helló most töltötem le az orbiter-t De nics hang. hangot hogy lehet hozáadni ehez??? jó lenne ha vallaki elmagyarázná.
Sziasztok, nem tud valaki egy olyan Orbiter pack-ot amibe a legismertebb létezõ ürhajók, ürállomások benne vannak és persze a legjobb texturákkal modellekkel, nemrég próbáltam berakni pár dolgot a simbe és volt ameik müködött de sok nem, szétnéztem a neten hogy valaki nem állitott össze a sok letölthetõ dologból egy packot, találtam is egyet kb 900 mega volt de abba rengeteg nemlétezõ ürhajó volt és rengeteg nem is müködött. Aki tud egy jó összeállítást amihez nem kell keresgélni próbálgatni a kiegészítõket csak kicsomagolni, kérem irja meg.
Jah, az jó móka, olyat én is csináltam párszor. :)
Na nagynehezen megcsináltam egy jó RTLS manõvert (bal oldali röppálya) ûrsiklóval.
Itt playback ha valakit érdekel(csak simán az orbiter mappába kell másolni, majd indítani ahogy a többi visszajátszást is).
Planet approachot SOI-n belül érdemes használni. Távolabbról encounter mfd, 1 AU-n belül egész pontos :)
Marson már én is aerobrakeltem :) (bár jupiternél is) sima delta gliderrel felszálltam a földrõl, és üzemanyagtöltés nélkül indultam a marsra... indulás után 0,6% üzemanyagom maradt a fõ tartályba. Innentõl RCS hajtómûvekkel irányítottam magam a mars légkörébe, majd 6 kör után 120*120 km-es pályán kötöttem ki körülötte :)
Hali, ha az IMFD-t használod, akkor van benne egy Planet Approach lehetõség.. ezzel tudsz végrehajtani pályamódosítást közvetlenül mielõtt beérnél a bolygó SOI-jába.. itt meg tudod adni , hogy pro vagy retrograde orbitra akarsz álni a bolygó körül, és a legfontosabb meg tudod adni, mi legyen a jövõbeli PA-d és Inclination-öd... csak állítsd be a célállomás adatatit.. végezd el a pályamódosítást, válts Orbit Insert módba és fékezztesd le magad AutoBurn-ell...
Van benne egy külön Base Approach mód is, ilyenkor pontosan egy megadott felszini bázis felett tudsz pályára áli, így csak minimális Align szükséges leszállás elõtt...
Lehet jópofa dolgokat mûvelni, pl ha van Aerobrake MFD-d.. Marsra szoktam úgy menni, hogy Base Approachal az olympus fölé állok de olyan alacsony pályán hogy szépen AeroBrakeinget csinálok, marha sok üzemanyagot lehet spórolni.. bár veszélyes... könnyû elégni :D
Köszönöm, már beüzemeltem, s tényleg jobb a helyzet az érkezésnél.Az indulásnál viszont még rá kell jönnöm,hogy hogy lehet az irányt a saját küldetésemnek megfelelõ irányba(Incl.)programozni.
Mivel az alap ûrsikló nem valami élethû, a shuttle fleet legújabb verzióját érdemes használni, van benne emelkedési autopilóta, és AoA tartó autopilóta (30-40 fokos AoA-t tartja, ahogy kell, bedöntésnél oldalkormánnyal is besegít, hogy stabilan maradjon a sikló). Alap dg-vel nem fogod tartani a 40 fokos AoA-t, mert gyengék a kormányfelületei.
Amúgy a légköri repülés szimulálása elég jó, csak a dugóhúzó szimulálása hiányzik. Az FSX-é mint ahogy az egész FS sorozaté elég gyenge, iszonyú hülye mozgása tud lenni benne a gépeknek, és fizikailag lehetetlen dolgokat lehet benne csinálni. A legjobb légköri szimulációja mindenestül az Il-2 sorozatnak van.
Másik égitestrõl ûrállomásra érkezni a planet approach keringési síkjának megfelelõ beállításával lehet, ennyi, máshogy nem.
Az imfd orbit insertjét ne használd, mert bugos szar. Manuális, vagy félmanuális (periapsis közelében circularize ap indítása) pályára állás ajánlott.
