azért ez megint egy csalódás számomra :( a motort megszokta kb. 2 verseny alatt, de azóta én semmiféle fejlõdést nem látok. :(
lehet mondani, hogy majd, majd... de ennél a csapatnál, és ezzel a motorral nem fog eredményt elérni szerintem.
és igen, Talam bizónyított már 125cc-ben, ez senki nem vitathatja! 250 ben az egyik legjobb motoron ült, de ott már annyira nem villogott, viszont a 4-5-6 hely reálisnak tûnt. 125cc és a 250cc közt is van már különbség, de az még messze nem a GP.
én a SAJÁT szemszögembõl nézve továbbra is rossz döntésnek tartom a GP, mert egyrészt izgalomra esély sincs Talma esetében, másrészt egyáltalán nem is mutatják Talmát, kb. mintha ott se lenne.
nem a saját szemszögembõl nézve pedig a GP-ben nem az utolsókat ültetik át jó csapathoz jó motorra, hanem a 250-bõl az 1.2.3. emberekbõl válogatnak.
annak azért kifejezetten örülök, vannak akik hiszenek még Talma GP sikerében, remélem nekik lesz igazuk!
Rossi volt a leggyorsabb, Talmácsi a leglassabb a doningtoni idõmérõn
Az olasz Valentino Rossi volt a leggyorsabb a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának idõmérõ edzésén Doningtonban, a Brit Nagydíjon, így a világbajnok indulhat az élrõl a vasárnapi futamon. Talmácsi Gábor az utolsó, 17. helyrõl rajtolhat.
Már az idõmérõ edzés elején aktivizálta magát az összes versenyzõ, szinte az egész mezõny értékelhetõ kört futott az elsõ tíz percben. Casey Stoner 1:28.909-cel sokáig vezetett, míg Talmácsi Gábornak 1:31.253 volt a legjobb eredménye, amelyen jó ideig nem is tudott javítani.
Az edzés felénél a jó formában lévõ Jorge Lorenzo állt az élre. Stoner nem sokkal késõbb elesett – másodszor a nap során –, és jó húsz perc kellett számára, míg a tartalékmotorral ismét körözhetett. Egy alkalommal Talmácsi is kicsúszott, de sem neki, sem motorjának nem eset különösebb baja, és a „motorja nyergében” folytatta az edzést.
Negyedóra volt hátra még a leintésig, amikor Dani Pedrosa mintegy fél másodpercet vert honfitársára, miután mindegyik szektorban õ volt a legjobb, így átvette a vezetést, ám Lorenzo nem sokáig hagyta válasz nélkül az idõeredményét, és két perccel késõbb hajszálnyival, de visszavette az elsõ helyet.
A világbajnoki címvédõ Valentino Rossi eközben folyamatosan faragott az idején, és az idõmérõ táblázaton egészen a 3. pozícióig zárkózott fel, sõt a legjobbkor 1:28.116-tal a pole pozíciót is megszerezte. Pedrosa szintén javítani tudott még, Rossinál viszont nem volt gyorsabb, így vasárnap a második helyrõl indulhat.
Talmácsi Gábor 21 teljesített köre közül az 1:31.193-as idejû volt a legjobb, és ezzel az utolsó, 17. helyrõl startolhat majd.
MOTOGP BRIT NAGYDÍJ, IDÕMÉRÕ EDZÉS 1. Valentino Rossi olasz Yamaha 1:28.116 2. Dani Pedrosa spanyol Honda 1:28.211 0.095 3. Jorge Lorenzo spanyol Yamaha 1:28.402 0.286 4. Casey Stoner ausztrál Ducati 1:28.446 0.330 5. Andrea Dovizioso olasz Honda 1:28.778 0.662 6. Colin Edwards amerikai Yamaha 1:28.865 0.749 7. Marco Melandri olasz Kawasaki 1:29.065 0.949 8. Toni Elias spanyol Honda 1:29.175 1.059 9. James Toseland brit Yamaha 1:29.270 1.154 10. Randy De Puniet francia Honda 1:29.434 1.318 11. Mika Kallio finn Ducati 1:29.599 1.483 12. Alex De Angelis San Marinó-i Honda 1:29.600 1.484 13. Chris Vermeulen ausztrál Suzuki 1:30.098 1.982 14. Loris Capirossi olasz Suzuki 1:30.153 2.037 15. Nicky Hayden amerikai Ducati 1:30.268 2.152 16. Niccolo Canepa olasz Ducati 1:30.572 2.456 17. Talmácsi Gábor magyar Honda 1:31.193 3.077
Pénzért bevásárolja magát és elõtte nem bizonyít semmit? Egy VB-cím, egy 3. hely, meg mittomén mi az nem bizonyíték?
Azért elég érdekes, hogy Talma menedzsmentje megígérte a MOL-nak, hogy 5 futam után benne lesz az elsõ 5-ben. Ez egyenlõre fényévnyi távolságra van a valóságtól. Talmának nagyon rossz a híre a külföldi, de mindenek elõtt az olasz sajtóban, és egyenlõre nem bizonyított kategóriájában sem. Nem szeretik az olaszok, ha valaki pénzért bevásárolja magát és nem bizonyít elõtte. Viszont úgy tûnik mégis két motorral fog versenyezni, miután „anyagi okokra hivatkozva megváltak japán csapattársától”, és így sikerült Talmácsinak a tartalék motort intézni. Csak ne hogy még egy Baumgartnert neveljünk, én szóltam!
Szvsz soha nem járhat úgy, mint Baumgartner. Mert Talma egy jegyzett, elismert világbajnok és mert vannak igazi szponzorai, pl. ha töri a mocit, nem neki kell kifizetnie, stb.
Szerintem érdemes elgondolkodnunk azért a tegnapi futamon. Talma ismét bebizonyította, hogy nem volt jó döntés váltani, sem a menedzsmentje részérõl szerzõdést bontani 2 év után az Aspar Team-mel. A Grupo Milton és a Logistic Land-el kibõvülõ szponzori háttér kellett volna a sikerhez, már csak azért is, mert ebben a kategóriában elengedhetetlen – sõt kötelezõ-, hogy két motorral versenyezzen. A 125cc-seknél elõnyt élvezett volna a 2 motorjával ha kivárja, mert abban a kategóriában nem sokan indultak ilyen elõnnyel, de a MotoGP-ben esélye nincsen jelenleg. Természetesen nem az õ hibája, hogy olyan kategóriában versenyez, amihez semmi köze, ez véleményem szerint a menedzsmentje nagy tévedése. Talmácsi pedig a rossz döntésük miatt majd úgy jár mint Baumgartner a Forma1-ben… De jó hír –biztos forrásból tudom-, hogy idén elindul a Balatonring építése, ami Talmának és az egész motorsportnak hatalmas lökés lett volna.
