(Mármint ilyen sztereoszkópia-alapú megjelenítéshez. Holografikus megjelenítéshez már kelleni fog, mert ott más nézeteket is meg kell jeleníteni, mint ami a kamerák által látott.)
(A #15-ösben a bili+kéz a "könnyed" algoritmikus (képfeldolgozás, modellezés, stb.) 2D->3D konverzióra vonatkozott, de ez még ugye nem mai dolog. (Bár vannak próbálkozások.) Viszont puszta megjelenítéshez nincs is rá szükség.)
Ha ez nekem szól, akkor az a válaszom, hogy de, lehet egyszerûen 2D-bõl 3D: ahogy pl. a sztereoszkópia csinálja: 2db 2D-s kép (két nézet) van "eljuttatva" a szemekhez, úgy, hogy egy szem csak az egyiket láthatja - amelyik "neki szól". Így tehát itt nincs algoritmikus 2D->3D konverzió. Persze nem tökéletes a sztereoszkópia által keltett 3D élmény (nem olyan jó, mint pl. a hologram), de nem is olyan rossz.
(A Philips módszere annyival viszi ezt tovább, hogy nem csak két nézetet rögzítenek, hanem többet. Hogy hogyan és miért, azt már leírtam.)
Bocs, nem olvastam L a cikket, de SzVSz már felvett 2Dbõl soha semmi nem csinál 3Dt (hacsak egy számgép nem értelmezi a képen látottakat s újramodellezi de ez még naonnaon messze van). A 3Dhez hozzátartozik a magasság-dimenzió is..
Márpedig elhiheted, hogy ehhez (élõ 3D mozgókép) elsõ körben 2-9db kamera kell. Már vannak is direkt erre a célra készített kamera-állványok, -összeállítások. Persze egyelõre nem mobil megoldásban. Elõször legyen meg a 3D infrastruktúra, utána majd jöhetnek az extrák (mini 3D kamera, stb.).
"hiszen amennyiben elterjed gyakorlatilag bárki képes lesz arra, hogy a kétdimenziós videó adataiból 3D-s képeket vagy videót hozzon létre, ráadásul valós idõben. "
"arról van szó, hogy 9, horizontálisan legyezõ szerûen elhelyezett kamerával veszik fel a jelenetet"
most lehet hogy valamit bõdületesen félreértelmeztem mert álmos vagyok, de nekem valaki tényleg 9 kamerát akar bemesélni??
eggyel is szép boldogulni még állvány mellett is órákon át, és akkor most majd mint a télapó vonszolni fogok magam után 9et egy puttonyban???
a bárki 2dbõl 3d-t easily szerintem egy kicsit kontrasztban áll a puttonyos verzióval
A megjelenítõ a jól ismert lentikuláris lencsés LCD rendszert használja, de tovább fejlesztve. A témába vágó újdonság, hogy nem csak két képet (egy sztereo párt) jelenít meg, hanem több nézetet, eddig max. kilencet. Így, ha oldal irányban elmozdulunk, nem fog felcserélõdni a jobb és bal szemnek szánt kép, hanem (ha pl. jobbra mozdulunk) ami eddig a jobb szemnek ment, az a balnak fog, és a jobb szembe egy újabb kép vetül. Tehát elég nagy mozgástér van, és csak utána kezdõdik újra a nézetek váltása (amely esetben nem megfelelõ kép-párokat látunk - ha nem megyünk még egy kicsit arrébb).
Namost én errõl már évekkel ezelõtt olvastam náluk (de még nem ezeken a lapokon).
Automatikus 2D->3D konvertáló szuperszoftverrõl (léteznek próbálkozások erre) nem írnak a honlapon. Szerintem inkább arról van szó, hogy 9, horizontálisan legyezõ szerûen elhelyezett kamerával veszik fel a jelenetet, és ezek szolgáltatják a 9 nézetet a képernyõnek. (Ezzel megvalósul a relatíve komfortos 3D filmezés, minek bonyolítani mindenféle modellezõ szoftverekkel?)
Lehet, hogy több (9?) kamera képébõl állítja elõ a 3D-s modelleket, amit aztán valahogy térhatásúan meg is jelenít?
"a virtuális valóság kilenc különbözõ látószögû metszetét"
Talán ennek a mondatnak a dekódolásával elõbbre jutnánk. Vagy azzal, ha elolvassuk az eredeti szöveget a Philipsnél... :)
Ez valami nagy butasag. Amugy hiaba csinalnak belole 3D-t, tobb informaciot nem tartalmaz mint az eredeti 2D.
nekem minden jatek olyan 3d-s, hogy minden szemszogbol mindenki ugyanazt latja...
A normális hologram nem "követ". (Teljesen olyan, mintha egy ablakon néznél be egy szekrénykébe, stb.)