Folyamtosan jön a folytatás, ahogy SWG-ben is (5 nagy kieg-rõl tudok), WoW-ban is (ott is már kb 6 DVD méretû kiegészítõ van), ill. a legtöbb történettel rendelkezõ MMO-ban. A történet általában úgy készítik, hogy hónapokba telljen a végére érni. A lényeg, hogy ne eszetlen grindelés, bizniszelés legyen a játék célja, hanem egy innovatívabb dolog.
Egy példa (a játéktól független): tegyük fel, hogy hõsünk csatlakozni szeretne a lázadókhoz. Ehhez el kell jutnia a fõhadiszállásukra ami másik rendszerben van. Egy offline játékban ez pár óra alatt megoldódhat, elmész valahova, lopsz egy hajót, és odarepülsz.
Egy MMO-ban (ahogy SWG-ben is) ki kell tanulnod a repülés mesterségét, különbözõ kalandokon keresztül hajóhoz jutsz (meg kell dolgozni az áráért => questek tömkelege), hiperhajtómûvet kell szerezned, meg kell tudnod hol van a fõhadiszállás, el kell jutni oda némi ellenállással megküzdve, stb. Csak ez általában napokat vesz igénybe. Ezután még csak ott vagy, ahhoz, hogy csatlakozhass meg kel felelned, és itt jön a többi nehézség.
Gondolj bele, hogy pl a KOTOR-nak volt ~40 óra játékideje, szorozd meg mondjuk 10-el, annak a tartalmát vagdosd fel tízed akkora darabokra, tegyél hozzá más játékosoktól függõ részeket, és máris ott vagyunk 6-7 hónapos játékidõnél - ami ha Bioware-es színvonalú - élettel teli - questekkel van tele, már jóságos.
Legalábbis remélem, illetve Bioware-tõl ezt elvárom, csupán meg kell tartaniuk egyrészt az ígéretüket, másrészt a jó szokásaikat. Ámen:)
Az SWG PreCU elõtti idõszaka a mai napig a legbonyolultabb, legkomplexebb MMO-ja (lenne, ha még lenne), és tegyük hozzá, hogy abban az idõszakban volt a legnagyobb "népsûrûség" ~2millió játékossal. Tehát a kérdés, hogy 5millió idiótának évesnek készítsünk játékot, vagy 2-3millió értelmesnek. Elõbbi hozza a pénzt, de elkergeti az új játékosokat, utóbbi valamivel kevesebb pénzt hoz eleinte, viszont vonzza a játékosokat, színvolnalassá teszi a játékot.
A marketing része tehát bizonyos szinten nem számít, az számít, hogy a fejlesztõk kevés munkával akarnak sok pénzt keresni. Ez is normális, de már más téma.
Egyébként Bioware-t ismerve, közel sem lesz olyan egyszerû a játék, mint a WoW, kezdve ott, hogy a questek változatosságára, történetre fektetik a legnagyobb hangsúlyt, az összes NPC szinkronhangot kap, stb. A dev blog alapján inkább egy coop cucc lesz ez, mint a megszokott grindelõs, gyüjtõgetõs szociális marhaság. Persze majd meglátjuk.
Minden világnak vannak rajongói de csak Fanokra építeni nem lehet. Dungeon&Dragons legnépszerûbb fantasy világ hatalmas rajongó táborral rendelkezik és mindössze kb 50K tolták D&D online-t,mióta ingyenessé (mikro tranzakciós)tették így lett csak nagyobb létszámú a populáció. A WHO-t meg pont a warhammer rajongók hagyták ott elsõnek kb 2-3 hónap után. A StarWars is nagy rajongó táborral rendelkezik de ez csak akkor ér valamit ha a game is jó lesz.
A Star Trek online fejlesztési története eleve sokkal húzosabb mint az SW:Tor-é, azon túl pedig meg is lett mondva hogy ezt nem szánják hardcore MMO-nak, a céljuk az hogy a sok ST fant megpróbálják a gép elé kötni. Nyilván a Bioware-nél a vérbeli játékosok tömegére számítanak, akik többnyire a WoW-ot tekintik ideálisnak. Nyilván jobb minõségû játék lesz a Star Treknél, és ezt nem is bánja a Cryptic.
