Ezt most átültetem, Te szívesen jársz olyan ruhában, amit már többször megvartak, esetleg látszik is valamennyire rajta, vagy inkább veszel egy újat? Ez ugyanaz, csak nagyobb értékrõl van szó. Itt nem olyan könnyû újat venni. Szóval pont Te ne mond azt nekem, hogy toldozott ruhában járkálsz, aki passatot kap apucitól.
Persze ez természetes, én is nyitott szemmel járok fõleg mivel építészetet tanultam és mindig mondták, hogy ne csak szemmagasságban hanem felfele is nézzünk.
Van Budapestenek is elõnye ott a fejlõdés elöttünk van olyan cuccokat lehet megtalálni, beszerezni amit itt nem és pörgõsebb az élet, de nekem ez nem fontos van akinek igen.
Nem azokról beszélek, akik olyan helyen elõznek, ahol veszélyes stb., ezek tényleg barmok, _nem tudnak vezetni_, de ha valaki véletlenül egy parkolóban meghúzza a kocsidat, mert elvarázsolt, vagy kicsit béna, akkor nem barmozom rögtön, ha rendesen kifizeti stb.
huzamosabb ideig nem voltam még máshol, de tudom, hogy nekem pl. Szeged jobban tetszik, mert inkább az én "méretem", mint Bp. csak arra próbáltam rámutatni, hogy nem csak zaj meg ilyesmik vannak itt, hanem egy fantasztikusan szép város, ahol ha valaki hajlandó kinyitni a szemét olyan csodákat vesz észre, amit a morgósok nem nagyon.
Na ja nekem is meghúzták a verdámat amit egy évig nagyon keményen törlesztettem havi 90ezerrel mellette semmire se telt és amikor láttam összehúzva horpadva úgy éreztem a szívem szakad meg. Szerencsére nem én voltam a vétkes és a bizotsító mindent térített a kárfelmérõ haver volt és minden alaktrészt cseréltek nem kalapáltak.
Azért kíváncsi lennék arra,mikor ott van az autóban a kisfiad/kislányod, akkor hogy fogsz gondolkozni ezekrõl a dolgokról.
"Ezeket addig nem veszed észre amíg nem élsz egy másik városban is huzamosabb ideig."
Magyarul költözz el egy másik városba másfél vagy kettõ évre és azonnal észreveszed a különbségeket. Ameddig én Szegeden éltem csak nem értékeltem bizonyos jó tulajdonságait csak akkor jöttem rá amikor más városban éltem és hiányoztak. Ha 26 évig élsz egy városban hozzászoksz és nem jut eszedbe, hogy egy-két dolog lehetne jobb is vagy elviselhetõbb.
Persze nem akarom leszólni a fõvárost, de akivel csak beszéltem Szegeden és Kecskeméten csak azért költözött fel mert több pénzt ígértek neki és nem a város szépsége fogta meg vagy egyéb tulajdonsága.
nem hinném, hogy lenne mire irigykednem. Szerencsére agészen jól élek, de ez nem ide tartozik. ha akarnék, és lenne annyi idõs gyerekem én is vehetnék neki autót.
Hát nem tudom. azért nem hinném, hogy jól esne neked, ha vadi új autódat, amit 2-3 hónapja vártál meghúzzák. Vagy teszem azt fél éves az autót, de vmi barom meghúzza. Bár ezt neked még hiába magyarázom, mert fiatal vagy még, és nincs semmi olyan, amit magadénak mondhatsz.
Hol laksz? Én szerencsére a 3. kerületben, itt nagy a rend, ha van cigány, az is meghúzza magát, de a városban mindig nagyon gázos dolgok vannak. Mint már meséltem, pl. a 4-es 6-oson, a 37-es villamoson stb.
Persze valószínû a külföldit nem a város rossz oldalával ismerteted meg, de ha ott laknál, dolgoznál és tanulnál elkerülhetetlen, hogy napi szinten ne találkozz kellemeteln dolgokkal. Ezeket addig nem veszed észre amíg nem élsz egy másik városban is huzamosabb ideig.
Pl. mikor Kecskeméten éltem rájöttem arra, hogy milyen gáz ha nincs a városban folyó meg villamos.
