amúgy a wtcc-be is jól jönne még néhány erõs gyári csapat, mint pl honda, peugeot, renault, nissan, opel... de ha csak privátba adnának kocsikat, már akkor sokkal színesebb lehetne a mezõny...
ja, a jelenkori dtm az tényleg nagyon gáz, én se nagyon nézem... avagy hatalmas csillogás, ûrkorszakot idézõ kocsik, óriási médiacirkusz, rengeteg fanatikus ...és dögunalmas futamok, pont az elõre leosztott lapok miatt. persze ha ez a németeknek jó, akkor nézzék, de mindenben egyetértek veled, amit leírtál.
a bmw fölény talán nem minden versenyre lesz igaz, én legalábbis ebben reménykedem. sokat lehet taktikázni a + súlyokkal is, mert azok aztán tényleg lefogják a kocsit, így pl a seat is ha tudja elõre, hogy egy pálya fekszik nekik, akkor igyekeznek ott minél könnyebb kocsival elindulni majd, és ebbõl így kerekedhetnek jó versenyek idén is, de a vb címre egyértelmûen a bmw-k az esélyesek, azt egymás között döntik el.
sajnálom az alfát, hogy gyári csapatként ennyire lent vannak, ebbõl nagy égés lesz, még az a szerencséjük, hogy a monzai futam csak év végén lesz, addig talán összehoznak egy versenyképes kocsit.
Volvo dominencia nem volt, szerintem sem, csak említésképpen írtam, hogy õk is szerepeltek..aztán valamiért leléptek, ahogy a Nissan is..
igazából tavaly is voltak érdekes, izgalmas versenyek, ezek nélkül a válroztatások nélkül is..jövõre mi lesz? fektére festik a BMW-k szélvédõjét, vagy utcai gumival kell induljanak? :D
a DTM megját..elég gáz, fõleg így, hogy Mercedes-Audi "csata"..vannak jó versenyek, de olyan F1 szerû.. van elég rendesen cspatasorrend a merinél, ahogy észrevettem tavaly..szóval elég gáz.. a BMW valamiért onnan kivonult, tavaly pedig már az Opel sem ment :( azért is elég gáz, hogy 2004-es Audi-k és talán mercik is rohangálnak..merazt jóoccsóér eladták a kicsiknek..igaz, hogy súlykedvezményük van, de az új kocsikkal nem kelnek versenyre..kíváncsi leszek az idei szezonra
BTCC-t meg majd töltögetem..élõben nem tudom nézni, nincs sajnos Motors TV-m :(
Nem volt nagy volvo dominancia, de a kombival jött be a volvo a BTCC-be. Ezzel 94-ben mentek és elsõ évben 14-dik helyezést értek el. Aztán 95-tõl már a sedan volvo 850-es volt ezzel 2 3-dik helyet ért el. Aztán ezt váltotta az S40-es 97-bem ezzel a kocsivaé elsõ évben 4-dik lett, 98-ban bajnokságot nyert. 99-ben 3-dik, 2000-ben kivonult a volvó a BTCC-bõl
Az STCC-ben 2-x-es bajnok a 850-es ott az S40-nem szerepelt jól. Jan "flash" Nilson 96-97-ben volt bajnok.
Szóval azért nem volt egy rosz gépezet, Csak a ETCC-WTCC-ben nem szerepeltek túl jól és itt nem nyertek vb-t. De szerintem ha kitartóak lettek volna ez is simán meg lett volna.
...ha már itt tartunk, btcc rajt: március 31 - április 1 Brands Hatch!!! bmw, honda, vauxhall, seat, alfa és lexus az indulók közt, tehát 5 gyár, összesen 10 típussal (beleértve az independent csapatokat is)
tudom, kb 94-tõl követem figyelemmel a különbözõ nemzeti bajnokságokat, bár volvo dominanciára nem nagyon emlékszem, a jellegzetes kombijukkal is inkább csak a közönség szimpátiáját nyerték el.
amire én céloztam az az, hogy annak idején, amikor a dtm a merci és az alfa csatájáról szólt és a szabályokat rendre úgy alakították, hogy a mercinek legyen jó, akkor a legtöbb gyártó eleve be se akart jönni, mert egy 5-6-7. helynek semmi reklámértéke, ráadásul amikor már nagyon elszaladt a szövetséggel a ló, akkor az alfa is lelépett és a dtm elég nagy bajba került.
