A tanulmányokból az is kiderül: a magyarokat nem lehet rávenni a biztonsági öv használatára. Szinte minden összehasonlításban a sor végén kullogunk. Kanadában és Németországban, lakott területen száz autósból 92 beköti magát, nálunk ez az adat 48 százalék. Csak a csehek állnak mögöttünk a sorban (44). Még az autópályán sem kötjük be magunkat (63), miközben száz német vagy svéd közül ezt 98 megteszi. Ezek után nyilván nem lep meg senkit, hogy a közúti baleseti halálozási listán (a meghaltak száma/100 autó) az EU elsõ helyén állunk 4,36 százalékkal.
szóval mindenki kösse csak be az övet, ha vezet,
én például furcsán érzem magam, ha nincsen bekötve.
éreztem, hogy valamit elbacok... Köszi a helyreigazítást!
Ehehehe, ez még elég gyenge példa volt, meg hibás is a felírt képlet (nézd meg a mértékegységeket!). s=0.5 m v=13.9 m/s s=(v/2)*t => t=2*s/v=0.072 s, ember legyen a talpán, akinek ilyen reakcióideje van. a=v/t=192,9 m/s^2, ami durván 19.5-szeres G Bocs hogy belekötök, de a fizika az egyik kedvencem, meg így talán nagyobb elrettentõ ereje van :)
"Van aki meg túlélt egy balesetet, mert nem volt bekötve."
Ez évek óta a leghülébb kifogások egyike, olyan, mint a dohányzást népszerûsítõ emberkék... Bár van ilyen balesettípus, pl. a vízbe esés. Az ember ijedt állapotában ösztönösen menekülne, de az öv visszafogja, és a sokktól azt sem tudja, hogyan kell kikapcsolni. De: 1-2 m magasról vízbe esni - a dummy öv nélkül kap egy akkora ütést a buksijára, hogy elájul, és nagyobb a valószínûsége, hogy vízbe fullad, mint ha be lett volna kötve. Ha ez az érv valakinek nem lenne elég, elmondanám, hog 1000-bõl 3-4 baleset a vízbeesések aránya, kerekítsük föl 1 %-ra. Mire fogadnál? Az 1:100 esélyre, vagy a majdnem tutira? (99:100)
Másik alapvetõ téves ellenérv: "volt, akit a biztonsági öv fojtott meg, törte el a bordáját, stb. 1: A biztonsági övet (régebbi autókon) be kell állítani. GyK a helyes beállításnál a becsatolt öv és a mellkasunk közé éppen be kell, hogy férjen az öklünk. Ez elegendõen laza, ergo kényelmes, de nem túl laza, hogy a kormányig engedeje a fejemet. Újabb autókon már automatizálták, ezzel a beállítással sem kell veszõdni. FONTOS: Az automata öv nem azt jelenti, hogy balesetkor automatikusan bekapcsolódva megvéd bennünket! (sajna volt ilyen feltételezés is.) 2. Képzeljük el, ha a biztonsági öv ekkora sérüléseket okozott a testén, a kormány vagy a mûszerfal pereme mit csinált volna a fejével? "Semmit, mert kondizom és kitámasztottam volna magamat.", mondják sokan. Megnézném, de szerintem az ezen véleményen lévõk a fizikáról nem sokat tudnak. Ha autónak ütközöl, 0,5 m alatt lassulsz 50 km/h-ról nullára. Ha elõtte fel tudsz készülni, tehát nem, váratlanul ér, akkor <futtatás, calc.exe> 13.8 m/s / 0,5 m = 27,6 m/s2 lassulást produkálsz. Ez majdnem 3G mínuszban, tehát a testsúlyod háromszorosát kellene megtartanod. A számításhoz elég enyhe körülményeket választottam, lehet, hogy az illetõnek nem lesz fél métere a megálláshoz.
Anyám meg miért nem köti be az övet szinte soha? Na? Mert ÖSSZEGYÛRI A RUHÁJÁT...
Van aki meg túlélt egy balesetet, mert nem volt bekötve. Mondja nekem a fickó, hogy õ soha többet nem is fogja bekötni magát.