Mindenkivel elõfordul, hogy meghúz egy autót, nem tudom minek kell felháborodni rajta. A biztosító fizet, meg egy normális emberrel meg lehet állapodni úgy, hogy még ha hasznod nem is, veszteséged se legyen rajta.
zsúfolt és büdös. de én az elmúlt 2 évben (25 év után) bejártam úgy a várost párszor, hogy külföldi ismerõsöknek tartottam városnézést, és minden zsúfoltsága és zajossága ellenére nagyon megszerettem. gyönyörû város...
Van autóm 20 évesen lett jogosítványom. És akkor sem értem meg, hogy minek kocsival járni iskolába? Szerencsére 2 hónapon belül itthagyom ezt a várost egy jó idõre. Remélem ott nem tapasztalok olyanokat, mint amiket nap mint nap tapasztalok a városban vezetés közben. Sajnos elég szomorú, hogy miket csinálnak a fiatalok. Érdekes, én le tudtam vezetni "tombolás" nélkül a kezdeti idõszakot is beleértve több mint 200.000 km-t? Soha nem értettem azokat, akik olyan dolgokat tesznek meg, hogy csak na. És igenis zavar a fiatalok mentalitása, akiknek apuci a segge alá rakja az autót, az meg nyomja neki. Lehet, hogy neki nem gond, ha meghúzzák az autóját, mert apuci majd kifizeti. Azért sokkal jobban tud fájni az, ha az én autómat húzzák meg, vagy kerülök olyan helyzetekbe, hogy összetörhetném magamat. Mert nekem nincs olyan tehetõs apuci, aki kifizetné a károkat.
Az biztos, hogy a gyalogosok csak rosszul járhatnak, de nem biztos, hogy egy tapasztalatlan fiatal rosszabbul vezet, mint egy tapasztalt, de lassú reflexekkel rendelkezõ idõsebb ember. Legjobb talán a 40-es korosztály, persze azok, akik nem menõznek.
Mondjuk sokszor nem csukja be a fülkét, de az biztos, hogy vidéken még a részegekkel is könnyebb bírni. Rászól a sofõr, hogy szálljon le, és általában az is lesz.
az elsõ félajtót azt ki tudja, de az speciális kapcsoló - nem is a többi ajtókezelõ mellett van (meg ezt lehet kívülrõl is elérni) egyesével kezelt ajtókat én 435-ösön nem láttam, dehát gondolom nem túl bonyolult kicserélni a gombsort meg az elektronikát.
Ez egy folyamat ami a jogsi megszerzésétõl x ideig tart amíg kitombolja magát. Van akinek elég erre fél év van akinek 5-se. Nekem egy évig tartott a keméykedõs idõszak, de ha 20 évtõl adnának jogsit akkor is meglenne ez.
Jézusom. Az kéne még, hogy a sok kis pisis kocsival járjon iskolába. Még nagyobb dugó lenne, meg még több baleset, amitõl még nagyobb dugó lenne. ja és még nagyobb dugó lenne, mert nem tudnak vezetni.
Jézusom, hová tartunk?
Apuka megveszi kicsi fiának a passatot, hogy járjon csak iskolába. A kicsi fia meg aztmondja, szép autó, jó autó, biztonságos. Az lehet, hogy neki az, de nem tud vezetni, Elkezd vagánykodni haverok elõtt suliban, aztán hazafelé csikorgó kerekekkel indul. Aztán mivel a passat biztonságos, õ több mint valószinû megússza, de a másik fél, vagy isten ments a gyalogosok? Én szívem szerint 20 év alatt nem adnék jogosítvûányt senkinek.
a 435-ös sorzatnak volt olyan darabja, amin a söfõr ha akarta ki tudta nyitni az adott ajtót, elõl még fél ajtót is
Budapesten ilyet nem lehet bevezetni, mert az utasok bosszúból akár a buszt is felborítanák
nem ok nélkül van a vezetõ zárt fülkében
mesélte bkv-s haverom, hogy esti járaton (itt is volt ilyen kezdeményezés, hogy csak elõl - de csak este) az utas egyszerüen megfogta a sofõrt a nyakkendõjánál fogva és lefejelete, mert az a jegyét kérte
ezt egy ideig próbálták budapesten is eljátszani (esténként), de aztán lemondtak róla. egyrészt rendkívüli módon lelassította a mûködést, másrészt a részegekkel/huligánokkal/bunkókkal nem nagyon lehetett mit kezdeni. - de innentõl off a téma.
