a játék elég jó! és osztom Skyline véleményét... az elemlámpáról + annyit,hogy más fps-ekben is volt,csak azokban fegyvert is használhattál vele.. itt meg foshatsz,hogy mi lehet a sötét sarokban fegyverrel a kezedben..... HA EZT AZ ELEMLÁMPA HASZNÁLATI PARÁT NEM RAKJÁK A GAMÉBA TIZED ENNYIRE LETT VOLNA CSAK FÉLELMETES...
nekem sem tetszett a Doom3. Felraktam, játszottam vele kb. 1 órát aztán uninstall. Semmi extra nincs benne, csak irreálisan nagy gépigény!! El mehetnek a készítõk a francba, hogy evvel ösztökélik az embereket új hardware vásárlására. Nevetséges hogy egy 2800 mhz es gépen, 128as vkarival szaggat a game egyes jeleneteknél. A PDA az remek ötlet volt, de az agyament lövöldözés, gagyi lejárt sztory, gagyi fegyverek (2.Lagos tüzelési mód totális hiánya) miatt összességében egy nagyon nagyon felejtõs játékrol van itt szó....
Nos, bármennyire is nem tetszik...csatlakoznom kell az elöttem szólóhoz. Föleg most ujra feltettem, hátha elhamarkodottan itéltem ,magyarositottam.( mondjuk ez 80% javitott a dolgon)és már eljutottam valami asszonytestü pókhoz....egysazerüen röhejes a sebzése a fegyvereknek, gatlinágyu, ugye 30-40 löszer kell egy átlagos katona kivégzéséhez:))))emberek az egy 22mm kaliberü 2-3ezer/perc tüzerejü fegyver, áltban könnyitett uránköpenyes lövedékkel! ez egy tárral szétkap egy kisebb páncélautot.pisztollyal meg elég 3-4lövés:)))) ma már szerintem kevés hogy erös a grafika, meg a hang.....doom feelingröl meg ne beszéljünk..mert ordit belöle a koppintás...AvP,Painkiller,stb... nem szolom le, akinek tetszik,jáccon vele, de nemez az év játéka az biztos...bármennyire is eröltetik...jo, de nem a legjobb...messze nem
ja, és mégegy..én nem fosom a sötétben, alámpa nélkül, hanem bosszankodom hogy lof*szt se látok!! és ez nem elönye a játéknak...
Azt mondhatom hogy a hype és a valóság közötti különbség itt sokkal nagyobb mint a driver3 nál, és ez elég szomorú...
Ugyan nem olvastam még végíg a cikket , de egy részt idéznem kell most azonnal...
"Óriási ötlet volt egyébként a zseblámpa bevezetése, hiszen bevilágíthatunk helyekre, hogy lássuk van-e ott valami és amikor nem használjuk a feszültség is intenzívebb."
Úgy vélem a cikk írója /vagy a játék tesztelõje/ nem látta az Alien Versus Predátor 2. részét...... Abban nemcsak zseblámpa volt, hanem "éjjelátó" és az a nemtommianevedeeldobtamésotterõsebvilágítottaföldön is Mármint most a tengerészgyalogosról beszélek....
Jah, és akárhogy világítok be a sarokba, nemtommér, de ott sötét marad....
"A szörnyek inváziója traumatikus élmény." Hát valóban az !! Semmi félelemérzetem nem volt a játék közben.. mész hent-mész hent... valaki mekopogtatja a vállam, megfordulok lelövöm megyek tovább.... pedíg nem a leggyengébb fokozaton kezdtem....
Nos, úgy látom hogy az elöttem szólóknak sem igazán nyerte el a tetszését.... a cikk írója érzésem szerint egy doomfan , aki igencsak el van telve ezzel a gémmel.... 2 óra játék után fontolgatom a játék törlését.....
Egy ilyen tipusu játék nagyon is élvezetes lehet akkor ha a hentelés megvalósitása, ugy a karakterek mint a környezet fizikájában, és a grafikai részletekre való figyelésban /pl. közeli texturák kompresszioja/, csakhogy pont ezekre a dolgokra nem figyeltek, akkor mi maradt?
