nem értem, miért aggódsz, ha lesz PS3 (és box2), évekig sokkal ütõsebb lesz mint akármelyik PC, inkább a PC-s verzió fogja lehúzni, ha már lehúzza valami
a harccal kapcsolatban meg nem értem az összefüggést a platform és a problémád között, szerintem nincs is
Csata is szvsz túl lenne így konzolosítva. Legyen olyan mint ahogy a zárnyitást akarják megoldani. Kicsit múlik a játékos ügyességén, de azért fõleg a skilleken dõlne el a dolog. Jelenlegi állás szerint nem is lesznek fegyveres skillek. Gázos...
Hm-hm. A MW még okés volt, hogy kijött boxra, mert nem ment a játék rovására (mint a KOTOR-nál), de PS3? Ezzel már fenntartásaim vannak.
Sok minden túl szépen hangzik... nekem még a harc a legkevesebb, a 24 órás életet élõ, dolgozó, beszélgetõ (!!), önállóan gondolkodó és cselekvõ, külsõleg is öregedõ (!!!) 1000+ NPC sokkal izgalmasabb... Ha mindez igaz, még neked is el kell majd ismerned, hogy legyûri a Gothic-okat (amiket persze imádok, az elsõ részt végig is nyomtam rég).
Nekem az elmúlt 2 év egyetlen játéka sem hibázott PC-n (persze nem is szerzek meg minden sz*rt én se. Ha elolvasod a cikket, akkor láthatod, hogy a Morrowindben is zseniális mod-olás megint csak a PC-sek kiváltsága lesz
Requiemet nem ismerem sajnod, de az otlet tetszik. "Csinald, de meghalsz" ;] (egyetlen requiemet ismerek, a 90es evekben valamikor a Robinson Requiem nevut, de az mai napig top5os jatek nalam.)
ha nem, ha meglehet õket ölni az úgyis mind1, majd aaa modderek tesznek róla
Requiemben ha ártatlant öltél egy villám azonnal agyoncsapott, de ott csak jót lehetett játszani. Nehezen tudok elképzelni egy olyan rendszert ahol a jó és a rossz oldal is szabadon kijátszható de mégsem "éri meg" gyereket ölni.
"nem tudom miért lenne különb dolog megölni egy gyermeket mint egy idõs védtelen nénikét.." ezen jót röhögtem, nem kicsit fogalmaztad félre :D
én azt olvastam (de persze ez is csak spekuláció).. hogy az oblivon magasabb besorolásba fog kerülni..speciel most nemtudom hogy melyikbe..de tuti hogy nem "for all ages" lesz. többekközt a harcrendszer komolyítása..véresebbé tétele miatt.. ha már itt tartunk számomra egyértelmû hogy gyerekek is legyenek benne és ugyanolyan NPC nek számítsanak mint akármelyik másik.. ergo õket is meg lehessen ölni.. nem tudom miért lenne különb dolog megölni egy gyermeket mint egy idõs védtelen nénikét.. az lenne a jó ha ez olyan szintû következményekkel járna ami igen csak elgondolkodtatná a játékost , hogy megöljön egy gyereket.(gondolok itt azonnali halálbüntetésre, vagy vérdíjra.. reputáció olyan szintû csökkenésére, hogy a játékos dolga igencsak megnehezülne..nem tudna vásárolni, mindenhol üldöznék stb...)
Fel sem tunt, valahogy egyertelmunek tunt a mondando ;]] Pedig tenyleg erdekes a kombinacio...
Tuti hogy lesznek gyerekek, habar a legyilkolasukat is meg fogjak valahogy oldani/tiltani. A Morrowind idejen is volt par idiota a tengerentulon, de az elmult 2-3 evben tortentek olyan dolgok, ami miatt nem hiszem hogy ujat huznak a "cenzuraval". Foleg azert nem, mert a nextgen konzolokon is aratni akar a bethesda a jatekkal, es nem hiszem hogy megengedhetik maguknak a korhataros besorolast. De ez egyebkent roppant egyszeru, nwn fele plotnpc-nek beallitva addig utod amig meg nem unod, o csak vigyorog majd. Ez persze csak feltetelezes, de igy kozel egy (masfel) evvel a megjelenes elott, ekkora hirzarlat mellett nekunk csak ez jut. Talalgatni, fantazialni ;] Sz'al en is azon a velemenyen leszek, hogy tele lesznek az utcak, terek gyerekekkel, akik jatszanak, fogocskaznak, napotlopnak vagy bandazodnak, de abban is biztos vagyok, hogy megolni nem lehet majd oket. Aztan persze majd kiderul...
