Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Az apollo projectet meg lehet csinálni mfd-k nélkül, úgy ahogy azt 69-ben valóban is megcsinálták? Nem mint ha jelenleg meg tudnám csinálni, de ezt tûzném ki végcélnak.
Redshift, akár a holdig is elrepül, és leszáll (bár amikor 1 éve próbáltam nekem szépen lelassított, majd 60 km-et esve rázuhant a holdra)
nincs valami mod amivel magától megcsinálja a felszálst, ilyesmi? nehéz ez nekem:D és csa alátvány érdekel-.-
AMSO az egyszerûbb, Project Apollo a valósághûbb. Project apolloban a fedélzeti rendszerek élethûen vannak szimulálva szóval az a sok kapcsoló a mûszerfalon jó valamire, és az igen felhasználóbarát fedélzeti számítógépet is neked kell kezelned :)
Érdemes letölteni az INFD 5.0-t. Nekem bejött. http://koti.mbnet.fi/jarmonik/Orbiter.html Van hozzá egy Freereturn tutorial is, ezzel korrekció nélkül elõször 1100km re jutottam, viszont ha a Holdtól 70-100000 km re csinálok egy kis korrekciót, akkor könnyûszerrel 300km-es periapszisra jutok a Holdnál.
A Delta velocity-t én Holdról-Földre utakon szoktam használni
Sziasztok! Földrõl holdra több fajta módon is el lehet jutni: IMFD,Redshift,alap mfd stb.Nekem mostanában 30-40e.km közelebbi periapsisra egyik módszerrel sem sikerül eljutnom.Tehát valamit elrontok,(align pontos) vagy az alap orbiter beállítások mások mint féléve. Azelõtt kb 5000 km pea-ra tudtam jutni korrekciók nélkül a szökési égetéssel. A mostani küldetésben különösen fontos lenne a spórolás, ezért kínlódom ezzel.
Jelenlegi Orbiter beállítások: 20060929 P1 IMFD v421,gravitációs csavarás stb. kikapcsolva.Több féle jármûvel is ez a gond.
Ha van ötletek a gondra, vagy egy pontos eljutási megoldásra akkor örülnék a segítségnek. A Delta Velocity módszer pontosnak tûnik a fórumot olvasva,de a beállítása nem megy.(esetleg valaki leírná)Köszi Péter.
Üdvmindenkinek
kössz a Cessnás linkért. érdeklõdnék hogy nincs-e valakinek valamilyen tutorialja arra hogy hogy lehet repcsiket csinálni?
Sanyix: köszi a segítség, már megy a pontos leszállás sikloval,jól be lehet lõni a cél aerát a zuhanás mértékével.
Kérdezném Tõletek milyen ötletek jöhetnek szóba ûrsikló hold expedíciójával kapcsolatban?
Nekem vannak rész scenario variánsaim ,de ez a szerkesztõ néha keresztbe tesz. Két siklóval oldanám meg,az elsõ menne a kilövési bázist érintõ ûrállomásra,innen a második teljes földi kilövési formában (mivel erre szükség van ) állna át a hold keringési síkjára leküzdve az 5.4 körüli incl. különbséget, DE itt van 2 gond is ,nagy gáz esetén beindulnak az SRB-k és sok fuel elveszik ami a végén hiányozni fog(kipróbáltam).Tehát erre a szakaszra kellene valami ûrkomp,ami át align-olja a komplett siklót a hold ker.síkra.(párat kipróbáltam már ilyen tug-okat,kisebb ûrbázisokat, de nem tudnak beállni fixen align-re, forognak sajna. Az okait tudom. További gond itt,hogy a második (holdra menõ) komplett kilövési sikló csak a default atlantis lehet,mert ezt lehet csak indítás elõtt beirányítani prograde helyzetbe.( a többbit csak a szerk.ben ,de azokkal más gond is van ebben a furcsa küldetésben) A hold orbitnál meg kéne egy leszálló egység, de ilyet még nem találtam, ami kapcsolható a scenario szerk.ben teherként és J gombal nyitott teherajtónál lekapcsol és az adott bázisra írányítható.(és ott is marad):)
Földre vissza jövet már mehet valamelyik kieg.sikló,(másolva az elõzõ állapotot fuel stb.) itt csak a fékezéshez kell elég üzemanyag a LEO-ra álláshoz, majd le kell kapcsolni a tankot és mehet a szokásos deorbit stb.(kiprobáltam)
Ezt az egész küldetést több scenárióra osztva csináltam. Akinek van a leírt problémákra ötlete, akár más kombinációban, maradva a realitásoknál,az jelezze.Köszi a segítséget!
