Gliderpilot! Ülj vonatra délre légy miskolcon, és nyomunk 2-3 oskolakört! Na mit szólsz?
Na gratula az elsõ repülésekhez! Én meg csorgatom itt a nyálam:p
naja, így repültem az idõmérõ szerint 2 egész percet:D mondjuk hogy ez 300m-rõl hogy sikerült azt nemtom:))) reméljük hogy holnap is lesz üzem, ha gyorsan közgyûlûnk(anyázunk).
Na emberek! Megvolt az idei elsõ üzemnapunk!!!Édes istenem menyire jó volt. Szokás szerint csörlõben rohadtam, de most igazán jólesett, és még így is jutott 2 kör. Év elei ellenörzõn olyan iskolakört nyomtam, a mai halálnyugodt levegõben, hogy még magamnak is tetszett:))) Nagyon hiányzot ez most, bár április közepéig csend lesz. Brian kolléga rögtön egy kötélszakadással indította az évet, mint csörlõkezelõ meg is dícsértem érte:)
Szóval kiváló nap volt, a holnapi nem naon lesz az, közgyûlés lesz, félnapos anyázással:)))
Víg napot mindenkinek:)
Letöltesz egy ingyenes PDF nyomtató progit, like cutepdf, és kinyomtatod bele a jpgeket. :-)Kicsit aktualizálták a tankönyvet, és ennyi, mert amúgy minden tök ugyan az benne. :-)
Ez nem rossz, csak nem lehetett volna mondjuk PDF-ben? Ugy kezelhetobb. (A konyv amugy eros hasonlosagot mutat a vitorlazorepulok tankonyvevel. Igaz, Gobe tipusismeret meg ilyen hasonlok nincsenek benne, mert amikor irtak, akkor kezdtek gyartani a Gobekat.)
Tudom Lacika...fogok oda is írni...csak nem volt kedvem még:)))) Basszus megint egy cipõben járunk, te is klubbot keresel a meglévõ mellé:)
Tibike! sztem itt hamarabb fogsz találni választ:) index fórum
Sziasztok! A holnapi nap Miskolcról Pécsre költözöm 2010 aug 31-ig, a munkám miatt. Két hetente ugyan Miskolcon leszek de a közte lévõ hétvégeken jó lenne repülni. Tud valaki segíteni hogy mi a helyzet a pécsi és esetleg õcsényi rep klubboknál? Elõre is köszi!
upsz
IMG]https://media.sg.hu/forum/posts/2008_03/szolgaltatas3.jpg[/IMG] Óóóó, de várom már:)))
Brian! Tudtad, hogy a városi TV 2 hetente adja a táborról készült videót?
Nekem még másfél hónapot kell várnom az elsõ üzemnapra:( Április közepénél hamarabb nem tudunk kezdeni.
Nálunk jövõ hétvégén lesz az elsõ üzemnap:DDD Csak nem tudok majd ott lenni:((
Ez mindig igy van. Tudod, Murphy. Terepezel? Az egyetlen sz@r terep a kornyeken. Tekersz? A masik felho alatt mar rohogve alapon vannak. Ez mindig igy megy:)
Egyébként ehhez a témához még annyit, hogy az indítóoktatóm annyit mondott, hogy ha terepezni kell õ a búza helyett a napraforgót ajánlaná, mert az csak térdig ér, és ritkább mint a búza...ebben igaza is volt jártában-keltében az ember figyeli a növényzetet, hogy ha majd terepezik naprakész legyen mi mekkora éppen, csakhogy! Szerény személyemnek sikerült kifognia Borsod Abaúj Zemplén megye egyetlen nemesített kísérleti napraforgó tábláját, ami már akkor is nyakig ért, szemben az átlagostól. Én pedig követve az oktatóm parancsát a napraforgót választottam...akkor jött a meglepi...hogy nem éppen térdig ér.
A szimulatorokon altalaban az Elite Simulation programjai futnak. A szolnoki (RFO-s) IFR eljarasgyakorlon ez fut, a vadkeleti szimulatoron per pillanat nem tudom.