Sziasztok! Lenne jó pár(részlet) kérdésem, mivel most,hogy 1-2 hónapja gyakorlom a manõvereket,navigációt egyre gyümölcsözõbb a program sikerélményekben. 1.Ûrsikló: Ti végülis,melyik siklót használjátok,(kieg.) ami viszonylag élethûen érkezik vissza a légkörbe?(verzió,stb.) Hogy lehet az automatikákat ideiglenesen kikapcsolni? Én egyenlõre az alap atlantissal megyek,(20060929+P1)a nehezebb manõverek is már sikerülnek ( manuálisan orbitra állás, ûráll. megközelítés imfd segítségével, stb.), de a visszaérkezés az kriminális, a 40 fokot nem tudom tartani ,ugyanugy mint DG -vel sem, aztán 40-50 km környékén, --akármilyen szögben érkezem-- emelkedni kezd újra.A megközelítés már talán menne,(FSX-ben többször gyakoroltam) bár tudom,hogy a légköri repülés szimulálása itt nem túl jó. Tehát 1-2 trükk ismerete jól jönne. (láttam Sanyix videóját errõl, de nekem ez nem megy:D)
2.Navigációs kérdések: -holdról-földre utazásnál többféle variáció is mûködik imfd-n belül, de eltérõ pontossággal. Az orbit insertnél nagy a pontosság,viszont nálam amikor már földközelben vagyok nem történik semmi, azaz nem jelzi a fékezési idõt, stb. Ha viszont az AB-t benyomom ,akkor persze dolgozik,de semmilyen TtB és BT nincs ilyenkor kiírva (ezt értem), viszont hogy kell elõ csalni ezt a félautomata variációt?
-másik gondom, hogyha az ûrbõl(másik égitest) érkezem egy keringõ ûrállomásra, tehát nem az adott égitestrõl szállok fel, akkor mi az energiatakarékos manõver, ha egyáltalán van ilyen,vagy itt is a szokványos lépésekkel lehet variálni, ami ez esetben sok üzemanyag fogyasztással járna,ha a bolygóhoz közelítésnél épp úgy kezdem az orbitra állást,hogy nagyon távol vagyok az állomástól. A síkra állással nincs gondom,mivel ezt az imfd -vel tudom variálni durván (bolygó megközelítés programban pl.). Valahogy késleltetni kéne az orbitra állást?
3.Kiegészítõkkel kapcs.: -FuelMFD valakinél mûködik,nálam lefagy,nyilván verzió gondok? Akkor marad a scenario editorban való tankolás:D -Resolve nevû mutáns ûrsikló --ami még béta--, hogy lehet mondjuk az air konfigját variálni,(kicserélni pl.a DGEX -ére úgy hogy sikló módjára leszálljon,mert most még egyszerûen lezuhan,ha leveszem a gázt, 20-30fokos süllyedésnél is.(Fs-ben ezt hozzáértés nélkül is meglehetett tenni durva feljavítás végett.)
Köszönöm elõre is a tanácsokat! Péter.
Körpályára úgy tudsz állni, hogy elõszöris tanulmányozd pl ezt
Amúgy legegyszerûbben úgy lehet körhöz hasonló pályát elérni, hogy periapsisnál, vagy apoapsis-nál retro/pro grade irányban égeted a hajtómûvet, amíg a kívánt pályát el nem éred. Ûrállomás megközelítését az align mfd használatával, és azon belül a keringési sík egyeztetésével kell kezdeni, majd a sync mfd-vel megközelíteni. Kijelölt kifutópályán, meg rohadt sok gyakorlással, és tapasztalattal lehet landolni. Vannak rá segédeszközök, autofcs(bár ezzel az a baj, hogy full automatikus), aerobrake mfd, reentry mfd, glideslope mfd, deorbit mfd. Én a deorbit mfd, reentry mfd, és az alap mfd-k használatára esküszöm. Bár az elõbbi csak a pályáról letérésben segít, és hogy megfelelõ szögben érj a légkörbe, az utóbbi pedig csak abban segít, hogy ne térj el nagyon a kifutópálya irányáról s kanyarozás közben, de ezen kívül a sima magasság, sebesség, lassulás, sûlyedés adatokkal leszállok ûrsiklóval ahol kell, csak hát gyakoroltam nem keveset, és hát nemkönnyû. Szóval ezzel még várjál. NASSP meg nagyon pro dolog(mint minden valóságos ûrjármû), szal azzal is várjál még. Pár magyar tutorial itt van, és ha végre sikerül erõtvennem magamon, és normálisan megfogalmazni, lesz imfd tutorial is :)
