Ez igy van, de ez koztudott joideje :) Ettol fuggetlenul lesznek olyan kuldik, ahol fakkal boritott videken kell menni, de igazabol az a varos resze lesz. Itt az elejen csatornakban, katakombakban, warehousekban, stb folynak a kuldetesek. De az egesznek olyan hangulata van, olyan feladatok, titkok, csapdak vannak, mintha egy single RPGben lennel. Ezert is tetszik nekem egyre jobban, olyan hangulata van a zeneknek is, mintha Arx Fatalis elevenedne meg :)
Az elejen en is feltem ettol, de iszonyatosan jo, sot, pont emiatt nincsennek szetszorodva az emberek, es rengeteg helyszin, kuldetes van, rengeteg alfeladattal. Vannak rovidek, hosszabbak. Es kozben a meselo mesel :)
Single elmenyek multiban, nincs grind (xp csak a feladatokert jar), es jo cuccokat lehet talalni.
Ugye DnD-ben ketfelekeppen 'halhatsz' meg: 1 - leutnek, es 0 ala megy a HP-d, akkor meg nem halsz meg mindaddig, mig -10 ala nem megy a HP-s (lassan csokken), de uthetnek rad akkorat, hogy kapasbol halsz (vagy a foldon fekve utnek le). Ezt HEAL skillel fel lehet 1-esevel tolni, es 1HP-vel ujra tudsz eledni (pl fighternek is van ilyen skillje). De lehetoseged van ebben az allapotban is visszamenni a tavernba, magyarul mintha full meghaltal volna. 2 - -10 ala megy a HP, mar csak a tavernba mehetsz vissza, es futas ujra le a dungiba.
Full halal eseten jar -XP, amit vissza kell tornaszni.
phew, nemtoom. Igazabol kb 80-100 XP-t buktam a sokezerbol eddig, tehat nem sok. Nem ugy mint az EQ2-ben, ahol a 3% bukast csak kva nehezen lehetett visszakaparni.
"Majd remelem kesobb hatalmas lesz a valasztek, mert utalnam ha minden karakternek ugyanolyan pancelja lenne minden szinten csak azert, mert pl 10-es armoru csak 1 fele van, stb." Hát, pont erre van a kraftolás
De igazából senkivel nem akarok vitázni, csak nekem így nem az igazi a dolog.
Nekem meg ugy, ha a keszitok telepakonak mindenfele krealt fantaziadus nevesitett cuccokkal, ala WoW. Esetleg meg a nagyobb bossok el is dobalnak a cuccaikat :)
Srácok, felületesen olvasgatom a topicot, de egyvalamit nem találtam, vagy elkerülte a figyelmem:
a dobozos változatról van e infó? - egyszeri fizetéssel, GuildWars szerûen meglehet úszni, vagy havidíjas lesz? - lesznek benne igaz Ð&Ð küldetések, vagy ez is csak WoW-szerûség lesz?
Mar a legelejen nagyon jo kuldik vannak, olyan mintha egy offline RPG-vel jatszanal, kapcsolok, csapdak, ilyen-olyan logikai feladatok, titkos helyek, stb.
"De legalabb mar azt a hulye soulshard-os baromsagot kivettek EQ2-bol. Nagy megkonnyebbules." Mi is volt az?! En mar nem nagyon emlekszem, eltelt egy ev :)))
ON
Viccelsz?! mar majdnem lvl3 :) Egyebkent azt tervezem, hogy 3. lvl-nek felveszem a Barbar kasztot (igy lvl2 Fighter/lvl1 Barbar leszek)
Szted a betaban le van korlatozva a max szint vagy siman elviheted lvl 10-ig? Es tenyleg igaz az, amit Mayday irt, h ha elorendeled, akkor a megjelenesig (ill. a beta vegeig) tolhatod a betaban?
Nekem vmi 10 nap remlik, de ne legyen igazam, mert akkor lehet en is elorendelem. Ugyis kell mar vmi arra az idore, amikor nem WoW-ban raidelek (mast nagyon mar nem csinalok, mert uncsi).
