Deity-n is lehet ám nyerni, csak beállítás és akarás kérdése az egész. Epic speed pl sokat segít. A raging barbár is lehet akár segítség is, ha meg tudod magad védeni. A tech brokering inkáb a gépnek kedvez, de ha körönként figyeled az üzleteket, és ismersz mindenkit te jöhetsz ki jobban. A csatáknál is lehet trükközni, a gép bedarálja a seregét, nagy sztekekt nem támad, a nem határ menti városok általában foglalhatóak. A csodákat nem építeni, hanem foglalni kell, vallásokat szintén, csak a sereg fontos semmi más. Késõbb specialist economival a legszarabb birodalmat is rendbe lehet rakni, nem kell megilyedni a 0%-os kutatástól, az is lehet sok. És végül ott a csodafegyver, lódgém. Ha végképp nem megy azzal bármit lehet. A földtérképet alapbeállításokkal gyakorlatilag végiglódgémezve sikerült megcsinálni. Hát nem volt egy jó játék, de lehetséges.
Modokat én is próbálgattam évekkel ezelõtt. Civ 3-as tapasztalatok alapján én alapból a modokkal legnehezebb szinten játszok, és mindíg sokkal könnyebb mint az alapjáték. Nem véletlenül.
Nem tudom a ROM-e az amiben a berszerker promó van, de úgy rémlik igen. Volt egy leaderük is, Ramszesz. Õ minden min 2 palapácsos mezõre kapott még egyet. Mivel legnehezebb fokozaton toltam, szerencsére minden szomszédom megtámadott, és 10-esével jöttek az íjászok, amiken úgy felpromóztam a harci szekereket, hogy a lándzsásokat is kiverték a városból. Sajnos az ókorban letaroltam huge térképet, és új játékot kellett kezdenem. Amit always peace-ban nyomtam a hasonló bakik elkerülésére. Nekem a legmodernebb egységek álltak a városaimban, az ellenfélnek meg longbowmen, a népesség 90%-a volt a 10%-nyi területen... Szóval ennyit a modokról. Végégigklikkeled azt jól van. Látsz új egységet, új technológiát, csak épp kihívás nincs benne. Pedig a gép próbál geci lenni, de mindig túl buta, és a mod újításaival félkézzel össze lehet verni.
A rómaiak gyengék:D Epic speeden a quechua raush az inkákkal ûberel mindent, csak az immortalok durvábbak, de ahhoz mák kell hogy lovat kapjál a kezdõre. Az inkákkal deity-n is könnyedén lehet gyõzni, csak beállítások kérdése.
Én a rómaira vagyok ráálva, leirom hogy csinálom: 2 Warrior (felfedez), worker, barakk(hogy a város kicsit felnõjjön, szal nem muszáj megépíteni,csak azért építem hogy valamit építsek,de warrior már ócska,másmég nincs), setler. Kutatás: the wheel, farm, animal husbandry(ha van ló akkor bekötni akárhol van pl 2, város mellé, és megállás nélkül gyártani a harciszeket mig nincs 7db, parasztal utat építel az ellenséghez ekkor hirtelen nekimenni a gép fõvárosának,(elesik) közben gyártod az utánpótlást, majd a többi várost is elfoglalod.) Függetlenül a lótól köv tech: bronzeworking,ironworking. Ha nincs lú akkor havan bronz baltást ha az sincs akkor imádkozzál hogy legyen iron. Ha iron-egységekkel harcolsz meg amúgy is mindig elsõ dolgod legyen az ellenség ló-bronz-vas ellátásának eltiprása. (itt maradjon is egy egység hogy ne építse újra a parasztokkal). Ezután kelleni fog a code of laws(kúrthaúz építés!különben becsõdölsz a sok város miatt és még lehet vallásod is lesz) Ezután katapult(construction) gyártás jó sokat,(köv tech monarchy(her.rule) hogy jó nagyra hizzanak a városok) és még ezekkel az egységekkel egy gépnek nekimész. Na ezután már akkora területed lesz hogy megnyered vagy így vagy úgy.