37 év után az elsõ magyar motogp pont!
És ez csak jobb lesz!
Hajrá!
inkább nézném a 250be harcolni az élmezõnyel... miért szakad le a verseny felétõl, elfogy a gumi vagy elfárad?
hmmm, azért bíztam benne, hogy legalább nem körözik le. :(
Talmácsi Gábor a második helyen is állt, de végül csak a 17. lett
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Német Nagydíjának elsõ szabadedzésén a királykategóriában szereplõ Talmácsi Gábor fél óra elteltével az amerikai Nicky Hayden mögött a második helyen állt, de végül csak a 17. lett. A leggyorsabb az ausztrál Casey Stoner volt.
A Német Nagydíj elsõ szabadedzése a királykategóriában nedves pályán kezdõdött, miután a nyolcadliteresek tréningjén még végig esett az esõ.
Talmácsi Gábor fél óra elteltével ment egy olyan idõt, amellyel 2006 amerikai világbajnoka, Nicky Hayden (Ducati) mögött a második helyen állt.
Késõbb, ahogy száradt a pálya, úgy értek el egyre jobb idõket a többiek, így Talmácsi fokozatosan hátrébb csúszott.
Nemcsak Talma, hanem Hayden is hátrébb került, és elõbb az olasz Valentino Rossi (Yamaha), majd a spanyol Jorge Lorenzo (Yamaha) vette át a vezetést.
Öt perccel az edzés vége elõtt az ausztrál Chris Vermeulen (Suzuki) hozta a frászt mindenkire azzal, hogy elesett, de nem csúszott ki, mint a motorja, hanem ott maradt a pályán, veszélyes helyen – viszont szerencsére sikerült lesántikálnia.
A tréning hajrájában még többször változott az állás. Talmácsi végül a 17. helyen fejezte be a gyakorlást, míg a leggyorsabb kört az ausztrál Casey Stoner érte el. A második legjobb eredményt végül a spanyol Dani Pedrosa (Honda) motorozta, míg a harmadik Rossi lett.
A nyolcadliteresek elsõ szabadedzésén az Apriliával versenyzõ spanyol Julián Simón bizonyult a leggyorsabbnak.
A negyedlitereseknél a spanyol Héctor Barberá érte el a legjobb idõt, mögötte az olasz Marco Simoncelli és a szintén olasz Mattia Pasini végzett. Tóth Imre az 19. helyen zárt, míg az egy hónapja kéztörést szenvedõ Németh Balázst helyettesítõ spanyol Aleix Espargaró a 8. lett.
MOTOGP NÉMET NAGYDÍJ, ELSÕ SZABADEDZÉS 1. Casey STONER ausztrál Ducati 1'22.779 278.350 2. Dani PEDROSA spanyol Honda 1'23.034 281.250 0.255 3. Valentino ROSSI olasz Yamaha 1'23.088 276.073 0.309 4. Randy DE PUNIET francia Honda 1'23.133 275.019 0.354 5. Alex DE ANGELIS San Marinó-i Honda 1'23.282 274.739 0.503 6. Colin EDWARDS amerikai Yamaha 1'23.295 271.016 0.516 7. Toni ELIAS spanyol Honda 1'23.351 274.459 0.572 8. Nicky HAYDEN amerikai Ducati 1'23.367 273.003 0.588 9. Andrea DOVIZIOSO olasz Honda 1'23.370 275.580 0.591 10. Marco MELANDRI olasz Kawasaki 1'23.466 276.003 0.687 11. Jorge LORENZO spanyol Yamaha 1'23.496 275.089 0.717 12. Loris CAPIROSSI olasz Suzuki 1'23.705 274.250 0.926 13. Mika KALLIO finn Ducati 1'24.090 273.486 1.311 14. James TOSELAND brit Yamaha 1'24.317 272.865 1.538 15. Niccolo CANEPA olasz Ducati 1'24.908 270.541 2.129 16. Chris VERMEULEN ausztrál Suzuki 1'25.161 270.337 2.382 17. TALMÁCSI Gábor magyar Honda 1'25.416 271.561 2.637
ezt már tavaly is mondtam haverjaimnak, szép álom, de reméljük végre letesznek valamit, nem csak az asztalra, hanem az aszfaltra is...
A Balatonring kivitelezõje elmondta, jövõ szeptemberben lesz magyar futam
A Sávoly mellé tervezett Balatonringet kivitelezõ Sedesa-csoport elnöke szerint várhatóan 2010 szeptemberének utolsó elõtti vasárnapján kerül sor az elsõ gyorsaságimotoros-világbajnoki futamra a pályán. 2010 szeptemberében hazai környezetben versenyezhet Talmácsi Gábor
Vicente Cotino Escriva, a kivitelezõ cégcsoport elnöke az MTI-nek azt is elárulta, hogy eddig hatmilliárd forintot költöttek a beruházásra.
„A beruházás teljes költsége megközelítõleg kilencvenmillió euró lesz, ebbõl negyvenmilliót a Magyar Fejlesztési Bank fedez. A hitelfelvétel tárgyalási folyamata jelenleg is zajlik, szeptember 1-re kell aláírni a szerzõdést – fogalmazott Cotino Escriva. – Eddig mintegy hatmilliárd forintot költöttünk a beruházásra, az elsõ fázison vagyunk túl, és megközelítõleg a munkálatok összességének mintegy tíz százalékát végeztük el.”
Cotino Escriva kifejtette, hogy a 2007-es világbajnokság utolsó versenyén, a valenciai vb-futamon körvonalazódott a Balatonring megépítésének terve. Eredetileg úgy tervezték, hogy 2009 szeptemberében már megrendezhetik a Magyar Nagydíjat, ám ez végül nem valósult meg.
„Sajnos a körülmények, a területvásárlás, a különbözõ engedélyek nem tették lehetõvé, hogy már az idén verseny legyen a Balatonringen. Ezért fel kellett függesztenünk az építkezést, így csak egy évvel késõbb kerülhet sor az elsõ vébéfutamra a Baltonringen” – nyilatkozott Escriva.
A Sedesa elnöke elmondta, hogy a világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna július végén teszi közzé a 2010-es vb menetrendjét, s ebben már pontos dátummal szerepel majd a jövõ évi Magyar Nagydíj. Szeptember utolsó elõtti vasárnapja 19-ére esik.
