Sziasztok! Csütörtök, úgyhogy ma este 7-tõl várlak titeket egy kis beszélgetésre az Orbiterrõl a virtuálus klubban. Megtalálható az ingyenes Second Life-ban (www.secondlife.com). Keressetek "odabenn" rá és teleportáljatok a WINGBEST nevû helyre.
Most ismét megcéloztam a 250km-es magasságot és kis korrigálással 255-öt értem el, 0,0002-es ECC értékkel. Azt hiszem, a pályára állás ezek után már menni fog... :)
Következõ nagy sikerélményem: 250km-re akartam orbitális pályára állni, ehelyett 300km-en sikerült, és autopilóta nélkül, csak a magasság szabályozásával értem el ezt, és még az ECC-t is sikerült eközben 0,0026-ra belõnöm. Aztán az Apo, Per pontokon végzett burnokkel sikerült lejönnöm 250km-re, az ECC sem változott jelentõsen!
Imádom az Orbitert!
(Apropó, a teli kör a PeA, az üres az ApA!)
Gratula! Innen kezdõdik a móka igazán!
Sikerült pályára állnom és ott, ahol én szerettem volna. Végig itt volt a szemem elõtt a megoldás, csak kicsit gondolkozni kellett! Felmentem a kívánt magasságra és a Go play in space-ben foglaltak szerint (ha periapsis-t akarom növelni, akkor apo-nál prograde burn, ha csökkenteni, akkor apo-nál retrograde burn, stb.) jártam el, aztán már csak az ECC-t kellett figyelnem és mikor megvolt, akkor thrust kikapcsol és meg is van! Nagyon jó érzés! :) Ez tényleg csak egy kis lépés, de nagyon boldog vagyok!
Megvan! :) Csak csinálom a Go play in space-t és nem mindig világos, de próbálkozom... :P
Egy Delta Gliderrel fel tudok szállni fix magasságra, mondjuk 20m-re, és tudom ott valahogy tartani az adott magasságot?
Azon a képen pl minden rajta van az orbit mfd-n is.
Longitude of Ascending node: LAN Argument of Periapsis: ArgP Longitude of Periapsis: LPe (ez nincs a képen, de az orbit mfd-ben van) ez a LAN és az ArgP összege True Anomaly: TrA Inclination: meglepõ módon Inc :D
Ne az ecc-et figyeld, a PeA és ApA értéket, azok sokkal látványosabbak. Minél közelebb vannak egymáshoz annál jobban hasonlít egy körre a pálya. Persze nem mindegyiket lehet befolyásolni akárhol. Ha az egyik nem jó vársz, és megfelelõ helyen korrigálod. (pl ApA-t akkor amikor eléred a PeA-t, és fordítva). A pályán mindig a pont ellenkezõ oldalon jelentkezik legjobban az a változás amit éppen változtatsz. Erre kell ráérezni, és emellett térben gondolkodni és látni a szituációt, így manuális irányítással lehet nem éppen szokványos, de hatékony manõvereket végrehajtani. A PeT és az ApT értékek is hasznosak, ezek azt jelzik hány másodperc múlva éred el a PeA-t és ApA-t. Sok minden összefügg, és igazából a legtöbb rövidítést ki lehet logikázni, még ismeretlenül is. Pl a T mindig valami idõt jelent, az A magasságot, az R sugarat, a V sebességet, L hosszúságot, stb.
A négyzetek pedig az ascending node, és a descending nodeokat jelölik, azt nemtudom melyik melyiket.
1.a legkisebbnél,de ezt a prograde kapcsolást nem értem, mert néha bizonyos szögben tudod még a leendõ körödet megtartani,javítani az elérni kívánt ApA-nál,s közben csökken az ECC érték egy darabig. Ezt manuálisan tudod variálni,még mielõtt a PeA beáll. A prograde vagy a közeli állás is éppen lehet egy pillanatnyi irány a leendõ ApA tartásához,de pont ezért ezt bekapcsolni és úgy hagyni nem tanácsos. Manuálisan kell ezeket kigyakorolni,akkor látod--idõvel--,hogy mi milyen hatással van az orbitra. A második kérdésedre a válasz, a körök: teli az ApA, üres a PeA. Négyzetekre nem emlékszem.
2009-esnél a valós addonok mennek kivéve az STS -t,bár igaz nem kéne még ezeket erõltetnem. A látvány az nem semmi.