A tapasztalt játékosoktól kérdezném, hogy csinálják meg azt, hogy az elején terjeszkednek és háborúznak? Sok szó esik mostanában errõl a topikban. Én akárhányszor próbáltam, akár négyszeres túlerõvel, sohasem sikerült egynél több várost elfoglalnom. Szeretném kipróbálni ezt a háborús játékstílust, eddig a békés vezetõkkel játszottam, a vallásra és a kutatásra fókuszálva. Ha háborúztam az csak a modern érában volt, kihasználva a magas technológiai fölényemet.
"Jó én meg Emperor szinten nyomom, akár alapban, akár kieggel, most már 1-2 éve folyamatosan. "
Nem írom alá. Van, ahol nem az az alap, hogy csal az AI, legfeljebb a nagyondurva fokozatokon.
De ebben akárhányszor kémkedsz be egy városába, _SOHA_ nem látsz olyat, hogy egység épülne. A serege meg csak nõ, csak nõ...
Emellett az is elég árulkodó, hogy a végén replayben nehéz fokozatokon _rögtön a második körben_ becsítel magának egy várost a geci. Nemhogy settlert gyártani, de _odaérni_ sem lenne ideje. Ez meg aztán végképp a legalja, hogy amit nem látsz, ott aztán elszabadul a pokol. Ha már látod, akkor persze megadja a látszatot, csak settlert csal magának, és azzal odamegy.
Szal nem, ez nem okés így, hogy _meg sem próbál_ a gép fair módon játszani. Noblén is csak kevéssé pofátlanul csal, az sem korrekt ilyen szempontból.
"Ja, én csak noble-n vagyok hajlandó játszani. Az nem "nehézségi fokozat", hogy kapok egy _büntetést_ happiness meg health tekintetében minden városra. Ezért nem játszok Civ-et, csak kb évente egyszer. "Nehéz" fokozat az kamu, a noble meg nem kihívás."
Jó én meg Emperor szinten nyomom, akár alapban, akár kieggel, most már 1-2 éve folyamatosan. Igen a nehezedés soxor csak a termelések, bónuszok, büntik szintjén jelenik meg. De mint írtam elõbb, ha nem figyelek, ha nem tartom magam a stratégiához, ha nem vagyok geci mód aggresszív az elején, akkor simán elkalapál az AI. Az alapjátéknál ez gyak azt jelenti, hogy a középkor végére általában kétvállra fektetem, a modoknál meg el lehet szórakozni az ipari forradalomig. Egyrészt mert könnyebb, másrészt mert nehezebb. Egyrészt mert ha az alapban szerencséd van elkapod a ritmust és még a légiósokkal végig gyalogolsz a kontinensen, akkor nyertél, ha nem akkor Emperor szinten már biztos cumi, talán még az ûrhajóra van esélyed. A RoM-nál nem elég csak a légiós, mert a köv 2-3 technikailag fejlett egységet is neked kell elõbb megépítened, különben befullad a terjeszkedés. Ha szerencséd van és elérhetõ közelségben van a fõvárosa akkor mehetsz tovább, ha elõbb megépíti a heavy swordmant, a dragonyost, a riflemant, akkor szopsz mindhalálig, mint Nemecsek. Ennyi.
Ha úgysem játszol vele, akkor mit érdekel a dolog!? Tisztára olyan vagy, mint a rendszergazda a szexszel, úgy tesz a társaságban mintha izgatná, de nem ûzi rendszeresen.
Azért ez sem ment, mert 32 ezer vadászt nem él túl egy csatahajó sem. Viszont asszem egyetlen hajón levõ Black hole generator is pont annyira volt hatékony, mint 1000 darabon.
Amúgy meg a civ4-nek sincs rosszabb AI-ja mint bármelyik más játéknak, sõt! Ugye a civet szép folyamatosan fejlesztették évrõl évre, lassan 20 éve fejlesztik úgy hogy meghallgatják a fanok véleményeit. Ezzel nem versenyezhet semmilyen játék. Szal ha van valami problemátok akkor írjatok bátran a fejlesztõknek :) Mester of Orionról mindig az jut az eszembe hogy az akkor pc újságban volt róla egy cikk és a csóka aki írta azt mondta hogy megeszi a kalapját ha valaki végigjátsza legnehezebb fokozaton csalás nélkül, szal én az összes néppel megcsináltam ráis vettem egy nagyfloppyra (ebben az idõben még ez volt) de nem adtam fel, mai napig megvan :) A nyerõ taktika annyi volt hogy kifejleszteni a legnagyobb hajótestet, rátenni automatikus repair system-et, max pajzsot, és ezután amennyi hely van blackhole generátort, ezután kb félnapos harc kezdõdött, szal enterre tettem egy súlyt és estére megnyertem az elõbb említett többezer hajó elleni harcot úgy hogy nekem nem volt több 20-nál :D
Hát, nemigen multiztál még, azabaj.