OFF EQ2: minden halakor ott maradt a lelked 1 darabja, egy soulshard. Amig nem mentel vissza erte es nem szedted fel, addig egyreszt egy eros debuff volt rajtad, masreszt sokkal tobb volt az XP debt. Amint felveszed, a debuff eltunik es az XP debt mennyisege jelentosen lecsokken. Es ebben az volt a poen ugye, h 1 halal utan legyengitve vissza kelett menned, oda ahol mar 1x megoltek. ON
1. ez még csak béta, még betehetik 2. ha nem most, akkor update-kor csak beteszik, hisz DnD-ben külön feat-ek vannak a kraftolásra (craft magical arms and armors, craft wands, stb..)
Mondjuk ahhoz mar kicsit keves lenne azert az idejuk, nem? Elvileg februar 15-e korul megjelenik, addig meg gyartani kell, dobozolni, szallitani, meg mittudomenmi, csak nincs mar idejuk meg kraftolast programozni!?
De lentebb irta valaki, hogy allitolag hivatalos info, hogy patch-el lesz esely bejonni.
Most h belegondolok, farmolni nem lehet (nem baj, ugyis utalok), egyedul kuldizni nem lehet, mert ugye a HP/Mana nem regeneralodik, ergo, a fejlesztok elertek h mindenki csapatban kalandozzon! :D Es ez nagyon jo!
A masik amit eszrevettem a StressTest alatt, h ez nem az amokfuto 14 evesek jateka lesz (mar a szabalyrenbdszer osszetettsege es bonyolultsaga miatt sem lehetne az), mert itt aztan resen kell lenni es jol meggondolni mit csinal az ember. Megmondom oszinten, egy kudarc utan ugy ereztem, hianyzik a WoW nyujtotta grantalt siker es annak elmenye, de aztan hamar rajottem ,h ez azert lehet igy, mert a WoW vol tul konnyu, es megszokta az ember h mindenert jutalmazzak, es mar csak a jutalomert csinalja az ember, a reszletek meg szepen elveszntk a sullyesztoben.
Laza irta, h sok az olyan kulfoldi aki barom modjara, gondolkodas nelkul cselekszik. Na ezek sztem szepen lassan ki fognak hullani, mert allando Berserker modban nem fognak tudni tartosan eredmenyeket elerni, igy semmi nem fogja osztonozni oket a tovabbi jatekra. Legyen igazam. :D
Nekem mondjuk az kicsit fura volt, h mar jopar kuldit lvl 1-en sem tudtam rendesen megcsinalni, sokszor csak a szerencsen mulott a dolog. Mondjuk ettol hihetetlenul izgalmassa valt. :) Szoval, hogy mar a legelejen rakenyszerulok a csapatjatekra, ami vegul is az MMO-k lenyege lenne.
Jobb megoldasoknal nem is kell farmolni. Ala NWN mod ahol a tobbsegnel nem kell (favagas,banyaszat stb). Kiveve pl a bordiszmuvesseg. (ahol ugye nem art megnyuzni egy allat tetemet) Tehat megoldhato mas elven is a craftolasi rendszer.
"..a fejlesztok elertek h mindenki csapatban kalandozzon! :D Es ez nagyon jo!..."
Hogy ez miert lenne jo nem tudom. Majd ha nem talalsz party tarsat majd gondolom rajosz. Meg aztan ellentmond a D&D,FR es hasonlo konyvek torteneteinek is, ahol nem egy maganyos hos letezett. Meg aztan hagy donse mar el a jatekos, melyik modozatot valassza meg.
Sajnos a farmolas fogalma sok MMO-ban nem merul ki a craftolas altal igenyelt nyersanyagok osszegyujteseben, a jatek egeszet erinti, jellemzoen, vagy foleg a high end tartalmat.
"..a fejlesztok elertek h mindenki csapatban kalandozzon! :D Es ez nagyon jo!..."
Nem tudom, en azert kezdtem el jatszani es jatszok meg most is MMO-kat, mert hianyzott a tarsasag a single RPG-kben.
Ha jol tudom a maganyos hosok sem voltak teljesen maganyosak, nekik is megvoltak a "tarsaik", barataik. Bar e teren meg elegge hianyos a muveltsegem, szoval csak azok alapjan nyilatkozhatom, amiket mar olvasam, lattam.
