Most komolyan nem tudom mirõl beszélsz. Abszolúte szûz Orbiter, csakis és kizárólag az OGLA van alá rakva, az égegyadta világon semmi más (se textúrák, se heightmapok, semmi). Ennek ellenére a Holdon nagyszerûen rendereli a domborzatot. Akárhogy is nézem, ez minden, csak nem normal-map.
Sziasztok! Holnap (csütörtökön) 18 órától Orbiter-klubot tartunk a Wingbest virtuális bázisán: kötetlen beszélgetés, kérdések, élménybeszámolók stb. Jó lenne, ha minden csütörtökön találkozhatnánk így. A hely adott: nem kell más, csak az ingyenes SecondLife-kliensprogram (www.secondlife.com). Ha bent vagytok, keressetek rá a Wingbest nevû helyre (SEARCH gomb alul, és PLACES fülecske), és teleportáljatok oda.
Nekem van pár kérdésem. Remélem, Hmuda mester is jön, meg minél többen.
Üdv, Péter (Bravofox)
Megyek persze, bocs, hogy hét közben nem léptem be.
Esetleg a SecondLife-on tartandó jövõbeni tanfolyamon tanulhatnánk a Go play in space-bõl, mindig csak egy kis részt. Most ugrottam neki a 3.fejezetnek és tényleg mindent elmagyaráz részletesen...
Én benne vagyok, és várlak titeket jövõ héten is csütörtökön. Most szombaton 21:30-tól is lesz egy érdekes elõadás: simpit (szimulátoros pilótafülke) építésérõl beszél Kozma András, aki már több, fantasztikus pilótafülkét épített. Gyertek, ha érdekelõdtök a téma iránt, és talán egy mini Orbiter-beszélgetést is tarthatunk az elõadás után ;)
Az mitõl van, mikor DG-vel a Föld körül az ECC igen alacsony értéket mutat (0,047) és a pálya mégis ellipszis alakú?
Komolyan, valaki leírhatná az módszerét, amivel biztosan orbitális pályára tudok állni, mert ez így csak szenvedés...
Gondolom nem kapcsoltad át a projekciót (hogy honnan "nézze a kamera" a pályát). Alapból az ekliptika síkját nézi, de a "PRJ" gombbal ha átrakod SHP-ra (a hajót veszi alapnak), akkor a valós képet fogod látni.
Pályára álláshoz (plusz úgy általában mindenhez ami egy kezdõnek csak kellhet) ajánlom a Go Play In Space címû PDF-et.
Hosszabb idõ után elõvettem megint a programot. Korábban nem sokat játszottam és nem is ment igazán. Végigolvastam egy két dolgot, kezdésnek a fórum korábbi bejegyzéseit. Négy nap után most tartok ott hogy az XR-2-el úgy 170 km-re vagyok az ISS-tõl. Nagyságrendileg hangulatosabb masina mint a Delta. Ha sikerül dokkolnom kezdhetem gyakorolni a leszállást. :) A felmenetelnél tényleg elég trükkös a dolog, korábban mindig elég meredek szögben mentem fel, aztán nem értettem amikor visszaestem a légkörbe. Most kezdetnek átolvastam a masinához tartozó dokumentációt. A lényeget elég jól ki lehet szûrni minimális angol tudással is (nekem is ment)s végre megtanultam használni a Scramjet-et is.
Sziasztok, megtudnátok mondani honnan lehet a legujabb Orbitert leszedni a hivatalos oldalon csak a 2006-os van de úgy hallottam nemrég megjelent egy újjabb verzió, amúgy mik az újdonságok az újban?
Sziasztok!
cash888:ha részletesebben leírnád a problémáta,akkor egy konkrét segítség megoldhatja azt.Itt a fórumon többen leírták az orbitra állást.Próbálok segíteni,bár nem vagyok egy oktató típus.Én arra emlékszem,hogy mindig az Apa -t figyeltem és végül kezdtem lefelé jönni idõ elõtt:D.Ez volt a gond. Például milyen a horizontális sebességed?