...gondoljatok bele.... ill képzeljétek el.. heh bocs a kavarodásért
mennyire hangulatos lenne képzeljetek bele....
gyerekek rohangálnak a falvakban.... lepkéket kergetnek az út szélén a réten... körberajonganak amikor megérkezel a faluba mint a "nagy harcos vagy varázsló...akármi" rettenetesen megdobná a hangulatot. arról nem is beszélve, hogy mennyi új quest lehetõség nyílna általuk. (számomra ez volt az egyik legnagyobb csalódás/hiány a morrowindben)
nekem semmi bajom sincs amúgy ha vannak (de ha nicnsenek is kibírom :-) de a többi életkor jó dolog lenne mindenképpen :-)
MWben sem szoktam megölni senkit csak akit muszáj :-)
Falloutban is voltak , meg is lehet õlni õket.. brutális módon... mégsem perelték be õket.. sõt még 18+ besorolástz sem kapott a játék pedig szerintem mai napig az egyik legbrutálisabb játékok egyike... 8)
Ez azért nem állja meg a helyét (akár hivatalos akár nem), mert már a Fable-ben is lehet halomragyilkolni a gyerekeket (még elõzetes screenshot is volt róla) és semmiféle felhördülés vagy zúgolódás nem volt.
mármint vki úgy emlegette asszem mint hivatalos álláspontot :-)
#253 sikerült fellenditenem a topicot ezzel a hozzászolással!
vki vhol már említette miért nem lesznek: -ha vannak akkor: 1. meg lehet õket ölni? (akkro lehúzhatják a rolót mert beperelik õket) 2. halhatatlanok (nemá :-)
na hagyjuk szerintem a morrowindet.. hehe ez ugyebár Oblivion topic..
inkább felvetnék egy témát ami nagyon érdekel és érdekelne a ti véleményetek.. hivatalos fórumon hatalmas elmefuttatás/vita megy errõl:
legyenek/lesznek e gyerekek az Oblivionban ?
(a kölönbözõ életkorokat már megerõsítették....)
nem kell feltétlenül rangsort felállítani, és gyõztest hirdetni, mindegyik említett játék KELLETT a világnak, jó, hogy vannak
de ha összegyúrnánk õket, még akkor sem lenne tökéletes :)
Jo a pelda, es sajnos megtortent mar hasonlo. (foleg amikor olyan "gigantikus" targyakat kuldenek be a HQ kincseskamrajaba, amelyet valami elvetemult modder keszitett)
De a keszitok lenyegeben tudtak mit csinalnak. Ezert is adtak ki a jatek melle azon melegeben a szerkesztot, egy teljes cdnyi cuccal ;] Tudtak ok, hogy lesznek modderek akik kapva kapnaka z alkalmon. Nem sok jatekhoz adtak ki egybol egy ekkora segedletet.
Ennek ellenere termszetesen a morrowind tele van hibakkal, es olyan lehetosegekkel, amelyeket mashogy csinalna/fejlesztene az ember. (nem egyszer a hajat tepi az ember;]) De ez megiteles kerdese, van akinel ez a "namborvan" es van akinel a Gothic 2.
ez ok, de képzeld el, hogy két Morro játékos beszélget:
"-Wow, tök király, tegnap voltam a parti kastélyban, és gyémántkarddal legyõztem a VÉRSÁRKÁNYT! -Mivan??? Nálam ilyenek nincsenek.... -Ja, te biztos másik oldalról töltötted le a modokat"
A lényeg, hogy így már nem egységes a játék, akár két külön darab is lehetne, vagyis már nem beszélhetünk A MORROWINDRÕL, ha képbe kerülnek a modok, mert innentõl kezdve nincs két egyforma. Ezért kell az alapnál maradni, ha elemzünk, remélem, érthetõ.