Rohadt népszerû a pangea és a nem is gömb alakú(tehát nem lehet körbejárni) térkép multiban, és ott mûködik simán a lerohanás. Emellett általában 2v2 vagy 3v3 van, nem free for all, tehát effektíve ha mindenki lenyom egyetlen ellenfelet, akkor meg van nyerve a map.
Úgy szokás csinálni, hogy az elsõ warriort beállítod védekezni az elsõ városa mellé egy erdõbe vagy dombra, akkor onnan nem üt ki a saját warriorjával, meg nem tud kijönni a workerekkel. Te közben áramoltatod felé elõször a warriorokat, aztán axement, aztán íjászt, ahogy tudod. Beszorul, levered, gémóver. Ha sikerül. De nem ritka ez a forgatókönyv egyáltalán.
Jaa, multiban nincs barbár jellemzõen, ezt nem mondtam.
De az elõzõ hozzászólásom(meg ez is) EGÉSZE a multiról szólt, nem AIk, meg mittudomén.
Nem értem folyamatos kifogásaidat. Én soha a bödüs életben nem játszottam Pangeán, mert egysíkú elsõ látásra.
Az elsõ warrioros megintdulást sem értem. Még az agyontápolt warrioros néppel sem tudtam lenyomni senkit a játék eljén, nehogy az összes ellenfelet.
Több kontinensre kell, mindegyikre több ellenfél. Egyáltalán milyen beállításokkal játszottál? Probláld ki a tomboló barbárokat. Garantált szívás mindenkinek. MI-t ölt már meg a szemem láttára barbár. Mekkora térkép és hány nemzet? Én anno az alap térképen toltam, normál idõ mellett 13-14 játékossal. Az alap 7 vagy 8 az kevés. Mindjárt más a leányzó fekvése...
Lehet emberek ellen multizni (clonedvd-s verzió simán kienged netre), de az meg soha nem "teljes" játék. Ott van az, hogy pangeán az elsõ warriorral megindulsz az ellenség felé, és kb az ókor elejére vége van. Vagy kontinenses, akkor meg az gyõz, akinek hamarabb lesz Asztrónómiája.
Más lehetõség nagyon nincs... Talán még a One City Challenge, vagy az Islands map, ami némi változatosságot hoz. Esetleg az Always Peace beállítás.
De nem túl változatos, meg...nem igazán Civ. Nagyjából agyatlan hent (kontinenses, asztronómiás játékokat leszámítva)...
Én is pont ezen a véleményen vagyok. Ezért nem játszom vele már én sem vagy 2 éve. A CiV-nek csak úgy lenne értelme, hogy csak human játékosok egymás ellen. Erre viszont kinek van ideje és lehetõsége?
Mondjuk az MoO I és II is csalt rendesen. Az MoI-ban 32 ezer gépes vadászflottákat nyomott sorra a legnehezebb szinten. A Black Hole generátor meg szépen megette õket. :)
Jaj, télleg! Aztán "megcivesítették" a második részre a fejlesztést...
Na mondjuk MOO a másik csaláshuszár... :P Amikor a véres verítékkel kiszenvedett, nagy hajókból álló szuperhájtek flottámat fél perc alatt kivégzi többtízezer darab lézerrel felszerelt picsányi vadászgép...
Az a baj ezekkel a játékokkal, hogy esetenként még az embereknek is magas (hányszor hallottam már, hogy "á, az nekem túl bonyolult"), nem is nagyon várható el rá a normális AI.
Majd ha lesznek _valódi_ AIk, akkor majd tudunk jókat Civezni... :P
Ja, én csak noble-n vagyok hajlandó játszani. Az nem "nehézségi fokozat", hogy kapok egy _büntetést_ happiness meg health tekintetében minden városra. Ezért nem játszok Civ-et, csak kb évente egyszer. "Nehéz" fokozat az kamu, a noble meg nem kihívás.
