Az odáig rendben is van. Csak eddig 2 lehetõség volt a játék vége felé, vagy az AI húzott el behozhatatlanul, vagy én. Mostanában inkább az utóbbi.:)
A valóságban meg az van, hogy egy technológiai, gazdasági forradalom esetén szinte bármelyik nép pár évtized alatt le tud 150 év hátrányt is gyõzni.
Így tõrt most élre Kína, pedig 20 éve még 40 évre volt lemaradva nem csak az oroszoktól, de a nyugattól is. Most pedig 1-2 dologban bizony már elsõk. Elõször a termelést nyúlták le, aztán a technológiát, végül a pénzt is hozzá.
Ebben a játékban sajna ilyen nincs. Ha a játék vége felé 150 év hátrányban vagy, akkor neked annyi. De az AI sem tud csodát tenni, ha õ lenne szívó ágon.
Szal eddig egyetlen játékom sem volt, ahol valamennyire is a lépegetõ robotok, vagy bármi döntött volna arról, hogy ki gyõzzõn. Emeberi játékosokkal még csak összejöhetne ilyen, barátok összeülnek napi 1-2 órát nyomni. Sajna nincs ilyen haverom, aki ezt így bevállaná. Az online multi véletlenszerû játékosokkal, meg kb sima rts szintjén van és nem nagyon jut el a középkorig se.
A New Dawn mondjuk most okozott meglepetést, mert 1-2 AI látva, hogy milyen jól bírom a háborúkat bejelentkezett hozzám vazallusnak. Az hogy elfelejtik az esetleges sérelmeket, tényleg színesebbé teszi a játékot. Kipróbálom hogy mennyire lehet velük együtt dolgozni, mert ha csak arra jók, hogy átjátsszák a technológiát az ellenségnek, akkor felesleges volt ilyen AI próbálkozást belerakni, mert nem éri meg õket bevenni a buliba.
pffhhh jeles scifi írok ötletei alapján elvisz a játék eléggé a távol jövöbe lessz transhumanizmus, robot, és klón dolgok a maguk negatív hatásaival szal nincs vég e mókának a közeljövöben
Hát jó lenne, ha valós térképen, valós jelenségeket tudna a progi produkálni, de az szerintem nem a CivIV lesz!
A magam részérõl nem is erõltetem az ilyeneket, most még nem.
Mellesleg az elõzõ játékom a New Dawnnal olyan i.sz. 0 körül már 1.5 MB-os mentéseket produkált csiga lassú volt. Vagy 25 nemzet csücsült a képernyõ jobb alsó sarkában. Csak azért nem fedte el az egészet mert 1920x1200-ban játszok!;)
Szal aztán jött a szokásos MAF is.
Megint újrakezd, most már a revolúciós modot is kilõttem, meg gyorsabb játékot állítottam. Ugyan arra az idõre, még csak 300-400 KB-os mentéseket csinál. Szal ezt talán be is tudom fejezni. Amúgy a vasolvasztás kifejlesztése után, megint tudok légióst csinálni, pedig talán csak rezem, meg ólmom van!
Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy a játék végén mit tud az AI. pl használja az atomot rendesen, meg ilyenek. Csak odáig el is kéne jutnom már egyszer.
Az obszidián bizonyos népeknél, meghatározott(pl az adott nép swordman-ét) egységek, képzéséhez kell, ezenfelül különbözõ épületek is bonuszol(gold, kalapács) -nak rá. Fusd át a civilopediat. Ja és vannak csak az adott civic -hez tartozó épületek is, á most nem futtatni akarom, de van benn még pár érdekes dolog :D.... az unballance ellenére is, el lehet szórakozni amíg ki nem találnak valami nagyon faszát :D
jaja én 1,5 éve követem ezt a rom -ot most már van benn pár "ötletes megoldás" , mondjuk én ilyen earth map fanatic vagyok :DD:D:, ezt is így játszom. Érdemes megnézni a kifejezetten béke fenntartó erõket, amiket egy csoda(asszem united nations) építése után képezhetsz, lényegében nem támadó egységek, de ahol állnak ott védik az éppen oda irányuló csapásokat, birtokló nemzettõl függetlenül. Vannak még ún száraz földi kalózok(zsoldos, rabló, egyéb egységek amik tudnak partizánkodni attól függetlenül ,hogy éppen háború van-e vagy nincs. Igen én is valami baromi jó earth mapos modern scenáriót vár -nék, vagy valami iesmit :D. ezmeg ha végre valahára egyszer már el :D:D készül ez is baba lesz, mármint izlés kérdése, de érdemes el olvasgatni a felkínált lehetõségeket.
Egyszerûen kifogy az AI a szuszból a 2,8-nál a középkorban. Megvan a 2. v 3. pozíciója, meg begyûjtötte a kis vazallusait, akkor már nem megy neki sem a többi AI-nak, sem a júzernek. Pedig addigra én már egy kontinenst biztos elfoglaltam. Ha az AI-is így tenne akkor nem maradna le.