Arra a kérdésre, hogy korábban felvetõdött, már jövõ tavasszal lehet futam a Sávoly melletti pályán, a Sedesa elnöke így válaszolt: „Lehetõségként a május is szóba került. A Dorna elõjegyzésében azonban elsõ futamként mindig is a szeptemberi dátum szerepelt. A projekt megvalósításához legalább tíz-tizenegy hónapra van szükségünk, ezért jövõre csak szeptemberben lehet verseny a Balatonringen. A késõbbiekben természetesen majd más idõpont is elképzelhetõ lesz.”
A szervezõk szerint a magyarországi viadalra akár 110-140 ezer nézõ is ellátogathat a helyszínre, míg a tv-közvetítések által közel kétszáz ország több mint 300 millió háztartásában követhetik nyomon a Balatonringen megrendezendõ versenyt, ami erõsítheti Magyarország ismertségét a világban és felkeltheti az érdeklõdést a külföldi turisták részérõl.
Egy-egy jól sikerült motoros vb-futam kapcsán a résztvevõk, a csapattagok és a szurkolók helyszínenként közel 80 millió eurót költenek el, ezért – megfelelõ szervezés esetén – az idegenforgalmi bevételek is jelentõsen
NEmbaj, majd a következõ pálya, szurkolni kell, MOST KELL SZURKOLNI!!!!
Jóhh most ki ad egy névtelen fórumozó szavára? Nem õ képviseli az ország véleményét, szóval nyugodtan rá lehet hagyni a dolgait.
Azért Baumgartnerhez hasonlítani szvsz finoman fogalmazva is információk hiányára, vagy tudomásul nem vételére utal. Zsoltika ugyani soha, semmilyen géposztályban nem szerepelt olyan jól, ami indokolná a királykategóriát.
Az meg, hogy Puskás, Darnyi, Talmácsi, stb. tehetségét a világ szakértõi jobban elismerik, mint magyarul beszélõ fórumozók, valaminek az eredménye.
thumbs up (Y)
Peppus, nem értem a problémád sajnos... Egyre javul, nézd már meg, mit vársz tõle?????
Ez a botrány nem az õ botrány, csak sajnos róla szól, õ nem jogász nem manager hanem motoros, egy k*rva jó motoros, 10 millió magyarból az egyetlen (egyenlõre). Várod tõle az épkézláb magyarázatot, de pontosan mit is vársz, leírták neki hogy mit mondhat, de ezért ne õt hibáztasd.
A másik pedig, utálom hogy mindenki azt mondja hogy a MotoGP-hez nincs elég tapasztalata, basszus 4 éves kora óta motorozik, 800ccm-t nem tapasztalni hanem szokni kell. 28 éves, mikor lépjen ha nem most, tudom a SCOTT nem a legjobb választás és egy jó 250-es szerepléssel talán jobb csapathoz is kerülhetett volna, de nem így lett, ez van ezt kell szeretni.
"Én inkább drukkolnék egy esélytelen motorral küzdõ harcoló Talmának a 250-ben" Akkor drukkolj most is, hisz csak a köbcenti változott. Mindenesetre én ugyanúgy fogok neki szurkolni mint ahogy te az elején.
Nem utálom. Amíg nem volt ez a botrány, én nagy rajongója voltam és alig vártam a futamokat. Akár elsõ volt akár utolsó én ott ugráltam a tv elõtt izgalmamban. De valahogy amióta történt ez a "botrány" azóta nemtudok rajongani érte. Egy épkézláb magyarázatot nem adott, csak azt a pár mondatot mondta örökké, amit gondolom leírtak neki papíron, hogy ezt kell mondanod Gabikám. Ez a szánalom szintû MotoGP visszatérés meg nekem elég kiábrándító. Mert oké nemlehet tõle elvárni hogy egybõl a legjobb legyen, de már most ilyeneket nyilatkozott, hogy õ már nem menne vissza a 250-be és a 125-be sem, mert ez a neki való géposztály. Na persze ,de nem egy ilyen motorra, és nem ennyi tapasztalattal. Idén tuti utolsó lesz, de ha jövõre is, akkor mit csinál? Én inkább drukkolnék egy esélytelen motorral küzdõ harcoló Talmának a 250-ben. Ez olyan Baumgartner féle Királykategóriás szereplés számomra. Remélem tényleg csoda történik, és jövõre ott lesz a középmezõnyben, vagy akár az elsõk között, akkor majd írok neki egy bocsánatkérõ levelet :D Szóval csalódott vagyok kissé :(
Talma nyilatkozata: "A „dugóhúzó” elõtti kanyar elég félelmetes..." :D szerintem egy motoros szótárában nincs olyan, hogy félelem, meg félelmetes.. Meg is szerezte a remek utolsó helyet ismét.
Két motorost kell lehagynia a pontszerzéshez a magyar Moto GP-snek, de elõször fog a sivatagi Laguna Secá-ban, a világ egyik legnehezebb pályáján versenyezni. Péntektõl Amerikai Nagydíj.
Harmadik Moto GP-futamára készül a hétvégén Talmácsi Gábor, de elsõ versenyére a Laguna Seca-i pályán. Az Amerikai Nagydíjon csak a legnagyobb kategória indul, a magyaron kívül a szintén újonc Niccolo Canepa sem járt még itt, Mika Kallio kézsérülés miatt hiányozni fog, Juki Takahasit elküldte a Scot Racing, vagyis akár a pontszerzés sem kizárt. 17-en rajtolnak el a tervek szerint, Talmácsinak két motorost kell lehagynia.
Pontosan ez a célja, hogy elmozduljon a mezõny végérõl: ”Elértem arra a pontra, hogy komolyabban tudjak foglalkozni a beállításokkal, gyorsulni akarok. Az elsõ futamokon annyi volt a cél, hogy ne csináljak butaságot és tanuljak, amennyit csak tudok, de most már elõre akarok lépni, átadni másnak az utolsó helyet”.
A feladat persze nehéz, mert minden kanyar ismeretlen, és Laguna Seca hírhedten kemény.
”Sosem voltam még itt, nagyon kíváncsi vagyok. Kérdezgettem a tapasztaltabbakat, mindannyain azt mondják, a hely különlegesen nehéz. Nekem persze egyelõre minden új a Moto GP-ben, úgyhogy hozzá vagyok szokva a kihívásokhoz” – nyilatkozta Talmácsi a crash.net-en.
A 125-ös exvilágbajnok a GP exbajnokától kért és várhatóan fog tanácsokat kapni. ”Magam próbálok megtanulni sok mindent, aztán bekopogtatok Nicky Hayden lakóbuszába. Azt mondta, szívesen megosztja velem hazai pályájának titkait.”