szép és jó, hogy a bmw-nek remek autója van és a többiek építsenek olyat ha tudnak, ezzel nincs is baj, itt a közönségrõl van szó, hogy mennyire lesznek érdekesek a futamok és mennyire nem, mert csak az érdekes és izgalmas versenyek jelentenek nézõket, különben a gyártóknak nem érdeke pénzt fektetni a sorozatba. egyszóval addig jó, amíg kinek így, kinek úgy, de mindenkinek van esélye nyerni, még ha csak hendikeppel, vagy repülõrajttal is.
mindent összevetve a szabálymódosítások sztem jók, mert izgalmasak voltak a futamok, a bmw-k így is legyorsultak mindenkit, és várhatóan az egész év errõl fog majd szólni, amíg meg nem jön az új SEAT motor, vagy az új Alfa ide nem ér.
Most 770 Mbyte;) De nem maxba vettem fel (720x576), hanem csak a feleben (352x288), mert nincs most helyem es nem tudtam milyen lesz a verseny;( Ezt letomoritve AVI/VMW-be talan 80-100 Mbyte lesz...
Csak bemelegettek a fiuk a 2. futamra:)) Ez jo volt!
hmm finom volt a 2. futás :)
amúgy nem volt rossz az elsõ futam, bár Farfus megmozdulása érdekes volt, ahogyan õ ment át elõször a rajt/cél vonalon..emlékeim szerint minden repülõrajtos versenyben az elsõnek kell elõször átérnie.. vagy rosszul emlékszem?
azért annyira nem új szakág, csak a neve változott meg, mert világ sorozat lett.. :) ETCC, sokáig európa kupa volt.. nem tavaly kezdõdött ez a szakág..anno a Volvo, Audi is elég jól jelen volt, nameg a A4 Quattro..:)
mondjuk annak ellenére, hogy a BMW-k ígyis ottvannak az elején, még mindig azt mondom, nekem nagyon nem tetszik ez a diszkrimináció..ennyibõl pl. mindkét rajt lehetne repülõ..nem kell 1 ilyen, 1 olyan..
A rajtnál történt kalamajkától eltakintve elég lapos verseny volt, senki sem erõlködött ugy igazán. A BMW-sek is még nagyon pacsiznak egymással:), még nincsenek ellentétek és vigyáznak egymásra. Második futam jóval izgalmasabb lehet a fordított sorrend miatt, mert ahhoz kétség nem fér h a bömbik a mezõny elõtt járnak. Remélem a kiesett autókat megjavítják, fõleg a seviket.
vége az elsõ versenynek... sajnos nem igazán lehet elõzni a pályán, így a rajtot leszámítva nem is történt semmi extra :(
ööööö, télleg baromságot írtam, elsõkerekesre akartam kilyukadni, csak elírtam nagy igyekezetemben :)
persze lehetne építeni hátsókerekes autókat is, de ez egy új szakág, és ne legyünk naívak, senki nem fog ilyemsit erõltetni, az túl sokba kerülne, inkább kivonulnak a szériából. ezt akarta elkerülni a szövetség, hogy egy friss széria rögtön el is halálozzon.
ez még a finomabb megoldás volt, f-1ben az ilyen elõnyöket egyszerûen be szokták tiltani, akkor meg igazán bajban lenne a bmw, vagyis valamilyen megoldást találni kellett, így én még mindig azt mondom hogy jó döntés volt.
eddig is voltak szoros versenyek..szerintem, nem ettõl a szabálytól lesz jobb/rosszabb egy széria..
a hendikep rendszer jó! de nem így, hogy valaki azért kap +5-öt, mert RWD..ez elég gáz..osztom gordon véleményét, építeni kell egy jobb/erõsebb autót és akkor a BMW a rajtnál fennálló elõnyét kompenzálhatják erõvel. meg ez a rajtprocedúra, a kompenzáció miatt egy repülõ és egy álló rajt..ezis olyan...izé..na..
amúgy a BMW orrmotoros;) gondolom FWD BMW-re gpondolsz..én meg remélem, hogy sosem tévelyedik el a BMW az FWD felé:D
ott az Alfa, 5 éves autót foltozgatnak...LOL..amirõl szó volt, hogy a 159-est megcsinálják..miért nem teszik?