Elkezdtem egy új játékot a New Dawnnal. Kikapcsoltam egy csomó opciót, korai épületek miegymás, csináltam egy saját kis térképet a térkép generátorral. Csak valami csigalassúra átállította valahogy a játékmenetet, az 5700 körbõl van még vagy 4000 hátra.:)
És még nem jutottam el Krisztus születéséig! A fejlesztéseket belassította ugye, meg a termelést is. Minden esetre a fõvárosom már 20-as szintû. Pénzem viszont nem sok van a terjeszkedésre.
Rengeteg kis városállamot csinált a barbárokból, ezeket foglalom most el. Kíváncsi vagyok mi lesz az AI taktikája késõbb.
Az elején nem volt vasam meg rezem sem. Erre a gép bedobott egy rezet az egyik bányámba. Köszi!;D Vasam még mindig nincs, ennek ellenére tudok kardosokat, meg légióst építeni!!?? Ezt szerintem elbaxták. Valszeg talán az obszidián kiváltja?
De így jó, mert elég sokat kellett volna xopnom, amíg vasat találok.
Szal ha nem kapcsolgatja be az ember a telepítéskor a dolgok egy részét, úgy faxa, de marha bugos az egész.
Pont a ROM volt az amiben az AI csúnyán lemaradt a középkorban, pedig legnehezebb fokozaton játszottam, bár az eleje tényleg nehéz volt. Én nem építettem csodákat, inkáb elfoglaltam õket. Nagy térkép volt, lassú játékmenet, volt idõ szivatni õket. Az volt a benyomásom, hogy az AI nem használja ki az újdonságokat, mintha úgy játszana mint az alapjátékkal. Azért nem volt rossz. Csináltam egy OCC játékot is 84-es várossal ami még nõtt volna tovább, csak fellõttem az ûrhajót.
Tesztelgetem, de sajna hiányzik belõle az a precíz kiegyensúlyozottság, és szinte hibamentesség, ami az eredeti RoM-ban benn van. (A 2.8 felér egy gyári moddal).
De teszek vele még egy próbát, mert lehet, hogy 1-2 opciót kikapcsolva azért jobb lesz.
A fõ gondom, hogy olyan isz. 600-700 körül nagyjából még sehol nem vagyok, de a dúrvább, hogy a többi civilizáció sem fejlõdik, pedig Emperor szinten kapják a bónuszt az Ai-k elvileg. Szal csak megy a tökölõdés, meg a nyögvenyelés, mert senkinek nincs annyi forrása, hogy normális hadsereget hozzon össze. Az elején gyorsan felhúztam 3 csodát és azóta is én vagyok vele a király, a többiek nem tudnak utolérni kb 2000 év alatt, pedig azóta egy csodát sem építettem!
A körök hosszán is változtattak, nem a megszokott módon megy. A civic-ek tényleg kiegyensúlyozottabbak, de pont ettõl kevésbé használhatóak.
Hiába van a rengeteg új épület, ha az ember nem építi fel õket, mert nem fér bele az idõbe, vagy egyszerûen felesleges.
A diplomácia viszont tényleg jó, hogy kicsit fejlettebb.
Szal van egy csomó dolog benne, amelyek nagy része csak szétcsapja a játékélményt, igaz opcionálisan választható, de akkor meg minek?
rom 2.8 ashoz van egy nagyon jó kiegészítõ : A New Dawn itt
Rengeteg ötletes játékmenetbe hozott apró, újdonság mellet kiemelném :
Lehetõvé válik az egység-ek vétele és vásárlása a diplomácia menü-ben, és ami legjobban tetszett: egységekkel lehet kultúrális területet foglalni idegen területeken, helyi városok nélkül.
A RoM 2.8 már elég jó szingliben is.
Az utolsó játékomnál olyan 1860-ra lettem igazán elsõ, addig viszont kapaszkodni kellett. Sorra betámadott 15-20 egységes seregekkel, amiket 2-3 tábornok vezetett. Ráadásul rágyúrt a fejlesztésekre is, így jobb egységei voltak, csak az mentett meg, hogy ilyenkor kiürítettem a városaimat és védhetõ terepre vonultam, erdõ, dzsungel, domb. Meg volt pár egységem, amihez én is tábornokot raktam, és azok már a 3. oszlopuknál tartanak a promóknál. De nem hiszem, hogy most már igazi kihívás lesz, mert a civic-eknél bennhagytak továbbra is egy olyat, hogy alacsonyabb szinteken a trade routokra hihetetlen kajabónuszt adnak. Így viszont hülye lennék váltani. Ez monnyuk elbaxás. Fõvárosom, most 37-es, meg van egy csomó 20 körüli városom. Az AI vezette nemzetek olyan 25 körüli fõvárossal rendelkeznek, úgy hogy közben kapnak még bónuszt is valszeg.
A modokkal meg az a baj(legalábbis amiket láttam), hogy lehet, hogy fejleszt az AI-n, de mellette betesz egy rakat épületet meg egyéb szarságot, és azt meg nem képes lekezelni. Aztán feszt az van, hogy én ki vagyok épülve olyan szinten, hogy körönként gyártom az ûrhajót, a gépek meg még kb kõbaltákkal gyaszatolják egymás putrijait... Semmi értelme az egésznek, csak egy 12-18 órás maszturbáció...