Éljen a cikk írója. Szerintem a Doom3 tipikus példa arra, hogy hogyan adjunk el egy játékot egy népszerû névvel. Zseblámpa: úgy tudom elõször a Half-Life-ban jelent meg, anno 98-ban. Sõtt ott is volt éjjellátó, SÕTT ott fegyverrel a kézben is be lehetett kapcsolni. Nem értem itt miért nem lehetett a zseblámpa a sisakban (elvégre a jövõben játszódik). "Kellõen félelmetes és magával ragadó a történet ahhoz, hogy akár többször is nekikezdjünk a végigjátszásnak." a story Half-life story-ja kombinálva a resident evil zombiejaival meg 10% eredetiség. Engem egyszeri végigjátszásra nem tudott késztetni ez a "magával ragadó" történet. Utolsó pályákon már a végletekig unalmas kulcskeresgélés is elmarad mert annyiból áll egy pálya hogy fuss el A pontból B-be és jön a következõ pálya. Nekem a Doom 3 csalódás, de ez csak magánvélemény
Pl. Painkillerben a fizika, falhoz szögezés, környezetfizika amivel az amugy unalom lehetöségét magában hordozó játékmenetet feldobták, ezek a kis finomságok itt elmaradtak.
Valószínûleg DIREKT csinálták úgy, hogy ne tudj egyfolytában zseblámpával nyomulni, hisz így jelentõsen csökkenne az a feszültség vagy a félelemérzet amit a "biztonságot adó" világosság nyújtana.
Hát belenéztem én is eme "remekmûbe" amire oly sokat kellett várni, és eddíg sohasem látott újdonságokat tartalmazó játékba. Õszintén szólva valahogy engem sem fogott meg a sok újdonság. Az elsõ néhány pályát játszottam szaggatva végig. Ami jól néz ki, az az emberek modellje és mozgása. A többit már láttam pl az UT2003-ban. Ott legalább nem kell erõmû a játékhoz, az egy gyengébb gépen is full felbontásban képes futni. A doom3 csak akkor lehet igzán szép ha 512MB-os vidikártyával játsza az ember.. Kinek van ilyen? Jelentkezzen. Valahogy a HL2 jobban várok, de lehet hogy abban is csalódni kell, mert már túl régóta rágják azt is..
Hát, egy barátom fiánál megnéztem. Amcsi rokonoktól kapta. Egy nagy nulla az egész. Sokkal többet vártam. Fizika? Mirõl beszélünk. A játék elején egy polc alatt van 2 robbanó hordo, egy két ládával az oldalában. Na ezeket a robbanó hordokat bárhonnan, bármivel meglõve ugyanoda esnek a ládák... Fizika, amit eddig láttam, az a MaxPayne2 ben a legjobb. Árnyék? Nincs is árnyék. Legalábbis olyan amit a való világban árnyéknak hivunk. Pl sötétben lévõ korlát megvilágitva kirajzolodik mögötte egy másik sötét korlát. Nos ez az árnyék. Nem vetül semmire. A levegõben van. Probáltuk Ultra modban maxon is hátha a High mod miatt van, de nem. Fent himbálozik a lámpa. Fölötte egy árnyék 3D object imitálja az árnyékot, de ez is nagyon gagyi. Ugy tapasztaltam, több féle árnyék tipus van. (Volt egy magyar játékfejlesztés, még jó régen. Akkor S3 virge kártyán kibaszott lassú volt, de sokkal jobbak, élethûbbek voltak az árnyékok.) A másik: Derekik vállig érõ magasságba nem tud a derék kopoltyusunk felmászni, inkább kerülni kell egyet lángon füstön keresztül. Biztos reumás. A gépigénye a hiresztelések ellenére nem nagy. AMD 2500 as proci 512 ram Ati 9500 Pro az 800x600 as High minõséghez bõven elég. Röccenés nélkül ment. Az meg tök mindegy, hogy 30 Fps vagy 90 Fps. A FarCry az más. A játékmenet is jobb. (Már amennyit én szoktam játszani) Ebben a doomban röpke 3-4 óra ismeretség után az unalom jött rám. Szép szép, de valami hiányzik belõle. Olyan ez mintha egy gusztusus ételköltemény lenne felszolgálva, és amikor nyálcsorgatva szedsz belõle akkor szomoruan konstalálod, hogy az bizony sótlan.
A hangsúly azon van, hogy csak elemlámpát használhatsz. Én úgy értettem, hogy az elemlámpa használatával/nem használatával a feszültség nõtt a játékban, tehát jó ötlet volt a bevezetése. Zseblámpa azt hiszem Master of Magic C64-es verziója van, tehát nem az ötletre gondoltam hogy új, hanem a kombinációra.
Igen, a Doom a szívem csücske. A Doom az minden más 3D-s játék alfája. A Wolfenstein-t szokták annak emlegetni, de a Doom volt az, mely a 3D-s shooter-nek világsikert hozott és irányította a figyelmet a 3D-s megjelenítésre.
