Hali, tudna valaki adni egy linket a játék legfrisebb és legjobb magyaritásához? Régen magyaritással játszottam amit a magyaritasok.hu-ról töltöttem le, de az nem volt a legjobb, és újabb nincs. Találtam egy másik oldalt ami ezzel foglalkozik, de az meg tele van halott linkekkel.
Ha a szövetségesem felajánl 1 technológiát és én adok neki 1 másikat akkor amit én adtam azt kutathatom az elejérõl vagy megmarad ?
Tudnátok ajánlani 1 oldalt ahonnan az 1.74-es patch-hez tudok crack-et letölteni ?
Hétvégén játszottam egy jó szigetes OCC multit bts-el. 54-es vérost sikerölt összehozni a szusi corp-al, meg merchant farmolással. Always peace volt, 2-en is fellõtték az ûrhajót, de time limit is be volt állítva, és mivel nekem volt a legtöbb pontom a népesség miatt, én gyõztem. Egyébként esélyem se lett volna ûrhajózni, szerencsére idõben észrevettem, hogy ez lesz a vége
moddal könnyû :D sok ujdonsá amibõl te sokmindent kihasználsz az AI már kevesebbet = nem csoda hogy nincs kihívás, sok ujdonság = sok bug lehetõség -> én maradok az alapjátéknál még, egyedül majd a WOC mod érdekel majd, ha nem lesz annyira béta :)
Momentán annyi egységem van, hogy még magamtól is megijedek!;) Áttértem inkább fasizmusba, mert ott boldogságpontokat kapok az egységekért is. A fõvárosban, ami most éri el a 100-as nagyságot most 104 boldogtalanságra így 165 boldogság jut, szal még tudok hova fejlõdni, 2-3 körönként egyet.:)))
A birodalmam 2 mrd fõt számlál, az utánam következõ meg asszem 20 mill-t. De nincs kedvem lerohanni õket, reménykedem hátha felszívják magukat. Amúgy beállítottam, hogy a technológia átszivárogjon, szal én sem tudok ilyen szempontból elhúzni, hiába fejlesztek ki 2-3 körönként valamit.
A múltkor megtámadott a legerõsebb ellenfelem, elfoglaltam egy városát erre egybõl csatlakozott vazallusnak. Most az utána következõt tápolom, hátha lesz belõle valaki. Adtam neki már egy csomó egységet, hogy tudjon terjeszkedni, most már a másik kontinensek kb felét elfoglalta. Szal mire eljön a XX. szd talán még valami komoly háború is lesz. Nehéz lesz megállni, hogy abban a pillanatban, hogy befenyeget ne atomozzam szét. 1650. van és most kezdtem el gyártani a rakétákat.:)
Egyébként az a titka, hogy az elején nem szabad xarozni, addig kell egy jobb birodalmat kialakítani, a másik városait elfoglalni, amíg csak 2-3 egysége van az AI-nak a városaiban. Ezt a játékot egyszer már vissza töltöttem, mert olyan isz. 600-ig húztam a dolgokat, de már késõ volt, betámadtak többen is, amikor még csak 1-2 városom volt.
Csináld meg a szushi corporationt, és szedj össze sok halat, kagylót meg rákot, aztán farmok nélkül is meglesznek a 30as városok :)
@ NEXUS6 : Nem olyan jó az :) nekem pont egyik elõzõ játszmám alakult úgy, két nagy kontinens, enyémen 2 ellenség, másikon voltak 5en a gépek. Mire elfoglaltam a kontinensem a másikon kicsit felülkerekedtek a Vikinegek :D aztán meglátogattak engem is, rosz volt az idõzítés, ott lett vége :)
Azon próbálkozom már régóta, hogy találjak végre egy olyan beállítást, ahol mondjuk a XX. századra én is meg egy másik birodalom is vagyunk 1-1 nagy kontinensen, aztán elkezdünk világháborúzni.:)
Sajna eddig vagy én húztam el, mint az állat az elején, vagy a gép és akkor gyak a középkorra vége lett a játéknak.