De egyébként single pléjerben amúgy is az. Ha nem csal, akkor túl könnyû és unalmas, én meg nem vagyok mazochista, hogy feljebb tegyem a nehézséget. Maradna a multi, de az meg ritkán jut tovább az õskornál, vagy kontinenses játéknál az asztronómiánál. Úgyhogy részemrõl elég régóta pihenõn van a Civ, majd talán az 5 újra le fog kötni egy darabig...
Szerencsére némelyik modnál azért fejlesztettek az AI-n is. Bekapcsolva még az agresszív AI opciót már elég dúrván játszik, de logikusan, nem úgy mint az alapjátéknál, ahol egyszerûen csak kapja a bónuszt nagyobb nehézségi szinten, meg hatványozottan bunkó a diplomáciában.
nekem egyvalami nem tetszik a játékban de az nagyon. különbõzõ erõsségi szintek között annyi a különbség, hogy mennyire csal a gép. szó nincs róla hogy a mesterséges AI a többi civilizációval is számolgatna meg fejlesztgetne vagy bármi. attól függõen vannak városai, fejlesztései, katonái hogy MI mennyire vagyunk ügyesek, és a játék elején meghatározott erõsségi fokozat.
legalábbis én így vettem észre...
Az érák bizonyos tudományos fejlesztésekhez vannak kötve, ha ezek közül bármelyiket kifejleszted elkezdõdik az új éra.
De szerintem nem tûnnek el azok, amiket még nem tudtál kifejleszteni, de az elõzõ érához tartoztak.
Az ókorban érdemes a kolosszust felépíteni, mert a tengerparti mezõkre extra aranyat ad. Azonkívül a vallásokhoz kapcsolódó tudományos kutatásokra is érdemes rámenni, mert ha te fejleszted ki a vallást akkor a szent városa is nálad lesz, ahol ha felépíted a központi templomát (próféta beáldozásával), akkor az minden egyes olyan városért pénzt/egyéb bónuszt ad, ahol az adott vallás megvan! Így aztán elég jó kis pénzügyi hátteret lehet kiépíteni a terjeszkedéshez.
Érdemes az elején a Stonehenget, meg az Oracle-t is felépíteni, mert eszméletlenül megnyomják a nagy emberek, elsõsorban próféták születését, az Oracle ad egy ingyenes tudományt is. Így ha nem terjeszkedsz egy darabig az elsõ városodban simán lehet 3-4 vallás központja és ha tõled veszik át a többiek a a vallásokat, akkor már akkor pénzed van a városaikból, amikor még el sem foglaltad õket! Ha így megcsinálod, kis szerencsével az egész kontinensen végig tudsz menni annélkül, hogy pénzügyi gondjaid lennének.
Én úgy tudom, hogy az utolsó két nép, akinek még nincs meg az adott technológia, megkapja ingyen. "Közkinccsé", "common knowledge"-é válik a tudás, ha már _mindenki_ tud róla.
igen, ezt eddig is tudtam és tapasztaltam. de sztem a tudománynál is lehet ez. én mindig õskorból kezdek, és miután picit megerõsödtem 2-3 város és felfedezem a világtérképet amennyire lehet, utána jön a területhódítás amennyit csak lehet, mert késõbb annál nehezebb. és volt úgy hogy nagyon sok körön át semmit nem tudtam fejleszteni a sok új város és azok bevédése miatt nem volt zsozsó semmi. néha még disbandoltak is az egységek. és olyankor egy idõ után váltanak az érák, és eltûnik a régibõl a fejlesztési lehetõség, és lesznek újak
köszönöm a válaszokat, mostmár okosabb vagyok. sztem az lehet az oka, hogy ha bizonyos idõpontra nincs vmi kifejlesztve, akkor úgy veszi hogy addigra már ki kellett volna fejleszteni és "megkapja" a játékos.
beyond the sword+patch...
Az utolsót néha én is észrevettem. Mod nélkül. Nem tudom, h mi okozza amúgy.
Trade route parancs a munkásnak: összeköti egymással a városaidat, és a szerte-széjjel heverõ nyersanyagokat.
Kereskedelmi egyezség: kapcsolatba lépsz a diplomácia képernyõn a baráti vezérrel, és kérsz/felajánlasz neki nyersanyagot. Ha sikeres a tárgyalás, akkor visszavonásig érvényes a kereskedelem. Általában a gépi vezér szokta elõbb felmondani, illetve ha háborút indítasz ellene, akkor MINDEN kereskedelmi kapcsolat megszakad az adott országgal.
Wonder: a bónuszokon kívül szerintem csak akkor fontos, ha kulturális gyõzelemre hajtasz.
Palace: nem találtam én sem, pedig jópofa volt :)
Az utolsó témát nem értem. Valamilyen modot használsz? A moddolatlan játékban ilyet nem tapasztaltam.
Ezen pontosítanék picikét. A Sailing nevû korai fejlesztés teszi lehetõvé, hogy két partmenti város kereskedelmi kapcsolatban álljon egymással. A szárazföldi-szárazföldi és szárazföldi-partmenti városokhoz továbbra is út kell.