Ja meg lövöm a pisztollyal az ürge fejét, de még a TB kártyáját se veszi elõ. Olyannyira semmi baja. Kb a 4.re meg hirtelen rosszul lesz, és természet-fizikaellenes pozba lefekszik aludni, majd szépen eltünik. 4 év munkát figyelembe véve gáz ez a játék nagyon. Carmack idejét nagyon elvette az ûrhajoskodás.
Végülis a gépigény nem annyira brutális. Arra azonban figyelni kell, hogy milyen meghajtóval használod. Az ATI pl. pont a megjelenés után bocsátott ki azonnal egy bétát, mely az ATI meghajtó sebességproblémáit hivatott kiküszöbölni Doom3 alatt.
Nvidia-nal pedig a kb. két hónappal ezelõtti meghajtó gyorsabban futtatta a Doom3-at, mint a legújabb.
A nyílt tereket is simán kezeli a Doom3. Egyszerûen csak veszel karácsonyra egy 3,2 Ghz-es P4-et és szerintem nem lesz gond a nyílt terekkel. De Carmack már elmondta, hogy nem szabad ég alatt folyó játékot akartak írni.
Azzal meg senki nem foglalkozik, hogy a szereplõk arcán beszéd közben jól látni az izmok, fogak, íny játékát. Azért az sem semmi.
awender! Jol irod " a doom volt az amelyik a 3d nek világsikert hozott" igy igaz VOLT!..de már nem, ugyanmár kész röhej..kiprobáltam: ököllel 2 azaz Kettö ütéssel lenyomtam a zombit, amelynek 4-5 lövés kell a fegyverböl:)))) röhej..ha 3éve jelenik meg, atomállat lett volna.....ma már csak egy a sok közül, semmi több.
Gamespot: 8,5 pont, ami a great kategóriába illik. Graf 10, játékmenet 8, hangok 8, value 7, tilt 9
Úgy látszik õ(k) elvan(nak) vele.
Nekem nagyon bejön a gamma, tuti a hangulata, csak hát de jó is lenne legalább 1024*768HIGHv ULTRAHIGH-ben nyomni. Az is jó lenne, ha csak egy játék miatt tudnnék fejleszteni a gépemen, ha akarnék.
Te soha sem látod a különbséget két különbözõ játékstílus között.
Egyébként meg röhejes, hogy milyen faszságokba kötnek bele sokan.Azért a számítógépes játékok gyártása még nem tart azon a szinten, hogy minden ami a való életben létezik azt 100%-osan lemodellezzenek.Lehet majd a HL2 meg a STALKER is akármilyen jó a tipikus fanyalgó magyar pesszimista gamerek, majd abban is találnak kivetni valót, hogy ez miért így, miért úgy...
Mellesleg Carmack már rég megmondta, hogy az AI lévén, hogy vérszomjas zombikról és dögökrõl van szó, úgy fog kinézni, menni és ölni.
Nincs igazad, olyan dolgokat soroltak fel amik már 2 éve is hibának számitottak volna egy játékban. Ez egy hulladék, nem az elsö játékom, össze tudom hasonlitani pár dologgal...
"Egyébként meg röhejes, hogy milyen faszságokba kötnek bele sokan.Azért a számítógépes játékok gyártása még nem tart azon a szinten, hogy minden ami a való életben létezik azt 100%-osan lemodellezzenek"
Szerintem ezt nem is várta senki. A gond ott van, hogy ezt a közepes szintû játékot világmegváltónak reklámozzák. Ha ugyanilyen játékot mondjuk nem az ID csinál és nem Doom3 a neve, akkor érzésem szerint nem nagyon tartanák az emberek befutónak (és ekkor még enyhén fogalmaztam)
már végigvittem a D3 at és nem volt olyan rossz minta ahogy néhányan leirták! A grafika csodálatos,de izzasztja a gépet. kültér:néhányszor kint a Marson lell rohangálnod,de Ti mit csinálnálnátok ha lenne elõttetek egy focipálya rajta 10 monszta és 1 pecnyi levegõ? HL2- játszottál már vele? (persze a teljes verzióval)jjjaaa hogy jöööön de jobb szebb/jobb... blah ugyhallottam hogy a HL2 egy film csak lemodellezve(script)
"Ha ugyanilyen játékot mondjuk nem az ID csinál és nem Doom3 a neve, akkor érzésem szerint nem nagyon tartanák az emberek befutónak" na ebben egyetértek,de nem süllyedne le annyira. egy grafikai optimalizáció,pálya tervezés... = Q4
Veteránon vittem végig és még igy is könnyünek tünt, de sztem a PDA-s kódok miatt,és néhány ellen hiányzott:Baron of Hell,a nagy eperszerü gubics...
ja és a cikk szerzõje kihagyott néhány fegyvert:pl rakétavetõ,láncfûrész,plazamagun,BFG9000,chaingun,na persze és a lélek kocka. Sajna ez a cikk nagyon hasonlít a D3 manualra...
