na most errol meg az a velemenyem, hogy soxor feleslegesen tul sok ilyen mozgasserult hely van. foleg hogy en meg egy mozgasserultet sem lattam abban az uzletben
Szombat délelõtt öt fiatal halt meg egy közúti balesetben, amikor egy kamion és egy személygépkocsi ütközött össze az 54-es úton. A keceli diszkóból hazafelé igyekvõ fiatalok autója Bócsa térségében 100 fölötti sebességgel áttért a szemközti sávba, ahol nekiütközött a kamionnak, ami több mint 30 méteren keresztül tolta maga elõtt a roncsot.
Mentõsök valszeg kiskanállal szedték össze õket...
Utcánk. Az utca tengelyére merõlegesen hat lakásos sorházak. Minden sorház elõtt privát kocsifeljáró (párhuzamos a sorházzal), melyrõl lehet a lakásokhoz tartozó garázsokba kanyarodni, de még van annyi hely, hogy minden garázs elõtt állhat egy autó úgy, hogy a feljárón való közlekedést nem akadályozza.
Magyarázza már meg nekem valaki, hogy ha valaki vadidegen látogatóba jön az egyik lakóhoz, akkor mi a retkes kékeres mûbráneszért kell megállni a kocsifeljáró kellõs közepén, totálisan megakadályozva az azon való közlekedést??? Miért nem tudja a kocsit az utcán hagyni??? Bár mondjuk ez utóbbi esetben gyalogolnia kéne vagy 30 métert és az már gáz (lásd még hipermarketek mozgássérült parkolói)... Miért hiszik azt, hogy ahol beton van, az rögtön parkolási lehetõség is egyben???
igen, ez szokott lenni, egyenesen haladvalehet menni 60-70 -nel is, csak ha hirtelen meg kéne állni, vagy kanyarodni, akkor már baj van.
Én mondjuk, ha nem vagyok tisztában, hogy csúszik -e az út, csinálok egy próbafékezést 30 -as tempóról, ha nincs senki sem a közelemben. ajánlom mindenkinek.
Múltkor én is késõ este mentem haza, kicsit nagyobb tempóban, mint ahogy kellett volna. Az üllõin. Jobbra kellett volna kanyarodni ,fékeztem, de az ABS dolgozott a lébam alatt rendesen. Na mondom ittén be nem veszem a kanyart tükörjégen 40-nel. Inkább hagyom, és megyek mégegy háztömböt...
meglehet. DD
de én jeges úton levezettem 250 km-t, és mégis egyben vagyok.
Hát tegnap megint ónos esõ esett, és bizony a rutintalanok tuti az árokban kötöttek ki. D
Én is megyek az úton, faluban, és be akartam fordulni, de az autó ment egyenesen elõre. D nem mentem gyorsan, de egy mazsola ilyenkor biztos bepánikol.
Az övfeszítõk nem csupán blokkolják az öv lecsévélõdését, hanem még a lassulás kezdetekor meg is húzzák azt, körülbelül tíz centiméterrel. Az esetleg lazán álló öv miatt ugyanis értékes centimétereket veszíthetünk, ami pont elég lenne ahhoz, hogy a fej a kormánynak vagy a mûszerfalnak csapódjon. A hirtelen rántást vagy egy nagyon erõs rugó, vagy egy pirotechnikai (robbanó-) töltet végzi. Mindehhez elég 12 ezredmásodperc, és ezzel 1 centiméterre korlátozható a test lassulás nélküli elmozdulása."
nem, az automata övekrõl. Régebbi autókban még volt fix öv, amit úgy kellett beállítani, mint egy válltáska pántját, és nem tudtál tõle 10 centit elõremozdulni...
várj egy picit, nem egyrõl beszélek. Amcsi tütükben tényleg automata a biziöv, mert az ajtóba van építve, és az ajtó csukódásakor becsatolódik. Én az automata beállítású (rugós) övekrõl beszélek, amely az autók 90 %-ában már benne van.