A kereskedelem automatikus. Minden épített vagy vizi út(kombinált is lehet), ami az adott várost beköti valahogy a fõvároshoz, az már kereskedelmi útnak számít. A városok választanak maguknak egy kereskedelmi partnert a bekötött városok közül, és elkezdik termelni a pénzt. A folyók alapból kereskedelmi útnak számítanak, meg asszem a part menti tengerek is(ami workboattal vagy gályával járható), illetve az országhatáron belüli óceán kockák. Folyó menti városok szinte mindig alapból bekötöttnek számítanak. Ha csak a kapcsolat a lényeg, akkor néha elég egy-két kockányi utat építeni a folyóig. Ha be van kötve a város, akkor a neve fölötti kis ikonseregben ott lesz az elején a kereskedelem szimbóluma. Ha nincs bekötve egy város, akkor az egyébként is látszik, nem jutnak el oda a civilizáció áldásai meg a nyersanyagok, nem lehet bizonyos épületeket építeni, meg az egységek közül is max ilyen íjászt meg warriort.
Ha workernek mondod, hogy építsen automatice, akkor elõször beköti a városokat, aztán beáll egy városba semmittenni egy új város építéséig, vagy a vasút feltalálásáig(akkor meg kirajzanak a lehetõ leglogikátlanabb módon átépíteni az utakat vasúttá).
A többihez sem értek annyira, az utolsóhoz még annyit, hogy nincs olyan fejlesztés ami csak úgy eltûnne.
Elsõ kérdésedre: A minimap felett van egy gomb, amelyik arra jó, hogy kiirja képernyõ sarkába az egyes civilizációk pontszámait. Rákattintasz az egyikre és máris lehet üzletelni, stb. velük. Hogy a gombnak mi a neve, azt hirtelen nem tudom, de nem lesz nehéz megtalálni. :)
Második: A cottage +1 aranyat ad a városodnak. Ezek a cottagek az idõ múlásával fejlõdnek, így lesz belõlük Hamlet, ami már +2 aranyat ad, Village (+3 arany), Town (+4 arany). A különbözõ fejlesztések vagy civic-e bónusz aranyat vagy kalapácsot adhatnak ezekhez.
- én hogyan tudok diplomáciai tárgylásokat kezdeményezni már korábban megismert civilizációkkal, ha õk nem keresnek meg engem ?
- mi a jelentõsége a cottagéknak a városok körül, az miért számít fejlesztésnek ?
- hogyan lehet trade routét építeni, illetve ha a workernek ezt az utasítást adjuk, akkor az hogy fogja létrehozni és hol látom hogy mi a haszna ?
- hogyan és milyen kereskedelmi egyezségetek lehet kötni?
- van e jelentõsége hogy hány wonder-t építek meg a játék alatt, a nyilvánvaló leírt épület bónuszokon kívül ?
- a civ3-ban ha építettem palacét, akkor fejlõdött a képe is. most nem jelenik meg semmilyen kastély amit "nevelgetni" lehetne. itt nincs is ilyen ?
- vannak olyan kifejleszteni való dolgok, amik egyszerûen eltûnnek egy idõ után anélkül, hogy kifejleszteném õket. ez azért van mert annyival elõrehaladt az idõ, hogy úgy veszi hogy akkorra már azokat ki kellett volna fejleszteni és automatikusan "adja" ?
Unalmamban elkezdtem, megint egy játékot és megint tanultam valamit. Mégpedig, hogy milyen nagy jelentõsége van a késõbbi játékmenetben is a terep kihasználásának.
Nem tudtam elég gyorsan terjeszkedni a játék elején, ahogy szoktam, folyamatosan harcban állók 3-4 civilizációval, akik a leghülyébb helyeken képesek betámadni. Ezért aztán 2-3 bazi nagy hadsereget kell folyamatosan fenntartanom. Amikor valaki valahol betámad, akkor kiürítem a megcélzott várost és a közeli erdõbe/dzsungelbe vonulok vissza. A legnagyobb segítség az elsõ egységem, amit a játék legelején legyártottam és ráspecializáltam az erdei hadviselésre. Az ha valahova befészkeli magát onnan nem robbantják ki, ráadásul mivel 3 erdõs bónusza is van, így gyógyít is! Az erdõ védelmi értéket ráadásul nem lehet a katapultokkal/ágyúkkal csökkenteni, amellett, hogy pont az erõsebb lovas egységek nem is szeretik, csökken a támadóerejük.
Többször volt, hogy azt hittem, hogy az ellen a hátországban ledobott egységeivel végiggyalogol az egész birodalmamon. De gyak 1 város idõleges feladásával megúsztam mindig. Az egységeim a sikeres védekezésnek köszönhetõen, meg olyan szintre fejlõdtek, hogy ihaj.
Mondjuk ebbe belejátszik az is, hogy az AI nem igazán okos, ha végig szaladna a városaimon és mindegyiket felégeti, ahogy egy ember csinálná, akkor vége lenne a dalnak. De szerencsére, ha egy város mellé odarakok az erdõbe egy kisebb csapatot, akkor nem mozdul a városból és s dzsungelharcosokra koncentrál, pedig simán elmehetne mellettük.:)
Hali! Most kezdtem játszani a Rhye's and Fall moddal és felfedeztem, hogy milyen jó dolog is ez. Egy kérdésem van: A gép irányította civilizációk is teljesíteni akarják a saját civük gyõzelmi feltételeit? Köszi.
Biztos gyenébb területetek van a szokásosnál. Vagy mások a beállítások. Én nem vettem észe ilyen változást. Az a pecs legfõképp az AI-t jaította.