Nem mondta senki, hogy világmegváltó lesz.Ez csak így terjedt el a köztudatban.Senki nem beszélt forradalmi újdonságokról a játékmenet(!) tekintetében.Lényegében bombasztikus grafikát, látványt ígértek és hangulatot.Ez többé kevésbé be is jött.Bár a grafika már a régi képeken és videókon látszott, hogy milyen lesz.A hangulat meg igaz ami igaz, bennem is vegyes érzéseket váltott ki: jó,jó de azért nem tojta össze magam egyszer sem. A STALKER, na ott már inkább vannak ígéretek.Arra én is kíváncsi vagyok, hogy mi valósul meg belõlük.
Tudtommal augusztus 5-én jelent meg az USA-ban. Magyarországon csak 15-étõl fogják árusítani, de a szerkesztõség kaphat a magyarországi megjelenés elõtt. Mindegyik PC-s újság megkapja a legújabb játékokat vagy a Beta verziójukat még megjelenés elõtt. Amúgy nem volna túl aktuális.
Talán azért tetszett annyira, mert egy brutál félelmetes agyatlan hent játékot vártam... és - jé, micsoda meglepetés - tényleg az!
Szerintem hülyeség FarCry-jal összehasonlítani, az valóban szebb kültereknél, és elég szép beltereknél is, de a dúm megvilágítási rendszere azért toronymagasan aláz bármit, ami a piacon van/lesz (HL2-t is). Egy viszont biztos: FarCry-nál sosem éreztem azt, hogy egy kõ van a gyomrom helyén, amikor bementem egy nagyobb helyiségbe és valaki lekapcsolta a villanyt :)
Szóval a dúm jó. Aminek írták - interaktív horrorfilm - tökéletes.
Elején még lehet parázni, viszont a játék végére olyan unalmasak egyhanguak lesznek a pályák hogy az valami borzalom. Elsõ pár pályán tényleg az van, hogy para 1000L, de a végére elfogynak az 5letek. "Jajj még 1 szoba, biztos mindjárt kialszanak a fények" "Hû egy ajtó, mindjárt rámugrik valaki ha kinyitom" Én végigvittem, és csalódtam.
Én egyet tudok: Királynak hittem magam és egybõl Veteránon kezdtem nyomni. A munkatársam "light"-on kezdte és elõször ott kakálta össze magát, mikor egy szörny széttépte alatta a lépcsõt és kettéharapta. Nos, veteránon ezen a részen úgy ugrottam át a szörny csávót mint a villám, mert a seggemben volt 2 másik... folyamatosan be voltam szarva. :-) Az AvP1-2 se volt gyenge (bedobod a fáklyát és van 20-30 mp arra, hogy elérd a terem másik végét, különben...:-)) de ez überdurva. Állandóan oltanom kell magam, hogy "nyugi, ez csak egy játék..." :-)) Kétszóval: nagyon gizda :-)))
Visszaolvastam és csupán egy megjegyzésem lenne a leírtakhoz: A PainKiller teljesen más szvsz. Belépsz, ajtó becsuk, rockzene be, pörgõkések elõ cél az adrenalin-robbanás. A játék szép, de kb ennyi. A FarCry klassz, gyönyörû, de semmi para, teljesen más stílus, nem is értem, miért említik itt páran a Doom3-mal egy lapon. A Doom3 veteránon olyan, hogy hiába tudod már az 5. visszatöltésnél, honnan jön a Sokszemû Csávó, a hatásos fellépés sosem marad el. :-) A játék pontosan olyan, mint amilyennek kell lennie: a Doom1 és Doom2 méltó folytatása.
