na elég régen volt ide irva.
Probáltamár valaki az zj 0.99-es verzioju progit?Milyen ujitások kerültek bele?van weld vagy hasonlo funkcio ?
Az mitöl van hogy a material opaciját leveszem 0,1-re és mégsem látszik át a viewportban?igy nem látom a referenciaképet wire modba meg nem látom hogy hogy mutat a test.
Kipróbáltam, de szeirntem a Wings sokkal jobb. Szokatlan a kezelõfelülete.
Én a wingsre gondoltam a gsculpnál még nem probálkoztam komolyabban,de a nézeti képeket megprobáltam betenni de nem volt valami meggyözö és a képet is homályossá tette.
Most már maradok a wingsnél már a fo modell nagyábol kész már csak a részletek kellenek.
ha a gsculptra gondolsz akkor jelenleg meg nem...csak a macerasabb megoldas...arcokat bemeretezni (inset)....asszem wingsben is valahogy igy mukodik, ugye? mintha ott sem lenne boolean....ebben nem vagyok 100.
Na áthidaltam a problémát testböl probálom meg kialakitani, eddig nem rossz.
Csak majd a mozgo részek különválasztásánál kéne még kitalálnom hogy hogyan csináljam.
Sajna még nem jöttem rá hogyan lehetne a boolen müveletekhez hasonlot kivitelezni benne (unio, kivonás, közös rész)
erre van valami megoldás?
a magyarositas alapbol benne van...ugy tudom, ha magyar vindazod van a gepen, akkor azzal jelentkezik be, de ha megsem, akkor fel kene rakni a gtk windows-t. azzal ki lehet valasztani a magyar nyelvet. billentyuzetszerkeszto is van bele epitve, azzal at tudod editalgatni a sajat megszokott konfigodra. a progi melle fel kell meg rakni azt az msredistributable vagy mi progit ehhez. ott van a letoltes szekcioban a gsculpt alatt. egyetertek...valakinek csinalnia kellene mar egy univerzalis 3d progit, amivel mindent lehet tokeletesen. hja, es csak 500 kilobyte meretu legyen, hogy gyorsan fusson :)
nézegettem azt is és fel is telepitettem de edig még elég fura nem áll annyira kézre mint a wings.
DE lehet megprobálkozok vele ha magyaritást is oda tudod adni :)
Vagy megprobálkozok a modo vagy a silo val.
Hogy mér nem lehet minden jo egyszerre benne egy progiban?nem kéne mindenre más-más progit megtanulni.
haho...egy megoldas van...egy uj progit kell megtanulnod...tiszta ugyanolyan mint a wings, egy ket dologban azert mas, de modellezes es kepbetoltes szinten ki fog elegiteni...es ami a fontos, tudsz vele box-modellezni, eees edge extrude-elni. beepitett modellkent nemcsak kockat hanem egy lapot is tudsz valasztani es azoknak az eleit extrudalni, osszekotni, stb...a neve gsculpt. inditottam rola egy topikot par napja az sg-n. mivel a gui-jat kicsit szokni kell, nem sokan probaljak ki. pedig sokkal jobb mint a wings, mert elmenti a muveleteid tortenetet, igy kesobb vissza tudsz menni egy elozo lepeshez kijavitani a hibaidat.
hja, es magyar kezelofelulete is van, keszitettem hozza magyarositast :)
Na azt hiszem ideje fellenditeni egy kicsit a topikot.Most ujra feltettem a progit és végre sikerült beállitanom egy 3 nézeti képet,bár még van pár olyan ami bár támogatja a kiterjesztését mégis valamilyen hibára hivatkozva nem tölt be.Esetleg valaki elmondhatná hogy mik azok a megkötések és kép tulajdonságok amit használni tud a progi (képméret, szinmélység stb...)
És amivel problémám van, hogy mivel nincs a progiba plane igy a kockábol csináltam eggyet, de igy nem tudom az éleit extrudálni,mert szétmegy a modell.Tehát hogyan lehet a plane éleit modositani?
Most kezdenék egy f117-es modellezését és mivel az szinte csak 3 szögü sik lapokbol áll ezért ez a legegyszerübb modja neki ,de igy nem tudom megcsinálni mivel az egész modellezés az edge extrudra épülne.Vagy van itt is valami hasonlo mint maxba hogy a shift+LMB-vel lehet kihuzni az éleket?
