Azért nem ma kezdtem, egy keveset POV-oltam elõtte, csak a scriptnyelv után szokatlan még nekem az irányítás, és az elrendezés. :) Szóval az a bajom, hogy akár F12-vel, akár a Render-re kattintva csak a render ablak jön fel, benne a képpel, de egyrészt magát a képfájlt nem generálja le, másrészt nekem szemre úgy tûnik, hogy valami nem igazán kerek, a modellem ennél jóval részletesebb (huszon-valahányezer poligon, de a render képe sokkal durvább). A Render panel beállításait tüzetesen átnéztem, a path-ok jól beállítva, a default engine van kiválasztva (más engine nincs is a gépen), 8x AA, tga formátum, 640x480, a modell tulajdonságainál a felületsimítás rendernél 2-es értékû, satöbbi, de valami mégsem jó. A másikkal kapcsolatban gondoltam, hogy a material körül kell majd keresgélni. Na, majd este megnézem alaposabban. Kösz a tutorialt, azt is megnézem este.
ha nem felted a muvedet, atpasszolhatnad a mailcimemre, s megsasolhatnam. [email protected] legkozelebb szombat es vasarnap jovok ezen a heten, addigra tudnek valaszt adni, ill. mivel most pentek van, akkor csak vasarnap :D
Egyelõre idõhiány miatt jegeltem a dolgot, de nem felejtem el. A "mûvemet" nem féltem (nem egy nagy etvasz :) ), majd elküldöm, ha végképp nem boldogulok vele.
meg arra gondoltam, hogy talan mielott meg simitottad volna a modelledet, veletlenul megnyomtad a shift+d kombot, amivel duplikaltad a modelledet, s ettol ket model ul egymason, az egyik felszerelve szepen anyagokkal, a masik meg nem. de nem ugy hangzott a leirasod, mintha ez lenne a problema, sajna nem tudok segiteni. talan itt kerdezd meg: a sracoktol, vagy ettol a szemelytol. a forumba irva
machina
naszoval, fel eve semmi itt a forumban, asszem feldobom valamivel. ezt a pikcsorszt blenderrel csinaltam, kicsit wipeout pure manias voltam mikor keszitettem :DD szal csak sima raytracing van bekapcsolva, specular shading nullan, es fuszernek egy kis cartoon shading. modell wings-ben keszult, kis modositasokkal blenderrel is hozzanyultam. extra stile gimp-pel keszult. pl: feliratok, plasma, also-felso panel... comments are welcome!
nagyon-nagyon tetszik az orange project. mar alig varom, hogy belenyomjak azt a node texture creating izemizet vagy mit :DD apam, 2.36-ossal kezdtem, most meg mar fluid simu, haj simu, softbody simu is van....fejlodunk, fejlodunk :)
csákány, tudna nekem vki segíteni? Hogy blenderben hogy a büdös frászba lehet vertexeket rakni egy szövegre?
ezt most nem ertem, bovebben ird korul legyszi, mit akarsz.... blenderrel tudsz text-et kesziteni, s azt atalakitani poligonokka, amiknek vannak vertice-eik....lehet, hogy en nem ertem a kerdest...mi az a vertex?
bocsee rosszol fogalmaztam: poligonokat nem tudok a textre tenni... sehogysem
vagyis nem tudom úgy formázni a szöveget ahogy egy átlagos testet vagy lapot
dehogynem....ha csinalsz eloszor text-et, az elobb valamifele vonal formaban van, elobb at kell alakitanod polygonokka, es akkor tudod oket csavargatni ahogy akarod....azt hiszem elobb ki kell lepned edit modbol, es utanna megnyomni az alt+c gombot.....ha tudsz angolul, erdemes lenne letolteni a blender dokumentaciot innet (jobb klikk save target as), itt sokmindenre valaszt talalsz.
ez az, tamogass csak :D mondjuk meg kozosen a nepnek, egyesitsuk velemenyeinket! :DDD hejj, kreativ3, miota hasznalsz blendert? s csinaltal-e vele mar valami jot?
Hali! Leszettem a Blender 2.42-õt, és ojan gondom van, hogy ha a kurzorral rámegyek valamieik gombra vagy menüre mutatok, akor eldeformálódik az egész kép. Ijenkor mi a baja? És hogy lehet megoldani? Kösz!
