Kinek van elképzelése, miért van az hogy mostanában a verseny közepén kidobál a szerverről. Pedig netem van. Gépem szétszedtem, nem poros... Ötlet?
Genya vagyok? Sárga alatt futottunk be, mögöttem a srác kétszer megkocogtatott, 2 kör alatt 8 X-ért.... jött a kockás, felhúzódtam a falhoz, mellém jött, 30-40-el csorogtunk a vonal felé.... aztán 4 méterrel előtte nyomtam egy féket.... :D :D Leghátra sorolták +30 mp-el, sárga alatti balról előzésért.... :D :D
Mindenképp az a jó taktika ha a boxba kevesebb időt töltesz. A legjobb az a taktika lenne ha nem cserélsz kereket sem. Meg kell nézni pár futamot, hogy a mezőny első része cserél-e kerekeket.
Tegnap nem volt annyira meleg az idő, amikor a futamot mentük (25-26 fok kb.), 120 literrel simán vezethető volt a kocsi. Nyilván nem fogsz kvalis köröket menni, de ha jó ritmusba tudsz autózni, akkor még a gumikra is tudsz ügyelni. Én amikor kiálltam pitbe benyáért (15-16 perccel a vége előtt), a gumijaim 76-78%-on voltak.
Nagyságrendileg az a tapasztalatom, hogy minél tovább tudsz kint maradni, annál jobb. Tegnap is volt egy srác, hamarabb kiállt, 2-3 helyet bukott végül.
Nincs. Egyébként nem érzed a súlytöbbletet, viszont cserében 15 helyett 30 mp-et állnál a boxban. Hidd el, ki van próbálva már minden verzió, és így a jó.
Nem jobb amúgy ilyenkor a 80-80 liter? Végig cipeled azt a pár kilót és az miatt lassabb is vagy meg az elején jobban kopnak a gumik a súly alatt. Vagy tévednék és ennyire nincs szimulálva?
GT3-assal mentem tegnap, én kerékcsere nélkül mentem végig, 120 L kezdő benyával, majd 35-40 L-t tankoltam rá.
U.i.: óvatosan majd a futamon, sajnos sok a f*szparaszt már megint, tegnap a brazil gyerek T1-be elintézett, amikor meg írom neki, hogy meg lesz óvva, elkezdett gúnyolódni...pedig marhára nincs abban a helyzetben. Utoljára szerkesztette: Adam Jonas, 2017.07.26. 11:09:25
egy cimborámat szeretném elcsábítani az iracingre :)
Kinyomtam a szemét az audinak de csak a 12. helyre futotta. A tempóm 3 tizedre volt a WR időtől. Season 3-ba leggyorsabb idő 6 tizeddel.
A pálya bal szélére gurult, éppen le az ívről. Szerintem itt semmit nem kellett volna tennie, csak szépen hagyni, míg a hátával falat ér, és akkor nyomni 1 satut. Ha megnézed a 2. videót, a srác még csinált egy 180-at a biztonság kedvéért...az utánam jövők ezért trafálták telibe.
Persze, mert Te képes vagy 240-nél centizgetni? :D Úgy szeretem az ilyen megnyilvánulásokat... Ott maximum akkor fértem volna el, ha valamilyen oknál fogva, az Eau Rouge után nem a megszokott versenyívet választom...Márpedig, amikor azt látom, hogy gurul le a pálya szélére az illető, valahogy akkor nem azt gondolnám, hogy ő majd megáll az ív kellős közepén.
Volt már mostanság olyan balesetem, ami pont abból adódott, hogy nem a rendes versenyíven próbáltam kikerülni.
Szerintem amikor kicsúszol akkor az a legjobb amit tehetsz, hogy egyenesen mész a pálya irányába vagy ha keresztbe állsz akkor ott maradsz a seggeden. Akkor van a legnagyobb esélyed, hogy kikerülnek és a másik is tud reagálni. Arra az életbe nem fog tudni reagálni senki, hogyha te miután kicsúszol elkezdesz lekormányozni a pályáról, vagy elindulni keresztbe.