Remélem tudtok segiteni.
Segíteni valaki abban, hogy Wings-ben hogyan kell textúrázni? Az eddig olvasott leírásokból nem siekrült rendesen kihámózno, így aztán nem jutottam vele semmire, csak elcsesztem néhány modellt.
Segíteni valaki abban, hogy Wings-ben hogyan kell textúrázni? Az eddig olvasott leírásokból nem siekrült rendesen kihámózno, így aztán nem jutottam vele semmire, csak elcsesztem néhány modellt.
hja....azert probaljatok ki a gsculpt nevu progit is, jobb cuccai is vannak, mint a wingsnek, habar meg annyira nem fejlett kezelofelulet es polygonszam biras teruleten. kar hogy wingset nem igazan latom mar egy eve fejlodni semmilyen iranyban sem.
Megoldottam, viszont fel kéne éleszteni a topicot.
Én most szedtem le a programot, meg a modellezezést is most kezdtem, de nem boldogulok már az elsõ tutorral sem, mert nem mûködnek a billentyúparancsok. Olyan van, hogy Ctrl+Rigt click, megcsinálom, erre behozza a jobb gombos menüt.
Egy kicsit fel kéne éleszteni ezt a topicot!
Ujra feltettem a progit,de még mindig a régi problémával bajlodok.Nem tudok betenni és beállitani 3nézeti képeket.3000x4000 pixeles jpg képek.Mindig valamilyen hibát ir ki vagy kilép a progi.
És a boolean, difference,union és weldeket sem tudom használni.Esetleg a #67-es hszre is jöhet észrevétel.
THX!
Valaki megmondaná, hogy lehet panolni a nézetet, mert nekem nem megy sehogy. Viszont az unfolding uv nagyon jó, csak, hogy normálisan kitudjam jelölni az mark edge-et panolni is kéne nem csak forgatni meg zoomolni.
Ezen az oldalon megtalálhato a legfontosabb parancsoknak a leirása.Ha valakinek van kedve ,ideje és nyelvtudása az készithetne egy kis magyaritást pár szavas kivonatos formába.A boolean és a weld nem teljesen érthetö számomra pedig nagyon sokszor kellene.
Jönnek a köv kérdések :-)
1.Hogyan lehet forgatni egy testet saját tengelye körül ha az nem párhuzamos egyik tengelyel sem.
2.Pontos méreteket adni az objektumnak, a tab-ot tudom, de ez nem minden esetben használhato.Például a hengernek sem tudom megadni a sugarát csak a segmens számát.Ill mindig az origohoz képest kell megadni a méreteket vagy átlehet tenni máshová is az origo pontot.Itt van-e lehetöség beállitani mekkora legyen az egy egység?(mm, cm, m)
atmenne a feher falon szitu a clipping plane elnevezesu hadmuvelet a progitol,
ami arra szolgal, hogy a latotavolsagot keretek koze szoritsa. a compu elvileg
vegtelen latvanyt tudna elenk varazsolni, de ez evmilliokig tartana.
allithato:
wiev--camera settings
Régen jártam erre .Pár dologra rájöttem ill ujj problémák is felmerültek.
A szétválasztás már félig meddig megoldodott.
Az elsö változatnál ha meg akarjuk tartani a kivágando részt akkor loopcuttal szétválasszuk, de a helyén marad egy összefüggö polygon ezt csak ugy leget eltüntetni ha a szembelévö oldalon egy ugyanannyi vertexböl állo polygonnal össze bridgeljük.(de mi van olyankor ha nem simetrikus a test és nincs másik oldala?)Ha nem akarjuk megtartani a kivágando részt akkor értelemszerüen a loopcutot elhagyjuk.
Az összeolvasztást a combine parancsal lehet végrehajtani.Bár ezt is elég fura modon teszi.De azt még keresem, hogy lehet e olyat végrehajtani ami a két test közös részét, ill. unioját vagy különbségét valositaná meg.