Én meg feltettem a 3.19es patch-et és úgy látjuk haverral hogy sokkal lassabban fejlesztünk mint pl a 3.17-el..
Játszottam egyet a colonizationnal. Egés jó volt újra elõvenni. régen mikor kijött kicsit ráuntam, mert egybõl lecsavartam vagy 6 játékot pár hét alatt.
Sajnos most se tudttam megállni, hogy ne üzenjek hadat annak a szemét királynak idõ elõtt:D Az volt az eredeti terv, hogy most tényleg jó sokáig húzom a végét, és majd gyártok hajókat, meg ilyesmi. De az a rohadt magas adó felháborító. 1624-ben ment a hadüzenet, 1638-ra el is fogyott a királyi sereg. Az benne az érdekes, hogy mikor legutoljára játszottam pontosan ugyan ezek az évszámok szerint történtek az események.
Nem. Csak ha elfoglalod akkor veszik el egy pár épület, magától a lövöldözéstõl semmi baja nem lesz.
Helló. Ha katapulttal/ágyúval/stb. lövöm a várost, akkor a benne levõ épületek folyamatosan semmisülnek meg?
Amúgy a modokat is inkább BtS-re írják. Ez majd akkor jön jól, ha már viszonylag kiismerted a játékot és egy kicsit több fejlesztést, egységet, változatosságot akarsz.
Az alapjáték mindenképpen kell, meg elég a BtS, ahogy írtad. A Warlords maga csak akkor kell, ha akarsz játszani a kiegészítõvel jövõ scenariokkal. De igen, a lényeg, hogy a BtS már tartalmazza a Warlords újításait is.
Ja, meg plusz játszható népek, új leaderek, ilyesmi... Talán az alapjátékhoz képest az is új valamelyikben, hogy kapnak a népek speciális épületeket...
Szal nem tûnik hatalmas változásnak a két kieg, de mégis annyi kis apróságot rak bele, hogy az alapjáték üresnek tûnik a BtS után...
A Colonization egy teljesen különálló játék, Amerika betelepítése, nem konkrétan Civ.
A Warlords behozza a Great General-okat, olyan, mint az egyéb Great Personok, de külön pontok gyûlnek hozzá, a gyõztes csatákból. Rá lehet rakni egy-egy egységre tapasztalati bónuszért és különleges képességekért, és be lehet építeni a városba +25% military productionért vagy +2 gyártási xp-ért minden, adott városban gyártott egységnek.
A Beyond the Sword a vállalatokat hozza be. Ezek mindig valami nyersanyagot használnak fel és különféle bónuszokat (pl +25% production bónusz) adnak a városokba. Egyre drágább lesz új városokba betelepíteni, és egyre drágább a fenntartási költsége is. Benne van minden változtatás, ami a Warlordsban volt.
Alapjáték és Warlords nagyjából felejtõs is emiatt, a BtS gyakorlatilag elavulttá teszi mindkettõt. A Scenario-k miatt esetleg megéri feltelepíteni a Warlords-ot is, bár én speciel azt sem tudom, milyen Scenario-i vannak, ezek szerint nem volt túl maradandó élmény.
Sziasztok! Nemrég megvettem a Steam akci keretében a játék Complete változatát ami tartalmazza: az alapjátékoz, Warlords-ot, Colonization-t, Beyond the Sword-ot Valaki pls magyarázza el nekem mi a különbség közöttük, és melyikkel érdemes elkezdeni játszani? :)
Elõre is köszi!
azt hiszem csak venni lehet, néha olcsóbb ha bevándorlóként jön
sajnos már nincs fent a gépemen, nem tudom megnézni, de emlékeim szerint...
a minap kezdem el a Colonizationnal játszani és furcsálom, hogyha az amerikai vagy a karibi térképre kattintok egy teljesen random térképen kezdek.
van mod, hogy a "valódi" földrészeket fedezhessem fel?
Szerintem a legfontosabb az, hogy a fõvárosodat hogy tudod fejleszteni. Meg, van-e a közelben olyan ellenség az elején, akiken tudsz élõsködni. Gyenge kezdõhely, elszigetelten a többiektõl totális bukás.
A barbárok is jól jönnek, a legyõzésükkel lehet az egységeket fejleszteni, meg néha jó egy egy potya várost bekebelezni, hogy nem kell miatta összeveszni senkivel.
Engem nem zavar a technológia csere, sõt a RoM-ban bejön megint, hogy az elfoglalt városokból is kapsz egy kis bónuszt az új technológiák kifejlesztéséhez.
Régebben én is elég passzívan jáccottam, szerettem felépíteni a kis városaimat, a birodalmamat, csak a tudást meg a kultúrát, minimális katonai egységet fejlesztve. De magasabb nehézségi szinten ez nem megy. Talán 2-3 várost szoktam alapítani, aztán megy a terjeszkedés.
Ha látom, hogy valaki mellettem sereget gyûjt azt azonnyomban betámadom. Amúgy agresszív AI-t is beállítok, hogy õ ugyan ezt csinálja. Érdekes módon viszont a barátkozás is jobban megy ezzel, talán ilyenkor kicsit reálisabb az AI.