Aserac: valóban nem kötelezõ hozzá az angol,csak elõny.(nekem nincs ilyen:D)
franko2: 2006-os van,a következõ szerintem még béta, innen: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/orbitervis/index.php?title=OrbiterPublicBeta
Kérdés: Marsra érkezésnél a bázis feletti PeA -t,hogy alakítjátok ki,ha valós kategóriában hõpajzsos leszállást végeztek (mondjuk egy Mars for Less típusú küldetésben) egy szabadon kiválasztott bázis esetén.Ez esetben egy magas 1.600M ApA -ról,félorbitról kell deorbitot csinálni úgy,hogy a PeA (30k) a bázis után legyen 2-3 pöttynyivel:P,(BasyncMFD) ekkor jó lesz a süllyedés, a légköri fékezés idõtartama,normál kör esetén deorbitnál túl sokat és laposan megy a légkörbe hamarabb lelassítva a hajót.(nem DG) Szóval a bolygóhoz érkezéstõl számolva: 1.pályára állás a marsi CTV-vel(takarékos elnyújtott pálya,3.000M Apa,120k PeA) 2.körpálya kialakítás csak a leszálló egységgel(1.600M) 3.bázisszinkron 4.félorbitos deorbit 5.korrekciós manõver(a PeA pontos helyének kialakítása)
Konkrétan: 1.és 2.lépést össze lehetne vonni? (azaz,hogy lesz a bolygóhoz érkezéskor épp "alattam" a bázis,így rengeteget spórólnék) 5.ezt csak tapasztalatból állapítottam meg (2-3 pöttynyi távolsága bázis után),mûködik,de macerás a manuális égetés ez esetben. Van MFD erre a célzásra?
A 2009-es orbiter nálam elviselhetetlenül villog. Más is tapasztalt ilyet?
PRJ-re állva tényleg jobban sikerült kialakítanom a pályát, 250km-nél jártam és rendesen kör alakú volt a Föld körül, az ECC értéke meg minimális. Azért megnyomtam a Prograde-et és mikor az Apt visszaszámolt és kb. 60-nál járt, akkor full thrustot kapcsoltam neki. Mikor az ECC nem csökkent tovább, akkor a thrustot leállítottam. A Prograde gombot ilyenkor mikor kell kikapcsolni? Mert nekem bekapcsolva maradt és 600km-re felugrott a magasság, szóval sikerült a végére elrontanom.
Alakul az!Önmagában,ha bekapcsolva maradt a Prograde attól még az égetés nem megy,valami bekapcsolva maradt,vagy esetleg késõn kapcsoltad ki.Ilyenkor vissza kell "húzni" finoman segédhajtómûvekkel állásban. Szóval az ApA és PeA -nál lehet legegyszerûbben korrigálni,javítani a kört.
1.a legkisebbnél,de ezt a prograde kapcsolást nem értem, mert néha bizonyos szögben tudod még a leendõ körödet megtartani,javítani az elérni kívánt ApA-nál,s közben csökken az ECC érték egy darabig. Ezt manuálisan tudod variálni,még mielõtt a PeA beáll. A prograde vagy a közeli állás is éppen lehet egy pillanatnyi irány a leendõ ApA tartásához,de pont ezért ezt bekapcsolni és úgy hagyni nem tanácsos. Manuálisan kell ezeket kigyakorolni,akkor látod--idõvel--,hogy mi milyen hatással van az orbitra. A második kérdésedre a válasz, a körök: teli az ApA, üres a PeA. Négyzetekre nem emlékszem.
Ne az ecc-et figyeld, a PeA és ApA értéket, azok sokkal látványosabbak. Minél közelebb vannak egymáshoz annál jobban hasonlít egy körre a pálya. Persze nem mindegyiket lehet befolyásolni akárhol. Ha az egyik nem jó vársz, és megfelelõ helyen korrigálod. (pl ApA-t akkor amikor eléred a PeA-t, és fordítva). A pályán mindig a pont ellenkezõ oldalon jelentkezik legjobban az a változás amit éppen változtatsz. Erre kell ráérezni, és emellett térben gondolkodni és látni a szituációt, így manuális irányítással lehet nem éppen szokványos, de hatékony manõvereket végrehajtani. A PeT és az ApT értékek is hasznosak, ezek azt jelzik hány másodperc múlva éred el a PeA-t és ApA-t. Sok minden összefügg, és igazából a legtöbb rövidítést ki lehet logikázni, még ismeretlenül is. Pl a T mindig valami idõt jelent, az A magasságot, az R sugarat, a V sebességet, L hosszúságot, stb.
A négyzetek pedig az ascending node, és a descending nodeokat jelölik, azt nemtudom melyik melyiket.
Azon a képen pl minden rajta van az orbit mfd-n is.
