékban említik hogy a kalózok ellopják a hajót és így ugye mindent még az Innos Szemét is. Nó elvben ezek a jó madara is szerepelni fognak benne.
Csak az a baj, hogy nincs az elõttrõl való mentésem, és most már minden városban az összes megtámad egybõl. :(
Igen, nem menjd be. Gondolom azért haragosak, mert kipucoltad a templomod, amit õk akartak.
A Mora Sul-i templom kipucolása után a városban rámtámadt mindenki valami miatt, és miután lerendeztem õket, most már az összes hashisin rámtámad, amint meglátnak. Ezzel nem lehet valamit csinálni? Mert olyan szar, hiszen szinte minden városban van hashisin, és ha a többiek látják, hogy kinyírom, (hiába nem én támadtam elõször), utána õk is ellenségként kezelnek. Nem lehet ez ellen tenni valamit?
Most esik le. Ismerem. Kipróbálásra felraktam. Se idõm, se kedvem nem volt hozzá.
A jagalaxy.com "How Does It Work" szekcióját érdemes lehet nézegetni. De legfõképp magát a játékot ajánlom. Nem hibátlan, de nagyon összetett TBS, sok poénnal, még több RPG-elemmel, és mégis egész könnyen fogyasztható, ha nem afféle XXI. századi instant élményre vágyik az ember.
Ezt annak idején olvastam, tetszett is. Tizenéve mis is dolgoztunk ki ilyen képleteket, és Turbo Pascalban secperc alatt le is modelleztük különbözõ fantasy karakterek harcát, szóval ismerõs a téma :) (Nyilván egy 3D-grafikás játék más téma, most nem azt akartam mondani, hogy programozónak születtem, mert azóta már közöm sincs az IT-témához, de egyetértek azzal, hogy kevés erõfeszítéssel ki lehet találni jó rendszert, és a gyakorlatban is jól kivitelezhetõek lehetnek.
Amúgy nekem inkább az íjászat a kérdéses ebbõl a szempontból, és a közelharcnál is inkább az a nehéz része, hogy mindez irányítható legyen, illetve a látvány visszaadja a történteket. A Jagged Allaince 2-t ismered? Nem fantasy, ráadásul körökre osztott is, inkább TBS RPG-elemekkel, de valami rohadt jó kis összetett rendszere van. Játék közben nagyon frankón mûködik, akit nem érdekel annyira, nem muszáj beleártania magát, de érdemes utánaolvasni a háttérben folyó számításoknak. Vagy éppen elsõre kitapasztalni, hogy mi mire jó, és utána.
Szerintem csak mértékkel lehet egy több évtizedes alapokról építkezõ pszeudo turn-based rendszert egy teljesen real-time akció-RPG-éével összehasonlítani. Mellesleg a páncélos korlátozás magyarázata ott éppen szembemegy a realitással, hiszen valójában közel sem korlátozzák ezek annyira finom mozdulatokat, mint azt sugallja. Éppen, hogy ott is a realitást áldozták fel ezzel a balance érdekében. Amúgy ha mágussal úgysem tud megközelíteni senki, akkor nem kell feltétlen a legerõsebb páncél, hiszen fölösleges. Az meg már külön mellényúlás, hogy a ruházat indetitást biztosító, frakciófüggõ jellegét kinyírták, ez az elõzõ részekben és a Risenben többnyire jól mûködött.
Viszont hiába jó, ha teljesen felesleges..
Tehát mégsem problémás, csak szerinted fölösleges. A G3-at mondjuk abbahagytam, de a többivel (ugye azokat is szokta kritika érni), mind sokat játszottam mágussal is, és sok varázsaltot tudtam kihasználni.
Lentebb már bemutattam egy modellt, amivel lehetne a harcot modellezni Gtohic környezetben is.
Pontosan melyik hozzászólás ez? Elsõ nekifutásra nem találtam. Pedig talán olvastam is korábban :)
No offesne, de a fejlesztõk elkényelmesedtek és szart sem csinálnak. 10 éve ugyanat a gagyi szar rendszert adják el. Csak a sztori viszi el a szériát nálam.