Az ilyen birkáknak csak épp azt nem lehet megmagyarázni, hogy ezek a szituk már elég szélsõséges körülmények közt (nagy sebesség, hatalmas erejû ütközések, stb.) következnek be, viszont arra nem gondol, hogy ha alacsonyabb sebességnél karambolozik és a pofájába robban a légzsák, öv nélkül már az is elég csúnya sérüléseket tud okozni és akkor még szóba sem kerültek a karambol okozta sérülések...
Igen, én is hallottam már ilyenrõl. Az fickóba oldalról beleszaladtak, de úgy, hogy a másik autó kitépte a középoszlopot. Szerencsére nem volt bekötve, mert ha be lett volna, tuti hogy összeroppantja a biztonsági öv. De ez csak 1 az 1000-bõl, a több 999 esetben a biztonsági öv menti meg az embert.
Van aki meg túlélt egy balesetet, mert nem volt bekötve. Mondja nekem a fickó, hogy õ soha többet nem is fogja bekötni magát.
De mindig nem lesz ilyen szerencséje, hogy ha nincs bekötve, és kirepül az autóból,és egy karcolás nélkül megússza.
Arra nem gondol, hogy milyen mázlija volt, és hogy ezentúl mindig be kéne csatolni az övet.
Nos, hát igen, sok bolond azért nem köti be, mert haver a falusi zsernyák, és úccse szól érte. Tudod, ez az a csoport, akik annyira alzák, hogy öv nélkül autóznak...
Anita balesetérõl hallottam, megrázott, elõtte volt az egész (na jó, a háromnegyed) élet... egy kattanás. ennyin múlik egy karrier, egy élet, egy sors.
Szívesen megkérdezném azokat, akik biztonsági öv nélkül autóznak, hogy milyen terveik vannak az életben. De mindig csak haggyábékén meg közöd? a válasz. Pedig nem rosszindulatból mondom, hanem azért, hogy holnap is beszélgethessünk.
ui.: ez a szavazás megint nemszeretem dolog, ha valaki meghalt, akkor gyászoljuk, és ne istenítsük. Halottakról jót vagy semmit, de csakis az igazat.
Igen, ezek a kamionosok "nicknevei" és amikor CB -znek, az olyan nekik, mint amikor mi fórumozunk. D Mert mindenki hallja amit beszélnek, ha ugyanazon a csatornán van. asszem 40 csatorna van,és mindegyik csatornán van alsó és felsõ szekció
Tehát ha valakivel beszélni akar "privátba" akkor mondja neki, hogy jöjjön a 40 -es felsõ csatornára, ha már vannak ott, akkor másik csatornára mennek át.
Haverom mondta, hogy egyszer szép tiszta idõben, Thesszalonikibõl, Görögországból haza tudott CB -zni Vas megyébe, de van hogy 20 km -re sem lehet meghallani senkit..
dudalni nem szoktam, meg ha valaki szerencsetlenkedi is elottem gyalog a vagy biciklin, akkor is inkabb csak lassan vigyazva, mert szegeny suket meg attol is megijedhet amikor kielozom es plane ha meg ra is dudalok. akkor meg elem is ugrik
forgalommal szemben, buszmegállóban álló, lézerezõ rendõrkocsi mit érdemel a Kresz szerint?
nálunk mostanában ez a divat....
tegnap jött velem szembe egy kamionos. Mazsola volt a beceneve. D
de egyébként is tök jó rendszámtáblákat tesznek ki az ablakba. Láttam már: - Sanci papa - Matula - Zsülien - cukorfalat - kék villám - potyautas - kojak - nagycsaládos
ti milyen jó feliratokat láttatokmár kamionokon ?
Én szoktam, szinte csak biciklisekre, mert azok a kedvenceim :D Simán elémhajtanak amikor nekik piros van, út közepén tekernek, nincs világításuk éjjel (ha szembejönnek fényszóró offkorsz :D ).
aham, és elállja az utat, a kapubejárót, a leállósávot, sõt, néha a forgalmi sávot is (szélen sáros az út, oda nem viszi be a drága autóját, most mosta három hónapja...)
Szabály szerint két esetben szabad dudálni: 1. veszélyhelyzet esetén; 2. lakott területen kívül, elõzési szándék jelzésére.
Az én esetemben mindkettõ fennállt, a nõ élete forgott veszélyben (csak eccer állj meg, megfojtalak) és elõzni is szerettem volna...
továbbpattintom a labdát: mi a váleményetek az elakadásjelzõs parkolásról?