Az egységeket a gép _mindig_ csalja magának, sohasem építi.
A két legnehezebb fokozaton meg még az épületek is felébe illetve harmadába kerülnek neki, mint neked.
Úgyhogy úgy vagyok vele, hogy okés ez a Civ, nagyon jóféle "világszimuláció", de így, AI hiányában nem játék. Hozzátenném, hogy soha nem volt az, Civ1-tõl kezdve ilyen az AI, vagy csal, vagy nem kihívás.
Fura, én is pont ezt gondolom, de az MoO I rendszere még a 2. résznél is jobb volt. Ott is % esély volt, de párhuzamosan lehetett az RP-t osztani a 8 találmányág között. A Civ tech tree is lehetõvé tehetné azt, hogy egyszerre a fa több ágát kutasd és oszd közöttük az RP-t. Nem értem, hogy ezt miért nem csinálták meg. Történelemhûbbé tenné a játékot.
Ha már fejlesztés, nekem a Master Of Orion 2 fejlõdése tetszett eddig a legjobban, hogy volt egy ára a technológiának, de nem ennyire éles volt a határ, mint civben, hanem a pontok felét összegyûjtve már volt esély az áttörésre, ami a kutatási pontok gyûjtögetésével egyre nõtt. Ellenben a kutatási pontok összegyûjtése sem jelentette automatikusan azt, hogy megkapjuk a techet, csak az áttörés esélye nõtt meg olyan 90%-ra.
Volt fílingje annak, mikor a "tervezett" idõ elõtt sok körrel véletlenül beadta az áttörést. De annak is, hogy x kör óta megvan a fejlesztés, csak épp az áttörés rohadtul nem jön, mert szerencsétlenek a tudósok... :)
Milyen nehézségi szinten? És 6. szinten esélytelen voltam a gép ellen még RoM használatával is, pedig Civ II-ben utolsó elõtti szinten is nyomtam le gépet, eggyel alatta meg kifejezetten rutinszerûen, ha nem volt nagyon ótvar a térkép. CiV I 4. szinten ment flottul.
Te, egyszerûen képtelen vagyok felfogni a gondolkodásmódodat. Mintha nem is errõl a bolygóról származnál, annyira idegen ez nekem...
"az alap RoM mod elvan baxva" Errõl beszélek az elejétõl kezdve.
Aztán mondod, hogy: "soha nem fogják azt csinálni, amit én," illetve hogy: "Így õk töredék lakossággal néznek velem szemben."
Tehát gyakorlatilag lepkefingok hozzád képest.
"Imádom a geci AI-t!"
De akkor mi benne a geci? Nekem kurvára úgy tûnik, hogy boxzsák szar az AI, én is ezt tapasztaltam (lépegetõ vs pikemen... rettentõ izgalmas.), és mégis geci?
Asszem talán itt sem kell a fán elérhetõnek lennie, de nem teljes technológiát kapsz, hanem csak valahány egységet a technológia kifejlesztéséhez, ami ha fejletlen vagy még mindig azt jelenti, hogy fényévekre vagy a kifejlesztésétõl. Másrészt van ez a technológia átszivárgás, simán jönnek át a mások által kifejlesztett technológiák és nem csak kémkedéssel lehet õket lenyúlni. De itt sem kapsz teljes technológiát, csak lombikokat a fejlesztéshez adott technológiát illetõen. Így aztán te sem tudsz annyira elhúzni, meg elõled sem a többiek. Szerintem jó ötlet és valamennyire talán reális is.
A technológia átvételével a CiV1-ben az volt a baj, hogy nem kellet a fának összefüggõnek lennie asszem, de még a 2. részben sem. Irreálisan nagy elõnyre lehetett így szert tenni.
Ja ezek tök jók voltak már akkor, nem is értettem, hogy ezt a CivIV-bõl kihagyták. Szerencsére a RoM-ban benne vannak, revolution mod, meg a technológia átvétele is elfoglalással.
A nép kiválás az nekem is megvolt. Az kellett hozzá, hogy nagy birodalom legyen és a fõvárosát foglald el a nagy birodalomnak. Én is csak lestem.