"Alapvetően ki tudtam volna kerülni az emberünket, ha ő nem gondolja úgy, hogy neki pont a pálya közepén kell megállni. (Morgolodo helyesen írta, a srác gurult egy darabig hátra, le az ívről, majd egyszer gondolt egyet, és satufék.) És igazából pont ez lepett meg; mert azt érzékeltem, hogy gurul le az ívről, és ott pont lesz egy hely, ahol el tudok osonni...csak a franc se gondolta, hogy ő közbe megáll."
Ehhez képest a videón az van hogy a legvégén rántod el jobbra a kormányt amikor is van jobbra több mint egy autónyi hely
Simán elkerülhetted volna a kicsúszásodat, ha elveszed a gázt 50-60%ig vagy / és jobban elmész jobbra korábban. Lehet persze úgy fogalmazni, hogy elkerülhetted volna, de ha valami simán elkerülhető ott hibás is vagy valamilyen szinten
Ez már az Eau Rouge után van, de ha ott van ilyen akkor az kakukk. Ott ha elveszed a gázt hirtelen, akkor véged Utoljára szerkesztette: tobias88, 2017.07.21. 16:10:47
Szoktam én is lassítani sárgánál, sőt, igazából mindig lassítok, ritka az, amikor így padlóval megpróbálom áttolni, mint most...Ugye az Eau Rouge elég veszélyes ilyen szempontból, és elég sok mindent meg kell élni itt ahhoz, hogy rutinból tudja az ember, mi éppen a legjobb választás. Abban talán igazatok van, hogy messze volt a mezőny mögöttem, de ehhez már az Eau Rouge előtt a tükröt/black box-ot kellett volna néznem, és akkor talán úgy ki lehetett volna védeni...csakhogy az Eau Rouge aljához érve, előttem még minden rendben volt...(Nem tudom, hogy mennyire látszódik a felvételen, de az előttem 1-1,2 mp-re lévő, fehér Mercis srác is éppen, hogy csak el tudta kerülni a keresztbe álló autót.)
Alapvetően ki tudtam volna kerülni az emberünket, ha ő nem gondolja úgy, hogy neki pont a pálya közepén kell megállni. (Morgolodo helyesen írta, a srác gurult egy darabig hátra, le az ívről, majd egyszer gondolt egyet, és satufék.) És igazából pont ez lepett meg; mert azt érzékeltem, hogy gurul le az ívről, és ott pont lesz egy hely, ahol el tudok osonni...csak a franc se gondolta, hogy ő közbe megáll.
@Alex,
Jó, igaz, kissé túloztam ezzel a hátramenetes dologgal :D De mondjuk tényleg nem ártott volna, hogyha már gurul háttal, le az ívről, akkor falig elgurul, és ott fékezi le a kocsit.
Abban viszont lehet igazad van, hogy fékeznem nem kellett volna...Úgy éreztem, hogy az autóm kezd megcsúszni, ezt akartam a fékkel menteni, hát lehet többet ártott, mint használt. :D
Este megpróbálok még 1 versenyt, esti órákban eddig normális emberekkel találkoztam, hátha...ha meglesz a 3. DNF-em is, akkor én ezt a BSS - Spa kombót most hagyom is a fenébe.
Én legszívesebben növelném vagy 5 másodpercre a kilépés idejét is. Ez egy szimulátor és nem játék, legalábbis én nem játszani szoktam vele a pulzusom alapján. Nehogy már kilépjen valaki, pont ez a lényeg, ez is benne van. Az életben sem lép ki senki
"Szerencsetlen" keresztbe allt embernek 2-3 tized masodperce lehetett a megallasa utan amig odaertel, addig lehetetlen visszakapcsolgatni es hatratolatni;) De egy tempos, surrubb mezonyben neha/sokszor jobb a kiszamithatobb allo akadalyt kerulgetni, mint egy kiszamithatatlanul elmozdulot.