A múlt héten majd' egy percig nyomtam többnyire egyfolytában, egy Suzukis 60+os nyanya balkézszabály szerint kikanyarodott elém, és tartotta a stabil harmincat. Aztán, kiérve a lakott területrõl, meg akartam elõzni, erre elkezdett kacsázni elõttem, gondolom, még élvezte is, hogy mekkora bunkó. Pedig nem vagyok idegbeteg. Elég nyugodtan szoktam vezetni, biztos valaki rám castolt egy Berserket.
A dudánál még azt szeretem, amikor hatalmas dugóban hátul valaki elkezd dudálni, és szidja az elõtte állót. A szerencsétlen nem tehet arról, hogy negyvenketten állnak elõtte...
Kinek mi a véleménye a dudálásról? Manapság nem nagyon lehet találkozni dudálással - nem mintha nem lennének olyan helyzetek, amikor helyénvaló a használatuk.
Ha olyan helyzetbe kerülök én használom. Kezdetben én is úgy voltam vele, hogy elnyomtam magamban egy "hülye <férfinemiszerv>" megjegyzést, de egy idõ után elegem lett, hogy a "vétkezõk" az esetek nagyobbik részében le se sz*rják, hogy milyen veszélyes helyzetet okoznak, mennek tovább, mintha mi sem történt volna. Az ilyeneknél dudálás után mintha valami köd szállna fel az agyukról, nagyszerûen látszik, ahogy megvilágosodnak és rájönnek, hogy mit csináltak...
Egy nõ nem teljesen ura az autónak? Ez lehet. De férfitársaim közül se mind, van, aki elengedi a gyeplõt, hadd szaladjon... Szvsz mind a kevés, mind a túlzott magabiztosság egyaránt veszáélyes az úton.
Sokszor én is csak a telefonokat kapom, hogy haragszom-e, vagy miért nem intehgettem vissza / álltam meg és vettem fel eghy-két ismerõsömet. Egyszerû: az útra figyelek...
Lámpa-téma: nem egyszer történt meg, hogy este mentem valahová, a mögöttem jövõ reflektorral világítja szét az utasteremet és a tükreimet. Mit lehet tenni? Próbálkoztam a ködzárófénnyel, de volt olyan hülye, aki féklámpának nézte és besatuzott. A megállokleütöm sem jön be mindig. Ha lehúzódok és elõreengedem, és hátulról jól belevilágítok a fejébe, akkor megsértõdik.
Meg azt bírom nagyon , amikor megyek az úton, és látom, hogy jön velem szembe egy Nõ / Csaj ismerõsöm.
Én meg integetek neki, mint egy õrült. A csaj meg csak bámul elõre, de észre sem vesz engem. Annyira vaksi nõk vannak, hogy csak a saját sávukat figyelik, arról sem veszik le a szemüket.
Biztos ha egy pillanatra oldalra néznének akkor az árokba hajtanának ?
Ez is balesetveszélyes. Mert mi van ha az úton nagy a vadveszély, és az oldalról érkezõ vadakat sem veszik észre. D
hajjajjj, a gond ott kezdõdik, amikor azt hiszik, hogy urai
Jöttem hazafelé szállításból. Két kis autóval mennek elõttem, egyenes úton, szikrázó napsütésben, száraz úton. És így mennek elõttem ezek a nõk 60-70 nel.
Szerintem sok nõ nem teljesen ura az autónak, ezért vezetnek annyira óvatosan.
Egyszer Ferihegyrõl mentem Szegedre éjjel és Kiskunfélegyházától Szegedig jött mögöttem egy szívbajosabb német Porsche Cayenne. Azért volt "szívbajos" - legalábbis a magyar viszonyokhoz képest -, mert nem nagyon akart kockáztatni és nem akart megelõzni az 5-ös úton, jó volt neki az én 90-100-as tempóm.
Namármost egyfelõl a Porsche fényszórója magasabban van az átlagásnál; másfelõl a szupi kis magyar út miatt valszeg a megemelt pozícióban volt a Cayenne karosszériája. Az eredmény? A Cayenne lágy, hullámzó rugózása miatt olyan volt a KKFélegyháza-Szeged szakasz, mintha stroboszkóp lenne mögöttem...