Totti: a szabályokban le vannak fektetve a motorokra/váltóra vonatkozó specifikációk..azon belül dolgozik mindenki..még a BMW is..a többi gyártónak is lehetõsége van ezeken a szabályokon belül hasonló teljesítményû autót építeni, mert igenis építsenek jó kocsit, ha nyerni akarnak, hogy le tudják gyõzni a másikat
hogy minden gyártó FWD autót épít, és azt alakítja át versenyautóvá? jogában áll, de akkor ne legyen ilyen, hogy a másik elõnyét csökkentsük egy szabály által..az szerintem elég gáz.. biztos vagyok benne, hogy a Seat, Alfa, Chevy-nek is vannak elõnyös tulajdonságai..aztán ha abban megerõsödnek, akkor jövõre majd azért lesznek bevezetve korlátozások?
Azt ne felejstsd el hogy ezek a szériák a közönség, a média nélül nem mehetnének, pénz pénz... az egész egy show a nézõk felé, presztizs harc a gyártók felé és nem utolsó sorban harc a pilóták közt... Ha különbözõ autók, márkák indulnak ott valaki nagyon elhúzhat és nagyon lemaradhat, mint az F1ben... az ideális az lenne hogy közel egyforma erõk, de persze ott is lehet jobbat csinálni mint pl a DTM. Szabályokkal lehet és kell is ezeket kordában tartani és aki tényleg jó az akkor ott is jobb, max jobban megkell érte harcolni, ami a mi szemszögünkbõl nézve a legjobb dolog.
Hát én meg azt mondom erre. Amit akkor is mondtam amikor az F1-ben a ferrarit bünteték. Épiteni kell egy olyan autót ami képes legyõzni. Ha a gyártók ezt nem tudják megcsinálni, akkor az gyõz aki jobb ez ilyen egyszerû. Ez pont olyan dolog hogy te feltalálsz valami jó dolgot, és ezt "kihozod" a másik meg feltalál egy hasonlót, de a tied jobb aztán téged büntetnek hogy a másik szarabb dolgát elõtérbe rakják. Találjon ki õ is egy olyat vagy jobbat!! Ha nem tud igy járt.
én meg azt mondom, hogy a versenyek a pályán dõljenek el és ne a rajtnál. az elõzõ években utóbbira sok példa volt, persze tudom, neked más errõl a véleményed... a szabályokról annyit, hogy jelenleg már annak is örülni kell, hogy egyáltalán ennyi gyárat érdekel a széria... a bmw alapból jobb volt évekig mindenkinél, így a hendikep rendszer és minden más szabálymódosítás is nem a bmw-k ellen irányul, hanem hogy szorosak legyenek a versenyek és ezáltal eladható legyen a sorozat. senki nem nézne unalmas körözgetést a pályán és az a gyáraknak se jó reklám, mint ahogy a bmw-nek se lenne az, ha nem lenne más autó, csak bmw... én azt mondom jól van ez így, és várom az orrmotoros bmw-k megépítését szeretettel :)
igen, elõny...én meg nem értek egyet a FIA döntésével.. miért kell egy gyártót/csapatot/versenyzõt szívatni azért, mert hátul hajt a kocsija..építsenek a többiek is hátsóhajtású autót, ha az a jobb..
nevetségesnek tartom ezt a döntést, mint a +5 kg többletet a többi csapathoz képest..
hameg a kiegyenlített bajnopkság a cél akkor menjen mindenki FWD kocsival, és nem kell ilyen hülye módosításokat csinálni
mekkora LOL má eza a FIA, most hallgatom jurosporton.. szénné büntetik a BMW-t:( +10 helyett, +15kg, plusz a hátsókerékhajtású kocsik miatt (szintén BMW) változtatták meg a rajtprocedúrát, mert "nagy" a hátsóhajtásúka elõnye a rajtnál a hajtás miatt..LOL
sikerül a FIA-nak ezt a szériát is lehülyíteni:(
Sziasztok!