Alakul az!Önmagában,ha bekapcsolva maradt a Prograde attól még az égetés nem megy,valami bekapcsolva maradt,vagy esetleg késõn kapcsoltad ki.Ilyenkor vissza kell "húzni" finoman segédhajtómûvekkel állásban. Szóval az ApA és PeA -nál lehet legegyszerûbben korrigálni,javítani a kört.
PRJ-re állva tényleg jobban sikerült kialakítanom a pályát, 250km-nél jártam és rendesen kör alakú volt a Föld körül, az ECC értéke meg minimális. Azért megnyomtam a Prograde-et és mikor az Apt visszaszámolt és kb. 60-nál járt, akkor full thrustot kapcsoltam neki. Mikor az ECC nem csökkent tovább, akkor a thrustot leállítottam. A Prograde gombot ilyenkor mikor kell kikapcsolni? Mert nekem bekapcsolva maradt és 600km-re felugrott a magasság, szóval sikerült a végére elrontanom.
cash888:ha részletesebben leírnád a problémáta,akkor egy konkrét segítség megoldhatja azt.Itt a fórumon többen leírták az orbitra állást.Próbálok segíteni,bár nem vagyok egy oktató típus.Én arra emlékszem,hogy mindig az Apa -t figyeltem és végül kezdtem lefelé jönni idõ elõtt:D.Ez volt a gond. Például milyen a horizontális sebességed?
Aserac: valóban nem kötelezõ hozzá az angol,csak elõny.(nekem nincs ilyen:D)
franko2: 2006-os van,a következõ szerintem még béta, innen: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/orbitervis/index.php?title=OrbiterPublicBeta
Kérdés: Marsra érkezésnél a bázis feletti PeA -t,hogy alakítjátok ki,ha valós kategóriában hõpajzsos leszállást végeztek (mondjuk egy Mars for Less típusú küldetésben) egy szabadon kiválasztott bázis esetén.Ez esetben egy magas 1.600M ApA -ról,félorbitról kell deorbitot csinálni úgy,hogy a PeA (30k) a bázis után legyen 2-3 pöttynyivel:P,(BasyncMFD) ekkor jó lesz a süllyedés, a légköri fékezés idõtartama,normál kör esetén deorbitnál túl sokat és laposan megy a légkörbe hamarabb lelassítva a hajót.(nem DG) Szóval a bolygóhoz érkezéstõl számolva: 1.pályára állás a marsi CTV-vel(takarékos elnyújtott pálya,3.000M Apa,120k PeA) 2.körpálya kialakítás csak a leszálló egységgel(1.600M) 3.bázisszinkron 4.félorbitos deorbit 5.korrekciós manõver(a PeA pontos helyének kialakítása)
Konkrétan: 1.és 2.lépést össze lehetne vonni? (azaz,hogy lesz a bolygóhoz érkezéskor épp "alattam" a bázis,így rengeteget spórólnék) 5.ezt csak tapasztalatból állapítottam meg (2-3 pöttynyi távolsága bázis után),mûködik,de macerás a manuális égetés ez esetben. Van MFD erre a célzásra?
Sziasztok, megtudnátok mondani honnan lehet a legujabb Orbitert leszedni a hivatalos oldalon csak a 2006-os van de úgy hallottam nemrég megjelent egy újjabb verzió, amúgy mik az újdonságok az újban?
Hosszabb idõ után elõvettem megint a programot. Korábban nem sokat játszottam és nem is ment igazán. Végigolvastam egy két dolgot, kezdésnek a fórum korábbi bejegyzéseit. Négy nap után most tartok ott hogy az XR-2-el úgy 170 km-re vagyok az ISS-tõl. Nagyságrendileg hangulatosabb masina mint a Delta. Ha sikerül dokkolnom kezdhetem gyakorolni a leszállást. :) A felmenetelnél tényleg elég trükkös a dolog, korábban mindig elég meredek szögben mentem fel, aztán nem értettem amikor visszaestem a légkörbe. Most kezdetnek átolvastam a masinához tartozó dokumentációt. A lényeget elég jól ki lehet szûrni minimális angol tudással is (nekem is ment)s végre megtanultam használni a Scramjet-et is.
Gondolom nem kapcsoltad át a projekciót (hogy honnan "nézze a kamera" a pályát). Alapból az ekliptika síkját nézi, de a "PRJ" gombbal ha átrakod SHP-ra (a hajót veszi alapnak), akkor a valós képet fogod látni.