Én is mint itt szinte mindannyian izgatottan álltam neki a DOOM 3 telepítésének, és már alig bírtam kivárni a FINISH gomb megnyomásának lehetõségét. Játékélmény: Rögtön a játék elején úgy éreztem, hogy emlékeztet valamire ez a bázison való járkálás, útbaigazítások stb., mígnem rájöttem, hogy Gordon Freeman(Hal-Life) barátunk Black Mesa beli kalandozásai is hasonlóképpen kezdõttek 1998-ban, mígnem történt valami amitõl egyszerre csak szörnyekkel találtuk szembe magunkat, valamint ellenséges katonákkal akárcsak a DOOM 3-ban. Egyébként ez az érzés, mármint a hasonlóság a játék folyamán többször is felelevenedett bennem. Az elsõ szörnyek megjelenésénél és likvidálásánál, igen parás hangulatban voltam, de sajnos pár óra játék után már nem érezem ugyan azt az izgatottságot mint az elején. Lelövöm a monstat vagy a gonosz által megszállt katonát és megyek tovább. Idõnként újabb fajta szörnyekkel is szembesülünk ugyan de ez a lényegen és a hangulaton csöppet sem változtat, mindenre lõni kell ami mozog, vagy mozogni fog:) Igazából láttun már ilyet az IDén, mint ahogy már mások is említették a Painkillert. Amik egy kicsit néha megtörik ezt a monotonitás azok a dolgok amikor valami egyéb, nem lövöldözõs cselekedetet kell véghezvinni, mint pl. egy pályán egy veszélyes hulladékot tároló hordót a megsemmisítõbe kellett kalibrálni egy "daru" segitségével, mert addig nem lehetett bemenni a helysébe, de sajnos ez is nagyon rövid idõ alatt megoltható feladat volt és utánna jöhatett a hent. Grafika: Nem csúnya, de mégsem az amit vártunk, vártam. Nagyon sok homályos textúra. Emlékszem, amiko elõször próbáltam ki a FarCry-t demot, egy teremben láttam hasonló megoldással megoldott felületeket, azt mondtam nem a legszebb,és hogy a DOOM 3-ban ez majd nem így lesz, de így lett. A karakterek kidolgozottsága dícséretes de ez is elsõsorban azokra a karakterekre érvényes, amiket hosszabb idõre (nem 1-2 másodpercre) közelebbrõl is meg tudunk szemlélni, mert a sötétben vagy villogó fényben támadó és végzetükbe rohanó szörnyek már egy kicsit szögletenek mondhatóak, de azért örülök, hogy az ID-seknek sikerült elkerülniük, kiküszöbalniük a Barbie baba effektust. Sajnos a nekünkrontó szörnyeket nincs alkalmunk közelebbrõl szemügyre venni, hisz akik játszottatok már a játékkal tapasztalhattátok, hogy elhalálozásuk után azon nyomban porrá égnek, elpárolognak. Gondolom ezt a készítõk nem azért oldották meg igy mert olyan látványos, hanem ezzel is próbálták csökkenteni az egyszerre megjelenítendõ poligoszámot. Viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy feltéve a mod_gore -t ami többek között megakadályozza a tetemek elpárolgását szomorúan konstatáltam, hogy bizony elég BUG-ot okoznak, belelógnak a falba, beleesnek a korlátba, megragadnak a levegõbe, és ezt alig 10 perc játékidõ után tapasztaltam, ugyhogy valószínûleg ez a másik oka a tetemek eltûnésének. Ha már a grafikáról beszélek sajnos azt is szomorúan konstatáltam amikor a csõvezetékeket, csupán textúraként láttam a falakon. Sajnos fény/árnyék effektusok sem mindíg stimmelnek, sõt nagyon sok esetben optikai csalódás eredményezi a vetett árnyékok valódiságát. Emékszem amikor az ID nyilatkozataiban az volt olvasható, hogy majd barangolhatunk a Mars flszínén. Hát ha Õk barangolásnak nevezik azt amikor pár másodpercre elegendõ levegõvel felszerelt palackal futkározol másik palack után, közben meg jönnek a szörnyek, mind ezt MAX 1,2,3 percig akkor a FarCry-ban hajléktalant játszunk akinek nincs tetõ a fje felett. Sajnos annak ellenére, hogy a játék grafikus motorja nagy területek megjelenítésére nem alkalmas, elég nagy a hardwareigénye. Hsonlatképpen ismét a FArCry-t kell felhoznom, mert ezt FULL grafikai beállítások mellett 1024x768 32bit-en tudom futtatni (és itt ugye több négyzetkilóméternyi területet számol a motor, gyönyörû grafikával DX9-es effektekkel), míg a DOOM 3-at ahhoz, hogy normálisan fusson 1024x768 Medium beállítások mellett futtatom, pedig csak folyosókon bóklászok. AI: Szerintem ez az amirõl nem nagyon beszélhetünk, a szörnyek esetébn semmiféleképpen sem, hacsak nem annak nevezzük azokat a SCRIPT-eket, amik azért hivatottak, hogy a sarokba állított szörnyekhez közel élve életrekeljenek. Próbálkoztam, úgy hogy bebújok egy csõ mögé, a monsta lõ, de a csövet meg sem kísérelte megkerülni, hogy eltaláljon, hanem folyamatosan ezt lõtte. A katonáknál talán észrevehetõ, némi AI, néha próbálnak fedezékbõl lõni, vagy elbújni de semmi extra. Fizika /röviden/: nem mondhatjuk, hogy nincs, de a Max Payne 2-ével össze sem lehet hasonlítani. Hangok: Errõl viszont csupa pozitív benyomásom van. Szerintem nagyon jól sikerültek, élethûek és hangulatkeltõk. Ugyan az ID egy kicsit elkésett azzal hogy az õ nevéhez fûzödjön az elsõ mai hangrenszereket (5.1) kihasználó játékprogram, de minden esetre aki rendelkezik ilyen renszerrel otthon, még nagyobb élményben lehet része. Nagyon el lett találva az is, hogy a rádiónkban hallhatjuk bajtársaink segélykérõ szavait, és halál elõtti tusájukat.