Amikor hátul vagy utánfutóval valami nehezet szállítasz olyankor illik is normálisan beállítani a fényszórót. Az is rohadt idegesítõ tud lenni, amikor olyan magasságra van állítva, amikor még pont nem világít a szemedbe, de egy kisebb bukkanótól vagy kátyútól már igen. Ilyenkor olyan, mintha villogna neked.
A Favón lehet, én mindig lejjebb állítom, ha többen vagyunk, vagy nehezet szállítok. Az az idegesítõ, amikor elvakít, villantom a távot, ezzel tompit kérek tõle, erre "megnyugtatásul" közli a táv felvillantásával, hogy ez a tompija... ezzel ugye ki vagyunk segítve. (Persze ilyenkor le kellene esnie, hogy talán rosszul van beállítva a lámpa, de hát az õ autója tökéletes, azzal hiba nem lehet.
Néha ezen kapom magam én is, ha már nagyon fáradt vagyok és kicsit fáj a szemem és esik az esõ és este van és a szembejövõ nem az útra világít, hanem a szélvédõmre, vagy a kocsi fölé.
Tényleg. Az emberek tudják, hogy lehet állítani a fényszórómagasságot? Nem dácsijára gondolok, hanem olyan autókra, amikben biztosan lehet.
Nekem a kedvencem, amikor megy elöttem egy kocsi, megy pl 100-al, aztán amikor jönnek szembe, akkor lelassít 70-80-ra, amikor semmi nemjön szembe, akkormeg visszagyorsít 100-ra :D Amikor nemjön semmi szembe, ezlõzném, csakhát gyorsít, persze mire én is felgyorsítok és elõzném, addigra persze megint jönnek szembe, és újra lelassít, argh... A falra tudnék mászni! Nõket szoktam látni így vezetni :D
A hölgy valószínûleg azt tanulta, hogy "a megkülönböztetõ jelzést használó gépjármûveket kötelesek vagyunk elengedni, e célból a tábla, illetve lámpa jelzéseit is felül kell bírálni!" és az ilyenkor szokásos "körültekintõen menjünk a keresztezõdésbe" metódust alkalmazta. Az, hogy utána visszatolatott? Kedvesen mosolyogtató, mert MOST ment át a piroson. Igaz, háttal, de MOST követett el szabálysértést.
ÛÁltalában toleráns vagyok a lassú vezetõkkel szemben, de reggel majd' egy percig nyomtam a dudát egy hüle 70-es banyára, aki a keresztezõdésnél balkézszabály alapján kikanyarodott elém egy Suzukival (alig látott ki a kormány fölött), aztán végig 25-30-as tempót szeretett volna diktálni. Lakott területen belül még jól van, nem zavarom, nem sietek. (hasonló az eset a Mondeoshoz, de egyáltalán nem volt csúszós az út) de kiértünk a faluból, egyáltalán nem gyorsított, akkor már kapcsoltam az indexet. Elõzni akartam, erre a boszorka kihúzódott a felezõvonalon kívülre, és kacsázott elõttem egy sort. Ezt eljátszotta háromszor, aztán idegbe jöttem és ráléptem a dudára... majd' egy perc folyamatos kürt kellett hozzá, hogy leessenneki a szitu, és utat engedjen.
Ehh, mit látok tegnap a gödöllõi HÉV Rákosfalva megállónál lévõ keresztezõdésben.
Jönnek mennek a tûzoltók, mintha mi sem lenne természetesebb, mikor pirosra vált a lámpa. Egyenes sávok dugig, egy piros fiat meg a balrakanyarodóban egyedül, de ugye neki is piros. Jön a tûzoltókartársakat szállító egyterû, villog mint egy karácsonyfa, ordít mint a próbanéger az aluljáróban, és jön rendesen, merthát ugye nem vacsizni mentek (bár lehet, hogy egy-két szalonnát megsütöttek oltás elõtt ) A piros miatt ugye a hármason leállt a forgalom, keresztbe meg a szirénázás miatt nem ment senki. Namost a fiatban lévõ csaj micsinál? Szépen LASSAN megindul a gyalogátkelõre, a KÜLSÕ sávok felé. A tûzoltós autó lelassít, nagy nehezen elmegy a tyúk mellett, majd továbbhajt, mire a csaj még VISSZATOLAT. Lehet, hogy hülye vagyok, de ha én ott a csaj helyében vagyok, és balra akarok fordulni, akkor még mikor a vinnyogás messze van, nagygázzal befordultam volna balra, piros ide vagy oda...
