Kb mintha én írtam volna ezt a hozzászólást, úgy látszik több közös van bennünk :) Nemcsak a nevünk (ugyanis én is Bandi vagyok:)) és korunk (most töltöttem be a huszat nyáron) hanem a Schumi iránti óriási tisztelet és neki valló drukkolás is :) Én is kb 94-95 óta drukkolok neki, persze akkor még nagyon kicsi voltam én is, de az évek során egyre jobban drukkoltam neki, és mindig néztem a versenyeket, tengerentúli futamoknál felkeltem reggel, ha este volt akkor néztem este, idõmérõk, versenyek.... Mindig, minden helyzetben neki drukkoltam és nagyon örültem a gyõzelmeinek, felejthetetlen pillanatokat okozott. Most titkon reménykedtem, hogy marad még egy évig, de már lehetett látni Montezemolo, Jean Todt és a többiek arcán, hogy mit is fog bejelenteni Schumi :( Amikor kimondta, a könnyeimmel küszködtem... Hihetetlen sportember, iszonyatosan nagy egynéniség aki egy borzasztó ûrt fog hagyni maga után, számomra a forma1 már teljesen más lesz, nem lesz kiért várnom a márciusi a szezonnyitót, nem lesz kiért várnom a hétvégi futamokat, drukkolni az idõmérõn, hogy minél jobbat menjen, drukkolni érte a versenyen, nem, lesz értelme a korai versenyeknél felkelnem.... Lezárult egy fantasztikus és csodálatos korszak, és azt hiszem sokunknak szép pillanatokat okoztott Schumi egész személyisége. Engem sosem érdekelt a sok antidrukker, én tudom, hogy a sporttörénelem egyik, ha nema legnagyobb alakja fog idén elbúcsúzni, maga mögött hagyva egy megismételhetetlen pályafutást. Remélem, hogy a nyolcadik is meglesz :)
Nagyon köszönünk mindent Schumi és további sok sikert és szép életet kivánok a továbbiakban!
Persze, én is így vagyok ezzel, de tudtuk, hogy egyszer eljön az idõ, amikor Schumi nem lesz többet a forma1-ben és szerintem inkább a csúcson hadja abba, nem úgy mint Villeneuve aki csak szenvedett... Ezt csak az igazán nagyok tudják megcsinálni, hogy akkor fejezzék be, amikor még õk a sportág "királyai"! Én csak örûlni tudok annak, hogy láthattam õt versenyezni! Milyen sz@r lenne, ha 10 évvel késõbb születtem volna és csak hírbõl tudnám ki volt az a Michael Schumacher!
De értsétek meg: hiába gyõz Felipe jövõre - igaz, hogy nagyon fogok neki örülni - de ez mégsem ugyanaz az érzés, mint amikor Schumi elsõként elhalad a kockás zászló elõtt, meg amikor fellép a dobogó legfelsõ fokára, és ugrik egy nagyot...nem az az érzés. Évek kellenének ahhoz, hogy valaki is visszaadja ezt az érzést rajta kívül. Én, kis pudlipöcsként 95-96 táján elkezdtem neki drukkolni, és most, pár hónappal a 20. születésnapom elõtt hagyja abba. A fiatalkorom nagyrészét meghatározta. Amikor általános iskolába jártam még 98-99 környékén én és egy barátom drukkolt csak neki az osztályból, mert a többiek mind hakkinen drukkerek voltak, de mi 2-en kitartottunk mellette és a csapat mellett!!! Milyen nehéz idõk is voltak azok...Aztán ott volt a 2000-es évad, az micsoda nagyszerû év volt! És most itthagy minket 8(?) világbajnoki címmel a háta mögött...Volt is egy felirat a monzai pályánaz egyik nézõi szektorban: Schumy, don't go! We need you! Milyen jó volt ezt látni... Szal összegezve: Schumi olyan érzéseket hozott ki belõlem, amiket Felipe Massa, Kimi Räikönnen vagy más pilóta nehezen adhat vissza, bármilyen jók is, és bármennyire is kedvelem õket. Nem tudom, hogy valakinek is drukkolni fogok e még ilyen szinten valaha.
Hát ja, van egy stílusa az biztos! Ezt meg kell szokni, õ biztos nem fog ugrálni a dobogón, meg pezsgõzni mint Schumi! De majd ha Massa nyer...
én kimit azért nem csipázom,mert emlékszem rá,h az elsõ dobogós helyén(2. volt) nem is örült egyáltalán.sztem majdnem el is sírta magát,h nem elsõ lett.tudjátok,azzal a bamba fejével bámult ki a fejébõl,olyan volt,mint akit akkor keltettek fel álmából... schumi meg minden futamgyõzelmének úgy örült,mintha az elsõ lett volna
Nekem egyébként Kimivel nem volt sosem bajom, még akkor sem mikor nyert Schumi elõtt, csak ezt a buzi alfonsot utálom de nagyon... Persze hozzám is közelebb áll Massa, de nem lesz gond elfogadnom õt sem! Arra leszek kíváncsi, hogy Schumi marad-e a forma1 és a Ferrari közelében, vagy végleg megunta az egészet?!
Az a baj, hogy nekem még futamom sincs meg itthon amit majd tudnék néha nézegetni! Mikor megtudtam például, hogy Zidane vissza fog vonulni, eldöntöttem, hogy leszedem az utolsó meccsei egyikét (szerintem a brazilok elleni a legjobb)! Most is jó lenne szerezni valahonnan egy-két jó futamot!