Jah és tudnátok egy magyar verziót adni ha van, vagy akár egy magyarítást hozzá pls? THX!
A belender opengl-t használ a megjelenítéshez. Szerintem érdemes lenne a videó kártyád opengl beállításai között szétnézni. Illetve a blenderes fórumokon rákeresni a problémára. Magyarosításról ehhez a verzióhoz nem tudok, de talán ezen az oldalon fent lesz, ha készül hozzá: http://www.gimp.hu/
Talán találtam egy megoldás félét a grafikai problémádra: The Blender screen is blurred and unreadable. What can I do? This problem is caused by having hardware anti-aliasing turned on for OpenGL applications. Since Blender uses OpenGL for its 2D display, anti-aliasing will interfere with Blender's operation. Please turn off OpenGL anti-aliasing in your graphics card driver settings to correct this behaviour. See here for more information on graphics card configuration.
ehhe suliba elkesztük használni ezt a progit, hát eléggé érdekes, az én gépemen félpercenként elment a menü nyaralni meg ilyenek... ráadásul néha oylan érdekességeket csinál.... kétszer nyomjuk mega b betût
de remélem egy idõ után fasza kis emberkéket, 3d modelleket tudunk majd vele csinálni, egyenlõre egy "robotot" csináltunk, jövöhéten jön ennek a ruházata:D
Remélem legalább a legfrissebb verziót használjátok. Ha nem, akkor nem csodálkozom azon, hogy elszálldogál. Meg aztán amilyenek a sulis számítógépek szoktak lenni... Ha érdekel a 3D-s modellezés téma, nézz szét a neten. Sokkal használhatóbb technikák is vannak, mint kockák egymásra pakolgatása.
Mellesleg az egyik legnagyobb elõnye a proginak, hogy szabadon használható, így az otthoni gépedre is letöltheted, feltelepítheted anélkül, hogy warezolnod kellene.
annyira nem érdekel, majd ha megtanulom hqasználatát, meglátom menynire tetszik. bér régebben érdekelt, de nem mélyültem annyira el benne.
most meg ugye grafikán ezt tanuljuk... bár még ez a legjobb óra, minth a többin paintolunk meg wordözünk:D nah most nekiálok egy autót megcsinálni mert ez volt a feladat suliba, ezt foyltatnánk, csak eléggé szarul sikerült, most meg itthon van idõ, és majd felteszem h letudjam szedni
melyik a legfrisebb verzió? mert mi a 4.42-eset csináljuk, de a tanár szerint van frisebb is, és õ is átkoztam h itt miért ilyen régi van:D
hogy lehet megcvsinálni hogy a kameranézetet oldara viszme egy kicsit? mert a tanár a zoomolást mutatta csak meg nekem, azzal emg sokra megyekk. ha széles tárgyat csinálok, a végét csak messzírõl látom és igy pontatlan lesz...
Haho! Ha valaki jár még ide, akkor ha kérhetném tegyen be valami nagyon nagyon kezdõknek való dokumentumot vagy anyagot, de olyan kezdõ anyagot, ami a kezelõfelülettel ismerkedtet meg, megtanít kockákat pakolgatni, készíteni, szinezni, meg ilyenek. Nagyon megköszönném! Igaz még nyár végén neki akartam kezdeni, de valahogy nem bírtam:D(nem volt hozzá erõm), pedig nagyon érdekelne a dolog, érdekel a 3D grafika(a 2D is). Az sem baj, hogy ha ledorgáltok, gogy a gugli 2. találata az én anyagom:) THX! Jah, és az sem lenne baj, ha kicsit feléledne a topic. sokat segítene.
Ha lehetséges, akkor magyar nyelvû tutort PLS!
Blender wiki Ezt olvasgasd at, lejebb pedig egy teljes virtualis konyv van, az abszolut alapoktol kezd. Sajna magyarnyelvut nemtudok. Megkell baratkozz az angol nyelvvel, ha ilyennel szeretnel foglalkozni. Nem olyan veszes az!