Az a helyzet, hogy a novenyzetre fullvizszintes szarny csak akkor jo, ha maga a novenyzet is vizszintes. Ha az egyik oldalan ritkasabb, akkor ott ertelemszeruen annyira nem fog lassulni a szarny.
Hát figyu, a nyomokat teintve valóban nem volt az sokkal több... 5 m-nél tuti nem...mai napig azon agyalok, hogy ha ez a lassulás nem az egész szárnyon ébred a fülek, de valszeg a centroplán is továbbmenne, megsklpolva a pilótát, de ugye a növényzet az egész fesztávon fogja a gépet. Az volt a rosz, hogy a bal oldalon kicsit ritkább volt a növényzet, mert hiába verték belénk a téli oktatásokon, meg minden tanfolyamon, h növényzetbe halál vízszintes szárny..nekem is megvoltm eg féklap bent...és mégis..
Hat tenyleg nem. Bar en a helyedben barot alulra dobtam volna a csomagtartoban, aztan ott maximum az ulescseszen koppan egyet. Mondjuk kicsit meg is lep a nagy lassulasi ertek, mert ez mar egy repulogep-hordozon is becsuletedre valna. Ennyire nem fogott a novenyzet?
Nem semmi sem maradt ott. Csak sokáig fájt a tarkóm, mert a lassuláskor (80km/h-ról 3 méter alatt nullára) a csomagtartóban lévõ barográf nyakonvágott picit.... Na de legalább ezt is megtanultam, mármint hogy mit hogyan kell elrendezni a kabinban...egyébként a végén 90 fokott még azért rádlizott a gép...szóval nem volt gyenge terpezés:)
Te jo eg! Es nem hagytatok a gepbol semmit terepen?:)
Szerintem mondjuk az utolsó feltétel teljesítése szerint rakják sorba. Különösen, hogy mint mondtad összegyûjtik az egészet. Hát nekem viszont a megérkezésem helye pont úgy nézett ki, mint az indulás:)
gliderpilot! Én 2007.06.09-én repültem:) De egyébként a sorszámokat sztem nem ezek alapján kapjuk... Azt tudom, hogy egész évben bevárják az MRSZ-ben a beérkezõ koszorú kérelmeket, és év végén ülnek össze kiértékelni. Szóval nem biztos hogy a beérkezés sorrendje a mérvadó...de meglehet, hogy az:)))))
én 07.26-án és 3396-os:) Tibike! megkérdeztem Gyula bá'-t, az övé a 70-es:))))
Én 2007. 07. 15-én
Na nemár! Mikor repülted?:)
Az enyém a 3373-as:))
Én is csütörtökön mentem el érte! Az enyém a 3388. És a Tietek?:)
Nagyon köszönöm!:) Az aranykoszorúdat majd én fogom lehozni:) !!! Gratulálok! (és persze anonymus kolléga Úrnak is:))
A mai nap Brian és jómagam (meg még egy 3. srác, akinek a nevét nem akarom kiírni, nem hartalmazott fel rá) megkaptuk, az ezüstkoszorú vizsgajelvényt, és emléklapot!
Lacika! A határ a csillagos ég! Gratulálok!
Bocs a szóismétlésekért:D
Nálunk ma a délelõtti hózápor után hirtelen kitisztult az ég, és percek alatt gomolyok lepték el az eget, amikbõl megint lett egy kisebb hózápor délután:DD
Hat remeljuk, hogy ebben az evben nagyon allat idonk lesz, ha igy kezdodik:)
Szia udv a topicban! Ha nagyon tomoren akarok valaszolni, akkor azt mondom, hogy nem. Ha bovebben akarok valaszolni: Nyiregyhazan van foiskola kereteben pilotakepzes, de ott mar nincs MG szakirany, siman a CPL/IR jogositast lehet megszerezni. Ugyan MG-hez kell CPL, csak az meg egy plusz tanfolyam utana. Szoval a foiskolan repulsz 195 orat (140 repulon, 55 szimulatoron) utana meg 20 orat kell repulni MG tanfolyamon, utana irjak bele a szakszodba az MG jogositast. Gyakorlatilag amugy nincs sok ertelme, mert igy is keves a munka annak, aki MG-t repul itthon. Ugyanis akik meg az RSZ-nel kezdtek, azok meg boven benne vannak a dologban. (Igaz lesz egy idoszak, amikor marha nagy hiany lesz 5-10 ev mulva, amikor az RSZ-es generacio nyugdijba megy.)