2 órával ezelõtt elmentem tanulni...nem sikerült...folyton az jár az eszemben, hogy mi lesz velünk jövõre. Mert az egy dolog, hogy jön Kimi, de azt az ûrt, ami Schumi távozásával keletkezik a szívünkben, senki nem fogja tudni (legalábbis jóideig) kitölteni...Visszatérni már nem hiszem, hogy fog, bár kitudja... Kérdem én: most mi lesz a több millió Schumi-fannal?(köztük velem is?)Mert igaz, hogy Ferrarisok is vagyunk, de jövõre nem tudjuk hova tenni majd az érzéseinket. Kine drukkoljunk inkább? Kiminek? Felipe-nek? Vagy mind a kettõnek ugyanolyan erõvel? Nem tudom...nem tudom, hogy mi lesz...Gyerekek, élvezzétek ki ezt a 3 versenyt még...mert jövõre télleg nem tudom majd hova tenni igazán magamat. Persze, Ferrari drukker vagyok...de számomra az évek során kialakult, hogy Michael Schumacher és Ferrari az nem két külön dolog, hanem valami egy hatalmas. Most mitévõ legyek?
Biztosan segíteni fog és remélem egyszer még visszajön ,ahogy azt Lauda is tette! Talán...
Köszönjük azt a sok csodálatos évet, amit Ferrari-s éveid alatt nekünk nyújtottál és remélem a visszavonulásod után töltött napjaid is kellemesen telnek majd!
Ez sajnos igy igaz! Én nagyon reménykedtem benne ,hogy marad még legalább 1 évet,de sajnos meghozta ezt a döntést ami nagyon nehéz lehetett neki,szinte a sírás fojtogatta ha jól láttam az arcát. Következõ 3 versenyét dvd-re rõgzítem az biztos!
Visszavonul Michael Schumacher. Õ volt nagy kedvenc amióta csak a Forma-1-t nézem. Kb 1998 óta. Szóval nagyon szívemhez nõt és remek pilóta, sok jó adottsággal és hát sajnálom hogy abba hagyja. Olyan sivár lesz nélküle a Forma-1. Nah de azért a Ferrarinak továbbra is szurkolni fogok. Mert eredetileg Michael Schumachernek szurkoltam és utólag lett kedvencem a Ferrari. Csak Raikkonennel nehezen fogok megbarátkozni.
Michael Schumacher éljen mindörökké!
Michael Schumacher: RESPECT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Én megköszönöm neki a szép éveket, sajnos 1 nagy korszak lezárul.... És soha nem lesz már ugyanolyan mint régen...
Forza Ferrari!
Köszönjük Schumi!
Kétségtelen, hogy a Forma1 legnagyobbjától búcsúzunk, aki megtett mindent, és nemcsak magáért, a Ferrariért is, én mióta eszemet tudom neki drukkolok, és most tény, hogy jövõre egy másik ferrari lép pályára, Kimivel, aki meggyõzõdésem, hogy méltó utódja lesz a legnygyobbnak! Köszönjük Scumi, mindent!
(Ui: Mint látszik 8-szor hajoltam meg, mégha nem is jön neki össze, az én szememben övé a 8.vb cím, de nagyon szorítok neki!)
Ahogyan arra számítani lehetett az évad végén a Formula-1 egy újabb jelentõs alakja búcsúzik a sporttól.
A Ferrari a Kimi Räikkönen – Felipe Massa párossal indul az elkövetkezendõ esztendõben
"Ez egy különleges nap a számomra, és nagyszerû, hogy ez a nap így ér véget, figyelembe véve a világbajnokságot. Sokat beszéltek már a jövõmrõl, és azt hiszem a minden rajongó és autósport kedvelõ sokat várt erre a pillanatra. Ez a megfelelõ pillanat. Ez volt az utolsó versenyem Monzában. Az évad végén visszavonulok a sporttól. Minden pillanatát - a jót és a rosszat is – élveztem. Köszönettel tartozom a családom, apámnak, elhunyt édesanyámnak, a feleségemnek és a gyermekeimnek. Õk mindig támogattak, és segítettek abban, hogy sikeres legyek ebben a sportban. Köszönöm a Benetton fiúknak, a Ferrari munkatársainak, és mindenkinek, akik idõközben a barátaimmá váltak. Egyszer ennek a napnak is el kellett jönnie, és ez a pillanat most érkezett el. Felipe nagyszerû csapattárs, és hogy õ is meghozza a döntését, nekem is döntenem kellett. A csapat majd elárulja, hogy ki lesz az utódom. Most az utolsó három gyõzelemre szeretnék koncentrálni, és a bajnoki címre. Köszönettel tartozom mindenkinek aki pályafutásom során támogatott engem." – nyilatkozta Schumacher a sajtótájékoztatón.
egyírészt, meg az összes szabálymódosítás amit sumi és a ferka ellen elkövettek az elmúlt években csakhogy megállítsák õket....ennyi sztem kijárt, és Csalonzó stílusát meg annyira nem bírom h megérdemli, sztem ki se jöjjön a versenyre:)
Mint ismeretes, Fernando Alonsót Felipe Massa bepanaszolta a sportfelügyelõknél az idõmérõ edzést követõen, mivel úgy érezte a spanyol versenyzõ feltartotta õt a gyorskörén.
