ti hülyék vagytok bazze! ez egy extra feature teljesen jól megvan csinálva és gondolom még fejlesztik is.....! mi az Istent akartok? il2 szintü szimulátort? játszottatok volna anno az ELITE-el c64-en nem nyavajognátok mint a fürdõs kárvák:P
Olyan mintha a környezet mozogna a hajó meg állna egy helybe de nem vészes, tetszik, kellemes meglepetés volt mert azt hittem ez is olyan gagyi lesz mint a többi gameplay.
"ez csak egy minigame" Ezzel takaróznak nem kell szépíteni. Ahhoz képest hogy az SW világ meghatározó része az ûrcsata, kapott egy minigame szekciót. Ráértek volna kiegben kiadni, normálisan...senki nem haragudott volna meg.
en azt irtam le, amit lattam, leehet ez nem tudas, es a videoba felismerni 400 skillt stb, de nekem nem jott at, de en csak 1 vagyok a sok kozul, ennyi
hat, nekem meg mindig gagyinka tunik ez a video, ha osszesegebe nezed mirol szol? mi az action benne? nem latok a harcrendszerbol semmit, csak egy jatek az engine(ami igen csunya, nezd meg a csaj panceljat, 6 polygon?:)-l keszitett scriptet.. ehh, lehet felevig inkabb nem is fogok nezni ilyen videokat, mert elszomorit amit latok..
A dizájnról,grafikai körítésrõl annyit,hogy számomra az elsõ olyan mmo ahol csajsziban végre a tank is jól néz ki.A vidiben felbukkanó sithek maszkja meg valami félelmetesen jól néz ki,mintha tényleg félelmet sugározna.
Interjúban mondták,hogy a JK kasztot Mace Windu mintájára alkották.
Vidiben JK skilljei közül ami megragadt az a Sith Force Lighting fénykardba fókuszálása volt.A vidi végén meg a JK lerúgta ellenfelét a hajóról a sarlacc szájába:))Na az nagyon alattomos megoldás volt.
Írok valami kritikát is,mert végül az a vád ér,hogy SW hypeolt vagyok.
Vidiben 1:04-05-nél van egy frankó közelharcos droid és azon filóztam hogy nekem hiányzik még 1-2 kaszt.
Ha healerben meg RDPS-ben is van erõ használó meg nem erõhasználó kaszt is akkor közelharcosban mér csak erõhasználó kaszt létezik Ha valaki szeret közel harcolni de nem szereti az erõhasználókat akkor annak nincs kaszt
jah jo a video:) mondjuk egy sw fannak ezzel a zenei alafestessel egy allokepet is mutogathattak volna... zenei teren nagyon ott lesz a cucc. Ebbol a szempontbol nalam verhetetlen lesz. Az oreg john williams altal komponalt notakat magukba is szivesen meghallgatom. Ha meg tarsulnak hozza a tipikus lezerkard meg egyeb hangok akkor mar ott is van a SW atmoszfera, a latvanyrol nem is beszelve. Nagyon elkene szurniuk a gameplayt h ne vegyem meg:) Ebbe a vidibe mintha mar nem lenne olyan darabos a mozgas. Jo lesz ez.
Játék közben fejlõdõ skillek: volt ilyen, igen ,az Elder Scrolls kb. minden részében, sõt, MMO-ban is, lásd Lotro skillek, traitek. A TOR játékmenetét nem ismerjük még, akár itt is lehet.
Rejtett bónusz: ebbe szerintem bármi beletartozhat a fejlõdéskor kapott skillek közül.
Akadályok makróval történõ megkerülése: na ezzel nagyon nem értek egyet. Egyáltalán, milyen akadályok? Nem tudja használni a hotbart? Én a skilleket klikkelem egérrel, semmi makró, semmi billentyûzetkombináció, mégis sikeresen raidelek, pvpzek. Mi értelme van egy lemakrózott harcnak? Ennyi erõvel egy brazil-magyar focimeccsen a brazilok 3 emberrel álljanak ki, mert a magyarok nem képesek kezelni a labdát... :) Vannak jó játékosok és kevésbé jók, ezt el kell fogadni.
Emlékezõ világ: tapasztalataim szerint ez minden MMO-ban mûködik, egy sztoriorientált játékban valószínûleg még erõsebben fog.
Sok frakció: ez is lesz, pl. házak, bûnszövetkezetek stbstb.