Pályára álláshoz (plusz úgy általában mindenhez ami egy kezdõnek csak kellhet) ajánlom a Go Play In Space címû PDF-et.
Az mitõl van, mikor DG-vel a Föld körül az ECC igen alacsony értéket mutat (0,047) és a pálya mégis ellipszis alakú?
Komolyan, valaki leírhatná az módszerét, amivel biztosan orbitális pályára tudok állni, mert ez így csak szenvedés...
Én benne vagyok, és várlak titeket jövõ héten is csütörtökön. Most szombaton 21:30-tól is lesz egy érdekes elõadás: simpit (szimulátoros pilótafülke) építésérõl beszél Kozma András, aki már több, fantasztikus pilótafülkét épített. Gyertek, ha érdekelõdtök a téma iránt, és talán egy mini Orbiter-beszélgetést is tarthatunk az elõadás után ;)
Esetleg a SecondLife-on tartandó jövõbeni tanfolyamon tanulhatnánk a Go play in space-bõl, mindig csak egy kis részt. Most ugrottam neki a 3.fejezetnek és tényleg mindent elmagyaráz részletesen...
Megyek persze, bocs, hogy hét közben nem léptem be.
Sziasztok! Holnap (csütörtökön) 18 órától Orbiter-klubot tartunk a Wingbest virtuális bázisán: kötetlen beszélgetés, kérdések, élménybeszámolók stb. Jó lenne, ha minden csütörtökön találkozhatnánk így. A hely adott: nem kell más, csak az ingyenes SecondLife-kliensprogram (www.secondlife.com). Ha bent vagytok, keressetek rá a Wingbest nevû helyre (SEARCH gomb alul, és PLACES fülecske), és teleportáljatok oda.
Nekem van pár kérdésem. Remélem, Hmuda mester is jön, meg minél többen.
Üdv, Péter (Bravofox)
Most komolyan nem tudom mirõl beszélsz. Abszolúte szûz Orbiter, csakis és kizárólag az OGLA van alá rakva, az égegyadta világon semmi más (se textúrák, se heightmapok, semmi). Ennek ellenére a Holdon nagyszerûen rendereli a domborzatot. Akárhogy is nézem, ez minden, csak nem normal-map.
max távolról a normal mapping miatt. De az csak látszat ;)
Na meg minden bázis körül van egy nagy kráter, de annyi.
Hmuda, meghallgattam a hanganyagot, nagyon profin hoztátok össze BravoFox-szal az elõadást. Esetleg lehetne indítani ezzel a módszerrel egy kisebbfajta tanfolyamfélét is Secondlife-on, apránként tanulgatva a dolgokat. Mit szóltok hozzá?
A bétában két exe van. Az alap és egy "NG" nevû. Ellenõrizd, hogy az NG-s exe-vel indítsd.
Az utolsó bétamodba OGLAClient-et hogy kell beálitani, hogy legyen donborzat? Aktiváltam a modules pontnál ,de nem változott semmit a kõrnyezet.
Támogatom az ötletet, de a bizonytalan beosztásomnak köszönhetõen nem mindig fogok tudni részt venni. Ezért ha készülnek majd hangfelvételek, a "magam fajták" is bepótolhatják... :P
Majd holnap tudok benézni, hogy pontosítsunk, de nemek eddig a csütörtök késõ-délután/este megfelel.
Sziasztok! Itt is külön köszönet Hmudának az elõadásért, nagyon klassz volt. Szeretném egyben felajánlani nektek, hogy hetente tartsunk egy online, kötetlen találkozót/beszélgetést a Second Life-beli virtuális helyen. Nézhetünk közösen videókat, lehet az Orbiterrõl beszélgetni, kérdezni stb. Mit szólnátok a csütörtökhöz (heti rendszerességgel)? Mondjuk kora este: 18 és 20 óra között?