Összegezve: annak ellenére, hogy inkább a negatív dolgokat emeltem ki vélemynem szerint nem rossz a játék és még inkább nem az amit vártam, sajnos. Azt gondolom, hogy ha nem DOOM 3 lenne a neve a játéknak és nem John Carmack és az ID neve fûzõdne hozzá közel nem lenne ilyen nagy érdeklõdés nyüzsgés, forgás a stuff körül. Azt hiszem hogy nem teremtett új korszakot a játékok történelmében, erre még várnunk kell. Kiváncsi leszek a jövõben megjelenõ game-k re, gondolok itt a sokunk által várt Half-Life 2-re, a S.T.A.L.K.E.R.-re, vagy akár az ígéretesnek ígérkzõ F.E.A.R.-re
Az Unreal 2 megjelenése és kipróbálása után voltak még ilyenérzéseim.
Átnéztem a fórumot, játszottam a játékkal és el kell hogy mondjam: 4 évig készült és ahhoz képest télleg nem oan nagy cucc. És aki erre azt mondaná, hogy "ebben az engine játszott közre" annak azt kell, hogy mondjam, a fizikák a játékban télleg sz*rok, az árnyékok ezen színvonalát pedig eddig is képesek voltak produkálni (pld DeusEx2, sztem az megvolt ez a szint) ezek sztem pedig az enginhez tartoznak... :\ az elemlámpa jó ahogy van, az izgalmak fokozásához kitûnõ
elvégre nekem bejött a gamé, bírom az ilyen stílust, de a trailerek valahogy akkoris bíztatóbbak voltak
ja és a gépigény télleg inreális, és még csak a belsõ terekrõl lenne szó....
"a játékban télleg sz*rok, az árnyékok " hja;) kinek van arra gepe ? :) (elso dolog amit kikapcsolok ;)
Gondoltatok már arra, hogy van olyan ember aki még meg sem született akkor amikor a Doom 1 megjelent, most meg már Doom 3-mal tép :D
Egyett ertek Roscco val, ugy tunik o az egyetlen aki tenyleg erti mirol is szol a doom. aki a doom-ot painkiller el meg far cry alk hasonlitsa osze, az inkabb jatsza azokat, mert az nem MELTO a Doom 3 hoz, meg ahoz sem hogy a nevet a syajara vegye.
En szerintem hogy menzire tetsyik a doom valakinek , az attol fug hogy annak a valakinek mijen izleseji vannak, peldaul ha tetszik a far cry, nem nagyon fog tetszeni a doom , mert hat a doom ba minden sotet, felelmetes, es erre van allapozva az egesz jatek, a jatek viszont, grafikailag, sokkal jobban nez ki mint a far cry, peldaul ami vas akar lenni, az tenyleg vasnak tunik, meg pedig "vas" erzest kell benned, peldaul a vas ajtok, a vas szekek, a vas ladak, marpedig a far cryba minden a naplementere , a suru sprite-os fure eppul, meg az ell avult,de gyonzoru vizre. Szep a far cry, meg is, a doom egeszen mas, tehnologiaji allas pontbol, sokkal meg halagya. Es persze aszt se felejtsuk ell hogy Carmack aszt mondta, mikor meg jelent a Geforce 3 generacio, hogy mindent ki fog hozni ebbol, tehat a jatek akkor ideju opengl es verziojanak a maximum ja, kb 1 eves grafika. Kar hogy nem direct x-el csinaltak.. akkor a texturak sokkal elesebbek lettek volna kozellrol...
"A nyílt tereket is simán kezeli a Doom3. Egyszerûen csak veszel karácsonyra egy 3,2 Ghz-es P4-et és szerintem nem lesz gond a nyílt terekkel. De Carmack már elmondta, hogy nem szabad ég alatt folyó játékot akartak írni."