Sziasztok, nemrég leszedtem az orbitert, elég jó, csak hát nem a legegyszerübb kezelni, az alapokra már nagyjából rájöttem, de még az alapoknál is sokmindent nem tudok, pl hogy lehet szépen pályára álni? már ott tartok hogy kb 5 bõl 4x pályán maradok de még egyszer se sikerült szép kör alakú pályát csinálni, hogy lehet pl dokkolni? vagy egyeltalán megtalálni az ürállomást? vagy a kijelölt területen landolni? én annak is örülök ha a megfelelõ kontinensen landolok, azt else tom képzelni hogy hogy lehet eltalálni a leszállópályát, szedtem le pár kiegészitõt és ezekkel már nehezebben boldogulok, sajnos angolul nem igazán tudok ezért ha tudnátok valami magyar tutorial féleséget szóljatok, most a Project Apollo - NASSP kiegészitõvel próbálkozok, ehez kéne némi magyar nyelvü segítség, vannak magyar kiegészítõk? pl. Farkas Bertalan vagy Simonyi Károly repülése? hol lehet jobb kiegészítõket találni? fõleg olyanok érdekelnének amibe a fülke vagy legalább panel is van, szedtem le pár kiegészítõt, de volt ameiket mikor inditottam híbát jelzet a progi vagy csak tiszta fehér lett a képernyõ, ilyenkor mi van? ha tudtok segiteni bármiben kérlek irjatok.
Nem,xp sp2 -vel ua. mint a sajátomon. Még a videodrivereket megnézem.
Sziasztok! Egy problémára megoldására kérnék tanácsot: Feltettem egy haverom gépére a legújabb Orbitert és a földi légkör a küldetésbe belépés után elveszti kékes színét,azaz mintha a holdon lennénk, a horizont közeli pára effect megmarad. Gép:Pentium 2.6, 512ram, nvidia7600Gs.Videokártya problémára gondolok, mivel nálam ui.beállítással jó a légkör.Élsímítást,anizotropot kipróbáltam. Kérem segítségeteket! Péter.
Wow, Artlav nagy spíler volt mindig is, õ csinálta a collision detection modult is anno. :)
Na az opengl grafikus motor szép fejlõdésen ment keresztül az utóbbi pár napban, Artlav jóvoltából. Kis ízelítõ: Világítótest támogatás Reflektorok :) Több horizon.dds textúra támogatása A horizon.dds az a textúra, ami meghatározza, hogy a bolygó légköre milyen színekben pompázzon. Az alap orbiter grafikus motorjában ezt a textúrát használta mindegyik bolygó, aminek volt légköre. De pl az Orbiter Visual Enhancement addonnal nagyon szép kékes színû(a vízpárától), ráadásul élethûbb színt lehetett adni a föld légkörének(mint az utolsó képen látható), de az elõbb említett korlát miatt a többi bolygónál is ilyen lett, ahol nem kifejezetten élethû, fõleg olyan bolygók légkörénél ahol elenyészõ mennyiségû víz van. Itt már meg van oldva ez a dolog, minden égitest légkörének külön textúrája lehet.
Ezen kívül már látszódnak a csillagok, nincsenek már elcsúszva a bolygók textúrái, a legtöbb grafikai hiba kijavítva. Mostmár csak a bolygók felhõzetét kell megoldani, az mfd-k, és a többi 2d-s felület láthatóságát, és utól is éri ez a grafikus motor az orbiter eredetijét, és a fent említett képességekkel már le is körözi.
Mellesleg valószínûleg az égitestek egymásra vetett árnyéka is meg lesz oldva, így láthatunk majd hold-napfogyatkozást úgy hogy el is sötétül az égitest ahol kell :)
Köszi! A dualos -t sikerült beindítani a 3.9.1 es Fleet felrakásával, az a scenario generátor "runtime 13" jelez. A lényeg, hogy tovább tudok haladni a megkezdett kísérleti úton:D.