bukóhab... Szerintem meg egy droid kellene a vezetõülésre, amelybe beleégették a biztonságos vezetés alapelcveit. Mögötte akár biztiöv nélkül, piásan, meztelenül, nõ alatt / felett is utazhatnánk, nem lenne semmi bajunk. amíg ilyeneken agyalunk, egyetlen másodperec elég az öv becsatolásához. Érted, bolondbiztos rendszert LEHETETLEN fejleszteni. Ész nélkül nem megy. Az automata biztonsági öv mekkora találmány volt? Nem kell állítgatni, csak katt és akár szabadon is mozoghatunk, mert enged annyit, ha baj van, akkor visszaránt. Aztán a hülye feleség mindig kiiktatta egy ruhacsipesszel, mert szorítja, és nem tudja a mûszerfalra tenni tõle a lábát. Ott a légzsák, sok autóból kib@ccák egy sportkormány miatt... mer' úgy dögösebb a verda. (jaja, több lesz benne a dög egy karambolnál) A maradék, aki benne hagyja, biztiöv nélkül, esetleg cigivel a szájában (hátha lenyeli!) vezet a lufi mögött. És mirõl is beszélünk, amikor a legnagyobb sláger mostanában - A radardetektor! Akkor is okossabb leszek, mint a hülye rendõr, és elõbb érek mindenhova, mint akárki más! Még a sírba is...
mondjuk töredelmesen bevallom, hogy a tolatás nehezen megy... Ellenben elõrefelé igen jól megy a vezetés, 6 gyorshajtás...
Olyan védelem kéne a kocsikba, mint a Pusztító c. filmben volt, amikor Stallone ment a kocsival, és "bukóhab" öntötte el az utastere, ami pillanat alatt megszilárdult, ez megvédne több embert talán.
Nem nekem csatoljátok be magatokat. Nem is a rendõrnek. De nem kell hozzá 10-nél több IQ, hogy megértsétek: ha magatokra nem vigyáztok, senki nem tud megmenteni.
Ahogy Aramir írta, az oldalütközésekben általában van egy frontos is. A 3. pontot nem fogom megmagyarázni, ha nem érted, hogy mire való a keesztyû- és irattartó, nem is fogod. Halott ügy... Sadist: a legtöb baleset emiatt van. A legtöbb halál azonban a baleseteken belül is abból adódik, hogy a dummy szabadon repked az utastérben. Ha fogja az autó, általában kevesebb darabban megússza, mint ha kiesne. (Pl. egy régi barátom, aki kisbusz hátsó ülésérõl katapultált, elhamvaszották, mert a felismerhetetlenségig összeroncsolódott a feje. Isten nyugosztalja, de azok, akik abban a kisbuszban be voltak kötve, ma is élnek és mindennap találkozom velük. Nem nekem csatoljátok be magatokat. Nem is a rendõrnek. De nem kell hozzá 10-nél több IQ, hogy megértsétek: ha magatokra nem vigyáztok, senki nem tud megmenteni.
Azt azért tegyük hozzá, hogy ahol az egyik kocsiba oldalról belemennek, ott álltalában másik kocsi szemböl megy bele, szal az egyik résztvevõ szemszögébõl felfoghatod úgy is, hogy frontálissan ütközött.