Ha kellokeppen nepszeru lesz a jatek (es sztem meltan lesz nepszeru, tekintve a D&D szabalyrendszerek tobb mint 30 eves sikeres multjat), akkor mindig nagy esellyel fogok csapatot talani, ha nagyon nem megy, akkor alakulni fognak klanok, ne adj isten magyar klan is, es akkor a klantagokkal megoldom. Ettol nem felek. A lenyeg a kommunikacio.
Kozben megneztem a US oldalon az elorendelest, es sajna igazam volt, csak 10 napos beta reszvetelt adnak a megfelelo helyeken torteno elorendeles eseten.
EU oldal FAQ-jabol az jott le, hogy lesznek mind US mind EU szerverek, es US verzioju jatekkal csak US szerveren, EU verzioju jatekkal csak EU szervereken lehet majd jatszani.
Mit oldasz meg a klantarsakkal, ha mondjuk nem tudsz aludni es beulsz a gep ele, viszont a tobbi mind alszik ? Megvarod mig felelebrednek aztan lesz party ? Ne adj isten egy ismerosod nem jatszik, csak majd valami bena kulfoldieket talalsz, biztos orulni fogsz nekik, viszont en ilyenkor inkabb maganyosan mennek tovabb, mint idegesitsenek a jatekosok benazasai.
Latod en meg azert fizetek valamiert, hogy ha ilyen elofordul akkor is tudjak jatszani. Valoszinuleg senki mas sem fog belehalni, de ha egyszer penzt fizet valamiert, akkor, ha ilyen esetek is elofodulnak, ne kelljen eloszednie mast.
En nem tudom mit problemazol ezen. Ha nem tetszenek a jatek nyujtotta lehetosegek, nem kell megveni.
Egyebkent pedig bizonyos kuldiket egyedul is meg lehet csinalni, de vannak amiket nem. En pl tegnap egy long kuldetest egyedul nyomtam ugy, hogy a ladak tetejerol ijjaztam a mobokat, folleg a bossokat :) es meg igy is eleg durva volt. A long kuldetesek kb megfelelnek WoW-os instanceknak, csak itt allandoan tomegesen tamadnak rad, egyesevel nem nagyon lehet elhuzgalni oket.
Ez a csapatjatekra, es a kulonbozo kasztok nelkulozhetetlensegere lett kihegyezve. En meg a fighteremmel elsolozgatok, de pl egy cleric szinte eselytelen.
Te, mennyire rugaszkodtak el erõegyensúlyban az alapoktól? Ugye egy wizard tizenvhányas szintig kb. csak barchobában tudott segítség nélkül gyõzni, azután meg persze megállíthatatlan félisten lett. Olvastam ezekrõl a spell pontokból, de hogy néz ki a gyakorlatban? Van 10 és mondjuk egy magic missile kerül 1-be? Másik ami számomra nem világos az az, hogy elsõ szinteken ugye d&d szerint túl sok aktív képességed nincs, még a warrior a "legváltozatosabb" kaszt a bónusz featek miatt, és ennek tükrében, ilyen lassú fejlõdés mellett a csaták bizony baromira a "kattolok és várok hogy elcsépelje" sémát követik. Ez így maradt?
Scrshotokból látom, hogy van pl. intimidate, meg gondolom akkor egyéb szociális skillek is... Párbeszédek, választási lehetõségek hogy vannak?
hát, ha átvették a régi ADND-s tp-táblázatot, akkor nem kell attól félni, hogy valaki hamar eléri a lvl 20-at..nekem annó lvl 9-en 400 000 XP kellett (volna) a szintlépéshez...a legmegabrutálisabb lény (a Tarasques) 200 000 Xp-t ért....
Felkerult ma egy szep kover patch :) Most huzom...
CDGALAXIS ban elõrendelhetõ...
Nem toom pontosan hogyan van a varazsloknal, azt meg nem inditottam :) Egyebkent annyira nem vagyok otthon a DnD szabalyokban. Eddig par jatekkal jatszottam csak, azokkal is feluletesen (Evil Islands, Temple of Elemental Evil, etc.)
