Látod, ez már így önmagában igaz. :) De ezek szerint mégsem Talmácsi az egyetlen magyar versenyzõ. És mondjuk a Hungaroring sem azért "telik" meg, mert tele van az F1 magyar pilótákkal.
A Balatonringet eredetileg 2010.-re tervezték, aztán egy hírtelen ötletbõl lett 2009.-re dátumozva mert a a Dornának is kellett egy versenyhelyszín a kínai GP helyére. Én nagyon remélem, hogy az eredeti terv szerint akkor jövõre megépül.
Azt hogy beultetett egy versenyzot, amit valljuk be meg sem erositettek Talmacsi helyere az nem jelenti azt, hogy a Balatonringen ujra megkezdodtek az epitkezesek. :D
Martinez szerint Favaro tehet a válásról, csakhogy Talmácsi dönti el, hogy Favaro mirõl tehet és mirõl nem. Talmácsi viszont egyértelmûen azt nyilatkozta, hogy õ döntött mindenben. Martinez tárgyalni akart Talmácsival, de Talmácsi nem engedte, hogy a menedzsere nélkül tárgyaljon vele. Lehet itt mondogatni, hogy Favaro a bûnös, de Talmácsi dönti el, hogy Favaro hol van ott és hol nincs. Namármost ha ez tényleg így van, akkor Martineznek is a napnál világosabb, hogy Talmácsi tehet a dologról, és nem Favaro. Akkor viszont miért Favarot okolja? Miért keni el ezt a dolgot? Csak azt az egy megoldást látom, hogy valóban át akarta nyomni Talmácsi búráját a menedzsere nélkül, és ezt a lehetõséget szívesen tartja a kalapban. És én láttam azt az ölelést, ahogy elváltak. Nagyon õszinte volt.
Ja, kussolhatna, lapíthatna egész életében, ahogy a magyar társadalom teszi. És akkor igaz, nem érne el sikereket, sosem keresne igazán jól, de nem is bántanák és nem kéne konfrontálódnia.
A gpone.com híre szerint Aspar Martinez megtalálta Talma utódját Németh Balázs személyében. A MotorShow1-bõl jól ismert fiatal magyar tehetség már indult világversenyen a FullGas Racing Team színeiben a Stock VB-n, valamint a Factory Racing színeiben is. Régóta nem hallottunk róla, utoljára akkor keltett feltûnést, amikor rommá verte az Alpok Adria mezõnyt tavaly a Hungarorien.
Németh Balázs 21 éves, 6 éves kora óta motorozik. Versenyzõi karrierje 2005-ben indult be igazán,óriásit ugorva az utánpótlás 50 ccm special géposztályból a superstock 600 felnõtt mezõnyébe került. Már a 2. versenyén dobogóra állhatott Rijekában, 3. helyezést ért el. A következõ futamán Brnoban 2., majd a Hungaroringen legjobb magyarként az Alpok Adria értékelésben ismét egy dobogós 3. helyet szerzett. 2006-ban már a Stock1000 kategóriában indult, 2 futamgyõzelmet szerzett az Alpok Adria Bajnokságban. Egy sérülés akadályozta ebben az évben, de az év végi értékelésben így is a 4. helyet szerezte meg. 2005-ben 600ccm-es, 2006-2007-ben 1000ccm-es Stock motorral nyerte meg a Hungaroringen megrendezett Endurance futamokat. 2003 óta supermoto versenyeken is indul, elnyerte a legtehetségesebb fiatal címet. 2007-ben a FullGas RAcing Team színeiben a Stock 1000VB-n szerepelt, 4 bajnoki pontot gyûjtött. 2008-ban a Factory Racing Team színiben a Supersport600VB-n indult. Hogy mindez elég lesz-e Talma pótlására? Mugelloban meglátjuk!
Miert ? Elmondjam az en verziom ? Na jo elmondom, keres nelkul is. :D
Azert mert igy egyszeruen lelehet a dolgokat zarni a balatonringgel kapcsolatban. Ugyebar azt tudja mindenki, hogy mar leallt az epitkezes is, ha Martinez megtudja a kapcsolatot is szakitani az egyetlen magyar versenyzovel aki megtoltene a palyat magyar szurkolokkal, az egyenerteku azzal, hogy megoldhato az egy tollvonassal, hogy ne tegyek be a versenynaptarba a futamot. Igy nem kell tobb penzt beleolni a semmibe. Ne lepodjetek majd meg akkor, amikor bejelentik ugy mint iden, hogy meg sem lesz itt futam.
2009. május 25., hétfõ 18:55 | Frissítve: 18 perce Talmácsi Gábor és Jorge Aspar Martinez hétfõn teljes egyetértésben váltak el, megölelték egymást, de akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt? Ki kapja meg a bajnok motorját? Háttérbeszélgetésen kerestük a válaszokat.
Nagyon szûkszavúan válaszolt Jorge Aspar Martinez Talmácsi Gáborral történt szakításának valós okaira, mint mondta, nem akarja, ”hogy még több vér folyjon és nem lenne pozitív Talmácsi, a csapat, Magyarországra nézve sem”.
A felek hétfõn látszólag teljes egyetértésben váltak el, búcsúzóul még meg is ölelték egymást mutatva, nekik semmi bajuk a másikkal. De akkor miért nem tudtak megállapodni? Kinek az oka, hogy nem maradnak együtt? hirdetés
Martinez a bajnok egyoldalú szerzõdésbontása [1] után konkrétan kimondta, Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro tehet a válásról [2]. Ezt a budapesti sajtótájékoztatója után nem erõsítette meg, azzal terelte el a kérdést, ”lezárult egy szakasz, többet nem szeretnék arról beszélni, kinek a hibája”.
Annyit õ és expilótája sem tagadott, hogy az egyetlen gond a médiajogokkal kapcsolatos, nem tudtak róluk megegyezni, ezért mennek szét. Arra viszont egyikük sem válaszolt, ez mit takar pontosan, bár megkérdeztük mindkettõjüket.
A gyakorlatban a médiajog elméletileg annyit tesz, mikor kinek nyilatkozik Talmácsi, kinek a reklámjában szerepel, kinek a PR-eseményeit látogatja sztárvendégként, vagyis kit reklámoz a személyével.