A progi kb. mennyi polyra van hitelesitve ill. mekkora a rajztér, mert egy 10k-s modelt probáltam maxbol importálni objba, de minden esetbe kifagyott, de 3ds-be betöltötte.Bár akkor ez lehet hogy a fájlformátum hibája.Ugyan ezt a modelt 1:1 arányba nem tudja ugy beadni hogy minden részlete látszodjon ,mert ha távolitom a nézöpontot, hogy beleférjen minden akkor egyszercsak eltünik mintha átmenne egy fehér falon.Ez töbször elöfordult már hogy probáltam nagyitani az objektumon hogy nagyobb terem legyen a mozgásra.Lehet állitani valahol mekkora legyen a max beláthato tér?
Az uj alap testeket mindig az origoba teszi vagy lehet rajt változtatni hogy milyen pozicioba tegye?
Egyenlöre ennyi:)
Lehet egyszer össze kéne irni a "hiányosságokat ill. hibákat" és elküldeni a fejlesztöknek, hogy mégjobb legyen a progi.
(gyere fel forum :)
kosz a tutokat, egesz kiraly....
regen hasznaltam a mayat, es le is toltottem a motion buildert,
de aztan valami serial kod hianya miatt nem akart elindulni..
pukk ju!--letoroltem :DD
raalltam a blenderre, azzal mindent meg tudok csinalni ami kellhet, s
nem kell serialok meg tort verziok utan kajtatnom a neten.
a vilagitas problemre sajna most hirtelen nem tudok valaszt adni...
hulye lennek a wingset renderelesre hasznalni, nem erre lett kitalalva,
ennelfogva soha nem hasznaltam a feny cuccokat.
megprobalok utananezni, ha talalok valamit, vagy jutok valamire, irok.
de ha te mar kozben megtalatad, legyszi ird ide, had okuljon a nep :)
Ma találtam ezt.Talán valaki majd hasznát veszi ha itt akarja mozgásra birni a wingszes karaktert.
Tud valaki abban segiteni hogy a fényforrások ikonjait hogyan lehet növelni és olyan helyre pozicionálni ahova kattintottam , mint maxban.Mert ha nagy objektummal dolgozom akkor berakja a fényeket az objektum közepébe és alig találom meg mert csak egy kis pontnak látszik vagy annak sem.Meg több perc mire kimozgatom az objektumon kivülre.
megegyszer danke schon.
gixer, allati a szajbaragos magyarazatod,
csak igy tovabb :)
Igen neked irtam.
Legalább is a forum szerint neked irta ki hogy szülinapod volt.Ebböl gondoltam.
1, kijelolod a testet "body selection" modban
2, jobbklikk rajta es "UV Mapping/Direct"
3, az ablakban ami most nyilt "edge selection" modban kijelolod azokat az eleket ahol azt akarod, hogy vagjon a program (minel tobb es logikusabb annal jobb)
4, ha minden ki van jelolve akkor jobbklikk es "Mark edges for cut" (itt hozod tudomasara, hogy ezeken a helyeken akarod elvagni)
5, jobbklikk "continue/unfolding"
6, kiterites utan jobbklikk "create texture" (tetszoleges beallitasokkal )
7, raadta az objektumra a most krealt texturat amit az outlinerben megtalalsz az outlinerben kivalasztod, nyomsz rajta egy jobbklikket es "export", tetszoleges nevet adsz neki.
8, mindezt a Photoshoppal megnyitod majd megfested es visszamented (psd nem jo, helyette jpg,tga pld.)
9, a PS-bol lementett texturat megnyitod az objektumod materialjanal texturanak,
Üdv a Topicban! itt a kért tutor.Amit tudok ezzel kapcsolatban azt ebböl tudok.Sztem ez elég jol használhato ha én is megértettem ha nem is tudok angolul.Egyébként ha bármilyen segitséget vagy linket tudsz adni ill. kérsz akkor szivesen látunk.
Hello!
És is most ismerkedek a Wings-el, és a google lökte ki ezt a fórumot...:) Konkrétan az a problémám, hogy textúrázni szeretnék, de nem tudom hogyan kell, és amit lentebb írtál róla az alapján nem tudok elindulni... Tudnál légyszi nekem küldeni egy részletes, szájbarágós leírást arról, hogy hogyan lehet megvalósítani, vagy legalább egy linket, ami alapján elindulhatok? Köszike.
legkozelebb jovo het szombaton jovok, delutan 3-tol.
