Ráadásul kiemelten kezelték az ügyet, hogy minél hamarabb elkezdõdhessen a beruházás. Itt a spanyol fél volt a ludas, aki egy jó darabig nem is válaszolt a megkeresésekre, majd közölte, hogy jelenleg nincs pénze a beruházásra.
Szerinted ha nálunk építenek valamit, akkor abban nincs benne Magyar? A Spanyolok régebben is elkezdhették már volna az építést, csak ugyebár volt elötte egy jó kis huzavona... Na mind1, a lényeg, hogy Talma hozza a formáját, HAJRÁ!
Talmácsi Gábor az ötödik legjobb idõt motorozta az Estorilban zajló gyorsasági motoros teszt elsõ napján a 250 kcm-es kategóriában.
A magyar motoros a teszt után elmondta, délelõtti eredményeivel elégedett volt, de a délutáni változtatások után már nem tudott javítani idején. Talma hozzátette, nem elégedetlen az eredménnyel, de bízik benne, hogy sikerül tovább fejlõdni.
Suchman Tamás: nem készülhet el idõre a sávolyi versenypálya
A spanyol beruházó nem nyújtotta be eddig a hitelkérelmét a felerészt hitelbõl megvalósítani tervezett sávolyi motorospálya megépítéséhez, így nincs realitása annak, hogy a beruházás a tervezett szeptemberi határidõre megvalósuljon – jelentette be Suchman Tamás, a kiemelt fejlesztésekért, ezen belül a sávolyi MotoGP hatósági elõkészítéséért felelõs kormánybiztos az MTI-nek kedden.
Itt még a vidámság az úr: Talmácsi Gábor az alapkõletételnél
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíjára szeptember 20-án kerülne sor az új Balatonringen.
Suchman Tamás leszögezte, a magyar fél a feltételeket biztosította, kiemelten kezelte a beruházást, és teljesítette a vállalásait. Az ügynek prioritást adva, rendkívüli szigorral folytatták le a hatósági egyeztetéseket, így a pálya néhány héten belül megkaphatja az építési engedélyt – tette hozzá. Ehhez a befektetõ jelentõs beruházása révén megépült Sávoly község csatornahálózata, és hamarosan megkötik a szerzõdést a tisztítómû megvalósítására is.
A kormánybiztos beszámolója szerint a spanyol Sedesa vezette konzorcium a költségeket felerészt önerõbõl, felerészt a Magyar Fejlesztési Bank által nyújtott hitelbõl kívánta állni, azonban az ehhez szükséges hitelkérelme a mai napig nem érkezett be.
Márpedig enélkül nincs meg a fedezet a versenypálya szeptemberi határidõre tervezett megépítéséhez. A határidõ betartásához nemcsak a hitelfelvétel ügyében kellett volna megtenni az elsõ lépéseket, hanem a sávolyi helyszínen is, ami szintén nem történt meg.
Suchman Tamás álláspontja szerint a gazdasági válság vezetett a beruházás elhalasztásához, amirõl a spanyol fél ígérete szerint csütörtökön, közleményben ad majd tájékoztatást.
A portugáliai tesztet nagyon váró Talma gyõzelemre készül 2009-ben A 250 kcm-es géposztályban versenyzõ motorosunk, Talmácsi Gábor már nagyon várja a március közepén kezdõdõ portugáliai tesztelést, amelyen sok társa is jelen lesz, és elárulta, hogy a legnagyobb változást új motorjának gyorsasága jelenti a 125-ös kategóriához képest, valamint az, hogy sokkal többet kell használnia a testét a kanyarokban.
Talma bizakodóan készül a 2009-es vb-re
Talmácsi Gábor a egy spanyol szakportálnak adott interjújában elmondta, nagyon várja már, hogy a március közepén kezdõdõ teszten újra motorozhasson.
„Már megkezdõdött a visszaszámlálás a portugáliai tesztelésig – fogalmazott Talmácsi Gábor. – A legutóbbi teszt óta sok idõ telt el, ezért fontos, hogy újra motorra ülhessek. Portugáliában a kategória sok versenyzõje jelen lesz, így kiderülhet, hogy mennyire tudtam felkészülni, de az igazi erõfelmérõt az azt követõ jerezi gyakorlás jelenti majd. Katar pedig az egyik kedvenc nagydíjam, szeretem a pályát és az esti versenyt. Nagyon várom a vébé kezdetét.”