Talmácsi ezért a személyes szponzoraitól - meg azért, hogy viseli a feliratos pólójukat - pénzt kap, a csapat szponzoraitól viszont nem, az istálló eseményeire ingyen kell járnia. ”Talmácsi szponzorai a három év alatt egyetlen eurót sem tettek bele az Aspar teambe” – tudtuk meg Martineztõl hétfõn.
Tavaly megírtuk, mi mindent hirdet az exvilágbajnok [3], amibõl valószínûleg szép összeget kasszíroz. Jó fizetést kap, illetve kapott eddig Asparéktól is, mert nekik versenyez, ennek ellenére nem budai palotában lakik és szponzorautóval, Ford C-max egyterûvel jár. (Menedzserének [4] van egy Ferrarija, a sávolyi versenypálya tervezett helyéhez azzal érkezett a tavalyi sajtótájékoztatóra.)
Talmácsi egy éve Magyarországon csak pénzért ad interjút, sajtóközleményt, ingyen nem élménybeszámol és nem jelenik meg semmilyen eseményen.
Megkérdeztük Martinezt, hallott-e errõl, de nem akart belemenni a válaszadásba. Annyit mondott, ”van aki így dolgozik, de én 27 év motoros élet alatt hasonlóval nem találkoztam [5], mi a pilótáinkért nem kérünk pénzt”.
Mivel Martinez és Talmácsi sem felelt a legérdekesebb felvetésekre – mik voltak pontosan a nézeteltérés okai, ez mennyi pénzt jelent és kinek – nem lesz sárdobálás, de az igazság sem derül ki, csak sejteni lehet.
A történtek ellenére Martinez még mindig nem zárja ki, hogy a jövõben egyszer újra együtt dolgozzanak és megengedi, hogy exversenyzõje máshová írjon alá. Szerzõdésük szerint joga lenne ezt megtagadni, de a magyart kedveli, elengedné.
Nincs viszont hova, mert Talmácsiért nincs jelentkezõ, maga sem tudja, mi lesz vele [6], mikor fog újra motorversenyezni. Pedig, mint mondta, élete formájában érzi magát.
Balatonringes motorja üres, de csak egy napig. Pontosabban Alvaro Bautista motorja, ugyanis a háttérbõl megtudtuk, Talmácsi és menedzsmentje az éve elején kételkedett benne, hogy ugyanolyan jó Apriliát kap, mint a menõ spanyol, ezért Martinez elcseréltette velük a gépeket: Talmácsi Bautista, Bautista Talmácsi eredeti 250-esével ment eddig.
A motor üresen nem marad, biztos hogy magyar, nagyon fiatal és nagyon tehetséges ismeretlen üli meg, de mivel hasonlóan erõs gépet még nem próbált, mindenképp kockázat.
Martinezék sokat gondolkoztak, ne ültessenek-e rá inkább egy tapasztalt profit, de végül a magyar projekt miatt magyar mellett döntöttek. Pedig egy nagy név, aki exasparos, spanyol, 250-es, de jelenleg nem apriliás, boldogan és azonnal rápattant volna. Mivel a követelményeknek csak egy valaki, Talmácsi 2007-es 125-ös riválisa, a jelenleg Hondán futó Hector Faubel felel meg, azt feltételezzük, róla lehet szó.
PR-szempontból sem vette volna ki jól magát, el is vetették, de kedden kiderül, ki az a hazai tehetség, akinek karrierjét a nulláról felépítik, és évek múlva az új Talmácsi lehet.
szomorú hír ez, mert ha vissza is tér, de nem kap normális motort, akkor dobogóért már esélye sem lesz küzdeni. és ez nem csak a mostani évre értendõ...
sztem is. ezek után senkitõl nem fog egy jó szót sem hallani sztem.
Hétfõ délután Budapesten tartott sajtótájékoztatót Jorge Aspar Martínez, Talmácsi Gábor korábbi csapatfõnöke. A magyar versenyzõ menedzsmentje a Francia Nagydíj elõtt jelentette be, hogy a második motor hiánya és a kommunikációs jogok egyoldalú megváltoztatása miatt szerzõdést bontott a Balatonring Teammel.
Talmácsi délelõtt személyesen tárgyalt Martínezzel a kialakult helyzet miatt, a találkozón döntés született a versenyzõ jövõjérõl. "Kellemetlen nekem ez a helyzet" - kezdte Martínez. "Ötödik helyen álltunk, minden jól ment, majd Gábor úgy döntött, szerzõdést bont a csapattal. Le Mans-ban már nem is indult, próbáltunk megoldást találni, de a médiajogok miatt nem tudtunk megegyezni. Szeretném megerõsíteni, hogy személyesen Gáborral semmilyen konfliktusom nem volt, csak a legjobbakat tudom kívánni neki."
"Mi tovább küzdünk a magyarországi projektért, a Balatonring még nagyobb lesz, mint terveztük, igyekszünk új magyar versenyzõket találni. Köszönet illeti minden szponzorunkat, akik az eddigieket lehetõvé tették."
Talmácsi gyorsan lefordította az elhangzottakat, amely azt jelenti, hogy a versenyzõ és az Aspar között véget ért az együttmûködés. "Úgy döntöttünk, nem folytatom a motorozást a Balatonring Teamnél, de az Asparnál eltöltött idõkre szívesen emlékszem vissza, harag nélkül válunk el."
Talmácsi öleléssel búcsúzott Martíneztõl, jövõjérõl azonban nem akart beszélni. A csapatfõnök annyit tett hozzá az elhangzottakhoz, hogy már tárgyal új magyar versenyzõkkel, akik nem olyan jók, mint Talmácsi, de szép reményekkel indulhatnak a gyorsaságimotoros-világbajnokságban.
Talmácsi kérdésre válaszolva elmondta, hogy a médiajogok körüli hercehurca valóban olyan komoly kérdés, amely miatt megérte a szakítás, nem csinál bohócot magából. Hogy pontosan milyen részletek miatt nem jött létre az egyezség, arról Talmácsi nem akart beszélni, de leszögezte, hogy ez nem a pénzrõl szól.
