Mindhárom wsc unitom volt, sniperek vet3-on, és wm erõltette a vet3-as greneket. Sniper még egy gránátot is túlélt.
Megtaláltam az mg emplás Caccal vívott, Orobi által közvetített meccset, Cac rakott mg nestet, pedig wsc-n voltam.
Amúgy bírom az egyoldalas értekezéseit, csak kár hogy nem játszik online, jöhetne a fórumra is írni.
Nincs helye szájkaratének, én nem játszom Blitz PE-t, Koto nem játszik ranked PE-t. Igaziból így nincs is közös alap.
Nem olvastam végig a párbeszédet. Annyit hozzáfûznék mégis, hogy us játékos, aki korán mg nestet épít az egy tapasztaltabb játékos ellen 100%-ban ki fog kapni. Statikus építés egy pályán se állja meg a helyét az elején a mobil egységekkel szemben. Ha csak azt nézzük, hogy us kezd 2 engivel, kér riflmenel + 1 mg nesttel, wm-nek ezzel szemben (legegyszerûbb esetben) lesz 2 pio, 3 volks. Wm nyeri a tûzpárbajt, és csak egy kis területet kell kikerülnie. Viszont kb. egy-két perc múlva, már flame pio lesz mg nest mögött. Ez free winek wm-nek. Pe-nek meg végképp könnyítés az ellenséges mg nest, mert egyszerû pg spammal uralja a pályát.
Most amúgy olyan jót vitázgatunk, hogy újra kedvem lett PE-vel játszani, az utóbbi idõkben hanyagoltam õket.
Mikor mondtam olyat, hogy egyetlen út? Egy út az ezer közül, ilyenre emlékszem. A base rush az adott T2T3 videóban egyszerûen csak kialakult, nem tekinteném testhezálló és szinte egyetlen járható útnak. Mit lehet tenni egy Jagdpantherrel és két Pantherrel, miután a középpel végeztek többször is?
Fórum bemutatkozásom idézném: nincs örök és egyetlen stratégia, másképp már döglött játék lenne.
MG nestes videóra nem emlékszem, vagy csak nem én építettem, személy szerint nem hiszek benne, bár VAN olyan szitu, hogy egyet fel lehet húzni késleltetés céljából, akár játék vége felé VP védelemre. 280 MP, ez rengeteg, kettõ biztosan felesleges minden körülmények közt is. Ne vedd alapul a kezdõket, profiknál egyszerûen alig látni.
Hát igen... a profik. Ha nekem kéne kivárni azt az állapotom, mikor gördülékenyen és vidáman megy a játék, akkor még ennyi saját "infóm" se volna róla. (kesernyésen mosolygó smile)
"Villám"-háború, már amennyire a "gyors" techelés engedi - amúgy is egy "lemondós" frakció, de a (+)sebességért még további lemondásokat követel meg a fejlesztés/egységépítés "elhanyagolása" árán. Azután, már a játékban, ha nem alkalmazkodik kellõképpen az általa éppen választott úthoz az ellenfél, akkor vannak a gondok PE-vel.
Valóban, Pred profi, de ( :) ) úgy érte el a sikert, ahogy azt Te mondtad, mint egyetlen utat a VP-ben vesztésre álló félnek és ahogy én mondtam, mint a PE-nek testhezálló és szinte az egyetlen követhetõ utat követve - Base-Rush. Az, hogy ehhez minden tudását és ügyességét össze kellett szednie és alkalmaznia, még nem mond ellent egyikünknek sem és igazolja, hogy valóban profi játékos Pred. Amúgy, a középjátéki adok-kapok, fõként PE-vel már igényli a "szaktudást" - talán pont emiatt megy nehezen nálam ez és ezért nyavalygok (miatta) annyit. [Blitz'-ben(v4.02) PE-nél a kezdõ egység egy 6 fõs PG-squad (átlagos gyalogság, csak a briteké jobb nála, kezdésként, az AT-kapacitása(anti-Jeep/-M2/-M3) eléggé lesújtó - inkább a véletlen-faktor miatt, mert igen ritkán az 1/3 Shörmi is megvan vele). A Ketten építéséhez elõbb egy épület felhúzása szükséges, majd a legyártott gépet még a széltõl is óvni kell, mert egy félhalott engi-suad is 2 másodperc alatt végez vele - esélytelen a menekülése, pláne, ha még fordulnia is kell(ene). Rifleman, ha csak csúnyán néz rá, már akkor is... A kiváltása (a ToV-s csere-berével a meccs elõtt), +100MP-ért a Swimmwagen, ami ugyan rendelkezik önvédelmi fegyverrel, de a védelme alig jobb a Kettenénél (~2x - azaz 4 másodperc, ha fordulni nem kell, akkor talán megmenekülhet és jöhet aa javítása - sokszor 4 másodperc...). Marad az SC, mint "gyorsaság" - az építése nem "az", csakúgy, mint a Coh-ban - , de ekkor nincs más gyalogságod a PG-ken kívül (a Jeep zabálja õket, támogatás nélkül), egy ideig. Ennyit a PE "Blitz-rõl" a Blitzkrieg mod-ban. :D]
Mit tartasz MG-Nest-es játéknak? Ha már több, mint féltucat van belõlük, de az általuk elért eredmény mellékes, vagy azt, ha csak 2, de ezek idõben, anyagban, a fedezetükkel együtt(!) tudnak nagy károkat okozni az ellenfélnek?! Elhiszem, hogy tudatosan (eleve ezt eltervezve kezdeni) senki sem játszik a MG-Nest építésére, mert ez is olyasmi, ami a játék közben alakul ki és kell hozzá az ellenfél játéka is. A jó használatához sok körülménynek kell egybeesnie ahhoz, hogy megérje alkalmazni, mint PE-vel tudatosan a középjátéki adok-kapokra gyúrni, amikor az nem éppen a frakció erõssége. ( :) ) [MG-Nestes videód már van, mint írtam. CAC volt a partnered és gyõztetek, pár MG-nest felhúzásával és ebbõl néhány elvesztésével/újrahúzásával - támogató és lefog(lal)ó egységként, szerintem, megérték a felhúzásukat, még ha nem is kaptak komolyabb "pályakarbantartást" a védelmükre, csak a harcoló egységeket. Szerintem az is alátámasztja a nézeteim egy részét, ha nem is vonultattatok fel belõle akkor mindent. ( :) ) ]
Amíg nem gondolják úgy a "vezetõink" és õ valódi megbízóik/kitartóik/fõnökeik, hogy be kéne már fejezni ezt a "világgazdasági válság" nevezetû mûbalhét, addig sok reményt nem látok a multi-móka elkezdésére a részemrõl. Persze, csodák is történnek néha, de azok legritkább esetben az azokra váró egyénekkel. :))
Nem tartasz fel, castot mostanság csak akkor bírok készíteni, ha két napig csak erre tudok koncentrálni: többször meglesem, felírok egy-két eseményt, infót szerzek a játékosokról, frakciókról, meg megvárom azt az állapotom, mikor gördülékenyen és vidáman megy a szövegezés.
Blitz-re, mint villámháborúra gondoltam. Gyors lerohanásra.
Pred például az a profi, aki bemutatta, hogy a középjáték esetleges megtorpanása után is van PE-nek élet. PE gyors ketten nélkül tényleg halott lenne, a játék folyamán bármikor szükség lehet rá.