A BtS-nál is ez volt, ezért kezdtem a modokat nyaggatni. Sajna az AI nem játszik elég agressziven, ráadásul a civic-eket sem tudja teljesen kihasználni, még az újabb változatok sem. :(
Én modok nélkül játszom a BtS-t, és a legutóbbi játékom után kipróbáltam, hogy a fõvárosom minden területét beépítettem farmmal, volt szupermarket, és asszem 38 lakos lett a végeredmény.
A RoM modban elég jól tudnak fejlõdni, növekedni. Van hozzá egy modmod is, ez megnöveli a város hatókörét, ha elér egy kulturális szintet.
Igyekszem azokat a civikeket megtartani, amik a kajabónuszt adnak és azokat nem is változtatom, szal nálam még 2000-ben is feudalizmus van.:D
De megéri, mert eszméletlen nagyságúra híznak a városok, és ez jól kiegyensúlyozza a viszonylag gyengébb termelést, pl pénzben.
A fõvárosom most 75 köröl van (a.d. 1615) vannak 40-50-es városaim, a gépi ellenfeleknek max 25 körül. Gyártom az egységeket mint a szemét, nem tudom minek, a pénzem kõrönként 1800-zal hízik, kb. fele annyi idõ alatt fejlesztek ki egy technológiát, mint az utánam következõ legjobb, szal csak azért viszem végig, hogy leteszteljem a RoM legújabb változatát, értelme már nem sok van.
Mennyi lakosra szoktátok felhúzni a legnagyobb városaitokat? Régebbrõl valami 50+ számokról írkáltatok, ha jól emlékszem :)
Baxus többször is felnéztem! Mikortól voltatok? Én meg itt magányomban éppen befejezem a legutóbbi játékomat. 1600 körül modern kor, Manhattan projekt, miegymás 1 mrd lakos, meg ami kell.:)
Nyomtunk ma 2õt is, egy 2v6 ot normálon meg 3x12 õt largeon ( elmentettük õket majd folytatjuk ). A 3x12 ben 3 gép rámszállt még az ókorban, már csak 1 városom van :p szal nem látok esélyt, a többi havert is támadják, már nem tudnak egységekkel segíteni, szal mégjó hogy ebbe nem szálltál be :)
jah, ennyit errõl :D Amúgy én és a haver toltuk 17-23h-ig (kb ekkor játszunk,minden nap) Paulus game a játék neve a jelszó mg, gyere be nyugodtan ha van kedved és valamelyik gépet feltápolhatod :D, legalább izgalmas lesz.
Általában Emperoron játszom moddal (kicsit talán lájtosabb mint az alap). Emperor persze megvolt alappal is, asszem fölötte is volt 1-2 játékom, de azt már nem igazán élveztem.
Én benne vagyok, bármelyik nap jó 18-24h ig. Ma megkérdezem a haverokat hogy ki jönne, de elõtte jó lenne ha megírnátok hogy alap beállításokkal alap játékot milyen max.nehézségi szinten nyertétek meg! Van kb 8 haver akivel minden nap toljuk gépek ellen de a legtöbb még leggyengébb szinten se bírta megnyerni a gémet :D (na fõleg azért mert csak multiznak és nincs idõ single-re) ezért kéne tudjam hogy mit bírtok :D és akkor olyan embert hozok.
Srácok, valami multiplayert van kedvetek nyomni? Megbeszélünk egy idõpontot, mondjuk csütörtök este 8, addig mindenki tud itt jelentkezni, akkor 8kor megcsinálom a szervert annyi emberes férõhellyel, ahányan jelentkeztek és tolunk egy jó kis játékot.:) Na mit szóltok? Régebben csináltunk ilyen partikat még itt, emlékszem.:)
Vmi pop-up blablaát át kell állítani az optionsban.
