Az "osztódással szaporodás" azt jelenti, hogy minden talpalatnyi helyre városokat építesz, az se baj, ha olyan közel vannak, hogy nem tudnak rendesen kifejlõdni.
Annyival több pénzt/tudományt jelentenek, hogy simán megéri.
A civIV-ben viszont számít a fõvárostól való távolság. Alapvetõen egyre nagyobb költséget jelent, minél több minél távolabbi városod van. Alap játéknál 10-15 vérosnál többet szinte képtelenség fenntartani elõszörre.
A CivIV modok ezen van ahol enyhítettek, máshol meg rátettek egy lapáttal, hogy nem csak a város költsége is növekszik, de még lázadozni is fognak.
Az, hogy hány kör alatt épül az egység az nagyban függ attól, hogy a várost körülvevõ mezõket a lakosok hogyan mûvelik. Ha bemész a várost mutató képernyõre, akkor látod a térképet, a térképre kattintgatással tudod átrendezni, hogy melyik mezõt használják. Illetve asszem van már itt is olyan, hogy be tudod állítani, hogy a gép magától mi szerint irányítsa az emberek kihelyezését: népesség növelésére, termelésre/gyártásra, vagy pénz/tudomány elõállítására.