Kipróbáltam a Star Trek-et -akármilyen távol áll tõlem a világa-, nincs mitõl félnünk:) Kényelmetlen és rideg lett, unalmas ismétlõdõ quest-ekkel. Két pozitívuma van, egyik bizonyos téren a grafika (az ûr környezet szép nagyon, a földi/belsõ terek elmennek), másik hogy bár távol áll az SWG PreCU összetettségétõl, de messze bonyolultabb mint egy WoW vagy Lineage, vagy akár a jelenlegi SWG.
Tehát akárhogy gyúrnak a Cryptic-nél, egy Bioware-el nem tudnak versenyezni:)
Sok ember van így ezzel.Sokan úgy gondolják a BH sem illik sith oldalra de ez legyen a legkevesebb amit eltolnak.
Nekem az nem tetszik Old republicban hogy a Troopernak sith oldalon kéne lennie és nem a köztársaság pártján...(pl:KOTOR1 is Sith Trooperok vannak) meg nekem személy szerint jobban tetszik páncélja is..ez csak egy személyen vélemény! Akkor énis sith párti lennék de igy köztársasági maradok mert ott van Trooper...
KOTOR 2-vel az volt a bajom hogy rohadt könnyû volt magas nehézségen is, és persze rövid is volt.
nem ugat le senki, ha az tetszik, hát az tetszik Nekem a KOTOR1 minden szinten jobban bejött, történet, helyszínek, sidequestek, companionok, minden szinten, talán a ruhák jobbak voltak a kotor2ben, de azon kívül minden kotor1.
Off:hajnali vagy délután 4-ig alszol XD On:Én nem bánom a 2011-et,sõt nagyon is örülök neki és ugyanakkor nagyon imádkozom hogy idén semiképpen ne jöjjön ki. Legalább akkor az ember azt mondhatja hogy 99.9% hogy profi munka lesz... KOTOR I-II is pro munka volt tölük,annyira jó lett hogy még ma is játszik vele az ember...én már vagy az I-et 5 vittem ki a II-öt meg 3szor...
a másik lehetséges meg a most nyár, és régen nyilatkoztak valami olyasmit (sajnos forrást nem találok), hogy az old republicos könyv környékén jön ki, ami pedig idén nyár. úgyhogy még a nyár is bõven benne van a pakliban
Termeszetesen az akkro = akkor, csak ugy latszik, meg nem hatott a reggeli 2 kave :)
Nade, lattad mar az STO-t a videokon? Fogtak a jol ismert tank, healer, dd 'szabvanyt', oszt' rahuztak a megfelelo meretu hajokra. Mikro ezt meglattam, azert picit gorbult a szam szele, leven ST fan lennek. En inkabb arra szavazok, hogy csinaljak a jatekot ameddig szeretnek - ala Blizzard - es csak akkro adjak ki, amikor azt erdemesnek talaljak ra.
Olvasd el ezt a cikket SW bár ez csak egy fejtegetés a magyar hivatalos oldalon de szerintem nagyon is igaz.
Idén nem fog megjelenni.Még rengeteg dolog hiányzik és más játékokkal is foglalkozniuk kell.Év végén meg biztos nem fog kijönni mivel hülyék lennének kidobni a Cataclysm-el 1idõben de ne legyen igazam.
Gondolom az ElectronicArts és a LucasArts közt megy a bírkózás. EA szokása szerint minél elõbb piacra szeretné dobni progit,Lucas-ék meg nem akarják elkapkodni megjelenést amiben igazuk is van.
Infók,újdonságok folyamatosan érkeznek de ha márc-ápril körül nem kezdik el a bétát akkor lehet,hogy idén meg sem jelenik. Hivatalos oldalon érdemes megnézni a "The Holonet"-"Timeline" opciót, nagyon az elején tart a story.Amikor végigmegy idõben ott kapcsolódhatunk majd be gaméban vagyis egyet jelent game megjelenésével.
STO-val ellentétben ez nem februárban fog megjelenni, még ráérnek.