Mákod van, a héten én csak ilyen dolgokat kerestem, pont ezzel a céllal. http://grafit.netpositive.hu/ (tutorial) http://www.mindentbele.hu/ (tutorial) http://blenderleiras.uw.hu (A Blender kézikönyv magyar fordítása)
És van egy diplomamunka is blender_dipl.pdf néven. Ezt sajnos neked kell megkeresned.
És persze ez mind magyar nyelvû.
Más: gondolkoztam rajta, hogy megcsinálom a magyar nyelvet a Blenderhez, úgyis hamarosan itt az új verzió, de sok a szöveg, és nem tudom mennyire lenne vagy nem lenne rá igény. Aki úgy gondolja, hogy fogjak bele, szóljon.
Ami megnehezíti a használatát, az az egyedi felhasználói felülete. Nem igen hasonlít semmliyen rendszeréhez se(Win, Linux, 3DS, Maya, Cin4D...) Ezzel kellene nekem is elõször megbarátkozni. Már azt is véletlenül találtam meg, hogy hol lehet nyelvet váltani.
Mindehhez azert hozzatartozik hogy blender elegge korlatozott egy szint felett. de max is es LW is. Blender egyik legnagyobb elonye hosszutavon a kotott Gui, a free source es az hogy mindenen fut. Hatrany a rossz/ hianyos dokumentacio es a lassu render engine (yafray / blender internal oclusion redner ), bar yafray-t ujrairjak ahogy halottam. Emelett oktatasra, reklamiparban designerekenek ajanlom. De valahogy 2 dolgot kene meg valtoztatni... y tengely legyen felfele, es az objecteket ugy tegye le kezdeskor mint mondjuk a maya vagy a wings. bar lehet en nem tudok valamit errol a kettorol, pls irjatok ra ha tudtok megoldast a reset transformations-on kivul :>
nincs véltenet vmi script a blenderhez amivel md3-at tud inportálni/exportálni?amugy boldog karácsonyt!
MD3 - Blender exporter v0.2 This script currently only exports the MD3 mesh data, no animation or 'skeletal' system is included. Because this is still in development various MD3 features are to be added.
csáztok! nagy segítség kéne... szoval ha csinálok egy animációt blenderrel és bele akarom tenni egy filmbe akkor mien progival csináljam? tudjátok, ugy akarom beletenni , pl green vagy blue box ... pls segítség
blender legujabb verzioja mar egy nagyon fejlett kompozitalasi szerkesztovel is rendelkezik, szal akar blenderben is meg tudod csinalni. ingyenes oldalrol meg talan a cinerella, wax es a jahshaka videoszerkesztoket ajanlanam. fizetosek kozul nem vagyok annyira otthon: talan adobe premiere, nuke, digital fusion az eyeon cegtol. de hidd el, blender is kepes ra.
Bocs a hülye kérdésért, de a Blender ponotsan mire jó?
3D-s modelleket lehet készíteni. Olyan, mint a 3D Studio Max vagy a Maya, vagy a Cinema 4D, csak ez ingyenes.
Ok. Nem tudtam, hogy ezzel modellezni is lehet-e vagy csak azokat díszítgetni meg ilyesmik. Mennyire bonyolult? Nemrég kezdtem a modellezést. Érdemes lenne belekezdeni ebbe?
Nekem egyelõre a 3DSMax jön be, ennek a kezelõfelülete, nekem kicsit káosz, de állítólag, direkt felhasználóbarátra készítették, biztos van benne vmi rendszer.
Ezzel mindent lehet, amit egy 3D-s doellezõ programnak tudnia kell. (modellt készíteni, animálni csontokkal is akár)
Én mélyebben nem foglalkoztam még a progival, épp csak átnéztem...
maya az amivel erdemes lenne kezdeni, 3ds maxhoz pedig irto sok jo plugin van, de kezelofelulete kaosz es lassssuuuuu gyors hasznalathoz. blenderrel is lehet csinalni 3ds mozifilmeket, csak kicsit tobb idobe kerul. ajanlatos megtanulni, mert egyreszt ingyenes, szal lelkiismereti ugy miatt, masreszt pedig fel fog fejlodni (mar fejlett igy is) profi megelhetes szintre..vagyis kesobb mar maya, 3ds max, xsi, lightwave, c4d mellett blender allashirdeteseket is lehet majd latni.