Az, hogy mikorra fejlõdik végig nem csak ettõl függ. Majdnem minden beállítás belejátszik valamilyen szinten. De tényleg a legsurvább a tech trade. Van még pár fontos dolog, pl: térképméret, játéksebesség, játéknehézség, barbárok, bónuszfaluk, vasall atate, always war vagy always peace.....
Soha nem kereskedek technologiaval, 7pecsetes titokkent orizzuk oket. Csak nagyon-nagyon ritkan adok ingyen valakinek de csak akkor ha zsarol es tudom ha megtamadna nagy lenne a vesztesegem. Kemeim is csak azert vannak hogy ne legyen annyira konnyu lopkodni az ellenfelnek a technologiam.
Ja hoppá! lehetséges amit írtál de csak úgy ha engedélyezve van a technology trading! Ha bevan kapcsolva akkor easy game! Kapcsold ki meg a tech brokeringet is! úgy próbáld meg!
Eddig mindig Huge map-on probalkoztam de kiakadt a vege fele most Large asszem 8-9 ellenfel volt mostanra 3an maradtunk nagyok. Van egy vazallusom, Holy Empire legerosebb papiron(0,7 hozzajuk kepest, de technologiaban tulszarnyaljuk uh eleg relativ a 0.7) utannuk a Babyloniaiak 1,6 es Nemetek 2.6-al. Babyolnia es Nemeto. gyakorlailag egykent kezelheto mivel vazallusa volt B-nak, most csak szovetsegbe vannak de elotte is ha megtamadtam gyorsan csatlakozott a Babyloniaikhoz es ketten tamadtak be. Felo hogy nehezebb fokon mar felidegesitenem magam a csalasokon, igy pont kiegyenlitett szokott lenni, mert eloszor lehagy utanna a vegen meg behozom a gepet. Nem szeretem az tulzottan agressziv jatekot uh ez a szint pont jo nekem.
Hát a deafult a 3. fokozat.... azon mnég eltudom képzelni. No meg mekkora map és hány ellenfél... Próbáld meg Noble szinten Giant map 5 ellenfél ha ott is sikerül elmegyek hozzád bejárónõnek :D
Default nehezseg-en van. Azt hiszem az Noble(?). 1991 ota jatszom a civ-ekkel nem tartom magam valami top jatekosnak(itt egy csomo jobb jatekost latok a forumon) nem hiszem hogy keptelenseg lenne, en mindig ra szoktam allni a technologiara es terjeszkedo(nem agressziv) taktikat viszek vegig jatek kozben leszamolok a kicsikkel akiknek nincs nagy szovetsegesuk utanna (a jatek vege feleÖ pedig az agressziv ellenseges nepekkel.
Szia! 1980-ban az összes fejlesztés megvan? Hát a nehézségi fokot is megírhatnád mert ha Noble szint vagy annál nagyobb akkor azt egy az egybe nem hiszem el képtelenség! Tesom jól tolja Noble szinten minden wondert elvisz és most már 1990-ben "Cloning"-ot fejleszt! Ennél gyorsabban képtelenség haladni szinte! Legjobb esetben talán ha a Transhuman korban lehetsz de hogy minden kilegyen fejlesztve az csak talán az elsõ 3 nehézségi fokozaton lehet sztem vagy csak nemtudunk valamit :(
Warlordok képzésében Cyrus mindent visz. chm/imp adottságokkal rendelkezik, tehát hamarabb kap grat generalt, és kevgesebb xp kell a szintlépéshez. Cyrus még azért is nagyon durva mert az ókorban ott az immortal, amikbõl gyorsan warlord lesz.... Mikor az Earth mapon játszottam a knight-ra upgradeltem ingyen 10 lovast amik mind warlordok voltak, mindegyiknek volt 6 csillagja meg a gyógyulás menetközben. A gyalogos seregekkel elindultam a határokon, ezekkel meg bementem hátra, és kiszedtem a hátsó városait, így lehet villámháborúzni tank meg bombázó elõtt. Késõbb a kommandó promó is nagyon kellemes, 6 lépés az utakon az ellenségnél nem gyenge elõny, és ha a dupla támadást is rájuk rakod, akkor már no comment, persze mire megcsináltam, akkor már cavalry-k voltak.
Tudod milyen drága a katapult!?;D
Inkább feltápolom, mostanában 90% esély alatt nem támadok semmivel. Kis gyógyulás és már mehet is a köv város alá. Szerencsére mostanában nem kellett annyit töltenem, ilyen szempontból a 2.8 mintha jobb lenne. 2.71 alatt sorra jöttek elõ közel 100% -os esély mellett is egymás után pusztultak el az egységeim. Na nee!
Amúgy viszont tegnap úgy meglepõdtem. RoM-ban be lehet állítani az oppurtinity fire-t, vagy mit. Szal két kör között, ha a lottót kihúzzák bizonyos egységek kapnak ilyet. Én meg csak azt veszem észre, hogy a szuper új tankjaim fele eltünt, meg a maradék is mind sárga/piros. Nagy geciség, de végül is én állítottam be:D
Szal visszatölt, összegyûjtöm inkább az egész sereget, ami csak mozdítható és legyalulom menetbõl a várost, mert különben szét lõ a tüzérségével, ha letáborozok.