Kiderült, hogy ugyan Martínez kikötötte, csak Talmácsival akar tárgyalni, a délelõtti tárgyaláson Stefano Favaro is ott volt. "Szép jövõ vár rám és az egész Asparra" - bizakodott Talmácsi. "Személyesen rosszul éltem meg a történteket, de már kár a múltba nézni" - folytatta Martínez. "Koncentrálunk a világbajnokságra és a magyar projektre, igyekszem megoldani összes problémánkat, hogy még nagyobbak lehessünk."
Talmácsi nem hirtelen döntést hozott, nem bánta meg a szakítást, úgy véli, a múlt alapján eddig jó döntéseket hozott. "Valaminek a vége egy új dolog kezdetét jelenti" - titokzatoskodott Talmácsi. "Minden lehetõségem megvan arra, hogy még idén motorozzak, de errõl továbbra sem szeretnék mondani semmit."
Martínez békével vált el Talmácsitól, az õ engedélye is kell ahhoz, hogy a magyar versenyzõ idén másik csapatban induljon, de szerinte ezzel nem lehet gond. "Csak megerõsíteni tudom, nem áll szándékomban Gábor útjába állni, sok sikert kívánok neki. Elméletben szezon közben nem lehet váltani, hacsak a csapat nem engedélyezi ezt írásban. A kapcsolat jó, meg kell néznünk, milyen körülmények között lehetséges a váltás, ha úgy alakul."
A Balatonring kedden közleményt ad ki, melyben megnevezi új, várhatóan magyar versenyzõjét.
Talmácsiék hétfõn tárgyalhatnak Martínezzel
Hát gyakorlatilag azt, hogy Gábor felmondta a szerzõdést, merthogy hónapokat késtek a második motorral, mert még a szezon elõtti edzésekre ígérték, de nem hogy az éles edzésekre, de végül ugye a futamokra sem érkezett meg a motor, csak akkor, amikor Gábor úgy döntött, hogy felmondja a szerzõdést. Ráadásul állítólag az istálló nem volt hajlandó tárgyalni velük semmirõl, beleértve a reklám tevékenységet is, ami körül az a félreértés volt. Az egyetlen alkalom, amikor az istálló elõállt az ötleteivel, az a futam napja volt. És ebbõl lett elege Gábornak többek között, hogy mindig úgy küldték ki motorozni élesben, hogy elõtte állították bele az ideget, hogy hol mit módosítanak a szerzõdésekben. Dióhájban. Állítólag most ott tartanak, hogy van A terv és B terv, amik között szerepel a Superbike is.
Azt mondja, annak ellenére megkapja Gábor ezt a hatalmas supportot, meg a tuti mocit, ahogyan tavaly szerepelt. Mintha a tavalyi szereplés nem a fosfelhõ rsa-n múlt volna!
a második sorban saját magadat hazudtoltad meg, ezt írtam le én is, akkor miért vitatkozol?
Nagyon jól hangzik, csak sztem semmi valóság alapja. De ne legyen igazam! Viszont tavaly még 125 idén meg már akár MotoGP ha vb ha nem lehet nagy falat lenne, csak azért írom ezt mert voltak már elötte némileg hasonló példák...
Jajj ez hülyeség.. Világbajnok nem? 125-ben is televan a mezõny spanyolokkal,olaszokkal, és jé mégis világbajnok lehetett. 250ben is simán nyerhetne, igaz biztos nem kap olyan mocit mint Bautista, de olyan vas csak nagyon keveseknek adatik meg ebben a mezõnyben. Itt csakis a pénzrõl szól az egész. Favaronak már nem éri meg így ez az egész, és belekötöttek minden kis apróságba, hogy legyen valami indok. Most szerinted lenne egy picurka esélye is a MotoGP-ben? még a 250-es gépet sem szokta meg igazán. Neki most a 250-ben kell bizonyítania,itt még lenne esélye is a dobogóra. Motogp-ben kb 1 percig mutatnák, mert az õ tapasztalatával, és azzal a motorral max a középmezonyben motorozgathatna maximum, de inkább sereghajtóként valahol alaposan lemaradvan. És ott nincsenek olaszok, spanyolok, japánok? szinte csak azok vannak, ott sem engedik majd gyõzni? akkor minek motorozik? :) mert ha úgysem engedik, mi értelme? :)
van egy olyan érzésem, hogy Talmának már korábban kínáltak egy lehetõséget a király kategóriában, amit meg akar ragadni és ehhez kellett egy indok a szerzõdésbontásra, itt pedig kapóra jöttek ezek a dolgok amikrõl most szó is van...
mindenesetre én úgy érzem most van olyan kusza a legnagyobb kategória mezõnye, hogy egy privát csapattal is lehet feltûnõ eredményeket elérni, ami ugródeszkát jelentene 2010-re... ugyanakkor a 250-ben most elég nagy a "tumultus" és spanyolok, olaszok sokasága áll elõtte már most is a fontossági sorrendben, nekik nem érdekük, hogy egy magyar elhappolja ismételten a vb címet a meghatározó országok versenyzõi elõl, valószínûleg ennek a ténynek az oldalvizét érezte meg néhány futam alatt Talma...
bátor lépés ez, de simán bejöhet ez a húzás... valszeg érzi magában a lehetõséget és akkor miért ne próbálná meg...?
én személy szerint inkább nézném õt 10-15. helyeken a nagyok között egy privát motorral és örülnék a pontszerzéseknek (és látunk már 125-ben is kiscsapattal csodát tõle), szóval inkább az, mintsem hogy azért tördeljem a kezem, hogy 250-ben év végén 6. lesz vagy 8. az összetettben, mert többre úgysem hagynának neki lehetõséget...
Részemrõl mind a három felet megértem. A legfontosabb, Gábor jövõje! Ezt Favaronak is el kellene fogadnia. T udom, hogy Gábor sokat köszönhet neki, de egy barát a barátja érdekeit is figyelembe veszi.
Az már tisztán látszik, hogy nehéz lesz ebbõl jól kijönni.