Gothic korábban volt, csak úgy szólok, és az akkori RPG kínálathoz tartozik az Arx Fatalis és a NWN is. Ettõl függetlenül a Morrowind még mindig király játék, ezt senki nem is cáfolta, ha figyeltél...
Amikor a Morrowind megjelent, nagyon is király játék volt az akkori RPG kínálathoz képest. Nem a mostaniakhoz kéne hasonlítani, akkoriban egyedülálló volt a maga nemében, talán csak a Wizardry 8-ra adtam volna több pontot (persze nem a grafikát nézve). Aztán az évek alatt kezdett elavulni, és így a modderek is kezdték tuningolni. Mostanra már persze, hogy nem számít olyan nagy számnak az alapjáték...
Na én má megint belepofázódok : De az már a Morro érdeme ,hogy ezt a MODolást ilyen remek formában lehetõvé tette a játékosok részére. Ráadásul a Skoda a kedvenc autóm :)
ez sima kötekedés, lásd be
most arról van szó, hogy az ALAP játék mit tud, nehogymár a Morrowind érdeme legyen, hogy a játékosok jó játékot csináltak belõle, erre mondtam, hogy Skodába is lehet turbót szerelni, megy tõle, mint a meszes, de maga a típus attól még nem lesz JÓ autó...
Persze a Morro nem SKoda színvonal, de bõven van mit javítani rajta, és az sovány vigasz, hogy ha van türelmem huszonhat modot letölteni, akkor elér egy igényes szintet... NINCS kedvem, csinálják meg úgy, hogy gyárilag frankó, az a dolguk
Nem a legjobb hasonlat. A kocsiért és a tuningért fizetni kell nem is keveset és eltart egy darabig. Itt csak a játékért kell fizetni, a pluginek ingen vannak és pillanatok alatt beüzemelhetõek. Inkább azt a hasonlatot hoznám fel, hogy megveszed a félkész pizzatésztát a Tescoban és otthon rakod rá a neked tetszõ dolgokat. Sokkal életrevalóbb példa.
ez tök jó, de ha belegondolsz, egy autót sem az alapján ítélsz meg, hogy mit hozott ki belõl valami profi tuningmûhely, hanem a gyári paraméterei alapján...
A harcrendszer egyszerûsége és sok más gyakori probléma a Morro kapcsán csak egy sima Morro installra vonatkoznak, ha valaki letölti a millió pluginból a neki tetszõket akkor már más az egész. A Morro lehet hogy félkész játék, de a rajongók tökéletesítették :)
Nem vita ez hanem okosítás így már legalább tom mi is pontosan az openend. THX!
Jaj, nem vita ez. Emberek megbeszelnek dolgokat, kulturaltan, masmas szemszogbol megvilagitva a dolgokat. ;]
A kardozassal egyetertek, a Morroban nagyon el lett tolva a melee harcrendszer.
amúgy nagy vitához nincs kedvem, elsõ cikkemet is a Morrowindrõl írtam, és valóban imádom, de szemellenzõ nélkül
peace
eredetileg és szó szerint azt is jelenti, de sok játéknál ennek kevés értelme lenne, így a fõvonal mellett élvezhetõ szabadságot adó játékokat már ide sorolhatjuk (abban a tekintetben ez is open ended, hogy ha nem akarod, nem kell befejzned, ahhoz, hogy akár évekig játszhass vele)
nincs itt szó versenyrõl, egyszerûen felsorakoztatjuk az érveket, attól függõen, melyik játékban mi sikerült jobban
a Morrowind is nagyon sok dologban a csúcsot jelenti (de ezek között nem szerepel a magával ragadó történet), és a Gothic is
egymás mellé téve, azt mondom, a Gothicban tökéletes balanszban állt a szabadság és a "csõ" (azt csinálsz, amit akarsz, de általában NEM akarsz eltérni a sztoritól, mert izgalmas), míg Morrowindben túlcsordult a szabadság a "csõ" rovására, a sztori nagyrészt jellegtelen feladatok füzére volt
minden ES epizóddal sokat játszottam, mégsem éreztem ugyanaz a Morroban, a beígért ÉLET helyett adatbázis-automaták tébláboltak a városokban, ölni nem volt súlyosabb érzés, mint megenni egy túrósrétest, míg a Gothicban (említve, mint POZITÍV példát) sokkal inkább megvolt az az érzés, hogy most embert öltem, és ebbõl valszeg kurva nagy baj lesz...