Warhammerben a Warrior Priest is közelharci healer volt tökéletesen mûködött igaz utána sztem kicsit elbaszták de az alap koncepció hasonló mint itt.
Ha jól tudom azt is írták ,hogy minden karakternek lesz valamilyen healing képessége (gondolom fõleg csatán kívül).
A kevés kaszt meg szerintem azért van mert olyan minõségi sztori fog mindegyikhez járni mint egyetlen mmoban sem + mindegyiknek egyedi szinkronhangja és ha igaz az amit ígértek akkor a sztory alatt többfelé is elindulhatunk attól függõen mit választunk. Na ez az amit más mmok (gyûjts össze 20 vaddisznófejet egy qesthez) nem tudnak.
Ha a végjátékban lesznek még nagy akár 20fõs jól kitalált insták is és elfogadható pvp akkor nagyot fog ütni a játék.
Pontosan így van,én is így tudom:) smuggler heal ágban tud majd még profin (profibban) rejtõzködni is amolyan félig rugó félig healer,hááát érdekes lesz de legalább az újdonság erejével fog hatni ez a kaszt mix. Tényleg kíváncsi vagyok mit hoznak ebbõl ki.Elsõre így elég hülyén hangzik. A JC meg mint main healer kardal csapkod:),mert azok a "pontok" amiket healre vagy távolsági erõskillekre használhat csak közelharcban töltõdnek vissza,vagyis nem csak hátul áll és healel,rá van kényszerítve,hogy közelharcoljon is.Azoknak ajánlják akiknek tetszett Yoda vagy Darth Sidious harca,kicsit közelrõl kicsit távolról bunyó.
Lesz egy kardal csapkodó main healer meg egy rejtõzködõ offhealer:) Csak a troopert ne tolják el többi nem érdekel.Ebben még bízom, még mindig nem tom mi lesz a másik talentága.
Elképzelem amint mondjuk a JK közelharci tankol és ugyancsak a JK csak dps talentes tolja a közeli dps-t.Ez így most nagy kaland.Simán elfért volna még 1 közelharcos meg healer is ahelyett hogy a smuggler lett az utóbbi.Minden kaszt más kompaniont kérhet. Több is lesz kasztonként pl sith inquisitornak tank kísérõ,vagy tanknak healer kísérõ stb értelemszerûen.
Igen jelenleg engem is inkább maga az SW világa jobban érdekel mint akármelyik kaszt.Elõször azt gondoltam,hogy a fejlesztõknek nincs fantáziája de aztán rájöttem,hogy errõl szó nincs.Ugyanis a kísérõ (kompanionok)kasztok nekem jobban bejönnek mint a játszható kasztok. Ott van pl a sith inquisitor egyik kísérõje egy screenshoton láttam mandaloriainak néztem 2H kardal nyomul(nem fénykardal) és tankolni tud majd.Vukit is láttam gondolom az is valamelyik kaszt kompanionja lesz vagy a JK Droid kísérõje stb Egyáltalán mér kell erõltetni ezt a kompanion rendszert de ha már így készítették el mindegy,legalább nem lesz kötelezõ.Segíthet a questelésben ha elõhívjuk vagy ha instás partyból valaki kiesik akkor valamelyik játékos elõhivhatja és nem kell várni másik playere órákat,lehet haladni tovább.Vagy 4fös instába (most mondtam egy számot) bemegyünk 2en+a 2kísérõ és megvagyunk 4en. Ezeket a kísérõ kasztokat inkább a játszható kasztok között szerettem volna tudni. Több kaszt kicsit változatosabbá tehette volna mert van a fénykardos a lézerpuskás meg a lézerpisztolyos és itt a story vége.Egy közelharcos vuki kõbunkóval vagy mandalor közelharcos vagy akár ewok lándzsával mindegy csak valami még. Most még abban reménykedem,hogy a trooper másik talentágából nem csinálnak healert mint ahogy a smuggler-el tették.
Melyik az a kaszt nektek ami a legkevésbé jön be nektek? Csak kiváncsi vok hogy melyik a legnépszerütlenebb kaszt.