hát ha az amit a Dan's page-rõl töltesz le, akkor a modulesnél kell engedélyezni
Srácok, dobjon már meg valaki egy használható hang fájllal, mert amit a honlapjárol leszedek az a könyvtár kijelölése után nem csinál semmit, vagy regelni kéne még valahová hogy engedélyezze? Cimem: [email protected]
a basesync mfd-ben lehet beállítani. A mapon meg az elõre kiszámolt becsapódási pont látszik, légkör figyelembe vétele nélkül -> semmit sem ér.
Köszi! Az elsõ sorban leírtakat hol tudom beállítani , vagy ez a manuális irányítás része a deorbitnál. Még egy kérdés : ez a leírt szabályos deorbit a mapon hogy látszik, azaz hol van a piros pont a zöld vonal után,a bázis elött vagy után és mennyivel. Nyílván ez a süllyedés közben is folyamatosan változik a szög eltérés miatt. Mégegyszer köszi a részletes választ. Majd még lesz egy pár kérdésem:)
belépési szög 1 fok, eléérkezés (anticipation) 7 fok (20km-es magasságra állítva). 120 km-en 0 dõlés, állásszög tartó autopilóta(csak a magassági kormányt, vagyis légkörbe lépés esetén a trimmlapokat irányítja, szóval átdöntésnél belenghet az siklót, amit neked kell korrigálni) bekapcs (shuttle fleetnél a b bilenntyû) 70 km közelébe olyan -200 m/s függõleges sebességgel kéne érkezni, ami itt erõsen elkezd csökkenni, -100 m/s-nél. Elkezdhetsz bedönteni, ami nem azért szükséges, hogy jobban lassuljál, mert nem fogsz ha az állásszög ugyanannyi marad, hanem azért, hogy a felhajtóerõ ne emelje a siklót, hanem oldalra pazarolja el. Tehát a kb mach 3-ig a dõléssel szabályozod a zuhanást. -100, -50 m/s között érdemes tartani érzés szerint, úgy hogy 100 km-re a kifutótól 1 km/sec legyen a sebesség, ahol már átválthatsz normál repülésre. Reentry mfd segít hogy lássad mennyire kanyarodtál el a bázis felõl, és mikor kell átdönteni a másik irányba, basesync mfd meg a deorbitban segít.
Sziasztok! Fél év kihagyás után kiderült , hogy manuálisan képtelen vagyok shuttle val deorbit, reentry stb lászállni pontosan. Vagy elõbb érkezek le földközelbe 20-30km magasságra , a bázistól kb 700-800km re , ami gáz. Tehát a légkörbe érkezés szögével van gondom ,mert irányításra túl gyorsan reagál a gép le és fel. Ha valaki tud tanácsot adni örülnék neki, fõleg manuális érdekel vagy félautomata kombinációk. Az idõ és távolságfüggõ mûveleteknél lehet pontatlanság. Aerobrake van-e ? Vagy csak a kikanyarodásos fékezés(S alak),ami csökkenti jelentõsen a sebességet? most a v.3.9.2 vel repülök. Szóval bevált trükkök, tippek manuális visszaérkezéshez jól jönnének.Köszi Péter.
Ez a skin tök jó. még nem láttam. az egyetlen bajom vele talán az hogy túl színes. nem tudtok egy jó texturet taxiwaynek?
amúgy szerintem nagyon jó lenne multizni valamikor egyet. hallotam már róla hogy vannak multis kiegészítõk de még nem játszottam egyel sem
Elnézést a kérdésért, mert ezek az automatikus lehetõségek ( deorbit, reentry stb.) ott figyelnek a modules fülnél be is van aktiválva, tehát valamikor letöltöttem már a sikló miatt. AutoFCS a neve és az F4 billentyûvel a Custom -ben található aktiválás után. Mégegyszer bocsi.
nyilván. valamikor... egy dolgot azért próbálj meg. nekem az volt a gáz hogy a légkör volt, de bolygók meg nem. a videokártya öregedett el, újat kell majd venni, mind1. ha elindítod az orbitert, a video fülél lesz az hogy 3D device. na azt változtasd meg. ezzel el lehet érni hogy a progi ne használja a videokártya egyes funkcióit (amik esetleg elromlottak)
ennyit tudtam. nics valakinek egy jó kis kisrepcsije? olyanra gondolok amivel meg lehet nézni, hogy hogy néz ki a bázis a levegõbõl szal valami cessna.
rájõtem! a p1 es verzioval volt baja a gépemnek mert a régebbi Orbiter 2006-nak nincs semmi baja:)ugylátszik adig aszt használom amedig nem lesz újabb verzió! de egyáltalán lesz?