MiIvel ez "jatek", itt a kilepes gombot kell(ene) nyomni azonnal:) De "sajnos" iR "koncepcio" a kilepes is, ahhoz is nyomva kell tartani 1 masodpercig:( Pedig sok balesetet es SR-minuszt lehetne meguszni az azonnali kilepessel (menet kozeben is!). Ha valaki kicsuszik, utkozik es/vagy visszapattan a falrol, nagy szazalekban eselyes, hogy tovabbi balesetek lesznek belole, a tobbieket szivatja. "Egyszerubb" lenne azonnal kilepni;) De valszeg ezzel is az "igazit szimulaljak": ne lehessen meguszni a buntetest (kicsuszok, fuvezek, 1x, kilepek, a 4x-et megusztam:P), es legyen valami tomeg baleset is:DDD
Amugy a reflex es kikerules jo volt, csak a fek nem kellett volna iranyvaltas kozben a fuvon;) Ilyenkor meg a teljes gazelvetel is maceras. Fel/haromnegyed gazon at kell tolni;) Ebben minimalisan azert az iR-gumi is benne van, sokkal jobb mint regen, de meg mindig, ha az oldalterhelest (load) veszti el a tapadas, szinte csak allohelyzetben nyeri vissza.
Ilyenkor amúgy hogy van? Mennyi idő után kap még 4x-et újabb ütközésnél? Ugye ha kétszer gyorsan ütközöl az nem 8x, de eddig ezt nem figyeltem, hogy mennyi a minimum idő. Lehet hogy úgy volt, ha neki vége akkor legyen másnak is vége
Szóval akkor te is hibás voltál, ok. Ki mondta hogy satuzz? Fékhez ekkora tempónál veszélyes hozzáérni. Leveszed a gázról a lábad és akkor már füvön sem csúszott volna meg a kocsi + jobban tudod irányítani
A többség sajnos nagy ívben lexxarja hogy hány ember versenyét teszi tönkre. Úgy van vele hogy qvára nem érdekli az X, vagy ha már úgyis kapott négyet, már csak azért is megkínálja a többieket ha már így alakult, még négyért cserébe.... :p
Pontosan, mert ahogy írtam is, szinte senki nem figyel a sárgára, csak padló. Illetve szó sem volt fékről, Én is ugyan ezt írtam, csak más szavakkal (elvesz, felenged, mindegy). Én mindig elveszem, szinte mindig meg is úszom. Amikor nem, akkor meg mindegy honnan kapom a sallert, ha jön, ahogy Ádám is írta. Én mindig megadom az esélyét annak, hogy elkerüljem a csattot, de persze mindenki belátása szerint tesz. A második videón jól látszik, hogy bőven lett volna hely lassítani, a mezőny szépen le volt maradva... (tobias88):... Ádám esetében viszont erről szó sincs szerintem (!), mert nem volt rá idő, előtte volt a crash, nagyon gyorsan odaért (fel is kell fogni, hogy mi történik és reagálni is kell) és külön pech, hogy padlóféket nyomott a kolléga az út közepén (és még a mezőnyt is megvárta, pedig az a verda szerintem már nagyon beteg volt). Ismerem ezt az érzést, mikor egyszerűen nincs idő eldönteni, honnan kerüld a pályán álló autót, hiába lassít valaki.
Szóval, Én maradok az óvatos vezetésnél, talán mert meg sem közelítem azt a tempót, amit pl. Norbi tud, illetve sokszor voltam szenvedő alany, amikor csak egy kis óvatossággal elkerülhető lett volna, hogy legyaluljanak. Nekem eddig bejött. Utoljára szerkesztette: Morgolodo, 2017.07.21. 00:30:23
Olyan jó, hogy kérdezés nélkül kezdtek el f*szságokat állítani :D
230+ km/h-nál szerinted mi a péklapát f*szát kellett volna csinálnom? Ahogy Norbi is írta, ha lepadlózom a féket, hátulról tolnak úgy seggbe, hogy nagyjából ugyanez lett volna a vége.
Az b@sz fel az egészben a legjobban, hogy emberünk miután megpörgött, nem volt benne annyi, hogy lemásszon a pálya közepéről (ha megnézed, elég szűk a pálya ezen a szakaszon), hanem inkább ott áll, és végignézi, hogy nekimennek...nekem ilyenkor az az első, hogy hátramenetbe vágom, és letakarodok az ívről. De valószínűleg én vagyok ekkora f@sz, hogy más versenyét nem akarom tönkrevágni...
Leginkább az lepett meg a dologban, hogy ilyenkor tovább szoktak csúszni...persze, pont most találja meg emberünk a féket...