ha nem tetszik a Gothic párhuzam, említhetnénk a Sea Dogs 1-2-t is, abban is vannak olyan jól sikerült elemek, amikkel a Morrowind sokkal jobb játék lenne
így hirtelen pl. a harc, Pirates OTC-ben zseniális volt a kardpárbaj, Morrowindben meg enyhén szólva vicces (de inkább szánalmas)....
Ugy erted, mint ahogy a kotorba megoldottak? Azt csinaltal amit akartal, de megis kovetted a foszalat, es akarhogy alakitottad a sorsod, a vege mindig ugyanaz a valaszut, es a befejezes(ek)?
Mert mar ez is nagyszeru, ha ennyi interaktivitas van a jatekba. Imadtam a EOB sorozatot, a Lands of Lore-t, es szinte minden korabbi SSI es Interplay szerepjatekot - nagyon mas nem is volt akkoriban - de sajnos ezeket masodjara is ugyanabban a sorrendben jatszottad vegig, kiveve a karakteredet, az valtozhatott. A tobbi nem. De ha megnezed a korabbi Elder Scroll reszeket, akkor meglatod, hogy nem a Morrowinddel kezdodott ez a "nagy szabadsag". Az Arena es Daggerfall mellett akkoriban en egyedul a Betrayal at Krondort ismertem csupan ekkora szabadsagfokkal. (szerepjatekok kozul, szal az elite es tarsait direkt nem emlitenem.)
Egy szo mint szaz, nem akarlak termeszetsen meggyozni, mert emberek vagyunk, kulonbozo ertekitelettel. Mindenesetre en jatszottam a Gothic-kal is, es az ketsegtelen hogy nagyszeru jatek. De - es elnezest minden Gothic fantol, de ez az en szemelyes velemenyem - valahogy megiscsak a Morrowind mellett tennem le a voksom. Mondjuk azt nemtom miert is kell a ket jatekot egyaltalan versenyeztetni egymassal? (mindketto kivalo jatek, mindkettoben vannak jo es kevesbe jo megoldasok, az igazi nagydurranas talan a ketto otvozetebol szuletne, maradjunk ennyiben ;] Talan ez lesz az Oblivion...)
"Gothic sem rossz jatek, de eg is fold a ket jatek szerintem. Mindketto egyedi es kivalo a maga nemeben, kar hasonlitgatni szerintem."
ugyanaz a kategória, open-ended, nonlinear RPG, csak az egyik össze van szedve, meg van csinálva, a másik meg olyan, mint egy félbehagyott kísérleti szoftver
én is imádom a Morrowindet, nagyon jó irányba mutat, de a Gothic egy kész játék, fordulatos, tömör történettel, ahol mindig érzed a késztetést az elõrehaladásra...
de pont ez az, ami eltereli a figyelmet a történetrõl, hiszen nem vagy rákényszerítve, hogy kövesd, ha egyszer oda mész, ahova akarsz, azt csinálsz, amit akarsz... azért lehet valami úgy is non-linear, hogy fontos marad a történet, és csak akkor fejlõdsz, ha csinálod
igen énis ezen filózok, hogy hogyan fogják megoldani, hiszen a zónarendszerugyanolyan lesz mint a morroban ez 100%...és nem tudom elképzelni hogy ebbe miként implantálják ezt az "élõ-cselekvõ NPC rendszert"
Na ja ezért írtam ,hogy csak a játék keretein belül lehet ezt megvalósítani. Viszont ha egy karakter egy bizonyos zónán belül végezhetne különbözõ cselekedeteket már az is nagyot dobna a hangulaton. Roppant hülye példa a Gothic(mivel sztem sem lehet összehasonlítani a két játékot) ,de azért felhozom : Itt sem kalandoztak túl messzire a karakterek mégis nagyon élõ hatása volt. Az már más kérdés ,hogy ezt rendesen pofán csapták azzal ,hogy a lények nem spawnolnak csak chapternél így ha már kiirtottam mindenkit akkor ott vagyok egy tök üres világban ami teljesen hazavágja az élõ hatást a város falain kívül.