Az utóbbi idõkben igen kemény büntetéseket szabtak ki ilyen esetben, és úgy tûnik most sem jártak el másképp. A szankció ezúttal a három leggyorsabb kör elvételében merül ki, ami jelen esetben azt jeneti, hogy holnap Alonso a 10. helyrõl vághat neki a futamnak.
Interjú Michael Schumacherrel
Kérdés: Michael, nagyon szoros volt és talán az sem kerülte el a figyelmedet, hogy Fernando Alonso az ötödik helyen kvalifikált ma, míg te az elsõ sorban vagy a Ferrarival. Mi a véleményed és milyen az autó?
Michael Schumacher: Az autó jól megy. Már a teszten is elég erõsek voltunk, elég egyenletes teljesítménnyel, így ez most egy kényelmes pozíció. Természetesen a két ezredes hátrány azt jelenti, hogy szoros a csata és jó lett volna pole-ban lenni itt, a hazai versenyünkön, de fontosabb, hogy holnap mit érünk el.
Kérdés: Milyen volt az idõmérõ köröd?
Schumacher: Tiszta. Rendben volt.
Kérdés: Mi a véleményed arról, hogy Kimi mellõl indulsz és Fernando elõl?
Schumacher: Jobb, mintha Fernando mellettem vagy elõttem lenne, tehát ez egy ideálisabb helyzet. Nagyon örülök Nick eredményének, hogy õ is dobogós helyet ért ma el és jó pozícióból indul a versenyen – egy másik német -, tehát sok ígéretes helyzet van elõttünk.
Kérdés: Michael, Kimi elmondta, hogy elkövetett néhány hibát, s ezért csak két ezred a különbség az idõmérõ edzés végén. Te tudtál volna gyorsabb lenni?
Schumacher: Nem igazán. Nem. De ez elmélet. Min változtat a dolog?
Kérdés: A világbajnokság szempontjából elégedett vagy a második hellyel?
Schumacher: Igen. Ha megnézzük a sorrendet és különösen azt, hogy Fernando hol van, akkor ez nem olyan rossz számunkra.
Kérdés: És azzal is elégedett vagy, hogy a csapattársad elõtte van?
Schumacher: Igen.
Kérdés: Magabiztosnak érzed magad?
Schumacher: Abszolút.
Kérdés: A holnapi bejelentéssel kapcsolatos szóbeszéd elvonta a figyelmedet, vagy sikerült kikapcsolnod ezt az egészet?
Schumacher: Ez abszolút nem sztori. Minden nagyon világos. Mindent világosan kommunikáltunk. Tehát inkább másoknak vonja el a figyelmét, mint nekünk.
Kérdés: A tegnap éjszakai esõ befolyásolta a pálya állapotát és a gumiválasztásodat?
Schumacher: Igen, reggel egy picit jobban csúszott a pálya, mivel a tegnap lerakott gumit elvitte az esõ, de aztán gyorsan felrakódott ismét. Ami a gumiválasztást illeti, Kimi Michelinen van, én pedig Bridgestone-on….
Schumacher: Ja, hogy befolyásolta-e? Elnézést… Nem.
Kérdés: Michael, a világbajnokság ezen szakaszában bármi döntõ lehet. Fernando elvesztett néhány elemet az autójáról, miután defektje volt. Értesítettek téged errõl és mit gondoltál?
Schumacher: Értesítettek, de ennyi volt és magamra koncentráltam.
Kérdés: Elhangzottak javaslatok a pálya biztonságával kapcsolatban. Kommentár?
Schumacher: Egy bizonyos ponttal nem voltunk elégedettek, nevezetesen a második sikánnal, amirõl mi, versenyzõk úgy érezzük, hogy évek óta nem üti meg a szintet. Van megoldás: ugyanazt kell tenni, amit évekkel ezelõtt tettünk az elsõ sikánnal, ami hasonló problémát jelentett. Valamilyen oknál fogva más dolgokat megváltoztatnak, de a fõ és legrosszabb veszélyforrást nem változtatják meg. Tegnap a GPDA ülésén elég alaposan megtárgyaltuk a dolgot, mert elégedetlenek vagyunk vele.
Kérdés: Michael, a harmadik rajtkocka gyakran jobb a másodiknál. Mi a helyzet Monzában?
Schumacher: Ez igaz, de nem tudom. Nem tudom. Nincs most itt a fejemben, hogy mi volt a múltban.
Érdekes lesz. Vége a versenynek mennek a pódiumra, aztán interjuk és ott ami az elsõ kérdés lesz Schumihoz biztos hogy az lesz: visszavonúl? :) Remélem elsõ lesz "otthon"!
Schumacher a Häkkinen elleni csatákat élvezte a legjobban
Az elmúlt napokban a Forma-1-es médiában központi szerepet kaptak a Michael Schumacher sorsa felõli találgatások. A Ferrari a vasárnapi futam utánra ígérte, hogy felfedi folytatja-e a hétszeres világbajnok pályafutását vagy visszavonul. Addig azonban senkinek nem mondanak semmit és Schumacher is azzal kezdte szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóját, hogy megkérte az egybegyûlt újságírókat: ne tegyenek fel erre vonatkozó kérdéseket.
Michael Schumacher: Készen állunk? Jó. Mielõtt elkezdenénk: sok mindent írtak és mondtak az elmúlt napokban a sajtóban és az is világos, hogy mi az, amit hónapok óta kommunikáltunk. Ez az volt, hogy valamikor bejelentést teszünk Monzában – és ez az idõpont vasárnap lesz. Ezért kérem önöket, hogy értsék meg nincs értelme erre vonatkozó kérdéseket feltenni, mivel nemsokára minden kiderül - de az önök szempontjából sajnos hamarabb nem. Tehát köszönöm a megértésüket.