„Gábor nem teheti meg következmények nélkül, hogy egyszerûen eltûnik" - nyilatkozta a Martinez a Kossuth Rádiónak. Szerinte a kommunikációs jogok sohasem voltak Favaróé. „A pilótával, tehát Talmácsi Gáborral kapcsolatos valamennyi jog 2006 óta a miénk volt, és most is a miénk. Csupán annyi történt, hogy mi kölcsönadtuk ideiglenesen a médiajogokat Favaro cégének, a Faster Managementnek, hogy Gábor képével, imázsával kapcsolatos jogokat használja Magyarországon. Csakhogy most, amikor már van egy csapatunk Magyarországon, a Balatonring Team, semmi szükség Favaro cégére. A jogokat mi magunk is tudjuk értékesíteni, Gábor imázsáról nem is beszélve. Így hát visszavettük ezeket a jogokat, amelyek soha nem is voltak Stefano Favaro birtokában. Õ azonban ezt nem hajlandó elfogadni, és így õ az egyedüli felelõs a kialakult helyzetért. Õ, és nem Talmácsi Gábor, aki nagyszerû pilóta és remek ember. Favaro az oka annak hogy Gábor karrierje veszélybe került.
"Újságírói kérdésre a motoros kijelentette, az sincs kizárva, hogy kategóriát vált. Ez lefelé, a 125 kcm-ben a korhatár miatt semmiképp sem képzelhetõ el, viszont a királykategóriában szívesen kipróbálná magát.
Ha Talmácsi marad a 250 kcm-ben, és csapatot vált, eddig megszerzett világbajnoki pontjait megtarthatja."
Azért azt a királykategóriát szerintem el kellene felejteni, mert inkább itt kellene az élmezõnybe tartozni, mint ott sereghajtóként szerepelni, de ez csak az én magánvéleményem.
nagy újdonságot nem mondott, amit már eddig is lehetett tudni, amiket beidéztünk lentebb.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott, három pontba szedett cáfolatban a Balatonring Team elsõként azt említi, hogy szerinte Talmácsi elsõ három futamon elért kiváló eredményei (10. hely, 4., 7.) nem születhettek volna meg a megfelelõ körülmények nélkül. Másodikként a közlemény a csapatfõnök Jorge Martinez Asparnak a magyar motoros iránti bizalmát emeli ki: "2007-ben a magyar pilóta mellett döntött, és az elõzõ világbajnokság szerényebb eredményei ellenére idén a rendelkezésére bocsátotta a világbajnokság egyik legtapasztaltabb csapata, az Aspar Team segítségét, hogy akár világbajnokká válhasson az új, nagyobb kategóriában is."
Utolsóként a közlemény kiemeli, hogy Jorge Martinez elismert támogatók bevonásával - Grupo Milton, Logostic Land, Sedesa - kifejezetten Talmácsira szabott csapatot hozott létre a 2009-es évre.
"Az az igazság, hogy semmiképpen sem számítottam ilyen reakcióra. Ebben az évben hoztuk létre az új csapatot kizárólag Gábor miatt - olvasható Martinez nyilatkozata a közleményben. - Nehéz volt a projektet kivitelezni, elõrevinni, de egy pillanatra sem hagytuk abba a harcot, hogy a legjobb technikát és leghathatósabb támogatást nyújtsuk. Óriási csalódást érzek, hogy ebbe a helyzetbe kerültem és remélem, amikor mindezen túl leszünk, Gábor rájön, hogy milyen sokat tettünk érte. Természetesen a legkevésbé sem értek egyet a nyilatkozataival, és ha nem sikerül megfelelõ módon megegyeznünk, meg fogom tenni a szükséges intézkedéseket, hogy megvédjem az érdekeinket."
"Az életem a versenyzés. Azonban elérkeztünk arra a pontra, amikor kénytelenek voltunk átértékelni, mérlegelni a helyzetet. Katar óta folyamatos rajtam a nyomás emiatt, és nagyon nehéz 250 km/órával száguldani a pályán úgy, hogy az ember tudatalattijában ilyen dolgok vonják el a figyelmet, a kellõ koncentrációt. Nem tudom, mit hoz a jövõ, de ennél az állapotnál csak jobb lehet." - nyilatkozta korábban Talmácsi Gábor.
biztos vagyok benne, hogy ha nem lenne Talmáéknak nyomós indoka a történtekre, illetve egy jól kidolgozott B-terv a zsebükben a folytatást illetõen (akár már egy létezõ elõszerzõdéssel), akkor nem csinálnának ekkora meggondolatlanságot, ami egyértelmû pereskedéshez fog vezetni a végén... Vagyis én nem féltem õket. Az, hogy valaki eljutott egy karrier szempontjából is idáig az csak azt bizonyítja, hogy tudják mit csinálnak. Én nem aggódom.
ma nyilatkozatok, hamarosan megtudunk... valamit.
Lássuk be, attól messze van? Ez meg mit jelentsen? Mintha csak úgy szaladgálnának le-föl a világbajnok motorosok. Tiszta Puskás-feeling, az egész világ tudja, mekkora tehetség, csak itthon kételkednek benne. És mi van akkor, ha a csapattulaj a médiapénzeket egész egyszerûen zsebrevágja, holott azok a világbajnoknak, vagy legealább részben neki szólnak?
Én meg nemszeretem az ilyen hozzáállást.. Nem láttam még ilyet, hogy fogja magát valaki és nem indul a következõ futamon, fõleg ilyen furcsa okok miatt. Adjon értelmes magyarázatot rá, mert eddig igencsak furcsa nyilatkozatokat olvastam.. Én tényleg tisztelem, meg már jóideje nézem a versenyeit,és drukkolok neki, de most picit csalódtam. Cserbenhagyta a szurkolókat is ezzel a lépéssel. Természetesen ha kapunk egy épkézláb nyilatkozatot, hogy pontosan mi is az oka ezeknek akkor biztos megértõ leszek én is. De így.. háát..
Szerintem Te nem vagy tisztában azzal, hogy mekkora jelentõsége van 1 tartalékmotornak. Mert lehet azzal küzdeni, de a tudat, h 1 bukfenc és hopp csá hol a másik motor na akkor most mi is van... Öreg nem szeretem, h így beszélsz hazánk egyik legtehetségesebb sportolójáról.