Nem tudja valaki, honnan lehetne letölteni full WTCC és BTCC videókat. Elõre is köszi.
a versenyek idõpontjai az idén:
11 March Curitiba, BRA Race 1 – 16.00/17.00 Race 2 – 19.00/20.00 06 May Zandvoort, NED Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.15/16.15 20 May Valencia, ESP Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 03 June Pau, FRA Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 17 June Brno, CZE Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 08 July Porto, POR Race 1 – 11.45/12.30 Race 2 – 15.15/16.15 29 July Istanbul, TUR Race 1 – 12.00/12.45 Race 2 – 14.15/15.15 26 August Oschersleben, GER Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 23 September Brands Hatch, GBR Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 07 October Monza, ITA Race 1 – 11.45/12.45 Race 2 – 15.30/16.15 18 November Macau, MAC Race 1 – 04.00/05.00 Race 2 – 05.00/06.00
persze nyilván az autó már egyben van, a kérdés számomra csak az, hogy mit tud, az viszont csak egy teszten derülne ki, ahol a többi gyári csapat közül is ott van 1-2...
pénz az még csak volna mert a GM elég sokat "pumpál" most a Ladába, csak a motor körül volt egy kis gáz mert az Opel 2 literesét használták volna, de most meg már a saját új fejlesztésû kétliteresükkel akarnak menni...
valaki véletlenül nem rögzítette a tegnapi WTCC magazint? elcsesztem, mert nem vettem fel és egy Zanardi-portrét adtak, amit azért mégiscsak meg kellett volna örökíteni az utókornak...
valszeg az van, hogy se elég pénz nincs, se megfelelõ autó, utóbbi persze következik az elõbbibõl, mindenesetre jó volna látni õket, de csak akkor van értelme bejönniük, ha gyári csapatként legalább egy jó középmezõnyre képesek lennének mondjuk két éven belül, illetve pénz is lenne mondjuk 4-5 évre a fejlesztésekkel együtt...
Ma és holnap tesztek Valenciában, ahol idén elõször Farfust már BMW-vel láthatjuk vezetni. (Ezért is jött jól az Alfának annyira Thompson, nem sok exalfásra tudnak jelenleg építeni) ...és ott lesz SEAT-tal Michael Jourdain is, akire külön kíváncsi vagyok, hisz odaát az USA-ban kicsit más gépekhez van szokva...
Ma késõ este egyébként WTCC magazin az Eurosporton.
Valaki nem hallott valami új infót, a LADA 2007-es indulásával kapolatban? Mert 2006ban esküdöztek h nem tudtak tezstelni meg minden és h 2007ben tuti h indulnak...
A kétszeres BTCC bajnok James Thompson egy év kihagyás után 2007-ben visszatér az Alfa Romeo csapatához a Túraautó Világbajnokságon.
Thommo a vöröseknél kezdte ETCC pályafutását 2003-ban, és a WTCC elsõ évét is egy N.Technology Alfa Romeo 156 volánjánál töltötte. Miután a 31 éves britet szabadon engedte 2006-os unkaadója, a SEAT Sport, az N.Technology egybõl lecsapott rá.
„James csapattársainak kalibere, mint Tarquini vagy Giovanardi, mindig is magas volt ám õ versenyrõl versenyre felveszi ellenük a kesztyût. Amint elérhetõvé vált, azonnal lecsaptunk rá. Jó, hogy visszatér az N.Technology családba.” – mondta Mauro Sipsz csapatvezetõ.
Megérdemli, bár megmondom én J. Muller-nek szorítottam,...igazából nagy igazsága lett volna ha õ nyeri, tavaly elõtt is az utolsó futáson vesztette el a VB-t, és vétlenül, balesetben...ha jól emlékszem a második versenyre sem sikerült rendesen összekalapálni az autót. ..és most is nagyon tetszett ahogy hajtott....piszok közel ment a falakhoz. De nálam Farfus is befért volna akár, bár kicsit bosszantó hogy egy elvileg 'lefutott' autóval harcolni volt lehetõsége a VB címre...a versenyzõ rendben van. ..de VB-re csak kihegyezett autóval lehessen már menni..az milyen már hogy egy tavaly a kamionról leesett járgánnyal is tudja verni a gyáriakat. :))) De Prialux is megharcolta amit meg kellett.