Az Opel Calibrát cáfolom :) Semmi extra nincs benne, van a lámpatest hátulján és a tetején egy kis ajtó amihez hozzá lehet férni mind a 2 oldalon, könnyen kinyitható, bár utána kell egy kis kézügyesség, hogy a lukon kicseréld az izzót, de mégsem annyira gáz, hogy már magához a lámpához való hozzáféréshez ki kelljen szerelni pár nagyobb darab alkatrészt.
Robotnyk!Igen,sajnos sejtem mire gondoltál:(((Egyébként errõl a szerelhetõségrõl napokat tudnák beszélni.Borzalmas megoldások kerülnek ki a tervezõ urak kezei közül.Pl:Opel Calibrába vagy egy Peugeot 206-ba fényszóró izzót cserélni,a teljes eleje lebombázása nélkül nagy mutatványnak számít.Fõleg még ha mûkörmökkel is rendelkezik a szerencsétlen felhasználó:)
Mit gondolsz a Citroënrõl? 4 kereke van, és gurul, mégsem ló... :)
...amelynél ki kellett operálni az akumulátort ahoz (mivel le vannak rögzítve, ez is csak villáskulcsal megy), hogy kicseréljem a fényszóró izzót...
Fiat Stilo pont ugyanez. Ott a bal izzó cseréjénél 2 lehetõség van: vagy akksi kiszed, vagy be kell feküdni az autó alá. Legdurvább asszem egy audi ilyen szempontból: ki sem lehet nyitni a motorháztetejét, mert ugye ne piszkáljon benne a tulaj, majd a márkaszervíz megoldja 8000 Ft-os órabérért... Többek között ezért sem fogok új autót venni.
Ilyen téren szerintem általános a felállás. Tény, hogy a régi vasakat tényleg megbízhatóbbra építették, "volt anyag bennük". Az olasz autók mondjuk külön "csodák" a haver most adta el a Fiat Stilo-ját, 30.000km-nél már tünt el belõle az olaj. Szép eredmény... :))
Anno egy autószerelõ ismerõs mondta, hogy a Citroën-szerelõnek minimum 3 csuklója van, mert olyan nyakatekerten lehet hozzáférni mindenhez. Amennyire én látom a többi autógyártó is "felfejlõdött" hozzájuk, mert mostmár szinte bármilyen autó esetén reménytelen még egy egyszerû ékszíjcsere is az út szélén, pár kulcsal, mint anno a jó öreg Ladáknál, Skodáknál :)))
A személyes kedvencem egy kis Honda (ha jól emlékszem a tipusra) volt, ahol az olajbetöltõ nyílás fölött mentek el az üzemanyagcsövek (?). Mondjuk oké, tölcsérrel simán feltöltöd, de "parasztosan", a flakonból ez enyhén mocskos meló volt... :))) Vagy édesapám Mazda B2500-a, amelynél ki kellett operálni az akumulátort ahoz (mivel le vannak rögzítve, ez is csak villáskulcsal megy), hogy kicseréljem a fényszóró izzót. :)
Szóval az a szempont, hogy szerelési ergonómia, úgytünik eltünt a sûlyesztõben. Erre a kedvenc viccem (ami sajnos nem vicc!):
A formatervezõ elsõdleges feladata, hogy megnehezítse a gyártó, és lehetetlenné tegye a karbantartó munkáját.
Egy helyi srácnak 40.000km után generáloztatni kellett a 95-ösöét, mondjuk hajtotta, de nem annyira, hogy megfeküdjön a motor. Szóval van ilyen is.
Megbízhatóság? Ilyen téren én személy szerint azt mondom, hogy japán autók. Mintavétel: Toyota CarinaE: Vállalati autó, 6 év és 280.000km benne, aféle mindenki kurvája, a motorja még mindig tartja magát, egyedül a futómûve van már kifeküdve (ami nem csoda, figyelembe véve a magyar utakat) és a légkondival vannak menetrend szerint gondok (utólag beszerelt, szóval ez nem a kocsi hibája).