Hm most hogy mondod valóban háború alatt a legfontosabb dolog hogy minnél hamarabb kiválasszak valamit a városokban hogy eltünjön ez az ablak és végre betudjak avatkozni a harcokba.. lehet utána kéne nézni hogy lehet kikapcsolni a "városban elkészült dolog után ne bukkanjon fel ablak a kör elején" -t :) :p
Na igen, ez a kör elején lépünk dolog a legidegesítõbb, ami ebben a játékban van. Mikor a fontos egységet nem tudod kijelölni, illetve amikor ki tudod, lebassza az ellenfél...
Sehova, tele van keténekkel. Legalább is vagy 4 éve még így volt. Én próbálkoztam, de mindig ment a szüttyögés hogy hogy is volt, és ki nyert meg miért. Ahol lehet belekötnek mindenbe, több idõ megy el faszságra mint játékra. Felkészülhettek a körvégén lépõs, meg kör elején lépõs scriptelt lépésekre, meg a szabályellenesen random civ helyett utolsó pillanatban válaszó cheatekre is.
Én úgy értettem, hogy a játékban milyen évet írunk :) Már ha van egyáltalán különbség, hogy mikor mit érdemes építeni (nem számítva azt, hogy mi van kikutatva, tehát mit tudok egyáltalán építeni, az elején értelemszerûen windmill-t pl nem :) ).
Pontosabban amit kiír a város fölé az csak a kultúrabónusz, a többit is számolja, és láthatod is ha harc elõtt lenyomva tartva huzod a városra az egeret.:)
@ #5421 : Ezt én sem értem igazán, játékos életkor szerint írtad? :DDD
Amúgy sokmindentõl függ, kortól, attól hogy milyen a város (mire használod), milyen a terep körülötte, stb.
Mármint úgy érted, hogy "2-10 lakos között"? :) És az újakat a régebbiek mellé, vagy a régebbieket ledózerolva érdemes építeni?
Viszont elhatároztam, ha a mostani játékomat végégig játszom, akkor néhány várost körbeépítek csak farmmal, aztán meglátom meddig tud fejlõdni :)
Egyébként néha elég megdöbbentõen van megcsinálva a játék: az összes erdõt és dzsungelt kiírtom a városok körül, hogy legyen helye a farmnak, stb, azért, hogy az a nyomorék város fejlõdni tudjon! Aztán 2040 körül meg jön az elsivatagosodás...
Köszönöm szépen a válaszokat! #5412: igazad van, a játék elején (vagy városalapítás elején) még egy újabb worker megépítésével is gondjaim szoktak lenni.
2-10 év között semmit 10-18 év között bányát,farmot 18-30 év között cottage 30-55 év között cottage,szélmalom,vízerõmü,workshop 55-80 év között bányát,farmot 80 felett semmit
Nomtam hétvégén egy deity-t duel-en. Meglepõen könnyû volt az inkjákkal.
Röviden tömören, a fal ad +50% def bónuszt, a kastély újabb +50%ot, és a puskaporon alapuló katonák, ezeket már nem veszik figyelembe :) Középkor után marad a kultúra (max+100%) + beásás (max+25%) + egy hegy +25%a adott esetben, ezen felül meg persze az egységpromók : city defense I-II-III pl. :)
És igen, de ezek közül csak a kultúrabúnuszt tudod megnyirbálni tüzérséggel, bombázással komolyabb károkat is lehet okozni, ha nincs nagy légvédelem :)
Az a beásottság. Az a falon felül van. Ha sima lándzsással támadsz, akkor figyelembe veszi a falat+a beásottságot, ha puskaporos egységgel akkor csak a beásottságot. Tehát elég mondjuk 20%-ra lecatapultozni a védelmi %-ot, mert azt a 20%-ot már úgysem számolja a muskétásaid ellen.
A kultúrális bónusz számít, a fal nem. 2 külön dolog.
Érdekes valamire (bug?) lettem figyelmes. Azt írja a gunpowder egységekre, hogy ostromnál az ellenséges védõk védelmi bónuszába nem számít bele a városfal bónusza. Hátdehogynem...