Kérdés: Milyen érzésekkel érkeztél az Olasz Nagydíjra?
Schumacher: Nagyon várom ezt a Nagydíjat, mivel számunkra kritikus verseny ez a világbajnokság szempontjából – mint ahogy mind a négy hátralévõ futam. Jó tesztünk volt, három jó napunk, de azt is láttuk, hogy a verseny nagyon kiélezett. Minden attól fog függeni kinek sikerül felkészítenie az autóját legjobban a körülményekre. Ha nekünk sikerül, akkor jók az esélyeink. Ha nem sikerül, akkor talán nem lesz ilyen esélyünk. Szoros lesz, de várjuk.
Kérdés: Mi a véleményed az új aszfaltról. Jelenthet ez elõnyt számotokra?
Schumacher: Nem látom a dolog elõnyét, nem. Mindenki számára ugyanaz a helyzet és annak alapján, amit a teszten láttam, nem tûnik úgy, hogy egyik vagy másik csapat számára változást hozott volna. De el kell mondani, hogy jobb rajta vezetni, jobb a tapadása. Monzában mindig kompromisszumokat kellett kötni és ez most lehetõvé teszi, hogy ne kelljen annyi kompromisszumot kötni. Egyszerûen egy kicsit jobban kiszámíthatóvá teszi a dolgokat.
Kérdés: Neked nem lesz új motor az autódban itt, miközben Fernandónak igen. Hogy látod ezt a kérdést?
Schumacher: Törökországban fordítva volt és úgy tûnt ez nem jelent különbséget.
Kérdés: Nem akarok semmit sem kérdezni a vasárnapról, csak azt akarom megkérdezni, hogy ez a helyzet nem terhel-e le?
Schumacher: Nem teszünk semmit, ami extra zavaró lenne. Mindent próbálunk úgy csinálni, hogy csitítsuk a dolgot, mivel fõleg a versenyre és a vezetésre kell koncentrálnunk, semmi másra.
Kérdés: Nem szeretted volna inkább a világbajnokság vége után bejelenteni a döntésedet?
Schumacher: Kérem a következõ kérdést!
Kérdés: Az elmúlt versenyen június óta elõször történt meg, hogy nõtt a különbség a világbajnokságban. Nem aggaszt ez téged?
Schumacher: Jobb lett volna, ha másképp történik. Természetesen bizonyos mértékig aggasztó, de nem túlzottan, hiszen van még hátra négy verseny. 12 pont bizonyos szempontból sok, más szempontból lehet nagyon kevés is – attól függ hogyan alakulnak a dolgok.
Kérdés: A Renault biztos abban, hogy javulni fog az autójuk Monza után. Hogyan látod a Ferrarival való küzdelmüket?
Schumacher: Úgy gondolom, hogy az utolsó versenyig fog tartani. Természetesen mindkét csapat fog javulni, a kérdés az milyen ütemben. Mindenki ki tudja magának számolni, hogy nekünk mire van szükségünk és mire nincs.
Kérdés: Ezen a hétvégén van esély az esõre. Mennyire aggódsz emiatt a Magyarországon történtek után?
Schumacher: Megértettük mi történt Budapesten és amint láthatták, a verseny bizonyos pillanataiban nagyon erõsek voltunk, máskor nem. Tehát megértjük a helyzetet, nem aggódunk.
Kérdés: A jövõdrõl szóló találgatások nem vonják el a figyelmedet?
Schumacher: Õszintén szólva úgy szerveztük a dolgot, ahogy szerintünk a legjobb. Valószínûleg az önök figyelmét jobban elvonja, mint az enyémet.
Kérdés: Hogyan hasonlítanád össze ezt a világbajnoki küzdelmet a korábbiakkal?
Schumacher: Úgy gondolom mindegyik más. A legfontosabbak és a legjobbak, amikre emlékszem a Mika Häkkinennel vívott csaták voltak 2000-ben és az azt megelõzõ években – természetesen mindkét végkimenetellel. Ennek a mostaninak is megvan a maga karakteres és helyzete.
Kérdés: Mit gondolsz, mennyire számít a tapasztalat a Fernandóval vívott csatában?
Schumacher: Mondjuk úgy, hogy nem látom hátrányát. Ugyanakkor Fernando nagyon fiatal, mégis régóta van az autósportban, úgyhogy nagyon tapasztalt is. Nem látom ezt döntõ tényezõnek.
Kérdés: Michael, miért vesztetted el a mai versenyt?
Michael Schumacher: Gyakorlatilag a verseny középsõ szakaszában nem voltunk elég gyorsak. Problémák voltak a hátsó gumikkal. Ennek bizonyára az volt az oka, hogy nagyon sok benzin volt az autómban és keményen kellett mennem, mivel Button mögöttem volt és az elõttem lévõktõl sem akartam leszakadni. Szerencsétlen körülmények voltak.
Kérdés: A világbajnokságban kialakult helyzetet figyelembe véve nem kellett volna elõször inkább téged kihozni a boxba a Safety Car alatt?
Schumacher: Igen, meg lehetett volna tenni, de Felipe nagyszerû versenyt futott. Megérdemelten nyert. Hogy mennyire lett volna lehetõség, ha engem hoznak ki elõbb, azt elemeznünk kell.
