Nagyon gáz vagy Botond :D Rögtön elõkerült, hogy te hány nm-en laksz, ugyanez volt, amikor én arról beszéltem, hogy nem telik 7-es BMW-re, és te mondtad, hogy neked bizony telik.
Tiszta szégyen vagy szerintem.
270 nm-es vidéki lakásból pesten nem kapsz max 20-at :)
Hát ezaz. De mindjárt jön, hogy az apjának van 7-es BMW-je, aki katonadiplomata, és enyhén szólva sokat keres, de neki csak B2500-a van, arra tudta összekaparni a pénzt, de apja megsajnálta és mondta neki, hogy menjen el Brüsszelbe a BMW-jével.
Szerinted miért veszik a Passatot? Kényelmes, biztonságos, jó megjelenést biztosít. Nem rongyrázás :) A rongyrázás, amikor nem telik semmire se, csak ami látszik.
ajánlom, hogy vegyetek két rongyot, aztán rázzátok :)
az offolást meg hagyjátok abba
ezt most nem értem, Botond megtehetné hogy kocsival menjen de azt mondja hogy Pesten hatékonyabb a tömegkezlekedés hogy jön ide hogy az apja mit csinál és mennyit keres?
Na jólvan, hagyjuk, de azért te is egy eset vagy, Botond.
tehát vagy elitéljük a vidéki rongyrázókat akik a tárgykultúsz fertõjében vannak,és ezért kocsival járnak megvetve a tömegközlekedés minden formáját,VAGY passattal akarunk gmimibe járni,mert az létszükséglet szinte
de a 2t egyszerre ne,mert az úgy viccesen jön ki :-)
Ebben csak az az érdekes, hogy a legnagyobb rongyrázás vidéken van, mert ott nézik fõként, hogy kinek mije van, viszont a Passatot inkább Budapesten veszik. Én azt gondolom, hogy egy üzletembernek fontos a megjelenés, azért jár Passattal. Egy viszonylag jómódú (nem felsõ tízezer!) embernek azért kell, mert kényelmes, biztonságos. Másnak azért kellhet, mert egyszerûen tetszik neki.
De ez már autós téma, végülis lényegtelen, de az elv az érthetõ. A márkás ing is jó példa erre, a cigányok a Nike pólót veszik, mert az kemény, (mondjuk lehet mondani rá, hogy mert tetszik nekik, mert biztos tetszik nekik) az üzletemberek meg mondjuk márkás inget a jó megjelenés érdekében.
Szóval énszerintem ez nem ellentmondás, a jó autó nem rongyrázás. Egyébként az apám egy faluban él a Gödöllõi-dombságban (és egyáltalán nem gazdag, Suzukija van, de az õ anyagi helyzete teljesen lényegtelen), és vett a szomszéd egy VW Polo-t. Rögtön eldicsekedett vele (mert apám nem nézi, hogy kinek milye van, mert városból költözött ki :) és kérdezés nélkül mondta, hogy ez 4,5 millió volt. Na szerintem ez a rongyrázás, ráadásul hazugság is. Lefogadom, hogy azért áll ki az utcára, mert azt akarja, hogy lássák. Budapesten inkább úgy van, hogy vettek az emberek régen Suzukit, de már az a tendencia, hogy jobbra cserélik, mondjuk lecserélték egy Peugeot 307-re (most az gyakori), miután még jobban megy, lecserélik egy Lagunára, de ez nem rongyrázás, egyszerûen egy ilyen körforgás. A tárgykultusz és a fogyasztói társadalom nem ugyanaz.
Suliba, kisebb távolságokra nem büdös a BKV, még bérletem is van. Sõt, ha bulizni megyek, akkor is el tudok menni BKV-val, de általában nincs rá szükség, mert kicsit autómániás a baráti köröm, ezért mindenkinek van jogsija, a kocsit, meg akinek nincs, az be tudja boltolni otthonról, szóval általában ez is megoldott.