Ja igen. Közben rájöttem, hogy minek szórakozzak a feltöltéssel, ha már egyszer fent van. :) LINK Ha tudom, hogy milyen halk vagyok, akkor közelebb hajolok a mikrofonhoz. Elsõ ilyen próbálkozásom. :)
Abszolúte attól függ, hogy milyen pályára akarsz állni. Van egy remek MFD, az ún. Launch-MFD, ami megadja, hogy az adott célpont pályájának legoptimálisabb eléréséhez milyen irányban kell haladni (így lehet minimalizálni a késõbbi correction-burn-ök számát). Ha 90°-ot tartasz akkor is a kiindulási helytõl függ, hogy milyen pályára állsz (az ekliptikára, teljesen az egyenlítõ felett, stb, stb). Elsõ próbálkozásnál az a 90° nagyszerûen megfelel, de késõbb már a Launch-MFD-vel lehet pontosítani, mikor már tényleges célja van a pályára állásnak. :)
Az a 30° csak egy átlag, ami pl a DG-re remekül illik, de egy rakétára már pl nem.
De nem kell végig tartani azt a 30°-ot. Eleinte elegendõ, de mikor már kezd ritkulni a légkör, és a tradicionális irányítás már nem reagál (át kell váltani manõverezõ fúvókákra), akkor kicsit lejjebb lehet vinni a gép orrát.
Az Orbit MFD is sokat segít. Én a fenti sémát követve általában el tudok érni akkora GS-t addig a pontig, míg az ApA elég magasan lesz, hogy elég pár rövidebb égetés és kész is a pálya.
Tehát akkor 150km-es magasságig 30°-os szögben kell emelkednem? Oldalirányban hány fokos szögben kell fordulnom? Egy leírás alapján én 90°-os szögben dõltem oldalra és tartottam, mivel ez megegyezik a Föld forgási irányával. Ez így jó?
Na vagyok. Volt egy kis gond a file beszerzésével, de mostmár elvileg megvan, holnap reggel elsõ dolgom az lesz, hogy feltöltöm.
Ami a pályára állást illeti, elég csak az Orbit MFD-h használni. Azon látszik, hogy hol van a Pe és az Aa. A Föld légköre 100km fölött ér véget valahol, 150km már biztonságosnak nevezhetõ.
Nyilván azt is figyelni kell, hogy kell alap sebesség, hogy el lehessen érni a megfelelõ sebességet. Ha nyíl egyenesen felfelé mentél és úgy érted el a magasságot, akkor több mint valószínû, hogy nincs akkora GS-ed (felszínhez mért sebességed), ami elég lenne arra, hogy síma prograddel elérd a szökési sebességet.
Ha kb. 30°-ot tudsz tartani az emelkedésnél, akkor az bõven elég arra, hogy ne csak a megfelelõ magasságot érd el, hanem elegendõ GS-re is szert tegyél, amibõl már lehet gazdálkodni a pályára álláshoz.
Hmuda, a Wingbesten azt mondták, hogy nálad van hanganyag az elõadásról. Fel tudnád tölteni valahová?
Nos, felszálltam a DG-vel, de még mindig problémám van a bolygó körüli pályára állással. Felvittem a gépet 2-300 km magasba, hajtómû ki, Prograde-re rányomva vártam, míg ApT kb. 60-on áll, majd a hajtómûvet rányomtam, de szinte mindig visszazuhan hirtelen a légkörbe. Mit rontok el?
Hali Az elõadás jó volt, kár hogy el kellet mennem a közepén mikor Hmuda a bolygó körüli pályára állást taglalta. Én 100km-300km között szoktam a föld körül igaz csak most ismerkedem a programmal.
Milyen magasan érdemes egy égitest körül bolygó körüli pályára állni?
Na hogy sikerült az elõadás? Valakinek sikerült rögzítenie?
Közben böngésztem a Go Play In Space dokumentumot és tényleg érthetõen magyarázza el az alapokat, csak angolul. De sikerült már egy fejezetet lefordítanom, ma a gyakorlatban is kipróbálom...
Hmuda, örömmel megnéznélek, de éjszakára kell mennem dolgozni... :S Ezért mondtam, hogy jó lenne valahogy rögzíteni. Megoldható?
No, akit esetleg érdekel, hogy mit alkotok, azok nézzenek fel a Second Life nevû programra. Ott lesz egy keresés lehetõség alul, ahol a "WingBest" névre kell keresni. Ott lehetõségetek lesz teleportálni az adott helyre.
21:30-kor lesz a dolog.
cash888: igen,de ha imfd-t használsz(course-->target intercept-->tgt-be moon)az a gyújtásnál a szökési pálya kialakításánál a keringési síkot(itt Ein-nek hívják)is rendezi realtime üzemmódban,ami úgy emlékszem alap.