Viszont megpróbálok mg-nestes replayeket keresni az expertek közt. Mert szerintem továbbra is fehér holló az általad leírt rendszer.
Mikor tudunk végre élõben játszani?
Ok, hagyjuk. De remélem lesz majd olyan profi is aki be tudja mutatni ezeket, mint Ákos a drótozás mûvészetét - mielõtt nekem lesz végre lehetõségem "élõben" játszani... (A gép tényleg nem kerül - akkorát - , ha el van zárva a nest közeli, erre alkalmas terep, hanem szembõl kísérletezik. A nest telepítése csak saját és a bázissal összeköttetésben lévõ területen lehetséges, így lehetetlen az annyira korai bevetése, hogy a map-szerzést érdemben visszavesse, de így talán már kerül a támogatására is egység - pl. a HMG helyben készül, míg a fedezetének gyártása, a mortar és a sniper lefoglalja a WSC-t. HA van fedezete, akkor az esetleges megkerülése se akkora probléma, mert van rá válasz. De ha arra gondoltál, hogy a nest-et is úgy alkalmazom, mint Ákos a drótot, akkor tévedsz. Ennek is megvannak a helyei, mint az aknáknak - nem lehet csak úgy, akárhol, mert az "költséges", idõben bizonyosan, mire a terep(akna, akadály) is "feláll" hozzá...)
PE-vel pozíciót, VP-t tartani - statikusan - eléggé nehézkes - túl sok mikrót és figyelmet/idõt igényel - , mert hiányzik pár olyan dolog hozzá, ami a többi frakciónál megvan. Könnyebb arra használni, amire kihegyezték õket: a korai lerohanásra. Az 500 pont leteltét ezért érzem nehezebbnek "kivárni" velük, mint "gyorsan" pontot tenni egy meccs végére egy base-rush-al - ha alkalom nyílik rá. A Blitz'-ben, végre, majd minden eszközük megvan, ami a "rendes" játékhoz kellene - a gyors foglalási képességet "elvették" tõlük - , de még így is "megéri"/érdemes a lendületet megpróbálni megtartani egy látogatás erejéig az ellenfélnél, ha van már olyan egységed, ami állja a quad-ok/Bofors-ok tüzét - azaz, pont a Blitz'-ben nehezebb kivitelezni a (korai) Base-rush-t.
De nem tartalak tovább fel, nem szeretném, ha azért kapnák most, mert miattam nem tudtad a következõ közvetítést "idõben" befejezni, amit már mindenki epekedve várna.
Koto, ezek továbbra is csak elméletek. Usa nem simcity frakció. Mg nest játék elején drága, Pe kikerüli és percek múlva felszámolja. Ha védeni kell, nem lesz mapod.
Base rush vágyad most tudatosult: jobbára Blitz-et játszol.
Soha nem a Nest/Bunker a lényeg, hanem ami mellette és mögötte van, ugyanis azok az egységek határozzák meg, hogy mennyi veszteséget is fog szenvedni a támadó fél ereje amíg az a nest-re süti el a kezdõ lövéseit és végre felfedi magát - hogy elveszik-e az a nest, ez végül is lényegtelen (no, nem egy szem PAK38 ellenében), ami számít: az ellenfél ott koncentrálja az erejét ahol arra számítasz és már tettél erre ellenlépéseket -> az ellenfél veszteségei "bebiztosítottak"! A nest egy viszonylag olcsó és hamar felhúzható "egység", ami nem számít bele a Pop-Cap-be, így akármennyi lehet belõle. Mivel piszok könnyen sérül, ezért önmagában tényleg csak a játék elején hatásos, ismétlem: önállóan. DE, ha a kellõ helyre húzod, akkor nem kell HMG-t gyártanod a nest-et "védõ", valójában rajtaütõ csapatba - vagy kevesebb könnyû célpont elleni egység is elégséges oda. A nest csak a csali szerepét tölti be (+ kémlel) azon kívül, hogy a vet-nélküli és az alap gyalogságot megakasztja és prédává teszi a mortar-nak, sniper-nek és egyéb egységeknek. (Az utolsó patch-ek óta már nem olyan nagy ász a vetek és fejlesztések/buff-ok nélküli dupla-schreck, mert egyedül elfekszik elõtte, sajnos - és gyakran túl sokat pepecsel a lövések elõtt, így levadászható.) Egy oldal, fontos pozíció (cuting-pont) védelmében alkalmazod, ahova biztos, hogy jönni fog a kontra - belátható idõn belül - , amit megkontrázol a támogató egységeiddel - de ATG/M10/M18, vagy más AT-egység (jobb híján akna) is legyen abban a csapatban a HT-k/SC/AC/stb. miatt. Ha nem a nest a célpont, akkor az megmarad, ha sikeres volt az ütközet és továbbra is védi az adott területet/pozíciót - az SC nem lõ foglalás közben. Ha a védelmi egységed mobil (,mert pl. várnád, hogy hol koncentrálja az erõit az ellenfél és arra akarsz lecsapni), akkor a "szárnyakra" is mehet, ezen erõ közelében, hogy meg tudják "védeni" azt. Egyedül akkor "fölösleges" építeni, ha az ellenfélnek lehetõsége van távolsági és területre ható támadást (itt a légitámadásokra, az off-map- és A tüzérségre gondolok, nem az akár ATG-vel is elkapható HT-kra), vagy a támadó egységeinek ilyen támogatást nyújtani - ha azt akarod, hogy ne legyen munija/támogatása és ilyen módon pazarolja el az ellenfél azt (mert pl. a base-rush-hoz már összeállt a had és azt nem szeretnéd annak kitenni), akkor már megérheti a felhúzása és a pár egységgel való "megvédése".
A sprint és az elnyomást gyengítõ buff kifejlesztéséig nagyon hatásos a vet-nélküli PE gyalogság ellen. Mivel egy HMG, ezért az ATG (a PE mobil páncélvadászai alig tudnak hatni rá, így tovább kitarthat, mint az M10/M18), a mortar és a sniper a legjobb segítõi, de a lövészek is megteszik, ha van mobil tûzoltó csapat a közelben. Alkalmazható a Pop-Cap elérése után is, ha éppen szorul a hurok, de van még anyag és kell a biztosítás egy területre - és nincs sok, erre a célra alkalmazható egység.
Lehet az USA változatokat is Sim-City-zni, ha jó a pozíció, csak zömében mobil egységekkel - meg aknákkal és akadályokkal, a kellõ helyeken - körülöttük, a kontra miatt. :)
A javításokra azért jó, ha van készenlétben Engi, mert sokat dobhat az értékén az "újrahasznosíthatósága".
...
Egyébként nézem a GR-on a 'Unguarded Base Entrances and Base Rushing' cikket, de a miértekrõl eléggé ködösen és szószártyár módon nyilatkozik, helyesen:
Azért alkalmazod, mert nyerni akarsz /és nem kockáztatni/ (nem a 'szeretnél' a megfelelõ szó itt, mert az már eleve hiba a megindulásnál)!
Az egységek és ezek kombinációi érdekesek, de a legtöbb infót a képek az irányokkal jelentik számomra - ahova, gondolom, jobb helyeken egybõl akna kerül... - , amiknél eddig mindig a nehezebb egységek mennek szembõl - függetlenül a pályától és a széljárástól - , a könnyebbek a védõ épület lerohanása után, miközben a tüzérségem ontja az "áldást" az ellenfélre - a térkép többi részén történtek ilyenkor már felejtõsek...