Egy biztos az összes civnél megvolt ez a 'corrupcio' effekt, talán civ4-ben a state property (communism) segít ezen, de sose próbáltam mert mindig rákattintok a riflingre, utána meg az assebly line-ra és ami nem esik ebbe bele az kimarad :D
Ha jól emlékszem Civ3-ban, ha elkészült a telepes, akkor kivett 2 jómunkásembert a városból. Így az osztódással szaporodó taktika nem is mûködhetett az elején...
Az osztódással szaporodás annyit jelent, hogy kezdõ városban rögtön telepest kezdesz gyártani, amikor kész akkor megint, a megépített telepessel új város, ott is egybõl telepes, stb. Ezt a hely függvényében lehet nyomni orrvérzésig. Civ2ben brutális módon lehetett tolni, bár eleinte gondjaim voltak, mert 256 város volt a max, de addig sírtam a fejlesztõknek, amíg javították, és 256*256 lett a max, abba már belefértem. :) Civ3ban már nem ment ennyire, az AI sokkal hamarabb lecsapott a védtelen városokban, civ4ben meg ennek a kvázi zerg taktikának az ellenszere, hogy minden városnak van fenntartási költsége, így a fenti taktika öngyilkosság, mert egybõl csõdbe mész.
Az "osztódással szaporodás" azt jelenti, hogy minden talpalatnyi helyre városokat építesz, az se baj, ha olyan közel vannak, hogy nem tudnak rendesen kifejlõdni. Annyival több pénzt/tudományt jelentenek, hogy simán megéri.
A civIV-ben viszont számít a fõvárostól való távolság. Alapvetõen egyre nagyobb költséget jelent, minél több minél távolabbi városod van. Alap játéknál 10-15 vérosnál többet szinte képtelenség fenntartani elõszörre.
A CivIV modok ezen van ahol enyhítettek, máshol meg rátettek egy lapáttal, hogy nem csak a város költsége is növekszik, de még lázadozni is fognak.
Az, hogy hány kör alatt épül az egység az nagyban függ attól, hogy a várost körülvevõ mezõket a lakosok hogyan mûvelik. Ha bemész a várost mutató képernyõre, akkor látod a térképet, a térképre kattintgatással tudod átrendezni, hogy melyik mezõt használják. Illetve asszem van már itt is olyan, hogy be tudod állítani, hogy a gép magától mi szerint irányítsa az emberek kihelyezését: népesség növelésére, termelésre/gyártásra, vagy pénz/tudomány elõállítására.
bocs az offért de a civ3ról jutott eszembe a civ2-es taktikám : egy elég nagy területet direkt nem építettem be (mielõtt leugattok jelzem hogy nem épp földmüvelésre való területet) hogy barbár jelenjen meg. Tudni kell hogy civ2-ben 100 aranyat kapsz a barbár vezérért, szal erre épült az éves költségvetésem, nem beszélve a jó kis kiképzõ táborról, ugyanis nem civ4-es barbárkodás volt "1-2 db barbár mászkálgat" hanem bizony 10 fölötti számú, aki onnan visszajött már fasza kis veterán katona lett :)
"Osztódással szaporítod a városokat taktika" ez tulajdonképpen mi is? :D
Igazából azért kérdeztem mert most ismerkedem a játékkal, és már ilyen alapvetõ kérdések megválaszolása problémát jelent, hogy egy egység egyik körben még 7 kör hogy megépüljön aztán következõ körben már csak 5, aztán megint 7. (a gyártó képernyõn, amikor ki akarom választani hogy mit gyártok a menüben, ott) Aztán mivel itt aktívabb az élet mint a civ 3-as topikban, reméltem tudtok és fogtok is segíteni.
Eléggé. Diplomácia és a nyersanyagok felhasználási módja kicsit kezdetlegesebb még 3-ban, vmint nincs benne még a birodalom fenntartási költség, így a 3-ban még mûködik az osztódással szaporítod a városokat taktika.
Szerintem mondjuk nagyon függ attól a hatékony stratégia, hogy milyen vezetõt választasz. Az Industrious trait pl. 50%-kal gyorsabban épít csodákat, az Imperialistic meg Settlert. Ha ilyen uralkodóval játszik az ember, akkor hülyeség lenne kihagyni ezeket a lehetõségeket.