Kérdés: Szidtad Vitantonio Liuzzit azért, hogy be kellett miatta hozni a Safety Car-t?
Schumacher: Ne menjünk ebbe bele, hiszen a Safety Car van amikor jól jön, van amikor rosszul. Ilyen az élet. A kérdés inkább csak az, hogy nem inkább korábban kellett volna-e behozni a Safety Car-t, hiszen a verseny elején tele volt a pálya törmelékkel, míg Liuzzi autóját viszonylag könnyen ki lehetett kerülni. Errõl talán lehet beszélni utólag.
Kérdés: Mi történt, amikor a nyolcas kanyarban kicsúsztál?
Schumacher: Az autóm nehezen vezethetõ volt, különösen a nyolcas kanyarban voltak az edzéshez képest nagy problémáim. Az autó nagyon nyugtalan volt – és ebben a pillanatban egy kicsit túlságosan is nyugtalan. Nem tudom, hogy hólyagosodott-e a gumim ekkor vagy sem, de az autó nagyon nyugtalan volt.
Kérdés: Ross Brawn szerint hólyagosodtak a gumijaid. Ez mit jelent? Nehéz így autózni?
Schumacher: A probléma az volt, hogy az autó nagyon nyugtalan volt. Hátul kisebb volt a tapadás, jobban csúszkált, idegesebb volt és nehezebb volt vezetni.
Kérdés: Miért értél ma Fernando Alonso mögött célba?
Schumacher: A fõ ok az volt, hogy az elsõ boxkiállásnál túl sok idõt vesztettünk és visszaestünk Alonso mögé. Az új rajtnál nehézségeim voltak és akkor is vesztettem egy kis idõt, mivel a gumijaink nehezebben melegedtek be. Aztán jött a kicsúszás a nyolcas kanyarban. Az autó nagyon nyugtalan volt és nehezen vezethetõ – ezek voltak a kulcsmomentumok.
Kérdés: Mi zajlott a fejedben, amikor 15 körön át Fernando Alonso mögött voltál, tudtad, hogy gyorsabb vagy és mégsem tudtál elmenni mellette?
Schumacher: Mivel a középsõ etapban majdnem ugyanolyan köröket futottam, mint õ, csaknem lehetetlen volt támadni. Alig volt köztünk különbség. Persze a második etapban kicsit nehezebb voltam nála, de nem számítottam rá, hogy ennyire meg tudom közelíteni. Ez inkább pozitív volt. Természetesen volt egy-két lehetõség, de egyik sem volt elég nagy ahhoz, hogy ki tudjam használni.
Kérdés: Tehát nem maradt más hátra, mint reménykedni abban, hogy Fernando Alonso hibázik?
Schumacher: Nyilvánvalóan.
Kérdés: De úgy tûnik mindkettõtöknek kötélbõl vannak az idegeitek.
Schumacher: Mindketten elég tapasztaltak vagyunk, elég bölcsek és nyugodtak.
Kérdés: Mi a véleményed az erõviszonyokról? Erõsebb a Ferrari-csomag még a Renault-nál?
Schumacher: Mindenképpen erõsebbek vagyunk. A beállítás miatt nem értük el az optimumot, amikor fontos lett volna a versenyen. Az utolsó etap elõtt ezen változtattunk és akkor egy kicsit jobb lett.
Kérdés: Mi az, ami bosszantóbb ebben a hétvégében: a tegnapi kicsúszás, a mai, vagy a Safety Car?
Schumacher: Az egészet együtt meg lehet nevezni.
Kérdés: Monzában folytatódik a világbajnokság. Mennyire lesz nehéz ledolgozni a 12 pontos hátrányt?
Schumacher: Mindent meg fogunk próbálni. Feladni csak az utolsó futam után lehet, miután intettek a kockás zászlóval. Természetesen most nehezebb, de még lehetséges.
Kérdés: Bernie Ecclestone tudni véli, hogy befejezed a pályafutásod. Többet tud, mint mi vagy te?
Schumacher: Nem, egész biztosan nem. Ha én nem tudom, akkor nem tudom elképzelni, õ honnan tudná….
a boxban baszta el a csapat a dolgot.még ott kellett várni massára,addig õ ott parkolt hátul,alonso meg elment...
hát ja, de massa azért valjuk be, bár a mai teljesítménye elött le a kalappal, de nem igazán sumacher utódja, szal kell vki ha õ elmegy, és Kimi sztem király lenne!! fiatal, és van benne ambíció
annyi!! egy pökhendi kis gennyláda, akinek ráadásúl még sztem túl nagy tehetsége sincs csak mázlija!! jövõre sem lesz jó a meki:)) Köv verseny Monza, elvileg nyílvánosságra hozza a ferka a csapatösszetételét, hát kiváncsi vok mi lesz!!
jah, és idegesít már csalonzó hülye feje egy kicsit, megint úgy nyer vb-t (bár én még bizakodom) h nem õ a legjobb, csak mákja van!! és ez már sok, de jövõre majd lehet Kimi helyében a mekinél, és ez vígasztal:)
Ja, a safety car elõtt Schumi már 6-7 mp-el otthagyta alfonsot! Az utóbbi két nagydíj nem a Ferrarinak kedvezett, legutóbb az esõ most meg a safety car b@szott ki velük!
basszus, ez a mai hiba nagyon nem kellett volna...amúgy gratula Felipe-nek!
hát ez a mai verseny egy nagy bameg volt:S rohadt safety car
alfonso
Izgalmas lesz szvsz a holnapi verseny. nekem megfordult a fejemben az is, hogy direkt lett így tervezve a vége, mármint Felipe pole-jára értem. Mert így Alfonzo elõtt lesz, és talán egy picit vissza tudja fogni, hogy Michael el tudjon húzni rajtnál, de lehet hogy nem gondolom jól, de ez ugrott így be rögtön...