Elvileg az attach pontoknál kell a siklót összekötni a tankkal meg az srb-kkel. De van egy shuttlefleet scenario generator nevû program az orbithangaron, ami elvileg ezt magától megcsinálja, egyszerûen lehet összeállítani egy ûrsiklóküldetést.
Sziasztok! Egy apró kérdésem lenne küldetés szerkesztésbõl: Hogy lehet elérni azt,hogy az ûrsikló kilövés elõtti állapotban is (tank, rakéták) választható legyen a szerkesztõben, mint az egyéb objektumok. Ugyanis ha az elsõt ,ami kilövésre vár áthelyezem, vagy orbitra teszem egyéb okokból, a következõ ami nekem kellene már csak a "sima sikló",vagy külön a tank, és rakéták. Van egy dual kilövési addon, amivel megoldhatnám ezt a dolgot,de ez régi verziójú konfig lehet,mert nem látszanak a siklók. Mi definiálja a kilövési start állapotot és hol melyik konfigban? Vagy az animáció lehet a gond? Párszor összejött ilyen variálás, de most beégtem :D Akinek van ebben gyakorlata kérem segítsen! Üdv. Péter
Wow, ez elég jó hír. Nem is gondoltam hogy ilyen változások zajlanak, mint említettem volt, már 1 éve (vagy még több) nem igazán foglalkozom orbiterrel (azelõtt napi vendég voltam a hivatalos fórumon), így ez nekem teljesen újdonságként hat.
Mostanában felnéztem az orbiter "hivatalos" fórumára, és jó kis átalakulás lesz. Az orbiter fejlesztõje, kitalálta, hogy szétválasztja a grafikus motort, és a fizikai motort, ami végül is már meg is történt. A grafikus motorok, (kliensek) sima pluginként engedélyezhetõek. Van most egy directx 7-es kliens, ami végül is az eddigi grafikus motor, csupaszon csak mintának, merthogy a dx7 már kicsit idejétmúlt dolog. Már készül az OpenGL-es kliens, ami letölthetõ is tesztelésre, de még nagyon pre béta alpha akármi verzió :) én kipróbáltam, hát ütött, mert bár a látvány közel sincs olyan mint a az orbiter 2006-ban, de ahhoz képest hogy csak 1 éve csinálja a srác, egyedül, csak hobbi szinten, na ahhoz képest igen durva. A bolygók már megjelennek, már a légkör is látszik, ûrhajó modellje is teljesen korrekten megjelenítõdik, látszik a nap. Csillagok még nem látszódnak, az animációk sem, felhõzet sem, van jópár grafikai hiba, de a rövid fejlesztési idõhöz képest elég szép eredmény. Bár nem igazán értek a 3d-s motorok fejlesztéséhez, de úgy tûnik hogy a nehezén már túl van, csak csiszolgatni kell a mûvet.
Emellett az opengl használata, akár a legújabb grafikai trükkök használatát is jelentheti, mivel rugalmas felület, szóval csak idõ kell, és akár 4.0-ás shadereket is használhatna a játék, meg hasonló modern dolgokat. Az egész fejlesztés nyílt forráskódú lesz elvileg, szóval aki ért hozzá változtathat a grafikus motoron. Emellett, persze directx 9-es kliens fejlesztése is felvetõdött, de az még csak terv formájában létezik. Én személy szerint az OpenGL megoldást preferálom, mert rugalmasabb felület mint a directx, gyakrabban frissítik, és eddig minden játéknál aminél lehetett választani a 2 között, az opegl mindig jobb fps produkált, ugyanolyan, vagy akár szebb megjelenítés mellett, továbbá nyílt forráskódú, ingyenes, és nincs köze a microsofthoz :D (nem is szeretik ezért az m$-ék), és fõleg mert multiplatform(erõsen tesztelgetik linuxon is az opengl klienst).
Ha valaki nézelõdni akar, vagy talán tud segíteni a fejlesztésben, itt keresgéljen.
Nekem is kellene, de sajna nem találok. A rossz az, hogy DGIII-al se tudok menni, mert kilép a program betöltõdésnél.