Hayden a legjobb választás, 2006-ban világelsõ volt, abban az évben és elõtte nyert Laguna Secában, a mezõnybõl õ ismeri legjobban a kritikus pontokat. A leghíresebb közülük a Dugóhúzó, ami egy lejtõs s-kanyar, hasonló a világon máshol nincs.
Kalifornia közepén a környezet is egyedülálló, Laguna Seca egy kõsivatag közepén fekszik. Mindig nagyon meleg van, állandóan süt a nap, a hõség a legjobbakat is megviseli.
Talmácsi az elsõ pénteki szabadedzésen kezdheti a tanulást, ami magyar idõ szerint késõ este, 11 óra elõtt öt perccel kezdõdik. Szombaton ilyenkor van az idõmérõ, vasárnap éjjel 11-kor a futam rajtja.
Kirúgta a Scot Honda Talmácsi japán társát
Juki Takahasit anyagi okokkal indokolva elküldték, a magyar a Scot Racing egyedüli pilótája. Péntektõl két motorja lesz.
Amint várható volt, szerda este a Scot Racing elbocsátotta Juki Takahasit, Talmácsi Gábor társát az istállótól, így a magyar lesz a továbbiakban az olasz team egyetlen pilótája a Moto GP-ben.
”A Hondának és a Scot Racingnek is szomorú hír, de megértjük a csapat nehéz gazdasági helyzetét, ami kényszerhelyzet elé állította vezetõit – kommentálta közleményben Suhej Nakamoto, a versenymotorokat gyártó Honda Racing Company (HRC) alelnöke a történteket. – Takahasi volt az egyetlen japán a Moto GP-ben, természetesen a Honda azt szerette volna, maradjon, de a csapat kinyilvánította, ez lehetetlen, és mi tiszteletben tartjuk a döntést. A Honda a továbbiakban Talmácsi Gábort támogatja a Scot egyedüli pilótájaként.”
A 24 éves tehetséggel elégedetlenek voltak, de Talmácsi három héttel ezelõtti érkezésekor mégis megpróbálták megtartani. Kiderült, anyagilag nem bírják a két versenyzõt, a magyar helye biztos volt, fõleg tehetõs szponzora, a MOL, illetve eddigi két futamán mutatott fejlõdése miatt.
Takahasi legjobb rajtpozíciója 10., helyezése 12. volt, összesen 9 pontot szerzett. Többször bukott, Japánban, Barcelonában, Assenben a szabadedzésen, amikor a hátát is nagyon megütötte, lehet, hogy mûteni kell.
Talmácsinak a lépés legfontosabb következménye, hogy a hétvégi Amerikai GP-tõl kezdve két motorja van, a mérnökök és a szerelõk csak vele foglalkoznak.
Nem javított helyén az idõmérõn, de megvolt elsõ necces pillanata és egy másodpercet faragott egyéni csúcsán Talmácsi Gábor az asseni Moto GP-nagydíjon. Valentino Rossi rajtol az élrõl szombaton.
19., utolsó helyrõl indul az asseni MGP-futamon Talmácsi Gábor. Az idõmérõn helyezésén nem sikerült javítania, egyéni legjobbján viszont igen, az 1:39.407 azt jelenti, egy másodperccel volt gyorsabb, mint a péntek délelõtti szabadedzésen.
18. csapattársától, Juki Takahasitól nyolc tizeddel maradt el, az elsõ Valentino Rossitól kevesebb mint 3 és fél másodperccel. Túlesett elsõ igazán nehéz pillanatán is a legnagyobb kategóriában, amikor a leintésnél majdnem összeütközött Alex De Angelisszel.
Az olasz hirtelen lelassított, mert elõtte Loris Capirossi tette ugyanezt, így a magyar a fûre kényszerült, hogy elkerülje a karambolt. Mivel 200 fölött mehetett, necces volt a helyzet, de megúszta, simán visszajött az aszfaltra.
Assenben szombaton még egy rövid melegítõ tréning és a futam van hátra, nem kizárt, hogy esni fog. Ha nem, nagyon szoros verseny várható az élen, Dani Pedrosa, Casey Stoner és a yamahások, Rossi, Jorge Lorenzo és Colin Edwards között.
A Holland Nagydíj idõmérõjének végeredménye
1. Valentino Rossi Yamaha 1m36.025s
2. Dani Pedrosa Honda 1m36.110s + 0.085s
3. Jorge Lorenzo Yamaha 1m36.393s + 0.368s
4. Casey Stoner Ducati 1m36.633s + 0.608s
5. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m36.760s + 0.735s
6. Loris Capirossi Suzuki 1m36.953s + 0.928s
7. Chris Vermeulen Suzuki 1m37.194s + 1.169s
8. Andrea Dovizioso Honda 1m37.237s + 1.212s
9. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m37.323s + 1.298s
10. Randy de Puniet LCR Honda 1m37.473s + 1.448s
11. Alex de Angelis Gresini Honda 1m37.637s + 1.612s
12. Mika Kallio Pramac Ducati 1m37.749s + 1.724s
13. Nicky Hayden Ducati 1m37.759s + 1.734s
14. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m37.948s + 1.923s
MOTOGP. A Holland Nagydíj második szabadedzésén a magyar motoros 1:40.338 másodpercet ért el, amivel továbbra is a 19.
Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb, Talmácsi javított az idején A gyorsaságimotoros-világbajnokság Holland Nagydíjának második szabadedzésén a királykategóriában a spanyol Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb. Talmácsi Gábor javított a tegnapi idején, de így is a 19. helyen végzett. Tóth Imre a 250 kcm-ben a 24. helyen helyen végzett a délelõtti tréningen.
Talmácsi Gábor tegnap a Holland Nagydíj elsõ szabadedzésén a leggyorsabb körét 1:41.380 másodperc alatt tette meg.
„Egyelõre az erdõben vagyunk” – foglalta össze a magyar versenyzõ a holland viadal elsõ napjának történéseit, ami motoros nyelven azt jelenti: nemigen találják a megfelelõ beállítást a Hondához.
Talmácsi azonban már tegnap hangsúlyozta, hogy elemzik az adatokat, és próbálnak javítani, ami részben sikerült is, legalábbis az idõeredmény alapján: ma délelõtt 1:40.338 másodpercet ért el. A helyezést tekintve viszont ezúttal is a 19. lett Talma.
A tréningen fél óra elteltével Jorge Lorenzo (Yamaha), Casey Stoner (Ducati), Valentino Rossi (Yamaha) volt a sorrend, ám késõbb Colin Edwards (Yamaha) feljött a második helyre, míg Stoner az élre állt.