Néhány rokonom vidéken lakik, oda pl mindíg az autómmal megyek. Meg néha rámjön reggel, hogy ma nincs kedvem sok emberrel együtt hévezni, és elviszem az autót. Szóval ez is hasznos, az is.
hungárián például milyen finom lehetett ma 2,5-3 órát állni a dugóban,és lenézõen figyelni az 1es villamoson nyomorgokat,hogy szegény idióták órákkal hamarabb hazaérnek olcsóbban :-D
Mikor én járok suliba, nincs dugó a hungárián, gyorsabb a kocsi :) Az a baj az 1-essel, hogy nincs nagyon sokszor áll akár több percig is megállóban, ha nem "zöld" a lámpa, illetve pl. a Domus elõtt a keresztezõdésben szinte mindig áll vagy 2 percet.
az lehetm, de ok nyomorogtak, te meg nem. Max az ember vegighallgatja Vivaldit Jo hangrendszer kell a kocsiba, es akkor minden tokeltes Elobb-utobb akarok egy plafonba sullyesztheto TFT-t a hatul uloknek, hogy azok se unatkozzanak
Tömegközlekedéssel járok,de néha napján ha ráér a fater akkor elvisz a suliba autóval,meg haza is visz ha arra jár...nem szeretem a tömegközlekedést mert sokan vannak a buszon,és nem mindíg jön akkor amikor kéne neki...volt már,hogy 10 perc helyett 20 percet vártam a buszra...vagy hogy egy másik busz sofõre leszállt a megállóban és mondta hogy ma nem jár erre a busz...
Csak autó,már vagy 5 éve. Nem szeretek tömegközlekedni,sose szerettem.
én csak azt utáltam mentrón amikor fáradtan este mentem haza aztán jöttek a foci drukkerek na egybõl lett nagy kavarodás :)
Csak autó. Nem lehet nélküle élni manapság, úgyhogy úgy 5-6 éve én sem ülök BKV-ra.
Egyik barátom volt jó, ülünk a kocsiban, 1xcsak rácsodálkozik a mellettünk álló buszra, hogy "Jééééé, mi az a gomb ott az ajtó mellett ?!!!" (már évek óta úgy volt akkor). Mondom neki "Azzal jelzel, ha fel akarsz szállni !". Erre õ megilletõdött képpel "Tééényleg ?!!" !!! Na õ sem ült (köz)buszon az utóbbi 30 évben... :DDD
De nem értem minek az a gomb, úgyis kinyitják az ajtót :) Vagy nem?
De akkor meg se áll, és ha nem áll meg, nem tudod megnyomni, de ha áll a megállóban egy ember, megáll a busz és nagy valószínûséggel az ajtót is kinyitja.
nem lehet az ajtókat egyesével nyitni vagy zárni a buszon. ha belül jeleztek, akkor megáll, és azokat az ajtókat nyitja (1 gombbal), amelyikeknél jeleztek. és ilyenkor bármelyik ajtónál megnyomva belül vagy kívül a gombot ki lehet nyittatni. ha beáll a megállóba és a kinti emberke nem nyitja ki az ajtót (mert nem ismeri a rendszert), akkor vagy belülrõl megkegyelmez valaki és kinyitja neki, vagy a vezetõ tudja kinyitni, de õ csak egyszerre az összes ajtót. (ez nem vonatkozik a MAN buszokra, ott megint más a rendszer)
a régi ikarusokon még minden ajtónak volt nyitó és zárógombja az új (ezek is jó 10+ éves modellek) ikarusokon van egy nyitó meg egy zárógomb (ami a jelzett ajtókat nyitja + amelyeknél nyitott helyzetben jeleznek) - ez a legértelmesebb, ezt már pár villamoson is bevezették a MAN-okon meg van az ajtóknak állapotváltó gombja (csukottot nyit, nyitottat zár, de nem mutatja a vezetõnek, hogy melyik ajtónál jeleztek, csak azt, hogy jeleztek-e vagy sem)
és persze mindegyiken van központi minden-ajtó-nyitó lehetõség végállomásokra meg extra lúzer utasokra.