gyerekek tele van az ég felhõkkel:'( mégha fúj is a szél mint állat:)...de akkoris csak itt ülünk:(((
Na igen, de amit en mutattam, az eredeti, nem replika. Mert annyi replika maszkal a vilagban, hogy fel se tunik. De egy eredeti 90 eves madar... Az azert mar valami:) (Hat igen, a fa nem farad el)
Tájékoztatlak benneteket, hogy a CONDOR vitorlázórepülõ szimulátor hazai, magyar oldala megszületett, egyre több anyag kerül az üzemeltetõk által feltöltésre. Design-ja kiváló, tartalma, linkjei, oktató anyagai nagyon hasznosak. Javaslom regisztráljatok, olvassátok, használjátok. http://pumaszallas.hu/CONDOR/Index-C.html
Üdv: Breznai János
R.I.P. Neki mar nem faj a feje, hogy mit tesznek itt a repulessel...:(
Tisztelt Vitorlázórepülõk!
A gyászoló család és az Aeroclub Esztergom mély megrendüléssel tudatja, hogy VÉRTES RÓBERT, "Vércse" 2008. február 03-án rövid betegség után örökre elrepült. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2008. február 23-án 11.00-kor lesz az esztergomi repülõtéren.
Aeroclub Esztergom Vezetõsége
Ma nalunk is vot par pacni delutan.. (tegnap tobb volt:)) (Az utolso mondatoddal egyetertek)
Ma is milyen szép idõ volt kb 3-ig, aztán kezdett romlani. Budapesttõl kecskemétig láttam mondjuk, a többi helyet nem tudom. Legyen már tavasz b*sszameg.
Mindig is tudtuk, hogy a magyar oktatásra a teljes logikátlanság a jellemzõ, miért pont ezen lepõdnék meg?...
Hm tavaly ugy volt, hogy a rep.szereloiert adnak... Most meg nem. Vicces. Azert az durva, hogy a nyomdaipari technikus bizonyitvanyert adnak +30 pontot, aki meg azert lehuzott par evet a Kossuthban, annak meg futyi... Mindegy, aki odamegy ugyis megkerdezi vagy a Gorka Ewat, vagy a Szeles Papat. Valamelyik ugyis tudni fogja:)
Az alábbi táblázatban megnézhetitek, hogy milyen képzési területen milyen szakképesítesékért adnak többletpontot. Nekünk a mûszaki képzési területet kell nézni, csak azért kapunk többletpontot ami a mûszaki területen szerepel. Szerelõ és mûszerész szakképzettség nincs a listában, azaz ezekért nem jár többletpont.
Tuti jar, mert csak ezert adnak. Tehat a programozoi/apolonoi/mittudomen milyen OKJ-s sz.rokert nem jar elvileg. (Ja meg most mar nyelvvizsga se kell a felvetelihez.)
PIR: majd kiderul majusig kb. De a Szabo Petivel (o a dolgok tudoja a teren LHSN-en) ugyis fogok talalkozni marciusban, majd meginterjuvolom.
+30 pont csak a technikusi bizonyitvanyokert jar, tehat irany a Kossuth, ha ilyet akarsz
rendben, fel fogom hívni mindenképp,köszi! egyébként meg totál fel vagyok háborodva hogy egy megveszekedett pluszpontot nem kapni a repülésért!!!(btw nem tudja vki hogy idén mikor lesz PIR?) most úgy sakkozgatok hogy mivel lesz 2db valszeg 90% feletti közepem, meg egy felsõ angol nyvizsgám, így kb 418 pontom lesz...lehet hogy azt fogom csinálni hogy most elmegyek informatikára a BME-re, közben vagy leteszem a matek emeltet, vagy csinálok ilyen okj-s nyavaját ami +30pont és azzal próbálkozom majd Nyíregyen!