Nem ez volt azonban az egyetlen fordulat, ugyanis a hajrában Lorenzo 1:37-en belülre került, és ez rajta kívül senkinek sem sikerült, így a spanyol zárt az elsõ helyen. A második legjobb idõt végül az ausztrál Stoner motorozta, míg a harmadik pozícióba az olasz Andrea Dovizioso jött fel.
A tegnapi leggyorsabb, a francia Randy De Puniet ezúttal csak a 12. lett, míg a világbajnoki címvédõ olasz negyedikként végzett.
Az idõmérõ edzést ma 13:55 órától tartják, míg a futamot holnap rendezik.
A negyedliteresek között a japán Aojama Hirosi volt a leggyorsabb a ma délelõtti tréningen, Tóth Imre a 24. helyen végzett. Németh Balázs a sérülése miatt nem versenyez Assenben.
HOLLAND NAGYDÍJ MOTOGP, MÁSODIK SZABADEDZÉS 1. Jorge Lorenzo spanyol Yamaha 1:36.756 2. Casey Stoner ausztrál Ducati 1:37.178 0.422 3. Andrea Dovizioso olasz Honda 1:37.248 0.492 4. Valentino Rossi olasz Yamaha 1:37.490 0.734 5. Colin Edwards amerikai Yamaha 1:37.617 0.861 6. Dani Pedrosa spanyol Honda 1:37.861 1.105 7. Nicky Hayden amerikai Ducati 1:37.924 1.168 8. James Toseland brit Yamaha 1:37.939 1.183 9. Alex De Angelis San Marinó-i Honda 1:38.104 1.348 10. Loris Capirossi olasz Suzuki 1:38.123 1.367 11. Chris Vermeulen ausztrál Suzuki 1:38.322 1.566 12. Randy De Puniet francia Honda 1:38.439 1.683 13. Toni Elias spanyol Honda 1:38.455 1.699 14. Mika Kallio finn Ducati 1:38.887 2.131 15. Marco Melandri olasz Kawasaki 1:39.016 2.260 16. Niccolo Canepa olasz Ducati 1:39.197 2.441 17. Sete Gibernau spanyol Ducati 1:39.582 2.826 18. Takahasi Juki japán Honda 1:39.862 3.106 19. Talmácsi Gábor magyar Honda 1:40.338 3.582
Talmácsi utolsó, de már csak 4 tizeddel
A holland Moto GP 1. tréningjén sokat javult a magyar pilóta, hamarosan elmozdulhat a 19. helyrõl. Japán csapattársa nagyot bukott.
Tizenkilencedik, utolsó lett a Holland Nagydíj elsõ szabadedzésén Talmácsi Gábor a Moto GP-kategóriában. A két hete a legnagyobbak között induló magyar rengeteget javított, mindössze négy tizedmásodperccel maradt el a 18., ducatis Niccolo Canepától.
A tréninget a francia Randy De Puniet nyerte, tõle bõ 3 és fél másodpercet kapott a hondás, akinek csapattársa, Juki Takahasi nagyot bukott. A japán volt az egyetlen, aki elesett csütörtökön, Barcelonában eltört ujjához újabb sérülést szerezhetett, bicegve hagyta el a pályát.
A menõk közül a legutóbb gyõztes Valentino Rossi másodikként végzett, mindössze 5 ezredre De Punietól, Casey Stoner harmadik, Jorge Lorenzo negyedik lett.
Az asseni hétvége pénteken a második szabadedzéssel, majd az idõmérõvel folytatódik, a verseny szombat délután lesz.
Az asseni 1. edzés végeredménye
1. Randy de Puniet LCR Honda 1m37.842s
2. Valentino Rossi Yamaha 1m37.847s + 0.005s
3. Casey Stoner Ducati 1m37.877s + 0.035s
4. Jorge Lorenzo Yamaha 1m38.061s + 0.219s
5. Andrea Dovizioso Honda 1m38.092s + 0.250s
6. Dani Pedrosa Honda 1m38.194s + 0.352s
7. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m38.205s + 0.363s
8. Chris Vermeulen Suzuki 1m38.350s + 0.508s
9. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m38.379s + 0.537s
10. Loris Capirossi Suzuki 1m38.429s + 0.587s
11. Alex de Angelis Gresini Honda 1m38.495s + 0.653s
12. Nicky Hayden Ducati 1m38.928s + 1.086s
13. Mika Kallio Pramac Ducati 1m39.464s + 1.622s
14. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m39.597s + 1.755s
MotoGP: Németh Balázs bukott, csütörtökön meg kell mûteni Kézközépcsont-törést szenvedett a Balatonring Team valenciai tesztelésén Németh Balázs, a csapat fiatal magyar versenyzõje.
Németh a szerdai tesztnap legvégén bukott, sérülése miatt meg kell operálni. A versenyzõt csütörtökön a világhírû Enrique Gastaldi mûti meg Valenciában.
„Nagyon sajnálom, ami történt, hiszen sikeres tesztnap végén voltunk már. A motor beállításaira figyeltünk elsõsorban, még nem is arra, hogy a lehetõ legjobb idõket produkáljam, de így is megközelítettem Di Meglio eredményeit. Az utolsó körökben estem el, a négyes kanyarban, és azonnal éreztem, hogy nagy a baj a bal kezemmel. Ott a pályán is megvizsgáltak, aztán a kórházban, és ma reggel derült ki, hogy mindenképpen mûteni kell. Annak nagyon örülök, hogy a csapat segítségével egy világhírû specialista végzi majd a mûtétet” – nyilatkozta Németh.
Ok most ünnepélyesen megkövetem magam.
Az írtam korábban, hogy ezután az eset után szóba se fognak állni Talmával. Szerencsére nem volt igazam. Azért ezt a GP-t nem hittem volna legvadabb álmaimban sem.
#1802-ben a kép meg: most értettem meg igazán mit jelent a GP-ben versenyezni.
Talmácsi Gábor elmondta, sohasem adná már a MotoGP-nél lejjebb
A MotoGP-ben történt bemutatkozása óta elõször tartott Magyarországon sajtótájékoztatót Talmácsi Gábor, a Scot Racing Team versenyzõje. A csapat tulajdonosa sajnálja, hogy nem elõbb kötötték meg a szerzõdést, míg Stefano Favaro, Talma menedzsere elmondta, mintegy tizenkét órán át tárgyaltak múlt hét csütörtökön a szerzõdés megkötése elõtt. Talmácsi pedig, miután ráérzett a legerõsebb kategória ízére, már nem is adná ennél lejjebb a továbbiakban.