Sziasztok, nincs meg vkinek a DG-IV vmelyik bétája? 1 éve nem foglalkoztam orbiterrel kb., és most látom, hogy karácsonykor Dan kiadott pár bétát, de azóta sajnos már nem elérhetõek, visszavonta õket. Mindig is a DG-III volt a kedvencem, úgy repülnék most egyet az újjal is.
hello az érdekelne hogy hol lehet kabin-okat leszedni mondjuk apollo-hoz kellene egy kabin skin
hát jó kérdés(ek)!Hát leszedtem a multiplayert aztán elindítottam és egy krapek csatlakozott hát lehetett akárhol
1. -Látom nagyon pörögsz haver de ha így fojtatod hamar elkopsz. 2. -A gyakori zuhanásaid számát a program valós realitásának és a szimulátorokhoz nem értõ játékosnak köszönheted-(vagyis magadnak). 3. -Minek egy olyan játékhoz muliplayer amivel még normálisan játszani sem tudsz?
van az orbiternek multiplayer csomagja?
ezaz!!!már megy!!!10-bõl CSAK 9-szer ZUHANOK LE!!JUHÉÉÉ!!!
ahhha jó a grafika a hogy is hívjákról leszedheted:http://www.download-free-games.com/freeware_games/orbiter.htm
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/download.html
ezekrõl
honnan lehet leszedni ezt a gamet? egyáltalán grafika jó?
de ti joystickkal játszotok???
hmmm...az ilyen "csõ" alakú ûrhajókkal nem lehet tolatni? vagy amúgyse??
vagy csak a földön a marson és a holdon van bázis?,?
nem,a Vénusz-ra
a holdról vagy a marsról induljak a Mercury(merkúr?)felé?és a PB-1-el, a GL-1-el,az SH-1-el vagy az SH-3-al(SH-3=hold...:D)?
ja úgy játszok hogy nekem nincs be pipálva a Limited Fuel a Parameters-nél
ja...amiket felveszek(record)AZOKAT HOVAMEnti?
aha...de megnyomtam a numpad 5-öt...még mindig forog...kezdhetem újra az egészet?mert a marsról a szaturnuszra indultam volna...aztán elkezdtem forogni...mert akko ha újra kell kezdenem akkor inkább megyek a jupiterre vagy ilyesmire,mert az nincs olyan messze...amúgy SanyiX van neked msn dcímed?
hát 1000x fölötti idõgyorsításnál nem szabad mûködtetni egyik rcs hajtómûvet sem, és semmilyen automata vezérlést sem, mert azzal szépen begyorsítod az ûrhajódat, és valószínûleg soha nem állítod meg a pörgést. Ha ez történt valószínûleg az összes üzemanyag elment a gyorsításra, ha nem akkor a numpad 5-el (killrot) állíthatod meg a forgást. Ha csak lassan forog akkor az valószínûleg a gravitációs csavaróhatás mûve. Olyan robotpilóta nincs hogy megmondod hogy hova mennél, és odamegy mert nem ez az 1 paraméter szükséges egy ûrutazásnál. A robotpilóták beállításához is ismerni kell bolygóközi ûrutazás alapjait. Egyébként az IMFD elég önálló robotpilóta , bár külön beállítás nélkül az se mindíg tud elnavigálni a célig (fõleg nem üzemanyagtakarékosan). Magyar leírás nincs hozzá, de van hozzáadva egy angol leírás, ami mindent megmagyaráz.
ja,kicsomagolom a kiegészítõ cuccokat...be akarom másolni az Orbiter könyvtárába,és akko vmi olyasmit ír ki hogy szeretném e lecserélni ezt a fájlt ezzel
én vároK!!!
tartottam...:D
tartottam...:D
vki segítene???most???éppen a Saturnus felé tartok!!!aztán elkezdtem pörögni mint állat...0.1x-ben is pörgök...vki segítene most hogy hogyan állítsam le?mert most a 3-ast nyomom a numpad-on,kicsit lassabb,de nem a legjobb...meg hogy robotpilóta?van olyan?beállítom és elmegy a Saturnus-hoz?addig vagyis thx!
van magyar leírás a MULTIORB-hez?
akko csak azt mondja el vki pls hogy az STS-101 raktár szarságát vagy mit hogyan kell kinyitni???
kösz...már elolvastam
Nem véleetlenül lett korábban leírva, hogy egyszerûbbel kell kezdeni. Meg kell elõször tanulni a valósághoz közeli, ûrbéli fizikát és utána kezdeni, csak valami realisztikussal. A már korábban leírt magyar oldalon, nem véletlenül van oldalakon keresztül kivesézve a felszállás, pályára állás, dokkolás, stb. Bizony, ezeket jól meg kell tanulni.
apollo-t leszedtem hogy a francba kell elindítani?
jajaja az atlantis-nál hogyan kell be és kinyitni a gép közepén lévõ szarságot?
leszedtem az Ariane 1 2 3-at aztán nemtom irányítani:Dcsak forogni tok vele,fordulni vagy ilyesmit nem miért?
de dokkolni hogyan kell?meg a bolygóközi utazást?