„A legnagyobb változást a 125 köbcentiméteres kategóriához képest az új motor gyorsasága jelenti számomra – folytatta a magyar motoros. – Az elõzõ gépemen félelem nélkül húzhattam a gázt, de most óvatosnak kell lennem. Emellett a testemet sokkal jobban kell használnom a kanyarokban. Az elsõ teszten mereven ültem a motoron, ám ezen változtattam, és sokkal gyorsabb lettem.”
Talma azt is elárulta, úgy kezdi el a 2009-es világbajnokságot, hogy a végsõ gyõzelem a célja, hiszen csak ezzel a hozzáállással lehet eredményes.
„Egyelõre még korai megjósolni, hogy milyen gyors lesz a motorom, de jól megy az alkalmazkodás az új géphez – mondta Talmácsi. – Mindig a gyõzelmet tartom szem elõtt, és a csapatommal azon vagyunk, hogy nyerjünk. Úgy gondolom, ez a legjobb mentalitás, ha valaki jó eredményeket akar elérni.”
nekem Talmától függetlenül is nagyon szimpi volt ez a kiscsapat, kár hogy nem jutottak egyrõl a kettõre...
Április 12. - Katar - Losail * Április 26. - Japán - Motegi Május 3.- Spanyolország - Jerez Május 17. - Franciaország - Le Mans Május 31. - Olaszország - Mugello Június 14. - Catalunya - Catalunya Június 27. - Hollandia - Assen ** Július 5. - Egyesült Államok - Laguna Seca *** Július 19. - Németország - Sachsenring Július 26. - Nagy-Britannia - Donington Park Augusztus 16. - Csehország - Brno Augusztus 30. - Indianapolis - Indianapolis Szeptember 6. - San Marino & Riviera di Rimini - Misano Szeptember 20. - Magyarország - Balaton Október 4. - Portugália - Estoril Október 18.- Ausztrália - Phillip Island Október 25. - Malajzia - Sepang November 8. - Valencia Ricardo Tormo - Valencia
* Éjszakai verseny ** Szombati verseny *** Csak MotoGP verseny
Ha talma dobogón végez az elsõ 250-es évében, az szerintem bõven jó.
Bautista kemény dió lesz, még szerencse, hogy valamit mindig elbénázik.:)
Esõs idõben a harmadik legjobb idõt érte el Talmácsi Gábor
Eredményesen zárult az elsõ valenciai teszt nap az idén 250 kcm-es kategóriában induló világbajnokunk, Talmácsi Gábor számára. Az esõs idõ és a vizes pálya kedvezett a csapatnak, mert Talmáék külön az ilyen idõjárási körülményekre tudták beállítani a motort.
Fizikailag Gábor nagyon jól bírta a mai napot, fájós csuklójának még kedvezett is a vizes pálya, hiszen ilyenkor nincsenek nagy féktávok és nagy kigyorsítás.
Bautista és Faubel csak a tesztelés végére tudták megelõzni a magyar motorost.
„Az idõjárás miatt eleinte hiányzott a motiváció, senkinek sem volt kedve igazán motorra ülni, ráadásul nagyon hideg is volt, aztán ez az érzés pár kör után elmúlt. Sokat próbálgattuk a motort, és megtaláltuk a vizesblokknál is, hogy milyen a megfelelõ beállítás” – értékelt Talmácsi a tréning után.
„Azért az idõjárás viszontagságai ellenére szerencsés, hogy ezeket a beállításokat is ki tudtuk próbálni, hiszen ez a verseny során bárhol elõfordulhat, így már erre is fel leszek készülve. Úgyhogy ezt nem is bánom, felszabadultabbá váltam sokkal! Összességében mindenképpen pozitív napot zártunk! Érzem magamban, hogy ennél még gyorsabban is tudnék menni, de ezeket az energiákat a versenyre tartogatom” – tette hozzá Talma.
VALENCIA A SZOMBATI NAP EREDMÉNYEI
1. Alvaro BAUTISTA 1:48:269 21 kör 2. Hector FAUBEL 1:49:624 16 kör 3. TALMÁCSI Gábor 1:49:788 42 kör 4. Alex BALDOLINI 1:50:981 24 kör
"Elégedett vagyok az elsõ napi eredményemmel, remek hangulatban folyt a munka és én is élveztem a motorozást. Nem volt csúcsra tekerve a motor, de most nem is ez a cél, hanem az, hogy minél többféle beállítást, gumikat kipróbáljunk. A kezem sajnos továbbra is fáj, ezért jelentkeztem Dr. Costánál egy kezelésre, viszont fizikailag top formában vagyok. Holnap folytatjuk a munkát."
Talmácsi Gábor a harmadik idõt érte el a spanyolországi tesztelés második napján. A magyar versenyzõ, aki tavaly a 125 kcm-esek között bronzérmes lett a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, az idén egy kategóriával feljebb, a negyedliteresek között versenyez.