Na, ma is láttunk egykét mazsola vezetõt, Bécsben.
rossz sávban állt a nõ egy Audival. át akart menni a külsõ sávba, de nem tudott, vagy nem volt elég rámenõs, és emiatt állt a belsõ sáv, és egy csomó ember nem tudott kikanyarodni egy parkolóból, aztán végre megoldódott.
Igyál ne vezess :D
amúgy király a sok csillag. csak van, akinek hátul van:-)))
Igazságügyi orvostan fakultáción mesélta tanár, hogy nálunk az alföldi kis falvakban katasztrófális a helyzet.
Halálos gázolás tárgyaláson volt már olyan, hogy a vádlott elmondta, hogy ment éjjel és csak annyit látott, hogy néha-néha mintha felvillanna valami fehéres folt, aztán egyszercsak elcsapta szegény mamókát. Kiderült, hogy a villogó fehér folt a mamóka "szokásos" szurokfekete ruhája alól a pedáltekerés során elõ-elõvillanó fehér alsóruhája volt...
dehogynem :o) bár rajtam van fényvisszaverõ, meg a biciklin is, meg elöl-hátul villogó, és már kinéztem városi közlekedésre egy szép sárga világítós mellényt :)
Jaja, én is úgy szoktam, csak úgy 3/4 éve van jogsim, de már ígyis majdnem elütöttem egy biciklist, meg két gyalogost, mert basznak akármilyen akár fényvisszaverõ cuccost felvenni. Ha meg éjjel elbasok egy részeget, aki az út közepén mászkál a kivílágítatlan autóúton, akkor a rendorség még engem kúrogat seggbe...
Igen, sajnos ez ilyen. 10 biciklisbõl 9 biztos nem használ lámpát. Legalább annyit megtehetnének, hogy egy egyszerû prizmát felszerelnek. Az még nem is fogyaszt semmit, nem kell elemet cserélni benne, mégis tisztes távolságból észre lehet venni.
De már megpróbáltam ezt a problémát is megoldani, mindig úgy állok meg, hogy nem kelljen tolatni, mert az sokszor életveszélyes.
Nem csak a biciklisek miatt, hanem a többi autós miatt is, azok sem figyelnek erre általában, úgy gondolják, hogy még átférenk mögöttem...
A biciklisekre is rá lehet mondani sokszor, hogy mazsola módon vezetnek.
Például éjjel amikor nincsenek kivilágítva, az életveszélyes, és ha még sikerül is elgázolnod akkor te vagy a hibás.
Vagy amikor tolatok hátrafelé az áruszállítómmal, és a biciklis rám sem hederít, pedig észrevehetné, hogy egyszerûen nem látok ki hátrafelé. Hányszor volt már, hogy tolatok szépen lassan és látom a visszapillantóban, hogy ott slisszol egy éppen egy biciklis.
Ilyenkor lenne kedven kiszállni a kocsiból, és jól kioktatni, hogy: "Hol jár az eszed ? Nem látod, hogy nem tudok hátrafelé kilátni ? "
persze sosem szállok ki.....
Boldog Szülinapot Vlala, és Mazsolamentes vezetést.
Boldog szülinapot Vlala
Tényleg 75-80 év közötti vagy? Tudom nem illik, csakhát a kiváncsiság :D
Igen és ez a topic arról szól aki kivétel... Én nem általánostottam.
Ja és a nyudíjasnak nemcsak a tanítás ingyenes, hanem a buszbérlet is :D
Nyugdíjasoknak ingyenes az oktatás!
nem is a mercire mondtam hogy igényesség de mekkora,, csak azelõtt azt írtátok hogy hát milyen szar aki dácsiázik és hasonló szinvonalú kocsikkal jár. hát az a bizonyos merci tulaj sem jobb..
Na, fekszem. Kellemes karácsonyt mindenkinek! És baleset mentes vezetést :)
Egyébként abban igazad van, hogy aki igényes a kocsijára, az jobban is vigyáz rá, viszont a gyors nyugati kocsik nem egyenlõ az igényességgel. Lásd tyukfarm melletti Mercik. És asszem akikre Garfield meg én gondolunk, azok ez utóbbi csoportból kerülnek elõ.