Szóval én azt mondom, hogy azért 6x nem jobb a Saab... (személyes véleményem)
Na helló mindenkinek.A kifejtésem egyszerû lesz!Kar.-lakatos a szakmám,szerelgettem már pár autót.Sajnos én javítás szerelhetõség,anyagok minõsége,kidolgozás meg ilyesmi szerint IS osztályozom a taligákat(szakmai ártalom).Ez alapján írtam a márkáról a véleményem.Tudom manapság ilyenekre nem nagyon figyelnek az emberek.Egy viszonylag "hozzá nem értõ" emberke 3 szempont alapján minõsít és vásárol egy autót:pofás legyen,dögös legyen,jól mutasson a körúton.A három szempont alapján úgy tûnik faja a "citrom".De ha részletekre is odafigyel az ember akkor sajnos tucatmárka.Lásd még olasz autók:Fiat,Alfa.Formatervezésben elsõk,de a minõség szó szerint egyenlõ a nullával.Ez persze csak egy vélemény a sok közül:)
Mivel megvette a GM a Saabot, várható volt. De szerintem ez az új 93-as minden eddigi 93-asnál szebb lett.
<i>Aha, mert a Saab és a Citroën az egy árkategória, mi? :)</i>
A C5 kategóriára gondoltam a citrónál, ott meg már (8 milla körül) nem igazán számít párszázezer ide vagy oda :)
Amúgy azért vennék a C5 helyett Saab-ot, mert mint írtam nekem számít az autó egyénisége, ezt nálam a Citró elvesztette a Saab még nem (bár erõsen halad abba az irányba).
megbízhatóbb - duma, a citrok semmivel sem rosszabbak mint a saabok, pláne a c5. biztonságosabb - NCAPn 4/2 a citronál, 5/1 a saabnal, ez semmivel sem jobb anyagminõség - ültél te c5ben, vagy saabban egyátalán? a c5ösben a mûszerfal tetején extra puha bõr van, kellemes, világos a beltér, jó mûanyagok. a saabnál viszont ocsmány mûfa betétek vannak pédául. clarion cdk vannak a citrokban gyárilag, ami azért nem olyan szar.
Saab 6* megbízhatóbb, és biztonságosabb, a belsõ anyagok is sokkal jobb minõségûek. Nem csak a CD-s rádióból áll egy autó felszereltsége. A cds rádió a legkevesebb, mert általában a gyári rádiók, fõleg ilyen középosztályos autóknál elég szarok.
Extrák terén aligha, plusz a két autó eltérõ célközönségnek szól. A saab inkább aféle utcai sportos autó, a C5 meg alaphangon a kényelemre hajt. Ha napi 100km+ autózól, melyik a fontosabb szerinted? :)
Egész pontosan 6,874,000 Ft-ért egy 122 lovas, 1.8i motorral szerelt alap 93-at kapsz. Ugyabakkor ennyiért már kapsz egy 138 lovas 2.0i motorral szerelt C5 SX-et, amelybe még válogathasz pár extrát (alapára 6,480,000 Ft), de már alapból több extra van benne (pl. CD-s rádió, míg a 93-ban rádiós magnó van).
Nincs semmi bajom a Saab-al, csak ennyivel nem jobb...
Használatautóvásárlás elött vagyok már jóideje, de mindig inkább úgy döntök, hogy várok még egy kicsit, aztán megtetszik egy autó, aztán megint várok... :) De egy ilyen XM-et elfogadnék szívesen. :)
Ez az utolsó Citroen, ami tetszik nekem. Az újak nagyon közönségesek.
2002 novembere óta hajtok egy fehér C3-as exclusice kivitelt (1.6os, 110LE-s motor), és abszolút elégedett vagyok vele. nem jellegtelen, és unalmas a formája, mint a germán vonulatba tartozó autóknak (amibe beállt a Fiat is az új Puntoval, törném el a kezét annak, aki az elejét átrajzolta). kifejezetten szerethetõ külsõ. belül, fõleg elöl "Citroënesen" kényelmes, hátul a lábtér kicsit szûkös, keresztben és fejtérben viszont tágas. az anyagok olyanok, mint a kategória bármely hasonló méretû autójában. a plüss üléshuzat pl kifejezetten kellemes. a kaszni 1100 kilo sincs, ehhez rakjátok hozzá a 110le-s motort. kevesebb mint 10 a 100as gyorsulás. a váltó rövid úton, pontosan van megvezetve, bár a nagyon gyors váltásokat nem szereti annyira. alapból van benn tempomat, cds rádio, esõérzékelõs ablaktörlõ, digitklíma, 6 légzsák, szal a felszerelés a legjobb ezért a pénzért ekkora autóban.