Nem feltétlen a vista lehet az oka ! Haverom gépén (Win.xp intel 2.6 nvidia7600Gs)jelentkezett ugyanez a tünet , de nem tudtam mi lehet. videokartya összes beáll. lehetõségét végig kell nézni és az orbiter képi beáll.is. Aztán a videodrivereket , ügyelve , hogy más játékra ezek a beavatkozások ne legyenek negativ hatással -- FSX ment nekem szét egy omega driverrel:(
KissColos : én is manuálisan szeretem , csak az infók miatt próbálnám ki 1x2x. UI: Manuálisan sok minden hibát lehet korrigálni üzemanyag veszteséggel,így még izgalmasabb is a mûszeres bugok kijavítása:)
hello segitséget szeretnék kérni,Windows vistám van és ha elinditom a programot akkor a földnek és a többi bolygonak nincs semilyen légkõre!!!a föld úgy néz ki mint a holdon járnák. ez miért lehet??? vistán már nem is müködik rendesen?
hát... te tudod, de én az ilyen tipikusan manuális dolgokat szeretem kézzel csinálni.
kerestem, de én sem találtam... szóval manuálisan kell :D
mmondják rám hogy robofób vagyok, lehet hogy igazuk van
Sziasztok! A következõ MFD-ket keresem: deorbit , reentry. Szokásos helyeken nem látom. Köszi a segítség , mert némely hajóknál nem tudom ezt stabilan tartani.
Hali
megint én
kérdeznm hogy mennyire lennétek érdekeltek egy magyar bázis, illetve egy magyar DGIV skin megkomponálásában?
lehet hogy bugos. kérdezd meg a készítõjét.
nem tudjátok hogy lehet mutizni Orbiterrel?
hallottam róla dolgokat csak épp rendes kliensprogi nem került a kezembe.
Sziasztok!Leszedtem az Armageddon pakkot,és volna vele néhány bajom: 1,:Az Independence az rendesen a kilövõálláson van,de a Freedom a kifutón van,rakéták nélkül. 2,Kilövéskor az SRB-kbõl csak egy kis kék láng jön füst nem. 3,Leszálláskor hiába nyomok G-t,nem nyílik ki a futó.
Még egy valami:hogy lehet két kilövõállást elhelyezni,és hogy lehet rátenni az ûrsiklót? Ha valamelyikõtök tudja a választ valamelyik dologra,at kérem segítsen. Köszönöm!
köszi!
forráskódban szerkeszted, attach akármivel kell hozzákötni, de kellenek a koordináták is hogy pontosan hova rakja a modellt. Legegyszerûbben a shuttle fleet scenario generatorral lehet ilyesmiket, de az csak a shuttle fleet addonra jó.
Néhány hete kezdtem, raktam föl dolgokat(pl.:Apollo,Station Building Block,Star Wars Universe stb).De azt még mindig nem tudom, hogy a Scenario Editorban csinálok egy Leonardot és egy Atlantist...Na igen hogyan hogyan kell Leonardot belerakni a rakodó térbe?Meg pl az SRB-ket meg a nagy sárga miket hozzákapcsolni az Atlantishoz? Addig is köszi!
Nem is tud ;) nincs fo hajtomuve, csak a manoverezo raketakat tudod hasznalni. Valts linearis modra, es akkor egy iranyba megloki..eleg nehezkes igy vele :)
elindítod az orbiter.exe-t kijön egy ablak hogy scenarios. akármelyiket kiválasztod és azt mondod neki hogy "launch orbiter!" én a Delta Glider mappát javaslom. ott is ondjuk a DG ready for takeoffot.
de ha már itt agyok akkor én is kérdezek. a dragonfly-nál hogy adok gázt? a manõverezés fasza, csak elõre nem akar menni a kicsike.
elõre is kössz.
Mivel nincs Faq ezért lenne pár kérdésem, hogy kell elindítani a játékot? mert láttam mappákból kell kiválasztani valamiket hogy induljon de mégis melyikkel kell kezdeni?