"Másik ami számomra nem világos az az, hogy elsõ szinteken ugye d&d szerint túl sok aktív képességed nincs, még a warrior a "legváltozatosabb" kaszt a bónusz featek miatt, és ennek tükrében, ilyen lassú fejlõdés mellett a csaták bizony baromira a "kattolok és várok hogy elcsépelje" sémát követik. Ez így maradt?"
Mivel full realtime igy elfelejtheto a WoW szindroma, hogy ha egyszer vkivel combatban vagy, akkor az akkor is eltalal ha te 10 meterre vagy tolle. Itt siman kikerulod a csapasokat/loveseket, kiveded pajzzsal, stb. Es ha te tamadsz a kardod suhintasanak sugaraban eltalod akit kell (fighternel mindig egyet, aki veled szemben van eppen, persze ha nem miss :) barbarnak van olyan Featje, hogy multiple enemy sebzes). Persze van auto attack hogy ne neked kelljen klikkelgetned ezerrel, de az is csak akkor talal ha olyan helyzetben vagy. Igy sokx nem is hasznalok skilleket :) Jelenleg pl van Rend-em, felrugas, Intimidate (ugye ez itt a taunt), stb., meg Enc-bol 3 fele Boostom (attack power, attack speed, defence) amibol osszesen 5-ot hasznalhatok el.
Aztan persze vannak szoc elemek, tanc, koszones, stb.
"Párbeszédek, választási lehetõségek hogy vannak?"
NPC parbeszed?! Egy kis ablakban jelenik meg, majd csinalok kepet.
Nem lesz benne egyelõre, azt mondták, hogy a harcrendszerre meg a hangulatra helyezték a hangsúlyt most. Nekem inkább úgy tûnik, hogy kéne a zsé, és nincs kedvük még tovább húzni a megjelenést a kraftrendszer kidolgozásával. Igaz ezt a fajta profit alapú gondolkodást már megszokhattuk a TSR kapcsán.
Ahogy latom, nem tul sok embernek volt szerencseje a bevalogatasnal. Van vmi msned vagy valamid, hogy ne a forumot b**sszuk tele olyasmikkel, hogy kezdesz-e velem uj karit, jajistenem hudejo h jatszhatunk, stb. ? :D
Nyomjatok képeket! :) Vazsit próbáltátok már? Ellövi a 2 varázslatát aztán alszik 8 órát, vagy folyamatosan castol? Úgy hallottam nem egészen követik az ad&d szabályokat hogy pörgõsebb legyen a játék.
Én is remélem lehet majd szólózni is, a dio2 tapasztalatai alapján kb. az esetek 20%-ában jött össze egy csapat. Alkalmi csapatba beugrani meg olyan hogy jönnek-mennek az emberek másodpercenként, nem lehet építeni semmire, így sztem fontos hogy ne legyen kötelezõ órákat várni míg mindenki felébred / hazaér a munkából.
Na igen a D&D rendszerben alapmunek szamit az NWN. Viszont ott meg a halozati jatekkal vannak problemak. Ha ez nem lenne, akkor sokkal nagyobb vilagok lennenek sokkal tobb jatekossal, nem 64 ember egy nyomorult szerveren. Ugyebar, sok embernel iszonyuan laggolnak azok a Persistent Worldos szerverek. Ez meg egy MMORPG, gondolom emiatt jocskan el is ter az NWNtol jatekstilusaban. A csapatoriantaltsagra mar kitertem regebben, ugygondolom nem kellene leszukiteni party szindromara egyetlen MMORPG-t sem. Lasd, szerepjatszas. NWN PW szerveren volt egy gonosz remete Trollom, akivel egy erdoben eltem es az arra jarokat meglepetesekben reszesitettem. ;) Na az ilyen szerepjatszas lehetosegeket igy megolik az MMO-kban es megjobban agyatlan csepelesse silanyitjak oket, ahol a farmolas es az XP szerzes a lenyeg mindenaron.