Asszem kipróbálom ezt a progit kezdõ létemre. Baj nem lehet belõle. Túl sokat úgysem fogok fejlõdni, mert nem vagyok nagy modellezõ, néha-néha amikor kedvem támad csinálok valamit.
sok sikert :) ajanlanam a blender oldalan a galeriakat nehany inspiracioert, magyar sracok is szoktak egeszen jo kepeket megjelentetni ott.
Egyenlõre még sík hülye vagyok hozzá. Nagyon más mint a Wings, bár ezt eddig is tudtam.
A modellezés és a 3D technikák alapjait egészen biztosan el tudod vele sajátítani. Ráadásul ezek az eljárások nem igazán különböznek egyik szofvert esetében sem. Szóval mindenképpen érdemes vele megpróbálkozni!
Üdv mindenkinek! Ha van itt valaki köztetek aki nem ma kezdte a blenderezést(olyan is mondhat aki nem rég kezdte) akkor légyszíves nézze meg a galériámban szereplõ képet és mondjon véleményt ha nem gond. Negatív és pozitív vélemény is érdekel. Nem teljes még de már készül a teljes.
Így elsõ blikre nem rossz a modell, de a szerkezetérõl egy drótvázas kép többet elárulna. A megfelelõ textúrázás, egy jó bumpmap sokat fog még dobni rajta. Csak így tovább!
Köszi majd csütörtökön felteszek egy drótvázasat is. Drótvázasan nem néz ki ilyen jól. Tele van felesleges vertexekkel meg vonalakkal. Azokat hogy lehetne eltüntetni?
A vertexek letisztázásában sokat segíthet az, ha átfutod a subdiv vagy box modellezés alapjairól szóló anyagokat. Maga a módszer rendszer független és elsõ sorban organikus formák modellezésére használatos, de szerintem az ilyen esetekben is használható. Ha google-ban rákeresel találni fogsz szerintem egy rakat tutorialt a témában.
Feltettem a drótvázasat remélem erre gondoltál. Körbe néztem de nincs azért olyan sok de találtam egy-két érdekeset. Majd szólok hogy mi sikerült.
Tényleg kicsit össze-vissza, de ez rendereléskor ugyse látszik. Gondolom boolean mûveletekkel lett a modell kialakítva. Sajna ott lehet ilyen látványra számítani. Csak úgy lehetne megkerülni ezt, ha más modellezési módszerrel az alapoktól újra elkészítenéd az egészet. Persze ezzel több a veszödség, mint amennyi az eredménye lenne. Szóval ha a végsõ képen a látványt nem befolyásolja, akkor nem sok értelme van vele foglalkozni.
Igen azokkal csináltam. Ez van. Lehet hogy meg csinálom más kép is de nem biztos. Köszönöm a segítségedet. Még biztos fogok írni ha kész lesz teljesen. Addig is szevasz és mégegyszer kösz.
Szervusz Gabo! Feltettem egy majdnem kész szerintem bump mappelt, textúrázott bõvített változatot.
nem rossz. talan egy kis csinositgatas megjegyzes: specularity-t vedd le egy kicsit, talan olyan 0.1 kornyekere..tul csillogo a teto. es annak is dobhatnal valami texturat vagy proceduralisat, csak hogy megtorje a nyilvanvalot....amugy szep, nekem tetszik. :)
Nekem is tetszik. Jó munka. A cserépen kívül azért még lehetne egy kicsit finomítani a fal textúráján is. Egyenlõre túl steril a kép. Ha megnézed a valóságban a párkányokon és más hasonló helyeken mindig megül a por. Ezeken a részeken érdemes lenne összepiszkolni a textúrát.