Hát sajnos, azt kell mondanom az így gondolkodóknak, hogy akkor beszerzem a jelenleg elérhetõ legnagyobb hardware-ket és akkor felõlem jöhet, az UNREAL 3 engine-el készült játékok. Medium beállítások mellett talán az is játszható lenne. Szerintem igen tehetõs embernek számit az aki csupán egy game miatt több 10E vagy akár 100E-ft-ot képes áldozni szg. fejlesztésre, ideális esetben a játék megvásárlása mellett. Ha jól emlékszem maga Carmack is elismerte, hogy az engine nem alkalmas külsõ területek megjelenítésére, szóval sztem elsõsorban errõl van szó, nem pedig arról, hogy nem akartak külsõ területeket a játékban .
a jatek megy egy geforce 4 mx en, 1500 mhz cpu, 384 mb ram (256 is meg teszi) , 640x480, low details en, 22 fps el. Enyit az engine ereyerol, tehat.. a far cry nak minimum egy 2 ghz cpu, 512 ram, geforce 4 es kell ahoz hogy egzaltalan 15-20 fps ed legyen. na...meg mongza valaki hogy szar a ajtek engine je. estere adoklinket minden video kartza teszteleserol a doom al.
hiába szép meg minden, nemtok x10k pénzt költeni a gépemre hogy elinduljon...így inkább ignore. :(
Na egy kis gondolatmenet. Sok fórumot olvastam már ahol megy a fikázás hát gondoltam megnézem a doom3 cikket is hogy milyen h*lyeségekbe kötnek bele egyesek. Szinte biztos hogy moderálva lesz a hozzászólásom de nem is érdekel ha 1-2 ember elolvassa azok közül akik felhúzták az agyamat már megérte. Elõszöris leszögezem, hogy véleményem szerint a doom3 messze jobb mint bármelyik eddigi fps(beleértve a farcryt is) olyat csinált carmack ami miatt megint büszkék lehetünk és felnézhetünk rá. Amik felidegesítettek: Sud : "4 évig készült és ahhoz képest télleg nem oan nagy cucc. És aki erre azt mondaná, hogy "ebben az engine játszott közre" annak azt kell, hogy mondjam, a fizikák a játékban télleg sz*rok" -> ugrabugrálj te otthon jobban a gyerekágyadban mint a játékban az ipse aki tele van pakolva fegyverekkel/armorral te nagyon okos. Danecay: "pár óra játék után már nem érezem ugyan azt az izgatottságot mint az elején. Lelövöm a monstat vagy a gonosz által megszállt katonát és megyek tovább. Idõnként újabb fajta szörnyekkel is szembesülünk ugyan de ez a lényegen és a hangulaton csöppet sem változtat, mindenre lõni kell ami mozog, vagy mozogni fog:) " -> játsszál sakkot ne fpst pláne ne doomot...ha a doom2ben is mindenre löni kellett ami mozog(ráadásul volt egy tonna nmy) akkor mégis mire számítottál nagyokos? kozi neked szintén ennyit tudok mondani. Dömsödi: "Ja meg lövöm a pisztollyal az ürge fejét, de még a TB kártyáját se veszi elõ. Olyannyira semmi baja. Kb a 4.re meg hirtelen rosszul lesz, és természet-fizikaellenes pozba lefekszik aludni, majd szépen eltünik. 4 év munkát figyelembe véve gáz ez a játék nagyon." <- Írj jobbat ahol ennyire kidolgozott a modellek mozgása/árnyékai/megvilágítása/hangjai és még a fejét is rángatja neked miközben lövöd. szörszálhasogatás magasfokon...Iq szinted veri a falat. Ma2ska: "Egy ilyen tipusu játék nagyon is élvezetes lehet akkor ha a hentelés megvalósitása, ugy a karakterek mint a környezet fizikájában, és a grafikai részletekre való figyelésban /pl. közeli texturák kompresszioja/, csakhogy pont ezekre a dolgokra nem figyeltek, akkor mi maradt? " <- textúrák kompressziójára figyelsz miközben rádront 2 imp + rakétáscsonti és azt sem tudod hova bújj hirtelen az ijedtségedben? Gratulálok! Airborne: "Semmi félelemérzetem nem volt a játék közben.. mész hent-mész hent... valaki mekopogtatja a vállam, megfordulok lelövöm megyek tovább.... pedíg nem a leggyengébb fokozaton kezdtem....Nos, úgy látom hogy az elöttem szólóknak sem igazán nyerte el a tetszését.... a cikk írója érzésem szerint egy doomfan " <- ha te nem vagy doomfan minek játszottál vele? Félelemérzethez inkább nem füzök semmit. Skyline: "És ittvan a doom ami a grafikájával üthet meg a hangeffektekkel mással nem... Se a sztori se az mi se a fizika se a játékmenet nem egekbevágó...totál átlagos..." <- az ilyen embereknek az a gondjuk, hogy már 1 játékot sem tudnak igazán élvezni sztem. Általánosan az a véleményem az egészröl, hogy aki mindenben az apró hibákat vagy éppen a lényegtelen dolgokat keresi amibe beleköthet soha 1 játékot sem fog igazán élvezni és nem fogja elkönyvelni elégedett mosollyal azt amikor megy egy sötét folyosón elõtte megreped egy csõ amiböl iszonyat hanggal kicsap a göz majd mikor hátrafordul rácsap egy zombi hirtelen halálos morgás közepette és majd kiugrik a félelemtöl a székböl. Aki csak addig jut el , hogy elkezd mondjuk pascalban objektumorientáltan programozni(ha eljut addig) az ne fikázzon egy olyan pár éves munkával profin programozott doom3at ami a mai gépeket / játékokat figyelembe véve messze kiemelkedik az átlag közül, és ne felejtse el hogy egy játékról van szó amit élvezni kell és nem a hibáit keresni. Lehet moderálni.