Persze lehet választani olyat, ami meg promót ad a katonai egységeknek, akkor viszont tényleg kár a csodákkal tökölni, hiszen más gyorsabban építi õket.
A speciális egységek is fontosak. Bár a modding nélküli, eredeti játéknál az alap egységekhez képest legtöbbször minimális elõnyt jelentenek. Olyan szempontból fontosak, hogy a terjeszkedést akkorra kell szerintem idõzíteni, amikor ezek megvannak. Ilyen oldalról viszont a túl korai, vagy túl késõi spec egységek sem jók. Ha valami warrior spec egységed van akkor, még nem tudsz semmit elfoglalni, mert mindenkinek 1-2 városa van az is árkonbokron túl. Ha meg tankod, akkor nagy valószínûséggel már nem lehet nagy birodalmat kialakítani, mert a többi nagy birodalom amúgy is elhúz addigra fényévekre, technológiában termelésben, haderõben.
Mondjuk talán egy spec warrior egység, meg Imperialistic/Organized vezetõ jó lehet. Elõször mindenkit letakarítasz a kontinensrõl, majd annyi várost hozol létre amennyit csak tudsz. Talán mûködik.:D
Na szal kb ezek kellenek: - Code of Laws - Monarchy - Constitucion ** ezután lehet elmenni más irányba szerintem, szal lehet itt tévedek.. de én Theology/Feudalism re megyek hogy még jobb egységeket tudjak legyártani.
Nekem van egy sajátos receptem ami úgy néz ki bejön. Minden nap tolunk(3haverral 12 gép ellen) egy jó kis gémet, és mindegyikben én vagyok a stabil pont mert Monarchiára megyek, sok katonaságom lesz és nagy városok, jah és nem halok ki az elsõ ai agresszortól, viszont ha összegyüllik 6 katapult és 6 kisérõ gyalog akkor megtámadom a szomszéd fõvárosát és elveszem :) Nah ebben tök jó dolgok is szoktak lenni :) Alapszabályok: - semmilyen vallásos szar techonologiát ne csinálok - az elején 1 warriort gyártok utána 2 vagy 3 worker majd setlert ameddig van még hova tenni várost (sajnos a gép beépitkezik hamar) - semmilyen csodát nem építek - az elején cél a constitucion a courthause miatt - utána katapult. mig nincs katapult bármilyen egység gyártása, akár warrioré mert ha háború van legalább azokat nem fogom kivenni a városból :D - fõvárosba mindig 2 tudóst betenni a nagy tudós lidereket beültetni, ugyanis ilyen hóditós taktikkal csõd fenyeget, szal a 0% hoz közelit a kutatásom, de ha van a fõvárosban nagy tudós betéve akkor 0%on is elég jól kutatok :)
Aha 1 várossal 4-5 vallás.... Itt most nem one city chalange-rõl beszélünk. Igen brutális fõvárost lehet csinálni, ha nem foglalkozol mással, ezt nem is tagadom. De értsd már meg, hogy rendes játékban ez NEM HATÉKONY.
Persze a beállításoktól függ leginkáb, hogy mit kell csinálni, de amit leírsz általában abba csak beledõgleni lehet.
Egyébként van egy monarchia nevû államforma, ha használod csak a kajától függ a városméret. És nem kell csodálkozni azon, hogy a fõváros termeli a legtöbb pénzt, és tudományt, ez mincdenkinél így van ám. Az arány a játék végéig folyamatosan kezdetben 100% középkorba 40-50%, ipari korba 30-40%. Ez a normális, nem azért van mert olyan hûdejól csináltad. Amit csinálsz fölösleges erõlködés. Tényleg csinos kis várost lehet így építeni, de baromira életveszélyes. Kész csoda, hogy ilyen taktikával képes vagy nyerni emperoron. Gondolom megvannak a szokásos beállításaid amik lehetõvé teszik ezt a luxust, hogy úgy játszál mint egy noob.
Játszanunk kéne egyet. Jó kis szigetes fejlesztgetõs játékot. Meglátnád mennyire nincs igazad.