Csak ne legyen fps nézet és a mozgást szépen csinálják meg (ne legyen robotszerû, darabos maszlag álá Mortal) hehehe ez már egyéni probléma. Nextgen meg jön 2011-ben.
Esvétorra visszatérve...Jockey 2230-as üzenetével teljesen 1et értek. Semmi elkápráztató dolgot nem mutattak még, leszámítva a cinematic trailereket. hype az van meg hogy a bioware szart még nem adott ki...
Nem kell, hogy a szívedhez nõljön valami, amibõl még csak pici ízelítõket kaptál. Majd ha kipróbáltad és akkor sem tetszik. De hogy ennyire messzemenõ következtetéseket levonni ennyi infóból...
Rendkívül humoros hozzászólásoddal az a baj, hogy a nevedhez méltóan csak arcoskodni próbálsz benne, érdemlegesen semmit nem teszel hozzá a beszélgetéshez.
Ne feledd, ha nincs mondanivalód, nem kötelezõ hozzászólni!
Megmosolyoghatsz, de nem hiszem, hogy megvalósíthatatlan lenn.
Nem elõre fixált tulajdonságok/kasztrendszer (menet közben kialakuló szakma) Játék közben adaptívan feljõdõ jártasságok. (Pl. Ha sokat használok íjat, akkor jobban lövök; Ha sok vérnyuszit ölök, akkor könnyebben lenyomom, de mondjuk kevesebb XP is jár érte) (volt már ilyen rendszerre példa nem mmo-ban) Ne adj isten karaktergeneráláskor kapott rejtett bónusz, ami majd játék közben fedi fel magát, és meg kell tanulni használni (Star Warshoz éppen paszol (jedik)) Akadájmentesítés! Ha valaki valamilyen oknál fogva nem tudja olyan ügyesen használni a hotbart, ne kerüljön hátrányba. Ezt én szkriptelhetõ viselkedési formákkal oldanám meg. Tehát makro szerûen beállítani hogyan küzdjön a karakter. Ezt mondjuk részben már beletették a mostani jobb MMO-kba is.
Ezek eddig szerintem nem jelentenek többletterhet a szerverekre. Ami esetleg megterhelné:
Emlékezõ világ. Ha valamikor már valamilyen ügye volt a karakternek valamivel/valakivel, akkor emlékezzenek rá. Ezt már próbálták nem MMO-kban, több kevesebb sikerrel. Sok NPC frakció. Ha a piros goblinokat sokat ölöm, akkor rossz viszony lesz velük, de ettõl a kék goblinok még lehetnek haverok. Ilyesmi kezdeményezés van/volt más játékokban, de nagyon halványan.
Csak néhány példát írtam ami éppen eszembe jutott. Ezeket én szívesen látnám MMORPG-ben. Nem tartom elrugaszkodott ötleteknek, és egy részük már volt ígérve is.
Ez nem teljesen igaz. Mert pl. az un. nextgen-be pont az lesz, hogy nincs class, nincs szint, nincs talent stb. csak un. képzettség pont, ami azzal nõ ahogy használod. Azaz ha kardozol sokat akkor "kardforgató" leszel, ha mindezt páncélban teszed pajzzsal akkor tank, ha mágiát használsz akkor varázsló, ha ezeket vegyíted akkor tankvarázsló. Mivel lesz max. képzettség pont így félistenek nem lesznek nyilván de elég nagy a mozgástér. Megszûnik a szintkülönbség is, azaz bármikor becsatlakozhatsz a társaidhoz a játékba nem lesz lowbie duma többet. Nem beszélve a kraft renszerrõl, ami szintén hatalmas távlatokat nyithat meg végre.
Érdekes amit írsz arról, hogy "döntsd el elsõ pillanatban, hogy mi akarsz lenni", ezt nem csak az MMORPG-k csinálják hanem szintem minden RPG játék. Hirtelen csak két játék jut eszembe ahol nem volt kasztod, az egyik a Dungeon Master, a másik meg az EVE Online. Ezt kivéve már ki van jelölve az utad, hogy végülis mi leszel (nem teljesen lineárisan, de egy irányvonal azért megvan). Az MMORPG-be azért kellenek kasztok (és sok esetben tükörben), hogy valahogy össze lehessen hozni a balancet, mert ha az nincs meg akkor az a játék rovására megy. (Ha valamelyik kaszt vagy oldal túl erõs akkor "mindenki" azzal lesz, mert senkise szeret veszteni)
A nextgen egy szleng amit az MMO játékosok használnak mostanában. Van a mostani megunt szintezõs, talentezõs, skillezõs rendszer amit hamarosan felvált egy olyasmi mint ami te is írsz.