Longitude of Ascending node: LAN Argument of Periapsis: ArgP Longitude of Periapsis: LPe (ez nincs a képen, de az orbit mfd-ben van) ez a LAN és az ArgP összege True Anomaly: TrA Inclination: meglepõ módon Inc :D
Sikerült pályára állnom és ott, ahol én szerettem volna. Végig itt volt a szemem elõtt a megoldás, csak kicsit gondolkozni kellett! Felmentem a kívánt magasságra és a Go play in space-ben foglaltak szerint (ha periapsis-t akarom növelni, akkor apo-nál prograde burn, ha csökkenteni, akkor apo-nál retrograde burn, stb.) jártam el, aztán már csak az ECC-t kellett figyelnem és mikor megvolt, akkor thrust kikapcsol és meg is van! Nagyon jó érzés! :) Ez tényleg csak egy kis lépés, de nagyon boldog vagyok!
Gratula! Innen kezdõdik a móka igazán!
Következõ nagy sikerélményem: 250km-re akartam orbitális pályára állni, ehelyett 300km-en sikerült, és autopilóta nélkül, csak a magasság szabályozásával értem el ezt, és még az ECC-t is sikerült eközben 0,0026-ra belõnöm. Aztán az Apo, Per pontokon végzett burnokkel sikerült lejönnöm 250km-re, az ECC sem változott jelentõsen!
Imádom az Orbitert!
(Apropó, a teli kör a PeA, az üres az ApA!)
Gratula! Azt a ApA,PeA jelölést tényleg elírtam,bocsi.
Most ismét megcéloztam a 250km-es magasságot és kis korrigálással 255-öt értem el, 0,0002-es ECC értékkel. Azt hiszem, a pályára állás ezek után már menni fog... :)
Sziasztok! Csütörtök, úgyhogy ma este 7-tõl várlak titeket egy kis beszélgetésre az Orbiterrõl a virtuálus klubban. Megtalálható az ingyenes Second Life-ban (www.secondlife.com). Keressetek "odabenn" rá és teleportáljatok a WINGBEST nevû helyre.
No, ismét egy kis sikerélmény: a SyncMFD és AlignMFD segítségével ráálltam az ISS pályájára, majd szinkronizáltam, de a nagy izgalomban, valamit elnyomkodhattam, mert az ISS kb. 20m-re tõlem repült el... :D Nem baj, legközelebb jobban fog menni! ;)
Apropó, ma ismét éjszakás leszek, ha lenne rá mód, a mai Orbiter beszélgetést is rögzítenétek? Nagyon hálás lennék érte!
Szerintem ez nem hangban fog menni, de holnap is tarthatunk egy megbeszélést. Kötetlen, aki tud, jön. A hely adott, lehet használni.
A randevú egyébként még egy lépésbõl áll, ugyanis a sebességedet a végén az ISS-hez kell igazítanod. Tehát szerintem jól csináltál mindent, csak hagytad, hogy elússzon melletted a célpont, és nem "fékeztél rá". Ha bejössz, majd ezt is megbeszélhetjük, nekem párszor már sikerült. Legutóbb egy mûholdat raktam ki, aztán leszálltam, visszamentem, randevúztam vele, beraktam az ûrhajóba (még a napelemeket is be lehet a mûholdon csukni!), és hazahoztam. :D
Hát eddig valahányszor benéztem, max csak BravoFox volt jelen, senki más... jó lenne egyszer elcsípni bent pár embert!
Most fura módon csak repszimesek jöttek, innen senkit sem láttam, de legalább picit beszélgettünk az Orbiterrõl így is. Két hét múlva (a jövõ hét pont karácsony) megint várlak titeket "odabenn" egy beszélgetésre vagy akár oktatásra. Ha valamelyikõtök vállalja a témavezetést, oktatást, akkor még komolyabb összejöveteleket lehetne tartani. A lehetõség adott, rajtatok múlik, hogyan használjátok ki.
Bocs, hogy nem voltam, de tegnap este menni kellett pakolni az új házban és mire hazaértem már teljesen kiment a fejembõl. Két hét múlva bepótolom. :)
Sziasztok! Készítettem egy aszteroidát. 3dsmax9-ból exportáltam msh formátummá,(max2msh.ms) látszik is az orbiterben,de a zoomolásnál túl hamar eltûnik. A többi ilyen aszteroida,a régiek és újabbak is kb.6x nagyobb távnál tûnnek el.Mi lehet a gond?