Jaa és a call of Duty egy 2.világháborús játék. http://www.callofduty.hu
Ok elolvastam. Tök rendes vagy :). Akkor beszélek még ma a többiekkel és össze szedem a dolgokat aztán elküldöm mail-ba. Amúgy naggyából 1-2 tank kellene és 3-4 fegyver de a fegyverbe én is be segítek. És nagyon, nagyon köszi :)
ja, meg annyit, ha netalan kellenek, allitsd ossze a kepeket,
a feladatokat valami szoveges utasitasokkal, otletekkel,
hatterinfokkal egy jol osszezsugoritott .zip-be, s
kuld el a mail cimemre: [email protected]
max 2 megasak legyenek, s ne legyen 5-nel tobb. azokat le tudom
tolteni, s otthon at tudom nyalazni. konyvtarbol, ahonnet netezek, csak
max 1 orat lehetek :D
sok sikert a modhoz.
modellezonek, beszallok...de elobb olvasd el a blender
forumban a rizsat, amit irtam :D
Hellosztok. Lene egy óriási kérésem. Egy játékhoz(Call of Duty) új mod-ot készítünk. Vagyis átalakítjuk az egész játékot. És ehhez a mod-hoz kellene egy-két ember nekünk modellezni. Ez egy óriási kérés de azért megkérdezem. Valakinek lenne kedve beszállni a csapatba? Nagyon nagy szükségünk lenne modellezõre. Elõre 1000 thx. Slipknot.
na latod, itt nem tudok tanacsot adni, ugyanis nem ismerem a max-et.
anyaggal kapcsolatban sem nagyon tudok tanacsot adni, mivel meg soha nem hasznaltam, elkezdtem jatszani vele, de aztan annyi...blenderrel csinalom a rendereleseimet, wingset csak modellezesre hasznalok neha....no meg talan
uv-zesre. ugyanis ez az opcioja szinten fenomenalis.
Mi lehet a baj olyankor ha maxbol akarok inportálni wings3d-be, de pár részlete a modelnek elmozdul a maxoshoz képest.Maxba kiválasztom a modellt és export menunél a 3ds kiterjesztést, ekkor feljön egy ablak "uv texturing".Ha kiveszem a pipát ebböl az ablakbol akkor warning hibajelzést ir, de megy tovább.Wingsbe az import menünél behozom a modellt, de egyes részei teljesen máshol vannak neki.Utánna rendererni akarom a yafray-el és export hibával leáll a render.
Hogyan kell helyesen exportálni maxböl texturával együtt hogy jo legyen a wingsnek?
Köszi ez hasznos lesz!
Az anyagokat wingsbe mindig kézileg kell beállitani vagy van valami megoldás olyanra mint maxba(material libary) ,hogy kiválasztom az anyag tipusát és ráhuzom az ojjektumra.
Müködik a dolog csak rá kell még jönnöm hogyan kell az anyagokat beállitani.Van valami segitség arra hogyan lehet olyant csinálni mint a studiomax topicba a dobozolás vagy ilyen egyszerü alakzatbol valami jo rendert.Tükrözödések és egyebek.
Letöltöttem majd beszámolok a fejleményekröl
Még nem töltöttem le.Tegnap a repnapom voltam most pihenem a fáradalmait :)!
gondoltam, hogy ez problema lehet, de mikor irtam az elozo
soraimat, kiment a fejembol megemliteni.
a wings egyaltalan nem jon semmifele renderelovel, kiveve a
beepitett opengl-t renderelot. bar ezzel meg nem lattam semmi
normalis kepet.
a yafrayt le kell toltened innet, s
a download szekciobol a windazos telepitok kozul valaszd a legelsot.
a tobbi az valamifele szuperwindazokra valo... :D
s ha mar itt vagy szet is nezhetsz a telepitesi informaciok utan
sok sikert
De hol találom az exe fájlt?Mert a progi mappába csak beam kiterjesztésü cuccok vannak.A progin belül meg rákatintok a plug-in setupra kiirja hogy sikeresen megtörtént de semmi ablak vagy txt nem jelenik meg.A rendernél meg csak opengl van.
en yafrayt ajanlanam, hogy telepitsd fel. de.