Ha Föld körüli pályáról Hold körülire akarok állni, akkor Align MFD-ben és Orbit menüben be kell állítanom targetnek "moon"-t és a thrusttal, meg a Orbit + és - gombokkal addig kell navigálnom, amíg a RInc értéke el nem éri a nullát?
Kb, és a PeArg (periapsis argument)-el is lehet helyettesíteni (periapsis helye hosszúságban) ha jól emléxem, picit úgy máshogy is kell számolni. Van olyan mfd ami ezzel számol.
Megosztani csak simán az SCN fileokkal szoktuk. Ha kész a küldetés akkor elmentjük az adott állást, és felmásoljuk a mentés-file tartalmát a fórumba. Azzal a fõnök megcsinálja a következõ küldetés kezdõpontját, feltölti a hangárra és aki akarja megcsinálhatja.
Ami az idõpontot illeti, ha jól tudom az csak a leadási határidõ, hogy megtartsuk a roleplay hangulatát. Lehet hamarabb is csinálni, de általában azon a napon kerülnek fel a kész küldetések scn-filejai.
Hmuda, ha jól látom, a különbözõ OFSS missziókat nem ugyanazokkal a gépekkel hajtjátok végre. (pl. Atlantis, XR5, Ariane, stb.) Hogy osztjátok meg a többiekkel a sikeres küldetéseket? Készül videofelvétel róla? A Calendar részben elõre be vannak tervezve a küldetések, ezeket csak azon a napon lehet vinni a kijelölt személynek?
Oké, remélem, sikerül beszélnünk.
Még meg kell írnom pár tételt az esti vizsgára, talán fél 9 körül tudok bent lenni.
Hmuda és más Orbiter-szakik. Komolyan gondoltam a virtuális elõadást, és minden adott hozzá. Ha érdekel titeket a dolog, gyertek be a virtuális elõadótermünkbe. Ehhez a Second Life nevû ingyenes virtuálisvilág-kliensprogram kell csak, lelõhelye természetesen a www.secondlife.com Ha "odabenn" vagytok, keressetek rá a WINGBEST nevû helyre (alul van egy SEARCH gomb, majd PLACES fülecske), majd teleport. Többé-kevésbé bent csücsülök, és megbeszéljük a többit.
Igen, a hivatalos Orbiter oldal nagyon vonzó és rengeteg lehetõséget rejteget magában, de a pár évi angol tanulás, majd egy kisebb szünet után elég nehézkes megérteni az angol szövegeket. Jó hír, hogy rátaláltam az OFSS küldetésekre és olvasgattam pár általatok írt hsz-t, videókat és screenshotokat nézegettem és be kell valljam, nagyon jól összehoztátok ezt a küldetéssorozatot. Amint belerázódok, csatlakozom hozzátok (bár az még odébb van... :P ).
Szerintem felesleges. Nincs akkora magyar közösség, hogy megérje egy egész oldalt üzemeltetni (csak nézd meg az ATW-s oldalt, két éve senki felé se nézett).
Ez a fórum épp elég, hogy azt a kis közösséget összefogja, vagy aki tud angolul, azok a hivatalos orbiter fórumot is használhatják, mert ott aztán mindent megtalál (és roppant segítõkészek az emberek).
Van tapasztalatom a hirtelen felindulásból elkészített oldalak terén. Nem túl maradandóak.
Sõt, ha benne lennétek, akár csinálhatnánk egy Orbiter weboldalt is, ahol cikkeket, tanácsokat, tapasztalatokat tehetnénk közzé. Mit gondoltok, érdemes belevágni?
Hmuda: köszönöm a segítséged, a félorbitos fékezéssel stabillá vált a az érkezés (2x próbáltam most), -- valamikor még az elején így próbáltam,gondolva a nagy tömegre és felületre, de akkor még nem vettem le a main üzemanyagot:D,ezért legtöbbször megsültem. Nekem sem stabil az orulex,sokszor nem tölt be.
Lehetõleg videokonferencia elõadást kellene tartani, mert sokan taudnak elmenni egy élõ elõadásra. Esetleg videofelvételt is lehetne készíteni róla...
A szimulátorokkal, fõleg repülõgép-szimulátorokkal foglalkozó embereknek tartunk hetente virtuális összejöveteleket a Second Life-beli elõadótermünkben. Felvetettem az Orbitert, és érdeklõdtek iránta. Én régen foglalkoztam az Orbiterrel, és szeretnék újra (csak idõm nincs rá elég), de csak egy ISS-randevúig jutottam. Tehát kéne egy olyan szaki, mint Te, aki bemutatná a hallgatóságnak (képekkel, videókkal), mi fán terem ez az egész, mit lehet vele csinálni. Ha van hozzá kedved, kérlek, írj vagy keress Skype-on, vagy adj egy emailt légyszi.
