Citroen rulez:) Iszonyú kényelmesek és elég jól is mennek:)
Hogy mit gondolok a Citröenrõl?Én úgy tudom hogy a Francia autók gyengék,de viszont kiváló motorjuk van :)
családnál lehet új Jumpy személyszállító batár lesz :), legjobb ajánlat a Citroené, szóval :)
csak színre fújt fekete elemekkel :)
A legjobb a Citroen Kacsa :P Avagy Citroen 2CV ;)
Atyának C5 van, jó taliga, mocskosul kényelmes, megy is ahogy kell. Én Xm-et fogok venni, dízelt, automatát. nem kell a kraft, vén trotty vagyok a kényelem az elsõ :)
Hát nekünk két citroenünk is van. Egy Xsara II 1,4 meg egy C5 (2003as) HDi. Én mindkettõt imádom fõként a kényelmét szeretem:)
a rally engem nem érdekel, de azt tudom hogy a mai citroenek úgymond sz@rok, de régen nagyon álat gépek voltak, egyik legkedvencebb autóm az xm
citroen jo auto, marmint ami a WRC rallyt illeti mert egyedul abban imadom. Maugy is elviselem de nem a kedvencem.
helyes
2004.júl.21 :-) Nekem a CV2 jön be, totál hobbijárgány.
Ja, a kép frankó, csak élõben néz ki nagyon bután. Ellenben belülrõl marha kényelmes. Viszont egy Citroën-re azt mondani hogy megbízható... akkor a japán autók nem is tudom mik :D
sziasztok! nekem volt egy citromom mert én igy hivtam tipusa:bx19 trd soha nemvolt vele semmi gondom nagyon keveset fogyasztott és kényelmes is volt.mára már lecseréltem egy405 peugeot-ra . imádom a francia autokat:kényelmes-megbizhato-szép.
És hogy vagy az Alfákkal (156) bejönnek neked Cifu ? Mert az eggyik "haverom" szerint nagyon bejönnek neked (pontosabban õ ezt hiszi)
Nagyon bejövös a C4 külseje, de a középkonzolos mûszerfalat a hátam közepére kívánom... Kár volt ezzel elrontani...
- Az egész hidraulikus rendszer is a vezérmûszíjra van kötve, ami nagyon megterheli a motort.
Így tervezték, szóval valószinüleg nem terheli túl.
- Szervízeléskor nagyon nehéz egyes alkatrészek cseréje, tervezési, átgondoltsági hiba. Gondolok itt az olajszûrõ cseréjére is.
Szerinte lehetne sorolni, hány gyár autóiban okoz gondott az olajszûrõcsere komolyabb megbontás nélkül... Lent már említettem a szerelési ergonómiát, hát én azt vallom, hogy a legtöbb mostani autó terén ezt a szót már dobhatjuk a kukába - nem csak a Citroen esetében...
- Az igaz, hogy a rugózásuk elsõrendû, de miért kell az autónak leállított helyzetben teljesen leülnie ? Úgy néz ki , mintha elromlott, bedöglött volna, emelett még hátra beszállni is nehéz így.
Azért ül le, mivel nincs nyomás alatt a hidraulikarendszer. Bonyolult lenne úgy megoldani, hogy parkolás közben kitámasztja magát valahogy. Egyébként nézd az elõnyét: nehezebb ellopni :) És azért van valami feeling abba, ahogy a kocsi beindítása után szépen felemelkedik a kaszni :))
- A ciroen Jumpernak 10 -szer többször hullik szét a váltója, mint a Fiat Ducatónak.
Passz, a Jumperrel nem volt még dolgom, hallotam róla sok rosszat, az viszont tény. De mondjuk itt inkább a személyautókról volt szó :)
- Franciaországon kívül nem sok országban van Image -a a kocsinak, ez érthetõ azthiszem.
Hát nincs olyan imázsa talán, mint a VW-nek, ez is tény. De nem is olyan tömegautó (bár a VW árai miatt az sem éppen tömegautó...) :)
- Az egész hidraulikus rendszer is a vezérmûszíjra van kötve, ami nagyon megterheli a motort.
- Szervízeléskor nagyon nehéz egyes alkatrészek cseréje, tervezési, átgondoltsági hiba. Gondolok itt az olajszûrõ cseréjére is.
- Az igaz, hogy a rugózásuk elsõrendû, de miért kell az autónak leállított helyzetben teljesen leülnie ? Úgy néz ki , mintha elromlott, bedöglött volna, emelett még hátra beszállni is nehéz így.
- A ciroen Jumpernak 10 -szer többször hullik szét a váltója, mint a Fiat Ducatónak.