Hmm, érdekes. Azért szerintem a legésszerûbb mégis a régi ikarus volt, amin mindegyiknek volt külön záró meg nyitógombja, mert akkor ha a megállóban állt egy ember, a hozzá legközelebbi ajtót nyitotta ki a sofõr. Nem tudtam egyébként, hogy ekkora szerepe van a külsõ gombnak.
abból a szempontból jobb a dolog, hogy így nem kell olyan szinten figyelgetnie a fel meg leszállókat, hanem megnyom egy gombot, hogy innentõl nyithatóak az ajtók - így a késõn észbe kapók ki tudják nyitni az ajtókat (nem kell elõrekiabálni), meg egy zsúfolt megállóban+buszon nem fogja a sok mínusz fokot rászabadítani azokra akik esetleg nem akarnak leszállni, és oda nem akarnak felszállni.
viszont megvan az a hátránya, hogy minimális intelligenicát igényel az utazni vágyótól.
Ezt én se tudtam. Itt Szegeden az a szabály, hogy az elsõ ajtónál kell felszállni bérletellenõrzés miatt amit a vezetõ végez a hátsókat késleltetve nyitja amikor már elöl a többség felszállt. Amikor nincs leszálló akkor csak az elsõt nyitja mert ott kell felszállni. A bliccelés így kizárva mert kénytelen valamit mutatni a sofõrnek vagy venni tõle jegyet. Van amikor tömegben ezt nem tartják be a sofõrök, de ritka.
ezt egy ideig próbálták budapesten is eljátszani (esténként), de aztán lemondtak róla. egyrészt rendkívüli módon lelassította a mûködést, másrészt a részegekkel/huligánokkal/bunkókkal nem nagyon lehetett mit kezdeni. - de innentõl off a téma.
Budapesten ilyet nem lehet bevezetni, mert az utasok bosszúból akár a buszt is felborítanák
nem ok nélkül van a vezetõ zárt fülkében
mesélte bkv-s haverom, hogy esti járaton (itt is volt ilyen kezdeményezés, hogy csak elõl - de csak este) az utas egyszerüen megfogta a sofõrt a nyakkendõjánál fogva és lefejelete, mert az a jegyét kérte
Jézusom. Az kéne még, hogy a sok kis pisis kocsival járjon iskolába. Még nagyobb dugó lenne, meg még több baleset, amitõl még nagyobb dugó lenne. ja és még nagyobb dugó lenne, mert nem tudnak vezetni.
Jézusom, hová tartunk?
Apuka megveszi kicsi fiának a passatot, hogy járjon csak iskolába. A kicsi fia meg aztmondja, szép autó, jó autó, biztonságos. Az lehet, hogy neki az, de nem tud vezetni, Elkezd vagánykodni haverok elõtt suliban, aztán hazafelé csikorgó kerekekkel indul. Aztán mivel a passat biztonságos, õ több mint valószinû megússza, de a másik fél, vagy isten ments a gyalogosok? Én szívem szerint 20 év alatt nem adnék jogosítvûányt senkinek.
Ez egy folyamat ami a jogsi megszerzésétõl x ideig tart amíg kitombolja magát. Van akinek elég erre fél év van akinek 5-se. Nekem egy évig tartott a keméykedõs idõszak, de ha 20 évtõl adnának jogsit akkor is meglenne ez.
az elsõ félajtót azt ki tudja, de az speciális kapcsoló - nem is a többi ajtókezelõ mellett van (meg ezt lehet kívülrõl is elérni) egyesével kezelt ajtókat én 435-ösön nem láttam, dehát gondolom nem túl bonyolult kicserélni a gombsort meg az elektronikát.
Mondjuk sokszor nem csukja be a fülkét, de az biztos, hogy vidéken még a részegekkel is könnyebb bírni. Rászól a sofõr, hogy szálljon le, és általában az is lesz.