Látom Te is a Blikk, TV stb... -bõl szerzed az információt. Az ma már nem szenzáció, ha a jobbkezest elmulasztják! Hála az égnek frontális ütközésbõl kevesebb van. (Bár akik utána kiszedik az emberkéket, azoknak az is sok.) Nem akarom végigböngészni a "naplót" 20 évre visszamenõleg, de el- hiheted, az arány kb. húsz az egyhez. Arról ne is beszéljünk, hogy amíg a frontálishoz 95%-ban mentõt, tûzoltót, rendõrt és szóvivõt hívnak, addig az oldalról történõkhöz 70%-ban csak a rendõr megy. A harmadik pontra nem reagálok: Elvégre rengeteg "hülye" van akinek kikell tölteni a menetlevelet, szállítási és átvételi elismervényeket és hol tartaná a tollakat mint a zsebében. De tudom ezt is megfogod magyarázni :DDD
Képzavar... 1. Az oldalról történõ ütközések csupán néhány %-át teszik ki az ütközéseknek, frontálisból többszöröse van. 2. Errõl már rwglétem, legközelebb versbe szedem: Ha a biztonsági öv védelme alatt el tud törni a nyakad, akkor hogy néznél ki, ha nem lennél bekötve? 3. Golyóstoll az öltönyzsebben... tipikusan olyan holmi, amely elengedhetetlen a vezetéshez. Shakespeare szavaival: Aki hülye, haljon meg, mert a világnak nincs reá szüksége. Olyan, mint a puha, habosított (biztonságos) mûszerfalra helyezett kínai piacos külsõ-belsõ hõmérõ, kiegészítõ mûszer, amely biztos, hogy a fejedben áll meg, ha csattansz.
A képzavar jelentõsége abban áll, hogy az emberek hajlamosak túlbecsülni a biztonsági öv képességeit. Egy NCAP ötcsillagos autóban hetvennel (!) csattansz, mehet a család gyászruháért, hiába az ötvennégy légzsák meg a 6. generációs övfeszítõ. Jó, autóban nem érzed annyira a fizikát, de iszonyat erõk és G-k uitralkodnak egy erõsebb fékezésnél is, nemhogy ütközésnél, ahol a fékút ~0... Próbálj meg egyszer szélvédõ nélkül autózni, a negyven már szinte kibírhatatlan.
A legfontosabb biztonsági berendezés még a számítógép világának korában is a józan ész.
Üdv! Sokat tudtok írni arról az 1%-ról, mikor a biztonságiöv életet menthet. Se az öv, se a párna nem véd meg az oldalról ért behatástól. A fejed szétkenõdik azon, amin csattantál. Másik autó, fa, fal stb... A frontális ütközésnél az öv, megint semmi, mert a fejed ostorként pattan, nyakcsigolyád eltörik. Marad az utoléréses baleset, ahol a fejtámlának is van akkora szerepe, mint az övnek. Talán a pörgés és tetõn csúszás ahol segít. A sors úgy akarta: Biztonságiöv bekapcsolva, ütközés vasoszlopnak, kocsi elején 20 cm benyomódás, vezetõje halott. Az öltönyzsebében lévõ golyóstoll a szemén behatolva az agyában állt meg :( Még mielött nekem estek: az autóba mindenki úgy ül be, hogy velem ez nem történhet meg és az életért 1% is egy esély.
#700 Az öreg védelmében! Láttam én már BKV sofõrõket nem emelkedõn, hanem a megállóban szórakozni sok sok percet. Mert a kijegesedett részen megforogtak a kerekek. A fizikába meg ne menjünk bele (jég --> nyomás stb...)
Én azon tudok nagyokat nevetni, amikor a kezdõ autósok (nyári gumival) megpróbálnak ugyanúgy menni télen, ahogy nyáron szoktak. Egy srácnak például 5 öltés kellett az arcába, mert 25-30-nál kifejelte az oldalablakot. Biztonsági öv nincs, nyári gumi van, kanyar, az autó megcsúszik. Emberünk bepánikol, beletapos a fékbe, az autó érintõirányban elhagyja az utat, neki a szegélynek, a vezetõ annyira pánikolt, hogy kiabálni kezdett kapaszkodás helyett. (Érdekes körülmény, hogy a vezetõ mobiltelefonja tönkrement, elmondása alapján a zsebébõl eshetett ki.)
Másik eset: követek egy 120-as Skodát, enyhe, havas emelkedõ felé. Hármasban maradva tartom a gázt, elõttem a Skoda hangját hallom, ahogy visszavált. Persze kipörög, a vezetõ reakciója: nagyobb gázt ad. A tütüt elkezd hártrafelé csúszni, a vezetõ megijed, benyomja a féket, és tovább csúszik... szabályszerûen menekülnöm kellett mögüle.