Ha neked feleennyi dollárod lenne és csinálnál egy ilyet akkor nem adok sokat és minuszban lennél nagyon hamar. Ne abból indulj ki te mit szeretnél, hanem, hogy mi az igénye az MMO játékos piacnak, mivel nem csak megvalósítani kell egy MMORPG-t hanem fenn is kell tartani.
Ha neked volna fele ennyi dollárod, már rájöttél volna, hogy egy dolog a fantázia, meg az, amit szeretnél, és más dolog az, amit meg lehet valósítani úgy, hogy több százezer játékossal mûködõképes, fenntartható, kontrollálható legyen. :)
Itt lesz a Gamescon élõ streamje augusztus 18-22. között... mit nem adnék egy EU-teszt bejelentésért...: stream
nextgen....ugyan már , Mortal is az alapokhoz nyúl vissza ( UO ) . max grafikában lehet nextgen szerk.: ok 1 nagy újítás van a arcrendszer ( az mondjuk fasza is a többi fostalicska ehhez képest csak mûködne normálisan ).
"Ordít róla, hogy egy ezeregyedik mmo játék lesz" Na szerintem nézzél utána jobban, hogy SWTOR milyen is lesz... Pont attól félek/félünk többen, hogy túlságosan nagy single rész lesz benne az RPG miatt. (lsd. BIOWARE - Dragon Age)
Az elõre definiált classok, talentek, skillek, szintezés stb. azért van mert ezzel tudják megfogni a legnagyobb játékos réteget. lsd. WoW. Az amire te gondolsz a nextgen MMOk lesznek majd valamikor. pl. a Blizzard új tervezett MMOja, vagy a jelenleg a Mortal Online.
Próbálom megkedvelni ezt a játékot már csak azért is mert a bioware fejleszti, és az NWN nekem rengeteg óra kellemes idõtöltést biztosított. Sajnos ez az MMO nem bír a szívemhez nõni bármennyire szeretném. Ordít róla, hogy egy ezeregyedik mmo játék lesz. Biztos szép lesz, biztos jó lesz, vagy legalább is nem rosszabb mint más MMORPG-nek nevezett más játék. Csak ennyit várhatunk? Én a biowaretõl azt várnám, hogy ennyi RPG fejlesztés után még inkább visszanyúl a "gyökerekhez" és az õ játéka ne annyibab külömbözzön másétól, hogy a fajokat/kasztokat másképp hívják, és az erõdök kõ helyett plasztacélból épüljenek. Az RPG a karakter számára az út keresésrõl szól. Ki vagyok én, mi a dolgom a - jelen esetben a Star Wars - világban? Hogyan tudok beilleszkedni? Aki már játszott hagyományos RPG-ét, az tudja mirõl írok. Az összes mai MMORPG ezt az elsõ pillanatban kiiktatja. Azzal kezd, hogy döntsd el a karaktered mi akar lenni. Ezután még maradna egy vékony menekülõ ösvény, mert ugye még akár hogy "talentozhatom", de általában már néhány szint után a nagyszintûek megmondják a frankót, hogy aki nem noob melyik "ágra talentol", mert az a tuti. Azt kérdem én, hogy ez akkor mitõl RPG? A sakkban is van 2 faj, és 6 tükör kaszt, mégsem hívják RPG-nek.
Van itt még egy érdekes info.Ha jól számolom akkor a megjelenésekor már egy 5 és fél éves fejlesztésrõl beszélhetünk ami szintén sok.
Ez az 5 és fél év a 150 millával párosítva talán már felülmúlhatja a várakozást,remélem.
Nagy számokkal sokan dobálóztak már és kiderült hogy nem annyi az annyi. Én is nagyon várom már és nem akarok kötözködni, de nem látom még azt a 150 millát.
Egy MMOnál nem is a bekerülési költség ami jelentõs. Hanem, hogy mennyire tudják utána fenntartani. Mennyire tudják kezelni az esetlegesen komolyra duzzadt (sikeres release uáni) elõfizetõi számot.
A WoWnál a kb. 10 millás elõfizetõi szám mellé kell elég komoly létszámú support és hardver + folyamatos fejlesztések, kiegek stb. Szal az a havi 100 milla nem 100 milla azért.