Kár, hogy Blitz'-hez fölösleges, mert ott már csak a Wermacht-nak van fixen irányzott bunkere - ami jóval tovább kitart a CoH-s változatánál - , a többieké mind 360 fokot fedez: USA 0,5"-s, beásott quad; britnél beásott Bofors.
Én sem szoktam rakni usával, inkább wsc. Egy telepített mg-t egy dupla shrekkes Strorm egy lövéssel szed ki, mortar ht-nek kellhet esetleg több, de AC-vel együtt az is gyorsan megy. Brittel rakok, ott nincs wsc.
Jó, a kivétel is csak a szabályt erõsíti. Kb fehér holló az mg-nest profiknál.
Ne kezdjük megint, mert volt olyan 2v2 közvetítésed, ahol pont raktak MG-Nestet a lvl 10+-k - pont egy ilyen, itteni vita után :)) - , bár eléggé elhanyagolták és nem is hozta a "tõle" elvárható hatást a támogatás nélkül. Abban a játékban pedig pont Ti, CAC és Te raktátok azt a pár nest-et és néhány pótlása árán, de meg lett tartva az Axis-bázis elõtti terepszakasz - az ellenfeleitek (akkori) szintjérõl nincs tudomásom.
Hhmm, a kezdõ képernyõn, ha a ToV van telepítve, akkor minden kampánynak (összesen 6 db) szerepelnie kéne a kép bal alsó negyedében - és az alsó háromnak kéne aktívnak/játszhatónak lennie. Itt, fentrõl lefelé, a második és a harmadik tartozik az OF-hoz. Ide kéne megpróbálni beütni az ahhoz adott kódot, amikor a lakatra kattintasz. Ha elfogadja azt, akkor onnantól él az a 2 küldetés és frakció a skirmish-ek között is. Azt ugyan nem értem, hogy az elsõ, a CoH-s kampány mitõl lesz aktív/játszható, de a telepítési útmutató az OF-l emlegeti együtt - nálam még külön-külön kellett ezeket kinyitogatni. A lényeg, hogy ha skirmish-nél választhatsz az oldalankénti 2 frakcióból, akkor él minden multis eleme a játéknak - a kampányukat is játszhatod, elviekben. Ha nincs lakat-ikon a kampányok végében, a kezdõ képernyõn, akkor már aktívak azok.
Ha nem téved erre írástudó, akkor a Fansite-on, egy regisztráció után már fel tudod tenni ezt a kérdést és remélhetõleg elõbb kapsz választ a profiktól.
Pont nem így megy sajnos mert elindítod dvd és kér egy product cod ot vagy a Tales vagy az Oposing et tudod beütni mert 3 füzet van a 3 játékhoz de csak a kettõhoz van product cod . Úgy értelmeztem én hogy elöször a Tales t üssembe és ott lesz majd játékban a az Oposing meg a sima Company de nem mert csak a Tales t adja be de a saját account ba megadhatok más product cod ot de semmit nem ér mert nem jelenik meg sehol és nem is tudok játékot választani csak a Tales t ha annak kódját írtam be telepítésnél . Olyan jó hogy ezek szerint másnak sem világos és nem csak nekem :-) . Nem volt olyan drágaszág de megérte mert nagy Fan vagyok csak anno a COHO val nyomtam a neten .
Ha jól értelmeztem, akkor nem kell semmit sem külön telepíteni, hanem a telepítés során megadni a TV-s kulcsot, majd a Relic Online oldalán (ez a játékból is elérhetõ, nem?!) megadni az alap CoH és OF kulcsát - a másikat a kettõ közül, ami az útmutatón kéne hogy legyen. Legrosszabb esetben kattintasz a OF kampányára a játékban és megadod ott azt a kulcsot. Így lesz játszható mind a 4 frakció. A többjátékos üzemmódhoz a hozzáférés(account) megcsinálása és a kulcs(okk(?))al való aktiválása szükséges.
De majd kijavít egy olyan játékos, aki elég szerencsés ahhoz, hogy egy ilyen "drágaszágot" tudhat magáénak, ha nem így lenne.
Itt a telepítési útmutató de nem értem hogy kell felrakni a többi részt vagy külön-külön kell ??
Nnaa, végre becsapódott az, aminek senki sem tudta megmondani a pályáját. Ha nem hazudtak, akkor fellélegezhetünk és játszhatunk tovább...
Hát, az USA részérõl az addig játszott játékának, persze csak a tapasztalataim által megismert, sikeres befejezését vázoltam fel. A PE frakció általános gyengeségét meg ezen 'T2-T3' meccs nélkül is érezhetjük a saját bõrünkön, ha játszunk velük. Emlékeim szerint volt a közvetítések között egy CAC-HUNFifus(USA) - (egy szintén magyar páros)(axis) összecsapás a 'Rails and Metal' pályán, ahol az Allied területtartásában és a végsõ gyõzelmében igencsak nagy szerepet kaptak az MG-Nestek (és támogatásuk). Sz'al nem érzem annyira játékidegennek az általam vázoltakat... Papírforma szerint?! Még mindig 300 pont környékén járnának a felek és a PE sereg maradéka az USA bázis körül sündörögne. :D
Akkor egy újabb vállveregetés Pred-nek, a gyors és sikeres "munkájáért"! Nem akarom elhinni, hogy egy Conshilla szintû játékosnak nincs saját ötlete, ami hasonlatos színvonalú cikket ne eredményezne - persze, ha olyan jól tud angolul, akkor kevesebb idõbõl összelehet hozni azt egy fordítással, mintha szerkeszteni kéne az elejétõl kezdve.
Statok?! Ekkora véletlenszerûségek mellett?! Szerintem elég, ha a fejlesztésekkel, az építési és az "újrázási" idõkkel tisztában van (sejti azokat) az egyén, a többit úgyis a gép játssza le helyette. Inkább a tûzerõ gyors koncentrálására és ezen sikerbõl való továbblépés mikéntjére kellene odafigyelni - mikor kell/lehet üldözni az ellenfelet és mikor célszerûbb inkább foglalni, építeni a pályán. Azt, hogy mit tud, mire képes egy-egy egység azt 20-30 lejátszott játék után már nagyjából tudja az egyén, és ez nem változik csak a "javításokkal". Ellenféllel szemben felállni, összecsapni és gyõzni?! Ehhez kell egy nagyadag agresszió és egy bizonyos szint után már nem kevés aljasság is (tudni, hogy mi árt a másiknak a legtöbbet az adott helyzetben), ezek kivitelezéséhez némi elszántság és kitartás (lehetõleg ne omoljon össze az ember, ha egy nem várt helyen feltûnik egy nem baráti egység) sem árt a megfelelõ (kéz)ügyesség mellé (szerencsére, ennél a játéknál még nem kizáró tényezõ az, ha nincsenek koreai felmenõi a játékosnak). Visszagondolva a vereségeimre ezen dolgok egyike-másika hiányzott az adott játékban.