Persze, az elsõ prófétát be kell ültetni, gyakorlatilag ez szokott lenni az elsõ pénzforrásom. Nem azt mondom, hogy az megéri, ha van 4-5 városodban elszórva 4-5 vallási központ, akkor az tényleg csak úgy mûködik ahogy írtad (sehogy), mert úgy felesleges is a vallásra menni.
Azonban, ha akkor kifejleszted a játék elején a 4-5 vallást, amikor még csak egyetlen városod van, na abból lesz nagyon bika dolog! Mivel a többi civ is tõled veszi át a vallást így egyetlen városba folyik az összes pénz, a nagytemplomon keresztül, amit ha megtámogatsz kincstárral, egyéb csodákkak, amik szorzót jelentenek, akkor iszonyatos pénzügyi központ lesz, amellett, hogy a kultúrát és a tudományt is nyomja föl az egekbe. A nagytemplomok hatása összeadódik és töredék idõ alatt születnek a nagy emberek, az elején jobbára próféták, de aztán ahogy fejleszted a várost más is. A kisebb vallási központok, monostorok 10% tudományt adnak egy darabig, összesen az is +50% lehet. Olyan civikeket kell választani, amelyek még kajabónuszt is hoznak és akkor a fõvárosod úgy fejlõdik mint állat lakosságban, mert a vallás jó a boldogságnak, így az emberek soha nem tagadják meg a munkát. A mostani játékban az én fõvárosom most 15-ös, amikor az ellenfelek 7-es szinten vannak. Lakosságban úgy vagyok elsõ, hogy 2X annyi emberkém van mint az utánam következõnek, nekem van 3 városom, a legjobb civnek meg vagy 10.
Amikor 1-2 kör alatt le tudok gyártani egy legcsúcsabb egységet, akkor kezdek terjeszkedni, és mivel pénzem is van, egy kontinenst teljes egészében elfoglalok. Ha teljesen lenyelem a népeket, akkor nem nyafognak, hogy az anyanemzethez akarnak csatlakozni.
Ha jó az úthálózat, akkor amíg az ellenség a végén partra rak 1 nagyobb sereget, akkor a városokból simán összeszedek annyi erõt, hogy egy megfelelõ helyen megállítsam. Lehet, hogy 1-2 kisebb várost fel kell adnom idõlegesen, de nem sokat számít, ha addigra van 30!
Szal az elején szerintem ki kell várni feltápolni a fõvárosodat, és csak akkor kezdeni el terjeszkedni, amikor az ellenség városait már érdemes elfoglalni.
A végjátékban Emperor szinten 100%-tudomány/kultúra/kémkedés mellett kõrönként 1000 pénzt kapok általában (nagyrészét a fõváros termeli), szal lehetne akármennyi egységem! De akkor már minek? Aztán amikor bejön a tõzsde akkor a kamatok a pénztartalékokból tisztán 2000-3000-et hoznak, mert nem szoktam/nem tudom a pénzt teljesen elkölteni.
Szal simán megy a vallásra gyúrás gép ellen. Mivel a hálózatos játék általában nem nagyon jut el az ókor végéig és én igazából a koraközépkor/reneszánsz idejétõl terjeszkedem ott tényleg esélytelen ez a taktika, valszeg.
Szépen hangzik amit írtsz, csak hülyeség, lehet úgy is játszani, csak nem az a leghatékonyabb. Deity-hez már kevés lesz, és emberek ellen is bukta.