Ezt így elsõre kicsit hihetetlennek tartottam aztán utananéztem. A wow kb 100 millába került ami jelenleg kb havi 100 millás bevételt hoz az elõfizetésekbõl :OOO
"a Star Wars univerzum sem egy mai darab,ezért megérdemelne már egy hozzá méltó játékot ebben a kategóriában is "
kötözködés on : már volt hozzá méltó ... csak soe elbaszta.
FUUUUUUCK :(
Egy kis háttér információ:A TOR költségvetése idén májusba meghaladta a 150 millió dollárt.Ennyibõl már csak összehoznak valamit,ekkora összeget még egy mmo-ba sem pumpáltak bele.
Már szinte minden valamire való fantasy vagy fantasy sci-fi univerzumból készült mmorpg,mint pl:Tolkien Középföldéje,Dungeons&Dragons,Warhammer, Conan,Star Trek...a Star Wars univerzum sem egy mai darab,ezért megérdemelne már egy hozzá méltó játékot ebben a kategóriában is
Ez off téma de SW ezért nem bírom kihagyni,ugyanis idén lett 30 éves a Star Wars Episode V És itt kezdõdött az epic ûr opera kultusz A New Hope
Azt ugye minden fanyalgó tudja, hogy elmondták, ha most nem lesz benne az ûrharc, késõbb sem...ebbõl lehet bármi egy kiegben, örüljetek, hogy van.
Megint a gondolkodás, mint az elõfizetésnél... ha használod az agyad, hamar rájössz, hogy nem lesz ingyenes, és ugyanilyen hamar ki lehet sakkozni azt is, hogy egy 8 classos, FVO, 8x200 órás gameplay mellett nem lehet egyszerre belerakni még egy fullextrás ûrharcot is...
Én 1 személyes vadászgépet is akarok vezetni és factiont is szeretnék majd váltani! Mi ezzel a probléma?
(#2246):Amit elénk tesznek az normálisan lesz elkészítve csak a lehetõségek lesznek korlátozva elvárásunkhoz képest.
Késõbb kiadni? Legalább már most is lesz lehetõség röpködni,ha már lesz ûrhajónk legalább nem hiába.Ettõl még persze fejleszthetik az ûrhajós részt,ráfér és el is várjuk. -------------------------------------------------------------------------- Idõvel ha több mindent lehet csinálni az ûrben akkor ez a rész akár a játék húzóereje is lehet majd hosszútávon.
Mikor már nem lesz elég,hogy játék fejlesztése címen kapunk +5lvl szintet,még újabb instákat,ruhákat...mert unjuk és nem a meglévõ dolgokat akarjuk többféle körítésben hanem valami teljesen új lehetõséget akarunk játékon belül akkor lesz jó az ez irányú fejlesztés mint ûr.
Ezért örülök,hogy nem egyszerre tesznek elénk minden lehetõséget földön és levegõben.Sora van annak,egyelõre vesézzük ki azt ami már adott. ------------------------------------------------------------------------ (#2252):ezt csak halkan írom de a havidíj témában már volt némi hozzászólás:#2178;#2175;#2171;#2170;#2167;#1654;#1638;#1632;#1630;#1616;#1599...interjúban említették,hogy havidíjban gondolkodnak. ------------------------------------------------------------------------ a game elõfizetés,az 1 személyes vadászgépet is akarok vezetni és a miért nem válthatok factiont a kasztommal témáktól fogok a vicc osztályra kerülni
ha folyamatos lesz a mozgas és rendesen meglesznek csinálva a pályák, vagy valami randomizer kerul bele, akkor ez kurva jó lesz, nekem nagyon tetszik.
lovolde, de kurva jo lesz, nekem atjott a SW feeling :D
es megegyszer, emberek ne xwing vs tie fighterre varjatok mar, mert az kurvara nem fog jonni : ) hatalmas jatek volt, de ez nem az a stlus lesz egyaltalan.
évek óta várok egy olyan mmo-ra, jumgate evolution volt rá a favoritom, de nem akar kihozni senki egy jó kis cock pit shooter mmo-t amibe tudod turbozni a gépet stb..:-)
Ja, ilyesmi lesz, és kegyetlenül lehangol... Fogták volna az x-wing vs tie fightert, pár nagyobb textura és felbontás, és Khabbas boldog. Az a baj ezzel, hogy ha megcsinálnak vmit, nem szoktak nagyot változtatni rajta, de ne legyen igazam.