a tutorial sajna nem mondja, hogy kell a yafrayt
helyesen feltelepiteni, ugyanis kell meg elotte
egy-ket trukk (sajna), hogy tenyleg fenn legyen a
gepen. a srac csak az exere kattintott, te is csinald
igy, mikor felteszi magat a gepedre (ne valtoztass semmin)
ne zard be a .txt fajlt, amit autamatikusan megnyit
telepites utan (ha megnyit, ismet emlekezet, sorry.. :D)
ha nem nyitja meg, menj a konyvtaraba, s keresd ki ha
jol emlekszem a readme, vagy az install nevu txt-t.
itt leirjak hogyan kell a windazzal eszrevetetni a
renderelo motort. elvileg ezek utan mukodik. bar nekem
egyszer sem sikerult osszekovacsolni a kettot, akkor
meg nem annyira ismertem a ket progit, s kulonben is
mas progikat hasznaltam a renderelesre. ha netan nem
sikerul neked sem, megprobalok egyszer egy magyar forditast
kesziteni arrol a telepito .txt-rol
A hivatalos tutorok között aztán megtaláltam a szügséges dolgokat.Már kész a kézfej csak be kéne csontozni maxba hogy mozgatni tudjam.Egyébként találtam egy renderelési tutort wingshez de valamiért nem teljesen mükszik .Két plugint kell hozzá telepiteni az egyik a toxic a másik a yafray. ezek bent is vannak az alapban , de mégse tudom ugy használni öket mint a tutorba.
Ez az a tutor:render tut
bocs, hogy nem valaszolok, fogalmam sincs hol keressem a megoldast,
mert meg mindig nincs gepem :DD
azert itt nezz korul: katt
Azt gondoltam hogy igy müködik a weld, mert maxba már használtam, de wingsbe kijelölöm a két vertexet és jobb gombra nincs olyan parancs hogy weld.Ezért vagyok tanácstalan.Pedig egyszer mintha már láttam volna bent valahol csak nem tudom hogy jött elö.Mert bizonyos parancsok csak akkor jelennek meg ha megfelelö modra van állitva,de itt vertex modnál nem ad semmit.Pedig tuttommal weldelni csal vertexeket lehet.
ismet, nincs most gepem, s csak emlekezetbol irom:
ha jol emlekszem, wingsben a weld-eles azt
jelenti, amikor vertexeket (mondjuk 2-ot vagy tobbet)
akarunk 1 vertexbe olvasztani.
vertex selection (vkey), jelolj ki ket vertexet, amit
egymasba akarsz olvasztani, jobb klikk, weld parancs.
de lehet, hogy mukodik, ha kettonel tobb vertexet is
kijelolsz, nem tudom, en soha nem hasznaltam eddig.
Egy kicsit megakadtam.Hogyan lehet WELDEL-ni wingsbe.Ugy döntöttem elöször bemelegitésnek a secundrealityröl letöltött kézfej tutort készitem el de ennél a lépésnél megtorpantam.
hoppa, ez nem ide akart jonni, de mindegy.. :DD
itt is nezzetek szet
http://b3nc33.ashes.hu/
Csak hétfötöl kezdödik a szabim igy csak akkor állok neki, de mihelyt lesz valami kézzel foghato megprobálok képet felrakni.
sok sikert, s feltolthetnel par kepet, hogy haladsz vele.
Ezzel teljesen egyetértek.Tisztább és átláthatóbb hogy éppen mi van kijelölve.Ezért akarom a modelleket Wingsbe késziteni a többit meg maxba.Most majd lesz egy hét szabin talán jut idöm modellezni egy kicsit.
en is szemezgettem a max-al, de aztan abbahagytam a tanulasat, mert
ugy ereztem, hogy sokkal bonyolultabb benne a modellezesi folyamat, mint
barmely mas legbenabb modellezoben. 50szer kell kattintani, mire egy feladatot
el akarok vegezni, amikor mas modellezokben egy kattintas is eleg.
wingsben mondjuk 2. :)
Hát ha minden jól megy akkor studiomax valamelyik változatával az 5-ös megvan,de a 7-eshez még nincsen törésem addig meg csak 30 napig használhato.Bár az animáláshoz még annyira sem értek mint a modellezéshez.
igen, ajanlatos. pl a kerekeket, a szarnyakon levo legtereloket, vagy meg esetleg a raksikat, esetleg mozgo gepfegyvereket.
de azt is megcsinalhatod, hogy az egeszet megmodellezed egybe, s ha valoban
animacoira kerul a sor, akkor a mozgo reszeket elotte elvalasztod a testtol.
nem tudom, milyen progiban akarod utanna animalni?