Ehh, nezzetek el a duplazasakat, de sosem latom at ebben a kis ablakban a szoveget ha atolvasom es belejavitok ;]
Ez oke. De anno arrol volt szo a Morrowind kapcsan, hogy egyes karakterek onallo eletet elnek majd. Ugy ertettek, hogy egy fogja magat egy common npc Balmoraban, es elindul meglatogatni noveret Tel Vosban, vagy barhol. Es mondjuk erre az npcre szukseg lenne kuldetes kapcsan, de az npc meg nem ert a celhoz, de meg vissza sem. Ekkor jonne a kepbe a pletyka, amikor is egyes npck, akikkel az ut soran kapcsolatba kerulhetett (arusok, bolhasoforok, stb) tudnanak infokat mondani a jatekosnak, hogy mikor jart erre, merre ment, stb. Az idonek fontos szerepet szantak eleinte. De aztan rajottek, hogy ha az NPCnek csak a fele elne ilyen onallo eletet (katonak atiranyitva, foldmuvesek dolgoznak, a kalandorok kalandoznak, a tolvajok fosztogatnak, es igy tovabb ezer es ezer variacio), a jatek nem csinalna mast, csak szamolna es szamolna.
Erre a legjobb megoldas a korabban mar emlitett MMORPG lenne a jo megoldas, de nekem is az az erzesem, hogy ez a vilag csak akkor lenne alkalmas ilyen jatekra, ha nem a harcon, hanem a kalandokon lenne a hangsuly. (Mythos anno megprobalta megalkotni a TES alapszabalyait elo jatekra, de sajnos a sors kozbeszolt. De o kiprobalta par ismerosevel, es elmondasa szerint jol szorakoztak.)
A mostani zónarendszerrel sajna elég bajos lenne. Elég gagyin néz ki, hogy odasétál a kelikvens az ajtóhoz és:
1: szépen elpukkan, mintha ott se lett volna. 2: kifakul a figura és lassan elhomályosodik. 3: kinyitja az ajtót, és belesétál a feketeségbe, fehérségbe, amibe tetszik, csak a rendes házba nem, mivel akkor nem lenne szükség indoor zónákra.
Ha nincs meg a gyors és töltés nélküli átmenet az indoor és outdoor zónák között (mint a Gothicban), addig sajna nem túl valószinû, hogy bármi lehetõség lenne ilyesmire.
Egy csomó minden megoldható lenne már most is csak sokkal több animációs fázis kéne mindennek. Hiszen vannak MODok ,ahol erre a játék keretein belül már láttunk próbálkozásokat. PL.:DragonBreed. Ember reggel 6tól este 6ig a boltban van máskülönben az otthonában ,tehén nappal a mezõn van este a karámbanSTB. Mindezt marha egyszerû megoldani :Ember reggel 6kor kirakja magát a boltba letörli magát otthonról este fordítva. De ezt nem vizuálisan csinálják mert nem sétál el hazáig és nem sétál vissza a boltig nem fekszik ,nem ül leSTB. Viszont ha erre lennének a karaktereknek animációja akkor gondolom egész egyszerûen megoldható lenne.
Háát nem is tudom. Mostani gépeken elmenne egy ekkora világban és enyni szereplõvel a régi grafikán, de az Oblivion grafikájával éppen elég lesz megbírkóznia az újabb gépeknek. Max városon belüli járkálást tudok elképzelni, amolyan Gothic szinten.