Ebben sok igazság van, de éppen a G3-ban váltottak túl sokat - ha mondjuk a harcrendszer alapvetõ problémái ezzel csak még inkább a felszínre is kerültek. A Risen esetében valóban ott van az n+1. Gothic érzete, de ezzel együtt is lekötött, vannak benne jó ötletek, és talán az eddigi legkiforrottabb, csak éppen nem túl innovatív, a biztosra mentek. Ezt nem bánom, mert jól szórakoztam vele, és bízom benne, hogy az új IP stabil alapokra helyezése után egy merészebb folytatás következik. Meglátjuk, a lõpor és a vudu jó kiindulópont lehet a változáshoz, de persze arra is, hogy csak a köntös legyen más. Csodát nem várok, jó szórakozást igen. Nálam amúgy a sztori csak hellyel-közzel viszi el a szériát (azért persze mindig érdekel, hogy hogy folytatják), inkább a világ (fél)sandbox mivolta miatt élvezem, hiszen más értelemben ad lehetõséget a szerepjátszásra, mint az NWN.
Sok munka kell hozzá, de a Tortured Hearts nyomába sem ér egyetlen más RPG sem, amivel eddig toltam. Valami eszméletlen.
Én is csak jót hallottam róla, egyszer az alkotója részletezte az elveit, és betette róla valahová a linket, akkor nagyon kíváncsi lettem rá. Mintha lenne folytatása is, nem?
Egyébként ne érts félre, nem védem és a Gothic-Risen széria félbéna rendszerét, vannak vele problémák, de óvatosabban közelíteném meg a kérdést.
:) Ja, akkor sorry. Mindegy, majd csak találok valahol. Most, hogy megvan a manaregen, azért tényleg könnyebb, és így 300 körüli õsi tudással valóban elég jól lehet aprítani.
Is-is, én úgy tapasztaltam. Csak az ilyen "komolyabb" varázslatokat még eddig nem láttam sehol. Illetve a bakareshi templomban volt egy olyan oltár, ami valami olyasmit mondott a ráklikkelésnél, hogy "You are not ready yet", de akkor még nem volt meg a 250 õsi tudás, szerintem ezért volt... szal oda visszanézek majd, lehet, hogy ott tudok tanulni az eddigiektõl eltérõ mágiákat.
Amúgy örülök, hogy ezek szóba jöttek, mert pont azon filóztam, hogy valami más is kellene a tüzlabda mellé. Az ilyen jégesõ meg meteor varázslatok mennyire használhatók? Mondjuk még eddig nem is találkoztam senkivel, aki ilyet tudott volna tanítani, gondolom majd Nordmarban lehet, nem?
AB-ben toltam a mágust. Pár spellt kipróbáltam. Hibáa volt magasabb szintû használhatatlan vagy nehezebb volt, mint az alappal. Az egyik durvább fagyasztó varázslat az ami talán valamire jó.
Korántsem játszhatatlan varázsló köpenyben a játék, sõt igazából varázslónak nem is nagyon számít a páncél... A rövid kétkezes fegyverek már más kérdés, azokkal sokkal nehezebb boldogulni számos szituációban, de megint csak nem lehetetlen. Hardon, új ai-val sem.
Amúgy a többi spellt kipróbáltad alternative balancinggal is? Az hogy bizonyos spellek nem körülötted hatnak hanem target körül igen jelentõs változás.
De a régi verziók sem voltak teljesen használhatatlanok, csak majdnem :)
Az RPG-nél a döntések mióta kizárólag hatékonysági elvûek?
Nálam többnyire az. Hiába cool a kinézete a fejszéknek és az egyéb rövid kétkezes fegyverknek, szarra sem jók.
Lehet, hogy szép a varázsló köpeny, csak játszhatatlan vele a játék. Talán, ha ki dolgozták volna kedves fejlesztõk a játékot, akkor rá lennél kényszerítve arra, hogy ne kényszerülj ilyen lépésekre.
Pl. az NWN rendszerében ott az arcase spell failure. Semmi sem gátolná hasonló rendszer bevezetését...
Ne érts félre, az állítást magát nem vitatom, de ha a játékos megköti a saját kezét, szerepjátékosabban játssza (ahogy te sem csalogatod az ellenséget egyesével, nem menekülsz egyfolytában), akkor érdekesebbé lehet tenni a játékot. Hogy ez a G3-nál folyamatosan szükséges is, az persze ettõl még komoly hiba.
A többi varázslat idézése problémás. Lassú, stb. kipróbáltam õket és azután jelentettem ki, hogy más nem kell.
A "mindenki egy lövés legyen, mert a középkorban úgy volt!" hozzáállás elsõre akár még szimpatikus is lehet számomra, de reálisan gondolva nem igazán elvárható egy efféle játéktól.
Puha ellenfelekkel és nehezízett célzással igen. Egy botíjjal viszont nem fogsz te átlõni semmit...
Risenben sem íjászkodtam.
Lentebb már bemutattam egy modellt, amivel lehetne a harcot modellezni Gtohic környezetben is.