Az angolomra nem lehetek még olyannyira büszke, hogy CAC esetleges megõszülése elõtt végezhetnék egy 4-5 oldalas cikkel - szigorúan önerõbõl, bár ha fordító prg. segítségét is igénybe venném... Mivel ragaszkodnék a saját véleményemhez is, ami lehet, hogy szembemenne a cikkben vázoltakkal, ezért nem biztos, hogy jól járnátok velem. :)) Az itt leírtak nem felelnek meg egy PE-t sirató cikknek, ha valaki összemazsolázza a részeket? :)
Ugyan én nem tudom, hogy mi fán terem az Anthology(ez túl hosszú történet...), de azt tudom, hogy az OF-ra kéne a ToV-t telepíteni - inkább, és nem fordítva, mert az utóbbinak magasabb a verziószáma, eredendõen.
Sziasztok egy kis segítséget kérnék megvan a Company of heroes Anthology eredetibe , felraktam a Tales of valort de nem tudom felrakni az Opposing fronts ot . Van gyári leírásom de nem nagyon tudok angolul köszönöm a segitséget ..
Ez valamiféle szuperfilozófia. Nem a konkrét meccsrõl írsz, hanem általában, mi lett volna ha, minden papírforma szerint történik.
Elmondjam, ez a Pred féle videó hogy született? Conshilla cikket akart írni a T2-T3-rõl, pontosabban fordítani. Felkérte Predet, hogy játszon egy meccset ezzel a stratégiával, másnap Pred küldte a partit. Ez az igazi Coca-cola!
Sajnos azért vagyok 10-es usa és nem is leszek több, mert nem foglalkozom a statokkal és nem játszok elég rankedet. Csak játszom, ahogy érzem. Viszont ha van jó angolkád, fordíthatnál Te is leírásokat GR-rõl, szerintem lenne kedved hozzá.
Az utolsó bekezdés második felével egyetértek! :D
A többit azonban megtámadnám - ismét 'vak vezet világtalant' stílusban ( :)) ):
Egy egyes szintû játékos, ha elõre óhajt lépni, akkor azt csak céltudatos és következetes játékkal teheti. Lehet, hogy aggódik (,mert nem "lát" mindent), de ez fölösleges - majd megtapasztalja ezt úgyis, ha elõre tud lépni. Ha azon idegeskedik az egyén, hogy a másik így csinálhatna - akár -, a másik úgy..., akkor valóban jó úton van a vereség felé.
Itt, a 20. percben történõ PE visszavonulást követõen, egészen a végéig az USA oldalán pattogott a labda, amivel nem óhajtott élni, ezért ha gyõzött volna is, akkor is csak egy idõben kihúzott gyõzelmet aratott volna - kb. mint Napóleon Borogyínónál, sokat hezitált, pedig fölényben volt, ezért csak Phürroszi gyõzelmet arathatott.
Mortar és MG-Nest önmagában(!) lehet, hogy nem ütõs cuccos, de ha van támogatása (itt lett volna) és felkelti az ellenfél figyelmét - pláne, ha "útban" vannak - , amivel szépen csõbe lehet húzni õkelmét - ne egy lépéssel elõre gondolkodjunk (önmagukban persze, hogy hatástalanok és pazarlás a megépítésük), hanem próbáljunk meg egyre többel elõre látni: MG-Nest... PE hozhatja a direk (Marder, AT HT) és indirekt (Mortar HT) tüzérségét, esetleg frontálisan támad, ha van hozzá gépe (Pz IV, stb.), vagy kerül... Az elsõ 2 esetben USA rejtett ATG-éi, Sniper-ei/MG-Nest-je(i) megfogják, amit meg kell fogniuk, majd beszáll a támogató tüzérsége (Mortar, Calliope)... A könnyedebb PE egységeknek (a PE sereg 2/3-3/4 ilyen) ki kell vonniuk magukat a harcból, vagy végük, a magukra hagyott nehezebbeknek is fel van adva a lecke: magukkal visznek a pusztulásba pár egységet, vagy megpróbálnak elinalni és reménykednek egy újabb körben... ezt a helyzetet egy USA kontrának kéne követnie: a Mortar-jai letáboroznak a sövény túlfelén és elkezdik aprítani a bázist (regenerálódó PE egységeket), míg a többiek a két szélre (ellentámadás blokkolásának célzatával) figyelnek... Game Over. (Kérdés: egy ilyen akcióval melyik fél vesztett több nyersanyagot és gyártási (idõ)kapacitást, azaz: melyiknek csökkentek le inkább a túlélési, gyõzelmi esélyei? Kis segítség: USA mérnökei ingyen tudnak tankcsapdát telepíteni, akár a 2 PE-bejöveteli (északi játékos) hely köré is (a déli játékos 1 ilyenjét nehezebb így elzárni a bázisa tõszomszédságában :) ), de a pálya többi részén terelni is tudják ezekkel az ellenfél gépeit - elég csak kicsit szûkíteni a mozgásterüket, hogy az ATG/M10 idejében odaérhessen a kellõ helyekre...) A 3. esetben a tankcsapda-akna-kombó, majd fordulás irányba után, egyedül az MG-Nestek támogatása veszik el (amik lekaszálják az elõttük hazamenekülõ PE gyalogságot...) az elõzõekhez képest. Mit kellet volna ehhez USA-nak feladni abban a játékban?! Talán csak az amúgy is késve érkezõ Pershing-e(ke)t. A frontvonal mögé húzott pár gyógyítóhelyjel meg a (támogató)gyalogsága is meg lett volna az akciók során elhullott mérnökeibõl - lehet, hogy olcsóbban, mint a "gyári kiszerelés". Nem beszélve arról, ha egy biztosított pályarész mögött biztonságban vannak a biztosított pontok is - nem kis nyersanyagtöbbletet hozva a konyhára: így már nagyon is megtérül(het) a befektetés, ha elhúzódik a játék.
Nem óhajtom kétségbe vonni Predator 'T2-T3' stratégiájának hatásos alkalmazásában mutatott érdemeit, de itt USA is sokat tett PE gyõzelméért - túl passzív maradt a játék középsõ, eléggé hosszú részében (gyûjtött a már elkésettre), azaz pont a neki kedvezõ fázisban nem használta ki a játék által számára felkínált elõnyét. (Igaz, az elsõ tíz percben nem volt - késõbb se - mobil támogatása az M8-ainak (pl. gyalogság with bar and/or sticky, mortar), így a pályafoglaló terveirõl valóban le kellett mondania.)
Igazad van, nem játszottam ranked meccseket, de az alább leírtakat látom visszaköszönni minden PE játékosnál: a játék középsõ részére, ha addig van "húzva" a meccs, elfogy a lendületük, minden stratégiai varázslás ellenére - ennyit bírnak/tudnak a PE egységei, mikrózással kicsit többet (bezzeg a v2.100-ben...(v2.300-v2.301(?)), de az már nem az én szintem. Tehát kell egy kis "segítség" az ellenfél részérõl is a sikerhez. Itt pedig visszatértünk a kezdõknek is miért kell a 'céltudatosságról és ennek eltökélt végrehajtásáról' tudnia PE-nél témájához, azaz, miért is kéne megragadnia, már az elején PE-nek a kezdeményezést - és tervének sikeres végrehajtását erõltetnie (rá az ellenfélre), és ehhez felépíteni a játékát.