Sziasztok! Leszálló platformot,szimpla felületre,hogy lehet kialakítani egy aszteroidán,mert nekem csak az elméleti gömb felületére teszi a hajót,ami jóval a felszín felett van legtöbbször. Azt már megfigyeltem,hogy ha bázist építenek ehhez a fix ponthoz,akkor jó.(Mars2060 Phobos)Nekem elég lenne egy szûz terület,a koncepcióm is ez,mert bonyolult objekteket nem tudok egyenlõre alkotni. Amúgy a korai eltûnési hiba megoldódott: kisebbre vettem a méretet(a Radius ne legyen nagyobb 1.0000-nél!) a 3dsmaxban és inkább a geosphere-bõl csináltam, mert ennél alapból tagoltabb a kiindulás azonos méretnél. Elég változatos amorf objekteket lehet készíteni rövid próbálgatás után is,közelítve a valós formákhoz. De mivel ez a program a repülésrõl szól,így természetes lenne a landolás ezeken az égitesteken is. aaszteroida készítési leírások,képekkel: tutorial és egy részletekre is kitérõ tutorial_reszletes
Üdv! Hogyan lehet úgy visszatérni a Földre, hogy ne legyek több száz kilométerre a Cape Canaveraltól? Ez valamiért sohasem sikerül.
ez úgy megy, hogy megfelelõ helyen lépsz be a légkörbe, és megfelelõen irányítod a siklót. Én imfd reentry mfd-jénél 7 fokos anticiptationnal, és 1-1,5 fokos belépési szöggre szoktam fékezni, majd belépéskor 40 fokos AoA tartás, és a bedöntéssel szabályozni az ereszkedést és a lassulást.
Üdv! A megfelelõ helyen való belépéssel van a gond. A legutóbbi próbálkozásomnál a pályám át se vezetett a Cape Canaveral felett. A leérkezéskor csupán 4300km volt a távolság. Még egy kérdés. Hogy tartod a 40 fokos AoA-t? Nekem csak akkor megy, ha DGIV-et az autópilóta vezeti.
shuttle fleet-ben van aoa tartó automatika, azt kell benyomni, kézzel tartani kb lehetetlen, na meg fárasztó is. dg-vel viszont máshogy kell belépni, mert nem úgy repül mint az ûrsikló. Ha jól emléxem dgiv-vel alig kell bedönteni.
De kipróbálhatsz egy belépést autofcs-el, ott látszik mit miért csinál, bár nem tudom dgiv-vel mûködik-e, de ûrsiklóval igen. Vagyis biztos hogy mûködik mindennel, csak a default belépési profil nem biztos hogy jó a gép képességeihez.
Sziasztok! Tud valaki egy nem torrentes linket a mars level 11-es textúra letöltéséhez,mert ez így mintha nem indulna el. Õsszel normál letöltéssel szedtem le a hold 11-est az orbiterbeta helyrõl kiindulva,de ezek eltûntek.
hát nekem még a torrentet sem sikerül megnyitni, ugyanis akárhányszor töltöm le a zipet, megnyitáskor azt írja hogy hibás a zip.
Hogy kell használni a HSI MFD-t? A Manual-ból nem értek semmit.
NAV mfd-nél beállítod a frekvenciákat, és azokat tudja mutatja majd a hsi.
Leszedtem az orbiter 2010-et, nagyon király kis szim de sajna semmit nem tudok csinálni, láttam hogy van benne pár tutorial végignéztem amiben a space shuttle megy az issig hát nagyon jó de nagyon bonyolult is, feliratozzák hogy mit miért meg hogy kell csinálni de nem tudok angolul és nem sokat értettem, valaki nem csinálna magyar feliratot ezekhe a tutorialokhoz?
Hogyan kell szinkronizálni a imfd-vel? Mert találtam 2006-os írásokat itt, de valamiért nem azt csinálja amit le van írva.
Lehet hülyeséget kérdezek, de ebben a játékban nincsen hang?
Van hang csak külön kel letölteni. OrbiterSound: http://orbiter.dansteph.com/download/OrbiterSound35.php
Sziasztok! A shuttle fleet STS kiegészítõ egyenlõre nem megy a 2010-es verzióban vagy valamit nem jól csinálok az installnál?
Szia! A bétában imfd-t használtam,általában ment,amikor nem akkor én voltam rossz pozicióban,kicsit változtattam ezen aztán már ment az imfd5.1 -el. Mennie kell annak!
Én azt szeretném kérdezni, hogy van e mód arra, hogy multyplayer mod-ban egymással is tudjunk játszani? Van e erre valami lehetõség? Ha volt már erre vonatkozóan válasz akkor bocsi, de nem olvastam vissza.