Idaig ez a 2.7xes ROM a legstabilabb nalam. Vegig birtam vinni 1980-ba jarok minden ki van fejlesztve. Lehet azert nem akad ki ( ugy 30koronkent 1x azert igen) mert nem Huge hanem Large terkepen jatszom. Clonozott katonak nagyon utosek 800kalapacsba kerulnek 190-es erovel es nincs fenntartasi kolseguk(!). Kb 1-2kor alatt kesz 1 mig a kicsivel erosebb 150aranyas fenntartasi koltsegu egysegek 10-15kor korul keszulnek el. Babiloniaikon par kor alatt vegigmasirozott a klonseregem de elkovettem azt a hibat hogy nem vittem telepeseket es a befoglalt varosok mivel mas kontinensen vannak kozel a 2. legbefolyasosabb nephez folyamatosan csatlakoznak.
áh rossz a koncepciód! Katapultokkal vagy ágyúkkal kell kezdeni a csatát, szal megnézed hány db egység van a városban. Ennyi db katapultot kell beleölni, a 2x ennyi támadó egységeddel ezután támadhatsz bátran. ( ez a módszer bevált nálam, nem kell loadolgatni, a város a tied :)
Egy darabig õ volt a konzervnyitó. Az AI sajna nem csinál mást csak berak 1 db combos egységet, mondjuk egy feltuningolt longowt a városba, meg egy rakás szemetet. Az utóbbiakat bármikor le lehet nyomni, de sajna az elsõhöz valami kell. És amíg csak 7-8 egységgel tud támadni az ember, akkor az az egy is elég hogy meghiusítsa a város elfoglalását. Vagy fel kell tápolni egy egységet maxra, elõször persze gyengébbb felhozó meccseket játszani vele:) Vagy mindig gyártani valami beáldozható de azért combos egységet, hogy az elsõ támadásnál kiüsse. Az utóbbi szerintem felesleges pazarlás.
Olyan kérdésem lenne hogy egy egységnek maximum mennyi promote fejlesztése lehet? én eddig maximum 6x fejlesztésig jutottam... remélem nem ez a max... de azt tudom hogy a következõ fejlesztéshez több tapasztalati pont kell!
Hát vannak problémák. Nekem folyamatosan python hibaüzeneteket dob fel, mondjuk valszeg mert beállítottam a debug funkciót.
Amúgy viszonylag stabil, leszámítva a szokásos 30-40 körönkénti fagyást, meg a lassúságot.
Reneszánsz korban van egy nagy fagyás, abba majdnem mindenki belefut. Az AI-nak nem szabad hagyni, hogy az Astronomy-t fejlessze, különben úgy lefagy, hogy egyszerûen nem tudod folytatni. Ha neked már megvan ez a technológia, oda kell adni az gépi játékosoknak. Legalább 1-2-nek azok majd úgy is elcsereberélik. Vagy worldbuilderben kell ugyan ezt megtenni, ha még nincs meg.
Annyira azért nem. A kémeket biztos jobban használja mint én, a multikat megint csak.
A 2.8-nál is simán kialakulnak a nagy katonai szövetségek, mint a 2.7-nél. Azonban pl nem azzal szórakozik az AI, hogy a kicsiket baxogatja, hanem simán nekem jön, pedig katonailag összpontszámban épp hogy le vagyok maradva tõle, és az egységeim is fejlettebbek. De a kis geci tudja, hogy hol támadjon. Amikor összevonom valahol az egységeket, mert korábban ott támadott, akkor máskor már nem ott fog. Egyszerûen tudja, ha nyerni akar, akkor mindig a legerõsebbet kell meggyengítenie, miközben a kicsiket is csak bekebelezi.
Ráadásul be lehet állítani a technológiai kiszivárgást, szal minél jobban húzol el, annál jobban szivárog át hozzájuk is a technológia és még kémkedniük sem kell. Ez elég reálissá teszi a dolgokat. Végig izgalmas a játékmenet, mert a legvégén is utolér, hiába nagy a birodalmad és fejlesztesz mint állat, de amúgy te sem maradsz le túlságosan, ha a dolgok másik végén állsz.
Az alapjátéknál (pl a ROM-hoz képest) az eleje, meg a vége tényleg tökre össze van csapva. Épphogy eljutsz a XiX. szd-ig és már csak azt veszed észre, hogy atomot dobnak rád, meg kapaszkodás, van mert indul az ûrhajó.
Az alapjátékhoz tartozó adott Next war mod kicsit jobb, de annyira az se nyújtja meg a dolgokat.
A RoM viszont OK ilyen szempontból is. Ráadásul a RoM-ban megint csak rengeteg nemzet van, szerintem abban már ott vannak a hunok is, meg még Szálin elvtárs is. Mellesleg pl. náci németo. is van, pl a NextWarAdvance modban is. Ezek eléggé részletkérdések, ez még önmagában nem elég egy új civ részhez.
ROM 2.71! Nem dobta ki eddig! Viszont 1 dolgot nem értek... A játékba legalább 50 atombomba is felrobbantásra került és semmi globális felmelegedés.... hmmm....