A Ferrari Felipe Massa elsõ pole-ját ünnepli!
Felipe Massa kiváló teljesítménnyel megszerezte pályafutása elsõ pole pozícióját az idei Török Nagydíjon! A Ferrari végig nagyon erõs volt, a harmadik etapban azonban Michael Schumacher hibázott, így neki „csak” a második hely jutott.
Felipe Massa (1. hely): "Fantasztikus nap ez a számomra és nagyon érzelmes pillanat megszerezni az elsõ Forma-1-es pole pozíciómat! Visszatekintek és arra gondolok, hogy mennyit kellett azért küzdeni, hogy ezt elérjem. Nagyon boldog vagyok és remélem, hogy a pályafutásom során még sok hasonló pole-t fogok elérni. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy fantasztikus autót adott nekem, de szeretném az édesapámnak is megköszönni. Nélküle valószínûleg nem lennék itt a Forma-1-ben. Holnap a versenyen a saját céljaimat és a csapat céljait is szem elõtt fogom tartani mindkét világbajnokságban. Tudjuk, hogy nagyszerû a csomagunk, a Bridgestone-gumik egyenletesek és hosszú távokon jó teljesítményt nyújtanak.”
Michael Schumacher (2. hely): "Nem panaszkodhatom, hiszen az elsõ sorban vagyok, de ma nem nyújtottam jó teljesítményt az idõmérõ edzésen, nem sikerült az autó teljes potenciálját kiaknáznom. A harmadik etapban az elsõ próbálkozásomat új gumikon megszakítottam, miután az elsõ kanyarban elhagytam egy kicsit a pályát. A második próbálkozásomkor is elkövettem egy hibát, ezért kicsit óvatosabban futottam végig a körömet, mivel tudtam, hogy már csak egy szett gumim van és jobb, ha második vagy harmadik leszek, mint ha egyáltalán nem futok értékelhetõ idõt. Jobb biztosra menni, mint a végén elnézést kérni. Nagyon örülök annak, hogy Felipe megszerezte pályafutása elsõ pole pozícióját. Rendkívüli kört futott és el kell, hogy mondjam nem hiszem, hogy meg tudtam volna verni, még akkor sem, ha nem hibázok. Arra alapozva, amit eddig láttunk optimistán tekinthetünk a versenyre, mindenünk megvan ahhoz, hogy jól szepereljünk.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Természetesen nagyon örülök ennek az eredménynek. A 248 F1 nagyon jól ment, a partnereinknek is – a Bridgestone-nak és a Shellnek – köszönhetõen is. A gumik hosszú távokon nagyon konstansnak bizonyultak és holnap ez fontos tényezõ lehet. Felipe fantasztikus munkát végzett, elsõ gyorskörében sikerült nagyszerû idõt futnia és aztán ezen még javítani is tudott a másodikban. Ami Michaelt illeti, az elsõ körében, amit a harmadik etapban új gumikon futott hibát követett el, ezért a második körében óvatos volt, ennek ellenére sikerült a második helyen végeznie. Sok oka van annak, hogy optimistán várhatjuk a versenyt, de azt is tudjuk, hogy még mindig nagyon nehéz feladat áll elõttünk.”
Jean Todt, csapatfõnök: „Nagyszerû idõmérõ edzés volt ez a Ferrari számára! Holnap mindkét autóval az elsõ sorban leszünk a rajtrácson. Nagyon örülök Felipe eredményének, aki megszerezte elsõ pole pozícióját! A csomagunk ma is nagyon versenyképesnek bizonyult. Ha megnézzük a gumijaink teljesítményét versenybeállítás mellett, akkor holnap jók lehetünk. Természetesen szokás szerint meg kell várnunk mi lesz az ismeretlen tényezõkkel, mint a stratégia és a gumik teljesítménye. Természetesen a döntõ tényezõkrõl sem szabad elfeledkeznünk, mint a megbízhatóság. Ezekre a kérdésekre holnap délután kapunk választ.”
Schumi: Lehet, hogy folytatom!
Úgy tûnik, hatásosak voltak Bernie Ecclestone szavai. A Forma-1 mindenható uraként emlegetett üzletember pár napja azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni a száguldó cirkuszt Michael Schumacher nélkül. A hétszeres világbajnok német pilóta legfrissebb nyilatkozatában kifejtette: valószínûleg folytatja sikerekben gazdag pályafutását.
Hogy Berni Ecclestone szavára vagy sem, mindenesetre Michael Schumacher hajlik rá, hogy a szezon végén ne vonuljon vissza, és folytassa karrierjét a Forma-1-ben.
- Az utóbbi futamok során újra érzeztem a tüzet, és mivel még van esélyem a vb-gyõzelemre, most azt tudom mondani, azt hiszem folytatom - nyilatkozta a német pilóta, aki hozzáfûzte: a Ferrari csapatánál minden a legnagyobb rendben van, és reméli, hogy az utolsó versenyek jól sikerülnek majd, és akkor összejöhet a hõn áhított nyolcadik vb-gyõzelem.