Az Orbitersound 3.0 ra adott elsõ Google találatról letölthetõ. Be kell másolni az Orbiter könyvtárba és elindítani az exe file-t. Ha ez megvan akkor az Orbiter Launchpad-ban a Modules tabon aktiválni kell az orbitersound-ot.
jaj...dokkolni öcsém...ja meg a bolygóközi utazás,manõver...vagyis a manõver megy egy kicsit! de amúgy joystick-al játszotok?
Apollohoz magyar nincs. Csak a NASSP-hoz adott checklistek, és útmutatók. Egyébként tényleg elõször dg-vel kell profivá válni az ûrbéli manõverekben (pályára állás, dokkolás, bolygóközi utazás, stb). Aztán jöhetnek az apollo és az sts küldetések, amelyek így nem sokkal nehezebbek, de hibázni már nem lehet.
nincs valami féle magyar használati utmutató az apollo ûrhajóhoz nagy segitség lenne amugy nagyon komoly a program
meg az érdekelne még hogy hogyan lehet a játékbol hangot elöcsikarni mert nincs semminek hangja
köszi szépen a segitséget
ja magyarosítás gondolom nincs vagy van? me kicsit nehéz,még a billentyûkiosztást is alig tudom
Egy jó hely aholsok kiegészítõ megtalálható: www.orbithangar.com
A letöltött kiegészítõket ki kell csomagolni és bemásolni az Orbiter könyvtárba. Readme fájlokat elolvasni és gondolkodni ajánlott.
Apollo ügyben a NASSP kiegészítõt kell letölteni. Rá kell guglizni. Az Apollo nehéz. Elõtte meg kell tanulni és be kell gyakorolni a Deltagliderekkel a manõvereket és a bolygóközi navigációt, aztán érdemes az Apollóval foglalkozni.
igen szertnék egy apollo misziot megcsinálni csak nem tudom hogy hol kell ûrhajót leszedni és hogy hova kell öket berakni
vagyis ûrhajókat
hello azt szeretném kérdezni hogy hol találhato az apollo program mert szeretnék vele repülni de nem találom vagy azt külön kell hozzá és ha igen akkor honnan tudom megszerezni és használni
már megvan az egyik,és az utolsó:repcsiket honnan lehet leszedni?
ja és helybõl hogyan tok felszállni?
császtok! nekem nincs hang a játékban...ez mitõl lehet?
Ûrhajókat hova kell letölteni?
Van az OMP. Guglizz rá gondolom lesz valami letöltési lehetõség.
És még valami . Van egyáltalán Multiplayer csomagja? Hol lehet letölteni?
Hát elõször is meg kéne érteni a földkörüli pálya lényegét (miért marad fenn az ûrhajó, miért úgy mozog, mi kell hozzá). Aztán meg felrakhatod a Shuttle Fleet addont, mert ahhoz van pályára álló autopilóta, és megnézheted hogy kéne csinálni egy ûrsiklós felszállást.
Bocsi de nem értem még egészen a játékot de kezdek belejönni. Még 1 baj : Ha a Atlantis ûrsiklóval (remélem tudjátok mi az ) fölszálltam , leszakadt a segédrakéta utána kicsivel a tartály is....De nem lehetett nekem olyan sebességgel menni hogy kikerüljek a Föld légkörébõl.
Sziasztok ! Én új vagyok de gyorsan beilleszkedek:D Van egy útam A Vénusz felé de sosem érek oda , nem tudom még : segítsetek kérlek. Az Orbiterrel (az a ûrhajó amely az ikonja) vagyok.
Hát talán nagyobb betûkkel kéne felhívni a figyelmet a fórumra, mert úgy tûnik csak én veszem észre :)