Csak gondolkozz egy kicsit. Ha berekod a papot a fõvárosba +5 arany +2 kalapács. Az elején úgy se lesz sok városod, nagyon sokáig csak 1-2 aranyat hoznak a nagytemplomok. Ha foglalod, késõbb ugyanúgy meglesz, és nem pazaroltál idõt idióta technológiákra, és nagyembert sem. Tehát ugyan ott vagy csak még egy pap is ott figyel a fõvárosba. (gondolom nem kell ecsetelni ez mit jelent, ha reprezetation-ba váltasz) Ha mondjuk kapsz 20 nagyembert a játékban, és abból elszórsz 7-et a templomokra hogy érné meg? Ráadásul a pap nem is a legjobb. Ha ugyanennyivel több tudóst raksz a fõvárosba, akkor lehet számolgatni mennyivel többet fogsz kutatni. Nem értem miért kötöd az ebet a karóhoz. Nyilvánvalóan jobb szentvárost foglalni templomostul, mint szopatni magad, és sereg nélkül szerencsétlenkedni. Tudom én hogy a kicsi profi sereg jó, de a hatalmas profi sereg mégjobb, és ha ilyeneket csinálsz neked olyan nem lesz Egy közepes játékossal szemben is gyors halált jósolok ilyen taktikával, nehezebb fokozaton meg elvérzel elég gyorsan.
Igen, csak van a dolgoknak egy sorrendje, mert ahogy Bokros Lajos pénzügyminiszter is megmondta, a hadsereghez 3 dolog kell, amelyek közül az elsõ kettõ a pénz és a harmadik is az nagy valószínûséggel.:D És elõbb kell a pénz, hogy a hadsereget kifejleszd/felépítsd nem pedig utána.
A nagytemplomok építésével ráadásul jelentõsen gyorsítani lehet a nagyemberek születését rengeteg boldog ember lesz a fõvárosodban, ami így baromi méretû tud lenni.
ie. 400 körül van egy 15-ös fõvárosom, 4-5 vallás központjaként, a legnagyobb populáció és termelés itt koncentrálódik a világban. Lakosságban elsõ vagyok és a város 20-30 körönként ugrik egyet, késõbb ez gyorsulni fog. Egy légiós legyártása 2 kör maraton sebességnél.
Nem mondom, hogy nem kell figyelni, de 100% tudomány mellett (tudományban is az elsõ vagyok:) jelenleg mindíg van 10-20 aranyam, hogy egy újabb várost elfoglaljak, mert ugye 1 generációval fejlettebb egységeim vannak, de ha ugyan az lenne az ellené is, akkor az enyémek hihetetlen szintû veterános promóciói kisegítik õket.
Olyan i.sz. 600 körülre az enyém szokott lenni a legnagyobb birodalom, annak ellenére, hogy a hadsereg meg olyan 2. 3. a sorban, ami miatt viszont folyamatosan betámadnak, mert nem tudják, hogy olyan mint a magyar haderõ: kicsi, profi, ütõképes és emellett olcsó (a Sun Tsu akadémiát nem árt felépíteni hozzá!).
A vallásokhoz kapcsolódó tudományos fejlesztéseket meg egyszerûen kajálják a más civek, szinte bármit elcserélnek értük, pedig gyakorlatilag már nem mennek velük semmire, mert az kapja a bónuszt ugye, aki elõször kifejleszti õket.
Hát nem az az ami kiba mód megéri, sõt háromszorosan rossz. Ha hagyod, hogy elvigyék a vallásokat, elterjesszék a vallást, és felhúzzák a nagytemplomot; mikor elfoglalod tiád lesz minden, ugyanúgy mintha te csináltad volna. Tehát ugyan ott vagy mintha hülyeségekkel foglalkoznál, csak nem kell felesleges dolgot fejléeszten, felesleges egységet gyártani, és elpazarolni a nagyembereket ami igencsak limitált a játék során. Felesleges dolgok helyett lehet csinálni hadsereget, és lehet menni ölni, foglalni szent városokat a szent cél érdekében. Én a hatékonyságban hiszek, ha már stratégiáról van szó
:D Én mondjuk lehetõleg minden vallást kifejlesztek a többiek elõtt, így aztán én terjesztem a geci zsidó hitet az õ földjein. Ami mellesleg kiba mód megéri, mert ha a szent városban felépíted a vallás központi templomát, akkor minden egyes városért ahol az a vallás van kapsz egy aranyat (jó dolog ez az egyházi adó!), így aztán mindig lesz pénzed is terjeszkedni!