Ezzel csak az a baj, hogyha mögötted jön a komplett mezőny és te befékezel akkor te tuti, hogy megszívod :D Hogyha elől vagy akkor érdemes padlózni vagy csak kicsit felengedni a gázt, úgy, hogy ki tudd kerülni.
Az Én tapasztalatom is az, hogy csak nyomják, mint atom és nem veszik komolyan a sárgát. Épp most mentem egyet Lagunán. Második voltam és úgy nyertem, hogy egyszerűen elvettem a gázt a sárgánál, míg az első nem. Padlón, had szóljon! Szólt is, Én meg köszöntem szépen.
Alapvetően vicc ez az egész, hogy hotlapozik mindenki, de hiba nélkül a 75% nem tud végigmenni 1 versenyt...kár, hogy ez az illető meg éppen előttünk volt.
Nem nagyon esett jól, hogy reggel gyanútlan tekerek lefelé a görgővel, és erre bummmmm!!! Ne nézzé!!!! :D :D :D Utoljára szerkesztette: mumus70, 2017.07.17. 16:29:37
Ma gurultam egyet Edoardo Mortaraval!
Nem. VRS-en szoktam megnézni a fogyasztást és verseny előtt kiszámolok mindent számológéppel.
Tessék :D VRS setupot alakítgattam, hogy ne álljon keresztbe annyira a kanyarbejáratokon amikor fékezek, de így is hajlamos erre sajnos. Utoljára szerkesztette: Norbi1990, 2017.07.15. 21:54:58
Egyszer mehetnék egy ilyen szettel, istenem.... :D :P
Jó kis verseny volt Suzukába :) Az előttem lévőknél gyorsabb voltam, csak nagyon kicsiket hibázgattam és nem jött össze a győzelem. 10:22-nél rajtolunk. Utoljára szerkesztette: Norbi1990, 2017.07.15. 19:19:48
Brutál vonatozás.... :D :D
Most kerültem fel A-ba, akkor ezt a tanácsot meg is fogadom, thx :)
Ha meg van az A - s jogsi utánna felejtsétek el az SR t , mert az megöli ha rá paráztok.
Attól függ mivel szeretsz menni. Ha Global Mazda akkor felesleges SR-re gyúrni, iRating-re kell. Ha minden vágyad az Imsa vagy Blancpain akkor meg arra érdemes
Én nem rég kezdtem, egyből A-ról, most már sikeresen B1.5nél járok
Global mazda sokat vitt le és a replay-t visszanézve a legtöbbször még az ütközést sem tudtam volna elkerülni, nem hogy én lettem volna a hibás. Three widenál Lime Rock ugratója után (nem vicc) elkezd a bal szélső jobbra jönni és vitt 4 embert. Meg hasonlók...
Örömmel jelentem a terv sikerült és 12 nap alatt a nulláról B-ben vagyok, ha minden jól megy, ma meglesz az A is ROAD-on. Gyerekjáték, csak ésszel kell menni. És ebben volt három nap külföld is szóval igazából 9 nap alatt hol több, hol kevesebb játékkal egy rossz kormánnyal röhögve mentem fel. :D
Lime Rock már az GT3-al is. Ugrató legalábbis van benne :D
Talan a hatterben csinalnak "normalis" palyakat is, de tuti a dirt-et addig bovitik ameddig lehet. RX palyakbol nem tudom mennyi lesz a valoban uj palya, valszeg a nagyresze a meglevo palyak kulonbozo nyomvonalaibol atalakitott dolog lesz.
Vajon lesz majd külön Rally kategória vagy bedobják az Road-ba? Gondolom előbbi. Én mondjuk jobban örülnék pár Road pályának, de úgy nézem a következő 1-2 évben Rally meg Dirt pályák fognak kijönni.
Itt UK-ban ha 10k alatt keresel adót sem kell fizetned. Igaz egyedül megélni se lehet annyiból :D Viszont ha több adót fizetsz, kérdés nélkül fizetik vissza a következő évben.