Még nagyon kezdõ koromban csináltam egy olyan kísérletet, hogy csak minimális számú népet tettem le. A szigetemen felhúztam 3-4 várost és aztán ráfeküdtem az Enterre és vártam. :) Mikor megkött az ellen, armorokkal jött a lovagjaim ellen. Elfoglaltam egy várost és termézetsesen a mobil warfare kiválasztása és sok pénzbõl várásoltam sok-sok armort. A saját szigetmen szerzett találmányokkal gyorsan iparosodtam és elfoglaltam az egész világot. Persze ez 1. szinten azért ment, mert a csaták eredményeit torzította a nehézségi szint...
Én a civ1-ben azt csináltam (már nem tudom hogyan) hogy egy népbõl kiváljon egy másik, valami forradalom történt és kettészakadt az ország.. de nem ám úgy hogy ez az "új" ország a játék kezdetekor létezett és valamiért kihalt, hanem csak megszületik a semmibõl.. Másik szórakozásom az volt (legnehezebb fokozat) hogy háborúnál direkt hagytam hogy elfoglaljon egy városomat egy egységgel, és gyorsan visszafogaltam és hopp kaptam egy technológiát :) Meg volt egy game-em amiben nagyon lemaradtam és warriorokkal körbe raktam a partomat igy nem tudott partra szállni, más kérdés hogy a játékot elbuktam mert megépítették az ûrhajót :)
Igen, az alap RoM mod elvan baxva, mert a kajára hajtással 100-as nagyságúra lehet hizlalni a városaidat, miközben a többi népnél, vezetõnél olyan preferenciák vannak a civic-ek tekintetében, hogy soha nem fogják azt csinálni, amit én, hogy még a XXI. szd-ban is feudálisak, meg cserekereskedelem van náluk, meg ilyenek. Így õk töredék lakossággal néznek velem szemben. A fõvárosban gyár, meg minden extra termelést adó létesítmény nélkül 1-2 kör alatt legyártják a legmodernebb legdrágább egységeket. Sõt a mod-mod-ban az is benn van, hogy ha túltermelés van akkor áttérnek a sorban következõ egység legyártására. Körönként 3-4 cirkáló is befigyelhet így. De ebben a mod-modban van egy opció a civic-ek kiegyensúlyozására is. Na ezt eddig nem kapcsoltam be, de a köv játéknál be fogom Imádom a geci AI-t!
Mi a jobb benne? A hosszabb játékmenet, az, hogy több lehetõséged van, az hogy amíg nem ismered ki a modot, gyakorlatilag egy új játék, soxor az AI nagyon jól alkalmazza az új lehetõségeket.
Egyáltalán nem olyan biztos a gyõzelem. Valamelyik játékban 2-300 évig ellébecoltam az ókor eleji kötelezõ terjeszkedést, és ezzel gyakorlatilag megpecsételtem a sorsom. Visszatöltés után nekimentem az ellennek, amim volt és addikg kûzdöttem amíg gyõztem, így már volt esélyem a játék megnyerésére, de 1400-ig nem én voltam se a legerõsebb se a legnagyobb területû se semmi. Ha hozzá vesszük hogy jóval több kör volt, mint az alap játékban, így kb 2X annyi idõt jelent ez játékban. A fellázadó városok miatt is bármikor elõfordulhat, hogy leszakad tõled egy kisebb birodalom, ami a te technológiáddal rendelkezik. Ha nagyon erölteted a dolgot ráadásul ellenséges is lesz veled szemben. Szal nem olyan eccerû a helyzet. Az alapjátékban sokkal kevesebb kör alatt kevesebb fejlesztés, kevesebb maximális várossal. Az iparosodástól meg csak egy merõ rohanás, kapkodás az egész. Az se kiegyensúlyozott valójában, csak a modok máshogy nem azok, amellett hogy hosszabb játékidõt, nagyobb birodalmat tesznek lehetõvé.