Itt van, de ha mostanában (kevesebb mint 1 éve) töltötted le, akkor alapból a legfrissebbet szedted le.
a naprendszeren kívül mi van még benne a cuccban? mármint el lehet-e játszani a Clarke-történeteket és elutazni a Centaurira?
másodszor: mivel lehet kiegészítõket csinálni a játékhoz?
elõre is kössz
Hát ha onnan töltötted le amit linkeltél akkor nem is. Az nemtudom micsoda, de az nem mûködõ addon. Keress rá erre az orbithangaron, és találni fogy egy pakkot.
olyan ûrállomást csinál magának amilyet akar. csak megint itt két kérdés. egyrészt, nem lehet õket összekapcsolni és azt mondani rályuk h Colos Space Station ahelyett hogy az összes modul ki lenne listázva? másrészt, nem találom azokat a modulokat amiket letöltöttem. mi lehet a gáz?
Ja ûrállomást lehet összerakni. Egyszerûen csak bedokkolsz a modullal.
Syncelni alacsony pályán keringõ jelentõsebb gravitáció nélküli objektumra kell. A hold nagyon messze van, és jelentõs gravitációja van. Oda transfer mfd-vel, vagy inkább IMFD-vel lehet menni, kb arról a pályasíkról ahol a mir kering. Holdra menetelhez transfer mfd-vel alignolni kell.
üdv mindenkinek.
pár napja töltöttem le a játékot, nagyon tetszik szóval grat a készítõknek. felmerült pár klérdés. pl hol lehet jó kiegészítõket letölteni a játékhoz? a naprendszeren kívül van még valami benne? az ûrállomásokon lehet tölteni a készleteket?
ja, és valaki elmagyarázhatná hogy kell syncolni mert nem igazán megy. a Mirrel nem volt probléma, azt valahogy sikerült megközelíteni, de a holddal már más a helyzet.
elõre is kössz
Nemnagyon van helyes sorrend. Eléggé átláthatatlan rendszer, szóval legtöbben azt mondják, hogy minden feladatra legyen egy külön orbiter. Egy az ûrsiklóhoz, 1 az apollohoz pl.
Sziasztok, nemrég próbáltam elõször az Orbitert, és láttam hogy rengeteg kiegészítõ van hozzá, aminek megörültem és gyorsan teletömtem mindenféle bõvítménnyel a progit, aminek eredménye az lett hogy nem müködött rendesen, egy csomó kiegészítõ egyeltalán nem ment, de volt ameik az egész progit elcsöszte, megkérném tapasztaltabb Orbiteres kollégákat adjanak valami tanácsot, hogy miket és mijen sorrendbe érdemes feltenni az alapprogira, fõleg Apollo, Space Shuttle, és Soyuzos dolgok érdekelnek, meg esetleg olyan kiegészítõk amihez 3d kabin, vagy klikkelhetõ panel van, ha tudtok kérlek segítsetek.
Na igen ezt a gamest mindenki 2008 directX10 be szertné láttni egy atom géppel.De ez nem játék. Szerintem nem véletlen hogy puritan kissé a grafika. Kisebb gépeken is elmegy legalább,ha meg valaki Han Solo akar lenni az játszon mással,vagy csináljon skint,motorot.......
Hát ha krájszisz szerû grafikát akarsz földközelben, akkor szerezz be egy 80 procis szuperszámítógépet, legalább 10 sli-be kötött videokártyával, mert máshogy nem megoldható ez, de még talán ezzel sem. Bolygókörüli pályáról így is szépek a level 10-es textúrás égitestek, fõleg atmosphere enhancement moddal.
Egyébként készül az újabb verzió(ami még béta), aminek a lényege a pluginként használható grafikus felület. A grafikus motorok opensourcék, bárki módosíthatja, az ogla-ban az opengl-es motorban már van is pár fejlesztés, de még mindíg béta állapotban van, június eleji utolsó kiadás óta. A készítõ július végére ígért új verziót, de nem lett azóta sem.