- Elsivatagosodhatnak a mezõk. - A gép mindig nagyon sok kaját termel, és gabonatárolóval kezd, ezért nõnwak jól a városai, néha kicsit túlzásba is viszi. - Ha az ellenfél protektív, esetleg még ráadásként az amerikai õslakos nápbõl való, akkor alapból ilyenek az íjászai (Sitting Bull), vagy egyszerûen sokat harcolt az egysége. - A barbárok meg özönlenek (ilyennek teremtette õket a jó Isten), ki lehet kapcsolni ha nem tetszik, de nem érdemes mert elit katonákat lehet rajtuk eddzeni, amik mindennél többet érnek. - A kevés pénz oka lehet a kevés cottage, vagy csak túlterjeszkedtél, ebben az esetben majd elmúlik, és borzasztó sok pénzed elsz késõbb. - A többihez meg szokjál hozzá.
Az egyébként mi a szaromtól van,hogy1 folyó mellé tettem a városom,kurvasok farmot odacsinálok és mindegyik farmból csak 1 kaja jön?pedig amikor oda akartam építeni,még kiis jelezte hogy 3 kaja 1 pénz. és az mi , hogy nekem van egys városom kurva sok farmal,az ellenfélnek meg a sivatag közepén egy elhagyatott kis putri,ahol egy kibaszott farm van,és mégis azon a szinten van mint az én városom?És amikor az ellenségnek már az ókor végén 95% városvédelmi íjásza volt,én meg alig-alig tudtam a várost beveni...ÉS mi a faszomért özönlenek a semmibõl a barbárok?A déli sark közeélbõl folyamatosan rám jönnek pedig többször is megnéztem,de nem volt ott 1 város se.És mi a szaromért van mostanában mindig kurva kevés pénzem?És az mi az isten,hogy a szaros Treubecht megkorbácsolja a katonáimat?Megellás nálkül csak üt a szárjával... És a buzi gép meg a faszomért terjeszti a geci zsidó hitet a földemen...
Nekem a középkorban már volt vagy 700 aranyam és körönként 160 arany jött be:) Aztán megszületett egy nagy mûvész és benyomtam az aranykort:) így a 160 aranyból lett 210:) És most leigáztam a Khmer-birodalmat,most a viking határnál gyûlnek a seregeim:) A vikin határ menti városomban pedig léghajót csinálok:) a fõvárosomban pedig atomrakétákat kezdek gyártani:)
Hétvégén nagyon jót játszottam a középkori földtérképen. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz, csak poénból kezdtem el. Dzsingisz kánnal toltam emperor fokozaton alapbeállításokkal. Elég nehéz helyzetbõl kezdenek az arabok, vagy az európai népekhez képest. Ennek ellenére nem volt kellemetlenül nehéz (nem kellett visszatöltögetni) mindenkinek csak ajánlani tudom. Garantáltan elmegy a játék a modern korig, és nagyon nagy zúzás az egész. Volt olyan serege az ellenségnek ami 80 egységbõl állt, ilyet azért ritkán látni AI-tól, 2 grat general is kijött belõle:D
A saját civre rá kell kattintani akkor megjelenik a többi is:)
És még egy kérdés a CiV4-rõl. Valamiért egy ideje nem láttom a score displayt a jobb alsó sarokban. És hiába nyomkodom a a kis ikon alatta nem jelenik meg!!! Egyszer már volt ilyen de akkor valami bill.comboval vissza állítotam,de most nem tudom mivel kell!!Pls help most indítottam egy új játékot(Alap civ bts, Advanced war mod Empreror diff.)
ITT találsz javított változatokat. A kiadó open source-á tette a második részt, és azóta a rajongók hegesztik.
Üdv. Szerintetek a Civilization:Call to Power 1-2-vel érdemes játszani?? Régebben sokat nyomtam vele és kellemes tapasztalataim voltak vele Tengeri városok,Ûr bázisok,rabszolgasság...stb Csak az AI volt gyenge :( van már hozzá valami AI,Diplomácia turbozó patch? Mert foglakozznék Vele két CiV4-menet között