Hmuda, lenne kedved egy virtuális elõadást tartani az Orbiterrõl? Ha igen, kérlek, írj nekem a [email protected] címre, vagy keress Skype-on "gelleri" néven. KÖsz elõre is.
Én reentry-hez a BaseSync és az AeroBreak MFD-ket használom. Itt megtalálhatóak.
Az elsõvel hajszálpontosan be lehet lõni, hogy az adott számú orbitok után milyen messze haladjunk el a célpont felett (méterre pontosan meg be lehet állítani, csak finoman kell kezelni az RCS-t).
Az Aerobreak meg kiszámítja, hogy az adott körülmények között hol érne földet a hajó. Folyamatosan jelzi a változásokat. Ha például megnöveled az AOA-t belépéskor, akkor automatikusan jelzi, hogy gyorsabban fékezel és hamarabb éred el a felszínt és fordítva.
Én általában úgy lépek vissza, hogy beállítom, hogy nagyjából közel haladjak el a bázishoz, mikor a célponttól a bolygó átellenes oldalán vagyok, retrograddel beállítom, hogy úgy-ahogy a bázis felett pár kilométerrel haladjak el. Ez a fél orbitnyi fékezés bõven elég ahhoz, hogy elég fokozatos legyen a belépés és ne lépjük túl a hõmérsékleti tûréshatárt. Ha már a megfelelõ pályán vagyunk, akkor a légkör felsõbb rétegeibe érve kissebb igazításokkal könnyedén be lehet állítani, hogy hajszálpontosan a bázis felett és adott magasságon haladjunk el (az autópilóta rengeteget segít ebben).
Én szeretek úgy 5-10 km-t hagyni a bázis felett, hogy legyen egy kis mozgásterem a megfelelõ landoláshoz és a siklással lehetõleg minél kevesebb üzemanyagot használjak el.
Itt meg egy remek tutorial, ami összefoglalja a dolgot. Igaz, hogy a DGIV-t használta, de majd minden hajóra igaz.
cash888: az imfd sok segítséget jelenthet a legtöbb manõvernél,nekem kifejezetten jól jött,amikor máshogy nem akart össszejönni az elsõ randevú,persze ehhez 1-2 oldalt itt a fórumon elolvastam,aztán kigyakoroltam.A verziók különbsége nem jelentett gondot. Akkor én az 4.2.1 -el tanultam,most a 5.1-et használom 2 éve. A jelenlegi az 5.3-as.( http://koti.mbnet.fi/jarmonik/Orbiter.html )
Hmuda: Bár mostanában a rakétás, hagyományos alkategóriában tervezek magamnak küldetéseket(ESA fõképp), azért szeretnék az XR5-el végre pontosan reentry-zni,jelenleg is megy,de véletlenszerûen vagy nagy a sebességem vagy éppen odaérek a KSC-re.A cfg.-hez nem nyúlok természetesen, a main üzemanyag 5-10%.Próbálom nagyon enyhére venni az ereszkedést 70km alatt(20-50m/s),de kiszámíthatatlan elõre az érkezési sebesség. Az STS-el ezt tudtam befolyásolni a süllyedés mértékének kismértékû változtatásával és a fordulatok variálásával elfogyott a seb. Itt azonban ez nem jön be,egybõl bejelez a túlhevülés :D Te ezt ,hogy oldod meg? Ja, és a deorbitot is hamarabb indítom mint az STS-nél.kb 17-16 ezer km távolságnál, 350km magasról.Az Attitude be van kapcsolva.Egyébként a bétán is megy ez,szép a látvány.
Asszem az Ogla csak a bétához van, a legutóbbi "stabil" verzióhoz az Orulex van ami hasonló eredményeket ér el, de az egy félbehagyott projekt és nekem például elég instabillá teszi a programot.
eme dicsõ ogla cuccost merre is találom? :) jó az a 2006-os verzsönhöz?
hát az ogla normal mapjeivel, meg domborzatával máris durván szebbnek néz ki a föld mint akár egy lvl 14-es textúrával, azt az nem is foglal helyet, csak processzoridõt, meg gpu teljesítményt :)