Ezt én se tudtam. Itt Szegeden az a szabály, hogy az elsõ ajtónál kell felszállni bérletellenõrzés miatt amit a vezetõ végez a hátsókat késleltetve nyitja amikor már elöl a többség felszállt. Amikor nincs leszálló akkor csak az elsõt nyitja mert ott kell felszállni. A bliccelés így kizárva mert kénytelen valamit mutatni a sofõrnek vagy venni tõle jegyet. Van amikor tömegben ezt nem tartják be a sofõrök, de ritka.
abból a szempontból jobb a dolog, hogy így nem kell olyan szinten figyelgetnie a fel meg leszállókat, hanem megnyom egy gombot, hogy innentõl nyithatóak az ajtók - így a késõn észbe kapók ki tudják nyitni az ajtókat (nem kell elõrekiabálni), meg egy zsúfolt megállóban+buszon nem fogja a sok mínusz fokot rászabadítani azokra akik esetleg nem akarnak leszállni, és oda nem akarnak felszállni.
viszont megvan az a hátránya, hogy minimális intelligenicát igényel az utazni vágyótól.
Hmm, érdekes. Azért szerintem a legésszerûbb mégis a régi ikarus volt, amin mindegyiknek volt külön záró meg nyitógombja, mert akkor ha a megállóban állt egy ember, a hozzá legközelebbi ajtót nyitotta ki a sofõr. Nem tudtam egyébként, hogy ekkora szerepe van a külsõ gombnak.
a régi ikarusokon még minden ajtónak volt nyitó és zárógombja az új (ezek is jó 10+ éves modellek) ikarusokon van egy nyitó meg egy zárógomb (ami a jelzett ajtókat nyitja + amelyeknél nyitott helyzetben jeleznek) - ez a legértelmesebb, ezt már pár villamoson is bevezették a MAN-okon meg van az ajtóknak állapotváltó gombja (csukottot nyit, nyitottat zár, de nem mutatja a vezetõnek, hogy melyik ajtónál jeleztek, csak azt, hogy jeleztek-e vagy sem)
és persze mindegyiken van központi minden-ajtó-nyitó lehetõség végállomásokra meg extra lúzer utasokra.
nem lehet az ajtókat egyesével nyitni vagy zárni a buszon. ha belül jeleztek, akkor megáll, és azokat az ajtókat nyitja (1 gombbal), amelyikeknél jeleztek. és ilyenkor bármelyik ajtónál megnyomva belül vagy kívül a gombot ki lehet nyittatni. ha beáll a megállóba és a kinti emberke nem nyitja ki az ajtót (mert nem ismeri a rendszert), akkor vagy belülrõl megkegyelmez valaki és kinyitja neki, vagy a vezetõ tudja kinyitni, de õ csak egyszerre az összes ajtót. (ez nem vonatkozik a MAN buszokra, ott megint más a rendszer)
De akkor meg se áll, és ha nem áll meg, nem tudod megnyomni, de ha áll a megállóban egy ember, megáll a busz és nagy valószínûséggel az ajtót is kinyitja.
Csak autó. Nem lehet nélküle élni manapság, úgyhogy úgy 5-6 éve én sem ülök BKV-ra.
Egyik barátom volt jó, ülünk a kocsiban, 1xcsak rácsodálkozik a mellettünk álló buszra, hogy "Jééééé, mi az a gomb ott az ajtó mellett ?!!!" (már évek óta úgy volt akkor). Mondom neki "Azzal jelzel, ha fel akarsz szállni !". Erre õ megilletõdött képpel "Tééényleg ?!!" !!! Na õ sem ült (köz)buszon az utóbbi 30 évben... :DDD
én csak azt utáltam mentrón amikor fáradtan este mentem haza aztán jöttek a foci drukkerek na egybõl lett nagy kavarodás :)
Csak autó,már vagy 5 éve. Nem szeretek tömegközlekedni,sose szerettem.