Igen. Ezt a scriptrendszert, amikor is az NPCk sajat eletet elnek, elkoborolnak es nagyjabol halljak egymastol ki merre jar eppen es merre talalhato, ezt neveztek "merre van Fred?" projektnek ;] (egyertelmu hogy ha nem akarom is megjegyzem ezt a nevet). De rajottek menet kozben a sracok, hogy szep-szep, de az a gep amelyen ez a scriptrendszer elfutna normalisan, meg nem szamit altalanosnak a haztartasokban. Igy a projekt ugrott, es maradt a tulnyomoreszt statikus npck vilaga.
A jo hir az, hogy azota eltelt 2-3 ev, es talan nem kell elolrol kezdeni a scriptelest, hanem csak folytatni es atalakitani a megkezdett munkat. Igy en egyelore biztosra veszem, hogy ezuttal nem reklamfogas ez az igeret, hanem teny. (de termeszetesen hiszem ha latom;])
Azét nem ennyire részletesen de már a Morrowind fejlesztésének az elején (ahhol most az Oblivion tart) is igértek ehhez hasonló dolgokat, szóval beigérték, hogy mindenki alszik, dolgozik, járkál a városban, stb. Ezt vagy a gépigény vagy az elég gyenge zónarendszer miatt ahgyták ki (a Gothic ebböl a szempontból mérföldekkel a TES elõtt jár, mégis hangulatilag a MW tetszik jobban).
Ez az "elet" volt az elso feature amit bejelentettek az Oblivion kapcsan.
"Minden NPC egyedi, teljesen saját személyiséggel rendelkezik. Isznak, böfögnek, este alszanak, nappal dolgoznak (nem mindenki persze:D), szerelembe esnek vagy éppen ölre mennek egymással, meglátogatják kedvenc barátaikat a környezõ falvakban, stb-stb. EGYSZÓVAL ÉLNI FOG A VILÁG!!!"
Számomra a kérdés az hogy az Oblivionban meg tudják e közelíten a gothic világának az élettel teliségét, aholo szinte mindenki csinál vmit tölünk teljesen függetlenül,de aki mégsem az se csak áll mint a cövek hanem leül, keresztbetett kézzel álldogálva nézi ahogy a többiek gyakorolnak, stb.Nekem ez volt az ami nagyon hiányzott a Morrowindböl,fõleg hogy a Gothic2 után játszottam csak vele. Ez persze magánvélemény semmi több.
Izlesek es pofonok. Ha leul valaki a jatek ele, es sosem hallott meg a vilagrol, akkor tenyleg hamar feladhatja, mert szinte semmit sem ert. De ha egy picit veszi a faradtsagot es utananez a tortenelemnek - nem nagy melo, csak olvasgatni kell a konyveket - akkor elobb utobb megragadhatja a vilag, az osszes legendajaval, tortenelmevel, csoportjaival, stb.
A jatekstilus kerdese csupan, hogy a nagy szabadsag megoli e a jatekot vagy nem. Vannak nagyonokos emberek, akik csinalnak egy 100 karaktert, majd kiirtjak a fobb varosokat, aztan legyintenek es azt mondjak, ez szar, semmi ertelme sincs. Halaisten ezek elhuznak egy ido utan, es massal jatszanak. De ha megprobalsz a jatekkal "szerepjatszani" akkor szerintem verhetetlen a TES vilaga es szabadsaga.
Gothic sem rossz jatek, de eg is fold a ket jatek szerintem. Mindketto egyedi es kivalo a maga nemeben, kar hasonlitgatni szerintem.
annak ellenére hogy tényleg nagyon vontatott volt a játékmenet, unalmas küldik halott környezet stb szerintem zseniális a morrowind... mai napig van hogy csak a hangulat kedvéért belépek és csak úgy mászkálok a vadonban faluról falura.. esõs estén betérek egy fogadóba... szerintem hátborzongatóan jó atmoszférája van, és ha azt nézzzük hogy ezt tuningolják Oblivionban.. tömör gyönyör lesz az tuti.. élettel rendelkezõ NPCk... non agresszív élõlények....és még a sok sok finomság, mindez egy olyan környezetben ami egyszerûen szemkápráztató ,ég képen is.... jááááááájj hossszú lesz az az 1 év.... ismét ugyanaz az érzés mint amikor morrot vártam.. 8)