De hogy mekkora mazsolát láttam, múlt héten a hófúvás utáni napon. DD
- Történt ugyanis, hogy jöttem egy falunk keresztül, letaposott havas volt az út, elõttem egy Trabant ment, benne 3 személy, 2 nõ, és egy 60 év körüli bácsi. A Trabi a havas úton úgy lendületbõl szépen elment, de amikor az út végén megállt, hogy rákanyarodjon a fõútra, akkor megállt, és nem tudott azon a kis havon elindulni a trabi, persze enyhe emelekdõs rész volt.
- Aztán a bácsi integet nekem, hogy tolassak vissza. megpróbál nekifutni lendületbõl. de a trabi csak nem akar kiérni a fõútra, (kb. 4 méterre volt) Megint visszatolat a bácsi, majdnem belém tolat, én meg még hátrébb tolatok. DD
Megint nekifut, de megint elpörögnek a kerekek.
Ez így ment vagy 2 percig.
De annyi esze nem volt a bácsinak, hogy a bennt ülõ két ember kiszállt volna, és a könnyû autót megtolta volna. DD
..aztán nagy nehezen kivánszorgott az útra.
Ma ismét úton voltam a sûrû hóesésben.
Akinek nincsen elég rutinja az ilyenkor inkább ne induljon útnak. A megállás nehéz ilynekor fõleg, mert havas úton egyenesen el lehet menni 70 -80 -nal is, de amikor fékezni kell , akkor kiszámíthatatlan az autó.
Én is jártam ma úgy hogy be akartam venni a kanyart az egyik faluban, de a kocsi meg ment tovább a havas úton elõre. D szerencsére nem jött senki sem arra. Ilyenkor elõre bekalkulálni, hogy a kanyar elõtt eléggé le tudjunk lassulni motorfékkel.
nem off.
LittleL: attól függ, ki az az ember. Kimnodjuk vagy nem, sajna vannak értékesebb és kevésbé értékes emberek. RelaKS említette, hogy valaki (édesanyja talán) azért nenm köti be magát, mert összegyûri a ruháját. Megvan a párja: ismerõsöm állandóan késõn ébred, rohan munkába, mint a félõrült, és nem köti be magát, "mersiet". (ilyenkopr szokás mondani, hogy remélem, legalább a Jóisten vigyáz rá, ha már õ nem tud magára.)
A biztiöv mellett másik szomorú téma: kisgyermekek az autóban. Nemrég láttam 4 gyermeket utazni egy II-es Golf hátsó ülésén, ha ott fékezni kellett volna egy erõsebbet, tényleg cigánygyerekek potyogtak volna az égbõl. Ütközésrõl jobb nem beszélni... pedig a kedves papa vezetési stílusa is kívánnivalót hagyott maga után (az index csúnya dolog, a piros lámpa pedig szép)
ez tetszett:
"Nem engedheti az ország, hogy önfeledten száguldjunk autónkkal, dacolva a halállal."
ha 30 millio, akkor legyen az, hogy aki nem koti be, a csaladjanak be kell fizetnie ezt a penzt az allamkasszaba :)
Azért kell bekötni a biztonsági övet, legalábbis azért van rá törvény, mert az ország nem nézheti tétlenül hogy értékes emberek ezrei haljanak meg a közutakon. Nem engedheti az ország, hogy önfeledten száguldjunk autónkkal, dacolva a halállal.
Mert egy emberélet elvesztése a hazának is nagy csapás. Olvastam valahol, hogy egy emberélet elvesztése az államnak kb. 30 millió forint kiesést okoz.
off
te nagy tévedésben élsz, ha azt hiszed, hogy irányodban bárminemü érzelemre pazorolom az energiámiat
egyszerüen unalmas a mindenhol megjelenõ okoskodásod, örökös provokációd
ez is off: szerintem neked gurultak el a tabletttáid. Vagy én lettem az útálatod fõ célpontja, miután az elõzõt végleg kardjába üldözted, elvégre az ember nem élhet ellenségek nélkül. Én speciel nem vettem észre magamon véltozést, nincs is miért változnom, a környezetemben ugyanaz a nyugi van... Azért megengeded, hogy a jövõben is leírjam a véleményemet?