Ez szívás! Mire végre kipróbálhatnám az OMP-t addigra a vihar miatt elment a net
Sziasztok! Régen próbálkoztam ezzel a szimulátorral, de aztán valami miatt abbahagytam. Most megint megpróbálnám, hátha sikerült valami csinálnom benne. Tényleg teljesen kezdõ vagyok. Ismerem az orbiter.atw.hu-t, és itt van pár igen hasznos magyar leírás, viszont nekem valahogy nem megy. Elég régen frissítették már ezt az oldalt, és így lehet hogy az itt leírt gomb kombinációk már nem azok, amik régen voltak. Esetleg tudtok adni valami másik leírást, ami frissebb? Ha lehet magyarul, úgy könnyebb, mert a spec kifejezéseket könnyebb megérteni, de ha csak angol van, nekem az is megfelelõ lenne.
Kezdésnek mindenképpen ajánlom ezt: Go Play In Space Angol nyelvû. Az atw-s oldalt sajnos nem tudom elérni különféle okok miatt, így nem kommentálom az ottani dolgok aktualitását és más magyar leírásról nem tudok. Az biztos, hogy a GPIS nekem rengeteget segített az alapok elsajátításában.
Ha már elég jónak érzed magad akkor a hivatalos Orbiter fórum tutorial szekciójában vannak még nagyon jó anyagok a magasabb szintû feladatokra összehozott MFD-k kezelésére.
Köszönöm! Amúgy visszavonom ami mondtam, a bill. kombinációk nálam tényleg nem mennek, de így is megtaláltam a kellõ paneleket és már megyeget. Épp dokkolni készültem az ISS-en, az utolsó pár méter volt hátra, és akkor bejött egy flash frissítést kérelmezõ kis ablak, mire visszahoztam a játékot a tálcáról, az ISS eltûnt, megpróbáltam megint nekimenni, de megbolondult a játék.... De megpróbálom mégegyszer, mostmár gyorsabb is lesz szerintem.
Illetve még egy kérdés: Láttam, hogy már többen is kérdezték ezt a multiplayer dolgot, és hogy erre a megoldás ez az OMP. Megnéztem a linket, majd az adott egy másikat, ahol a fórum topikok közt keresgéltem, de nem találtam rá. Esetleg tudnátok adni egy direkt linket? És még egy, láttam hogy szerveztetek még januárban ilyen összejövetelt, esetleg lehetne megint egy ilyen "mókázást" tartani, ez talán nekünk bénáknak is segítene.
És még egy: A következõ problémám adódott. Nekifutottam mégegyszer ennek a dokkolásnak. Minden simán megy, beállítom a rádió adót is, megjelenik a két háromszög. Ráfordulok a sebességvektorra, közel a 0-ig lassítok, majd át az ISS néztetére, ráállítom a sebességvektor keresztjék, adok némi gázt és közeledek az ISS felé. Ez eddig jó, és elsõ alkalommal meg is pillantottam magát az ûrállomást, de most valahogy nem látom. Egyre jobban közelítek, elkezd pittyegni a masina, közeledek, és egyszer csak a négyzet elhúz mellettem, és nem tudom mi történt. Az ûrállomást nem is láttam, csak úgy eltûnt, és máris óriási távolságban van tõlem. Mit ronthattam el?
Szia!Szinkronizálásnál a Rinc biztos 0 volt? Biztos lefékeztél az iss közelében,--amikor az átmeneti pálya végén legközelebb volt az iss--, mert régebben nálam is jelentkezett ez a gond. Amióta ezekre odafigyelek nincs ilyen gondom. Ha a pálya eltérés nagy marad, a sebesség különbség is ennek megfelelõen nagyobb lehet ciklikusan,amit nehezen lehet kikorrigálni utóbb.Egy pontos szinkronnal ezek megelõzhetõk.
A Rinc nem volt 0, de közel volt hozzá, 0,02 körül, azt olvastam az még benne lehet a hibahatárba, és a múltkor ezzel nem volt gond. Megpróbálom megint, aztán meglátjuk. Amúgy mi ez az IMFD 5.1? Ilyen addonokat még nem ismerek.
No hát most így reggel sikeresen dokkoltam. Nem tudom mi lehetett a gond, mindent úgy csináltam mint elõtte.
Mégis tudom mi történt. Most is letettem tálcára a játékot, visszahoztam, és eltûnt az ISS. Tehát a modellt nem látom, a mûszerek szerint ott van, meg ott állok, de nem látom...