Most akarok nekiálni egy mig-15-ösnek,amihez#7//" TARGET=_fnew>erröla cimröl töltöttem le referencia képet csak még szenvedek a megfelelö pontos nézeti képek kivágásával.
Ha késöbb animálni szeretném a mozgo alkatrészeket akkor azokat érdemes külön objektumként elkésziteni vagy lehet egybe is?
a wings oldalan letoltotted a .pdf manualt?
www.wings3d.com
learning wings szekcioban. s van ott egy ket
tuto amit erdemes atnyalazni.
akkor ezen a linken talasz embermodellezest, igaz nem wings
specifikus, de subd modellezes, amit a wings is hasznal.
ki lehet silabizalni, hogy lehet megoldani wingsben.
http://www.secondreality.ch/tutorials/tutorials.html
a masik:
www.artistpub.hu oldalon a 3d szekcioban, ingyenes 3d-s programok
link alatt talasz magyar wings forumot, de sajna ez sem elt sokaig :)
www.3d.lap.hu
www.google.com :) en ezzel szinte mindent megtalalok, ami nekem kell..
Köszi nagyon sokat segitettél.Nagyon jok a linkek ha tudsz ilyeneket még akkor ne tartsd magadban
azt meg erdemes tudni, ha pl van egy repulod, akkor sajna
nem igazan tudsz belenezni a belsejebe, nem tudom miert,
azt hiszem ez a subdivison modelling resze, mert a wingsben
osszeomlik szinte minden model, amikor az egyik arcot
vagy tobbet, torolsz.
a repcsi ablakat jelold ki, ajanlatos, hogy ez egy egybefuggo
arc legyen, ha nem az, tedd azza. kijelolni minden ablakot, s backspace,
ami torli s eggye olvasztja az arcokat. utana (meg mindig face fkey select
modban) jobb klikk s adj ra egy intrude parancsot s mozgasd az egeret.
ez belsot varazsol a repcsinek. az ablakot pedig kesobb is beillesztheted,
kulon kockabol kibarkacsolva egy ujat, vagy az ablakkeret face-eket bridge-
eled. lasd elozoeket :)
na, a mai napra eleg...bye
nah, megvan, amit kerestem..
a tuto a www.renderosity.com
oldalon van, a tutorial szekcioban, a wings3d
link alatt...turbofan blade assembly cimmel
ellatva.
ami neked innen kell az a kov.
mondjuk az ajtot el akarod valasztani a modelltol, jelold ki
az ajtot korulrajzolo edge-eket, majd hasznald a loop cut
nevu parancsot. na ebben nem vagyok biztos, hogy ez hol talalhato.
vagy a jobb egergombos menuk valamelyikeben, vagy font menuk valamelyikeben.
de...
itt jonnek a problemak.
az egesz amit kijeloltel zart loop, vagyis piros edge-k kellenek hogy
legyenek.
wingsben ez kicsit furi, mert megint deformalt arcot fogsz kapni, ha elkezded
a loop cut-olt feluletet eltavolitani az autotol. ne ilyedj meg, csak mozgasd
arreb, utanna valts at face select modba (fkey), jelold ki az osszes arcot,
majd csinalj rajta egy extrude region--normal parancsot, hogy valami melyseget adjunk a targynak.
ha ez nem jon be, sorry, mindent emlekezetbol irok, nem tudom itt a konyvtarbol
letesztelni a progit pontosabban..
sok sikert.
ez egy lehetseges tuto..de nagyon bonyi, nem ezt kerestem, de ez is megteszi egyenlore.
http://www.geocities.com/paulthepuzzles/aapipejoints.html
az oldal legaljan lathadod, amit abbol a gomb alaku micsodabol ki-
csuzlizza a neki tetszo reszt(pirossal festve)
szetvalasztas....hm...
egyszer sikerult megcsinalnom, de mar nem tudom, hogy csinaltam.
a netrol szedtem le egy tutorialt....itt nezz korul, ajanlatos, mert
sok (szinte minden) ficsorszt elmesel a srac. http://www.geocities.com/paulthepuzzles/aardvarks.html
igaz angolul van.. :)
sajna most nincs gepem, s nem tudom emlekezetbol ezt a manovert visszaidezni,
de megprobalom megkeresni a tutot a neten, s leforditom.
