Elõbb tájékozódnál. Minõsítgetned meg akkor sem kellene.
CO2 nem ártalmatlan. Légkörbe kerülve növeli az üvegházhatást és ez felelõs a Föld felmelegedéséért elsõsorban. A múlt században 1 Celsius fokot emelkedett az átlaghõmérséklet. Ebben a században 2-6 Celsius fokot fog. És erre az emberi környezetszennyezés a magyarázat.
A cikk autója nem környezetbarát, a petróleum nem megújuló energiaforrás, ugyanúgy olajtermék, mint a benzin. Tehát ezzel az autóval nem nagyon vagyunk elõbbre.
El vannak tévedve egyesek mikor a kevésbé környezetszennyezõ technológiát környezetbarátnak minõsítik. Nem az.
Agyrém, hogy autóknak "Zöld kártyát" osztogatnak mikor az összes szennyezi a környezetet.
A legjobb még mindíg a fúziós erõmû. Tiszta, biztonságos, és remélhetõleg nem lesz túl drága. És ami a legjobb : A világegyetem 99%-a üzemanyag.
Azért a dodgem a vidámparkon kívül nem igazán mûködõképes, gondolj csak bele :) Fémpadló lent, drótháló fent, stb. Nem tudom, hogyan lehetne a "hagyományos" módszeren túl szétbontani a széndioxidot, de az biztos, hogy bármely módszerhez energiabefektetés kell, innentõl ördögi kör a dolog.
Van itt komolyabb ötlet is: át kellene térni az elektromos üzemû autókra legalább a városon belül. Úgy lehetne megcsinálni, mint a dodgemet (felül áramszedõvel). A vezetéken vezérlõ jelet is lehetne küldeni a motornak, így megállna minden pirosnál. Szinte nullára csökkentve a balesetek számát. Alul pedig könnyen cserélhetõ akkumulátor telepet lehetne elhelyezni a városon kívüli útra. Tudom, hogy az elektromos energiát is elõ kell állítani valamibõl, de ha minden káros anyagot kiszûrnek az erõmûvek kéményeibõl talán nem romlana tovább a helyzet. A CO2-t (fotoszintézisen kívül) nem lehet valami más módon is szétbontani?
Vagy környezetbarát megoldás: lovas kocsi. A ló nem bocsát ki akkora mértékû széndioxidot, hogy növelje az üvegházhatást. Lehetne zselés-rugós nyerget tervezni, mely csillapítja a ló mozgásából eredõ rázkódást. Az utcasöprõ lócitromtakarító gépek meg mûködjenek földgázzal, vagy lószar-biogázzal na???
Ja, zárt térben (pl borospince) a co2 kiszorítja a levegõt, és szinte tömény co2 jelenik meg. Mivel a falysúja nagyobb, mint a levegõé ezért alulról felfele szorítja ki a levegõt. Régebben használtak szárazjeget patkány-egér irtásra is .Szárazjég: a CO2 fagyáspontja:-80 fokC Ha kiveszed a hõszigetelõ anyagból, rögtön elkezd párologni, és kitolja a levegõt a csatornából, tömény CO2 "légkört" hozva létre.
Oké, oké, értem én, csak hirtelen azért gondoltam a CO-ra, mert attól is halnak meg minden éven leginkább fürdõszobai elalvásos jelenetek során. (Legalábbis mifelénk gázbojleres lakásokban.)
Széndioxid. Tudod, must, borospince, gyertya... Idén is sikeresen kipróbálták néhányan, hogy lehet megfulladni benne..
Ha a gázban amit egy ember belélegez huzamosabb ideig nincs O2, akkor kakukk. Tiszta Nitrogénban is megfullad az ember, pedig a levegõ nagyrésze ebbõl ál..
A benzinnel és a dízellel se lenne semmi baj, ha nem nyomnák tele mindenféle sz@r adalékkal, és sikerülne kénmentesre gyártani. A keletkezõ CO-ot el lehet égetni még a rendszeren belül, az egyetlen probléma a nitrogén(di?)oxid aminek nem nagyon lehet elkerülni a keletkezését.
A körnzezet barát autók egyik lényege hogy ne termeljen Co2-t. Attól hogy a CO2 semleges annyag attól még fokozza az üvegházhatást. És Jecc egy szóval sem mondya hogy a CO2 mérgezõ lenne.
Lehet,hogy nem megújuló az LPG, de a felsorolásban nem csak ez, hanem folyékony természetes gázok,üzemanyagcellák is szerepeltek. Bármelyiket is nézzük környezetbarátabb a benzinnél és a gázolajnál! A cikk különben is a továbfejlesztett technológiákról szól,melyek növelik a jármû hatásfokát és csökkentik az emissziót. Szóval nem kell egybõl lefikázni õket,fõleg azért nem,mert jót akarnak!
Nézd, neked nincs igazad, a Co2 jelenlegi ismereeteink szerint üvegházhatást okoz.
A cél az, hogy a körforgásból kikerült szenet (köszén, olaj) ne hozzuk vissza, mert akkor ugyanolyan trópusi idöjárás lesz ,mint a triászban. Úgy lehet gazdálkodni, hogy csak azt égeted el, amit te ültettél. Egyébként káros lesz a Co2 is. Ezért írják ki az összes kocsireklámra, hogy mennyit fogyaszt, és menyit bocsát ki.
Valamelyik elöadáson mondta a tanár, hogy a biokenöanyagok, és biodízel elöállítása, a földmüveléssel és desztillálással együtt több benzinbe van, mint amit kapunk érte. Egyelöre maradjunk az energiafünél, mert még fejleszteni kéne az ipart, hogy ne csak puszta mókusvakítás legyen a bioüzemanyag.
Te hallod! Hogy lehetsz ilyen sötét?????????!!!!!!!!!
"Na szóval az szép, hogy környezetbarát, de ugyanúgy keletkezik CO2 az elégetésekor, mint a benzinnél, és ezt is úgy kell kitermelni, szóval nem megújuló energiaforrásról van szó (mint pl. a metán, biogáz), tehát a légkörben levõ CO2 mennyiségét növeli a használata." ----> A CO2 SEMLEGES ANYAG!!!!! Attól nem lessz senkinek sem baja, amire te gondolsz az CO. Vagyis egy oxigén atom van a vegyületben. Co2 elérte a nemes gáz szerkezetet és viszonylag stabil, viszont a CO szerkezete nagyon gyenge ilyenkor a vérünkben lévõ hemoglobinból is kioldhatja az O2-t. Ez szédüléshez, fejfájáshoz, hányingerhez és piruló bõrhöz vezet amibe meglehet hallni.
Titán üzemanyagtank.. ûrrakéta hõszigetelés,csupa olcsó, minden sarkon található alapanyag.. Faváz, fakerék, rá egy vitorla, ez igen..
LPG : http://www.lpga.co.uk/what_is_lpg.htm (talán úgy ismerõsebb, hogy PB gáz)
Na szóval az szép, hogy környezetbarát, de ugyanúgy keletkezik CO2 az elégetésekor, mint a benzinnél, és ezt is úgy kell kitermelni, szóval nem megújuló energiaforrásról van szó (mint pl. a metán, biogáz), tehát a légkörben levõ CO2 mennyiségét növeli a használata.