Amúgy örömmel várom a következõ videókat, cikkeket, mert tényleg jók és jól vannak tálalva (a Fansiteon)! :)
Nem értek mindenben egyet veled. Egy egyes szintû játékosnál például szó sincs céltudatosságról és ennek eltökélt végrehajtásáról. A bizonytalansági faktorral kapcsolatban olvasd el conshilla cikkét a fórumról: COH gazdasági képzés II. Azt látom viszont, hogy kevés ranked meccset játszottál az "alapjátékkal". Amiket leírnak mint stratégiákat itt-ott, természetesen egy út csupán az ezer közül. Amiért értékesnek tartunk egyet-kettõt mégis közülük, az az, ahogy végrehajtják õket. Predet láttam párszor PE-vel játszani, érzem, hogy csak ezt a T2-T3-at is bármilyen helyzetben sikerrel alkalmazza. A gyõzelméhez persze kellhet más is, amihez nemcsak PE ismeret, hanem pálya és játékmechanika-ismeretek is kellenek.
Innentõl viszont az elemzésed nem állja meg a helyét: vesztésre álló frakció már az elejétõl, base-rush az egyedüli megoldás, usa nem hozott mg nestet...mortar mg-kombó hiánya. Ezek ilyen általános dolgok, az adott meccshez nincs közük. Meg kell nézni, hogy állt Skyland a játék elsõ 10 percében, merthogy azután már mortarnak meg mg-nestnek nincs sok keresnivalója, ha még esetleg nincs kiszedve.
Mindegy, nem tudok sokat írni, nem értek a Blitz-hez, az "alapjátékhoz" sem, én csak megpróbálok egy szerintem jó játékot bemutatni a szemszögembõl, mert kellemes az orgánumom. És mert megérdemlem: Loreal...:)
Round 2:
A PE kezdeti elõnye a játék közepére semmivé lesz, hátránnyá alakul át, és ennek a középsõ résznek az átvészelése, vagy lerövidítése (base-rush) hozhatja meg a sikert a végén (Panther Battle Group). Sajnos, már eleve vesztésre áll ez a frakció - az elõbbi hsz-ban (is) leírtak miatt - , ha játékközépi adok-kapokra kerül sor (hasonló játéktudás mellett). A videóban látott USA megelégedett a 2 VP tartásával és csak a VP-s gyõzelemre ment (miután Pred, a 20. percben elõször lemondott gyõzelemrõl a visszavonulásával - hiba), és ezt úgy tudta kivitelezni, hogy nem vonultatta fel az összes lehetõségét a nyomás további fokozására, biztosítására (Mortar-HMG kombók, (Pop-Cap "mentes") MG-nest, stb. - szintén hiba). Így elmondható, hogy kiengedte a gyõzelmet a kezébõl (miután Pred nem élt a lehetõséggel) - ez nem von le semmit sem Pred sikerének súlyából, de megemlítendõ.
A CoH-ban úgy érzem, hogy sok keresnivalója (reménye) nincs a PE erõinek a csatatéren a szemtõl-szemben vívott harcokban (kivétel a Párduc-iker, meg talán még a Hetzer - de odáig ki is kéne tartaniuk...), egyedül az ellenfél bázisának lerohanásában tudnak megfelelõ erõt és hatékonyságot felmutatni - pl. az említett ATG-t, az utolsó 2 "javítás" óta már szinte semmi sem sebzi, semmi sem "óhajtja" eltalálni (+ amúgy sem volt sok ellenszere), így érthetõ az ezekre épülõ USA stratégia. A fejlesztések eléggé szétszórt volta miatt természetes, hogy PE-re különbözõ megindulási stratégiákat kell(ene) kidolgozni, mint amogy ez a 'T2-T3' is az, de ez, önmagában, meglátásom szerint még kevés a sikerhez. Mivel Brit eléggé hajlamos a pálya egyharmadában felhúzott Sim-City-bõl való kirohanásokra és ezek után a map-kontroll tökéletes átvételére, talán már érthetõ, hogy miért lennék, kényszerûségbõl "belehabarodva" a base-rape/rush-s PE stratégiákba (és vagyok hajlamos ennek elmulasztását szóvá tenni, ha látom azt) - igen, nem t'ok olyan jól játszani, mint Pred... :))
A Blitz'-ben azzal, hogy PE megkapta az elõbb említett hiányosságaira a "gyógyszert" (egyedül a Páncélvadászoknál nincs komolyabb tüzérség, de a gyalogság felhozása a többi frakció szintjére már elegendõ lehet a sikerhez a drága és késõi gépcsodái mellé) és valósághûbbek az egységek paraméterei, így egybõl (még kissé mindig) OP frakció lett - legalábbis a kezdetektõl kitartóan és szisztematikusan nyomuló vezetõ kezében, ha megállnak/megállítják õket, akkor uú verhetõk, mint az alapjátékban. Végre van megfelelõ és minden ellen lehetõséget nyújtó géppark, ami ugyan drágább a szövetségesek masináinál, de ha túlélnek pár ütközetet (az esély megvan rá), akkor bõven behozzák az ártöbbletüket - az elkészültükig azért ki kell tartania a gyalogságnak...
Ez így rendben is lenne, de a céltudatosság és ennek eltökélt végrehajtása a döntõ, amit már az 1. szintû játékosnak is követnie kell a siker érdekében. Itt érzõdött az a fajta bizonytalankodás, hogy az ellenfélnek túl sokáig hagyva lett, hogy a saját elképzelése szerint folyjon a játékmenet (2 VP és a középsõ rész birtoklása), miközben se erre ("csak" 1 Mortar HT, támadni képes gép - Hetzer, PIV - nélkül; csalinak nem jó az AC, hiába gyors, a kontrákra kihegyezett gépekkel (Marder, AT HT), önmagukban meg nem lehet nyomást kifejteni), se a base-rush-ra (gyalogsági fedezet hiánya, a támadás korai berekesztése) nem történt komoly felkészülés, és ez így majdnem végzetes lett - mondjuk, pont ez tette érdekessé a végjátékot, mert már mindent egy lapra kellett feltennie Prednek, ha még gyõzni akar és itt azért (már) látszott, hogy nem ma kezdte gyûrni az ipart.
Nagyon érzõdik a PE frakción, hogy nincs megfelelõ támogató tüzérsége - vagy, ha ez van/lesz, akkor a nyomáskifejtéshez nincsenek meg a "korai" eszközei (Hetzer, Wirbelwind), ami a játékkezdeti lerohanást és egyben a sikert megvalósíthatóvá tennék számára - , miközben az aktív, támadó stratégiára volna kihegyezve a frakció, amihez nagyon kéne az az összhang és egyensúly, amit nem lehet létrehozni, mert ennek valamelyik eleme mindig hiányozni fog - a játékegyensúly végett. Ha nem jönnek be a korai gyõzelmeket hozó lerohanások és területtartások, akkor, legtöbbször már csak a base-rush tudja megmenteni ezt - vagy a VP-ben éppen vesztésre álló - frakciót. A PE gyalogság támadó felével nem is volna akkora gond, de a védekezõ részével, a kitartással már gondok vannak alapból - a létszámhátrány, a költséges fenntartás - , amin csak a fejlesztések tudnak, úgy ahogy, segíteni. (Itt azért ki kell térni arra a nem elhanyagolható tényre, hogy míg az USA gyalogsága központilag, egyszerre van fejlesztve - a Ranger-eken(, Airborne-kon) kívül - , addig a PE egységeit külön-külön kell (50 muni/squad) vagy még több manpowert kell rájuk áldozni a többlet erõért - ez 6 gyalogos egységnél már elõnyösebb az USA részére, nyersanyag-ügyileg. + a sebesültjei is végleg elvesznek PE-nek, míg a másik frakciónál ezen lehet segíteni -> eléggé drága mulatság a PE gyalogság, miközben nélkülözhetetlen - mivel más tûztámogatása nemigen lehet a gépeinek és sohasem állhat kevés egységbõl, mert sérülékeny és gyakori "karbantartást" igényel.) A gépei, bár elõbb jöhetnek, mint az amerikai félé, de azoknál rendszerint sérülékenyebbek, így a gép-gép elleni harcban, általában alulmaradnak. Ezen kéne segíteni a támogatással, ami a legnagyobb gyengéje ennek a frakciónak: a direktre csak a gyalogsága jöhet szóba, szigorúan a fejlesztések után és a szintén gyengécske gépei; indirektre meg csak a Mortar HT van, ami vetek és további támogatás (pl. Muni HT) híján eléggé karcsúnak mondható. (vö: Howitzer, Calliope, légi támogatások; azaz USA-nál bármikor megoldható ez - és a hatékonysággal sincs baj) Sajnos, a fejlesztések is szépen szétszórtak, és így már eléggé drágák is PE-nél... Tehát, az egyetlen esélye PE-nek a jól összehangolt, lehetõleg minél koraibb (kontra)támadás...