Cirano Mularoni a csapat tulajdonosa sajnálta, hogy nem 2006-ban kötötték meg a szerzõdést a magyar versenyzõvel, pedig már akkor is a klub kötelékébe tartozott. Talma a sajtótájékoztatón elmondta: nagyon jól érzi magát a bõrében, valóra vált az álma, és most már sohasem adná lejjebb a MotoGP-nél. Akkor azonban több szerzõdésük is volt másokkal.
Stefano Favaro, Talmácsi Gábor menedzsere elmondta, hogy csütörtökön 12 órán át tárgyalt Talmácsi a MotoGP-ben való indulásáról, sokszor úgy érezte, hogy nem sikerülhet a megállapodás, azonban nem adták fel. Bár biztos volt benne, hogy Talmácsi az idén motorra ül, arra nem számított, hogy a legmagasabb kategóriában. Inkább a superbike-vb-indulásban bíztak.
„Néhány héttel ezelõtt még nem számítottunk rá, hogy ilyen lehetõség adódik Gábor elõtt, a mugellói Grand Prix után kezdtük el a tárgyalásokat a Scot Racinggel. Múlt hét csütörtökön, reggel kilenckor kezdtük el a tárgyalásokat a pénteki indulásról, s ezek este kilencig tartottak. Ez alatt a tizenkét óra alatt többet tanultam, mint az elmúlt nyolc évben” – mondta Favaro magyarul az összegyûlt újságíróknak.
A Scot Racing Teamnél elégedettek Talmácsival, nem számítottak ilyen jó kezdésre. Igaz, Talmácsi az utolsó helyen végzett, ám borzasztóan nehéz a 125, illetve 250 kcm-rõl áttérni a MotoGP-re. Más versenyzõk, akik a 250-bõl mentek át, hét-nyolc másodperccel maradtak le a legjobbaktól, Talma azonban csupán öt másodpercen belüli hátrányt szedett össze.
Talmácsi Gábor az újságírókkal megosztotta elsõ MotoGP-s élményeit, elmondása szerint úgy érezte magát, mintha ûrhajóban vagy torpedón ülne. A verseny elõtt mindössze 15 percet tudott konzultálni az igen bonyolult gép mûködésérõl a szakemberekkel.
„Az elsõ három-négy körben még nem is mertem teljes gázt adni, félelmetesnek éreztem a motor erejét. Körrõl körre egyre jobban éreztem magam, baráti kapcsolatba kerültem a jármûvel. Egészen más kategória a MotoGP, egy-egy verseny után hosszabb megbeszélésekre, értekezletekre van szükség, sokkal nehezebb a feladata a versenyzõnek. Nem akarom lebecsülni korábbi eredményeimet, de sohasem térnék vissza a 250-es vagy a 125-ös versenysorozatba, mert annyira jól éreztem magam a MotoGP-ben” – nyilatkozta Talma.
A folytatásról csak annyit mondott Talmácsi, hogy nem tûzött még ki célt maga elé, hogy hol végezzen az idén, azonban biztos benne, hogy szerez még kellemes meglepetéseket a szurkolóknak.
Én asszem nem hibáztattam a menedzsmentet, de azért írnék pár sort. Az elsõ aki kijelentette, hogy a menedzsment a hibás, az Martinez volt. Az akkori nagy titkolózásban Favaróék meg minden interjúban bizonytalannak nevezték a folytatást, még azt is mondták, hogy esetleg idén már motorra sem ül Talma. Szóval ennek kapcsán szerintem egészen nyugodtan lehetett akkor azt mondani, hogy a helyzetért a menedzsment a hibás. Nyilvánvaló, hogy akkor õk már bõven tárgyaltak a GP-s indulásról, viszont mélyen hallgattak róla, ha ez nem így lett volna, akkor szerintem senki nem hibáztatta volna Favarót az Aspar csapaton kívül. Bár szerintem annyira simán ment az elválás, hogy ennek kapcsán is van sok olyan dolog, amirõl az átlag ember semmit nem tud.
Amit az eddigiek alapján már biztosan le lehet szögezni, az az, hogy a médiajogok kapcsán jól jöttek ki a váltásból. Azt meg szerintem döntse el mindenki maga, hogy a 250 az 5.-6. hely, vagy a GP -ben az utolsó, vagy az utolsó helyek egyike jó eredmény-e Talmának idénre.
Én egyelõre azt sem tudom, hogy a motor amin ül mit tud, ezért majd idõvel, ahogy több információ birtokában leszek, és látom, hogy Talma mire lesz képes biztos elismerem majd a menedzsment munkáját is. Jelenleg csak tudomásul veszem a dolgokat, és szurkolok Talmának a jó szereplésért, a többit meg majd meglátjuk. Hajrá Talma!
"A 125-ösöknél Iannone nyert úgy, hogy az élen álló Simon ünnepeltetni kezdte magát – arra gondolva, hogy vége a versenynek. Volt még egy kör! Végül negyedikként ért be."
MotoGP: a Dorna elnöke szerint szinte biztos a magyar futam
A gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna Sport SL elnöke szerint szinte biztos, hogy idõre elkészül a Balatonring és jövõre vb-futamot rendezhetnek a Sávoly mellett épülõ pályán.
"Olyan információkkal rendelkezem, és ennek külön örülök, hogy a Balatonring ügye rendben van, a szükséges építési engedélyt is megkapta, így már nincs semmi akadálya annak, hogy jövõre megrendezhessék a Magyar Nagydíjat" – mondta az MTI-nek Carmelo Ezpeleta.
A gyorsaságimotoros-világbajnokságnak 2010-tõl otthont adó sávolyi pálya, kiszolgáló létesítményeivel együtt, egy hete kapta megkapta a szükséges építési engedélyt az illetékes marcali építési hatóságtól.
A Dorna elnöke elmondta, többször látta a készülõ Balatonring terveit, járt Sávolyban, és véleménye szerint nagyszerû létesítménnyel gazdagodik Magyarország: "Extraordinario – vagyis csodálatos – lesz" – tette hozzá.
Carmelo Ezpeleta úgy vélte, hogy a Balatonringen zajló versenyek, a népszerû gyorsaságimotoros-világbajnokság tovább növeli a sportág magyarországi rajongóinak táborát, és bizonyosan új tehetségek is feltûnnek majd.
Arra a kérdésre, hogy hány évig rendezhetnek majd vb-futamokat a Balatonringen, a Dorna elnöke megerõsítette a korábbi döntést: "Öt évig biztosan."