Elég érdekes dolgok történnek Talma körül, de sztem az igazi mozgató rugó megint a lóvé, kb sosem tudjuk meg az igazat Ez a média téma itt a legnagyobb gebasz, nem is a 2. motor sztem. Valszeg Aspar, úgy gondolta, ha kell a 2. motor, akkor nekünk is jusson a tortából, ne csak nektek, de ez csak az én teóriám.
Mondjuk tavaly is volt ebbõl botrány, hogy Talmáék picit sokat kezdtek gondolni magukról.. Remélem tényleg Martinez a köcsög, mert ha Talmáék szenvednek csak, akkor én nem is vagyok rá már annyira kíváncsi. Mutassa meg, hogy azzal az egy motorral is képes csodákra, bizonyítson, harcoljon, és letojom hogy hanyadik lesz, csak lássam a küzdeni akarást. Rengeteg motoros van aki átvenné a helyét, és simán eltud tûnni a süllyesztõben, hiába tehetséges. Egy ilyen botrány után, nemhiszem, hogy bárki is szerzõdtetné, hacsak nem egy Rossi tehetség veszett el benne, de lássuk be attól azért messze van.. Sajnálom, hogy így alakult..
nagy kár lenne ha ez rányomná a bélyeget a karrierjére...
Valakik ilyen jogászvilágot teremtettek nekünk. Senki nem beszél nyíltan, a valódi álláspontját mindenki feltételes módú mondatok mögé rejti. Taktikáznak, esélyeket latolgatnak, helyezkednek. Ez a világ egy magyarnak mindig is idegen volt és idegen is marad. Remélhetõleg jól jön ki a szituból Talma. Lehet, hogy csak hírverés az egész. Bár úgy lenne!
2009. május 14., csütörtök 17:39
Jorge Aspar Martinez, az exvilágbajnok csapatának tulajdonosa interjúnkban nem említ szerzõdésbontást, de elmondja, várja a pénteki, Le Mans-i szabadedzésre magyar pilótáját. Ki biztosan nem rúgta, keresi, mert nem tudja, hol van és telefonon sem éri el egy hete, csak a menedzserét. Kérését, a második motort teljesíti.
"Nem értjük az egészet, nem értjük, hogy tehet ilyet egy világbajnok. 28 év alatt, mióta a GP-sportban vagyok, ilyet nem láttam. Mi soha nem rúgtuk õt ki, sõt, várunk rá" - nyilatkozta Jorge Aspar Martinez, Talmácsi Gábor istállójának tulajdonosa az Indexnek.
A 250 kcm-esek között szereplõ magyar motoros menedzsmentje csütörtökön jelentette be, nem indul pilótája a gyorsaságimotoros-világbajnokság vasárnapi Francia Nagydíján, Le Mans-ban, mert egyoldalúan szerzõdést bontott a Balatonring Teammel.
Ok: a második motor hiánya és a médiaképviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása. A pilóta menedzsere, Stefano Favaro állítja, utóbbit semmiképp nem tehették volna meg.
"Érthetetlen és felfoghatatlan az egész, mivel Gábor gyári motort kapott a csapattól és igazolta a tehetségét, hiszen nagyszerû eredményeket ért el az elmúlt években. Mindig is tökéletes volt a viszonyom vele, ezért remélem, sikerül beszélnünk, hogy tisztázzuk a helyzetet, és folytatódjon az eddig kölcsönösen pozitív kapcsolat."
Martinez a telefoninterjúnk alatt egyszer sem használta a szerzõdésbontás kifejezést, azt viszont hangsúlyozta, még számít Talmácsira.
Nagyon örülne és szeretné nem csak õ, de az egész csapat, ha az exbajnok indulna a pénteki szabadedzéseken, de nem tudnak szó nélkül elmenni a történtek mellett, aminek következményei lesznek.
"Várjuk, mit tesz Gábor, többször hívtam telefonon, de nem érem el, mindig csak a menedzsere beszél, Gábor soha" - árulta el Martinez. hirdetés
Menedzsmentje szerint a szakítás egyik oka, hogy Talmácsi Jerezben sem kapott tartalékmotort, pedig megígérték neki. Martinez ezt nem cáfolta, annyit mondott: "Már itt van a boxban a második motor, jöhet bárki megnézni".
A másik, ezek után egyre jelentõsebbnek tûnõ indok a kommunikációs jogok átvétele. Favaro szerint az az övék, ám a Balatonring önhatalmúlag megvonta tõlük.
Martinez másképp tudja: "A jogok mindig is a mi tulajdonunkban voltak, csak 2006 óta továbbadtuk nekik, õk értékesíthették".
Nem tudni pontosan, anyagiakban ez mit jelent, de valószínûleg jelentõs összeg van a háttérben.
Az üggyel kapcsolatban nemzetközi sajtótájékoztatót tart a spanyol istállótulajdonos pénteken, 11 órától Le Mans-ban, ott fog részletesebben beszélni a történtekrõl és ismerteti várható lépéseit.
Sajnos nem vagyunk mi akkora motoros nemzet, hogy egy Spanyol "Martinez" csapattal szemben jól jöjjön ki Talma a dologból. Még ha elismerésre kerül Talmáék sérelme, akkor is túl nagy a befolyásuk ahhoz, hogy Talmának bárhol keresztbe tegyenek a jövõben. Remélem nem így lesz.
hát ez szomorú :/ nem nagyon szimpatikus nekem Talma managere...