Én jellemzõen nem vagyok vérengzõs típus, ezért nem irtok kis sohe mindenkit még akkor sem, ha megtehetném. Tudom, gyenge vagyok. :)
Anno még Civ I (!) alatt eljátszottam, hogy kinyírtam mindenkit és egy várost hagytam meg az utolsó ellenfélnél. Az is pont a Horn-Foknál volt. (Földön játszottam), amit beblokádoltam, hogy 1 szintû maradjon. Benépesítettem az egész bolygót és olyan gyorsan toltam végig a játékot, ahogy csak tudtam. Asszem kiakasztottam a pontszámlálót, nem tudta rendesen kiértékelni a játékot a progi. :)
A Global Warming elkezdõdött annak ellenére, hogy 0 pollution szinten voltam...
(Azért jópofa, hogy egy 1991-es játékban már benne volt ez a jelenség!)
Én még extrában be szoktam állítani a szabad leader választás és Róma + Roosvelt, a traitjai miatt. Na az dúrvaság a köbön! Alacsonyabb fenntartási költségek + 2X-es csoda építési sebesség!:D
Én is kezdek rákapni a tengeri hadviselésre. Imádom szétcsapni a 4-5 erõsebb hajóból, meg 10-15 szállítóból álló flottákat. A RoM-hoz adott mod-mod-ban az is benne van,, hogy 10% eséllyel tudsz ilyenkor hajókat is zsákmányolni.
Nem rossz pedig, de addigra már olyan szinten el tudok húzni, hogy értelmetlen az egész. Hiába van technológia átszivárgás, meg ilyenek, beállítom a kaját adó civic-eket és 1600-ra 2 mrd lakosom van, a többieknek meg 20 mill.
Ha megvan az alapjáték és a BtS, akkor érdemes megvenni a Warlords-ot? Jól tudom, hogy minden benne van a BtS-ben, ami a Warlords-ban, kivéve a scenariokat? Mármint úgyértem játékmechanikailag....
"ráadásul van hozzá egy mod-mod, ami meg jobban segít rajta."
Ez meg már no comment kategória... :P Min segít még jobban, egyébként?
Másrészt ha te is látod, hogy a modok nagy része el van kúrva, akkor miért is jobbak, mint az alapjáték? Logika, valami?
Jóhogy Róma a legjobb! Minden nap toljuk haverokkal a civet, általában 2v8 at mig nem jön a 3.haver, utána 3v12-õt addig mig valakit megnem ölnek vagy nem mi nyerünk, a lényeg hogy mindig rómaival vagyok, azonbelül Julius Cezár :) AD-ra biztosan kiírtok 3 népet :) Jah és volt úgy hogy nem volt vasam, de a vér kötelez így sima chariotokkal irtottam ki 2 népet.. úgy hogy több egységet vesztettem mint amennyit megöltem, de megéri, már maga a 2 fõváros.. Jah, megint rákattantam a kalózhajó gyártásra :) van pár forradalmi újításom :D (aposztófik palasszal mindenki ellen kereskedési embergó, kémekkel a vas-elérést szabotálni, biztos ami biztos 15 kémet rátettem a vasára, mihelyt felépíti én rombolom -> nem lesz fregattja :D, a föld minden városát blokád alá vettem, ez csak annyit jelentett hogy pár forduló alatt összeszedtem 6k aranyat, persze a gép tenni akarna ez ellen ergo örült hajó gyártásba kezd és csak akkor támad ha tutira nyer, azaz amikor látjuk hogy pár hajó már levan gyártva abba kell hagyni a blokádot és arrébb menni így a gép kiküldi a hajóit, és lelehet vágni õket) Egyetlen negativum van, multiban a haverok megõrülnek mire lépek egyet :D
Csak ez így uncsi. A másik nagyon erõs nép számomra az anol volt még. A Redcoatja ûberdurva és még annyira azért nincs túl hátul.
Az újabb RoM nekem sem tetszik - bár csak a bátyámat látom járszani vele - mert nagyon elnyúlt lett a tech tree. Nekem nem tetszik az, hogy a távoli jövõbe elmegy.
Igazából sok fejlesztési újdonság nincs benne, inkább csak az egységek.
Amúgy a modok nagyrésze eléggé el van csúszva kiegyensúlyozottság szempontjából, de még így is messze jobbak, mint az alapjátékkal játszani. Szerintem. De a ROM mod ilyen szempontból példás, ráadásul van hozzá egy mod-mod, ami meg jobban segít rajta.