A keddi gyakorláson ismét a spanyol Alvaro Bautista volt a leggyorsabb 1.43.673 perccel, Talmácsi ideje pedig 1:44.201 p volt. A magyar motoros jelentõsen javult a hétfõi teszteléshez képest, amikor az ötödik idõt érte el (1:45.361 p).
A csapattól kapott információ szerint a hosszantartó napsütésnek köszönhetõen az aszfalt hõmérséklete 21 fok volt és a kisebb széllökésektõl eltekintve a 16 fokos levegõ kiváló körülményeket biztosított. A motor beállításait sikerült olyan szintre fejleszteni, melynek köszönhetõen Talmácsi több mint egy másodpercet javított hétfõi legjobb köridején.
Talmácsi kedden már kevesebbet használta a kipörgésgátlót, mint korábban, még inkább hagyatkozva a motor és a pálya összhangjára. Többet csúsztatta a motort, ami leleményesebb vezetési stílust tesz lehetõvé. Ez hosszú távon, a versenyek kimenetele szempontjából fontos taktikai eszköz lehet.
Talmácsi hétfõtõl szerdáig Jerezben gyakorol a 250 kcm-es géppel, majd csütörtökön elutazik Valenciába, ahol további két napon át teszteli az Apriliát.
„Ma kifejezetten jó formában voltam, szerencsére az idõjárás is segítségünkre volt – mondta Talmácsi. – A motor beállításai egyre jobbak, és ennek köszönhetõen én is jobban érzem a 250 kcm-es motor nyújtotta lehetõségeket, amiket igyekszem a lehetõ legjobban kihasználni. A kezem a féktávok miatt sajnos a mai nap végére is eléggé elfáradt, így ismét jelentkeztem dr. Costánál. Mindent egybe vetve: a jelenlegi harmadik helyezésem tovább erõsít abban, hogy jó úton járunk. Most elsõsorban arra törekszünk, hogy megtaláljuk a számomra legmegfelelõbb beállításokat.”
A 18 futamos világbajnokság április 12-én a Katari Nagydíjjal kezdõdik.
250 KCM-S TESZT, JEREZ DE LA FRONTERA a második nap eredményei: 1. Álvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:43.673 (54 kör) 2. Aojama (japán, Honda) 1:44.201 (52) 3. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:44.387 (49)
Csáó! itt sem tudja senki,h mikor landol Talmácsi gépe ferihegyen??
A VB végeredménye: 1. Mike Di Meglio 264 pont 2. Simone Corsi 225 3. TALMÁCSI GÁBOR 206
Azért ha azt nézzük, hogy tavalyi évben õ és Szávay voltak az év sportolói, Talma eléggé jól tartotta magát, Ágiról sajna ezt már nem lehet elmondani...
a fenébe is, legalább egy jó verseny lett volna még ha nem is lesz második
Leugrottam 6 lépcsõ magasból egy magasított sarkú ünneplõcipõben. Ez annyit tesz, hogy az ugrást teljes erõben a féltalpad kapja, ráadásul a kemény ünneplõcipõben nem tudod tompítani az ütést azzal, hogy hajlítod a bokád és a lábujjaidat. Akkora ütést kapott végig a csont a talpam feletti boltívben, hogy még mindig nem tudok menni. Úgyhogy együttérzek Talmával.
M1 majd délután adja, még a Forma-1 elõtt meg tudjuk/tudjátok nézni, Én is ezt teszem majd:))
Nem láttam a futamot, de hatalmas teljesítmény! Óriási gratuláció Talmának!
szép volt Talma
Legnagyobb gratulacio! Sajkacsont toressel rajthoz allni, dobogora allni...dobbenet! Akinek volt mar vegtagjan torese, tudja, hogy iszonyatosan faj, es le is hangolja az embert...nagyon nagy eredmeny ez!
2 pont is több a semminél, ráadásul sérülten ellenfelek sem szereztek sokkal többet, maradt összetettben a 3.
Talmácsi harmadik hellyel melegített az elsõ idõmérõ edzésre
Talmácsi Gábor az Indinapolisi Nagydíj elsõ szabadedzésén a harmadik helyen végzett az olasz Andrea Iannone és a brit Scott Redding mögött. A nyolcadliteres kategória elsõ idõmérõ edzését magyar idõ szerint 19.10 órakor rendezik.
Talmácsi Gábor számára jól indult az Indianapolisi Nagydíj elsõ szabadedzése, a nyolcadliteres kategória magyar világbajnoka elsõ gyors köre után rögtön az élre tudott állni.