Az MTI információja szerint a Magyar Nagydíj már szerepel a 2010-es vb ideiglenes programjában.
Talmácsi elégedett lehet elsõ eredményével a királykategóriában
Talmácsi Gábor a Katalán Nagydíj elsõ szabadedzésén a MotoGP mezõnyében a 19. helyen végzett. A leggyorsabb kört Valentino Rossi érte el, a második Jorge Lorenzo, a harmadik Casey Stoner lett.
Talmácsi Gábor nagy feltûnést keltett a Katalán Nagydíj mai elsõ edzésén a MotoGP mezõnyében. Elsõ körében õt követték a televíziós kamerák, és minden tudósításban kiemelten foglalkoztak a magyar motoros megjelenésével.
Persze az érdeklõdés érthetõ, hiszen a 2007-ben a 125 kcm-ben világbajnoki címet szerzõ motoros még tavaly õsszel is a nyolcadliteresek között szerepelt, és csak ma délelõtt jelentette be, hogy a királykategóriában folytatja pályafutását a Scot Racing Hondánál.
Délután pedig már ott rótta a köröket az olasz Valentino Rossival (Yamaha), az ausztrál Casey Stonerrel (Ducati) és a spanyol Jorge Lorenzóval (Yamaha) együtt.
Az edzésen egyébként õk hárman domináltak, sokáig Lorenzo, Rossi, Stoner volt a sorrend. A 2007-ben világbajnok ausztrál a tréning második felében elesett, és már nem is tudott javítani, viszont az olasz címvédõ megelõzte Lorenzót. Rossi 1:43.038-as idõvel végzett az élen.
Talmácsi a legjobb körét 20. nekifutásra érte el, amikor 1:47.654 másodperc alatt ért körbe a pályán. Rossitól több mint négy másodperccel maradt el, de ez nem számít soknak ahhoz képest, hogy most elõször ült 800 kcm-es motoron.
„Nagyon izgalmas volt az edzés, és úgy érzem, elsõre nem rossz ez az eredmény. Sosem gonoltam volna, hogy ilyen gyors tud lenni a motorom” – nyilatkozta a tréning után Talmácsi a DSF televíziónak. A magyar versenyzõ hozzátette, az elsõ versenyén nincsenek elvárások vele szemben, így nincs rajta teher.
A NEGYEDLITERESEK KÖZÖTT A 250 kcm-es géposztály elsõ szabadedzésén a spanyol Alex Debon motorozta a leggyorsabb idõt (1:47.291). A második helyen honfitársa, a szintén spanyol Alvaro Bautista (1:47.329), a harmadikon Aojama Hirosi (1:47.442)végzett.
A géposztályban versenyzõ két magyar pilóta közül ifj. Tóth Imre motorozott jobban, 1:50.766-es idejével a 18. helyen zárt, míg Németh Balázs nem fért be a 107 százalékos limitbe.
ÉLÕBEN LESZ LÁTHATÓ TALMA FUTAMA Élõben közvetíti a MotoGP 800 köbcentiméteres kategóriájának futamát az MTV Barcelonából.
„Ahogy korábban is, ezúttal is bíztunk Talmában és menedzsmentjében. Tudtuk, hogy nem hagy fel a versenyzéssel, de az, hogy a király kategóriában indul, minden várakozásunkat felülmúlja és csak babonából nem gratulálok. Nyilván a bizalom okán, megtartottuk a közvetítési jogokat, így vasárnap újra várunk mindenkit az m1 képernyõje elé” – mondta Schulek Csaba az MTV sportfõszerkesztõje.
Az MTV a Katalán Nagydíj minden futamát közvetíti: a negyedliteresek versenyét 12:10-tõl, a 800 köbcentiméteres király kategória versenyét Talmácsi Gáborral 13:55-tõl láthatják élõben az MTV nézõi. A két verseny között 13 órától a 125 köbcentiméteresek futamát felvételrõl láthatják a rajongók.
KATALÁN NAGYDÍJ ELSÕ SZABADEDZÉS 1. Valentino Rossi olasz Fiat Yamaha Team Yamaha 1:43.038 perc 324.226 2. Jorge Lorenzo spanyol Fiat Yamaha Team Yamaha 1:43.340 324.324 0.302 3. Casey Stoner ausztrál Ducati Marlboro Team Ducati 1:43.636 324.714 0.598 4. Andrea Dovizioso olasz Repsol Honda Team Honda 1:43.684 322.580 0.646 5. Randy De Puniet francia LCR Honda MotoGP Honda 1:43.871 318.960 0.833 6. Nicky Hayden amerikai Ducati Marlboro Team Ducati 1:44.152 320.665 1.114 7. Loris Capirossi olasz Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1:44.340 321.332 1.302 8. Colin Edwards amerikai Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:44.419 320.665 1.381 9. Takahasi Juki japán Scot Racing Team MotoGP Honda 1:44.484 318.114 1.446 10. James Toseland brit Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:44.580 314.960 1.542 11. Marco Melandri olasz Hayate Racing Team Kawasaki 1:44.649 320.665 1.611 12. Sete Gibernau spanyol Grupo Francisco Hernando Ducati 1:44.678 318.490 1.640 13. Chris Vermeulen ausztrál Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1:44.744 318.021 1.706 14. Dani Pedrosa spanyol Repsol Honda Team Honda 1:45.043 327.173 2.005 15. Toni Elias spanyol San Carlo Honda Gresini Honda 1:45.101 320.950 2.063 16. Alex De Angelis San Marinó-i San Carlo Honda Gresini Honda 1:45.126 321.046 2.088 17. Mika Kallio finn Pramac Racing Ducati 1:45.394 322.773 2.356 18. Niccolo Canepa olasz Pramac Racing Ducati 1:45.454 321.524 2.416 19. Talmácsi Gábor magyar Scot Racing Team MotoGP Honda 1:47.654 307.955 4.616
A királykatban egy világbajnokon megjelenõ logó az már nem kutyafasza, ez üzlet nekik is.
És a MOL személyében legalább nem valami habiszti, hanem igenis tõkeerõs támogató áll mögé!
Újra itthon vagyok. Minden rendben volt kint Olaszországban, jól haladtak a tárgyalások és úgy tûnik, hogy több lehetõségem is akadna még idén újra motorra ülni, de egyelõre még a további egyeztetések folynak, és még nem született meg a végleges döntés. Tárgyaltunk a Superbike-ban történõ folytatásról is, ahol egy félgyári Ducati csapatnál tudnék motorozni a hátra lévõ vb futamokon, de elsõdleges célunk, hogy a MotoGP-ben maradjak. A helyzet nem könnyû, de nem reménytelen. Haa lesz majd valami biztos, jelzem".
