Unalmamban elkezdtem, megint egy játékot és megint tanultam valamit. Mégpedig, hogy milyen nagy jelentõsége van a késõbbi játékmenetben is a terep kihasználásának.
Nem tudtam elég gyorsan terjeszkedni a játék elején, ahogy szoktam, folyamatosan harcban állók 3-4 civilizációval, akik a leghülyébb helyeken képesek betámadni. Ezért aztán 2-3 bazi nagy hadsereget kell folyamatosan fenntartanom. Amikor valaki valahol betámad, akkor kiürítem a megcélzott várost és a közeli erdõbe/dzsungelbe vonulok vissza. A legnagyobb segítség az elsõ egységem, amit a játék legelején legyártottam és ráspecializáltam az erdei hadviselésre. Az ha valahova befészkeli magát onnan nem robbantják ki, ráadásul mivel 3 erdõs bónusza is van, így gyógyít is!
Az erdõ védelmi értéket ráadásul nem lehet a katapultokkal/ágyúkkal csökkenteni, amellett, hogy pont az erõsebb lovas egységek nem is szeretik, csökken a támadóerejük.
Többször volt, hogy azt hittem, hogy az ellen a hátországban ledobott egységeivel végiggyalogol az egész birodalmamon. De gyak 1 város idõleges feladásával megúsztam mindig. Az egységeim a sikeres védekezésnek köszönhetõen, meg olyan szintre fejlõdtek, hogy ihaj.
Mondjuk ebbe belejátszik az is, hogy az AI nem igazán okos, ha végig szaladna a városaimon és mindegyiket felégeti, ahogy egy ember csinálná, akkor vége lenne a dalnak. De szerencsére, ha egy város mellé odarakok az erdõbe egy kisebb csapatot, akkor nem mozdul a városból és s dzsungelharcosokra koncentrál, pedig simán elmehetne mellettük.:)