Hát nemtom, de én még egyetlen épeszû Civ modot sem láttam. Vagy gagyi, vagy megalomán(vagy a kettõ egyszerre), de hogy egyrészt az AI nem tud vele mit kezdeni, az az alap, másrészt hogy olyan szinten elkúrja a gémbalanszt, az meg valami csodálatos.
Oké, az ilyen népmodok még nagyon nem zavarnak be, azok csak szimplán gagyik... :P (Nincs normális 3D-s líder, pl.)
Pedig azt kell hogy mondjam, hogy az utóbbi években MOD nélkül az összes komolyabbnak mondott stratégia vérszegény vagy játszhatatlan vagy befejezetlennek tekinthetõek. MTW2, Civ IV, de a régebbi játékokhoz sem véletlenül vannak modok.
sajnos semmilyen mod-ot nem használok semmilyen játékban, szal ez már kimarad :p de csak kiváncsiságból kérdem a náci-modban gondolom lehet építeni holokausztot, ez world vagy nation wonder? és mik a bonuszok?
Igen vannak ilyen esetek, de amikor néhány tucat angolt lemészároltak a zuluk utána azért rendesen helyretették õket az angolok, nem mellesleg a zuluk 1-2 ezer embert el tudtak veszíteni egy ilyen csatában.
Szerintem ráadásul az íjász egységek tudnak nagyon érdekes dolgokat csinálni. 60-70%-os valószínûség azt jelenti, ha 3X betöltöm a játékot 1X nyerek! Érdekes.
Egy csomó más nemzetet be lehetne még tenni (gyakorlatilag a Föld összes létezõ, vagy már eltûnt nemzetét). Csak éppen ennyire volt kapacitásuk, ennyit akartak, és nem többet. Adolfot én nem raknám bele, sõt eleve Sztálin sem kellett volna.
Erre valók a modok.:) Van magyar civ, meg náci is, asszem önálló formában, a játék minimális változtatásával.
Ezt a gyõzelmi valószínûséget a mai napig nem tudták rendesen megoldani. Nekem a csúcs, amikor 98%-os gyõzelmi valószínûségû támadásokat vesztek el egymás után (tényleg volt már ilyen, nem is egyszer). Ezért soha nem csinálok lelkiismereti gondot egy újra betöltésbõl. Ez már az elsõ rész óta gond.
Azért ez így nem igaz. Nagyon ritkán történik valami az esélyekkel ellentétesen. Viszont történeleben is van rá példa. Tessék egy.
Javaslom az erõviszonyok vizsgálatát. Meg kellett hozzá hatalmas mák, hogy az esõ pont eleredjen. Kb. ennyi esélye van a Civ IV-ben, hogy 99%-os csatánál veszítsél. Néha azért tényleg érdkes végeredmények szültenek, de hosszútávon kiegyensúlyozott. Az érdekes hatások a játék elején okoznak gondot, mikor 1-2 csatán múlthat az, hogy elveszted -e egy városod vagy nem.
Én a civ4en csak annyit változtattam volna hogy mikor sima gyõzelem várható egy csatában akkor ne veszitsünk, illetve mondok egy tegnapi példát: katapult áll sima zöld mezõn,nincs folyó stb, megtámadom egy Calvalryval erre marad 0.2 HP-ém! szal ez a valóságban nem történhet meg :D A másik hogy ha az etiopokat betették akkor a HUN-okat miértnem? Meg miért szarakodnak politikai megfontolásokból, szal németekhez betenném Adolfot stb.
A civicekben engem is az zavart, hogy összevissza volt minden. Igazából nem jött át, hogy amikor valamit beállítok az most milyen társadalmi/gazdasági formának, akárminek felel meg, ráadásul bármivel, bármilyen moddal játszik az ember, tele van kiegyensúlyozatlansággal. Pedig egy nagyon jó kis rendszer lenne, hogy finomhangolja az ember a játékot.
Persze ha mindent, a neveket is átakarja állítani az ember az azért nem kis munka. Persze talán nem is olyan nagy.