- Még öt lehetõségem van arra, hogy javítsak pozíciómon, remélem, már a hétvégi isztanbuli nagydíjon sikerül faragni a hátrányból - nyilatkozta a 37 éves sztár, aki még mindig nem árulta el, mikor dönt végérvényesen jövõjét illetõen.
Michael Schumacher jelenleg a második helyen áll az összetett pontversenyben, hátránya öt futammal a vb vége elõtt mindössze tíz pont a tavalyi világbajnok Fernando Alonsóval szemben.
Jaja, énis megkaptam, csak nem tudok, mivel már szavaztam saját lakóhelyemre, de segítenék, csak nem lehet egyszerre csak egyre...
Nemrégiben Bernie Ecclestone azt nyilatkozta, hogy azt szeretné, ha 2007-ben a mezõny három legjobb versenyzõje – Michael Schumacher, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen – a három élcsapatot (Ferrari, McLaren, Renault) képviselné és így versengenének egymás ellen. A legutóbbi pletykák alapján azonban egyre kisebb a valószínûsége annak, hogy Räikkönen a Renault-hoz szerzõdik, ehelyett sokan már szinte biztosra veszik, hogy a Ferrarinál folytatja pályafutását. A kérdés csak az, hogy Michael Schumacher csapattársaként vagy sem.
Ecclestone reméli, hogy igen. A brit üzletember szerint a januárban 38. életévét betöltõ Schumachernek semmi oka sincs még a visszavonulásra: „Remélem, hogy folytatja a pályafutását, mert jó ha vannak sztárok a Forma-1-ben. Akár megnyeri a világbajnokságot, akár nem, szerintem nincs ok arra, hogy abbahagyja. Jelentõs pénzt kap és még mindig versenyképes, ez tény. Ezt mindenki látja és azt is, hogy még mindig motivált. Ha nem nyeri meg a világbajnokságot, akkor talán akar majd még egy esélyt, ha pedig megnyeri, akkor meg akarja majd védeni címét.”
Sokan úgy vélik, hogy Räikkönen érkezése befolyásolhatja a hétszeres világbajnok döntését, ám Ecclestone nem ért egyet ezzel: „Michael egy sztár és állni fog Räikkönen elébe. Úgy gondolom, hogy Kimi a gyorsabb versenyzõ, de Michael a tapasztalata miatt ennek ellenére nyerni fog jövõre.”
Ecclestone szerint egy valami késztetheti a német versenyzõt a visszavonulásra: az, ha Jean Todt és Ross Brawn is a visszavonulás mellett döntenek: „Ha a csapat kulcsfigurái úgy döntenek, hogy mennek, akkor ez befolyásolhatja az õ döntését is.” – mondta.
Ezzel egybehangzóan nyilatkozott Schumacher egykori felfedezõje, Gerhard Noack is: „Az, hogy Räikkönen a Ferrarihoz megy vagy sem Michaelnek mindegy. Úgy gondolom, hogy nem fél Räikkönentõl. De Ross Brawnt nem lehet helyettesíteni a Ferrarinál, ha õ megy, akkor mások is ezt fogják tenni és ezzel véget ér a Ferrari nagy korszaka.”
Az egykori Forma-1-es versenyzõ, Marc Surer szerint is lenne esélye Schumachernek megverni a nála tíz évvel fiatalabb Räikkönent: „Kimi ugyan gyors, de nem túl szorgalmas. És technikailag sem olyan felkészült, mint például egy Alonso.” – mondta a svájci.
Niki Lauda ezzel szemben nem tanácsolja Schuminak, hogy Räikkönennel egy csapatban versenyezzen. Szerinte egy fiatalabb versenyzõ törvényszerûen gyorsabb, mivel több kockázatot hajlandó vállalni. Ezt neki is volt alkalma megtapasztalni, amikor 1984-ben és 1985-ben Alain Prost volt a csapattársa a McLarennél. Lauda 35-36, Prost 29-30 éves volt akkor – tehát köztük „csak” hat év volt a korkülönbség és Lauda sem volt még 38 éves.
„Nem kellene Kimit bevállalnia. Én ugyanezt tettem annak idején Alain Prosttal és majdnem beleszakadtam. Mindig, amikor azt hittem gyors vagyok, Prost nagyobb kockázatot vállalt és rátett még egy lapáttal.” – emlékezett vissza az osztrák háromszoros világbajnok. Lauda 1984-ben még (némi szerencsével) fél ponttal meg tudta verni Prostot a bajnokságban, ám 1985-ben alaposan alulmaradt: miközben Prost világbajnok lett, addig õ csak a tizedik helyen végzett.
Michael öccse, Ralf a témával kapcsolatban elmondta, hogy amikor a Forma-1-be jött nem gondolta volna, hogy még tíz év múltán is itt lesz. Azért van itt, mert élvezi és ugyanebbõl az okból Michaelnek is maradnia kellene: „Michael is emiatt van még itt és nem akar visszavonulni.” – mondta.
Michael menedzsere, Willi Weber nem sokkal ezelõtt azt mondta, hogy ha védence világbajnok lesz, akkor mindenképpen vissza kellene vonulnia (egy másik interjúban már a második hely esetére is ezt fogalmazta meg). Ugyanígy vélekedik a pályafutását a NASCAR sorozatban folytató Juan Pablo Montoya is: „Szerintem Michael idén megnyeri a világbajnokságot és ha nyer, akkor véleményem szerint vissza fog vonulni. Az lenne az okos döntés tõle, hiszen annyi mindent elért már, nem tud vesztesként távozni. Mindenkit megvert már.” –fogalmazott a kolumbiai versenyzõ.
