Én nem nem értem, mi a baja ezzel egyeseknek. :) Néha jobb így fogalmazni, amikor pl. nem lehet tudni, ki az alany, ki lesz az alany, vagy amikor a hangsúlyt magára a történésre akarják helyezni, stb.
En meg falramaszasra kerulok az ilyen fogalmazastol :(( Kicsit OFF, de miert kell terjeszteni ezt a szar targytalanitast? Az alap, h a tv-ben ez megy egesz nap. Miert nem lehet azt mondani: És mire ezek a kérdések mindenki számára érthetõen megválaszolják. /ON
És mire ezek a kérdések mindenki számára érthetõen megválaszolásra kerülnek, akkorra talán már érdemes lesz DX9-es grafkártyát venni. Nem 30-40 rongyba kerülnek, meg tesztprogikon kívül talán más is lesz rájuk.
Mondjuk magához a HLSL programhoz nem férhet hozzá a driver. A fordításhoz valami egyéb úton nyújt segítséget a DirectX-nek. (Mivel még a MS-nak sem adnak ki minden infót a chipgyártók.)
ToMMTi-Systems
Ez szerepel a Tommy-Systems honlapján: "Driver cheating is also an issue. With ShaderMark, it is easily possible to change the underlying HLSL shader code which makes it impossible to “optimize” a driver for a certain shader, instead of the whole shader pipeline."
Nem könnyû pontosan kivenni, de bizonyára az akar lenni, hogy könnyen elõfordulhat, hogy egy HLSL programból fordított kód nem mindíg ugyanaz lesz (bizonyos tényezõktõl, beállításoktól függõen), így nem lehet elõre felkészülni egy adott (alacsony szintû) shaderprogramra, mint eddig.
Egyébként így vagy úgy, de a mûveletek végén mindenképp megkapja a driver a chipbe letöltendõ (már lefordított) kódot (ami ugyanaz, mint eddig), tehát hozzáférhetõ.
Szerintem a cikkíró valamit nagyon félreérthetett... SzVSz éppen arról van szó, hogy itt már nincs olyan, hogy manipuláció, ugyanis - ha jól értem - a HLSL (magas szintû shaderleíró nyelv) fordításához a specifikus részeket maguk a chipgyártók szállítják, azaz mindent úgy fordíthatnak le, ahogy nekik a legoptimálisabb...
szerintem arrol lehet szo hogy nem felcserelhetoek az utasitasok sorrendje, stb vmi ilyesmire tippelek.
bennem az merült fel ,hogy ha HLSL ben írták és nem külön asm ben , akkor nemhogy ezt könnyebb manipulálni ? de végülis shaderprogramozásban nem vagyok otthon ígyhát félig hiszek SG-nek :P
Vagy én vagyok hüje, vagy annak a második bekezdésnek nem sok értelme van.