Sziasztok, sajnos nem igazán tudok angolul, próbáltam keresgélni de semmit nem találtam arról hogy készülne valami komolyabb fejlesztés vagy egy új verzióju Orbiter, szerintem nagyon jó progi, csak grafikailag nagyon gyenge, és igaz hogy nem a grafikája miatt szeretjuk, de 2007-ben azért elvárhat az ember egy kicsit jobb grafikát, ha tudtok valami hireket kérlek irjátok meg. köcc
helló ajánlom mindenkinek eszt a netes programot ami nem csak egy szót fordit le angol-magyara ,hanem egy egész weboldalt! és kiprobáltam az orbiter hivatalos honlapjával olyan mint ha mindig is magyar nyerlvû lett volna ja és a cím: http://www.webforditas.hu/index.phpkatt ide
Én rakétaszerûen szoktam emelkedni az alap DG-vel is. Gyorsan csináltam egy pályára állást az ISS hajlásszögére. 10km-en 250m/s GS 20km-en 350m/s GS 40 km-en 680m/s GS 80 km-en 1400m/s GS 110 km en 2400m/s GS 150km-en 5700m/s GS A kezdeti pálya 224x38 km-es lett. Negyed keringés múlva apoapszisban körpályára állás. Maradék üzemanyag 7380kg fõ és 592kg RCS.
Sanyix thx megprobálom a te álltalad mondodtakat.Azzal egyet értek, hogy egy szim. prgnél foleg repcsisnél,rohadt nehéz elmondani mit csinállj.Foleg azt ,hogy figy 131.23másodpercbe fordulj,.........De marhara teszik ez prg más meg nincs ami lekotne igy megprobálom kivesézni
Pályára álláshoz vízszintes sebesség kell, akkora hogy annyit menjél elõre, mint amennyit esel a föld felé. Egyébként légkör nélküli töksík bolygó körül 1 méter magasan is pályára állhatsz, föld körül a légkör miatt 170km fölött érdemes. Minél magasabb pályán vagy annál kisebb a vízszintes sebességed, de persze a magasabb pálya eléréséhez is többet kell gyorsulni. 300km körüli pályához 7,5 km/sec körüli vízszintes sebesség tartozik, 32500 km körül a 0 közelében.
Orbiterben úgy kell pályára állni, hogy felszállsz, és elkezdesz emelkedni, minél magasabbra, hogy a légkör kevésbé lassítson, és közben gyorsítasz.Dg-nél azért nem érdemes olyan agresszívan emelkedni, mert azzal ki lehet használni a légkört és a szárnyakat az emelkedésre. Valahogy úgy kéne hogy 20km en 900 m/s, 40 km-en 3000 km/s, 60km 5,6 km/s ezután figyelni az orbit mfd-n a ApA értékét (ez az a magasság, amit az adott pillanatban el tudsz érni csak lendületbõl). Ha jobban felemeled az orrát akkor a ApA gyorsabban fog emelkedni, de a vízszintes sebességed kevésbé, így gyorsan vissza fogsz esni, szóval úgy csináld hogy amikor eléred a kívánt ApA-t akkor a vízszintes sebesség közel legyen 7,2 km/s-hez. 20 másodperccel a ApA magasság elérése elõtt (ezt a ApT jelzi), nyomj egy pro grade autopilotot, és 0 ApT-nél gyújtsd be, amivel a PeA értéke fog emelkedni, és ha kb annyira emeled amennyi az ApA, akkor majdnem körpályán vagy.
Szóval az Ap rövidítés az Apoasis-t jelenti (a pálya legmagasabb pontja), a Pe pedig a Periapsis-t (a pálya legalacsonyabb pontja), az A a rövidítések mellett altitude-t (magasság a felszíntõl számítva), vagy az R radiust (sugár a bolygó középpontjától számítva), T az idõt, és így tovább mindenféle rövidítéskombinációnál, általában az eredeti fizikai rövidítéseket használja az orbiter is.
Bar en magyar oldalrol kinyomtattam, hogy kene repulni,dehet ez eleg meredek de nem adom fel. Orbitalis palyar pl fogalmam sincs hogy mennyek.
Amugy vizszintesen ugy tudsz felszalni mint a Harrier, igaz azzal nem jutsz ki az urbe :D Sajnos nem tom. Nem lenne rossz ha itteni Amstrong-ok ossze allnanak es letre hozznanak egy utos oldalt ahol reszletes elmagyarazas lenne.Mert a magyar oldal az eleg necces.Van benne jok de feb7 ota nincs frissites.Gondolom lenne akit ez erdekelne,pl engem is.
Sziasztok
akkor mi lehet a baja???:(
Akkor nem jól csináltad. Egyébként az ûrben nincs hang, ugyanis nincs levegõ, ûrben csak az ûrhajón belüli zajokat lehet hallani.