A Fansite-on megjelent 'Panzer Elite T2-T3 stratégia' c. cikk videójával kapcsolatban lenne pár észrevételem (pályaszélrõl, utólag, kibicként):
- A PE által 7., ill 8. percig elfoglalatlan 2, "saját", Municiós terület MP-hiánya/-kiesése érzékelhetõ, ezeket is mihamarabb el kellet volna foglalni, pontosan a játékban alkalmazott, viszonylag nagyszámú PG-egység manpower-szükséglete miatt; miközben a Ketten a két map-szél között ingázik
- a Kettenek biztosítása nem volt megfelelõ, a PZJag doktrínában kapott javítási képessége sem lett kellõen kiaknázva
- a 17. perctõl kialakult PE nyomást (a 2. M8, majd az 1. Hellcat kilövésével) az USA bázisának felszámolása kellett volna, hogy kövesse a 20. percben, szerintem; a sajnos akkor éppen nem létezõ (ezért elkapkodott támadás volt így) gyalogság középre nyitva (késõbbi VP-foglalási célzattal) fedezi a gépeket az ATG-k elõl, míg a négy csõ (2 Panther, Marder, AT HT - a Mortar HT, mint PE egyedüli, általános tüzérsége nem hiányozhatna semelyik base-rush-ból sem) végez a bázissal - + az AC, mint tartalék és Sniper-vadász/ATG-forgató - , az ellenfél akkori ereje (1 Hellcat, 2-3 AT, 2 Sniper, pár Engi) ezt lehetõvé tette volna - a korai visszavonulás (a gyalogság(i fedezet) hiánya miatt) nagyon elhúzta a játékmenetet és több saját veszteséget okozott, mintha az épületek le lettek volna tarolva és közben vesznek el azok az egységek, amik a késõbbi összecsapásokban amúgy is elvesztek. [Már kismértékû map-birtoklási hátrány mellett is kedvezõbb a sok unit-vesztés, ha az ellenfélnek még épületeit is újra fel kell húznia az egységpótlások elõtt/mellett - + idõ és nyersanyag felhasználás/"pazarlás".]
- a VP egyensúlyának USA felé történõ, jelentõs elmozdulása majdnem végzetessé vált; ahogy a kezdeti jó map-kontroll is semmivé lett a játék közepére (USA mindezt a gyengén foglaló Engi-kel érte el - a Sniper-ek segítségével, mert se Jeep, se M8 nem húzott! :O :S)
- a PE gyalogsága nagyon igényli és meg is hálálja a fejlesztéseket, ha ekkora számban (5-6+ squad) vannak használva - igaz, a HMG elég ritka jószág volt a gémben (a Mortar meg fõleg, a Rifleman-l egyetemben) és a mesterlövész ellen kevéssé hatásosak ezek a buffok (a gyógyítás (itt fõként a Flame-Engi miatt), a gyújtógránát az ATG-k "mozgatásához" (addig sem lõnek a gépekre), a sprint és a +1 fõ (a 4 fõs PE gyalogság már tud elhagyott ATG-t is "szerezni", kevesebb, mint 150 MP-ért úgy, hogy nem veszti el a fegyverfejlesztéseit és ez Armor-doki ellen, esetleg Sniper csaliként (erre az elhappolt HMG) is jó...) azért komoly segítség, HA el van kapva az orvlövész és nem vetezõdik a csillagos égig -> az ATG, a Sniper-ek levadászásáig, HMG/gépi fedezet nélkül, nem sokat tehet a gyalogság ellen; azaz VAGY az orvlövész, VAGY az ATG kerül (elõször) a gyalogság célkeresztjébe, majd a magára hagyott ATG (a visszavonuló/-forduló) gyalogsággal szétszedhetõ, míg a Sniper, ATG-k híján gépekkel (AC, Ketten felderítés mellett) levadászható) [Ennyire szembetûnõ HMG/Mortar/Rifleman hiány esetén nagyon felértékelõdik a dupla-Schreck-s gyalogság a gépek (sprint+menekülés) és az épületek ellen - a már flame-sített engi nem veheti fel az esetlegesen elhagyott célszerszámot...]
- a (német (fél)nehéz) páncélosok mindig az ellenfél (bázisa/felvonulási útvonala) felé nézzenek, elõre- és visszavonuláskor, ill. a javításuk alatt is, mivel úgy a legnehezebb kilõni õket (itt egy Panther veszett el ennek be nem tartása miatt, fölöslegesen a 33. percben)
- érzõdött, fõként a játék utolsó harmadában, hogy nem kezdõk csaptak össze, mert mindkét fél megpróbálta kihozni a legtöbbet az adott helyzetekbõl, így végül mégiscsak jó játékká lett a párviadal, mert küzdöttek a legvégsõkig a felek
A nem mindennapi USA nyitás (keine Rifleman, nur Sniper), szerencsére, nem tudta annyira megzavarni Pradator-t, hogy ne õ gyõzedelmeskedjen végül! :)
Köszönet és dicséret a cikkért és a videóért az azokban közremûködõknek!