Áhh, mennem kell...
Sz'al, félig fel kell mentenem Predatort, hogy nehezen akaródzott az utóbbi patch-ekben kikupált ATG-front ellen megindulnia, de a komoly és egyetlen esélyt nyújtó base-rush-t akkor sem hajtotta végre kellõ eréllyel.
Ez így rendben van, csak ugye Pred fog of warral játssza a meccset. Ilyenkor közbelép egy bizonytalansági faktor, amit egy level 10-es nehezen, egy 16-os könnyebben él meg...
A Fansite-on megjelent 'Panzer Elite T2-T3 stratégia' c. cikk videójával kapcsolatban lenne pár észrevételem (pályaszélrõl, utólag, kibicként):
- A PE által 7., ill 8. percig elfoglalatlan 2, "saját", Municiós terület MP-hiánya/-kiesése érzékelhetõ, ezeket is mihamarabb el kellet volna foglalni, pontosan a játékban alkalmazott, viszonylag nagyszámú PG-egység manpower-szükséglete miatt; miközben a Ketten a két map-szél között ingázik - a Kettenek biztosítása nem volt megfelelõ, a PZJag doktrínában kapott javítási képessége sem lett kellõen kiaknázva - a 17. perctõl kialakult PE nyomást (a 2. M8, majd az 1. Hellcat kilövésével) az USA bázisának felszámolása kellett volna, hogy kövesse a 20. percben, szerintem; a sajnos akkor éppen nem létezõ (ezért elkapkodott támadás volt így) gyalogság középre nyitva (késõbbi VP-foglalási célzattal) fedezi a gépeket az ATG-k elõl, míg a négy csõ (2 Panther, Marder, AT HT - a Mortar HT, mint PE egyedüli, általános tüzérsége nem hiányozhatna semelyik base-rush-ból sem) végez a bázissal - + az AC, mint tartalék és Sniper-vadász/ATG-forgató - , az ellenfél akkori ereje (1 Hellcat, 2-3 AT, 2 Sniper, pár Engi) ezt lehetõvé tette volna - a korai visszavonulás (a gyalogság(i fedezet) hiánya miatt) nagyon elhúzta a játékmenetet és több saját veszteséget okozott, mintha az épületek le lettek volna tarolva és közben vesznek el azok az egységek, amik a késõbbi összecsapásokban amúgy is elvesztek. [Már kismértékû map-birtoklási hátrány mellett is kedvezõbb a sok unit-vesztés, ha az ellenfélnek még épületeit is újra fel kell húznia az egységpótlások elõtt/mellett - + idõ és nyersanyag felhasználás/"pazarlás".] - a VP egyensúlyának USA felé történõ, jelentõs elmozdulása majdnem végzetessé vált; ahogy a kezdeti jó map-kontroll is semmivé lett a játék közepére (USA mindezt a gyengén foglaló Engi-kel érte el - a Sniper-ek segítségével, mert se Jeep, se M8 nem húzott! :O :S) - a PE gyalogsága nagyon igényli és meg is hálálja a fejlesztéseket, ha ekkora számban (5-6+ squad) vannak használva - igaz, a HMG elég ritka jószág volt a gémben (a Mortar meg fõleg, a Rifleman-l egyetemben) és a mesterlövész ellen kevéssé hatásosak ezek a buffok (a gyógyítás (itt fõként a Flame-Engi miatt), a gyújtógránát az ATG-k "mozgatásához" (addig sem lõnek a gépekre), a sprint és a +1 fõ (a 4 fõs PE gyalogság már tud elhagyott ATG-t is "szerezni", kevesebb, mint 150 MP-ért úgy, hogy nem veszti el a fegyverfejlesztéseit és ez Armor-doki ellen, esetleg Sniper csaliként (erre az elhappolt HMG) is jó...) azért komoly segítség, HA el van kapva az orvlövész és nem vetezõdik a csillagos égig -> az ATG, a Sniper-ek levadászásáig, HMG/gépi fedezet nélkül, nem sokat tehet a gyalogság ellen; azaz VAGY az orvlövész, VAGY az ATG kerül (elõször) a gyalogság célkeresztjébe, majd a magára hagyott ATG (a visszavonuló/-forduló) gyalogsággal szétszedhetõ, míg a Sniper, ATG-k híján gépekkel (AC, Ketten felderítés mellett) levadászható) [Ennyire szembetûnõ HMG/Mortar/Rifleman hiány esetén nagyon felértékelõdik a dupla-Schreck-s gyalogság a gépek (sprint+menekülés) és az épületek ellen - a már flame-sített engi nem veheti fel az esetlegesen elhagyott célszerszámot...] - a (német (fél)nehéz) páncélosok mindig az ellenfél (bázisa/felvonulási útvonala) felé nézzenek, elõre- és visszavonuláskor, ill. a javításuk alatt is, mivel úgy a legnehezebb kilõni õket (itt egy Panther veszett el ennek be nem tartása miatt, fölöslegesen a 33. percben) - érzõdött, fõként a játék utolsó harmadában, hogy nem kezdõk csaptak össze, mert mindkét fél megpróbálta kihozni a legtöbbet az adott helyzetekbõl, így végül mégiscsak jó játékká lett a párviadal, mert küzdöttek a legvégsõkig a felek
A nem mindennapi USA nyitás (keine Rifleman, nur Sniper), szerencsére, nem tudta annyira megzavarni Pradator-t, hogy ne õ gyõzedelmeskedjen végül! :) Köszönet és dicséret a cikkért és a videóért az azokban közremûködõknek!
Hi! Ti most ebben a pillantban be tudtok lépni a coh multiba. Nekem cd-t kér.
NHC mod POWAAA!!!!
Az ember a saját hibáiból tanul :D Ha esetleg késõbb móddal játszanál, ahol többféle egység és egyéb nyalánkságok is vannak -> Blitzkrieg mód ! :)
Szerintem a kérdésem semmis, mert ha jobban belegondolok a skint én telepítettem fel a saját gépemre, saját játékomra. Tehát elvileg, ami megváltozott azt csak én látom. Gondolkodhattam volna mielõtt írok.