Tömegközlekedéssel járok,de néha napján ha ráér a fater akkor elvisz a suliba autóval,meg haza is visz ha arra jár...nem szeretem a tömegközlekedést mert sokan vannak a buszon,és nem mindíg jön akkor amikor kéne neki...volt már,hogy 10 perc helyett 20 percet vártam a buszra...vagy hogy egy másik busz sofõre leszállt a megállóban és mondta hogy ma nem jár erre a busz...
az lehetm, de ok nyomorogtak, te meg nem. Max az ember vegighallgatja Vivaldit Jo hangrendszer kell a kocsiba, es akkor minden tokeltes Elobb-utobb akarok egy plafonba sullyesztheto TFT-t a hatul uloknek, hogy azok se unatkozzanak
Mikor én járok suliba, nincs dugó a hungárián, gyorsabb a kocsi :) Az a baj az 1-essel, hogy nincs nagyon sokszor áll akár több percig is megállóban, ha nem "zöld" a lámpa, illetve pl. a Domus elõtt a keresztezõdésben szinte mindig áll vagy 2 percet.
hungárián például milyen finom lehetett ma 2,5-3 órát állni a dugóban,és lenézõen figyelni az 1es villamoson nyomorgokat,hogy szegény idióták órákkal hamarabb hazaérnek olcsóbban :-D
Suliba, kisebb távolságokra nem büdös a BKV, még bérletem is van. Sõt, ha bulizni megyek, akkor is el tudok menni BKV-val, de általában nincs rá szükség, mert kicsit autómániás a baráti köröm, ezért mindenkinek van jogsija, a kocsit, meg akinek nincs, az be tudja boltolni otthonról, szóval általában ez is megoldott.
Néhány rokonom vidéken lakik, oda pl mindíg az autómmal megyek. Meg néha rámjön reggel, hogy ma nincs kedvem sok emberrel együtt hévezni, és elviszem az autót. Szóval ez is hasznos, az is.
Ebben csak az az érdekes, hogy a legnagyobb rongyrázás vidéken van, mert ott nézik fõként, hogy kinek mije van, viszont a Passatot inkább Budapesten veszik. Én azt gondolom, hogy egy üzletembernek fontos a megjelenés, azért jár Passattal. Egy viszonylag jómódú (nem felsõ tízezer!) embernek azért kell, mert kényelmes, biztonságos. Másnak azért kellhet, mert egyszerûen tetszik neki.
De ez már autós téma, végülis lényegtelen, de az elv az érthetõ. A márkás ing is jó példa erre, a cigányok a Nike pólót veszik, mert az kemény, (mondjuk lehet mondani rá, hogy mert tetszik nekik, mert biztos tetszik nekik) az üzletemberek meg mondjuk márkás inget a jó megjelenés érdekében.
Szóval énszerintem ez nem ellentmondás, a jó autó nem rongyrázás. Egyébként az apám egy faluban él a Gödöllõi-dombságban (és egyáltalán nem gazdag, Suzukija van, de az õ anyagi helyzete teljesen lényegtelen), és vett a szomszéd egy VW Polo-t. Rögtön eldicsekedett vele (mert apám nem nézi, hogy kinek milye van, mert városból költözött ki :) és kérdezés nélkül mondta, hogy ez 4,5 millió volt. Na szerintem ez a rongyrázás, ráadásul hazugság is. Lefogadom, hogy azért áll ki az utcára, mert azt akarja, hogy lássák. Budapesten inkább úgy van, hogy vettek az emberek régen Suzukit, de már az a tendencia, hogy jobbra cserélik, mondjuk lecserélték egy Peugeot 307-re (most az gyakori), miután még jobban megy, lecserélik egy Lagunára, de ez nem rongyrázás, egyszerûen egy ilyen körforgás. A tárgykultusz és a fogyasztói társadalom nem ugyanaz.
nekem van kocsim de mióta bedöglött csak porfogó másra kell a pénz szóval a kocsi nem mindig a pénz jelképe :(
tehát vagy elitéljük a vidéki rongyrázókat akik a tárgykultúsz fertõjében vannak,és ezért kocsival járnak megvetve a tömegközlekedés minden formáját,VAGY passattal akarunk gmimibe járni,mert az létszükséglet szinte
de a 2t egyszerre ne,mert az úgy viccesen jön ki :-)