Én nem gondolkoztam még azon hogy mit kéne javítani, úgy voltam az összes civ sorozattal hogy kurva jó, úgyhogy max játék közbeni megérzéseimet tudom leírni :) mintha túl gyorsan elavulna a rifleman, ugyen nemsokára jön az infantry.. itt kéne kicsit lassítani! Meg azért nem a mostani világpolitikai helyzet alapján kéne írni a játékot, hanem a történelmet nézve, pl hol vannak a hunok? Vagy a vezéreket elnézve van stalin aki több embert nyírt ki mint hitler, de hitler meg nincs.. na jó annyira nem gáz a helyzet mert még izraelt nem tették bele :D
Sajnos a ROM AI-ja gagyi, ezért nem játszok vele. Kb. olyan szinten van, mint egy láb, szem, és agy nélküli újszülött borjú.
2000. környékén pár haverral nekiálltunk valami kis stratégiát tervezgetni, kb ezek lettek volna benne, amit írtál. Meg pl, hogy tudsz továbbmenni a naprendszerbe és mégtovább!
Amúgy a civIV-ben én is filóztam már normális civic rendszeren mert az alap is egy hülyeség, meg a mostani ROM-modban levõ is az. Egyszerûen azokat választom, amik a legtöbb kaját adják. 1000 év alatt mindenkit leszaporodok. A végén meg 100-as városaim vannak meg 10X annyian vagyok, mint az utánam jövõ birodalmak, a specialisták bármit letermelnek, nem kell a földeken dolgozniuk csak kajájuk legyen! Közben az hogy õsközösségi termelési meg társadalmi formák vannak, az engem nem izgat nagyon, attól, hogy az van írva az egyik civicre, hogy köztársaság de bexarik tõle a birodalom, attól még nem fogom azt választani.
Szal egy nagyon bonyis startégián filóztunk amúgy annak idején, ahol a népességnek van rendes korfája, az adott fajnak képességei meg ilyenek, amit genetikai tervezéssel lehet változtatni. A pénz is nem csak úgy van, hanem gyak a csere katalizátora. Ha a pénzpiacon gáz van, akkor hiába van termelésed egyszerûen nem tud az áruforgalom rendesen mûködni, pont mint a jelenlegi válság alatt. Ezt is pont így tudtuk volna vele modelezni!
Technológiában teljesen vad dolgokat találtunk ki és raktunk egy rendszerbe. Pl energiatermelésed simán maradhat állati erejû miközben eléred a genetikai tervezést, abból mi jött volna már ki!? Élõ ûrhajók meg ilyenek! Vagy a gõz erejû cuccosok, steampunk világ, akármi.
A hadjáratok azon múltak volna, hogy tudsz-e rendes utánpótlási vonalakat építeni, etetni a katonáidat!?
Ja, mondjuk kevésbé kõbe vésett etikával kellene dolgozni. Pl. az is nonszensz, hogy ha valakivel békét kötöttem, akkor 10 körig nem támadhatom meg. Asszem a Civ3-ban úgy volt, hogy megtámadhattam, csak akkor kaptam egy pár mínuszt, mint hazudós :) Ez reálisabb.
Akkor az is jobb lenne, ha nem automatice jelölõdnének ki a határok. Minden négyzet kemény pajsz/élelem/arany pontokat jelent, túl fontos ahhoz, hogy akár körönként változzon, hogy egy négyzet kihez tartozik (és nem is reális). Egy háború után, a békekötéskor kellene meghatározni, hogy hol húzódik a határ, nem a kultúra mértékétõl kellene függjön.
Kisebb dolog, de: minden civic váltáshoz 4 kör forradalom jár, majd 5 kör várakozás, mire más civic módot is változtathatsz. Ugyan miért nem lehet ezeket egyetlen forradalom alatt elintézni? Sztem volt már ilyesmire példa a világtörténelem során :)
Bennem többször is felmerült már, mit szeretnék látni egy következõ részben, sztem az alábbi pontokon erõsíthetnének:
*társadalmi változások követése, a nép öntudatra ébredésének folyamata, rabszolgaságtól jobbágyságig, jobbágyságtól közteherviselésig *katonák toborzási rendszere (mostani "gyártás" helyett törzsi, zsoldos, banderiális, hivatásos, kötelezõ), a katona egy egy legyártott termék legyen, hanem a nép része *kereslet-kínálat modellezése, pl. túltermelés *ipari fejlõdés modellezése (céh, manufaktúra, kapitalizmus) *mzgazdasági fejlõdés modellezése (jobbágyság)
De ez csak pár dolog, volt amikor kedvem volt hozzá, nekiültem tervezgetni a következõ részt, összeírtam egy rakat dolgot. Meg azt is értem, hogy rengeteg dolgot nem lehet megvalósítani a játék körökre osztott jellege miatt, pl. mivel az elején egy kör 100-200 év, a végén fél év, el lehet sajnos felejteni az olyan jellegû dolgokat, ami a generációk figyelemmel követését feltételezi (pl. a veteránok letelepítése, stb.).
Civ5 nem lesz egy darabig, végül is azon kivül hogy pár népet betesznek max rontani tudnak a játékon! ( a bts a tökéletesség határát súrolja ) AC 2 nem lesz, de van egy kiegészítõje ha nem tudnád: Sid Meier's Alien Crossfire, nominated for 1999 "Expansion Pack of the Year".