Az a név, hogy Bulcsú Rezsõ, mond Neked valamit? Az õ szájából hangzott el az, hogy eredetileg 2010.-re tervezték, hozzáteszem, tervezték ezt akkor amikor mi 1xû halandók még nem is tudtuk, hogy konkrétan lesz, maximum reménykedtünk benne... visszatérve az elejére 10.-volt a terv, de a Dornának kellett volna egy versenyhelyszín a kínai Gp helyére, ezért kezdték el "sürgetni" a tempót....
A 250 kcm-es kategóriában Alvaro Bautista indul az élrõl, Németh Balázs félórával az idõmérõ vége elõtt megfutotta a limitidõt, végül a 22. helyen ért célba, Tóth Imre a 18. helyrõl. A 125-ösöknél Bradley Smith, a legnagyobbaknál Jorge Lorenzo rajtolhat az élrõl Mugellóban, az olasz Moto GP vasárnapi futamán.
A 250-eseknél az elsõ körök után Alex Debon állt az élen, aztán Aojama vette át a vezetést. Még akkor is a japán vezetett, amikor félórával az idõfutam vége elõtt Németh Balázs, a Balatonring Team újonc motorosa [1] megfutotta a limitidõt.
25 perccel a vége elõtt még Aojama vezetett, Tóth Imre ekkor a 18. helyen állt. Az utolsó negyedóra Marco Simoncelli vezetésével kezdõdött, Németh továbbra is a 22. helyen állt.
Az utolsó percekben Bautista, majd Hector Barbera vezetett, végül mégis Bautista futotta leggyorsabb köridõt, Marco Simoncelli a második, Hector Barbera a harmadik, Bautista csak 14 ezreddel elõzte Simoncellit. A magyarok közül Tóth Imre a 18., Németh Balázs pedig a 22. helyen kezdi a vasárnapi versenyt. Németh két versenyzõt is maga mögött tudhat a vasárnapi rajtnál.
Németh Balázs így értékelt a futam után: „A fõ cél a limit megfutása volt ma, ez sikerült! Holnapig még megnézzük az adatokat, és szerintem fogok tudni gyorsulni. Sõt, Aspar úr azt ígérte, hogy este még megkapom di Meglio adatait, az övével összehasonlítjuk az enyémet, és ez is segít majd, hogy hol kellene másként menni. Edzésrõl edzésre egyre jobban hozzászoktam a motorhoz, de azért még van mit tanulni. A versenyre azt kérte Aspar úr, hogy egy nagyobb csoporttal próbáljak majd elmenni, mert tanulhatok tõlük, és akár húzhatnak is.”
Bradley Smith fantasztikus köridõvel szerezte meg az elsõ helyet a 125 kcm-esek idõmérõjén, mögötte Scott Redding és Juliuan Simon ért célba, az elsõ sorból rajtolhat még Sergio Gadea. A Bancaja Aspar Team három pilótája az elsõ sorból indul.
A legnagyobbaknál tíz perc után Jorge Lorenzo még csak a harmadik volt, és hiába vezetett egy perccel a vége elõtt Loris Capirossi, a végén Lorenzo futotta a legjobb idõt. A második helyre Casey Stoner jött be, a harmadik Capirossi lett, Valentino Rossi csak a második sorból indulhat. Az elsõ két helyezett között csak 21 ezredmásodperc volt a különbség
itt van a honlapja, videót nem találtam hirtelen...
Németh Balázzsal kapcsolatban mire lehet számítani? Végülis egy ütõképes motort kap. Látta már valaki versenyezni?
Németh Balázs indulhat Talmácsi helyén
2009. május 28., csütörtök 09:17
A Balatonring Team magyar versenyzõt, a 21 éves Németh Balázst szerzõdtette a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250 köbcentis kategóriájában a hét elején szerzõdést bontó Talmácsi Gábor helyére. Németh már a hétvégi Olasz Nagydíjon indulhat.
A 21 éves Németh Balázs szerda reggel elutazott az olaszországi Mugellóba, hogy felkészülhessen az edzésekre és a vasárnapi versenyre.
Németh Talmácsi Gábor helyét veszi át a csapatnál, miután a 125 köbcentisek között 2007-ben világbajnoki címet szerzõ motoros és Jorge Aspar Martínez spanyol csapattulajdonos hétfõn közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy végleg elválnak útjaik, miután nem tudtak megegyezni a versenyzõ médiajogairól.
Németh nem számít rutintalannak, igaz, eddig négyütemû motorokkal indult: részt vett a szupersport-világbajnokságon (legjobb eredménye egy 16. helyezés a Nürburgringen), az Alpok–Adria bajnokságon, valamint a Superstock 1000 Világkupán is.
A szupersport-vb-n is egy Talmácsit váltott a Factory Racingnél, ugyanis Talmácsi Gergõ helyét vette át a Hondával versenyzõ csapatnál a nürburgringi futamra.
Németh saját honlapján már korábban azt írta, 2009 a nagy lehetõségek éve lesz. A Balatonring hivatalos közleménye szerint mindenképpen magyar versenyzõt akartak szerzõdtetni, és Németh szerzõdtetése mellett szólt, hogy nagyon könnyen alkalmazkodik az új körülményekhez, új kategóriákhoz. Emellett Jorge Martínez egy valenciai tesztelésen személyesen is látta, ott figyelt fel tehetségére.
Tenyleg ? Ez nem igaz, kicsit felre vagy informalva, mivel 2010-re toltak, de nem akkorra terveztek. Sot azt is csak halkan jegyzem meg, hogy meg epitesi engedely sincs rengeteg epitmenyre Lasd a tervezett szalloda, a kiszolgalo epuletek stb. mivel pereskednek a tulajdonjogert. Persze ezt nem nagyon reklamozzak.
Tovabbi tenyek.
"A pálya alapkövét 2008 szeptemberében tették le. Az első futamot 2009. szeptember 20-ára tervezték, ám az engedélyek nehézkes beszerzése miatt a beruházás csúszik. Jelenleg az első Magyar Nagydíjat 2010 májusára ígérik. A pályát a 30%-ban a Magyar Turizmus Zrt. tulajdonában lévő Balatonring Zrt., 70%-ban a spanyol Worldwide Circuit Management (WCM) üzemelteti.
A pálya építésének költsége 80 millió euró, melynek nagy részét a Talmácsi Gábor csapatát is szponzoráló Sedesa Investment Group állja."