egy kis alapkérdés: hogy állíthatom be h a blenderbe több nézet legyen egy idejûleg? ( pl.: bal fent oldalnézet, melette elõlnézet, ballent felülnézet, melette 3d nézet:)
erre ketfele megoldas van. az elso amit en hasznalok gyorsabb, ezt ismertetnem elobb: inditsd el a progit, es a 3d nezetablak aljan van egy fejlec amin van olyan hogy View--Select--Object...na, ha ez megvan, akkor a view mellett van egy gomb balra, ami foltt ha hagyod az egermutatot par masodpercre akkor kiirja hogy -Displays current window type. click for menu of available types. na katt egyszer erre a gombra, az elobukkano panelen katt a User preferences-re. erre eltunik a 3d nezetablak es a blender beallitasok jon elo. alul latsz fo kategoria gombokat, mint pl -View and controls, edit methods, language and font, stb..katt a system and opengl gombra. itt a keyboard:--csoportbol kattints ra az -Emulate numpad gombra. ez azt csinalja, hogy a numerikus billentyuzet helyett a betuk feletti szamokat kell nyomni a nezetablak valtasokhoz....pl: az egyes lesz az elonezet, a 3-as lesz az oldalnezet, a hetes lesz a felulnezet, az 5-os pedig a perspektivikus es az ortografikus nezet kozott valt. tehat a bal kezeddel tudsz valtani nezetek kozott mikozben a modellezeshez szukseges billentyukonfigok is azon a reszen lesznek. valts vissza 3d view-re alul a bal oldalon a kis gombbal. a kov lepes hogy el kell menteni ezt az opciot elobb...menj legfolul a fejlecben a File-ba es katt a Save default settings-re. Ujbol FIle-New. ekkor csinal egy uj jelenetet es mar hasznalhatod is az uj es nagyon nagyon gyors billkombinaciokat. elony:nagyon gyorsan oda tudsz ugrani ahova akarsz, sok vertexet es geometriat tartalmazo jelenetnel gyorsabban fut a progi, mivelhogy csak egy ablak van frissitve. 1 ido utan meg lehet szokni es mar nem is akarsz visszaterni a 4 ablakos megoldashoz. hatrany: total nem az amit kertel.
nem baj azért kjöszi, de rájöttem. vonalra lent jobb klikk és split, kijön egy vonal kattintunk eyget és már ketté is van oszva, és még ezeket is lehet tovább osztani, és az ajó benne hogy bárhol kettéoszthajjuk:) igy meg tudtam csinálni egy ilyen bizét:D
masodik megoldas: ha elinditod a blendert es latod a 3d ablakot, akkor a jobb vagy a bal, vagy a felso vagy az also reszen, ahol az egerrel mar nem tudsz tovabb menni megalsz, eszreveszed, hogy az egermutato atvaltozik kicsi ketiranyba mutato fekete nyilla. na ekkor a jobb egergombbal katt egyet es az elougro panelban katt a split area feliratra. ez kettevagja szo szerint a 3d nezetablakot, es kapsz ket nezetet. itt az egyikben beallithatod tudom is en a felulnezetet az ablak also reszen levo View menupont alatt, mig a masikban hagyhatod perspektivikus nezetben...ha ketto nem eleg, vagdoshatsz tovabb :) az ujonnan alakitott nezetablakok is tovabb darabolhatok, igy beallithatod mind a negy nezetet. hogy ez megmaradjon blender ujrainditasakor ismet a legfelso fejlec File menupontja alatt katt a save default settings. remelem segitett valamit, jo blenderezest.
nah, lekestem :D :D
Sziasztok kezdõ modellezõ vagyok és szeretnélek megkérni titeket hogy ha valaki szívesen segítene egy kezdõnek blenderben az vegyen fel msn-re címem: [email protected]
blendercourse.com, ha tudsz angolul, de ha nem az se baj, nagoyn könnyû tutoriallok vannak ám ott!
köszi :)
Nna... feltettem a véglegeset.:) Apróbbb javításokat lehet hogy végzek majd de nem biztos.
Nem tudja valaki hogy lehetne a legjobban szemet készíteni?
Sziasztok! Tudom, már írtam a max topikba is, és hamarosan új témát is nyitok ez ügyben, de úgy éreztem, hogy szólnom kell nektek is, Blenderes társaimnak, hogy hétvégén új, magyar online grafikai magazin indul, és fontos témánk a Blender is! Remélem minél többen olvastok majd minket. Infók szombaton, valamint addig is nálam.
kiraly...varom a linket :)
vasárnap meglesz a publikus link ;)
Blender-2.44 Érdemes megnézni miket tud: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-244/