Igen, ez gyakori probléma, ezért is érdemes ablakos módban tolni. De szerencsés vagy ha csak az ISS tûnt el, mert nekem egész bolygók szoktak eltûnni. :)
buke: Elmondanád h kell az IMFD-t szinkronizálásra használni?
Szia! Itt olvastam elõször én is.Én imfdv.5.1-nél tudom.Szükséges feltételek:Elõször Rinc legyen 0.00, és a pálya közel azonos forma,-megjegyzem itt nekem is vannak gondjaim-,magasabb vagy alacsonyabb pályán is lehetsz.Tehát: Course-ba mész ott kiválasztod a Tangential transfert TGT-nek megadod amivel találkozni akarsz, utánna TEj értéket állítod addig,(Adj.gombbal)amíg a DIs érték a legkissebb nem lesz.Ez az érkezéskori legkissebb távolság a céltól. Ezután legegyszerûbb az AB-t bekapcsolni és kivárni a Burn time-ot, tehát azt az idõpontot,amikor egy kis égetéssel(lehet ApA vagy PeA módosítás)átmeneti pályára kerülsz úgy,hogy keresztezed a cél pályáját. Ennek a pontos idejét a TIn érték jelzi.(...és ez közel azonos lesz a Te égetés utáni ApA vagy PeA értékeddel,attól függõen,hogy alatta vagy felette vagy a célnak) Ha oda érkeztél a célhoz,fékezni vagy gyorsítani kell ahhoz,hogy a köröd másik fele is ugyanolyan legyen mint a célé.(...ha az ApA-át igazította a célhoz,neked a PeA-át kell növelned gyorsítással prograde állásban és ue.fordítva...) Én ezt manuálisan elvégzem és ott vagyok mellette a legkissebb távolságban.Innen meg már a szokásos seb.irányvektor egyeztetés a plusz jellel.stb. Nekem ez így majdnem mindig mûködik. Elnyújtott orbiton viszont nem megy hiába lavírozok ugyanolyan formába. Ilyen orbiton nekem kitûnõen megy a bolygók eléréséhez használt Target Intercept Rinc 0.00 után.:) Illetve ugyanezt használom pl.ha egy transfer pályán kapcsolódom össze valamilyen korábban elindított modulhoz,tartályhoz stb. Viszont arra én is keresem a választ,hogy nagy ritkán minden elõzetes feltétel adottnak látszik,de értelmes DIs értéket nem kapok.
"Ilyen orbiton nekem kitûnõen megy a bolygók eléréséhez használt Target Intercept Rinc 0.00 után.:)" Rosszul írtam azt,hogy ...bolygók eléréséhez... inkább bolygók holdjainak eléréséhez... lenne a pontos.
Sziasztok! A 2010-es orbiterben próbáltatok már bolygó textúrát beszámoltatni a pltex-el? Én odáig eljutottam,hogy diffúz L14 is bemegy és látszik szépen a programban. A gond a maszk (specular) textúrákkal van,mert azt nem hajlandó összerakni ezerféle képpen sem. SDK-ban néztem,de abban ez nincs leírva.A fórumon fordítóval néztem az ide vonatkozó kérdéseket,de ilyen "mély"problémát nem vetett fel egy "orbinaut" sem.Végül is az L8-as maszk is elég,bár az eltûnik kb. 3000km-en belül.Ilyenkor jönne az L10 és a "rész" L14 -es maszkja.
Üdv!Nemrég letöltöttem az orbitert,és lenne néháhy kérdésem. Visszaolvasva azt láttam hogy ahoz hogy domborzat is legyen az orbiter ng-t kell elindítani.Na,én elindítom de nem csinál semmit.Lehet tenni valamit? Hol tudom beállítrani hogy a DGIV-nek milyen legyen a festése?Letöltöttem a néhány skin packet,kicsomagoltam õket az orbiter mappályába, de nem csinál semmit. Még egy kérdés:a grafika részletessége füg attól, hogy milyen gépen játszom?Ugyanis láttam néhány videót, ahol kb.kétszer olyan jól nézett ki mint az én gépemen.Válaszotokat elõre is köszönöm!
1: nem csak az NG kell hozzá, hanem az ún. OGLA kliens is. Az NG önmagában csak egy nem grafikus kliens, ami lényegében nem csinál semmit, csak ha alá raksz egy grafikus klienst, akkor tud kezdeni magával valamit.
2: scenario editorral (külön kell aktiválni azt a modult a launcherben).
3: nem függ. Gondolom Tex egyik videóját láttad, õ meg telerakja a videóit mindenféle effektekkel, amitõl szebb lesz.