Fasza hogy nem lehet szerkeszteni.. Hozzáteszem hogy Amerika nem annyira hibás ebben az esetben hiszen erre van igény, Hollywood télleg egy gyár (felmérik a piacot s gyártják a terméket) jó pénzért.
A tíz évet erõs felindultságomban írtam. Jött ki néhány jó film: pl A.I. (bár a középsõ robotüldözõs rész elég gyenge lett) amúgy dramaturgiailag meg forgatókönyvileg naon ott van. Asztán a Blöff is naon jó (de sajna A ravasz az agyra nagyon hasonlít stílusban, vígjátékelemekben). Tarantinoban és Richieben is leginkább azt nem bírom hogy a filmjeik csattanója ugyanaz: külön szálak, nagy kalamajka, mókás nem reális történet, a legnagyobb kalamajka közepén mindenki kinyír mindenkit persze a szimpatikus fõhõs(pár egyik fele) életben marad s új életed kezdhet.. (ezeket leszámítva kész kabaré mind1ik!) A tíz éven bellül van még Az elveszett gyerekek városa (sok embernek nem teccik de majdnem tökéletes alkotás). Kellemes volt még a Gladiátor (a sok baki & a kissé hollywoodi történet ellenére és R.Crowe gyenge játéka miatt bár szvsz nem volt az olyan gyenge!) A csodálatos elmében már jobban játszott de sokan itt utálták meg Crowe-ot (én spec nem igazán kedvelem a drámákat de ez a legjobbak között van, nem úgy mint a Jó Will Hunting (az egy kalap szar volt színészileg, forgatókönyvileg..) Aztán vannak jó japán filmek is (pl Takeshi filmek) néhány anime (nem a Chihiro és nem a nálunk játszott sorozatok). Ami nagyon kiakaszt az a sok elcseszett film, ami 'lehetett volna jobb ha..' katekória. Pl Jet Li a világ legjobb wu-shu mûvésze (legalábbis szólóban), vele miért csak ilyen gagyi ócska 'C'-kat akciófilmeket csinálnak?? (Az egyetetlen és a többiek) Sztán a Tigris & Sárkány amiben Chow Yun Fat játszott, annak ellenére hogy 4 Oscart kapott rohadtul béna film volt történetileg, színészileg.. csupán egzotikum volt az amcsiknak és talán szánalom is lehetett benne de lehet hogy a többi nevezett sokkal xarabb volt.. A Holnapután pedig hemzsegett a hollywoodi kliséktõl az egy szálú primitív történet pedig logikátlan volt (a fickó 3 társa halála árán elmegy a fiához 'kiszabadítani' ahol csak akadék hiszen õ is zabálja a tartalékukat és együtt várják a mentõheliket). A kezdõdõ-szerelmi jeleneteket kritikán alul játszották. Az éghajlati hatások télleg ilyasféleképpen is lejátszódhatnak csak sokkal lassabban (miért nem lehetett úgy +csinálni?), a képi hatások ill az effekt (hiszen az operatõr a nagy technikájával kicsit átlag alatti volt) jól kivitelezettek voltak de ez nem lehet egy film szepontjából elsõdleges mert az effektek idõvel elavulnak és akkor a film nem ér egy kalap.. sem, és hangsúlyozom h itt csak jó volt és nem kíváló (mint pl anno a T2-ben -ma már az is egyszerûnek tûnik sok helyen de a történet megmenti.. viszont az elsõ rész hangulata mindíg megmarad..) Jah szal ennyi az egész film alatt rém primiíven szájbarágósan történt minden semmi bonyodalom ilyesmi a forg író, a rendezõ, az operatõr mind az effektekre és a népszerû témára támaszkodott, egyik sem teljesített tökéletesen.. kb 100 amcsi mozifilmbõl 1 nézhetõ. A spanyol filmek között is vannak nagyon jók (tipikus "mûvészfilmek"). A Luc Bessonról meg annyit hogy megfertõzte California álomgyára.. anno A Nagy Kékség egy példaértékû tökéletes mûalkotás volt, ma meg.. Állítólag Indiában készül a legtöbb film évente, ott is lehet h volt jó film nemtom. Ennyi.. Manapság szvsz a legtöbb mozifilmre igaz amit a Holnaputánra írtam.. ez Amerika!
Ez azért erõs túlzás. Jött biz az, csak észre kell venni:-) Amúgy melyik film volt az, amelyik 10 éve jött ki, és neked tetszett?
Viszont van realitása, az eltúlzott, felgyorsított folyamatábrázolás ellenére, amivel valamennyire tud hatni a fogékony nézõkre. Ez kell a népnek, ám ezzel nem támogatom a hatásvadász, szakszerûtlen alkotásokat.
végre virusírás helyett jóra használják a gépeket.