Az 5 civic minden esetre bõven elég. Én a jog (legal), vallás (religion), gazdaság (economy) kategóriákat meghagynám. Azonban a munka (labor) gyak a gazdaság alá besorolható, az államvezetés (government) meg a jog alá, esetleg ezekbõl valahogy egyet kéne csinálni, más néven, mondjuk állam (state) néven. Hiányzik viszont a hadsereg szervezés, illetve a kultúrát/tudományt szabályozó civic.
Komolyan nem lesz vallás!? Pedig én mindig gyak azzal nyertem. A Call to Power sajna arra volt jó példa, hogy sok apró kis változtatással hogy lehet egy uncsi, lélektelen játékot összehozni.
Sajnos kinyírják a vallásokat. Bár én nem nagyon használtam õket, de ez akkor is orbitális hiba. Az emberiség 6000 éves írott történelme során a XVII. századig nagyon erõs vallásos befolyáltság volt. Erre ezt kiirtják. Jaj...
Bátyus azt is mondta, hogy lehet, hogy a CAll to Power szerû hadsereg szervezéshez térnek vissza és egy mezõn csak egy sereg lehet.
Azt viszont mai napig nem vágom, hogy a Civ II-ben is meglevõ Zones of controlt miért nyírták ki. Azóta nem lehet tisztességesen védekezni a CiV-ben.
Ha megvan az alapjáték és a BtS, akkor érdemes megvenni a Warlords-ot? Jól tudom, hogy minden benne van a BtS-ben, ami a Warlords-ban, kivéve a scenariokat? Mármint úgyértem játékmechanikailag....
úgyemlékszem van ott Hotseat mód (egy PC-n 2 vagy tobb jatekosnak)
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Civ IV-ben van olyan multiplayer játékmód amit egy géppel is lehet játszani?
Ez engem is érdekelne, mert már sehonnan nem tudom letöteni. Minden tárhelyrõl eltünt, tehát ha valakinek megvan, az feltehetné valahova.
Reméljük a legjobbakat , a képek alapján nem rosz, és a harcrendszer meg hasonló lesz talán mint a civ2ben, a grafikai motort meg már ideje volt lecserélni, alap hogy újat kell kapjon, ez miért fícsör, vagy csak dicsekednek hogy tudnak még újat írni? :)
Sziasztok! Lenne egy nagyon egyszerû kérdésem a játékkal kapcsolatban: Ha felrakom a játék kiegészítõit( Warlords, Beyond the sword,Colonization) akkor az alapjáték elérhetõ még? Mármint,hogy ezek a kiegészítõk külön indíthatók majd el,csak kell hozzá az alapjáték,vagy magában a játékban okozott változás hozzáadott az alapjátékhoz(+népek,vezetõk,nehézség).Sajnos érthetõbben nem igazán tudtam fogalmazni.Nagyon szépen köszönöm a segítséget.(ja,és még valami: kezdõnek hogy ajánljátok a játékot? Csak alap vagy kezdhetem egybõl a kiegekkel?)
na írhatnál nekem civic ötleteket, annyi a lényeg hogy wiki-vel(országokról) legyen összhangban, hogy reális képet fessen. Tényleg nagy munka, szal ilyen apró 5letekkel is nagy segítséget tudnál adni!
Az hogy lehet, hogy 3 városom is elérte már a Legendary Culture-t (50k kultúra pont) és még nem nyertem? Meg kell várni a végét?
Szerintem lehet vele multizni. Csak nem sok értelme van. Tuti halál.
Ha kerülöd a kontaktot a spanyolokkal lehet húzni egy darabig. Én úgy csináltam, hogy mikor a spanyol lerakott egy várost a partra azonnal leromboltam, és az egységet is feloszlattam. De elõbb utóbb akkor is elér a betegség, és akkor vége. riflemanokkal harcoltam, de igazából tök mindegy milyen egység, mert a hp-ja 1,0-1,5 körül mozog mindegyiknek.
Figy má Uwu! A sprektumon láttam egy nagyon király dokumentum filmet tán a majákról hogy kinyiffantották õket a spanyolok, van egy ilyen "scenario" a BTS-ben, próbáltam de nagyon nagyon lehetetlen nem megdögleni (a nyerés elképzelhetetlen mert sérülnek az egységek betegség miatt, nem mintha partiban lennének a spanyolok ellen amúgy is), na szal lehet ezt játszani multiban? mert ha igen akkor megpróbálhatnánk!! :)