„Példa nélküli Talmácsi Gábor egyoldalú szerzõdésbontása” – nyilatkozta az MTI-nek a motorsportban 28 éve dolgozó Jorge Martínez csapatfõnök. „Érthetetlen és felfoghatatlan a döntés, mivel Gábor gyári motort kapott a csapattól, és õ igazolta a tehetségét, hiszen nagyszerû eredményeket ért el vele az évek folyamán. Mindig is tökéletes volt a viszonyom vele, ezért remélem, sikerül beszélnünk, melynek során tisztázzuk a helyzetet és folytatódik az eddig kölcsönösen gyümölcsözõ kapcsolat” – mondta Martínez. A csapatfõnök hozzátette, ugyanakkor nem tudnak szó nélkül elmenni a történtek mellett, melynek lesznek következményei. Az üggyel kapcsolatban nemzetközi sajtótájékoztatót tart az istálló pénteken 11 órától Le Mans-ban. A 250 kcm-esek között szereplõ Talmácsi Gábor és menedzsmentje csütörtökön jelentette be, nem indul a gyorsaságimotoros-világbajnokság vasárnapi Francia Nagydíján, Le Mans-ban. Ennek oka a második motor hiánya és a médiaképviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása volt. Martínez ezekre pénteki sajtótájékoztatóján kíván reagálni részletesen, s ott árulja el az istálló várható lépéseit is. MTI
Valami itt nagyon nem kerek.
Még jól is alakulhat!
"Favarót egy párizsi reptéren értük utol, útban van a futam helyszínére, de azt nem tudja, hol, mikor folytatja karrierjét Talmácsi.
”Most szállt le a gépem, megyek Le Mans-ba, meglátom, mit tehetek. Egyelõre nem tudom, hol megy majd Gábor. Nincs ötletem, de az a célom, hogy mindenképpen a Moto GP-ben maradjon” – mondta a menedzser.
A második motor már Le Mans-ban van
Mervó József, a Balatonring Teamet szponzoráló és a leendõ sávolyi Balatonringet kivitelezõ Grupo Milton vezérigazgatója a csapattulajdonos, így azt pénzelõ Jorge Aspar Martineztõl úgy tudja, Talmácsi hiányolt második motorja már Le Mans-ban van.
Állítja, a szerzõdésnek megfelelõen mindent megtettek, szponzorként nem értik, mi történik Talmácsi körül: "Mondvacsinált ügynek tartom, nagyon sajnáljuk Gábort, a következõ néhány hét tárgyalásokkal telik majd".
Meggyõzõdése, nem Talmácsi tehet a kialakult helyzetrõl, tudomása szerint ilyen még nem volt a gyorsasági motorsport és az Aspar történetében, „jó lenne, ha a versenyzõk, a motorok dominálnának, nem a háttérben dolgozó erõk”.
Mervó állítja, a csapat, a Balatonring Team mindenképpen megmarad, új versenyzõt, talán spanyolt igazolnak, aki már a hétvégén indulhat Le Mans-ban."
http://www.talma.hu/forum/viewtopic.php?f=9&t=69
van egy olyan félelmem hogy idén már nem látjuk versenyezni Talmát :S
Talma remélem,hogy egyre több tapasztalatot szerez amibõl késõbb tud majd profitálni.
sztem így együtt :)
újonc még, akkor is ha VB, de csak egy új motor, erõsebb, valszeg sok helyzetben máshogy viselkedik. plusz õ is mondta már nemegyszer, hogy a beállításokat elég nehéz megtalálniuk.
az elõzõ futam után írtam: "Talma a saját és méginkább a motorja teljesítménye alapján ma is csak 7. helyre lett volna elég."
jelenleg ez a realitás...
mi lehet a probléma? a motor gyenge? rossz a beállítás? vagy Talmának kéne valamit másképp csinálni, esetleg szokni a motort?
Talmácsi a hetedik helyen fejezte be a jerezi futamot, Tóth a 16. lett Talmácsi Gábor a 7., Tóth Imre pedig a 16. helyen végzett a a gyorsaságimotoros-világbajnokság Spanyol Nagydíján a negyedliteres géposztályban. A versenyt a japán Aojama Hirosi nyerte meg, a spanyol Alvaro Bautista és az olasz Marco Simoncelli elõtt.
Nem kapta el túl jól a rajtot a tizedik helyrõl induló Talmácsi Gábor, így két-három helyet visszacsúszott, de az elsõ kör végére már újra az elsõ tízben volt, Tóth Imre pedig a 18. helyen motorozott ekkor.
Talmácsi a gyenge kezdés után lassan, de biztosan elkezdett elõre lépegetni, azonban az már hamar látszott, hogy az élen haladó négyest (Marco Simoncelli, Aojama Hirosi, Alvaro Bautista, Hector Barbera) nem nagyon lehet majd utolérni.
Talmácsi a 7–8. hely környékén motorozott két korábbi 125 köbcentis világbajnok, Mike Di Meglio és Thomas Lüthi társaságában. Elõbbi egy hibát követõen majdnem elesett, és bár végül állva maradt, Talmácsi valamennyire le tudta szakítani, feljõve a hatodik helyre.
Az élen állók folyamatosan elõzgették egymást, Talmácsi pedig Mattia Pasini, Lüthi és a felzárkózó Roberto Locatelli között haladt.
A végén a hazai pályán versenyzõ Bautista és Aojama állt az elsõ két helyen, kettejük közül végül a japán futott be elsõként, Bautista lett a második, a harmadik helyet pedig Simoncelli szerezte meg.
A dobogósok és Talmácsi közé Barbera, Lüthi és Pasini furakodott be, így világbajnokunk a hetedik helyen végzett, Tóth Imre pedig a 16. lett, így õ most nem szerzett pontot.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, 250 KCM SPANYOL NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY 1. Aojama Hirosi (japán) 2. Alvaro Bautista (spanyol) 0.132 mp hátrány 3. Marco Simoncelli (olasz) 2.706 … 7. Talmácsi Gábor 26.288 … 16. Tóth Imre
Egy jó rajt megint kelleni fog...
Talmácsi a 10., Tóth Imre a 19. helyrõl indulhat a vasárnapi futamon Talmácsi Gábornak nem sikerült megismételnie a szabadedzéseken elért helyezését, és csak a 10. idõt motorozta a gyorsaságimotoros-világbajnokság Spanyol Nagydíjának idõmérõ edzésén a 250 köbcentiméteres kategóriában. Tóth Imre a 19. helyrõl rajtolhat.
Talmácsi Gábor ideje ezúttal a 10. rajtpozícióhoz volt jó
Talmácsi Gábor leggyorsabb körét 1:44.058 perc alatt teljesítette, ami egy másodperccel marad el a legjobb idõt magáénak tudó spanyol Alex Deboné mögött, aki 1:43.028-at futott.
