CX kormányát kisujjal el lehetett forgatni (cisszegett rendesen :), nagymama-style fotelekkel, rengeteg korát megelõzõ extrával. Szerettem... ...volna ha lett volna rá pénzem hogy használjam rendesen. Ha tömve leszek egyszer, akkor biztos hogy veszek egyet újra. A világ legjobb hamutartója is a CX-ben van. Ufo mûszerfal, homorú üveg - hiányzik.
Pedig pl. a BX-ben nekem nagyon bejött a futómû, iszonyú kényelmes kocsi volt (akkor). Igaz azért fél évente rendesen kellett vinni szervízbe, mert voltak háklijai...
ha valaki meghallja a 'hidraulika' szót, kapásból elkezdi fikázni...
Mi a véleményem?
A Citroën-ek általában iszonyú kényelmesek (mikor meglett a jogsim BX-ünk volt, édesanyámnak most Xsara-ja van), de megbízhatóság terén azért nem ér fel egy Toyotával. A régi széria (XM-ig) tetszett, aztán az AX, ZX, stb. már kevésbé. Az új arculat (C4 és az új külsejû C5) ismét bejövõs, szóval ezzel nincs gond.
Amivel gond lehet, azok az apróságok, elsõ kézbõl mondjuk most csak a Xsara-ról tudok nyilatkozni, az pl. kifejezetten nõi autó, olyan közel vannak a pedálok egymáshoz, hogy az 50-es lábammal egyszerre le tudom nyomni mind a hármat :)))
Nem rossz, de a legújabbak már nem tetszenek annyira. Az XM pl. jobban bejött nekem design-ra, mint a mostaniak. Mondjuk a C5 hidraulikusan mûködõ alkatrészeinek minõségérõl hallottam rosszakat az Autó2 levelezõrovatában. Meg a szervizekrõl.
Szvsz a citroennek a múltja érdekesebb mint a jelene, de nem akarom meghatározni a topic fõ csapásvonalát :)
Ráadásul egy kuplung nélküli automata váltórendszert beletenni egy sportautóba elég nagy baromság, még ha csak a gyorsulást nézzük akkor is.
A C2 egész pofás csak kinézetre elég nõi autó. Ezalól kivétel a VTR változat de annak meg annyi az ára, hogy akkor inkább már egy másik autót választ az ember.