Jott kerdoives level az iR-tol, szokasos kerdesekkel, de volt platform (pl. konzol), kormanyok, pedalok, epitett szim. stb. Kicsit jellegtelen, semmi erdemleges vagy arulkodo iranyvonal. Kerdeztek a penzugyi reszet is (a haztartas bevetele), 10E dollarrol indult a lehetoseg, ami vicces, mert mar ez is ~1.5x annyi mint a bevetelem:DDD Ebbol is latszik, nem mi vagyunk a celcsoport;) Valszeg az 50-60E-es reteget celoztak meg.
Hogyan lehet régiót váltani? Jó lenne, ha a UK fórumra be tudnék nézni.
Jaja tudom, írtam is azonnal a srácnak PM-et, hogy bocsi, elbambultam. Visszaírt, hogy "no problem man", gondolom nem nagyon haragszik akkor. :D
Ilyennel vigyázz mert simán kaphatsz érte akár több hetes pihit szándékosságért. Én már jártam így az más hogy az tényleg az volt, de azt nem mondja meg senki ,ha olyan a csóka simán felnyom és nézheted az üres monitort hetekig....
Mekkora amatőr hibát követtem el...IMSA verseny végén, célvonal átszelése után elbambultam, annyira néztem a Black Box-ot meg a kijelzőket a kocsiba, hogy nem vettem észre az előttem lelassuló GTE kocsit, és telibe vágtam hátulról... 4x persze azonnal :S
A legutóbbi GT3-as versenyemen (Blancpain) 48 kört mentem 0x-el 5.helyen végeztem a 9.ről indulva, előznöm nem kellett,így nekem kifejezetten bejött.....igaz a 4.is kapott 1 kört már de ezen a pályán ez nem annyira gáz
Itt (hotlapszeru versenyek) foleg ez a gond, amikor tizedekert megy a a harc, azert sokat szamit (meg ha kicsit "buntetve is van) az egyszerusitett valtas es pedalkezeles. Foleg stabilitasban. De mindegy is;) A lenyeg, aki tizedekert megy, szamolja bele a gepet, monitorokat, kormanyt es egyebeket, es akkor nem lesz annyira "ideges" ha tulsokat kap;)
Nem mindegyik valtonal engedi a "szabad" valtast, ahhoz olyan tipus kell.
Mazdának nagyon fekszik az a pálya, én is imádom. GT3-nak viszont szűk és rövid szerintem
Tegnap próbálgattam H váltóval a mazdát segítség nélkül, rászántam magam egy kis gyakorlásra. Azért érezhető volt a gyorsulás egyenesekben. Nagyjából 3 tizeddel javítottam az optimális időn Laguna Seca-ban és a váltófüles legjobb időmet is sikerült elérnem. Érdekes ez iRacing-ben, hogy kuplung nélkül enged lefele váltani, de nem is baj mert CSL pedállal nem megy a H&T
""Idők tekintetében: persze, ha WR-t jönnék körről körre, akkor tuti nem lenne gond A magyarok között így is relatíve jó időt jövök a Mazda-val, meg úgy átlagban is, csak elég nagy a szórás a splitekben. Egyik versenyesen majdnem nyertem úgy, hogy 57-es köröket futottam, 2 verseny múlva meg 17. voltam 57-es idővel a 24-ből.""
Ismerem a szitut! És sokan bele is fognak szaladni ebbe! Örömködés van, mekkora király vagyok, Sima top 3 egy átlagban 1800 SOF-os splitben, aztán feljebb tesz egyel a következő futamon, netán a top splitbe, aztán amikor összekerülök a sok Div 1-2-es 3 monitoros Fanatec cuccos szponzorált csókákkal, rájövök mekkora szar vagyok, körönként 2-4 mp hátránnyal a top 15-től is messze...... :D :D :D
Streameltem egy mai futamot. Brutális első split, 6 pro, az átlag SOF 3300, de ezt lehúzták a C7, meg GT3 pilóták. A GTE sof-ja úgy 4-5k között lehetett, vagy több. :) Azt hiszem én voltam az utolsó SOF szerint. Brutális csaták voltak, de teljesen tiszta volt mind, még x-m se lett. A legjobban az utolsó körben szívatott csak egy lekőrözött, de azt már rutinosan kezeltem. Ezért mondjuk, túl kell élni lent, aztán már sokkal jobb. bármilyen ligánál jobb az első splitben menni, vér profik.