"Õszintén megmondva mi lesz az amitõl annyira különleges lesz a játék? "
SW univerzum. Nekem ez bõven elég :) Mivel nekem is és még sok mindenkinek közel áll a szívéhez. És azért valjuk be igencsak sovány a minõségi SW PC Game. A másik, hogy cirka 4 év WOW után kell már valami ami hasonló de mégis más. Sajnos az offline 3-4 óra alatt végigtolható játékok már nem kötnek le. Az a pár offline rpg ami meg minõségi az egyedül egy idõ után unalmas ha már hozzászokott az ember az mmorpg hangulathoz.
Véleményem szerint a nagy többség akik úgymond szárolják a játékot azok pont ezért vannak bezsongva mert végre valami ami közeláll hozzájuk és ezért örülnek :). Majd meglátjuk mi sül ki belõle. Az tuti, hogy részemrõl tuti pre order.
Nem hinném ,hogy tükörkasztok lesznek még a pontos skill listát sem ismerjük de ha tévednék linkeld be nyugodtan azt ahol az egyik készítõ azt mondja ,hogy tükörkasztok lesznek.
Ha rendelkezünk HD VGA kártyával és HD monitorral akkor ezt a játékot már HD-ben is élvezhetjük majd.Kézzel festett hátterek...stb,ez a része tuti lesz.Az viszont biztos,hogy a fejlesztõk nem szívbajosak,mert 4kasztal(/tükörkaszt)betörni az MMO piacra az bátor dolog.
Az úgynevezett house rendszer amit állítólag talán bevezetnek mit jelent? Lesz egy lakása vagy hajója a karinknak amit berendezhet vagy itt tárolja kompanionokat?
Nem hivatalos felmérések szerint (szavazás a hivatalos fórumon) a játékosok bõ fele fog Erõhasználóval játszani, és ezért van az, hogy a választható kasztok fele Erõhasználó. Így sokkal nagyobb a balansz, valamint az Erõhasználó kasztok nagyban eltérnek egymástól, teljesen más lesz a sztorijuk. Kicsit unom már, hogy mindenki a sok Jedi kaszt miatt sír...
a két oldal és a 8 kaszt engem is zavar. Minek 4 erõhasználó kaszt? Pl. fantasy rpg, van a mágus, aki tudja használni a tüzet, jeget, villámot, szóval 3 ágon fejlödhet. Ha meg külön vennénk, az 1 kasztból lehetne 3. Gondolom a sith warrior, jedi knight föleg fénykardot használ, mig a másik 2 meg az erõt. De ugye, 8 kaszt az jobban hangzik mint 6. Illetve, a fejvadász, csempész mehetne egy 3. frakcióba, mivel öket csak a pénz érdekli. Pilota kaszt is jó lenne. 10-böl 8 szerintem erõ használó lesz. Tudom hogy a régi köztársaság idején sok jedi volt, de közel se anyi mint a legkisebb bolygó hadserege. Hogymiért ilyen különleges? Star wars "nextgen". És sok embert vonz a szem*t lázadok. khm khm köztársaságiakat ölni.
Ha az a 2 oldal 8 kaszt jól ki van balanszolva és mind értelmes és használható akkor bõven elég a játék elején. Majd jön ehhez is 2-3 kiegészítõ amivel be lehet vezetni új fajokat és kasztokat.
Amiért én igazán várom az a Star Wars környezet, sajnos az SWG-t nagyon elbaltázták és már nagyon várok egy jó SW stílusú játékot.
Másik fele, hogy jelenleg semmilyen MMO-val nem játszom mert mindenre ráuntam, ez az egyetlen ami igazán érdekel (sajnos az STO annyira nem jön be).
Õszintén megmondva mi lesz az amitõl annyira különleges lesz a játék? Milyen játék elemet fog tartogatni amit még eddig másik játék nem nyújtott? Mert szerintem a 2 oldal a 8 kaszt nagyon kevés. Igazából a Baldur's Gate 2 illetve Icewind Dale 2 óta minde újabb BioWare játékban csökken a kasztok száma a fajok száma például a Dragon Age-ben is már csak 3 faj és 12 kaszt (persze single player játékban ez még bõven megfelel), de az MMO-k nagy részében mostanában ennyi a választási lehetõség ami szerintem igen kevés. Én ugyan nem hagynám ott ezért a játékért az én MMORPG-met.