Köszi igy látatlanba is teljesen jol és érthetöen elmagyaráztad erre voltam kiváncsi.A szétválasztásra is tudnál valamit?Olyanra gondolok hogy megrajzolsz egy autot vagy repülöt és az ajtaját vagy a kabint ki akarod nyitni.Ezt a kész objektumtol hogy lehet külön választani?A maxban a detach és attach parancsok hasonlok.
Egyébként ha te kezdö vagy akkor én nem is tudom hova soroljam magam annyira messze állok az ilyen részletes objektumoktol
szuper képek én még rendererni se tudok rendesen.
van egy oldalam, itt felraktam
par kepet a digitalis munkaimbol.
persze meg kezdo vagyok, s szivesen
varnam a kommenteket. van egy motorocska
amit a wings-sel modelleztem, a my pictures
resz alatt balra, a 3d szekcioban.
www.gportal.hu/ggarts
ja igen. es ezen a kepen szepen latszik, hogy
az osszebridgelendo feluletek 4szogek, mindegyiknek azonos a vertex
szamuk, vagyis negy. a bridge parancs csak azt szereti, ha azonos vertex
mennyisegu arcokat akarsz hidalni. ha netan van egy 4 vertexbol allo
arcod, amit hidalni szeretnel egz 25 vertexbol allo kor felulettel, akkor
ajanlatos a 4 vertexes arcot felapritani, hogy megegyezzen a 25 vertexes
kor felulet aranyaival. jelold ki a 4vertexes arcot, persze vertex select
modban(vkey), aztan jobb egergomb, s cut parancs. itt valaszthatsz, 1,5,10.
amit akarsz. valahogy jojozd ki a helyes szamokat. :)
sok sikert.
katt ide, a kepert.
http://gportal.hu/picview.php?prt=112528&gid=454095&index=1
a masik megoldas:
van ugyanaz a 2 kocka, s kulon kulon
az egymassal szemben levo face-eket kijelolod, s bridgeled, egyenkent
a ket kocka face-jei kozul kijelolgetve. igy vegigmesz az osszesen,
s utana atlepsz body select modba a bkey-el, s utana
jobb egergomb, cleanup parancs.
megprobalok kepet rajzolni a paintben, hogy jobban kristalyosodjon, mit is akarok..
repvez. lenne par javaslatom.
jo lenne, ha valahogy feltoltenel egy kepet az objektumokrol, amikrol beszelsz, hogy konnyebben el tudjam kepzelni a dolgot. kulonben a sajat fantaziambol hirtelen ket megoldast tudok nyujtani. leirom az elso szitut.
van ket sima kockad egymas mellett, es a ket szembeni oldalt akarod egymasba
hidalni. de... a ket arc mindegyike tobb arcbol all, mondjuk 3-bol,4-bol, vagy sokbol.
tehat a ket szemkozti oldal sok arcokbol(face)bol van, es az egesz oldalt
egymasba akarod bridgelni.
1es megoldas: kijelolod az osszes arcot az egyik kockan, ami a bridge-et akarsz
csinalni, s ha megvagy, nyomj egy backspace-t az enter folott. ez torli a kijelolt
arcokat, s 1 arcba olvasztja oket. ugyanezt csinald meg a masik kockaval is, s
most az egeszet lecsokkentettuk 2 db arcra, amit a bridge parancs mar tud kezelni. jelold ki a ket egymassal szembeni arcot, s add ra a bridge parancsot.
face select mode(fkey), jobb egergomb, aztan bridge.
a masik megoldas ennel bonyibb, de mindjart leirom azt is.
ne torodja azzal, ha a face-k mutalodnak, a bridge kisimitja oket.
Ez igaz ,de a program kezelése teljesen különbözik minden más progitol.És más topicoknál elenyészö válasz érkezik hozzá, amit itt is fel tudnánk használni.Probálkoztam már sok ilyen topicban.Van ahol foglalkoznak vele csak évenként jon egy válasz hozzá:((.Igy talán fellendül egy kicsit a dolog.