Debon mögött két másik spanyol, Hector Barbera és Álvaro Bautista, illetve az olasz címvédõ, Marco Simoncelli kvalifikálta magát az elsõ négy helyre, így indulhatnak az elsõ sorból a vasárnapi futamon.
Pedig Talmácsi elsõ ideje, az 1:44.681 sokáig a negyedik helyre volt jó a japán Aojama Hirosi, Barbera, illetve Simoncelli ideje mögött. A folytatásban azonban a spanyolok – Debon és Barbera mellett Bautista és Faubel is egyre jobb idõket produkálta –, valamint a két francia Jules Cluzel és Mike Di Meglio mellett a svájci Thomas Lüthi is megelõzte a magyar versenyzõt.
Talmácsi a hajrában 1:44.681-rõl 1:44.058-ra javította idejét, ám mellette a mezõny is javítani tudott, így a magyar versenyzõ ideje a 10. helyre volt elég.
A másik magyar versenyzõ, Tóth Imre is az idõmérõ elsõ felében volt jobb (egy ideig volt a 13. is), végül közel három másodperccel lemaradva Debon mögött a 19. lett.
A 250 kcm-esek futama vasárnap 12.15-kor kezdõdik Jerezben.
SPANYOL NAGYDÍJ 250 KCM, IDÕMÉRÕ EDZÉS 1. Alex Debon spanyol Aprilia 1:43.028 2. Hector Barbera spanyol Aprilia + 0.289 3. Marco Simoncelli olasz Gilera + 0.348 4. Alvaro Bautista spanyol Aprilia + 0.423 5. Jules Cluzel francia Aprilia + 0.493 6. Aojama Hirosi japán Honda + 0.563 7. Mike Di Meglio francia Aprilia + 0.764 8. Thomas Lüthi svájci Aprilia + 0.836 9. Hector Faubel spanyol Honda + 0.863 10. TALMÁCSI Gábor magyar Aprilia + 1.030 ...19. TÓTH Imre magyar Aprilia + 2.989
Talmácsi Gábor jó hangulatban várhatta a Spanyol Nagydíj szombat délelõtti, második szabadedzését, miután a pénteki gyakorláson az ötödik legjobb idõt érte el. A magyar motoros tegnap úgy vélekedett, kezdetnek ez jó eredmény.
A szombati szabadedzésen a 250 kcm-es géposztály motorosaival együtt hamar kiment a pályára a kategória két magyarja is. Talma egy 1:49.721 perces körrel nyitott, míg Tóth Imre 1:49.235 perces idõvel mutatkozott be.
A gyorsabb körökre sem kellett sokat várni: a tegnapi edzést a második helyen záró Aojama Hirosi elsõként lépte át az 1:46 perces határt, míg Talmácsi 1:46.110-es körével a második helyen állt.
Az elsõ igazán gyors kör Marco Simoncelli nevéhez fûzõdik, aki 1:43.474 perces idõvel állt az élre. Nyolc perccel a gyakorlás vége elõtt az olasz versenyzõ mellett csak Héctor Barbera tudott 1:44 alá kerülni. Talmácsi 1:44.336-os köre az ötödik helyre volt elég.
A szabadedzés végén Simoncelli mögött átrendezõdött a mezõny, de Talma nem tudta megjavítani idejét, így a nyolcadik helyre csúszott vissza. Az idõmérõ edzés 15.05 órakor veszi kezdetét a 250 kcm-es kategóriában.
Tóth Imre 1:46.451 perces idejével a 19. helyen zárta a gyakorlást.
SPANYOL NAGYDÍJ 250 KCM, 2. SZABADEDZÉS 1. Marco Simoncelli olasz Metis Gilera Gilera 1:43.474 2. Aojama Hirosi japán Scot Racing Team 250cc Honda 1:43.556 0.082 3. Álvaro Bautista spanyol Mapfre Aspar Team Aprilia 1:43.679 0.205 4. Alex Debon spanyol Aeropuerto-Castello-Blusens Aprilia 1:43.730 0.256 5. Mike Di Meglio francia Mapfre Aspar Team 250cc Aprilia 1:43.970 0.496 6. Héctor Barbera spanyol Pepe World Team Aprilia 1:43.995 0.521 7. Karel Abraham cseh Cardion AB Motoracing Aprilia 1:44.186 0.712 8. Talmácsi Gábor magyar Balatonring Team Aprilia 1:44.302 0.828 9. Mattia Pasini olasz Team Toth Aprilia Aprilia 1:44.487 1.013 10. Héctor Faubel spanyol Valencia CF - Honda SAG Honda 1:44.521 1.047 …19. Tóth Imre magyar Team Toth Aprilia Aprilia 1:46.451 2.977
Talmácsi Gábor a tegnapi ötödik után a nyolcadik leggyorsabb volt a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén a 250 kcm-es géposztályban. A leggyorsabb Marco Simoncelli volt 1:43.474 perces idejével, a második Aojama Hirosi, a harmadik Álvaro Bautista lett.
Így van, sehol nem lett volna.... Csakhát kipotyogtak, mert lámák voltak. Azért a szerencséért, ami a pályán ér, keményen meg kéne dolgozni. Így aztán valójában akkor nem lett volna sehol, ha õ is kipotyog, mint amatõr versenytársai.
Ez így van, sajnos "sehol" nem lett volna ha a többiek nem potyognak ki elõle. De akkor is szép eredmény ez! Viszont szerintem itt inkább azzal van a gáz h a motor amin ül egyszerûen gyenge a többihez képest. Még az elején úgy ahogy vissza tudott elõzgetni de késõbb már simán leszakították a többiek. Ha mondjuk olyan motorja lenne mint az állítólagos csapattársainak akkor nem ez lenne szitu úgyhiszem. Nem hiszem h Di Meglio annyival jobban üli meg a 250-es gépet mint Talma.
Gratta a 4. helyhez! Viszont javulni kéne még kicsit, mert ez a 4. hely részben köszönhetõ a körülményeknek is. Talma a saját és méginkább a motorja teljesítménye alapján ma is csak 7. helyre lett volna elég. Tudom, hogy nem ez számít, hanem a befutó, de nagyon bízom benne, hogy a jövõbet azért úgy is tud majd jó helyezést elérni, hogy nem esnek ki elõle. Hajrá Talma!