ON Sadist: így már érthetõ, de ez minden 25. embert jelent! (még jó, hogy én a 23. vagyok)
mert a szabály azt mondja, hogy használni kell (kivéve taxi). és a nem bekötés nem csak önveszélyes, hanem adott esetben közveszélyes is lehet - kirepül a szélvédõn és megijeszti a neki ütközõt pl. nem túl régen még az öngyilkossági kísérletet is büntette a polgárjog, ma már "csak" eljárás + pszichológiai kivizsgálás a kötelezõ.
off: annyira el vagy lassan magadtól szállva minden téren, olyan szinten állsz mindenki fölött erkölcsi téren is, hogy már rohadtúl unlak, lehet, hogy az iskolában az kell, hogy te mint megmondóember elmondod a dolgokat a környezeted meg áhitattal figyel, de ez nem az iskola, itt felnõtt, sõt nálad idõsebb emberek is vannak, úgyhogy kicsit visszavehetnél abból a nagy arcból, ami mostanában egyre nagyobb :((
ha valaki nem köti be az övet, azzal vállalja, hogy esetleg komolyabban megsérül vagy meghal egy balesetben. De akkor is, ez az õ döntése Miért sopánkodunk mi azon, hogy ki akar élni és ki nem? Tekintsük már felnõtteknek az embereket!
kiad egy számot, majd te odaírsz egy százalékos értéket, aminél nem mondod el, hogy mit osztottál el mivel...
tehát, vesszük, hány száz autó futkos az útjainkon, és elosztjuk a halottak számával? Tényleg egy roppant érdekes adat, kb. mintha a kerekeim számát osztanám el az utastérbe betévedt legyek számával. Megkapnám a kerék/légy hányadost, ami kiad egy szép számot, de mire is jó ez?
nem a tört számmal van a gondom - hanem hogy egy (fõ/gépjármû) mértékegységbõl hogy lesz százalék (vagyis mértékegység nélküli) érték... minek a százaléka? mihez képest? teljesen értelmetlen az adat.
és a lényeg annyi, hogy én vagyok a mazsola, ha STOP-táblánál megállok és irányt jelzek. Mögülem dudaszó köszönt, üdvrivalgással kísérve.
Én betiltanám a biztiövet. Ki kell hirdetni, mától tilos a biztonsági öv használata a személyautókban. Többen kötnék be...
Dzsini: ez ismét a KSH egyik érdekes fogalmazása, még ha 4,5 lenne, mondhatnánák, hogy valaki félholttá vált a baleset következtében. :-) Sajna nem olyan vicces a téma... eszméletlen baromságokat látok Magyarország útjain, mind a kezdõ, mind a "tapasztalt" vezetõktõl. Pl. Fekete Escort éjszaka lámpa nélkül, aztán villant egyet a távfénnyel, mert azt hiszi, vicces; Peugeot 307 áll a zebrán, és még örül is, milyen jó helyet talált; Reggeli csúcsforgalom, elkaptunk egy fénysorompót, erre az elõttem álló megúnja, beteszi hátramenetbe, és dudálni kezd, hogy miért nenm megyek arrébb (milliók állnak mögöttem :-) ); Irányjelzõ és szemrebbenés nélkül bevágnak akárki elé; a megengedett legnagyobb sebességet az autónk végsebessége és a radardetektor jelzései határozzák meg; Keresztezõdésben egyszerûen kaotikusan viselkednek, már szinte az egész utam egy nagy fékkészültség. Mindezt a kamikaze viselkedést biztonsági öv nélkül, mobiltelefonnal a kézben, puhogó zene mellett, hogy még véletlenül se a vezetésre figyeljenek.