Nem kötözködésbõl írtam le ezeket, de úgy érzem túlsztárolják a játékot és sokkal többet várnak tõle mint amit nyújtani fog.
Mivel kicsit kihalt a forum irok ide... Tudom hogy itt sok a sith mániás de ha erõ használoval nyomulnátok pl:jedi,consular akk milyen szinû fénykardot választanátok? Nekem a kék,esetleg ha lesz citromsárga akkor ez a 2 jön be. Ja és dupla pengéjû vagy sima fénykardal (ISMÉTLEM FÉNY-FÉNY KARDAL!) nyomulnátok?
Sajna még semmivel. Ha kijön v. mákom lesz és bekerülök a betába akkor haverok miatt Sith leszek bár a Trooper is nagyon tetszik de ez még lehet változik hátha átállnak a jó oldalra. BH,Agent a valószínû de az Inquisitor is tetszik igazából mindegyik bejön:) . Nem tudom majd a játékélmény alapján fogok úgyis dönteni.
Na akkor úgy tûnik a nettel elvileg nem lesz gond.. ennek örülök :D Szóval már csak az angol tudás hiánya fog lassítani :/ de nem érdekel, ha kell kiszótárazok mindent :D de azért szerencsére minimális szókincsem van.. Mindenesetre ha valakinek kell majd a seggébe egy Bounty Hunter segítõ, akkor szóljon aztán majd TS mellett segíthet a nyelvi akadályokban :D
meg a kezdést Conan, WHO nagyon gyengén kezdett ahogy hallottam Aion sem ment simán.
Csak az end tartalmakat ne kúrják el.Sok MMO vérzett már el rajta.
Biztos lesz némi grind benne de sokkal több embert vonz szerintem az érdekes küldetések minthogy a köv. szinthez még 1000 pókot kell megölni. Meg szerintem ha a leggyorsabb út a max szinthez a questelés akkor vérpistikék nekiállnak majd kõkeményen questelni. Még nem tudunk mindent a játékról korai még ítéletet mondani
A quest rendszere meg hát nem is tudom,befolyásolja a dark és light pontokat de mivan ha valaki vérpistike és nem szeret questelni,az marad szürke? Questelés közben lehet segítõket úgynevezett kompanionokat is "szerezni",aki nem questel annak hogy lessz már ha kell neki.A WoW egy farmerkodásra kihegyezett MMO,a WHO egy PvP-re,remélem ez meg nem lessz egy questelés centrikus MMO.Remélem elöbb-utóbb megjelenik egy frankó MMO is.
Várom a gamét meg minden de 4 kaszt "kicsit" kevés és a 2 talent ág lehetõség is elég karcsú.Ingame pontokért vehetõ felszerelések remélem tényleg csak külsõségekben fog megnyilvánulni és azon a szinten is marad, mert ha pénzért valaki elönyhöz juthat ott is hagyom egészet.
Ja még annyit ,hogy pl WHO-ban 30megás nettel is voltak olyan laggok ,hogy nem láttam az ellent és mégis kinyírtak. Szerintem sok függ attól ,hogy a játék "netes" része mennyire jól van megírva és ,hogy milyen szervereket pakolnak alá. Valószínûleg lesz open béta ott majd meg tudod nézni ,hogy bírja a neted bár ott nem kapja a játék azt a terhelést mint amikor élesben beszabadul az a sok ember aki a véglegessel játszani fog.
Bár én kb. 2éve nem játszottam wow al de ilyen nekem is volt vártam pár másodpercet míg betölti a sok embert aztán minden ment normálisan 2 megás nettel simán kell ,hogy menjen bármilyen mmo. Ping az ami számít. Néhány okos haver nekem azt mondta ,hogy a ping nagyságához inkább a szerverkapcsolatnak (távolság a szervertõl hány szerveren keresztül kapcsolódsz stb.) és a szolgáltatás minõségének van köze mintsem annak hány megás a neted bár lehet tévednek.