Igaz, mire mindenki teljesítette elsõ körét, jelentõsen visszacsúszott: elõbb a kilencedik, majd a 11. helyre. Talma nem esett kétségbe, gyorsan javítani tudott, és feljött harmadiknak Andrea Iannone és Scott Redding mögé.
Nem sokkal késõbb Reddingnél is gyorsabb kört ment, ezzel pedig a második helyre lépett elõ, de a folytatásban visszaelõzte a brit versenyzõ.
Talmácsi így végül a harmadik helyen végzett. A világbajnoki pontversenyben vezetõ francia Mike Di Meglio ötödik lett, míg az összetettben második Corsi csak a 31.
Ezekbõl az eredményekbõl persze nem szabad messzevezetõ következtetéseket levonni, de kezdésnek biztató Talmácsi harmadik helye, hiszen korábban sem õ, sem a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezõnye nem versenyzett még az indianapolisi aszfaltcsíkon.
Az elsõ idõmérõ edzést magyar idõ szerint 19.10 órakor rendezik.
INDIANAPOLISI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS 125 KCM 1. A. IANNONE olasz APRILIA 2:02.779 2. S. REDDING brit APRILIA 2:03.430 3. TALMÁCSI Gábor magyar APRILIA 2:03.481 4. L. ZANETTI olasz KTM 2:04.531 5. M. DI MEGLIO francia DERBI 2:05.588 6. S. BRADL német APRILIA 2:06.036 7. S. CORTESE német APRILIA 2:06.291 8. N.TEROL spanyol APRILIA 2:06.663 9. E. VAZQUEZ spanyol APRILIA 2:07.047 10. R. DE ROSA spanyol KTM 2:07.237
Gratula Talmának! A Praktikerben néztem a futamot.
lehet nem bírja a VB terhének nyomását, simán benne van
Talmácsi Gábort a második idõmérõ edzésen sem tudták legyõzni Talmácsi Gábor San Marinóban eddig példátlan „verésben” részesítette a mezõnyt. A magyar világbajnok megnyerte mindkét szabadedzést, és mindkét idõmérõ edzést. A szombati idõmérõ edzésen Bradley Smith lett a második Talmácsi Gábor mögött.
TALMÁCSI: ILYEN MÉG NEM VOLT PÁLYAFUTÁSOM SORÁN
"Ilyen még talán nem is volt eddigi pályafutásom során, hogy egy versenyen mind a négy edzést megnyerjem, ráadásul sorozatban harmadszor indulhatok az élrõl" – mondta az MTI-nek a második idõmérõ edzés után Talmácsi Gábor. – Még jobb idõt szerettem volna elérni, de a leggyorsabb körömben feltartottak. Egy kissé kisodródtam, így azután nem jött össze. Eddig nagyon elégedett vagyok."
Talmácsi Gábor azt követõen, hogy a pénteken megnyerte az elsõ szabadedzést, majd az elsõ idõmérõ edzést is, azt nyilatkozta, hogy szombaton még gyorsabb lesz.
Nos, világbajnokunknak igaza lett. A szombati szabadedzésen megjavította az elõzõ napi idejét, ezzel meg is nyerte az edzést, majd jó formáját átmentette a délutáni idõmérõ edzésre is.
Az edzés elsõ felében Scott Redding és Bradley Smith próbálta megközelíteni Talmácsi pénteken elért idejét, de ahogy a magyar világbajnok teljesített egy gyors kört már látszott, hogy ezen a napon nem lehet õt megverni.
Igaz ugyan, hogy a végén Smith még ment egy nagyon jó idõt, de így is csak nem egész két tizeddel tudta megközelíteni Talmácsit, aki az edzés hajrájában még javítani tudott. Harmadik helyen Pol Espargaro végzett, Talmácsi és Smth mögött.
Talmácsi pályafutása során 9. alkalommal rajtolhat az élrõl a vasárnapi San Marinó-i futamon.
MOTOGP, SAN MARINÓ-I NAGYDÍJ 125 KCM, IDÕMÉRÕ EDZÉS
1. Talmacsi Gábor magyar Aprilia 1:43.729 2. B. Smith brit Aprilia 1:43.920 3. P.Espargaro spanyol Derbi 1:44.334 4. S. Redding brit Aprilia 1:44.339 5. S.Corsi olasz Aprilia 1:44.450 6. M. Di Meglio francia Derbi 1:44.543 7. S.Cortese olasz Aprilia 1:44.555 8. M. Marquez spanyol KTM 1:44.668 9. N.Terol spanyol Aprilia 1:44.706 10. J.Olive spanyol Derbi 1:44.821