Hali. Rendelkezem egy Steam-es CoH komplett játékkal. Nézelõdtem neten mivel lehetne feldobni az egységek kinézetét. Aztán megtaláltam a Realistic Skin Pack csomagot, abból is az 5.0-ás verziót (de most látom van 6.1-es is). Szépek lettek az egységek nagyon tetszik, rendben is mûködik vele a játék.
Viszont nem csak egység kinézetét változtatta meg, hanem a lobogókat is. Úgyhogy most a Wehrmacht és a Panzer elite (a történelemhez hûen, hát nem véletlenül realistic skin...) már horogkeresztes lobogó alatt harcol.
Én viszont tartok attól, hogy esetleg ban járhat ilyenért, akár multiban érte. Amit meg nagyon nem szeretnék. Valaki tud valamit errõl? Vagy vmi jó kis skin packrõl? Igazság szerint az egységet kinézetét meg akarom tartani, mert jól festenek. :)
Szia!
Szerintem nézz körül a Fansite oldalán: http://hungarian-titans.hu/ Itt tuti találsz játékostársat! Napi szinten vannak közös meccsek, saját teamspeak lehetõség, stb.
Sajnos technikai okokból meg kellett szakítanom az üzenetem, ha megengeditek folytatnám...
Nos, arra gondoltam, hogy szívesen csatlakoznék olyan CoH-os játékoshoz, akinek nincs ismerõse akivel csapatban játsszon, vagy aki kipróbálná a csapatjátékot... Amint írtam, én eddig szinte csak az Amcsikkal játszottam. A többi se ismeretlen, de nem annyira játszottam velük.
Sajnos senkinek nem tudom megígérni a napi 2-3 órás játékot(gyerek van a háznál :) )de amikor megbeszélünk egy idõpontot, akkor leülök és tudunk/tudnánk játszani 3-4 meccset!
Tudom, hogy így nem fogok elõre haladni a ranglétrán, vagy csak nagyon lassan, de örülök, hogy már ennyire is van idõm.
Egyszóval valami hasonszõrût keresek, aki szívesen játszana csapatban. Akár többen is. Pl.: nem csak 2 fõs, hanem 3, vagy 4 fõs csapatba is beszállnék :) A kapcsolattartást pedig Skype-ra gondoltam. Ott lehet beszélni, írni egymásnak. Már most elõre tudom mondani, hogy nekem a 17 és a 21 óra közti idõszak lenne a jó. Ha valaki akar, nyugodtan írjon ide a fórumra, vagy akár privire. A válaszom garantált :)
Sziasztok!
Sziasztok!
Olyan játékos társakkal venném fel a kapcsolatot, akik csapattársat keresnek maguk mellé!!! Nem vagyok kezdõ, de profi sem. Eddig az Amcsikkal voltam, de bármelyik frakció érdekel...
Á, szerintem elégséges, ha csak itt rontom a levegõt a trollkodásommal és a Fansite megmarad a profiknak, így ott nem kell a lapozgatással feleslegesen tölteni az idõt - azon a fórumon eléggé szûkös a hely az "értékes tartalomnak", sok helyet foglal a sallang, szvsz. Ott sem nyüzsögnek a Blitz' rajongók... :))
Az egy dolog, hogy a thompsont tommy gun-nak hívták. De a háborúban a tommies, Tommy, ugyanolyan kifejezés volt, mint az németekre a Fritz. Ehhez nem kell senkit megkérdezni, csak beírni a google-be. Szóval helyesen használta Fifus a közvetítésben.
Hát, én másról nem tudok, hogy ilyen közvetítéseket csinálna (gyakoriság, mennyiség, minõség), így a Fifus-félét tartom etalonnak ebben a témában. Lehet, hogy van jobb-rosszabb, de azért érdemes és érdekes végignézni mindegyiket. Az érdekes, fordulatos játékmenet sokat tud dobni a közvetítésen, itt nem lehet érzelemmentességre panaszkodni. Egy laposabb, szokványos meccset, esetleg láthatóan már elrontott és ezért bukásszagú vergõdést konferálni úgy, hogy helyrehozza a látottak hiányosságait, az már valóban mûvészet és nem elvárás. Szerintem érezhetõ, hogy Fifus-Mester játszik is a játékkal, sõt mindet elkövet az abban való fejlõdéséért. Az esetleges hibák meg velejárói az "élõ" mókáknak.
Tehát, innentõl határozottan: Puma! Rövid szõrû, vagy hosszú orrú az már lényegtelen, a közösség döntött! :)
Én meg a Mester... Olyan szinten közvetíteni, ahogy egy-két profi caster teszi, hogy egyszerre van jelen szakismeret, játékismeret és érzelmi töltet, na ettõl vagyok messze, pont olyan hullámzó itt is a teljesítményem, mint sokszor játékban.
Jó, akkor az Sd.Kfz 234-s család tagjai, együttesen Pumák! Ezt is megbeszéltük! :)
...
A Tommy Gun az amerikai Thompson géppisztoly beceneve. :P (Ha eszembe jut, akkor megkérdezem a német ismerõsök nagyszüleit, hogy a németek, akkor, hogy hívták az amcsi és a brit katonákat. A "pudingfejû"-t én is lecserélném egy kevésé sértõre... De inkább hagyjuk ezt a meddõ vitát...)
...
Fifus!
Nehogy emiatt abbahagyd a közvetítéseket, ha már más nem hajlandó "átvenni" azokat tõled, vagy gyakrabban "besegíteni"! A bizonytalankodás volt a leginkább zavaró a Mestertõl!
Szerintem maradhat a Tommy, nyugodtan.. Amcsikra meg a Jenki kifejezés :)
Tudom, hogy wikipédia nem szentírás mégis itt a link.
Szerintem azzal sincs semmi baj. CoH-ban az is elterjedt. Most beírtam a keresõbe, hogy ww2 tommy. És csupa britekkel kapcsolatos dolgot talált. Elsõ találat: "A "Tommy" is a British soldier. The Krauts used to call'em that during WW1/WW2. "Tommy Atkins" was supposed to be a typical British name."
A Tommykért is elnézést, nem tudom , miért erõltetem. Se történész nem vagyok, se színész.
Bizonyára igazad van, sajnos különösebb elõtanulmányok nélkül álltam neki a riportolásnak, sokszor most is "félrebeszélek". Nem beszélve arról, hogy közel se vagyok jó játékos, nem is igazán nekem kéne a castokat készíteni. Csupán az itt-ott fellelhetõ rövidítéseket, és közös megegyezés szerint használt fogalmakat szoktam én is használni, amit szerintem mindenki megért. Továbbra is jó néven venném, ha egy profi átvenné ezt a keresztet tõlem.
Én elég sokat játszottam CoH-val, kis CoH közösségünket is viszonylag jól ismerem. Sok külföldivel is játszottam. Elterjedt, hogy a Sdkfz 234 amrored car-t egyszerûen pumának hívja mindenki, még a német játékosok is. Lehet, hogy a háborúban nem így volt, vagy a hivatalos gyártási listán. Például a gamereplay.org fórumán, ha azt írod, hogy a másik játékos pumát spamolt, akkor mindenki arra gondol, hogy 3+ darab Sdkfz 234-et gyártott. Nem arra gondolnak, hogy 50mm-es ágyút szerelt minden armored car-ra. Sõt, ha valaki armored car-nak nevezi, akkor a PE armored car-ra gondolnak, nem a Sdkfz 234-re.