Kellemetlen meglepetések a pilótáknak!
2007-töl akár csak az amerikai Champ Car-ban a Formula 1-ben is tilos lesz a gumik elõmelegítése.
Ez több kellemetlen meglepetést tartogathat mind a pilóták mind a csapatok részére.
Az eddig 70-100 fokra felmelegített gumik helyett 25-28 fokos hideg gumikat kapnak a versenyzõk a kerékcserék alkalmával. A Champ Car-ban már megszokott dolog ez de még így is újra és újra elõfordulnak kicsúszások emiatt.
A gond az, hogy a hideg gumi nem adja át a nyomatékot a kerekeknek, és azok egyszerûen kipörögnek még nagyobb sebességi fokozatnál is. A gumik felmelegítését ezentúl a pályán végzi a pilóta, ami legalább egy kört vesz igénybe. Ez alatt látványosan lassabb az autó (3-6 másodperc körönként).
A Bridgestone a Champ Car tapasztalatait kihasználva nem kapott túl nagy feladatot rádásul a kipörgésgátló itt azért egy picit kompenzálja a dolgot, ami Amerikában nincs. A Bridgestone a Champ Car-ba kétfajta gumikeveréket szállít, egy keményebbet és egy lágyabbat. Ez nagyszerûen bevált az USA-ban.
A másik probléma az autók beállításánál jelentkezik. Itt a csapatok lesznek újabb feladat elé állítva. A gumik hõmérséklete fontos az abroncsok belsõ nyomásánál! Tehát alacsony hõmérsékletrõl kezdõdik a dolog, ami emelkedik és ezzel együtt a nyomás is. Az autók tapadásának rendkívül fontos tényezõje ez! Amennyiben túl magasra emelkedik a nyomás az autó veszélyesen elkezd csúszkálni és a gumik nagyon gyorsan elkopnak, míg ha alacsony nyomásnál az autó alacsonyra kerül a tervezettnél és veszélyesen közel a pálya talajához, a gördülési ellenállás is megnõ és ez is idõveszteséget okoz. Az autó vezethetõsége az alacsony guminyomásnál szintén nehéz. A versenyzõ úgy érzi, hogy az autója a kanyarokban kicsit „úszik”.
Eddig is rettentõ fontosságú volt a gumik hõfoka, nyomása de ezután még jobban kiélezõdik a csapatok közti verseny e téren is. Aki jól eltalálja a guminyomást, fontos másodperceket nyerhet. A versenyeken alkalmazott taktikák is megváltoznak majd, mivel egy kerékcsere a hideg gumikra nem kis hátrányt jelent majd az elsõ körben.
Köszönöm sok kicsi sokra megy! (nekem 500 ismerõsömbõl csak 30-an szavaztak :( és elvileg õk mind Ferrarisok :) )ezért fordultam hozzátok ! Ha gondolod vegyél fel Scuderia Ferrari a név)
Na ide is berakom levelem hátha megszán egy két iwiwes :D
Üzenet szövege: Nagy kérésem lenne hozzátok Maranello szeretném beszavaztatni az iwibe hisz még nincs bent az olasz városok között! Egy pici gond akinek magyar ország a székhelye az nem szavazhat olasz városra de ha két percre átváltjátok a profilban székhelyeteket mondjuk Rómára akkor tudtok szavazni a Maranellóra! Utánna persze azonnal vissza válthattok saját városotokra ! Ezen cimen szavazhatok a ferrari székhelyére(elötte válts székhelyet rómára):
Az egész nem több két percnél ha van ennyitek tegyétek meg nehogy már a Ferrari székhelye ne legyen az Iwiwen :)
Köszönöm mindenkinek aki szavazott ! (Ja és azok szerint akik szerint ez a hülyeség tartsák meg maguknak ne itt offoljanak :) )
A magyar pályán még soha nem volt esõ,mondjuk van meteorológusuk,és nem csupán szájhagyományból lehetne tudni az idõt,de valószínûleg nem számoltak nagy esõvel,ezért talán szett sem volt rá.Viszont a gyorsulás érezhetõ volt,mikor a pálya adottságai megfelelõbbek voltak.Én nem félteném azért a csapatot:)
Pedig eddig Michael Esõ Isten kegyeit élvezte. Nagy esõ versenyzõ õ...és régen a gumik is bírták..szerintem mellé nyúltak itt nagyon, de, ha nem, akkoris remélem, hogy kiküszöbölik a hibát és esõbe is repszthetnek a Ferrarik
Azért mer ide nem volt jó esõgumi,az nem azt jelenti a többi pályára(ahól esõ várható)oda nincs Egyébbként a legnagyobb gond az volt,hogy az elején nem tudott kellõen felmelegedni a gumi.. Ha a pálya aszfaltja pár fokkal melegebb lett volna,egész más versenyen lennénk túl.. medium esõgumikat hoztak ide,ami jobban birja a száradó aszfaltot,de nem volt képes üzemi hõfokra melegedni a vizes pályán,de hát ezt láthattuk....
Ebben a formában nem... kiszoritott helyzetbõl megtarthatod a vezetõ poziciódat,ha le kell vágnod a sikánt.. Elõzésrõl szó sem volt,meg nincs is olyan szabály,hogy elõzhetnél sikánt levágva... Viszont te nagyon eltüntél...