Na kezd alakulni a dolog, gyenge a motor, de mindent kihozott belõle.
Elkezdték ugyan a Japán Nagydíj edzését szombaton, de mindenki lényegesen rosszabb idõket ment az óriási esõben, mint a pénteki idõmérõkön, a túl sok víz miatt lefújták az idõmérést. Pénteken Talmácsi Gábor a 7. lett, innen kezdi a versenyt vasárnap, magyar idõ szerint kora hajnalban.
A heves esõzés miatt a szervezõk törölték a szombati idõmérõket a gyorsaságimotoros-világbajnokság második versenyén, a japán Motegiben. A rajtsorrendek a pénteki szabadedzésen elért eredmények alapján alakultak ki. A 250 kcm rajtsorrendje 1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) 1:53.093 p 2. Aojama Hirosi (japán, Honda) 1:53.695 3. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:53.836 4. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:53.940 5. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 1:54.497 6. Raffaele De Rosa (olasz, Honda) 1:54.584 7. TALMÁCSI GÁBOR (Balaton Racing Team, Aprilia) 1:54.594 ...20. TÓTH IMRE (Team Tóth Aprilia) 1:58.727
A délelõtti tréningeket ugyan még megtartották szombaton, de a már akkor is vizes pályán lényegesen rosszabb idõket értek el a versenyzõk, mint egy nappal korábban. Talmácsi egyébként 13., Tóth pedig 21. volt a 250 kcm-esek között. hirdetés
Pénteken ugyanakkor mindketten elõrébb zártak, így elõrébbrõl is rajtolhatnak: a 125 kcm-esek között 2007-ben világbajnok, 2005-ben és 2008-ban pedig bronzérmes Talmácsi, a Balatonring Team versenyzõje a hetedik, Tóth, a Team Tóth Aprilia versenyzõje pedig a 20. helyrõl vághat neki vasárnap - magyar idõ szerint 6:15-kor induló - a versenynek.
"Kevés tapasztalattal rendelkezem még mindig ebben a kategóriában, és ez különösen nagy hátrány vizes pályán - kezdte értékelését csapata tájékoztatása szerint Talmácsi Gábor. - Azért is volt érdekes a délelõtti vizes edzés, mert a mérnökökkel több beállítást is megváltoztattunk a motoron. Ilyen körülmények között azonban gyakorlatilag lehetetlen megmondani, hogy jó irányba mozdultunk-e el.
Kicsit úgy érzem ezek után, hogy a holnapi verseny egy kirándulás lesz az ismeretlenbe. Mégis a pénteki száraz edzés alapján úgy gondolom, hogy versenyben lehetek a legjobbakkal. Motiváltnak érzem magam, és ki akarom hozni magamból a legtöbbet. Egy száraz versenynek egyébként sokkal jobban örülnék, mert tovább gyûjtögethetném a tapasztalatokat a 250-es kategóriában."
Élõben közvetíti vasárnap 06:15-tõl a Japán Nagydíjjal folytatódó gyorsasági motoros-világbajnokság 250 cm3-es futamát a Magyar Televízió. A kora reggeli futam ismétlését és a „király kategória” versenyét délután láthatják az m1 nézõi.
A 17 futamból álló gyorsasági motoros világbajnokság elsõ idei versenyén, Katarban – élete elsõ negyedliteres futamán - az egyáltalán nem szégyellni való 10. helyet szerezte meg Talmácsi Gábor. E heti futamát is élõben követhetik a nézõk vasárnap reggel negyed héttõl az m1-en. Érdekesség, hogy a helyszínt a Napkelte mûsorában kapcsolja majd az m1, míg az m2-n –a megszokott módon- folytatódik a közéleti stúdiómûsor. A késõbb kelõk a futam ismétlését felvételrõl 12:40-kor láthatják, majd rögtön utána a „Király kategóriát” felvételrõl 13:35-tõl, amíg a 125 cm3-es kategória versenyét éjjel 00:10-tõl szintén felvételrõl tekinthetik meg az m1 nézõi.
"A MotoGP idei 17 versenyhétvégéjének valamennyi futamát az MTV nézõi követhetik. Talmácsi Gábor második versenyét április 26-án, Motegibõl közvetíti az m1. Elsõ alkalommal 2005 júliusában közvetítette a Moto GP 125 köbcentiméteres kategóriájának versenyét a Magyar Televízió a Donington Parkból, azóta Talmácsi 63 futamát láthatták hétvégenként az m1 nézõi. Az idei elsõ futamot, a katarit a közvetítés jogaival rendelkezõ Dorna ingyen bocsátotta az MTV rendelkezésére."
Nem kétlem, hogy az útlevelükben az állampolgárságnál azt írja: magyar. De hogy magyar szokás lenne a mutyizás, meg a lopás, azt sok ember nevében kikérem magamnak.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: "Nagyon jól indult a verseny, jól sikerült a start, teljesen jól ment a futam elején minden. A pálya borzasztóan csúszott és a gumik nagyon hamar elmelegedtek, de lényegében nem panaszkodhatok jó verseny lett volna, de sajnos háromszor olyan szituációba kerültem, amelyek következtében teljesen lemaradtam az élbolyról. Elõször Wilairot jött belém, kisodródtam és többen elmentek, majd Abraham eset el elõttem és végül Locatellivel értünk össze, de szerencsére nem estem el. Ezután nehéz volt újból felvenni a ritmust. Mindenesetre tanúságos verseny volt. Féktávokon nem volt az igazi a motor, az elsõ futómû sincs még igazán hozzám állítva, ezért nem érzem annyira a motor elejét és talán eggyel keményebb gumit kellett volna választanunk. Még sok tapasztalatot kell gyûjtetünk, hogy a következõ versenyen még erõsebbek legyünk, de továbbra is keményen dolgozunk.”
Megvolt. A versenyt nem láttam, de amit olvastam, aszerint nem volt egyszerû. Mint a maláj F1 futam.