Volt Acid Ress potionom, igy en mentem elore elzarni a csapokat :)
Egyebkent nem olyan mokasak a csapdak, mivel ugyebar ebben a jatekban nincs olyan, hogy atmegyek, es a HPmet visszatoltom gyors vmi kajaval, vagy felgyogyitanak mert a manaja ugyis visszatoltodik a papnak.
Itt szamit az a 5-10Hp, amit egy ilyen csapda 1 sebzessel elvesz, es a 10 mana, amivel a cleric gyogyit egyet :) (ugye semmilyen regen nincs)
Nincs camp ? Hat milyen D&D ez ? :P Bezzeg Acid ress poti van, aminek nem kellene lennie. :P Remelem tolvaj hatastalanitani tudja a csapdakat. Kerdes mar csak az, hogy 1d20as vagy milyen elven.
Engem az erdekelne, h amikor lvl2 rank 1 lettel mondjuk, es nezted a kivalaszthato skilleket, azok a lvl1-en valaszthato skillekkel mutatnak-e valami hasonlosagot, netan egyezest megfelelo, szintben valo elteressel. Remelem eleg ertheto voltam.
De vannak shrineok a dungeonokban, amiket csak 1x/shrine tudsz hasznalni egy kuldi alatt. Ez feltolti a HP-d, MP-d, attol fuggo hatekonysaggal, hogy van a csapatban olyan akinek pl magas a Heal skillje, stb.
Vannak csapdak, amiket csak a tolvaj tud hatastalanitani, es vannak amikhez parosul kapcsolo. Pl az emlitett acid csapdanal bent az alagutban voltak csapok, amivel el lehetett zarni a cuccot. Egyeb csapdaknal nem csak hogy disable device skill kell, de fel is kell fedezni hol van a zarszerkezet :) (egyebkent ilyen skillekhez lehet cuccokbol is szerezni +okat)
Bizonyos dolgok kellenek hogy jatszhato legyen. Igy is sokx van, hogy vki imadkozik egy shrineert :) Alt a short kuldiknel nincs, a mediumnal van 1, a longnal 2. De ez valtozo.
Jah, multkor volt szo a lootrol. Ugy vettem eszre, hogy a ladaban omlesztve vannak mindenfele cuccok, es a hatterben random roll alapjan nevesiti azt, hogy ki veheti fel.
Ki mondta, hogy problemak ? En az elosztasi rendszert irtam le, hogy belehetett allitani a lootolast ugyis, hogy a karakterek egymas utan kaptak meg a lootot, es folytatodott kesobb is korforgasszeru rendszerben.
nem mondom, hogy konnyu regisztralni, kb 70 weboldalon keresztuljutottam el oda, hogy regisztraljak, eloszor azert, hogy kapjak kulcsot, aztan azert, hogy tudjam hasznalni a kulcsot, stb
hat, vannak benne erdekes otletek, de ez igy ebben a formaban jelenleg jatszhatatlan. csinaltam egy fighter karit, az oke, hogy te kattintgatsz h suhintson, de a suhintas iranyat nem, vagyis nem attol fugg, h eltalalod e, hogy jo helyre suhintasz, hanem, hogy milyen skilljeid vannak, viszont akkor felesleges sztem. most eszmeletlenul laggol es akad, van egy gyakorlo terem golemmel, ott kb annyit lattam, hogy futok korbe korbe utogetem, a golem all egy helyben, neha leut egyet a foldre, mikor en mogotte allok, es sebzodom. egy q-n voltam eddig az jopofa.
majd ha lesz elkierom, akkor nekiulok, mert kicsit bonyolult a rendszer, nem olyan magatol ertetodo mint a wow, de hangulatosnak nez ki.
te amugy melyik jatekot jatszod ? milyen suhintas iranya, ez nem oblivion... laggol es akad ? hol ? melyik jatek ? nalam miert nem ? a gyakorlo terem szerinted miert gyakorloterem ? mellesleg nekem 2karibol 2t nem sebzett... nahat
de azé a piti tolvajbó se csináljanak "istenséget" azzal, hogy csak õ tud mindent kinyitni és hatástalanítani...ráadásul kötekednie sem kell, ellopakodik az ellenfelek mellett..über dög :)