Megszólittattam: Egy agyonhypeolt játékban asztallapnyi méretü homályos texturák, enyhén gáz, nem csak a szörnyeknél, a környezet, falak stb, igen engem zavar, téged nem, örülj neki..
Nem tom miért várod, hogy kimoderáljanak, semmi durvát nem mondtál. :)
Bocs, hogy én is válaszolok a megszólítottak helyett, de annyi helyen mondtál magadnak ellent, hogy nem bírtam kihagyni :) "te nem vagy doomfan minek játszottál vele?" Szóval ezt a játékot csak doomfanok élvezhetik? Ha másnak nem tetszik, az nem érdekes? Igazad van, de akkor meg ne legyél annyira oda-meg-vissza :P
"textúrák kompressziójára figyelsz miközben rádront 2 imp + rakétáscsonti és azt sem tudod hova bújj hirtelen az ijedtségedben?" Akkor meg miért mondják/mondták ennyire király, überbrutál a grafikai motornak, ha lóf@szt sem érdekel?
Szörszálhasogatás, hogy ha egy ellennek négy fejlövés kell, hogy megpatkoljon? Sebzõdési rendszer rulez.
"ugrabugrálj te otthon jobban a gyerekágyadban mint a játékban az ipse aki tele van pakolva fegyverekkel/armorral te nagyon okos." Szvsz a fizikai része a motornak nemcsak a te mozgásodért felelõs
Nem csak doomfanok de akinek unalmas hogy bemegy egyszobába és ráront x szörny és ez ismétlödik az nem tudja mi a doom érzés, a doom errõl szólt és erröl szól ma is, mit várt talán gyaloggaloppot?
Ma2stka "asztallapnyi méretü homályos texturák" milyen beállítással játszol? :))) és milyen vgaval...ha mutatsz nekem asztallapnyi méretü homályos textúrát el is hiszem...Az meg hogy a sötétben a dolgok homályosabbak...nos kapcsold le otthon a villanyt este és nézz szét...lol
Ma2stka = Ma2ska sry
"Agyonhypeolt" Carmack azt mondta megcsinázza a doom3at egy egész estét betöltö storyt ahol a félelemkeltés lesz a fõ hangsúly. Igérte, hogy minden eddiginél csillivillibb motor lesz ? Igérte hogy olyan fizika lesz hogy ha belehugyozol a pohárba kicsordul belöle? Nem..azt igérte hogy fosni fogunk a sötétben...és jópárunknál ez be is vált(Én pl csak este 11után játszom vele jól felb*szva a fülesemben a hangeröt és kb 1 óra játék után már igencsak ver a szívem :) ). A Hypeolás a birka tömeg szokása akik nemistudom milyen csodát várnak egy játéktól. Kéremszépen 2004 et írunk.
Nem tudom, de nekem 1024ben Far Cry egész jól futott, AthlonXP1800+al, 512MB RAMal és R8500LE-vel, valamint az FC pöttyet nagyobb területeket kezel... Ennek ellenére nem mondom, hogy szar a D3 engineje, csak szerintem állításod korántsem állja meg a helyét.
Jó hát egy idézet jutott most eszembe(nem tudom miért) ezt még leírom zárszóként aztán részemröl ennyi, megyek haza doom3azni:) : "Az emberen kívül minden állat tudja, hogy az életben a legfontosabb dolog élvezni azt." :)
Csak halkan megjegyzem, hogy a farCry és a Doom3 ugyanolyan beállítások mellet a FarCry 45-50Fps -t présel ki magából, mig a Doom3 40 fölé az életben nem akar menni sõtt sokat szaggat. 800x600 High detail.