Az utolsó 4 közvetítés (1224-) valamelyikének végignézése során került a notice-ba a 234-sek keverése. Mivel most nem tudok belenézni, mert a sávszél-em nem alkalmas rá, így pontos helyet és idõt nem tudok említeni, de a bizonytalankodás mértéke már elegendõ volt a klaviatúra megragadására.
A "Puma" hallatán az 50mm-s ágyúval felszerelt változat ugrik be nekem, ami, mint írtam, inkább gépek ellen jó, míg az alapváltozat a gyalogságot szedi jobban. Ez azért az alapjátékban sem mindegy, nemhogy a Blitz'-ben. Ha esetleg az Sd.Kfz 234-es család minden tagjára ezt használjátok - bár a közvetítés során érzékelhetõ bizonytalanság ennek ellent mond - , mert pl. az AC már foglalt, akkor kérném azt kijelenteni és a továbbiakban nem zavarom fel az állóvizet ilyen esetben. Hasonlatos a helyet a Tommy - USA gyalogság gúnyneve - ráaggatása a brit gyalogosra, ami már ki lett tárgyalva régebben, így akkora fennakadást nem okoz. :)
Van olyan mod ami Magyarországot, vagy magyar egységeket tesz a játékba? Vagy bármilyen más országot? csak mert amerika, németek, angolok, meg oroszokon kívül igen sokan benne voltak még a 2. vh-ban.
Az utóbbi idõben ismét megindult - ez örömteli esemény - közvetítéseket figyelve nagyon kiábrándító volt az Sd.Kfz. 234-s család fel nem ismerése, ill. az /1-s alapváltozat és a /2-s "Puma" keverése. Az elõbbi az, ami kigördül a mûhelybõl és az AC (Sd.Kfz. 222) fegyverzetét hordozza: egy 20mm-s kwk 30/38 és mellé egy MG 34/42. Az utóbbi, a nagyobb tornyú és fegyvercsövû, a fejleszthetõ és egy ~PAK 38-t, valamint az elmaradhatatlan géppuskát hordja fegyverzet gyanánt - a tornya egy sorozatgyártásba sohasem került könnyû páncélosé lett volna eredetileg.
A wikirõl: "...A katonák körében a "Puma" elnevezés terjedt el és habár számos szakirodalom is ezen a néven említi, a "Puma" név soha nem szerepelt egyetlen korabeli hivatalos német okmányban sem. A Sd.Kfz. 234/2-es teljesen zárt lövegtornyát, amelyben egy 50mm-es KwK 39/1 típusú L/60-as löveget helyeztek el, még a Krupp-cég fejlesztette ki a Panzerkampfwagen II-es harckocsin alapuló "Leopard" felderítõ-páncélos számára 1942-ben. A "Leopard"-programot végül törölték, így a számára kifejlesztett lövegtornyot a "Pumák" kapták..."
A CoH-ban az alapmodell a gyalogság, míg felfejlesztve már inkább a könnyebb gépek ellen hatásos. A Blitz'-ben, szerencsére ki lehet váltani az Sd.Kfz. 234/3-mal (75 mm-s, L24-s ágyú + MG) a /2-t, így gyalogság ellen is hatásos, míg némi idõ és muníció felhasználásával a könnyebben páncélozott jármûveket is szépen tudja amortizálni - sajna a páncélos hadnagyokat nem lehet beleültetni, pl. "fejlesztés" célzattal. Felderítõ jármû, 'az üss és fuss' taktikát szereti, az angolos, kocsmai bunyót már kevésbé, a könnyû páncélzata miatt - szeretek mögé aknát "varázsolni" (még akció elõtt, ha lehet), vagy egy PAK 40-t/Sd.Kfz. 251/22-t :D , így a "sikertõl" megrészegült M8/Stuart/Shörmi(ha nem talált elsõre, mert az elviszi) hamar elhullhat, ha üldözni kezdi. Akár egy Bazooka találat is "múltidõbe" teheti õkelmét, és vetezheti a gyilkosát, így eléggé nagy figyelmet és szerencsét igényel a sikeres használata -> inkább sniper, bike, felderítõ leselkedjen és a keményebb gépek (Pz. IV min) "kontaktoljanak" az ellenféllel szemben.
Sziasztok egy olyan gonddal fordulok hozzátok amiben remélem tudtok segíteni. Olyan bajom van a játékkal hogy az alaplapi videokártyával fut csak, de a rendes videó kártyámnál kiírja azt, hogy nem találja a directx vezérlõt. Pedig NVIDIA GeForce GT520M 1gb-os videó kártyám van ami kezeli már a legújabb directx11et is és a gépen rajta is van a directx 11 mi lehet a probléma ? Válaszotokat elõre is köszönöm
Vannak, akik játsszák, de elenyészõ százalék. Ott lényegében nincs balance és emiatt sokan csak kipróbálták.
És az Eastern Front mod? Mennyire mindennapos? Vagy nem szeretik, a népek ?:D
Alapvetõen elég sok a gyenge játékos, a leárazások miatt sok új is van. A ranked rendszer miatt nem fog összerakni magasabb szintûvel, csak, ha magasabb szintre jutsz. Inkább várakoztat a rendszer. Basic meccsben meg ugye azzal játszol, akivel akarsz. Sokkal kiegyensúlyozottabb a COHO-nál, köszönhetõen annak, hogy itt nincs hero egység és hasonló, mindenki ugyanazzal vág neki a csatának (természetesen axis vs allies). Viszont, ha sokat játszottál a COHO-val és ott magasabb szintû voltál, akkor viszonylag hamar lépkedsz majd rangban elõre egy ideig, de arra készülj fel, hogy a magas szintû COHO játékos a sima COH-ban kb. közepesnek felel meg.
Én is pörgettem rendesen az alapjátékot, és COHO-ba (de jo volt kár, hogy elkaszálták :( ) is tettem vagy 100 órát, meg eléggé szeretem a startikat :D Szóval nem full alap lenne az induló szint :D
A játék mennyire van kiegyensúlyozva?
Ami tetszett a COHO-ba az a beadható hero egységek és bónusz képességet voltak. Gondolom itt ilyen nincs?
Szia! Elmondom én hogy érzem. Régóta játszottam már a tört játékkal, mikor megvettem az eredetit és elkezdtem multizni. Így nem voltam olyan nagyon láma, nem a nulláról kezdtem. De azt vettem észre, hogy kábé kezdõ ember nincs is. 5 éves a játék és akik tolják neten azokat vagy simán elverem õket, mert egyszerûen jobb vagyok, vagy simán kikapok mert annyira PRO-k. Ennek ellenére én imádom, és elég sokan is játszanak még vele a mai napig is. Bár néha van, hogy hosszú percekig keres automatch-hez játékost és olyan is volt már, hogy több mint egy óra alatt nem sikerült találnunk 4 embert 4v4-hez. Jah és ajánlom a magyar fansite-ot, ott van még egy maréknyi magyar aki aktívan játszik!
Az lenne a kérdésem, hogy van-e "élet" a multiban? Mert ha vannak még játékosok és nincs "szénné" kockulva minden egyes mozdulat, lehet kezdeni valamit kevés tapasztalattal is, akkor lehetséges, hogy beruházok egy anthology-ra.