- Franciaországon kívül nem sok országban van Image -a a kocsinak, ez érthetõ azthiszem.
különben meg a francia autonál nincs jobb!!!!!!!!!!!
szia. azért mert a használt autonál te honnan tudod hogy mennyit futott . a km-orára nemlehet adni...
Jaja. Használt autónál elsõ dolog: olaj-, vezérmûszíj- (lánc), gyertya-, szûrõk cseréje. Ezután lehet vele közlekedni :) Ha valaki sajnálja azt az 50-60e Ft-ot ezeket megoldani, az meg is érdemli, hogy egy esetleges szíjszakadásnál beverõdnek a szelepek, szar olaj miatt besül a motor stb...
Hát én láttam egy Citroen Jumpert,hogy az egész elejét le kellett szedni mert kiégett a fényszóró.Egy haszonjármûnél ez szerintem marha idegesítõ tervezési hiba.Nem igaz hogy nem lehetett volna normálisan megtervezni!
bazz én nem azt mondtam,hogy SOHA ne vigyük szervízbe....
1.: Autók igenis el kell vinni a kocsit rendszeresen szervízbe, mégha ez pénzbe is kerül (alternatíva: egy megbízható ismerõshöz, aki kevesebb pénzmaggal is beéri, és ért az adott autótipushoz!). Ha a kocsira ügyel az ember, akkor hosszú idõn át is szolgálhatja gond nélkül, de ezért igenis oda kell figyelni, hogy nem rozsdásodik-e az alváz (ha igen, akkor gyorsan tenni ellene), hogy az elhasználodó alkatrészek kellõ idõben cserélve legyenek (szûrõk, ékszíjak, stb.), az olajcserék rendben meglegyenek (használt autónál általában már a sebváltóban lévõ olaj is sorra kerül!) és a többi. Aki ezt elmulasztja, az magára vessen, és ne nyafogjon, hogy szar az autó...
2.: Amikor az ember használt kocsit vesz, akkor úgy kezdi, hogy alaposan átvizsgáltatja a kocsit, mégha ez belekerül mondjuk 5-10.000 forintba is. Így értesülhet arról, ha a kocsinak valami gondja van (következménye: vételármódosítás, vagy simán nem veszi meg), illetve hogy mire számíthat késõbb.
De sztem az ember nem azért vesz/használ autót,hogy havonta szervízbe vigye,s a gatyáját is ott hagyja rá....
Illetve anno volt egy Citroen-ünk,s baromi szar volt,állandóan ledöglött
Ez eseti nézõpont, bármilyen probléma is volt, több, mint valószinû, hogy csak egy rendes, lelkiismeretes (és utána rendszeres) szervízelésre lett volna szükség. Innentõl kezdve pedig a gazdája, illetve a szervizes a kérdõre vonható alany :)
Mintapélda az Olcit, ami ugye mint tudjuk nem a minõség márványba faragott mintaképe. Ehez képest egy ismerõnél kb. 10 évet lehúzott egy ilyen úgy, hogy sose hagyta cserben sehol. Ennek az volt az ára, hogy úgy kéthavonta elvitte egy öreg autószerelõ mesterhez, aki tetõtöl talpig átvizsgálta a kocsit, és ha valami gubanc volt, akkor azt megcsinálta. Szóval ha egy autó "állandóan ledöglik", akkor annyi a megoldás, hogy meg kell csináltatni rendesen, és utána nem lesz vele több gond. Ennyi :)))
Viszont az összes autószerelõ szidja a francia kocsikat ugyanis qrvanehezen szerelhetõek..
Megnyugtatlak, már lentebb írtam, hogy ez inkább a 80-as években volt igaz. Azóta a többi márka felfejlõdött a fracia márkákhoz, sõt, olykor le is körözik õket. A mai autók legtöbbje már iszonyú nehézkesen szerelhetõ, szinte bármilyen beavatkozás azzal kezdõdik, hogy bizonyos részegységeket meg kell bontani, hogy hozzá lehessen férni a szükséges részhez. Ez igaz a japán autókra is...
Eccerü. Nekem ronda autókat csinál. Nem tetszenek. Ennyi. Citroen ocsmány. Illetve anno volt egy Citroen-ünk,s baromi szar volt,állandóan ledöglött. Egyéb érvem nincs,kérem a felmentésem!
Én a japán kocsikat tartom a legtöbbre, de a francia autók a 80as, 90es évek szardömpingje után manapság kezdenek jók lenni, a Citroen C5 talán teccik is. A Citroen a 60as években a merész futurista fejlesztéseket preferálta, mára csupán követi a divatot, de yol. Viszont az összes autószerelõ szidja a francia kocsikat ugyanis qrvanehezen szerelhetõek..