1. Az oldalról történõ ütközések csupán néhány %-át teszik ki az ütközéseknek, frontálisból többszöröse van.
2. Errõl már rwglétem, legközelebb versbe szedem:
Ha a biztonsági öv védelme alatt el tud törni a nyakad, akkor hogy néznél ki, ha nem lennél bekötve?
3. Golyóstoll az öltönyzsebben... tipikusan olyan holmi, amely elengedhetetlen a vezetéshez. Shakespeare szavaival: Aki hülye, haljon meg, mert a világnak nincs reá szüksége.
Olyan, mint a puha, habosított (biztonságos) mûszerfalra helyezett kínai piacos külsõ-belsõ hõmérõ, kiegészítõ mûszer, amely biztos, hogy a fejedben áll meg, ha csattansz.
A képzavar jelentõsége abban áll, hogy az emberek hajlamosak túlbecsülni a biztonsági öv képességeit. Egy NCAP ötcsillagos autóban hetvennel (!) csattansz, mehet a család gyászruháért, hiába az ötvennégy légzsák meg a 6. generációs övfeszítõ.
Jó, autóban nem érzed annyira a fizikát, de iszonyat erõk és G-k uitralkodnak egy erõsebb fékezésnél is, nemhogy ütközésnél, ahol a fékút ~0... Próbálj meg egyszer szélvédõ nélkül autózni, a negyven már szinte kibírhatatlan.
A legfontosabb biztonsági berendezés még a számítógép világának korában is a józan ész.