No offesne, de a fejlesztõk elkényelmesedtek és szart sem csinálnak. 10 éve ugyanat a gagyi szar rendszert adják el. Csak a sztori viszi el a szériát nálam.
Az NWN motorjával sokkal jobb játék csinálható. Sok munka kell hozzá, de a Tortured Hearts nyomába sem ér egyetlen más RPG sem, amivel eddig toltam. Valami eszméletlen.
Az RPG-nél a döntések mióta kizárólag hatékonysági elvûek? Kicsit általánosabb lesz a hozzászólásom, mert több korábban elhangzottra is most reagálok. Szerintem ez fura megközelítés, ezért nem is tetszik, amit a mágusról is írsz, hogy csak két varázslatot kell használni. Ne érts félre, az állítást magát nem vitatom, de ha a játékos megköti a saját kezét, szerepjátékosabban játssza (ahogy te sem csalogatod az ellenséget egyesével, nem menekülsz egyfolytában), akkor érdekesebbé lehet tenni a játékot. Hogy ez a G3-nál folyamatosan szükséges is, az persze ettõl még komoly hiba.
Az íjászatról is hasonló a véleményem, én nem is tudom, hogy miként lehetne egy Gothic-típusú RPG-ben jól megoldani, játékélmény és realitás szempontjából is. A "mindenki egy lövés legyen, mert a középkorban úgy volt!" hozzáállás elsõre akár még szimpatikus is lehet számomra, de reálisan gondolva nem igazán elvárható egy efféle játéktól. A Risenben szerencsére már eléggé jól mûködik az íjászat, vállalható kompromisszumokkal. Pontosabban mûködne, ha nem lenne bugos.
Hát ez igaz, csak még nem volt rá pénzem... amíg nem volt mana regenem, addig vettem az árusoktól mindig mana italokat, és azok qrva drágák ám... szal alig van pénzem. De lehet az lesz majd késõbb.
Kár! Pedig az az Adanos köpenye brutálisan jó, fõleg, hogy megtanultam a köpenyek javítását, és így minden védelmi érték megduplázódott. Ami az eddigi hashisin könnyûpáncélhoz képest nagyon komoly védelmet biztosít. Na mindegy, biztos lesz még valahol valami jóféle köpeny, ami az enyém maradhat.
Igen ott volt, de miután megbeszéltem vele, hogy nem bántom, majd visszamentem a Mora Sul-ba, és jelentettem ezt a küldetést adónak (nem jut eszembe a neve), utána Yussuf már nem volt ott. De mindegy, közben rájöttem, hogy tárgytalan, mert nem az õ kulcsa hiányzott, õ már ideadta nekem. Egy másik hiányzott, de mostmár az is megvan, és bejutottam a templomba. Amúgy ezeket az Adanos ereklyéit megtarthatom majd, vagy el fognak "veszni" valamelyik küldetés során? Mert a mágus karakternek mind a köpeny, mind a korona nagyon szuper, amiket az itteni 2 templomban lehet megtalálni, azokkal tényleg brutális lett a védelem.
Egy út jön le a nagy vársoból Kb. kövessed a vonalát. Arra lesz egy sátortábor és egy lovag. Ott találod majd.
Jófej voltam a Yussuffal, és nem nyírtam ki, hanem békén hagytam. Viszont most már nem találom sehol, és nála van még egy kulcs a Mora Sul-i templomhoz! Na most mi a lótüdõt csináljak? Hova tûnik ilyenkor a Yussuf?
Nem. Ha gyenge a gép, akkor valóban elõjöhet ez. Én anno egy fostalicska gépet toltam végig elõször. Volt olyan, hogy 6 óra játék után a sivatagból Nordmarba való teleportáláskor 5 percet tölött.
Egy 3 évvel ezelõtti középkat gépen is simán illene futnai a játéknak max felbontás táján lassulás nélkül.
Elkezdtem a Gothic 3-at egész jól haladok, csak azt nem értem hogy valamiért beszürkült az állóképesség sávom, és baromi lassan töltõdik vissza. Ez mitõl van?
Ha már magyar csinálta, van benne magyar nyelv is? :)
OFF Sõt, az egész Gothic és minden RPG az. Most játszok a NWN1-hez készült Tortured Hearts modullal. Valami brutálisan nehéz, de az élmény is egészen más. Valahogy úgy kellen kinézni minden RPG-nek, ahogy annak...
Húha. Na ezt nem tudtam... méghozzá asszem azért, mert még sose jutottam be a Lago-ban fogvatartott rabhoz! :D Na akkor irány Lago, és megpróbálom valahogy! Köszi. (Viszont hogy ez a Guy nevû csóka hol a túróban lehet... :S )